Precies. En als dat kan, dan hoeft het niet eens zo dramatisch te zijn. Duitsland wil sowieso tol gaan invoeren. Indien wij dit niet doen, dan kunnen wij wél gaan betalen in DLD, maar hoeven onze oosterburen níet te betalen als ze hier komen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:50 schreef Hathor het volgende:
Ja prima, maar dan wel de wegenbelasting de deur uit.
Wie zegt dat je in dat plan van Duitsland het geinde tolgeld zelf mag houden? Het zou me niets verbazen als in elk geval een deel naar Brussel gaat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. En als dat kan, dan hoeft het niet eens zo dramatisch te zijn. Duitsland wil sowieso tol gaan invoeren. Indien wij dit niet doen, dan kunnen wij wél gaan betalen in DLD, maar hoeven onze oosterburen níet te betalen als ze hier komen.
Ben bang dat je gelijk zal krijgen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je in dat plan van Duitsland het geinde tolgeld zelf mag houden? Het zou me niets verbazen als in elk geval een deel naar Brussel gaat.
Het leeuwendeel, lijkt me.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je in dat plan van Duitsland het geinde tolgeld zelf mag houden? Het zou me niets verbazen als in elk geval een deel naar Brussel gaat.
Bocaj is de naam!quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoi Mark aan het pvvcorveëen?
Uiteindelijk dus gewoon weer bij het kruisje tekenen.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:50 schreef Hathor het volgende:
Ja prima, maar dan wel de wegenbelasting de deur uit.
Mwah, dan wil ik er nog wel eens over nadenken!quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:51 schreef Hathor het volgende:
En de accijnzen op benzine drastisch naar beneden.
Dan ook de accijnzen/ belastingen van de brandstof af.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Een heffing per gereden kilometer is naar mijn mening wel eerlijker dan wegenbelasting. Maar dan niet alleen voor snelwegkilometers. En het moet niet en en zijn.
Willen ze niet gewoon een gezamenlijke systematiek opzetten? In plaats van nu in ieder land een ander systeem.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je in dat plan van Duitsland het geinde tolgeld zelf mag houden? Het zou me niets verbazen als in elk geval een deel naar Brussel gaat.
Bijkomend voordeel is dan hopelijk ook dat je in Nederland niet meer in een onafgebroken file van vrachtwagens van de Rotterdamse haven tot de grens of één van die distributiecentra staat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:50 schreef Hathor het volgende:
Ja prima, maar dan wel de wegenbelasting de deur uit.
https://www.sueddeutsche.(...)er-reicher-1.1470673quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:21 schreef cempexo het volgende:
Feit...de Duitse economie is aan het teruglopen sinds een jaar of drie. Derhalve worden minder belastingen door de Duitse overheid ontvangen.
Je kan ook omrijden via Duitsland, als je niet in België hoeft te zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:30 schreef Nattekat het volgende:
Dus we gaan even veel betalen voor de hindernisbaan die België heet als voor de Autobahn?
EU
Dat zegt toch niemand?quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:30 schreef Nattekat het volgende:
Dus we gaan even veel betalen voor de hindernisbaan die België heet als voor de Autobahn?
EU
Gaat voorlopig niet gebeuren. Er wordt in Nederland ook al 30 jaar over kilometerheffing gesproken. En toch is het er nog niet. Gek, he?quote:Bronnen vertelden aan Reuters dat sommige Duitse ministeries voorlopig liever niet over het project willen spreken. Ook bij de Duitse sociaal-democraten (SPD), waarmee bondskanselier Angela Merkel in een coalitie zit, ligt de wegentol gevoelig.
30 jaar geleden was de EV ook nog niet in opkomst.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gaat voorlopig niet gebeuren. Er wordt in Nederland ook al 30 jaar over kilometerheffing gesproken. En toch is het er nog niet. Gek, he?
Je gaat gewoon meer betalen voor je electriciteit. Je auto houdt toch wel bij hoeveel je verbruikt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
30 jaar geleden was de EV ook nog niet in opkomst.
Met het verdwijnen van accijns-inkomsten op brandstof komt dit als vervanger.
De verbruiksmeters in een EV zijn niet geijkt en goedgekeurd voor dat doel. Sterker nog: ik betwijfel of er een cumulatieve verbruiksmeter in de meeste EV's zit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je gaat gewoon meer betalen voor je electriciteit. Je auto houdt toch wel bij hoeveel je verbruikt.
True. En toch doen we dat al 30 jaar niet. En accijns heffen op electriciteit en waterstof is met 1 pennestreep geregeld. Hoef je niet eens met Europa te overleggen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe zou je al die varianten op accijnsloze vormen van energie(dragers) kunnen opvangen? Met rekeningrijden.
Je negeert duidelijk een deel van mijn reactie.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. En toch doen we dat al 30 jaar niet. En accijns heffen op electriciteit en waterstof is met 1 pennestreep geregeld. Hoef je niet eens met Europa te overleggen.
Zeker. Wat jij doet is redeneren vanuit een voor jou acceptabele situatie. Dat is niet hoe de wereld werkt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je negeert duidelijk een deel van mijn reactie.
Wel met die van jou zeker?quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Wat jij doet is redeneren vanuit een voor jou acceptabele situatie. Dat is niet hoe de wereld werkt.
Uiteindelijk kiest de overheid voor de manier waarop het inkomen van de Nederlandse Staat het best gewaarborgd is. En daarbij houden ze geen rekening met jouw wensen.
Nee. Maar jij verzint allemaal scenario's gebaseerd op jouw wensen. Ik kijk gewoon naar de recente geschiedenis en concludeer dat de overheid niet een eenheid is die genegen is om dingen te veranderen.quote:
Oh, misschien komt er geen Europees systeem voorlopig.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Maar jij verzint allemaal scenario's gebaseerd op jouw wensen. Ik kijk gewoon naar de recente geschiedenis en concludeer dat de overheid niet een eenheid is die genegen is om dingen te veranderen.
Is alleen maar een losse flodder van jou. Het enige dat de overheid er over heeft gezegd is dat het huidige kabinet er zeker geen beslissing over gaat nemen. Dus voor 2026 gaat er zeker niets veranderen. En als de VVD dan weer in de regering zit (grote kans) dan zijn we al weer 4 jaar verder.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar kilometerheffing komt er voor 2030, mogelijk al in 2026.
VVD wil gaan testen met kilometerheffing in volgend kabinet, er liggen al 3 varianten die getest kunnen worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is alleen maar een losse flodder van jou. Het enige dat de overheid er over heeft gezegd is dat het huidige kabinet er zeker geen beslissing over gaat nemen. Dus voor 2026 gaat er zeker niets veranderen. En als de VVD dan weer in de regering zit (grote kans) dan zijn we al weer 4 jaar verder.
'Wil gaan'.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
VVD wil gaan testen met kilometerheffing in volgend kabinet, er liggen al 3 varianten die getest kunnen worden.
Het argument van een noodzakelijk alternatief voor accijnzen is al genoemd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gaat voorlopig niet gebeuren. Er wordt in Nederland ook al 30 jaar over kilometerheffing gesproken. En toch is het er nog niet. Gek, he?
Ik heb geen andere argumenten nodig. Vooralsnog heb ik de realiteit aan mijn kant.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je argumenten worden er niet beter op.
Jouw realiteit wel ja.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen andere argumenten nodig. Vooralsnog heb ik de realiteit aan mijn kant.
Het is maar de vraag of Rutte daar over een paar jaar een meerderheid voor kan vinden. Als dit Duits plan doorgaat word de kans dat we naast een Europees tolsysteem ook nog een Nederlandse variant krijgen erg klein.quote:
Dat bedoel ik met dat het niet en en moet zijn. Het mag wat mij betreft trouwens wel een beetje van alle 2 zijn, maar netto moet het het zelfde blijven opleveren.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ook de accijnzen/ belastingen van de brandstof af.
Edit: Oh, al geopperd door @:Hathor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |