abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:56:21 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194227931
Alle Valess varianten vind ik prima te eten ^O^
Verder eten we hier ook wel vis.
Behalve gehakt en kip wel eens ergens doorheen eten wij nooit meer vlees ‘s avonds.
Was er opeens vanuit allerlei overwegingen helemaal klaar mee al dat bewerkte vlees.

Deze groente lasagne is groot favoriet bij mijn 9 jarige
https://brendakookt.nl/2019/11/06/groene-lasagne-met-pestosaus/
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194228059
Ik vind het lastige aan vegetarisch dat best veel vleesvervangers wel melk bevatten (en dat kan hier niet). Ik zoek dus, als ik zonder vlees wil, vooral in de hoek van de vegan recepten. Ik plan vrijwel altijd 1x vis en 1x vega(n) in de week in. En verder net hoe het uitkomt.

@Malteser Hoe gaat het met Twix?
pi_194228124
Hier is het vleesvervangers probleem in de hoek van de gluten. Ben er nog maar weinig tegen gekomen zonder.

Oh er gaat trouwens niets boven zelfgemaakte falafal.
En de groente balletjes van de IKEA zijn trouwens ook erg lekker.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:21:49 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194228439
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:56 schreef laziness het volgende:
Alle Valess varianten vind ik prima te eten ^O^
Verder eten we hier ook wel vis.
Behalve gehakt en kip wel eens ergens doorheen eten wij nooit meer vlees ‘s avonds.
Was er opeens vanuit allerlei overwegingen helemaal klaar mee al dat bewerkte vlees.

Deze groente lasagne is groot favoriet bij mijn 9 jarige
https://brendakookt.nl/2019/11/06/groene-lasagne-met-pestosaus/
spinazielasagna en bietenlasagna doen het hier ook altijd goed. Bietenlasagna hebben ze zelfs liever dan gewone lasagna.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_194228583
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De gyros heb ik nog niet geprobeerd, maar wij eten regelmatig de shoarma, met paprika, sla, in pitabroodje met yoghurt-knoflooksaus. Ik vind het zalig! Echt handig om in huis te hebben, in de vriezer. Zal er eens een bakje in leggen.
Ik heb nog nooit echte gyros gehad, kan het moeilijk vergelijken. Vind de vega gyros wel wat zachter van structuur dan de shoarma.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:35:05 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194228726
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:56 schreef laziness het volgende:
Alle Valess varianten vind ik prima te eten ^O^
Verder eten we hier ook wel vis.
Behalve gehakt en kip wel eens ergens doorheen eten wij nooit meer vlees ‘s avonds.
Was er opeens vanuit allerlei overwegingen helemaal klaar mee al dat bewerkte vlees.

Deze groente lasagne is groot favoriet bij mijn 9 jarige
https://brendakookt.nl/2019/11/06/groene-lasagne-met-pestosaus/
Vis wil ik wel graag blijven eten, ik maak graag een poké bowl met zalm en krab :9.
KuikenGuppy
pi_194228833
Ik heb zeker 10 jaar vegetarisch gegeten, maar met mijn voedselallergie was dat zo'n onhandig gedoe dat ik sinds een paar jaar weer alles eet. We eten nog zeer regelmatig vegetarisch, vooral omdat we het niet nodig vinden om iedere dag vlees/vis te eten.

Ik kreeg voor mijn verjaardag het kookboek ' little green kitchen', erg leuk boek ^O^ . Vega, kindproof en lekker.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:46:44 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194228947
Jullie zijn allemaal goed bezig. Ik denk dat het ook de weg te gaan is, maar het gaat hier maar langzaam.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 20:54:16 #34
5428 crew  miss_sly
pi_194229087
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:56 schreef laziness het volgende:
Alle Valess varianten vind ik prima te eten ^O^
Verder eten we hier ook wel vis.
Behalve gehakt en kip wel eens ergens doorheen eten wij nooit meer vlees ‘s avonds.
Was er opeens vanuit allerlei overwegingen helemaal klaar mee al dat bewerkte vlees.

Deze groente lasagne is groot favoriet bij mijn 9 jarige
https://brendakookt.nl/2019/11/06/groene-lasagne-met-pestosaus/
Top, ziet er geweldig uit. Heb hem opgeslagen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 20:55:05 #35
5428 crew  miss_sly
pi_194229108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:28 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit echte gyros gehad, kan het moeilijk vergelijken. Vind de vega gyros wel wat zachter van structuur dan de shoarma.
Ik ga hem gewoon een keer proberen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194229247
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:28 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit echte gyros gehad
Ik ook niet. Ik heb sowieso nooit veel vlees gegeten. Ik vond het allemaal maar niks en wilde ook niet proeven.
Ik was als heel klein meisje al niet van het vlees. Zat als 4 jarige al jankend aan tafel als mijn vader konijn at. Ik weet totaal niet waarom maar het zat er al mijn hele leven gewoon niet in.
Na een ellendig programma over de dierenindustrie in 1987 ben ik gestopt met vlees en vis eten en nooit meer aangeraakt.

Mijn kinderen heb ik niet vegetarisch opgevoed terwijl mijn man er ook geen zak om geeft en vegetarisch prima vindt.
Ze zijn niet veel vlees gewend natuurlijk maar ik maak zonder probleem gewoon vlees voor hen. Ze vragen er nooit om maar ik doe het toch af en toe. Ik wil mijn ding niet aan hen opdringen.
pi_194229660
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:03 schreef lily het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik heb sowieso nooit veel vlees gegeten. Ik vond het allemaal maar niks en wilde ook niet proeven.
Ik was als heel klein meisje al niet van het vlees. Zat als 4 jarige al jankend aan tafel als mijn vader konijn at. Ik weet totaal niet waarom maar het zat er al mijn hele leven gewoon niet in.
Na een ellendig programma over de dierenindustrie in 1987 ben ik gestopt met vlees en vis eten en nooit meer aangeraakt.

Mijn kinderen heb ik niet vegetarisch opgevoed terwijl mijn man er ook geen zak om geeft en vegetarisch prima vindt.
Ze zijn niet veel vlees gewend natuurlijk maar ik maak zonder probleem gewoon vlees voor hen. Ze vragen er nooit om maar ik doe het toch af en toe. Ik wil mijn ding niet aan hen opdringen.
Flappie :X Kan het nog steeds niet aanhoren, kutnummer.
Ik ben op m'n 13e vegetariėr geworden en heb m'n zoon ook zo opgevoed. Tegenwoordig mag hij buitenshuis (bij vriendjes, school/BSO etc) zelf bepalen. Meestal kiest hij de vegetarische optie ;)

Edit; ik lustte als kind ook geen herkenbaar vlees. Speklapjes, karbonades, suddervlees etc. Alleen meuk wat geperst en gepaneerd was :')

[ Bericht 7% gewijzigd door PoesInDoos op 23-07-2020 21:35:55 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194229883
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:10 schreef Burdie het volgende:
Ik wil graag vegetariėr worden, of iig heel veel vaker vegetarisch gaan eten, maar vooral voor snelle "ik heb geen zin om uitgebreid te koken" maaltijden ben ik dan heel inspiratieloos. Heb voor nu maar shoarma uit de vriezer getrokken, want daar zijn de kinderen helemaal gek van, maar eigenlijk heb ik er zelf helemaal geen zin in. (Ik laat mijn man Anders wel een bak vega nasi erbij halen, dan eet ik dat met een gebakken eitje O+)
4 kazen pizza hier vandaag. Onder mom geen zin om te koken.

Ik ben ook sinds start 2020 veel minder vlees gaan eten. Tot groot ongenoegen van J, die vindt het hipstergedrag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194229899
Wij eten ook maar weinig vlees. Ik eet het op brood helemaal niet meer, zoon nog wel. 's Avonds ongeveer 2 avonden per week en dan ook niet veel. Deze week twee avonden dezelfde soep met in totaal 80 gram pancetta :+ (voor vier porties dus). En dit weekend gehakt en dat is het dan wel weer. Een los stuk vlees met aardappelen en groente eet ik al echt helemaal nooit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194230074
Vlees. O+

Maar dan dus geen worst en slavink enzo. Wél mooie stukken ribeye of picanha of gegrilde kip. Ik heb sinds kort een green egg en het is echt een feestje om daar vlees op te bereiden. Ik verheug me alweer op de short ribs die ik zondag ga maken. Ik heb echt een hekel aan normaal koken, maar zodra het koken met echt vuur is vond ik het echt gaaf. :D

Mijn dochter is min of meer vegetarisch. Ze eet wel vis. Door haar zijn we wel vaker vleesvervangers gaan eten en ook dat kan ik wel waarderen. Bij een stamppot gaat het mij niet om de bal gehakt ernaast, maar meer om nog iets hartigs en dat kan net zo goed een vegetarische burger zijn. Het is bij ons dus echt een beetje een mix van vega en vlees en dat voelt prima op dit moment.
pi_194230740
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:10 schreef Burdie het volgende:
Ik wil graag vegetariėr worden, of iig heel veel vaker vegetarisch gaan eten, maar vooral voor snelle "ik heb geen zin om uitgebreid te koken" maaltijden ben ik dan heel inspiratieloos. Heb voor nu maar shoarma uit de vriezer getrokken, want daar zijn de kinderen helemaal gek van, maar eigenlijk heb ik er zelf helemaal geen zin in. (Ik laat mijn man Anders wel een bak vega nasi erbij halen, dan eet ik dat met een gebakken eitje O+)
Wij hadden een soort pizzabroodje, supermakkelijk: kant en klaar volkoren pizzadeeg, voor de helft belegd met een mengsel van bosuitjes, 2 teentjes knoflook en grof gesneden bimi (5 min gebakken in olie) en daarna feta erover verkruimeld. Deeg daarna dubbel klappen en 15 min in de oven (220 graden). Serveren met pesto als dip. :Y)

Kinderen waren heel enthousiast!

Het recept komt uit Het Mediterraanse Forest Feast Kookboek, sowieso een aanrader! Veel lekkere recepten en het meeste ook heel simpel en snel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194230921
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:01 schreef Hupje het volgende:
Ik vind het lastige aan vegetarisch dat best veel vleesvervangers wel melk bevatten (en dat kan hier niet). Ik zoek dus, als ik zonder vlees wil, vooral in de hoek van de vegan recepten. Ik plan vrijwel altijd 1x vis en 1x vega(n) in de week in. En verder net hoe het uitkomt.

@:Malteser Hoe gaat het met Twix?
Mwa, we hebben nu ProvideXtra voorgeschreven gekregen, om extra ‘bij te voeden’. Gebruiken het nu een week of 3, even afwachten of dat wat gaat doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 juli 2020 @ 23:17:28 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194231594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:05 schreef Roosgeluk het volgende:
Hier is het vleesvervangers probleem in de hoek van de gluten. Ben er nog maar weinig tegen gekomen zonder.

Oh er gaat trouwens niets boven zelfgemaakte falafal.
En de groente balletjes van de IKEA zijn trouwens ook erg lekker.
Hebt je een recept van de zelfgemaakte falafal?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 23 juli 2020 @ 23:32:05 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194231822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef livelink het volgende:
Jullie zijn allemaal goed bezig. Ik denk dat het ook de weg te gaan is, maar het gaat hier maar langzaam.
Het ging hier ook langzaam, maar er is ineens een knop om gegaan in mijn hoofd. Guppy wil steeds vaker eten "waarvoor geen dieren zijn dood gemaakt" en dat heeft voor mij het balletje laten rollen. Ik heb op zich geen moeite met vlees eten, maar heb wel moeite met de bio-industrie.
KuikenGuppy
  vrijdag 24 juli 2020 @ 05:45:55 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_194233185
Uiteindelijk is en dieet met zoveel vlees als “wij” hier eten niet houdbaar. Het is enorm belastend voor het milieu en er gaan enorme hoeveelheden voedsel naar dieren zodat wij die kunnen eten.

Ook de manier van het grootbrengen van de dieren met weinig dierenwelzijn en veel medicijnen zodat ze eetbaar blijven staat me tegen.

Ik maak uitzonderingen voor goed verantwoord vlees en vis. Verder mis ik werkelijk niks aan supermarktvlees.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:58:16 #46
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194234286
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het ging hier ook langzaam, maar er is ineens een knop om gegaan in mijn hoofd. Guppy wil steeds vaker eten "waarvoor geen dieren zijn dood gemaakt" en dat heeft voor mij het balletje laten rollen. Ik heb op zich geen moeite met vlees eten, maar heb wel moeite met de bio-industrie.
Hier hetzelfde. We eten al jaren heel weinig vlees, en als wel, altijd biologisch en verantwoord, maar tegenwoordig doen we ook echt moeite voor een beter alternatief. Het helpt om je repertoire van snelle vega-recepten uit te breiden inderdaad. Inmiddels zijn er maar weinig recepten waarbij ik vlees een meerwaarde vind hebben. Van vleesvervangers ben ik geen fan, omdat ze vaak zo veel zooi bevatten dat het niet past bij onze eet-geen-troep-lifestyle.
pi_194234409
Hmm.. stomme cookies :P ik krijg allemaal Facebook reclames van overdreven lachende fotoshoot.. met in elkaar gehaakte benen en jeans met witte t-shirts :D }:|

Hier wel vleeseters. Ik ben de minste van het stel maar man en kids kunnen niet zonder. Dochter had het er laatst wel over dat ze vegetarisch wilde worden omdat ze het zielig vond voor de dieren.. maar dat ze dan het speklapje wat ze toen aan het eten was ook voortaan moest laten staan (en al het andere vlees) krabbelde ze snel terug.

Overigen laat ik ze wel helemaal vrij in die keuze of ze wel of geen vlees willen eten. En ik benoem die keuze ook wel af en toe als ze aangeven dat ze het zielig vinden (ze wilde wel vlees eten van dieren die al dood waren maar niet van dieren die dood gemaakt werden voor het vlees want dat was zielig, dus toch nog maar eens uitgelegd hoe het zit..)
pi_194236050
Vleesvervangers worden door de kinderen hier in huis verre van gewaardeerd. Ik zeg nooit dat het van bijvoorbeeld de vega slager is. Beide spugen ze het met een enorm vies gezicht uit. Alleen groenteballetjes blijven erin.
Zelf ben ik er ook niet kapot van overigens, we eten niet iedere dag vlees, ik probeer hoogstens 2x per week rood vlees te eten. Verder vis, kip en gewoon geen vlees. Vandaag staat een groente lasagne op het menu, zonder vlees dus.

We eten wel zoveel mogelijk goed vlees, dus geen plofkip bijvoorbeeld.

En over vlees gesproken, gisteren een behoorlijke biefstuk op bij Loetje, eeuwigheid geleden dat ik dat heb gegeten. Gesmuld hebben we. Sowieso een fijne dag, stuk gefietst met zijn 2tjes, fietsboot over de Vecht, uitgebreid geluncht, even rondgestruind in Breukelen, weer gefietst en daarna thuis lekker thuis op de bank gelezen zonder 2 rondrennende kinderen.

Bij B op de vakantie BSO was een reptielenpresentatie, dus mijnheer heeft nu een foto van zichzelf met een slang om zijn nek boven zijn bed hangen. Helemaal trots is hij.
pi_194236599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:59 schreef exode het volgende:
En over vlees gesproken, gisteren een behoorlijke biefstuk op bij Loetje, eeuwigheid geleden dat ik dat heb gegeten. Gesmuld hebben we.
Oh, die zijn zo goed daar! :9~

Hier wel echt vlees liefhebbers :Y) zowel de kinderen als wijzelf.
Als zij ervoor willen kiezen om geen of minder vlees te eten, is dat uiteraard prima, maar voorlopig denkt zelfs de kleuter nog steeds dat ik een grapje maak als ik zeg dat het vlees 'kip' en het dier hetzelfde is :') het gaat er gewoon niet in.

Vleesvervangers zijn hier ook grotendeels geen optie vanwege andere eetbeperkingen.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194236733
Hier ook vleeseters. Ik vertel dochter wel dat het van dieren komt. Maar voorlopig kiest zit toch nog voor het vlees.
Ik zou zeker geen vegetariėr kunnen zijn. Vooral kip en spareribs kan ik niet echt zonder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')