abonnement Unibet Coolblue
pi_194221162
De badkamermonteur heeft er een beetje een potje van gemaakt. De tegels in de douchehoek klinken hol en er is lekkage. Er is laatst een medewerker van de badkamerwinkel langs geweest en deze heeft toegezegd dat ze een andere monteur regelen die de tegels en drain eruit halen en kosteloos vervangen.

Nu heb ik toentertijd gewoon een goedkope douchegoot laten plaatsen. Volgens mij kostte hij iets van 80 euro. Zijn er merken die ik juist moet vermijden of juist perfect zijn? Ik heb 2 vrouwen in huis dus haren moeten makkelijk te verwijderen zijn. Dit vind ik met de huidige een gedoe. We hebben een regendouche en de bak water wat hier uit komt kan de huidige douchedrain niet aan. Dit moet bij de volgende ook beter kunnen. Iemand tips?

Dit is wat ik ongeveer heb --> klik

Voorbeelden van duurdere varianten waarvan mij nog niet duidelijk is hoe en wat mij dat precies iets oplevert.
klik en klik


Vergeten te melden: de badkamerwinkel zegt dat een andere douchegoot niet veel zal uitmaken. Zij zeggen dat die van hun compleet rvs is. Flens en haarnetje. Dit zou ervoor moeten zorgen dat hij superlang mee gaat.
Ik ben wantrouwend naar verkopers en wend me tot Fok! :D

[ Bericht 10% gewijzigd door zoz op 23-07-2020 12:55:35 ]
pi_194221656
Dat je douche overstroomt als je de regendouche aan hebt komt of door vverstoppingen verderop in de pijp, niet genoeg afschot, of dat je afvoerpijp ergens niet dik genoeg is
pi_194224632
Afgelopen maand mijn huis verbouwwd, onder andere ook een douchegoot in de vloer.

Ik was helemaal happy want via marktplaats een nieuwe Easydrain gekocht met fancy WPS doekje etc etc voor een mooie prijs.
Blijkt dat m'n vloer uitsparing te klein was waardoor deze niet ging passsen in de vloer...
Uiteindelijk nog wat verder gekeken en er zijn ook inderdaad goedkopere goten beschikbaar.
Gootje van 80cm gekocht, met een los meegeleverd doek. Wel een flens, dat vond ik wel zo prettig ivm waterafvoer. Want eerlijk, daar wil je geen gezeik mee krijgen.
En aangezien ik toch de hele badkamer in de kimband moet zetten kan zo'n lapje er ook wel bij rondom de goot.
Alles ingebouwd, past allemaal prima en werkt ook goed!

Dus voor mij geen easydrain. Het vastgemaakte WPS doekje is vast erg handig, maar daar ga ik geen 200 euro voor betalen.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 01:38:18 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194248655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:48 schreef zoz het volgende:
De badkamermonteur heeft er een beetje een potje van gemaakt. De tegels in de douchehoek klinken hol en er is lekkage. Er is laatst een medewerker van de badkamerwinkel langs geweest en deze heeft toegezegd dat ze een andere monteur regelen die de tegels en drain eruit halen en kosteloos vervangen.

Nu heb ik toentertijd gewoon een goedkope douchegoot laten plaatsen. Volgens mij kostte hij iets van 80 euro. Zijn er merken die ik juist moet vermijden of juist perfect zijn? Ik heb 2 vrouwen in huis dus haren moeten makkelijk te verwijderen zijn. Dit vind ik met de huidige een gedoe. We hebben een regendouche en de bak water wat hier uit komt kan de huidige douchedrain niet aan. Dit moet bij de volgende ook beter kunnen. Iemand tips?

Dit is wat ik ongeveer heb --> klik

Voorbeelden van duurdere varianten waarvan mij nog niet duidelijk is hoe en wat mij dat precies iets oplevert.
klik en klik

Vergeten te melden: de badkamerwinkel zegt dat een andere douchegoot niet veel zal uitmaken. Zij zeggen dat die van hun compleet rvs is. Flens en haarnetje. Dit zou ervoor moeten zorgen dat hij superlang mee gaat.
Ik ben wantrouwend naar verkopers en wend me tot Fok! :D
Er is voor dat type goot (prijs kwaliteit verhouding prima goot) ook een haarvangrooster te krijgen, met 2 vrouwen in huis wel aan te raden.

Als je wat extra uit wil geven , schaf je een Easydrain aan of deze TECE drain



Kost een paar honderd euro , maar dan heb je ook wat
Ik ben inmiddels overleden
pi_194252662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:22 schreef Banaanvragen het volgende:
Dat je douche overstroomt als je de regendouche aan hebt komt of door vverstoppingen verderop in de pijp, niet genoeg afschot, of dat je afvoerpijp ergens niet dik genoeg is
De afvoer maakt vanaf de drain met een een bocht en 60 cm verder weer een bocht. Zou dat het ook kunnen zijn?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:50 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Afgelopen maand mijn huis verbouwwd, onder andere ook een douchegoot in de vloer.

Ik was helemaal happy want via marktplaats een nieuwe Easydrain gekocht met fancy WPS doekje etc etc voor een mooie prijs.
Blijkt dat m'n vloer uitsparing te klein was waardoor deze niet ging passsen in de vloer...
Uiteindelijk nog wat verder gekeken en er zijn ook inderdaad goedkopere goten beschikbaar.
Gootje van 80cm gekocht, met een los meegeleverd doek. Wel een flens, dat vond ik wel zo prettig ivm waterafvoer. Want eerlijk, daar wil je geen gezeik mee krijgen.
En aangezien ik toch de hele badkamer in de kimband moet zetten kan zo'n lapje er ook wel bij rondom de goot.
Alles ingebouwd, past allemaal prima en werkt ook goed!

Dus voor mij geen easydrain. Het vastgemaakte WPS doekje is vast erg handig, maar daar ga ik geen 200 euro voor betalen.
Dat doekje is toch niet alles qua verschil?

quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 01:38 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Er is voor dat type goot (prijs kwaliteit verhouding prima goot) ook een haarvangrooster te krijgen, met 2 vrouwen in huis wel aan te raden.

Bij die ons zit er ook zo'n haaropvangrooster bij maar ik vind het niet een praktisch ding. Eerst het langwerpig rooster eraf halen en daarna een klein roostertje waar de haren heel vervelend half doorheen zitten.

quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 01:38 schreef Enchanter het volgende:

Kost een paar honderd euro , maar dan heb je ook wat
Maar wat heb je dan precies? Is het praktischer in gebruik? Minder kans op lekkage? Of gemak voor de installateur?
Ik ben vooral opzoek naar de eerste 2 punten :D
pi_194252912
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:58 schreef zoz het volgende:

[..]

De afvoer maakt vanaf de drain met een een bocht en 60 cm verder weer een bocht. Zou dat het ook kunnen zijn?

met een bocht bedoel je neem ik aan 90 graden? en dan loopt je pijp 60cm horizontaal? dus zonder afschot?
Wat is de diameter van de afvoer vanuit je opvang putje en de diameter van je pijp?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2020 13:21:25 ]
pi_194253053
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:20 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

met een bocht bedoel je neem ik aan 90 graden? en dan loopt je pijp 60cm horizontaal? dus zonder afschot?
Wat is de diameter van de afvoer vanuit je opvang putje en de diameter van je pijp?
De foto die ik hier laat zien is van 3,5 jaar geleden. Je kan zien dat de afvoer eerst naar links gaat omdat hij daar origineel zat. Vervolgens gaat hij een langs stuk naar rechts. Ongeveer 2 meter en dan komt hij uit op een grote afvoerbuis. Dacht 125mm.
pi_194253110
32mm zonder afschot zo te zien, ik denk dat na een paar minuten water stromen die haakse bocht helemaal links (onder het beton) genoeg weerstand op het water heeft dat je 32mm buis volstroomt met water, er geen zuurstof meer bij komt en je pijp 'verstopt' raakt met water en daardoor de doorstroom nog slechter is en daardoor je douche overstroomt.
pi_194253359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:34 schreef Banaanvragen het volgende:
32mm zonder afschot zo te zien, ik denk dat na een paar minuten water stromen die haakse bocht helemaal links (onder het beton) genoeg weerstand op het water heeft dat je 32mm buis volstroomt met water, er geen zuurstof meer bij komt en je pijp 'verstopt' raakt met water en daardoor de doorstroom nog slechter is en daardoor je douche overstroomt.
Wat zou jij doen om het op te lossen?
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:27:49 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194253608
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:58 schreef zoz het volgende:

[..]

De afvoer maakt vanaf de drain met een een bocht en 60 cm verder weer een bocht. Zou dat het ook kunnen zijn?
[..]

Dat doekje is toch niet alles qua verschil?
[..]

Bij die ons zit er ook zo'n haaropvangrooster bij maar ik vind het niet een praktisch ding. Eerst het langwerpig rooster eraf halen en daarna een klein roostertje waar de haren heel vervelend half doorheen zitten.
[..]

Maar wat heb je dan precies? Is het praktischer in gebruik? Minder kans op lekkage? Of gemak voor de installateur?
Ik ben vooral opzoek naar de eerste 2 punten :D
Die goot die je nu heb is weinig mis mee , ondanks dat het een made in China gootje is.
Heb er weinig klachten over gehad tot nu toe.
Één keer lekkage gehad op één de lasnaden en een keer een rooster dat ging roesten , maar dat was het dan ook wel.

En over die andere goot , moeilijk uit te leggen , dat moet je ervaren ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:30 schreef zoz het volgende:

[..]

De foto die ik hier laat zien is van 3,5 jaar geleden. Je kan zien dat de afvoer eerst naar links gaat omdat hij daar origineel zat. Vervolgens gaat hij een langs stuk naar rechts. Ongeveer 2 meter en dan komt hij uit op een grote afvoerbuis. Dacht 125mm.
[ link | afbeelding ]
Daar had minimaal 2 x een 45 graden bocht op gemoeten.
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:28:39 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194253620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:34 schreef Banaanvragen het volgende:
32mm zonder afschot zo te zien, ik denk dat na een paar minuten water stromen die haakse bocht helemaal links (onder het beton) genoeg weerstand op het water heeft dat je 32mm buis volstroomt met water, er geen zuurstof meer bij komt en je pijp 'verstopt' raakt met water en daardoor de doorstroom nog slechter is en daardoor je douche overstroomt.
Ik denk dat het 40mm , die goten zijn standaard 40mm
Ik ben inmiddels overleden
pi_194253746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:00 schreef zoz het volgende:

[..]

Wat zou jij doen om het op te lossen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:27 schreef Enchanter het volgende:

[..]

[..]

Daar had minimaal 2 x een 45 graden bocht op gemoeten.
Dit is eigenlijk de enige juiste oplossing, uithakken en opnieuw maken.

Misschien dat je dit nog enigszins kan oplossen door iets van ontluchting toe te voegen, maar het blijft een lapmiddel
pi_194254015
Doordat 2 tegels hol klinken en er sprake is van lekkage moeten ze toch gaan hakken. Dit verhelpen lijkt me dan niet veel meer tijd kosten. Maar goed dat ik het weet want dan kan ik er op toezien dat het juist gebeurt.

Thanks beiden!
pi_194275215
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:58 schreef zoz het volgende:

Dat doekje is toch niet alles qua verschil?

[..]

Maar wat heb je dan precies? Is het praktischer in gebruik? Minder kans op lekkage? Of gemak voor de installateur?
Ik ben vooral opzoek naar de eerste 2 punten :D
Noem mij eens meer verschillen. Haaropvangroostertje, uitneembaar sifon, alles RVS...
Oh ja, de easydrain had een 50mm pijp en deze die ik nu heb een 40mm. Dat was ook precies de reden dat het niet paste, dus de 40 kwam mij goed uit. Rest van het riool is al 50mm dus 1x een verloopje erop en hatsa.
pi_194275335
Wij hebben een easydrain en werkt perfect. Apart bakje die haren en troep opvangen die je eens in de 6 maanden ofzo moet legen. Ook een ring ofzo spoelt niet gelijk weg, maar blijft daarin liggen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194278961
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:49 schreef Patroon het volgende:
Wij hebben een easydrain en werkt perfect. Apart bakje die haren en troep opvangen die je eens in de 6 maanden ofzo moet legen. Ook een ring ofzo spoelt niet gelijk weg, maar blijft daarin liggen.
Hoeveel vrouwen heb je in huis?
Die van ons moet iedere keer geleegd worden als mijn vriendin haar haren heeft gewassen.
pi_194278983
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:14 schreef zoz het volgende:

[..]

Hoeveel vrouwen heb je in huis?
Die van ons moet iedere keer geleegd worden als mijn vriendin haar haren heeft gewassen.
Wij zijn met zijn 2en. Er zit een soort vangnetje in die we wekelijks legen en de drain zelf dus wanneer we merken dat hij minder goed doorloopt, zo rond de 6 maanden ongeveer.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194286022
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:17 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Noem mij eens meer verschillen. Haaropvangroostertje, uitneembaar sifon, alles RVS...
Oh ja, de easydrain had een 50mm pijp en deze die ik nu heb een 40mm. Dat was ook precies de reden dat het niet paste, dus de 40 kwam mij goed uit. Rest van het riool is al 50mm dus 1x een verloopje erop en hatsa.
Dat haar roostertje heb ik nu ook maar die easydrain had zo'n rond plastic ding waar het in opgevangen wordt. Ik wilde graag weten of dat een stuk makkelijker is in de praktijk. Volgens mij ga ik dat antwoord hier niet krijgen en waarschijnlijk zit er niet veel verschil in. Dus voor nu ga ik voor een cheap one.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wij zijn met zijn 2en. Er zit een soort vangnetje in die we wekelijks legen en de drain zelf dus wanneer we merken dat hij minder goed doorloopt, zo rond de 6 maanden ongeveer.
Dat verschilt dus jammer genoeg niet veel met mijn huidige.
pi_194286104
Zo'n ding kan maar 1x goed. Dus zou zelf nooit risico nemen met goedkoop spul. 250 euro op de totale kosten van een badkamer is wisselgeld.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')