abonnement Unibet Coolblue
pi_194223090
Eerst had ik submappen per afzender, maar dat is eigenlijk een beetje onzin. Je kunt al selecteren op afzender.
Qua "onderwerp"' is het ook niet altijd even handig. Soms heeft het meerdere raakvlakken met meerdere kwesties. Kortom: "Many ways to Rome"....
Hoe doen jullie dat. Of laat je alles in je inbox en kun je op steekwoorden selecteren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194223149
Werkmail: Ik had vroeger mapjes per onderwerp, maar na het lezen van een blog over de uitstekende zoekfunctie van Outlook ben ik gestopt met sorteren. Ik heb nu m'n Postvak In voor de mailtjes waar ik nog iets mee moet (max 15) en 1 submapje "Afgehandeld".

Privé blijft alles gewoon in 1 map, want zoveel mail krijg ik niet.
pi_194223377
Werkmail op school; jaarlijks 1 map per klas; 1 map voor management (ook wel blèhmail genoemd) en mappen voor Cisco, Microsoft enz...

Je krijgt als je ook coördinerende functies vervuld veel mail. Ze konden allemaal de boom in; één keer per week een middag mail afhandelen. Op een gegeven moment hadden ze dat wel door, kreeg ik geen spoedmails meer; belden ze mij op, die weinigen die mijn nummer hadden. :P
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:16:52 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194225013
Geen mapjes maar categorieën (actiepunt, openstaande vragen, misschien oppakken, dat soort dingen) met sneltoetsen in Outlook, werkt prima :) daar wordt automatisch op gesorteerd
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 21:19:49 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_194229534
Niet eigenlijk. Ik archiveer alles meteen (gmail). De zoekfunctie werkt prima, dus geen reden om alles in aparte mapjes te stoppen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_194229625
In Gmail automatische filter bij alles det binnenkomt. Dus als iets bv het woord ing of bunq bevat krijgt hij een label bank, etc..
  Boks-Chick donderdag 23 juli 2020 @ 22:59:22 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_194231290
Eigenlijk niet, maar wat ik wel doe: gedurende een project (heb er doorgaans 2-3 grote en 2-3 kleintjes) heb ik een mapje per project waar ik belangrijke mails neerzet die ik snel bij de hand wil hebben, is het project afgerond gaat het mapje leeg en weg, en verder lang leve de zoekfunctie van outlook *O*
lolwut
pi_194237170
Ik heb een shitload aan quickrules.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_194237259
Vlaggetjes in Outlook hier. Maar sta altijd open voor een betere / effectievere methode. Ik loop met enige (on)regelmatigheid alle vlaggetjes door. Het zorgt er in ieder geval wel voor dat ik niets vergeet, maar soms ook dat sommige mail lang blijft liggen terwijl ik die in een paar minuten had kunnen afhandelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')