Je hebt juist minder stappen, je hoeft de auto niet uitquote:Op maandag 20 juli 2020 17:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Klinkt als een metro met extra stappen
Juist wel eigen auto, zolang het maar een Tesla isquote:In sommige Amerikaanse steden kan ik me voorstellen dat dit handig gaat zijn. mensen willen in hun eigen auto zitten, maar tegelijk kunnen ze de beruchte 'gridlocks' omzeilen.
Overigens interessante timing, aangezien kwartaalcijfers van tesla bekend worden morgen.
edit: geen eigen auto's.
Zoveelste kut ideequote:Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.
1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.
2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.
3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.
4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen.
Hij ziet het leven als een grap wat hem en de wereld nog ergens brengt ook.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb altijd wel het idee dat Elon met opzet met iets komt waar iedereen vraagtekens bij plaatst en het vervolgens dan gewoon doet maar dan met een goede versie.
SpaceX was ook al zoiets, niemand dacht dat hij ooit een raket succesvol zou lanceren en nu vliegen die dingen bijna als een lijndienst.
Auto's? Ook gelukt.
Er zal uiteraard wel flink wat verbeterd moeten worden maar het bewijs dat hij snel kan boren is geleverd
hebben ze al meer dan 1 bemande vlucht gemaakt?quote:Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb altijd wel het idee dat Elon met opzet met iets komt waar iedereen vraagtekens bij plaatst en het vervolgens dan gewoon doet maar dan met een goede versie.
SpaceX was ook al zoiets, niemand dacht dat hij ooit een raket succesvol zou lanceren en nu vliegen die dingen bijna als een lijndienst.
Auto's? Ook gelukt.
Er zal uiteraard wel flink wat verbeterd moeten worden maar het bewijs dat hij snel kan boren is geleverd
Volgende maand de tweede bemande vlucht En er staan nog genoeg geplandquote:Op maandag 20 juli 2020 19:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
hebben ze al meer dan 1 bemande vlucht gemaakt?
1 succesvolle vlucht een lijndienst noemen.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
SpaceX was ook al zoiets, niemand dacht dat hij ooit een raket succesvol zou lanceren en nu vliegen die dingen bijna als een lijndienst.
Alleen maar omdat ze zwaar gesubsidieerd worden. Als straks de subsidies verdwijnen en er komen meer concurrenten die wel weten hoe je goede auto's bouwt (en service levert), dan zullen zijn auto's geen succesnummer meer zijn.quote:Auto's? Ook gelukt.
SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.quote:
Op dit moment gaat het prima. Er worden dagelijks genoeg daken voorzien van zonnepanelenquote:Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Tja. Daar zat hij fout inderdaad.quote:Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
0 geleverd? Bron graag. Hij heeft genoeg ventilatoren ontwikkeld en geleverdquote:Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Idee was goed. Alleen was het helaas niet bruikbaar voor deze grot. Hij heeft tenminste een steentje proberen bij te dragen. Genoeg kennis bij SpaceX en het zou zonde zijn om die kennis niet te gebruiken.quote:Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Dat is een mening en geen feit.quote:Hyperloop is een hilarisch kutidee.
Ook dit is een mening en geen feit.quote:En deze "normale" loop is ook een kutidee.
Ok trol. Ga eens in op mijn argumenten die ik heb genoemd in post #4.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Op dit moment gaat het prima. Er worden dagelijks genoeg daken voorzien van zonnepanelen
[..]
Tja. Daar zat hij fout inderdaad.
[..]
0 geleverd? Bron graag. Hij heeft genoeg ventilatoren ontwikkeld en geleverd
[..]
Idee was goed. Alleen was het helaas niet bruikbaar voor deze grot. Hij heeft tenminste een steentje proberen bij te dragen. Genoeg kennis bij SpaceX en het zou zonde zijn om die kennis niet te gebruiken.
En wat die opmerking betreft. Die kerel heeft nare dingen gezegd over Elon. Wie de baal kaatst Al was Elon misschien wel iets te grof.
[..]
Dat is een mening en geen feit.
[..]
Ook dit is een mening en geen feit.
Lol. Nu ik met een weerwoord kom noem je mij een troll. Flikker toch lekker op. En post #4 heb ik niet gelezen en ga ik niet lezen ook want je begint met "het zoveelste kut idee van Elon". Daarmee gooi je de deur dicht voor een fatsoenlijke discussie.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ok trol. Ga eens in op mijn argumenten die ik heb genoemd in post #4.
Ik argumenteer waarom het een kutidee is. Jij bent alleen maar fanboi aan het spelen in deze draad.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lol. Nu ik met een weerwoord kom noem je mij een troll. Flikker toch lekker op. En post #4 heb ik niet gelezen en ga ik niet lezen ook want je begint met "het zoveelste kut idee van Elon". Daarmee gooi je de deur dicht voor een fatsoenlijke discussie.
quote:Op maandag 20 juli 2020 20:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik argumenteer waarom het een kutidee is. Jij bent alleen maar fanboi aan het spelen in deze draad.
. Oppervlakkige fanboi die drempels opwerpt om maar niet op de inhoud in te gaan. out.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:41 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Krijg toch lekker de tering.
Kom eens met bewijzen dat er 0 ventilatoren geleverd zijn (er zijn genoeg bewijzen dat er wel geleverd is!!!) en ik wil misschien wel naar post #4 kijken.
quote:Op maandag 20 juli 2020 20:46 schreef Terecht het volgende:
[..]
. Oppervlakkige fanboi die drempels opwerpt om maar niet op de inhoud in te gaan. out.
Jawel, niks ten nadele van Elon verder. Die man presteert buitengewoon. Alleen welgeteld 1 bemande vlucht 'bijna een lijndienst' noemen gaat me net wat te ver.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Volgende maand de tweede bemande vlucht En er staan nog genoeg gepland
Kijk eens wat hij heeft voorelkaar heeft gekregen wat betreft de raketten. Hij laat raketten landen op een platform op zee en die kunnen vervolgens gebruikt worden voor een volgende missie.... Iedereen dacht dat dit onmogelijk zou zijn maar Elon kreeg dit binnen een paar jaar onder de knie!
Het gaat natuurlijk niet alleen om de bemande vluchten, SpaceX heeft al 89 succesvolle lanceringen gehad, waarbij bevoorrading van het ISS maar ook de Starlink lanceringen, satellieten, de Falcon Heavy test lancering, etc.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Jawel, niks ten nadele van Elon verder. Die man presteert buitengewoon. Alleen welgeteld 1 bemande vlucht 'bijna een lijndienst' noemen gaat me net wat te ver.
Dat is zeker waar. Een lijndienst zou ik het sowieso niet willen noemen idd. Ook niet met 1 of 2 vluchten per jaar. Er vliegen namelijk alleen geselecteerde astronauten/wetenschappers naar het ISS. Misschien dat zoiets over een paar jaar wel gaat gebeuren als ze het ISS afstoten en commerciele partijen de boel overnemen. 1 keer per maand een vlucht voor toeristen oid.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Jawel, niks ten nadele van Elon verder. Die man presteert buitengewoon. Alleen welgeteld 1 bemande vlucht 'bijna een lijndienst' noemen gaat me net wat te ver.
Klopt, geeft tie volgens mij ook toe. Iig dat die bedrijven bestaan om het te betalen.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Alle bedrijven/producten die Elon bedenkt zijn een oplossing voor kolonisatie van Mars:
SpaceX: ruimtereizen
Starlink: Mars volgehangen met satellieten om onbemande voertuigen vanuit de basis te besturen.
Neuralink: een betere manier om voertuigen te besturen dan via een gamepad/joystick
Tesla: (onbemande) voertuigen
Boring Company: ondergrondse tunnels voor huisvesting en vervoer van mensen, bovengronds is vanwege de straling te gevaarlijk.
Het bedrijf Square Roots van zijn broer (groentes kweken in containers) hoort ook thuis in het rijtjequote:Op maandag 20 juli 2020 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Alle bedrijven/producten die Elon bedenkt zijn een oplossing voor kolonisatie van Mars:
SpaceX: ruimtereizen
Starlink: Mars volgehangen met satellieten om onbemande voertuigen vanuit de basis te besturen.
Neuralink: een betere manier om voertuigen te besturen dan via een gamepad/joystick
Tesla: (onbemande) voertuigen
Boring Company: ondergrondse tunnels voor huisvesting en vervoer van mensen, bovengronds is vanwege de straling te gevaarlijk.
Nee, je kan niet je eigen auto gebruiken. Las ik ook pas later in het berichtquote:Op maandag 20 juli 2020 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt juist minder stappen, je hoeft de auto niet uit
[..]
Juist wel eigen auto, zolang het maar een Tesla is
je hoeft er geen gebruik van te maken , andere mogenlijkheid is de filequote:Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.
1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.
2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.
3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.
4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen.
Alles wat Alon musk doet is dus kut , hij heeft wel 70 miljard mee verdient met dat gekutquote:Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
Elon Musk zit in het engineer/designer team bij SpaceX. Dus een gekkie is hij zeker niet. Kijk eens naar interviews en persco's met hem. Dan zie en hoor je dat hij heel goed weet waar hij het over weet En ja, uiteraard neemt hij ook het beste van het beste qua personeel aan.quote:Op maandag 20 juli 2020 22:56 schreef NgInE het volgende:
Elon Musk roept gewoon willekeurige dingen, die de briljante mensen onder hem vervolgens uit weten te voeren.
Musk is een gekkie, maar hij neemt wel gewoon erg goed personeel aan. Dat is de sleutel tot zijn succes.
Dit tunnelsysteem is een recept voor het creëren van files.quote:Op maandag 20 juli 2020 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je hoeft er geen gebruik van te maken , andere mogenlijkheid is de file
als er geen file is dan hoef je het niet te doen
Veel van wat Elon doet en beweert is kut ja. En met gekut kun je veel geld verdienen: Jeffrey Epstein was een halve miljardair met uiterst dubieuze zwendelpraktijken, Adam Neumann heeft enkele miljarden verdiend door de boel te flessen met WeWork, Bernie Madoff werd miljardair met zijn ponzifraude, van eigen bodem hebben we Nina Brink en de World Online pump & dump. En nu?quote:Op maandag 20 juli 2020 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Alles wat Alon musk doet is dus kut , hij heeft wel 70 miljard mee verdient met dat gekut
En Starlink is ook kut ??
Ik hoor dat vaker, dat het ‘alleen maar dankzij subsidie is’ maar dat is toch juist het hele idee, dat het daarom zo goed haalbaar was? Je kan toch niet een relevant onderdeel van het idee wegzetten als negatief excuus voor het succes?quote:Op maandag 20 juli 2020 23:11 schreef JannekeC5 het volgende:
Tesla's zijn alleen populair omdat er teveel subsidie op wordt gegeven + de lage bijtelling: Ka-ching op kosten van de belastingbetaler.
Als je ondernemer bent met een tof idee en er is subsidie voor beschikbaar, dan zie ik niet in wat daar fout aan is om daar gebruik van te maken.quote:Op maandag 20 juli 2020 23:50 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik hoor dat vaker, dat het ‘alleen maar dankzij subsidie is’ maar dat is toch juist het hele idee, dat het daarom zo goed haalbaar was? Je kan toch niet een relevant onderdeel van het idee wegzetten als negatief excuus voor het succes?
Een idee wat enorm succesvol bleek wegzetten als een dom idee omdat het zoveel kansen kreeg om succesvol te worden. Dan kan je beter geen ondernemer worden.
65 th succesfulll boosterlandingquote:Op maandag 20 juli 2020 23:12 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit tunnelsysteem is een recept voor het creëren van files.
[..]
Veel van wat Elon doet en beweert is kut ja. En met gekut kun je veel geld verdienen: Jeffrey Epstein was een halve miljardair met uiterst dubieuze zwendelpraktijken, Adam Neumann heeft enkele miljarden verdiend door de boel te flessen met WeWork, Bernie Madoff werd miljardair met zijn ponzifraude, van eigen bodem hebben we Nina Brink en de World Online pump & dump. En nu?
quote:Op maandag 20 juli 2020 23:11 schreef JannekeC5 het volgende:
Tesla's zijn alleen populair omdat er teveel subsidie op wordt gegeven + de lage bijtelling: Ka-ching op kosten van de belastingbetaler.
Je fan groupie gedrag naar Elon musk wordt een beetje creepy hoor.quote:
quote:Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.
1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.
2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.
3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.
4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 00:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je fan groupie gedrag naar Elon musk wordt een beetje creepy hoor.
Nee dit is werkelijk een idee waar wel wat inzit.quote:Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.
1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.
2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.
3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.
4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen.
We gaan ene nieuw tijdperk in met aiutonoom rijdende EV auto'squote:Op dinsdag 21 juli 2020 00:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je fan groupie gedrag naar Elon musk wordt een beetje creepy hoor.
Wat pas echt waanzinnig is, is het idee dat we altijd blijven rijden zoals we nu doen.quote:
Dat gaat niet gebeuren met al die malloten op de weg in hun prive raceautoquote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat pas echt waanzinnig is, is het idee dat we altijd blijven rijden zoals we nu doen.
En door het coronavirus neemt (in ieder geval tijdelijk) het draagvlak voor het openbaar vervoer af.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren met al die malloten op de weg in hun prive raceauto
Nou, hij laat zijn personeel systematisch overwerken met 100 uurige werkweken (wat wetenschappelijk aantoonbaar contra-productief is), hij ging tijdens de Corona crisis piepen dat zijn bedrijven dicht moesten en tegelijkertijd doet hij domme uitspraken op Twitter die slecht zijn voor de aandelen van Tesla.quote:Op maandag 20 juli 2020 23:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Elon Musk zit in het engineer/designer team bij SpaceX. Dus een gekkie is hij zeker niet. Kijk eens naar interviews en persco's met hem. Dan zie en hoor je dat hij heel goed weet waar hij het over weet En ja, uiteraard neemt hij ook het beste van het beste qua personeel aan.
Hij is op z'n minst een non-conformist en die mensen heb je nodig voor verandering. Achteraf zal blijken of hij een gekkie was of dat wij dat waren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:01 schreef NgInE het volgende:
[..]
Nou, hij laat zijn personeel systematisch overwerken met 100 uurige werkweken (wat wetenschappelijk aantoonbaar contra-productief is), hij ging tijdens de Corona crisis piepen dat zijn bedrijven dicht moesten en tegelijkertijd doet hij domme uitspraken op Twitter die slecht zijn voor de aandelen van Tesla.
Dus hij is toch wel echt een gekkie.
Bron dat ze systematisch overwerken en 100 uur per week draaien? Bij SpaceX staat bijvoorbeeld in de contracten dat overwerk erbij hoort. Als ze de lancering van een raket bijvoorbeeld twee uur moeten uitstellen, dan kan je als technicus van het lanceerplatform (ik noem maar even wat) niet zeggen: het is 17:00 uur, mijn tijd zit erop en nog veel plezier met de lancering.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:01 schreef NgInE het volgende:
[..]
Nou, hij laat zijn personeel systematisch overwerken met 100 uurige werkweken (wat wetenschappelijk aantoonbaar contra-productief is), hij ging tijdens de Corona crisis piepen dat zijn bedrijven dicht moesten en tegelijkertijd doet hij domme uitspraken op Twitter die slecht zijn voor de aandelen van Tesla.
Dus hij is toch wel echt een gekkie.
Dat van die lange dagen maken bij Tesla is algemeen bekend. Een van de vele bronnen:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:50 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Bron dat ze systematisch overwerken en 100 uur per week draaien? Bij SpaceX staat bijvoorbeeld in de contracten dat overwerk erbij hoort. Als ze de lancering van een raket bijvoorbeeld twee uur moeten uitstellen, dan kan je als technicus van het lanceerplatform (ik noem maar even wat) niet zeggen: het is 17:00 uur, mijn tijd zit erop en nog veel plezier met de lancering.
Hij piepte niet dat Tesla dicht moest. Waar hij boos om was, en in mijn ogen ook terecht, is dat hij de fabriek niet mocht openen. In heel California werden de maatregelen versoepeld maar van een 1 of ander tutje van de county mocht het niet. Hij had een uitgebreid plan met maatregelen gemaakt om veilig te kunnen werken in fabriek. De door Tesla getroffen maatregelen zijn strenger dan in welke fabriek dan ook die wel open mocht.
mijn hele direkte familie is allemaal doodsbang om auto te rijden , voor hen is autonoom rijden een uitkomstquote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En door het coronavirus neemt (in ieder geval tijdelijk) het draagvlak voor het openbaar vervoer af.
China is een ander werelddeel dan de USA , als je een wereldspeler wilt zijn op auto fabriek en dat moet voor de massa dan zul je op ieder continent een Giga moeten hebben ,quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:17 schreef BertV het volgende:
waarom die bouwdrift telkens weer?
Kun je niet nu al in een "trein-modus" meerdere tesla's / andere autonoom rijdende auto's kort achterelkaar laten rijden voor minder luchtweerstand?
Hij is zeker een visionair. Maar als dat alles was geweest dan had hij het niet gered. Zijn personeel is in staat zijn ideeën te realiseren, maar daar staat men niet zo vaak bij stil vind ik. Zelfde geld voor elk ander succesvol zaken persoon. Die zijn echt niet helemaal zelf zo rijk geworden, maar ze strijken wel met de faam.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij is op z'n minst een non-conformist en die mensen heb je nodig voor verandering. Achteraf zal blijken of hij een gekkie was of dat wij dat waren.
Maar wat gebeurt er met de Tesla auto's, op het moment dat er wel gewoon bijtelling, BPM en MRB moet worden betaalt? Hoeveel leaserijders gaan er dan een auto nemen waar ze 70k voor moeten aftikken? Want dat moment gaat natuurlijk wel komen.quote:Op maandag 20 juli 2020 23:50 schreef Marsenal het volgende:
Ik hoor dat vaker, dat het ‘alleen maar dankzij subsidie is’ maar dat is toch juist het hele idee, dat het daarom zo goed haalbaar was?
BPM is tegenwoordig op basis van CO2 uitstoot, dus dat zal niet zo hoog uitvallenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er met de Tesla auto's, op het moment dat er wel gewoon bijtelling, BPM en MRB moet worden betaalt? Hoeveel leaserijders gaan er dan een auto nemen waar ze 70k voor moeten aftikken? Want dat moment gaat natuurlijk wel komen.
Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
BPM is tegenwoordig op basis van CO2 uitstoot, dus dat zal niet zo hoog uitvallen
Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.quote:MRB zal in de toekomst vervangen worden door een kilometerheffing, aangezien brandstofaccijnzen straks ook geen nut meer hebben (aangezien je thuis kan laden).
Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.quote:Kijkend naar de grote merken; ze zetten vrijwel allemaal vol in op EV's dus schaalgrootte en gedeelde platforms zal zeker effect gaan krijgen.
Autonoom rijden zal tot gevolg hebben dat het stoere van het autorijden afgaat en men meer gebruik aza maken van een oproepbare deelauto , wie heeft er nog echt een auto nodig?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.
Het is niet uit te sluiten dat het in de toekomst verandert. Voorlopig zit er geen BPM op auto's met minder dan 1 gram CO2 uitstoot per kilometer.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Ze? Wie?quote:Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Het is vrij normaal dat merken, standaarden en technieken overleven die de consument het meest aanspreken.quote:Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.
.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.quote:
Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden. Eventueel met of zonder spitstarieven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is niet uit te sluiten zeker dat het in de toekomst verandert.
Noem eens 1 reden waarom de overheid dat niet zou doen? Ze hebben nog steeds geld nodig. En dat ga jij ophoesten.quote:- dan zou je ook accijns op elektriciteit betalen als je geen auto hebt
Tesla is fucked....quote:Het is vrij normaal dat merken, standaarden en technieken overleven die de consument het meest aanspreken. de juiste prijs-kwaliteit verhouding hebben.
Misschien. En misschien niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden.
Ja kilometerheffing is dan ook een stuk eenvoudiger , de auto kan die zelf opgevenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.
Stoer doen , een persoon die iedereen bewondert afzeiken dat is stoerquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Marsenal het volgende:
Dan zal Tesla met een goed idee moeten komen, dat is niet vreemd ofzo. Ik vind die Musk ook maar een halve gek, maar dat bedrijf dat staat, en er werken heel veel mensen die op heel veel problemen goede oplossingen kunnen verzinnen. Ik snap niet waarom daar zoveel haat naar is.
Ik stel nergens dat de overheid het geld niet nodig heeft. Dat lees je echt verkeerd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Noem eens 1 reden waarom de overheid dat niet zou doen? Ze hebben nog steeds geld nodig. En dat ga jij ophoesten.
[..]
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden. Eventueel met of zonder spitstarieven.
BPM levert per jaar 2,3 miljard Euro op, we rijden 110.500.000.000 km per jaar.
Het lijkt me niet zo ingewikkeld om in te zien dat dat met gemak per kilometer verrekend kan worden.
Zonnepanelen zijn niet gratis, daarnaast leveren ze vrijwel niets op in de winter.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook
een van de voordelen die Musk aanvoert is dat autogebruik gratis zal worden ivm solar energie
Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
Ja kilometerheffing is dan ook een stuk eenvoudiger
Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?
Dat denk jij. Het is geen gegeven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik leg alleen uit dat er een andere manier komt om dat geld te innen.
Maar dat wordt het niet. Of je nu voor de energie of voor de afstand moet betalen, betalen zul je.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef michaelmoore het volgende:
een van de voordelen die Musk aanvoert is dat autogebruik gratis zal worden ivm solar energie
Tja de VVD is de vroempartij hequote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?
dat dusquote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
We hadden in ~2009 al een systeem klaar voor kilometerheffing.
Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
Jammer dat je zo selectief quote en totaal niet ingaat op de berekening.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat denk jij. Het is geen gegeven.
Precies.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
Tuurlijk wel. Gewoon de criteria voor BPM/bijtelling aanpassen. 1 pennestreek en het is gebeurd.quote:Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
De berekening is niet relevant. Die gaat niet van invloed zijn op de uiteindelijke keuze van de overheid.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Jammer dat je zo selectief quote en totaal niet ingaat op de berekening.
Dan heb je alleen de 2,3 miljard voor BPM gecovered, het bedrag dat betaald wordt voor nieuwe (!) auto's.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Tuurlijk wel. Gewoon de criteria voor BPM/bijtelling aanpassen. 1 pennestreek en het is gebeurd.
Die had ik al gecovered: accijns op energie. Klaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dan heb je alleen de 2,3 miljard voor BPM gecovered, het bedrag dat betaald wordt voor nieuwe (!) auto's.
Die overige 16 miljard negeer je.
Dus kilometerheffing dan zal de burger ook de auto gaan gebruiken per kilometer en niet meer als verlengstuk van de piemelquote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan heb je alleen de 2,3 miljard voor BPM gecovered, het bedrag dat betaald wordt voor nieuwe (!) auto's.
Die overige 16 miljard negeer je.
De berekening gaat niet van invloed zijn, ik reken echter voor wat voor kilometerprijs je zou kunnen verwachten als je wegenbelasting, accijns en BPM samenvoegt in 1 systeem.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De berekening is niet relevant. Die gaat niet van invloed zijn op de uiteindelijke keuze van de overheid.
Zoals ik al zei; wordt al decennia lang over gesproken, maar is nog steeds niet ingevoerd.quote:
Nee, dat heb ik je uitgelegd, dat werkt niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die had ik al gecovered: accijns op energie. Klaar.
Daarnaast zou dan ook iemand zonder auto (of zelfs maar parkeergelegenheid) accijns op stroom moeten betalen. Dat is natuurlijk onzin.quote:Nogmaals: ik heb 68 zonnepanelen en ik kan 9 maanden per jaar mijn auto bijna geheel "gratis" opladen.
Het grootste deel van de stroom die in de auto verdwijnt komt niet langs de meter en daar kan de overheid ook geen accijns op heffen.
Want? De overheid gebruikt het al decennia lang om de rekeningen te betalen. Waar zie jij een structurele verandering in het beleid?quote:
Omdat de noodzaak er niet was.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; wordt al decennia lang over gesproken, maar is nog steeds niet ingevoerd.
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nee, dat heb ik je uitgelegd, dat werkt niet.
En die is er nog steeds niet.quote:
Ik zie geen structurele verandering, ik voorzie een structurele verandering en ik beargumenteer het.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want? De overheid gebruikt het al decennia lang om de rekeningen te betalen. Waar zie jij een structurele verandering in het beleid?
Precies.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie geen structurele verandering
Ok, hoe zou dat moeten werken? Nogmaals: mijn stroom gaat niet langs de meter. Mijn vaatwasser draait nu geheel op de zonnepanelen en m'n meter loopt nog terug omdat ik 5,8kW overschot opwek op dit moment.quote:
Metertje plaatsen, klaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ok, hoe zou dat moeten werken? Nogmaals: mijn stroom gaat niet langs de meter.
Waar een metertje plaatsen?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Metertje plaatsen, klaar.
Op de plek waar je het kan meten.quote:
Ik kan letterlijk vanaf ieder stopcontact laden (al gaat 3-fasen uiteraard sneller).quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op de plek waar je het kan meten.
Ja, en?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kan letterlijk vanaf ieder stopcontact laden (al gaat 3-fasen uiteraard sneller).
Maar als de overheid jou verplicht om het te meten, dan doe jij dat natuurlijk netjes. Zou hetzelfde zijn als de kilometers meten die je rijdt met je auto.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik kan dus laden zonder metertje.
Hoe zou de overheid mij kunnen verplichten om dat te meten? Dat zou alleen met geijkte meters kunnen, die meter zou dan in de auto geplaatst moeten worden, die meter zou in het buitenland niet moeten werken, etc.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar als de overheid jou verplicht om het te meten, dan doe jij dat natuurlijk netjes. Zou hetzelfde zijn als de kilometers meten die je rijdt met je auto.
Nou, simpel. Gewoon opnemen in een wet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe zou de overheid mij kunnen verplichten om dat te meten?
Klinkt simpelquote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, simpel. Gewoon opnemen in een wet.
Klinkt simpel. Maar er wordt toch al decennia lang niet voor gekozen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb een simpele oplossing, een kilometerheffing die BPM, wegenbelasting en accijnzen vervangt in 1 klap.
Als je argumenten gaat recyclen, doe ik het ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Klinkt simpel. Maar er wordt toch al decennia lang niet voor gekozen.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
We hadden in ~2009 al een systeem klaar voor kilometerheffing.
Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
Je kunt recyclen wat je wil. Blijkbaar vindt de overheid mijn argumenten nog steeds beter.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je argumenten gaat recyclen, doe ik het ook.
Blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt recyclen wat je wil. Blijkbaar vindt de overheid mijn argumenten nog steeds beter.
bron: https://www.nu.nl/politiek/5957599/klimaatakkoord-rekeningrijden-co2-heffing-en-energiekosten.htmlquote:Ruim een jaar nadat het kabinet aankondigde dat het maatregelen zou uitwerken die ervoor moeten zorgen dat Nederland de klimaatdoelen van Parijs haalt, ligt er vrijdag eindelijk een Klimaatakkoord. Daarin zijn onder meer maatregelen opgenomen als rekeningrijden, een CO2-heffing voor de industrie en dalende energiekosten.
[..]
Onderzoek naar rekeningrijden
Hoewel het kabinet deze periode geen rekeningrijden zal invoeren, wordt er wel onderzoek gedaan naar een aantal varianten waar een volgend kabinet in 2026 een besluit over kan nemen. Dat kan regiogebonden, tijdgebonden of via een spitsheffing zijn.
"We zetten alle opties naast elkaar zodat een volgend kabinet een besluit kan nemen", zei Van Veldhoven.
Met meer elektrische auto's dalen de inkomsten via accijnzen. Daar moet dus een oplossing voor gevonden worden in de vorm van rekeningrijden. Daarmee heeft het Klimaatakkoord niet alleen betrekking op deze regeerperiode, maar ook op volgende kabinetsformaties.
Elektrisch rijden blijft fiscaal aantrekkelijk, maar dat mag niet ten koste gaan van mensen die op brandstof blijven rijden, vindt het kabinet.
"Daarom ontziet het kabinet de huishoudportemonnee zoveel mogelijk en zorgt het kabinet voor een eerlijke verdeling van lasten tussen burgers en bedrijven."
quote:
Dit wordt al 30 jaar geroepen. Blijkbaar dus wel.quote:Hoewel het kabinet deze periode geen rekeningrijden zal invoeren, wordt er wel onderzoek gedaan naar een aantal varianten waar een volgend kabinet in 2026 een besluit over kan nemen.
Het maakt niet zoveel uit. Als ik gelijk krijg weten we dat binnen enkele jaren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dit wordt al 30 jaar geroepen. Blijkbaar dus wel.
Waarschijnlijk niet. Eet smakelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ik gelijk krijg weten we dat binnen enkele jaren.
En wat heb jij in je leven tot nu toe gedaan om de mensheid vooruit te helpen? Posten op FOK!?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
GM heeft in 2018 3,4 miljard dolllar aan adverteren uitgegevenquote:Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
Wat toevallig:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Eet smakelijk.
'Wil' en niet 'gaat'.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat toevallig:
NWS / ’Duitsland wil Europees tolsysteem opzetten’
Als ze rond 2030 alleen nog maar emissieloze auto's willen verkopen (grotendeels EV's) dan echt wel eerder.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Wil' en niet 'gaat'.
Gaat nog wel een paar decennia duren.
Wens....gedachte....quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze rond 2030 alleen nog maar emissieloze auto's willen verkopen (grotendeels EV's) dan echt wel eerder.
Je lijkt niet zo goed met verandering overweg te kunnen. Ontkennen kan een oplossing zijn, als het je rust geeft.quote:
Ik ben gewoon realistisch. Kijk maar.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je lijkt niet zo goed met verandering overweg te kunnen. Ontkennen kan een oplossing zijn, als het je rust geeft.
quote:Bronnen vertelden aan Reuters dat sommige Duitse ministeries voorlopig liever niet over het project willen spreken. Ook bij de Duitse sociaal-democraten (SPD), waarmee bondskanselier Angela Merkel in een coalitie zit, ligt de wegentol gevoelig.
Oh, nog beter toch.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben gewoon realistisch. Kijk maar.
[..]
Tuurlijk komt er iets voor in de plek. Jij gaat uiteindelijk gewoon betalen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Oh, nog beter toch.
Dan hebben we straks geen accijns meer en komt er niets voor in de plek.
gaan ze dan de rijke mensen belasten zekerquote:Op woensdag 22 juli 2020 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben gewoon realistisch. Kijk maar.
[..]
Alleen Tesla-rijders.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaan ze dan de rijke mensen belasten zeker
over 2 jaar dan rijd iedereen een kleine autonome teslaquote:
Ja, kilometerheffing / rekeningrijden. Of hoe je het ook wil noemen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk komt er iets voor in de plek. Jij gaat uiteindelijk gewoon betalen.
Nee, hoor. Over 10 jaar bestaat Tesla niet meer, want dan rijden we allemaal in EV's waarbij je wel waar voor je geld krijgt. En service.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef michaelmoore het volgende:
over 2 jaar dan rijd iedereen een kleine autonome tesla
model A
In de USA zijn ze wel gewend aan slechte auto's, daar blijft Tesla echt wel bestaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Over 10 jaar bestaat Tesla niet meer, want dan rijden we allemaal in EV's waarbij je wel waar voor je geld krijgt. En service.
nee dat denk ik nietquote:Op woensdag 22 juli 2020 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Over 10 jaar bestaat Tesla niet meer, want dan rijden we allemaal in EV's waarbij je wel waar voor je geld krijgt. En service.
Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
nee dat denk ik niet
Tesla blijft vernieuwen in autonoom rijden
Zijn autonome auto’s kunstmatig intelligent? Slagen ze voor de Turing-test?quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.
Wat wel vreemd is aan Musk, is dat hij AI ziet als het grootste gevaar voor de mensheid (waarmee hij natuurlijk gelijk heeft), maar wel vindt dat zijn auto's autonoom moeten kunnen rijden.
nou er zijn veel mensen die over gaan stappen als autonoom rijden volledig ingeburgerd isquote:Op woensdag 22 juli 2020 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.
Nou, dan moet je nog wel eventjes geduld hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
nou er zijn veel mensen die over gaan stappen als autonoom rijden volledig ingeburgerd is
Dat is uiteraard zonder te kunnen zien wie er de antwoorden geeft.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk dat zelfs jij 'reliably' kunt aangeven wat de mens en wat de auto is.
ik denk volgend jaarquote:Op woensdag 22 juli 2020 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, dan moet je nog wel eventjes geduld hebben.
Dat autonoom rijden toegestaan is in Nederland?quote:
jaquote:Op woensdag 22 juli 2020 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat autonoom rijden toegestaan is in Nederland?
quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk niet dat Tesla autonoom rijden goed genoeg gaat krijgen in de reeds uitgebrachte modellen, het vertrouwt op alleen camera's.
Camera's + lidar is veel betrouwbaarder, zoals Waymo toepast.
En wat zegt dat filmpje over autonoom rijden? Ik zie het verband niet met mijn reactie.quote:
Het gaat er niet om of er autonoom rijden komt, maar wanneer voor iedereen volledig,quote:Op woensdag 22 juli 2020 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En wat zegt dat filmpje over autonoom rijden? Ik zie het verband niet met mijn reactie.
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 22 juli 2020 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.
Wat wel vreemd is aan Musk, is dat hij AI ziet als het grootste gevaar voor de mensheid (waarmee hij natuurlijk gelijk heeft), maar wel vindt dat zijn auto's autonoom moeten kunnen rijden.
Wat een gelul zegquote:Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.
1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.
2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.
3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.
4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen.
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-autobouwer-teslaquote:Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.
1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.
2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.
3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.
4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen.
quote:Het bedrijf zag in de afgelopen drie maanden zijn hoeveelheid kasgeld toenemen met 535 miljoen dollar tot 8,6 miljard dollar.
Dat geld gaat Tesla onder meer gebruiken om te investeren in een nieuwe Amerikaanse fabriek, de fabriek die het bedrijf bouwt bij Berlijn en de uitbreiding van de fabriek in Shanghai.
Accijns per zonnepaneel.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat de noodzaak er niet was.
Zolang mensen per liter afrekenen is accijns heffen een peuleschil.
Ik kan een EV vandaag prima laden op de energie uit de zon. Er komt geen kWh uit het lichtnet, er gaat niets langs de meter.
Succes met accijns heffen.
Dat is onzin , er zijn zoveel verschillenden en absoluut ondoenlijkquote:Op donderdag 23 juli 2020 07:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Accijns per zonnepaneel.
Ze gaan daar echt wel iets op verzinnen. In Spanje moest je volgens mij al betalen als je zonnepanelen had.
Hoezo ondoenlijk? Gewoon het aantal panelen tellen. Kan gewoon met de woz meegenomen worden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is onzin , er zijn zoveel verschillenden en absoluut ondoenlijk
Dat nieuwbouwdaken nog niet verplicht met de allerbeste solarpanels ipv dakpannen bedekt zijn snap ik niet
Dakpannen zijn uit, Solar panels zijn in
Belasting op zonne-energie , ???quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo ondoenlijk? Gewoon het aantal panelen tellen. Kan gewoon met de woz meegenomen worden.
In Spanje op het laatste moment niet door gegaan.
https://www.morairainvest.com/sun-tax/
Het ging om het laden van de auto met stroom uit zonnepanelen, niet om de zonnepanelen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 07:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Accijns per zonnepaneel.
Ze gaan daar echt wel iets op verzinnen. In Spanje moest je volgens mij al betalen als je zonnepanelen had.
https://www.telegraaf.nl/(...)kers-verlegen-achterquote:Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.
1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.
2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.
3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.
4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen.
quote:Tesla laat automakers verlegen achter
Door GERT VAN HARSKAMP
Updated 58 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL
Autofabrikanten moeten heel verlegen toezien hoe elektrische concurrent Tesla ze ook tijdens coronatijd voorbijschiet.
Elon Musk geeft door vroege introductie Tesla een enorme voorsprong op technologie.
Waar het kwartaalcijferseizoen in de auto-industrie nog volledig op gang moet komen en de meeste fabrikanten hun forse halfjaarverliezen door corona nog moeten presenteren, heeft Tesla zijn cijfers al gepubliceerd. Voor het vierde kwartaal op rij heeft de bouwer van elektrische auto's winst te maken ($104 miljoen).
Daarmee kan het bedrijf opgenomen worden in de prestigieuze S&P 500-beursindex, de vijfhonderd grootste Amerikaans beursfondsen.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-x-44-miljard-waardquote:
quote:HAWTHORNE (ANP) - SpaceX, het ruimtevaartbedrijf van Tesla-baas Elon Musk, krijgt bij een nieuwe investeringsronde een waarde van 44 miljard dollar mee. Dat schrijft persbureau Bloomberg op basis van ingewijden rond de gesprekken. SpaceX hoopt 1 miljard dollar op te halen bij investeerders.
quote:Space Exploration Technologies, zoals de volledige naam van SpaceX luidt, haalde in maart voor het laatst geld op. Toen betaalden investeerders 220 dollar per aandeel, wat neerkomt op een waarde van 36 miljard dollar voor het hele bedrijf. Bij de huidige gesprekken met investeerders zet SpaceX in op een bedrag van 270 dollar per aandeel.
WeWork/Theranos achtige zwendelpraktijken. Afschrijving blijft gelijk terwijl een nieuwe gigafabriek in China opgeleverd wordt. Tesla houdt er al enige jaren vrij onorthodoxe boekhoudpraktijken op na, waar de debiteuren post het grootste raadsel is. Die groeit almaar terwijl het de omzet al 3 jaar stagneert en in de meeste gevallen klanten vooruit moeten betalen. Ook hun gerapporteerde kaspositie houdt geen gelijke tred met de gerapporteerde renteinkomsten wat doet vermoeden dat men de boekhouding aan het eind van ieder kwartaal flink masseert om goede resultaten te kunnen laten zien.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)kers-verlegen-achter
[..]
En niemand heeft dat door behalve jijquote:Op vrijdag 24 juli 2020 00:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
WeWork/Theranos achtige zwendelpraktijken.
Afschrijving blijft gelijk terwijl een nieuwe gigafabriek in China opgeleverd wordt.
Tesla houdt er al enige jaren vrij onorthodoxe boekhoudpraktijken op na, waar de debiteuren post het grootste raadsel is.
Die groeit almaar terwijl het de omzet al 3 jaar stagneert en in de meeste gevallen klanten vooruit moeten betalen.
Ook hun gerapporteerde kaspositie houdt geen gelijke tred met de gerapporteerde renteinkomsten wat doet vermoeden dat men de boekhouding aan het eind van ieder kwartaal flink masseert om goede resultaten te kunnen laten zien.
quote:Average salaries for Tesla Accountant: $86254. Tesla salary trends based on salaries posted anonymously by Tesla employees.
Er is een groeiende groep critici die de handel en wandel en boekhouding van Tesla nauwgezet volgen en uitpluizen. Maar dat vereist dat je je tech daddy Elon ook kritisch moet durven benaderen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 07:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En niemand heeft dat door behalve jij
Wie is de externe accountant , weet je dat ?
Ze hebben veel banen voor interne accountants, misschien moet je die eens inlichten over deze fraude
https://www.linkedin.com/(...)position=1&pageNum=0
https://www.tesla.com/nl_NL/careers
In Nederland hebben ze ook functies, slecht betaald volgens jou , maar ja, je hebt wat
Moet je wel in zo een kut auto rijden maar ja
https://www.tesla.com/nl_(...)ountingmanager-59145
Salaris is niet puur slecht om mee te doen aan die oplichting, nadeel is wel dat je persee in zo een kut aiuto moet rijden
[..]
Ga puts Tesla kopenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Er is een groeiende groep critici die de handel en wandel en boekhouding van Tesla nauwgezet volgen en uitpluizen. Maar dat vereist dat je je tech daddy Elon ook kritisch moet durven benaderen.
Accountants zijn overigens notoire prutsers, zie recent de WireCard boekhoudfraude die door de huisaccountant EY jarenlang onopgemerkt is gebleven. Onze nationale trots KPMG struikelt van het ene naar het andere boekhoudschandaal, is een speciale topicreeks voor op NWS.
Vroeg of laat loopt Tesla tegen de lamp. Bij WeWork, Theranos, WireCard duurde het ook een tijdje voordat de bom barstte en waren er in een vroeg stadium critici die riepen dat zij de boel liepen te flessen.
quote:Tesla maakt weer winst dankzij de vieze diesels van Fiat
Het is Elon Musk weer gelukt. Voor het vierde kwartaal op rij maakt zijn Tesla winst.
Ironisch genoeg kwam zijn bedrijf niet in de zwarte cijfers vanwege het maken van elektrisch auto's, maar doordat Fiat nog altijd veel vieze auto's verkoopt.
Tesla verdient honderden miljoenen euro's met de verkoop van emissierechten aan Fiat-Chrysler.
Zie daar dat de fundamentals van Tesla niet kloppen. Met het maken van auto's draaien ze structureel verlies (honderden miljoenen per kwartaal). Van de vier kwartalen winst op rij die Tesla claimt zijn er drie waar er enkel zwarte cijfers konden worden geschreven door op het juiste moment de verkoop van emissierechten in de boeken te zetten, samen met nog een sloot aan boekhoudtrucs om de cijfers op te kalefateren.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga puts Tesla kopen
https://www.ad.nl/auto/te(...)s-van-fiat~a3e5c97a/
[..]
Daarnaast is het reclamebudget van GM 3,4 miljard dollarquote:Op vrijdag 24 juli 2020 19:01 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zie daar dat de fundamentals van Tesla niet kloppen. Met het maken van auto's draaien ze structureel verlies (honderden miljoenen per kwartaal). Van de vier kwartalen winst op rij die Tesla claimt zijn er drie waar er enkel zwarte cijfers konden worden geschreven door op het juiste moment de verkoop van emissierechten in de boeken te zetten, samen met nog een sloot aan boekhoudtrucs om de cijfers op te kalefateren.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Vroeg of laat loopt Tesla tegen de lamp. Bij WeWork, Theranos, WireCard duurde het ook een tijdje voordat de bom barstte en waren er in een vroeg stadium critici die riepen dat zij de boel liepen te flessen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 19:01 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zie daar dat de fundamentals van Tesla niet kloppen. Met het maken van auto's draaien ze structureel verlies (honderden miljoenen per kwartaal). Van de vier kwartalen winst op rij die Tesla claimt zijn er drie waar er enkel zwarte cijfers konden worden geschreven door op het juiste moment de verkoop van emissierechten in de boeken te zetten, samen met nog een sloot aan boekhoudtrucs om de cijfers op te kalefateren.
Goh, wie had dat gedacht?! Iedereen die in de riooltunnelsprookjes van Elon gelooft is een sucker.quote:Elon Musk’s Las Vegas Loop might only carry a fraction of the passengers it promised
(..)
But planning files reviewed by TechCrunch seem to show that the Loop system will not be able to move anywhere near the number of people LVCC wants, and that TBC agreed to.
Fire regulations peg the occupant capacity in the load and unload zones of one of the Loop’s three stations at just 800 passengers an hour. If the other stations have similar limitations, the system might only be able to transport 1,200 people an hour — around a quarter of its promised capacity.
If TBC misses its performance target by such a margin, Musk’s company will not receive more than $13 million of its construction budget — and will face millions more in penalty charges once the system becomes operational.
(..)
Although TBC’s Loop website says that the system will use autonomous vehicles, a TBC executive told a planning committee last year that the cars would have human drivers “for additional safety.” TBC had proposed developing a larger capacity autonomous shuttle for the Loop, capable of carrying up to 16 people. The latest plans all show traditional sedans, however, and another Musk tweet this week admitted: “We simplified this a lot. It’s basically just Teslas in tunnels at this point.”
Ik snap er echt geen hol van. Zowel bij het auto tunnelsysteem, als de hyperloop zijn zoveel fundamentele dingen fout en toch weet die man hype hype hype te maken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:50 schreef Terecht het volgende:
[..]
Goh, wie had dat gedacht?! Iedereen die in de riooltunnelsprookjes van Elon gelooft is een sucker.
Hierom:quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 01:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap er echt geen hol van. Zowel bij het auto tunnelsysteem, als de hyperloop zijn zoveel fundamentele dingen fout en toch weet die man hype hype hype te maken.
Als ik het leuk zou vinden had ik ook wel betere raketten en elektrische auto's en tunnels en ruimte internet en weet ik veel wat ontwikkeld. Echter mijn roeping is de schuttenbrau brouwerij te sponseren en onzin op internet te posten. Zo doet iedereen waar ie goed in is en helpen we samen de wereld naar een hoger plan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:15 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En wat heb jij in je leven tot nu toe gedaan om de mensheid vooruit te helpen? Posten op FOK!?
Wees blij dat er zulke gasten als Musk rondlopen die hun geld inzetten voor vooruitgang, in plaats van gierige harken als Bezos die niks bijzonders met z'n kapitaal doet, dan heb je nog Gates en Soros die wat voor de wereld proberen te doen en dat was t verder wel...maar jij vind het kutideeën en weet het beter, tuurlijk
Met de huidige beurskoers is Tesla ruim $400 miljard waard. Tesla maakt ruim 400.000 auto's per jaar. Dat is $1 miljoen per auto.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:04 schreef Digi2 het volgende:
Voorlopig laat ik de aandelen TBC maar ff links liggen
Ik dacht dat TBC geen onderdeel was TSLA?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Met de huidige beurskoers is Tesla ruim $400 miljard waard. Tesla maakt ruim 400.000 auto's per jaar. Dat is $1 miljoen per auto.
Je hebt gelijk maar TBC is niet beursgenoteerd. Alle hype van Elon's firma's is samengebald in de Tesla koers.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat TBC geen onderdeel was TSLA?
Er was wereldwijd al nauwelijks subsidie op en zeker nu niet meer. Terwijl alle autoproducenten hele slechte cijfers hebben nu had Tesla afgelopen kwartaal weer een record staan.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
1 succesvolle vlucht een lijndienst noemen.
[..]
Alleen maar omdat ze zwaar gesubsidieerd worden. Als straks de subsidies verdwijnen en er komen meer concurrenten die wel weten hoe je goede auto's bouwt (en service levert), dan zullen zijn auto's geen succesnummer meer zijn.
En toch verliezen ze op elke auto die ze produceren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:40 schreef VEM2012 het volgende:
Terwijl alle autoproducenten hele slechte cijfers hebben nu had Tesla afgelopen kwartaal weer een record staan.
Bij Amazon hoorde je ook altijd dat ze alleen maar verlies draaiden (wat ook klopte).quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch verliezen ze op elke auto die ze produceren.
Als de Polestars en XC40's van deze wereld straks in grotere getallen geproduceerd worden, dan wordt Tesla hetzelfde als alle andere Amerikaanse auto's; een auto waar je met een grote boog omheen loopt.
Op naar de volgende hypequote:Op zaterdag 17 oktober 2020 14:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar TBC is niet beursgenoteerd. Alle hype van Elon's firma's is samengebald in de Tesla koers.
quote:It's been over four years since Elon Musk first revealed his audacious plan to lay the foundation for a city on Mars. Now the SpaceX founder and leading Martian real estate evangelist will give an update on his interplanetary opus at this year's virtual Mars Society convention.
De eerste 7 jaar. Maar ze draaien nu al 19 jaar winst.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:20 schreef VEM2012 het volgende:
Bij Amazon hoorde je ook altijd dat ze alleen maar verlies draaiden (wat ook klopte).
Zubrin en Musk Morgen ff helemaal bekijkenquote:
Ze draaien nu winst hoorquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De eerste 7 jaar. Maar ze draaien nu al 19 jaar winst.
Tesla lijdt al 17 jaar verlies. En hij zal nooit de monopoly-positie van Amazon halen. Er zijn namelijk heel veel ander bedrijven die al decennia lang succesvol auto's maken en een klantenkring hebben opgebouwd.
Omdat ze vervuiling verkopen, niet omdat ze kostendekkend auto's produceren.quote:
Volgens de Q2 financial report is de automotive bruto marge nu +25,4%quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat ze vervuiling verkopen, niet omdat ze kostendekkend auto's produceren.
Wat leuk dat jij het allemaal zoveel beter weet dan de analisten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De eerste 7 jaar. Maar ze draaien nu al 19 jaar winst.
Tesla lijdt al 17 jaar verlies. En hij zal nooit de monopoly-positie van Amazon halen. Er zijn namelijk heel veel ander bedrijven die al decennia lang succesvol auto's maken en een klantenkring hebben opgebouwd.
Is een gave.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
Wat leuk dat jij het allemaal zoveel beter weet dan de analisten.
quote:Fire regulations might force Elon Musk's The Boring Company's Las Vegas loop to limit the capacity to a quarter. As per a report by TechCrunch The Boring Company’s tunnel in Las Vegas, being built to shuttle participants attending the Las Vegas Convention Center (LVCC), might not be able to move as many people as originally thought.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |