abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:04:05 #1
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194192868
Geache mede-FOK! leden,

Kort vraagje, dient de politie aangifte altijd op te nemen, of is dit afhankelijk van de case? Betreft hier verduistering wat ik wil aangeven.
Ik wordt echter afgescheept met reden dat het niet bewezen kan worden?

Hoe werkt het aangifte systeem?
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 16:06:35 #2
408813 crew  trein2000
pi_194192893
Schriftelijk aangifte doen bij de hoofdofficier en tevens een klacht indienen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:07:09 #3
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194192902
Aangifte mag altijd, of ze er wat mee doen is de vraag
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:10:54 #4
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194192948
Bedankt voor de info.. schrik er een beetje van.
Verre van meewerkend.. en begrijpen het verschil niet tussen diefstal en verduistering.

Weet zo even voldoende.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:42:25 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194193324
Zo Ken ik de popo inderdaad, lekker mensen weg sturen ipv ze te helpen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:49:51 #6
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194193397
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zo Ken ik de popo inderdaad, lekker mensen weg sturen ipv ze te helpen.
Ik heb al 4x gebeld, en het erge is, durf niet nogmaals te bellen.
Voelt alsof ik lastig ben, en ik dan zowat de "crimineel" ben.

Ik heb reeds klacht ingediend, maargoed.. Heb ik ze een keer nodig, krijg ik dit..
Ben nu verplicht bijna 400 euro kosten te maken om het te fixen, en vind niet dat dat hoort. :(
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194193525
Ik weet er heel weinig van maar verduistering als strafzaak... kan me voorstellen dat dat eerder een civiele zaak is... daar speelt politie geen rol in, maar zul je zelf moeten procederen.

Heb je niet wat meer info over de casus? Eventueel in spoiler, dan kunnen alleen ingelogde gebruikers het lezen.
pi_194193538
Je geeft wel erg weinig informatie over wat er gebeurd is.

Een aangifte doen betekent nog niet automatisch dat jij de kosten terug krijgt. Daarvoor zou je wel, ook zonder aangifte, een civiele procedure kunnen aanspannen tegen de veroorzaker.
pi_194193567
Het moet wel een strafbaar feit zijn voor aangifte, en deze kan je toch online doen? Dacht ik?

Maar als het bv bestelde bitcoin zijn die je niet hebt geleverd gekregen of iets van een webshop is dat niet een politiezaak in eerste instantie.
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:03:59 #10
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194193595
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:58 schreef Piles het volgende:
Ik weet er heel weinig van maar verduistering als strafzaak... kan me voorstellen dat dat eerder een civiele zaak is... daar speelt politie geen rol in, maar zul je zelf moeten procederen.

Heb je niet wat meer info over de casus? Eventueel in spoiler, dan kunnen alleen ingelogde gebruikers het lezen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:59 schreef simonblue het volgende:
Je geeft wel erg weinig informatie over wat er gebeurd is.

Een aangifte doen betekent nog niet automatisch dat jij de kosten terug krijgt. Daarvoor zou je wel, ook zonder aangifte, een civiele procedure kunnen aanspannen tegen de veroorzaker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194193597
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:04 schreef ssjgoku het volgende:
Geache mede-FOK! leden,

Kort vraagje, dient de politie aangifte altijd op te nemen, of is dit afhankelijk van de case? Betreft hier verduistering wat ik wil aangeven.
Ik wordt echter afgescheept met reden dat het niet bewezen kan worden?

Hoe werkt het aangifte systeem?
Kun je aangeven wat voor soort goederen er verduisterd zijn en wat voor bewijs jij hebt dat het je afhandig is gemaakt?

antwoord hier boven gegeven.

Maaruh, je kan er niets tegen doen, aangifte is zinloos.

EN stel dat, stel nou dat ze morgen alsnog je sleutel terug komt brengen omdat jij naar de politie bent gegaan en de politie haar verzocht heeft om die sleutel terug te geven. Wie zegt niet dat ze geen kopie heeft gemaakt?

Kan ze alsnog bij je binnen en in je slipjesla gaan neuzen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 17:06:15 ]
pi_194193654
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef ssjgoku het volgende:

[..]


[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt sorry hoor, ga je daar de popo mee lastig vallen. Tuurlijk maken ze daar geen zaak van want wie zegt dat de sleutel is op die plek.

Maar meer de dikte van de deuren en bestel dan wat cilinders op dezelfde sleutel. Stuk of 5 goede SKS cilinders voor ¤120. Kun je heeeeel makkelijk zelf doen.

Sjonge jonge datje daar überhaupt over nadenkt.
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:09:07 #13
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194193673
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Kun je aangeven wat voor soort goederen er verduisterd zijn en wat voor bewijs jij hebt dat het je afhandig is gemaakt?

antwoord hier boven gegeven.

Maaruh, je kan er niets tegen doen, aangifte is zinloos.

EN stel dat, stel nou dat ze morgen alsnog je sleutel terug komt brengen omdat jij naar de politie bent gegaan en de politie haar verzocht heeft om die sleutel terug te geven. Wie zegt niet dat ze geen kopie heeft gemaakt?

Kan ze alsnog bij je binnen en in je slipjesla gaan neuzen
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Echt sorry hoor, ga je daar de popo mee lastig vallen. Tuurlijk maken ze daar geen zaak van want wie zegt dat de sleutel is op die plek.

Maar meer de dikte van de deuren en bestel dan wat cilinders op dezelfde sleutel. Stuk of 5 goede SKS cilinders voor ¤120. Kun je heeeeel makkelijk zelf doen.

Sjonge jonge datje daar überhaupt over nadenkt.
Klopt, en heb me op dat feit ook maar neergelegd. Ze kan het simpelweg ontkennen.

En geen sorry nodig, heb hier ook voor gekozen. Nadenken was niet echt nodig, neemt niet weg dat ik wel altijd al mijn opties wil laten checken? :)
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194193678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Kun je aangeven wat voor soort goederen er verduisterd zijn en wat voor bewijs jij hebt dat het je afhandig is gemaakt?

antwoord hier boven gegeven.

Maaruh, je kan er niets tegen doen, aangifte is zinloos.

EN stel dat, stel nou dat ze morgen alsnog je sleutel terug komt brengen omdat jij naar de politie bent gegaan en de politie haar verzocht heeft om die sleutel terug te geven. Wie zegt niet dat ze geen kopie heeft gemaakt?

Kan ze alsnog bij je binnen en in je slipjesla gaan neuzen

Iedereen met enig gezond verstand heeft gecertificeerde sloten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:10:15 #15
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194193690
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Iedereen met enig gezond verstand heeft gecertificeerde sloten.
Je kunt de sleutels enkel kopieren met een certificaat wat ik heb... maar of het illegaal kan? Geen idee. Zou vrij duur zijn lijkt me?
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 17:10:24 #16
408813 crew  trein2000
pi_194193692
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Echt sorry hoor, ga je daar de popo mee lastig vallen. Tuurlijk maken ze daar geen zaak van want wie zegt dat de sleutel is op die plek.

Maar meer de dikte van de deuren en bestel dan wat cilinders op dezelfde sleutel. Stuk of 5 goede SKS cilinders voor ¤120. Kun je heeeeel makkelijk zelf doen.

Sjonge jonge datje daar überhaupt over nadenkt.
Is gewoon strafbaar. Kun je dus gewoon mee naar de politie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194193712
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:09 schreef ssjgoku het volgende:

[..]


[..]

Klopt, en heb me op dat feit ook maar neergelegd. Ze kan het simpelweg ontkennen.

En geen sorry nodig, heb hier ook voor gekozen. Nadenken was niet echt nodig, neemt niet weg dat ik wel altijd al mijn opties wil laten checken? :)
Nou je klonk toch wat verbolgen en hebt al 4 keer gebeld..nou ja door met je leven. ^O^
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:13:15 #18
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194193734
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou je klonk toch wat verbolgen en hebt al 4 keer gebeld..nou ja door met je leven. ^O^
Het is vooral de teleurstelling in ons syteem... :) Begrijp niet dat ze zelfs geen aangifte hiervan willen doen.
Waarschijnlijk stuurt ze sleutel ASAP op, na al 1 bericht, en zelfs DIE moeite... zit er niet in.

Ik weet toch zeker dat ik met mijn Job en eigen bedrijf veel geld afdraag, en dacht dat dat ook wat waard zou zijn.
Teleurstelling is gewoon groot door dit systeem.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194193780
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:13 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Het is vooral de teleurstelling in ons syteem... :) Begrijp niet dat ze zelfs geen aangifte hiervan willen doen.
Waarschijnlijk stuurt ze sleutel ASAP op, na al 1 bericht, en zelfs DIE moeite... zit er niet in.

Ik weet toch zeker dat ik met mijn Job en eigen bedrijf veel geld afdraag, en dacht dat dat ook wat waard zou zijn.
Teleurstelling is gewoon groot door dit systeem.
Dat is gewoon gejank daar zouden ze toch een dagtaak aan hebben. _O-
Vakman pur sang
pi_194193784
Wellicht kun je de wijkagent of buurtbemiddelaar vragen om die met je ex kan praten (dus buiten een aangifte om).
pi_194193801
Je schijnt hiervoor ook Joegoslaven in te kunnen huren. :P
Vakman pur sang
pi_194193803
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is gewoon strafbaar. Kun je dus gewoon mee naar de politie.
Wat is dan het strafbare feit? Misschien wel handig voor TS als ie aangifte wil doen (alsnog).

Met mijn gebrekkige juridische kennis zou ik zeggen: sleutel is zelf gegeven, dus civiele zaak.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 17:18:57 #23
408813 crew  trein2000
pi_194193817
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat is dan het strafbare feit? Misschien wel handig voor TS als ie aangifte wil doen (alsnog).
Verduistering.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194193836
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:10 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Je kunt de sleutels enkel kopieren met een certificaat wat ik heb... maar of het illegaal kan? Geen idee. Zou vrij duur zijn lijkt me?
Wellicht, maar het idee van die certificering (en patent) is dat het niet kan. Ze kan je huis ook al vol microfoontjes hebben hangen. Theoretisch en zulks.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194194049
Sloten vervangen en klaar....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194194133
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

Wat is dan het strafbare feit? Misschien wel handig voor TS als ie aangifte wil doen (alsnog).

Met mijn gebrekkige juridische kennis zou ik zeggen: sleutel is zelf gegeven, dus civiele zaak.
Ja, ik denk ook: hij heeft haar zelf die sleutel gegeven.

Als ik jou een nieuwe fiets geef en ik bedenk me later dat ik die fiets terug wil omdat ik je niet meer aardig vind, dan heb ik gewoon pech gehad. Dat het hier om een sleutel gaat maakt de zaak niet anders. Dus ik snap dat hij geen aangifte kan doen.

Neem je verlies, vervang de sloten en sluit de periode af 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194194171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook: hij heeft haar zelf die sleutel gegeven.

Als ik jou een nieuwe fiets geef en ik bedenk me later dat ik die fiets terug wil omdat ik je niet meer aardig vind, dan heb ik gewoon pech gehad. Dat het hier om een sleutel gaat maakt de zaak niet anders. Dus ik snap dat hij geen aangifte kan doen.

Neem je verlies, vervang de sloten en sluit de periode af 8-)
Was het geven, of bruikleen of in bewaring of iets dergelijks? Op eerste verzoek terug lijkt me heel normaal. Het is m.i. niet gebruikelijk dat je het eigendom van een sleutel aan derden overdraagt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194194189
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:45 schreef baskick het volgende:

Was het geven, of bruikleen of in bewaring of iets dergelijks? Op eerste verzoek terug lijkt me heel normaal. Het is m.i. niet gebruikelijk dat je het eigendom van een sleutel aan derden overdraagt.
Daar is verder natuurlijk nul bewijs voor. Hij heeft gewoon zijn sleutel aan haar gegeven. Vrijwillig. Zonder ondertekening van een contract waarin staat dat de sleutel retour moet na afloop van de relatie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:48:09 #29
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194194216
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is gewoon gejank daar zouden ze toch een dagtaak aan hebben. _O-
Right...Dacht dat ik ze daar toch rijkelijk voor betaalde. 1 berichtje.... :')
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194194234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar is verder natuurlijk nul bewijs voor. Hij heeft gewoon zijn sleutel aan haar gegeven. Vrijwillig. Zonder ondertekening van een contract waarin staat dat de sleutel retour moet na afloop van de relatie.
Mensen die hun buren een sleutel geven stellen doorgaans ook geen contract op.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194194256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:49 schreef baskick het volgende:

Mensen die hun buren een sleutel geven stellen doorgaans ook geen contract op.
Nee, en ik denk ook niet dat je daarvan aangifte kan doen als ze die sleutel niet terug willen geven. Je hebt zélf die sleutel gegeven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:52:36 #32
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194194270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook: hij heeft haar zelf die sleutel gegeven.

Als ik jou een nieuwe fiets geef en ik bedenk me later dat ik die fiets terug wil omdat ik je niet meer aardig vind, dan heb ik gewoon pech gehad. Dat het hier om een sleutel gaat maakt de zaak niet anders. Dus ik snap dat hij geen aangifte kan doen.

Neem je verlies, vervang de sloten en sluit de periode af 8-)
Klopt, ik heb die sleutel ook zelf gegeven. Lijkt me vrij normaal in relatie langer dan 7 jaar?
Anyway, vind dit niet echt een fiets. Als ik netjes vraag hem terug te sturen zelfs per post.. is dat raar? Willen beide geen contact meer, ik zie het probleem niet.
Behalve met rare bedoelingen... en dat voelt niet fijn.
Dus heb afspraak voor nieuwe sloten... helaas.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:54:03 #33
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194194288
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:48 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Right...Dacht dat ik ze daar toch rijkelijk voor betaalde. 1 berichtje.... :')
Ergens via via komt vast wat van mijn belastinggeld ook wel bij jou terecht.

Wil je nu ophouden met zeuren? Dacht dat ik je daar toch rijkelijk voor betaalde. :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194194290
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:52 schreef ssjgoku het volgende:
Klopt, ik heb die sleutel ook zelf gegeven. Lijkt me vrij normaal in relatie langer dan 7 jaar?
Anyway, vind dit niet echt een fiets. Als ik netjes vraag hem terug te sturen zelfs per post.. is dat raar? Willen beide geen contact meer, ik zie het probleem niet.
Behalve met rare bedoelingen... en dat voelt niet fijn.
Dus heb afspraak voor nieuwe sloten... helaas.
Ja, ontzettend jammer dat het zo moet lopen. Nu denk ik serieus dat het laksheid van haar kant is en dat ze niet ooit even lekker wil komen inbreken. Misschien is ze de sleutel ook al lang kwijt oid. Maar ik begrijp ook dat het een geruststellender idee is om de sloten te vervangen. Beetje onfatsoenlijk dat ze niet eens iets van zich liet horen. Maar goed, geen idee hoe jullie relatie is geëindigd natuurlijk en of ze nog boos, teleurgesteld oid is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:54:52 #35
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194194300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:54 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ergens via via komt vast wat van mijn belastinggeld ook wel bij jou terecht.

Wil je nu ophouden met zeuren? Dacht dat ik je daar toch rijkelijk voor betaalde. :')
Wat een rare opmerking.. krijg namelijk 0.
Bedankt voor je nuttige bijdrage.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194194684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, en ik denk ook niet dat je daarvan aangifte kan doen als ze die sleutel niet terug willen geven. Je hebt zélf die sleutel gegeven.
Waarom niet? Artikel 321 Sr:
quote:
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 18:59:04 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194195049
Apart. Maar bij einde relatie eis ik de sleutel terug. Zie het als “leergeld” en fix het met een nieuw setje sloten. Verder kan je er een civiele procedure van maken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 18:59:45 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194195060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom niet? Artikel 321 Sr:
[..]

Ja. Kan. Maar er is geen braak of iets dergelijks.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194195118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:59 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja. Kan. Maar er is geen braak of iets dergelijks.
Ja. En dat is noodzakelijk voor verduistering, omdat...? Het gaat niet over inbraak vs insluiping ofzo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194195158
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:59 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja. Kan. Maar er is geen braak of iets dergelijks.
Er staat toch ook "anders dan door een misdrijf" :P

Ik heb vooral mn vraagtekens bij "tot een ander toebehoort" in dit geval... maar ik ben dan ook geen jurist.
Het is háár sleutel...?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:06:47 #41
204633 Fred2
Kritisch
pi_194195173
Onder welke voorwaarden heb je de sleutel destijds verstrekt? Heb je daarin opgenomen dat de sleutel per ommegaande weer in geleverd moet worden als de relatie over gaat?
So we just called him Fred too
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 19:18:43 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194195336
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja. En dat is noodzakelijk voor verduistering, omdat...? Het gaat niet over inbraak vs insluiping ofzo.
Ja. Maar er is een sleutel verstrekt.
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:05 schreef Piles het volgende:

[..]

Er staat toch ook "anders dan door een misdrijf" :P

Ik heb vooral mn vraagtekens bij "tot een ander toebehoort" in dit geval... maar ik ben dan ook geen jurist.
Het is háár sleutel...?
Nouja. Dat dus.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 19:51:37 #43
408813 crew  trein2000
pi_194195872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:06 schreef Fred2 het volgende:
Onder welke voorwaarden heb je de sleutel destijds verstrekt? Heb je daarin opgenomen dat de sleutel per ommegaande weer in geleverd moet worden als de relatie over gaat?
Lijkt me nogal wiedes hè?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 19:52:02 #44
408813 crew  trein2000
pi_194195879
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:05 schreef Piles het volgende:

[..]

Er staat toch ook "anders dan door een misdrijf" :P

Ik heb vooral mn vraagtekens bij "tot een ander toebehoort" in dit geval... maar ik ben dan ook geen jurist.
Het is háár sleutel...?
Het is de sleutel van het huis van TS.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194196063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:18 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja. Maar er is een sleutel verstrekt.
[..]

Nouja. Dat dus.
Verstrekt, ja. Dat maakt de ontvanger geen eigenaar. Beetje gezond verstand.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 20:39:03 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194196562
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Verstrekt, ja. Dat maakt de ontvanger geen eigenaar. Beetje gezond verstand.
Is het niet de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning om voorzichtig met zn eigen woning om te gaan?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194196947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:39 schreef Rene het volgende:

[..]

Is het niet de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning om voorzichtig met zn eigen woning om te gaan?
Lijkt me wel. Het terugvragen van alle sleutels lijkt me daar prima mee te rijmen :+

Artikel 7A:1777:
quote:
Bruikleening is eene overeenkomst, waarbij de eene partij aan de andere eene zaak om niet ten gebruike geeft, onder voorwaarde dat degene die deze zaak ontvangt, dezelve, na daarvan gebruik te hebben gemaakt, of na eenen bepaalden tijd, zal terug geven.
Einde relatie is geen vaste datum maar wel een bepaalde tijd. Het is vast niet expliciet overeengekomen, maar gezond verstand. Iedereen snapt toch dat je een sleutel van een ander teruggeeft als je er evident geen belang meer bij hebt en/of geen recht meer op hebt?

NB: ik ben geen jurist.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194197796
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:13 schreef ssjgoku het volgende:
Het is vooral de teleurstelling in ons syteem... :) Begrijp niet dat ze zelfs geen aangifte hiervan willen doen.
Waarschijnlijk stuurt ze sleutel ASAP op, na al 1 bericht, en zelfs DIE moeite... zit er niet in.

Ik weet toch zeker dat ik met mijn Job en eigen bedrijf veel geld afdraag, en dacht dat dat ook wat waard zou zijn.
Teleurstelling is gewoon groot door dit systeem.
Maar waarom moet "het systeem" dit voor jou gaan regelen dan? Zou wat zijn als bij iedereen waarbij de relatie over gaat de politie een sleutel moet gaan terugvorderen.

Ik lees dat je na de relatie nog gewoon contact had een tijd lang en pas later (nieuwe relatie voor haar en kind) een keer de sleutel teruggevraagd hebt en vervolgens niks meer gehoord hebt. Wat houdt je dan tegen om haar nogmaals zelf te vragen om de sleutel alsnog op te sturen? Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ze gewoon vergeten is om die sleutel terug te sturen (die heeft ze immers al zo lang niet gebruikt dat ze er waarschijnlijk niet zo bij stilstaat).
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:59:02 #49
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194200173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:49 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Maar waarom moet "het systeem" dit voor jou gaan regelen dan? Zou wat zijn als bij iedereen waarbij de relatie over gaat de politie een sleutel moet gaan terugvorderen.

Ik lees dat je na de relatie nog gewoon contact had een tijd lang en pas later (nieuwe relatie voor haar en kind) een keer de sleutel teruggevraagd hebt en vervolgens niks meer gehoord hebt. Wat houdt je dan tegen om haar nogmaals zelf te vragen om de sleutel alsnog op te sturen? Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ze gewoon vergeten is om die sleutel terug te sturen (die heeft ze immers al zo lang niet gebruikt dat ze er waarschijnlijk niet zo bij stilstaat).
Al gedaan.
En neem aan dat normale mensen gewoon de sleutel terug geven na het vragen.
Zou wat zijn dat je standaard alle sloten moet gaan vervangen na een relatie.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194202590
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Het terugvragen van alle sleutels lijkt me daar prima mee te rijmen :+

Artikel 7A:1777:
[..]

Einde relatie is geen vaste datum maar wel een bepaalde tijd. Het is vast niet expliciet overeengekomen, maar gezond verstand. Iedereen snapt toch dat je een sleutel van een ander teruggeeft als je er evident geen belang meer bij hebt en/of geen recht meer op hebt?

NB: ik ben geen jurist.
Ik ben wél jurist. Hier is geen sprake van verduistering, want op het moment dat de ex de sleutel kreeg was er geen sprake van wederrechtelijke toeëigening. De politie weigert terecht om hiervan een aangifte op te maken, wat is dat toch tegenwoordig: iedereen en zijn moeder wil maar aangifte doen tegenwoordig....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')