abonnement Unibet Coolblue
pi_194206834
Hallo allemaal,

Omdat ik al enige tijd op zoek ben naar een geschikt vitamine C-serum en de laatste weken met succes enkele producten van La Roche Posay heb gebruikt, lijkt mij het pure vitamine C-serum van dit merk ook wel wat. Het is immers een merk dat door dermatologen is ontwikkeld, dus daar kan niks mis mee zijn zou je denken. Daarnaast zit er naast vitamine C salicylzuur in, wat hopelijk helpt bij mijn onzuivere huid.

Nu ben ik me de laatste tijd veel aan het inlezen in ingrediënten in verzorgingsproducten en zag ik op de ingrediëntenlijst van het vitamine C-serum van La Roche Posay dat hier een aanzienlijke hoeveelheid alcohol denat in zit (het staat als vijfde op de lijst). Alcohol denat staat bekend als een van de slechte alcoholvarianten en zou je huid op langere termijn uitdrogen.

Nu vraag ik mij af: hoe kan het dat een merk als LRP zo'n grote hoeveelheid alcohol denat toevoegt aan een product? Alles in de wetenschap wijst er toch op dat dit een ingrediënt is dat vermeden moet worden? Vanwege mijn ervaring met LRP, de overwegend positieve reviews over het serum én de overige ingrediënten sta ik op het punt het serum aan te schaffen, maar het alcoholaspect houdt me toch een beetje tegen.

Wie kan me hier informatie/advies over geven?

(Meer informatie over het serum is hier te vinden: https://www.laroche-posay.nl/vitamine-c/pure-vitamine-c10-serum)
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:24:09 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194206897
Vraag je je nu af of die alcohol wel zo erg is, want dit merk is door dermatologen ontwikkeld?

Of vraag je je af waarom ze claimen dat het door dermatologen is ontwikkeld terwijl er een verkeerd ingrediënt in zit?

Kosten en marketing, zou ik denken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194206918
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:24 schreef Lienekien het volgende:
Vraag je je nu af of die alcohol wel zo erg is, want dit merk is door dermatologen ontwikkeld?

Of vraag je je af waarom ze claimen dat het door dermatologen is ontwikkeld terwijl er een verkeerd ingrediënt in zit?

Kosten en marketing, zou ik denken.
Allebei :-)
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:37:41 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194207086
Juist de gedenatureerde alcohol helpt bij onzuiverheden in de huid. Om die reden zit het ook in veel verzorgingsproducten. Het droogt de huid ook niet uit maar ontvet deze licht, waardoor de vitamine C bijvoorbeeld ook weer beter wordt opgenomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194207281
Een vitamine c serum kun je better zelf maken. Vitamine c wordt heel snel instabiel en zo'n serum wat je toch voor wat weekjes gebruikt is na een paar dagen gebruik al zinloos.
  woensdag 22 juli 2020 @ 13:59:16 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194207361
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vitamine c serum kun je better zelf maken. Vitamine c wordt heel snel instabiel en zo'n serum wat je toch voor wat weekjes gebruikt is na een paar dagen gebruik al zinloos.
Je moet wel een heel slechte kwaliteit kopen wil de vitamine C niet geconserveerd zijn met vitamine E en een aantal zuren. Dat gaat maanden mee, mits je het niet de hele dag in de zon laat staan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194207524
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:37 schreef Dven het volgende:
Juist de gedenatureerde alcohol helpt bij onzuiverheden in de huid. Om die reden zit het ook in veel verzorgingsproducten. Het droogt de huid ook niet uit maar ontvet deze licht, waardoor de vitamine C bijvoorbeeld ook weer beter wordt opgenomen.
Dit klinkt wel logisch, ik hoop dat het waar is :D Las ook ergens in een blog dat de hoeveelheid alcohol in verzorgingsproducten uiteindelijk vaak zo klein is, dat de 'uitdrogende' effecten minimaal zijn en het product dus gewoon veilig kan worden gebruikt. Maar omdat alcohol op internet zo wordt uitgekotst ben ik toch een beetje huiverig.
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:12:44 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194208125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:12 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Dit klinkt wel logisch, ik hoop dat het waar is :D Las ook ergens in een blog dat de hoeveelheid alcohol in verzorgingsproducten uiteindelijk vaak zo klein is, dat de 'uitdrogende' effecten minimaal zijn en het product dus gewoon veilig kan worden gebruikt. Maar omdat alcohol op internet zo wordt uitgekotst ben ik toch een beetje huiverig.
Ook gewoon een stukje marketing voor de bio-pharma natuurlijk :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:20:45 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194208207
De klantenservice van La Roche Posay zal ongetwijfeld dolblij zijn met je vraag.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:56:43 #10
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_194298115
Het droogt niet alleen de huid uit, het beschadigd ook de cellen, blijkt uit onderzoek. Vermijd het inderdaad maar. https://www.paulaschoice.(...)verzorging-de-feiten
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')