abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:54:30 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194191979
Al bijna een jaar mediteer ik elke dag. Ik ben ermee begonnen na het lezen van het boek Steeds leuker. Schrap de ellende en ontdek de korte route naar een leuker leven, van Jelle Hermus. Maar hoewel ik het dagelijks doe, is wel erg 'minimumlijerig'. Vaak zit ik echt mijn tijd uit en ik heb de rust niet om langer dan drie minuten te zitten.

Nu overweeg ik om een app te gebruiken. Maar er zijn er zo veel en ik wilde vragen waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik vind het trouwens niet fijn dat bijna al die apps geld kosten, maar als het werkt, heb ik het er meer dan graag voor over.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Ik hoor mensen vaak over Headspace en Calm en die zie ik ook vaak hoog eindigen in lijstjes online, maar ik vind de mening van mijn mede-FOK!'ers altijd waardevoller.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194194135
VGZ mindfulness app is een goede. Is ook volgens onderzoek effectief gebleken.
Je hoeft niet bij hun verzekerd te zijn en het is verder gratis.
Faka G
pi_194195684
Ik gebruik Buddhify. Moet je eenmalig kopen voor een paar euro maar blijft updaten. Veel verschillende begeleide meditaties en ik vind deze heel fijn qua stemmen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:43:09 #4
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194195726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:42 schreef Atta-boy het volgende:
VGZ mindfulness app is een goede. Is ook volgens onderzoek effectief gebleken.
Je hoeft niet bij hun verzekerd te zijn en het is verder gratis.
Ok, dank je wel. Ga ik proberen.

Ben ook wel benieuwd wat bij de meeste mensen het best werkt. Ik vind van die zee- en tropisch-regenwoudgeluiden ook wel tof, maar het belangrijkst vind ik dat het me afleidt van mijn gedachtestroom. Ik ben lang naar een haptonoom gegaan. Als hij klaar was mijn zijn behandeling, was mijn hoofd helemaal leeg. Zou willen dat dat altijd zo was wanneer ik niet hoef na te denken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:43:53 #5
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194195744
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:40 schreef MeisPluis het volgende:
Ik gebruik Buddhify. Moet je eenmalig kopen voor een paar euro maar blijft updaten. Veel verschillende begeleide meditaties en ik vind deze heel fijn qua stemmen.
Dank je wel. Ga ik ook naar kijken. Klinkt goed, want de meeste apps kosten of iets van 50 euro per jaar volgens mij of ze zijn gratis maar elke sessie is een in-app-aankoop.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:23:37 #6
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_194196305
Ik betaal al jaren graag voor Headspace!
The remedy is the experience.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:00:40 #7
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194196941
Meditation Moments van Michael Pilarczyk.
Vooral de betaalde versie brengt hier in huis de hoognodige rust :)
Wir mssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:17:30 #8
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194197241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:23 schreef Klonterpot het volgende:
Ik betaal al jaren graag voor Headspace!
Hoe veel betaal je ervoor? Zijn er verschillende varianten of is het gewoon een standaardbedrag?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:20:52 #9
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_194218751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Meditation Moments van Michael Pilarczyk.
Vooral de betaalde versie brengt hier in huis de hoognodige rust :)
deze ook hier
pi_194227281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ok, dank je wel. Ga ik proberen.

Ben ook wel benieuwd wat bij de meeste mensen het best werkt. Ik vind van die zee- en tropisch-regenwoudgeluiden ook wel tof, maar het belangrijkst vind ik dat het me afleidt van mijn gedachtestroom. Ik ben lang naar een haptonoom gegaan. Als hij klaar was mijn zijn behandeling, was mijn hoofd helemaal leeg. Zou willen dat dat altijd zo was wanneer ik niet hoef na te denken.
Zo iets moet je leren en dat is niet een kwestie van zo gedaan. Een onderdeel van mediteren (en Yoga) is acceptatie van het punt waar je nu staat. En de gedachten op dat moment weer je gedachten laten zijn.

Bij de een helpt een meditatie waar je van je tenen naar je kruin werkt en telkens als je afgeleid bent weer oppakt war je gebleven bent (bij je enkels bijvoorbeeld).

Je kunt via youtube ook heel fijn uitzoeken wat jij op dit moment fijn vindt. Ik moet bijv. nl. enorm plassen van zee, regen of stromend water geluiden. (why zit dat in zoveel slaap en medidatiemuziek!)
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:26:02 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194243919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:24 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Zo iets moet je leren en dat is niet een kwestie van zo gedaan.
Dat realiseerik me heel goed. Ik ben bijna een jaar bezig en ik merk weinig vooruitgang.
quote:
Een onderdeel van mediteren (en Yoga) is acceptatie van het punt waar je nu staat. En de gedachten op dat moment weer je gedachten laten zijn.
Ja. Tijdens een vitaliteitstraining op mijn werk zei de cursusleider dat het teruggaan naar je ademhaling wanneer je je realiseert dat je bent afgeleid door gedachten hetzelfde is als een 'curl' in de sportschool. Dat zou betekenen dat het met de tijd wel beter wordt.
quote:
Bij de een helpt een meditatie waar je van je tenen naar je kruin werkt en telkens als je afgeleid bent weer oppakt war je gebleven bent (bij je enkels bijvoorbeeld).

Je kunt via youtube ook heel fijn uitzoeken wat jij op dit moment fijn vindt. Ik moet bijv. nl. enorm plassen van zee, regen of stromend water geluiden. (why zit dat in zoveel slaap en medidatiemuziek!)
Ja, daar heb ik ook last van. Dab maar junglegeluiden. Maar inderdaad. Ben nu de app buddhify aan het gebruiken en tot nu toe vind ik hem fijn. De stem van de mevrouw die de slaapmeditaties doet, is heel prettig vind ik.

Mediteer jij trouwens wanner je al op bed ligt, vlak voordat je je ogen dichtdoet?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194251655
Ik mediteer momenteel weinig.
Toen ik het nog vaker deed vond ik mantra meditatie heel fijn. De onderstaande heb ik veel gebruikt toen der tijd.

Klinkt misschien heel raar, maar om in te slapen luister ik vaak een podcast. Wielerpodcast zijn wat dat betreft mijn "faforiet". Slaapverwekkend is het verkeerde woord er voor, maar mannenstemmen die met elkaar een banaal onderwerp bespreken waar geen actualiteit in zit werkt voor mij.

Mijn podcast app (Castbox) zit ook een meditatie onderdeel in (onder het kopje personal). Daarin kun je een basis kiezen en zelf bepaalde geluiden aan, uit, harder en zachter zetten. Dan kun je het naar smaak inrichten.

Mijn yoga lerares die al 10tal jaar mediteert, lukt het haar ook nog niet om haar hoofd echt leeg te hebben tijdens een meditatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')