abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2020 @ 22:42:29 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195857600
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef derLudolf het volgende:

Ik ben jarig, zodoende dat ik dat herinner.
Gefeliciteerd :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195862066
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
Prachtig beeld, maar zo zonde dat er nooit meer een KLM-747 zal landen, toch wel hét meest iconische luchtvaartbeeld uit mijn hele leven ;(
Er zijn gelukkig nog 3 blauwe 747 freighters, dus je kan nog genieten van KLM 747s. Echter niet meer als passagier
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 oktober 2020 @ 10:25:36 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195862172
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:17 schreef Viezze het volgende:

[..]

Er zijn gelukkig nog 3 blauwe 747 freighters, dus je kan nog genieten van KLM 747s. Echter niet meer als passagier
Dat heb ik nooit kunnen doen ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:10:41 #204
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_195863938
1x als klein jongetje. Nog voor 9/11. Beetje brutaal geweest en gevraagd aan de purser of ik in de cockpit mocht kijken. Na een half uurtje kwam ze terug en mocht ik met 1 ouder mee. Kreeg ik uitleg over de instrumenten. Volgens mij ging hij even van de autopilot af om te laten zien wat er gebeurde als hij een beetje stuurde, maar dat weet ik niet meer zeker.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_195864260
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit kunnen doen ;(
Ik ook niet ;( En stond nog wel op de bucketlist om ooit te doen -O-
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:11:09 #206
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195881051
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:59 schreef Iemand91 het volgende:

Dat is niet zo raar. Dat is het begin van het winterseizoen in de luchtvaart.
Niet elk jaar. ;)
(Om de 5 of 6 jaar, om precies te zijn)

In 2014 was 25 oktober ook niet het begin van de winterdienst, trouwens. Dat was de 26ste.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195881959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet elk jaar. ;)
(Om de 5 of 6 jaar, om precies te zijn)

In 2014 was 25 oktober ook niet het begin van de winterdienst, trouwens. Dat was de 26ste.
I know. Was alleen maar om aan te geven dat rond die tijd de seizoenen wisselen.

In other news:

Patstelling rond Twente Airport: Boeings moeten weg, maar mogen niet weg
quote:
ENSCHEDE – Alsof je een parkeergarage binnenrijdt en dan niet meer naar buiten mag: zo typeert directeur Meiltje de Groot de situatie die is ontstaan rond zes Boeings op Twente Airport. De vliegtuigen moeten vertrekken, maar daarvoor is geen toestemming. De Groot dreigt nu met de rechter.

„Te absurd voor woorden”, noemt de Airport-directeur de patstelling waarin de luchthaven terecht is gekomen. De zes Boeings 747 van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa staan sinds de zomer tijdelijk in Twente, maar dreigen volgens De Groot door een tussentijdse vergunningswijziging van de Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) voorlopig niet te kunnen vertrekken.

Hoop op ontmanteling
„De vliegtuigen zijn hier naartoe gekomen omdat Twente een van de weinige luchthavens is waar nog ruimte is om dergelijke grote toestellen te parkeren. Uiteraard hadden we de hoop ze om ze hier ook te kunnen ontmantelen, maar daarover hebben de eigenaren anders besloten. Nu moeten ze op korte termijn weg, drie toestellen liefst nog deze week. Dat er plotseling een blokkade ligt, is onbegrijpelijk.”

Volgens De Groot heeft de ILT de vergunning op onterechte gronden gewijzigd en was Twente Airport hiervan niet op de hoogte. „We zijn volledig verrast. Toen die vliegtuigen hier landden, was er nog niets aan de hand. En nu opeens ligt er een taboe op dit soort grote toestellen. Dat is te gek voor woorden en dat gaan we ook zeker niet accepteren.”

Kort geding
Hoewel beide partijen nog steeds in overleg zijn, begint Twente Airport alvast een juridische procedure. Mocht er op korte termijn geen akkoord komen, dan volgt er een kort geding. „We hebben geen andere keuze. Voor in ieder geval één toestel geldt dat het eigenlijk al had moeten vertrekken. Vanwege corona en de huidige crisis in de luchtvaart geldt dat de ontmanteling in versneld tempo plaats moet vinden.”

De eerste twee Boeings van het type 747 kwamen begin juni naar Twente, de laatste op 24 juli. De landingen trokken veel belangstelling. De toestellen van Lufthansa zijn inmiddels overbodig en worden in de toekomst niet meer gebruikt. De Groot zegt teleurgesteld te zijn door het feit dat de vliegtuigen niet in Twente worden ontmanteld, maar respecteert de beslissing van de eigenaren.

„Daar hebben we ons bij neer te leggen. We hebben alles in huis om dat op een goede manier te kunnen doen. Jammer voor Twente, maar het is niet anders. Voorlopig is onze grootste zorg dat die vliegtuigen ook weer kunnen vertrekken.”

‘Airport Twente handelde op eigen initiatief’
Of dat laatste gaat lukken, is nog maar de vraag. Volgens woordvoerder Daniëlle Rebel van de ILT heeft Twente Airport de parkeergelegenheid voor Lufthansa op eigen initiatief aangeboden en is de inspectie vooraf niet geïnformeerd. Dat de Boeings niet mogen vertrekken, zou in een eerder stadium ook al zijn meegedeeld aan de directie van de Twentse luchthaven.

„Twente Airport beschikt simpelweg niet over het juiste veiligheidscertificaat. Grotere toestellen zoals de Boeings kunnen wel landen op Twente, maar alleen voor demontage. De infrastructuur van het vliegveld is niet geschikt om grotere en zwaardere vliegtuigen te laten opstijgen. Dat kan veiligheidsrisico’s opleveren. Ook de vliegprocedures voor vertrek zijn nog niet goedgekeurd.”

Volgens Rebel is Twente Airport al een tijd bezig om het veiligheidscertificaat aan te passen, maar heeft de luchthaven nog niet aan de benodigde voorwaarden voldaan. Op welke termijn zal eventueel wel zou kunnen gebeuren, is niet duidelijk.
pi_195882036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

I know. Was alleen maar om aan te geven dat rond die tijd de seizoenen wisselen.

In other news:

Patstelling rond Twente Airport: Boeings moeten weg, maar mogen niet weg
[..]

Ik zag het artikel voorbij komen. Ben benieuwd hoe een en ander is vastgelegd in contracten met Lufthansa. Als die in de veronderstelling waren dat ze op ieder moment die vliegtuigen weer weg konden halen, zal er nu wel een leuke schadeclaim komen :X

Wel jammer voor AELS dat zij de vliegtuigen niet mogen slopen.
A mind with a heart of it's own
pi_195885461
Dat wordt Lufthansa afkopen voor een bedrag dat het wel weer loont om ze door AELS te laten slopen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_195887469
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:11 schreef Karstman het volgende:
Dat wordt Lufthansa afkopen voor een bedrag dat het wel weer loont om ze door AELS te laten slopen...
Behalve dat aels en het vliegveld 2 verschillende bedrijven zijn die er dan onderling ook nog uit zouden moeten komen.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:50:27 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195888294
Dus het vliegveld heeft eigenlijk gegokt dat Lufthansa de toestellen niet meer weg wilde halen?

(Eigenlijk mag het nog een wonder heten dat er überhaupt nog iets mag vliegen op dat vliegveld, gezien de grote hoeveelheid commerciële activiteiten op het terrein die niet of nauwelijks met het afhandelen van vliegverkeer te maken hebben).
So we just called him Fred
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:17:57 #212
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_195888783
Wat een kapitale blunder van vliegveld Twente 😂
pi_195889000
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:17 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een kapitale blunder van vliegveld Twente 😂
Die zeggen dat de ILT op onterechte gronden de vergunning heeft gewijzigd en dat zij daar niet van op de hoogte waren.
Maar toch, als je zoiets wil gaan doen, dan check je toch of je alle benodigde vergunningen hebt :?
Aan de andere kant wordt het vliegveld gewoon gebruikt, dus kan ik me ook voorstellen dat je er dan vanuit gaat dat alle vliegtuigen die er mogen landen ook weer mogen opstijgen en dat er niet een uitzondering is gemaakt voor zware vliegtuigen.

Maar goed, donderdag kort geding.
https://www.tubantia.nl/e(...)te-krijgen~aada50a8/
A mind with a heart of it's own
pi_195893722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:30 schreef Iemand91 het volgende:
Leasemaatschappij GECAS en Israel Aerospace Industries (IAI) hebben de Boeing 777-300ERSF aangekondigd. Het is de eerste after-market conversie programma voor de Boeing 777.

De 777-300ERSF "Bit Twin" is geoptimaliseerd voor de e-commerce en express cargo, niet de 'zware' cargo zoals Cargolux e.d. vervoerd.
Zo heeft het 47 standaard pallet posities (10 meer dan de 777F en 8 meer dan de 747-400F) terwijl de maximum payload ongeveer gelijk is aan de 777F.
GECAS heeft ook direct een order voor 15 stuks geplaatst met opties voor nog eens 15; allen eigen toestellen. GECAS verwacht dat er tot 2030 zo'n 150-175 -300ERSF's gebouwd en geleverd kunnen worden.

GECAS zal ook het prototype leveren; A6-EBB die momenteel voor Emirates vliegt.
Die zal in december 2020 naar Tel Aviv worden gevlogen voor ombouw en certificatie en eerste commerciële vlucht moeten eind 2022 gebeuren.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:56 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag is de ex-Emirates 777-300ER aangekomen in Tel Aviv voor ombouw tot freighter.
Dit word 's wereld eerste 777 die omgebouwd zal worden tot full-freighter.
Kalitta Air to be Launch Operator of The Big Twin with Agreement to Lease Three 777-300ERSF from GECAS Cargo
quote:
October 27, 2020 — GECAS Cargo announced an agreement with Kalitta Air for three 777-300ERSF aircraft. With this agreement, Kalitta will be the first operator of the new passenger-to-freighter type, adding to their already sizable all-cargo fleet when these aircraft deliver in 2023.

Dubbed “The Big Twin,” the 777-300ERSF will be the largest ever twin-engine freighter. As announced a year ago, the conversion program is jointly funded by GECAS and Israel Aerospace Industries (IAI), with GECAS delivering the prototype aircraft to undergo conversion in June of this year. Setting a new benchmark for cargo operators, The Big Twin will be powered by GE90 engines, the world’s most powerful in-service engine.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:42:05 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195895019


;(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195902481
KLM STUURT TWAALF VLIEGTUIGEN VOOR OPSLAG NAAR GRONINGEN AIRPORT
quote:
EELDE - Vanwege de coronacrisis stuurt KLM twaalf vliegtuigen voor langetermijnopslag naar Groningen Airport Eelde. De eerste drie, twee Airbus A330’s en een Boeing 737, komen al vandaag naar de noordelijke luchthaven. Daar staan ze voor de rest van het winterseizoen.

KLM vliegt in de komende maanden maar op halve kracht door de vele reisrestricties en daarom is een deel van de vloot tijdelijk overbodig. Het is goedkoper om die toestellen op Groningen Airport te parkeren dan ze op Schiphol te laten staan, en bovendien is daar meer ruimte.

“Dat KLM toestellen parkeert op Groningen Airport Eelde laat zien waarom het denken als een systeem van luchthavens zo belangrijk is. Wij hebben capaciteit en mogelijkheden die andere luchthavens niet hebben”, zegt interim-luchthavendirecteur Bart Schmeink.

“We zijn al jarenlang vast partner van KLM; als uitwijkluchthaven als ze bijvoorbeeld op Schiphol niet kunnen landen. Met het parkeren van de toestellen op Groningen Airport Eelde zijn we ook overloopluchthaven van Amsterdam Airport Schiphol.”

In totaal gaat het om twee A330's en tien 737's.
De eerste A330 (PH-AOE) en 737 (PH-BGC) zijn al geland in Groningen. Een andere A330 (PH-AOF) komt ook nog vandaag.

  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:14:52 #217
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195903292
Dat ze daar zoveel plek hebben dan. :P
Ik ben er al behoorlijk lang niet geweest, maar zoveel plaats was er toch ook weer niet staat me bij.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195905753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:14 schreef shiz het volgende:
Dat ze daar zoveel plek hebben dan. :P
Ik ben er al behoorlijk lang niet geweest, maar zoveel plaats was er toch ook weer niet staat me bij.
quote:
Twee wat grotere Airbus A330-vliegtuigen komen op het zogeheten A-platform voor het restaurant te staan, tien kleinere 737's worden gestald op de voormalige start- en landingsbaan 01-19, die een aantal jaren geleden uit bedrijf is genomen.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)Airport-Eelde-update
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:14:25 #219
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195905844
Ah, het klassieke 'plemp ze op een runway', dacht ik haast al dat dat weinig anders kon. :P
Alles op de 23 dan maar backtracken, maar die zullen nu ook niet al teveel verkeer hebben. ;(
-- oh, de 01/19 heeft een taxiway intersection nu, dus dat hoeft niet eens als ze die allemaal er voorbij parkeren. Noice.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195905896
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:14 schreef shiz het volgende:
Ah, het klassieke 'plemp ze op een runway', dacht ik haast al dat dat weinig anders kon. :P
Alles op de 23 dan maar backtracken, maar die zullen nu ook niet al teveel verkeer hebben. ;(
Die 10 passen wel op het noordelijke deel toch? Dan is het belangrijkste deel van de taxiway nog vrij :P
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:17:35 #221
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195905915
haha, dat had ik idd ge-ninjaedit. :P
Mij was de nieuwe layout met die taxiway intersection onbekend. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195905934
Ik vind overigens wel pijnlijke uitspraken in dat artikel:
quote:
De aankomst van de vliegtuigen trekt veel bekijks. Ook van studenten van de KLM Flight Academy. 'Als het goed is, is dit mijn toekomst', zegt student Wessel van Zanen.

Ook piloot in opleiding Danny Spit staat te kijken. 'Dit is echt prachtig, hier doe je het voor. Hopelijk ga ik later voor KLM vliegen later, dit werkt in ieder geval wel motiverend.'
:{
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:20:51 #223
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195905979
:X juist... die zijn nog niet met de vakkenvuller-realiteit bezig.
Nou ja, ik ga ze niet uit de droom helpen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:22:35 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195906008
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:18 schreef Iemand91 het volgende:
Ik vind overigens wel pijnlijke uitspraken in dat artikel:
[..]

:{
Het werkt motiverend dat er vliegtuigen van KLM geparkeerd worden op Eelde omdat er niet gevlogen kan worden? :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:24:36 #225
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195906055
Dat is als wanneer er een motor uitvalt en je zegt 'het is wel een stuk stiller zo, nice' ofzo. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')