abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 juli 2020 @ 17:47:57 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194179368
De Tesla Model S, 3 en X worden onderdeel van een speciaal transportsysteem, waarbij de elektrische auto's autonoom door een tunnelsysteem rijden.

Dat heeft het tunnelbedrijf The Boring Company van Elon Musk bekendgemaakt op zijn website. Eerder beloofde de Tesla-oprichter al dat auto's door de tunnels zullen rijden, maar het was nog niet bekend om welke voertuigen het precies ging.

The Boring Company begon ooit als grap van Musk, maar is inmiddels druk bezig met het aanleggen van tunnelsystemen, onder meer rond Los Angeles. Bij het congrescentrum in Las Vegas wordt ook de laatste hand gelegd aan zo'n ondergrondse tunnel.

Loops
Deze tunnelsystemen worden ook wel 'Loops' genoemd. In deze tunnels moet een speciaal soort transportsysteem worden aangelegd waarmee passagiers makkelijk van punt A naar punt B kunnen gaan.

Daarmee zijn de tunnels vergelijkbaar met een metrostelsel. In plaats van een metro zouden elektrische auto's door het systeem heen rijden, waardoor passagiers minder afhankelijk zijn van een schema. De auto's zouden daarbij een maximale snelheid van 240 kilometer mogen behalen, omdat ze niet op de gewone weg rijden.

The Boring Company richt zich met de tunnels vooral op stedelijke gebieden die kampen met grote fileproblemen, waardoor de tunnels de reistijd flink zouden verkorten.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nelsysteem-elon-musk
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 20 juli 2020 @ 17:48:58 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194179384
Klinkt als een metro met extra stappen :P

In sommige Amerikaanse steden kan ik me voorstellen dat dit handig gaat zijn. mensen willen in hun eigen auto zitten, maar tegelijk kunnen ze de beruchte 'gridlocks' omzeilen.

Overigens interessante timing, aangezien kwartaalcijfers van tesla bekend worden morgen.

edit: geen eigen auto's.

[ Bericht 22% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 20-07-2020 17:54:01 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194179594
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Klinkt als een metro met extra stappen :P
Je hebt juist minder stappen, je hoeft de auto niet uit ;)

quote:
In sommige Amerikaanse steden kan ik me voorstellen dat dit handig gaat zijn. mensen willen in hun eigen auto zitten, maar tegelijk kunnen ze de beruchte 'gridlocks' omzeilen.

Overigens interessante timing, aangezien kwartaalcijfers van tesla bekend worden morgen.

edit: geen eigen auto's.
Juist wel eigen auto, zolang het maar een Tesla is ;)
  maandag 20 juli 2020 @ 18:24:57 #4
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194180009
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 19:20:22 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194180832
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
Zoveelste kut idee :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194180887
Heb altijd wel het idee dat Elon met opzet met iets komt waar iedereen vraagtekens bij plaatst en het vervolgens dan gewoon doet maar dan met een goede versie.

SpaceX was ook al zoiets, niemand dacht dat hij ooit een raket succesvol zou lanceren en nu vliegen die dingen bijna als een lijndienst.

Auto's? Ook gelukt.

Er zal uiteraard wel flink wat verbeterd moeten worden maar het bewijs dat hij snel kan boren is geleverd ;)
  maandag 20 juli 2020 @ 19:45:10 #7
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194181246
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb altijd wel het idee dat Elon met opzet met iets komt waar iedereen vraagtekens bij plaatst en het vervolgens dan gewoon doet maar dan met een goede versie.

SpaceX was ook al zoiets, niemand dacht dat hij ooit een raket succesvol zou lanceren en nu vliegen die dingen bijna als een lijndienst.

Auto's? Ook gelukt.

Er zal uiteraard wel flink wat verbeterd moeten worden maar het bewijs dat hij snel kan boren is geleverd ;)
Hij ziet het leven als een grap wat hem en de wereld nog ergens brengt ook.

Wat een legend.

In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_194181409
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb altijd wel het idee dat Elon met opzet met iets komt waar iedereen vraagtekens bij plaatst en het vervolgens dan gewoon doet maar dan met een goede versie.

SpaceX was ook al zoiets, niemand dacht dat hij ooit een raket succesvol zou lanceren en nu vliegen die dingen bijna als een lijndienst.

Auto's? Ook gelukt.

Er zal uiteraard wel flink wat verbeterd moeten worden maar het bewijs dat hij snel kan boren is geleverd ;)
hebben ze al meer dan 1 bemande vlucht gemaakt?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 19:58:45 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194181461
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

hebben ze al meer dan 1 bemande vlucht gemaakt?
Volgende maand de tweede bemande vlucht :) En er staan nog genoeg gepland ;)

Kijk eens wat hij heeft voorelkaar heeft gekregen wat betreft de raketten. Hij laat raketten landen op een platform op zee en die kunnen vervolgens gebruikt worden voor een volgende missie.... Iedereen dacht dat dit onmogelijk zou zijn maar Elon kreeg dit binnen een paar jaar onder de knie!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 juli 2020 @ 20:19:40 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194181796
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

SpaceX was ook al zoiets, niemand dacht dat hij ooit een raket succesvol zou lanceren en nu vliegen die dingen bijna als een lijndienst.

1 succesvolle vlucht een lijndienst noemen. _O-

quote:
Auto's? Ook gelukt.
Alleen maar omdat ze zwaar gesubsidieerd worden. Als straks de subsidies verdwijnen en er komen meer concurrenten die wel weten hoe je goede auto's bouwt (en service levert), dan zullen zijn auto's geen succesnummer meer zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 20 juli 2020 @ 20:22:16 #11
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194181837
quote:
6s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zoveelste kut idee :')
SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 20:29:39 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194181987
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.

Op dit moment gaat het prima. Er worden dagelijks genoeg daken voorzien van zonnepanelen
quote:
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.

Tja. Daar zat hij fout inderdaad.
quote:
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
0 geleverd? Bron graag. Hij heeft genoeg ventilatoren ontwikkeld en geleverd ;)
quote:
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.

Idee was goed. Alleen was het helaas niet bruikbaar voor deze grot. Hij heeft tenminste een steentje proberen bij te dragen. Genoeg kennis bij SpaceX en het zou zonde zijn om die kennis niet te gebruiken.

En wat die opmerking betreft. Die kerel heeft nare dingen gezegd over Elon. Wie de baal kaatst ;) Al was Elon misschien wel iets te grof.
quote:
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
Dat is een mening en geen feit.
quote:
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
Ook dit is een mening en geen feit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 juli 2020 @ 20:31:30 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194182011
quote:
6s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Op dit moment gaat het prima. Er worden dagelijks genoeg daken voorzien van zonnepanelen
[..]

Tja. Daar zat hij fout inderdaad.
[..]

0 geleverd? Bron graag. Hij heeft genoeg ventilatoren ontwikkeld en geleverd ;)
[..]

Idee was goed. Alleen was het helaas niet bruikbaar voor deze grot. Hij heeft tenminste een steentje proberen bij te dragen. Genoeg kennis bij SpaceX en het zou zonde zijn om die kennis niet te gebruiken.

En wat die opmerking betreft. Die kerel heeft nare dingen gezegd over Elon. Wie de baal kaatst ;) Al was Elon misschien wel iets te grof.
[..]

Dat is een mening en geen feit.
[..]

Ook dit is een mening en geen feit.
Ok trol. Ga eens in op mijn argumenten die ik heb genoemd in post #4.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 20:34:03 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194182049
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:31 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ok trol. Ga eens in op mijn argumenten die ik heb genoemd in post #4.
Lol. Nu ik met een weerwoord kom noem je mij een troll. Flikker toch lekker op. En post #4 heb ik niet gelezen en ga ik niet lezen ook want je begint met "het zoveelste kut idee van Elon". Daarmee gooi je de deur dicht voor een fatsoenlijke discussie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194182113
Het aandeel Tesla stijging in iedergeval geval weer, de markt heeft er vertrouwen in.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:39:00 #16
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194182133
quote:
6s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:34 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Lol. Nu ik met een weerwoord kom noem je mij een troll. Flikker toch lekker op. En post #4 heb ik niet gelezen en ga ik niet lezen ook want je begint met "het zoveelste kut idee van Elon". Daarmee gooi je de deur dicht voor een fatsoenlijke discussie.
:Z Ik argumenteer waarom het een kutidee is. Jij bent alleen maar fanboi aan het spelen in deze draad.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 20:41:01 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194182164
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

:Z Ik argumenteer waarom het een kutidee is. Jij bent alleen maar fanboi aan het spelen in deze draad.
:')
Krijg toch lekker de tering.

Kom eens met bewijzen dat er 0 ventilatoren geleverd zijn (er zijn genoeg bewijzen dat er wel geleverd is!!!) en ik wil misschien wel naar post #4 kijken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 juli 2020 @ 20:46:26 #18
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194182256
quote:
6s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:41 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:')
Krijg toch lekker de tering.

Kom eens met bewijzen dat er 0 ventilatoren geleverd zijn (er zijn genoeg bewijzen dat er wel geleverd is!!!) en ik wil misschien wel naar post #4 kijken.
:'). Oppervlakkige fanboi die drempels opwerpt om maar niet op de inhoud in te gaan. oO< out.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 20:48:11 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194182288
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:46 schreef Terecht het volgende:

[..]

:'). Oppervlakkige fanboi die drempels opwerpt om maar niet op de inhoud in te gaan. oO< out.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194182366
quote:
6s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Volgende maand de tweede bemande vlucht :) En er staan nog genoeg gepland ;)

Kijk eens wat hij heeft voorelkaar heeft gekregen wat betreft de raketten. Hij laat raketten landen op een platform op zee en die kunnen vervolgens gebruikt worden voor een volgende missie.... Iedereen dacht dat dit onmogelijk zou zijn maar Elon kreeg dit binnen een paar jaar onder de knie!
Jawel, niks ten nadele van Elon verder. Die man presteert buitengewoon. Alleen welgeteld 1 bemande vlucht 'bijna een lijndienst' noemen gaat me net wat te ver.
pi_194182453
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Jawel, niks ten nadele van Elon verder. Die man presteert buitengewoon. Alleen welgeteld 1 bemande vlucht 'bijna een lijndienst' noemen gaat me net wat te ver.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de bemande vluchten, SpaceX heeft al 89 succesvolle lanceringen gehad, waarbij bevoorrading van het ISS maar ook de Starlink lanceringen, satellieten, de Falcon Heavy test lancering, etc.

Vandaar dat ik zei "lijndienst", het gaat niet alleen om personenvervoer maar juist ook om materialen en satellieten.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 20:58:49 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194182478
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Jawel, niks ten nadele van Elon verder. Die man presteert buitengewoon. Alleen welgeteld 1 bemande vlucht 'bijna een lijndienst' noemen gaat me net wat te ver.
Dat is zeker waar. Een lijndienst zou ik het sowieso niet willen noemen idd. Ook niet met 1 of 2 vluchten per jaar. Er vliegen namelijk alleen geselecteerde astronauten/wetenschappers naar het ISS. Misschien dat zoiets over een paar jaar wel gaat gebeuren als ze het ISS afstoten en commerciele partijen de boel overnemen. 1 keer per maand een vlucht voor toeristen oid.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 juli 2020 @ 21:09:52 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194182722
Alle bedrijven/producten die Elon bedenkt zijn een oplossing voor kolonisatie van Mars:

SpaceX: ruimtereizen
Starlink: Mars volgehangen met satellieten om onbemande voertuigen vanuit de basis te besturen.
Neuralink: een betere manier om voertuigen te besturen dan via een gamepad/joystick
Tesla: (onbemande) voertuigen
Boring Company: ondergrondse tunnels voor huisvesting en vervoer van mensen, bovengronds is vanwege de straling te gevaarlijk.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:13:37 #24
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194182808
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Alle bedrijven/producten die Elon bedenkt zijn een oplossing voor kolonisatie van Mars:

SpaceX: ruimtereizen
Starlink: Mars volgehangen met satellieten om onbemande voertuigen vanuit de basis te besturen.
Neuralink: een betere manier om voertuigen te besturen dan via een gamepad/joystick
Tesla: (onbemande) voertuigen
Boring Company: ondergrondse tunnels voor huisvesting en vervoer van mensen, bovengronds is vanwege de straling te gevaarlijk.
Klopt, geeft tie volgens mij ook toe. Iig dat die bedrijven bestaan om het te betalen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 21:15:23 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194182842
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Alle bedrijven/producten die Elon bedenkt zijn een oplossing voor kolonisatie van Mars:

SpaceX: ruimtereizen
Starlink: Mars volgehangen met satellieten om onbemande voertuigen vanuit de basis te besturen.
Neuralink: een betere manier om voertuigen te besturen dan via een gamepad/joystick
Tesla: (onbemande) voertuigen
Boring Company: ondergrondse tunnels voor huisvesting en vervoer van mensen, bovengronds is vanwege de straling te gevaarlijk.
Het bedrijf Square Roots van zijn broer (groentes kweken in containers) hoort ook thuis in het rijtje :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 juli 2020 @ 21:17:32 #26
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194182886
Elon Musk staat op het moment ook op een plek 5 met meest vermogende personen.

MacKenzie Bezos op 17 trouwens _O-
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 20 juli 2020 @ 21:32:30 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194183187
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt juist minder stappen, je hoeft de auto niet uit ;)
[..]

Juist wel eigen auto, zolang het maar een Tesla is ;)
Nee, je kan niet je eigen auto gebruiken. Las ik ook pas later in het bericht :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 20 juli 2020 @ 22:08:56 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194183876
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
je hoeft er geen gebruik van te maken , andere mogenlijkheid is de file

als er geen file is dan hoef je het niet te doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 juli 2020 @ 22:10:30 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194183911
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
Alles wat Alon musk doet is dus kut , hij heeft wel 70 miljard mee verdient met dat gekut

En Starlink is ook kut ??

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2020 22:38:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194184718
Elon Musk roept gewoon willekeurige dingen, die de briljante mensen onder hem vervolgens uit weten te voeren.
Musk is een gekkie, maar hij neemt wel gewoon erg goed personeel aan. Dat is de sleutel tot zijn succes.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 23:07:33 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194184933
quote:
3s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:56 schreef NgInE het volgende:
Elon Musk roept gewoon willekeurige dingen, die de briljante mensen onder hem vervolgens uit weten te voeren.
Musk is een gekkie, maar hij neemt wel gewoon erg goed personeel aan. Dat is de sleutel tot zijn succes.
Elon Musk zit in het engineer/designer team bij SpaceX. Dus een gekkie is hij zeker niet. Kijk eens naar interviews en persco's met hem. Dan zie en hoor je dat hij heel goed weet waar hij het over weet ;) En ja, uiteraard neemt hij ook het beste van het beste qua personeel aan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194184992
Tesla's zijn alleen populair omdat er teveel subsidie op wordt gegeven + de lage bijtelling: Ka-ching op kosten van de belastingbetaler.
  maandag 20 juli 2020 @ 23:12:59 #33
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194185014
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je hoeft er geen gebruik van te maken , andere mogenlijkheid is de file

als er geen file is dan hoef je het niet te doen
Dit tunnelsysteem is een recept voor het creëren van files.
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Alles wat Alon musk doet is dus kut , hij heeft wel 70 miljard mee verdient met dat gekut

En Starlink is ook kut ??
Veel van wat Elon doet en beweert is kut ja. En met gekut kun je veel geld verdienen: Jeffrey Epstein was een halve miljardair met uiterst dubieuze zwendelpraktijken, Adam Neumann heeft enkele miljarden verdiend door de boel te flessen met WeWork, Bernie Madoff werd miljardair met zijn ponzifraude, van eigen bodem hebben we Nina Brink en de World Online pump & dump. En nu?
pi_194185423
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:11 schreef JannekeC5 het volgende:
Tesla's zijn alleen populair omdat er teveel subsidie op wordt gegeven + de lage bijtelling: Ka-ching op kosten van de belastingbetaler.
Ik hoor dat vaker, dat het ‘alleen maar dankzij subsidie is’ maar dat is toch juist het hele idee, dat het daarom zo goed haalbaar was? Je kan toch niet een relevant onderdeel van het idee wegzetten als negatief excuus voor het succes?

Een idee wat enorm succesvol bleek wegzetten als een dom idee omdat het zoveel kansen kreeg om succesvol te worden. Dan kan je beter geen ondernemer worden.
-nee-
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 juli 2020 @ 00:06:16 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194185585
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik hoor dat vaker, dat het ‘alleen maar dankzij subsidie is’ maar dat is toch juist het hele idee, dat het daarom zo goed haalbaar was? Je kan toch niet een relevant onderdeel van het idee wegzetten als negatief excuus voor het succes?

Een idee wat enorm succesvol bleek wegzetten als een dom idee omdat het zoveel kansen kreeg om succesvol te worden. Dan kan je beter geen ondernemer worden.
Als je ondernemer bent met een tof idee en er is subsidie voor beschikbaar, dan zie ik niet in wat daar fout aan is om daar gebruik van te maken.

Volgens sommigen is alles wat Elon doet gewoon kut. Jaloezie denk ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 21 juli 2020 @ 00:27:30 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194185781
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:12 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dit tunnelsysteem is een recept voor het creëren van files.
[..]

Veel van wat Elon doet en beweert is kut ja. En met gekut kun je veel geld verdienen: Jeffrey Epstein was een halve miljardair met uiterst dubieuze zwendelpraktijken, Adam Neumann heeft enkele miljarden verdiend door de boel te flessen met WeWork, Bernie Madoff werd miljardair met zijn ponzifraude, van eigen bodem hebben we Nina Brink en de World Online pump & dump. En nu?
65 th succesfulll boosterlanding
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA?p=TSLA&.tsrc=fin-srch
en de maanlanding ??
niet gebeurd



[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-07-2020 00:36:00 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194185828
Leuk idee!
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2020 @ 00:37:18 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194185862
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:11 schreef JannekeC5 het volgende:
Tesla's zijn alleen populair omdat er teveel subsidie op wordt gegeven + de lage bijtelling: Ka-ching op kosten van de belastingbetaler.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194185895
quote:
Je fan groupie gedrag naar Elon musk wordt een beetje creepy hoor. :P
Vakman pur sang
pi_194185908
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
twitter
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 00:54:55 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194185960
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 00:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je fan groupie gedrag naar Elon musk wordt een beetje creepy hoor. :P



[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 21-07-2020 01:03:10 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194185965
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
Nee dit is werkelijk een idee waar wel wat inzit.

1. Het risico is ook veel kleiner.
2. Nee. Beperkte aansluitingen is prima.
3. Bullshit, ten eerste kun je met 120 prima voortgang maken en dan met normale snelweg radio’s
4. Nee. Het is juist een multi functioneel systeem met meer vrijheid en aansluiting op de rest.

Ik denk al heel lang dat we snelwegen krijgen waar alles autonoom rijdt. Vrachtwagen kunnen dan min. 130 en auto’s 160kmu. Totaal computergestuurd kan er veel meer verkeer over de weg met minder ongelukken.
En dan lekker vrij rijden eenmaal vd snelweg af en in grote steden autonoom een tunnel inschieten.

Its the future man. ^O^
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2020 @ 08:23:39 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194187573
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 00:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je fan groupie gedrag naar Elon musk wordt een beetje creepy hoor. :P
We gaan ene nieuw tijdperk in met aiutonoom rijdende EV auto's

Ja het klinkt raar he
auto s die zelf rijden

Tesla is niet de enigste maar wel het verst , over een poosje zit er geen stuur meer in
je grootmoeder kan zelf op weg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194188357
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 00:55 schreef Lospedrosa het volgende:

Its the future man. ^O^
Wat pas echt waanzinnig is, is het idee dat we altijd blijven rijden zoals we nu doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 09:57:13 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194188392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat pas echt waanzinnig is, is het idee dat we altijd blijven rijden zoals we nu doen.
Dat gaat niet gebeuren met al die malloten op de weg in hun prive raceauto
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194188397
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren met al die malloten op de weg in hun prive raceauto
En door het coronavirus neemt (in ieder geval tijdelijk) het draagvlak voor het openbaar vervoer af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194188420
quote:
6s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:07 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Elon Musk zit in het engineer/designer team bij SpaceX. Dus een gekkie is hij zeker niet. Kijk eens naar interviews en persco's met hem. Dan zie en hoor je dat hij heel goed weet waar hij het over weet ;) En ja, uiteraard neemt hij ook het beste van het beste qua personeel aan.
Nou, hij laat zijn personeel systematisch overwerken met 100 uurige werkweken (wat wetenschappelijk aantoonbaar contra-productief is), hij ging tijdens de Corona crisis piepen dat zijn bedrijven dicht moesten en tegelijkertijd doet hij domme uitspraken op Twitter die slecht zijn voor de aandelen van Tesla.

Dus hij is toch wel echt een gekkie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194188467
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nou, hij laat zijn personeel systematisch overwerken met 100 uurige werkweken (wat wetenschappelijk aantoonbaar contra-productief is), hij ging tijdens de Corona crisis piepen dat zijn bedrijven dicht moesten en tegelijkertijd doet hij domme uitspraken op Twitter die slecht zijn voor de aandelen van Tesla.

Dus hij is toch wel echt een gekkie.
Hij is op z'n minst een non-conformist en die mensen heb je nodig voor verandering. Achteraf zal blijken of hij een gekkie was of dat wij dat waren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 juli 2020 @ 10:50:32 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194189003
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nou, hij laat zijn personeel systematisch overwerken met 100 uurige werkweken (wat wetenschappelijk aantoonbaar contra-productief is), hij ging tijdens de Corona crisis piepen dat zijn bedrijven dicht moesten en tegelijkertijd doet hij domme uitspraken op Twitter die slecht zijn voor de aandelen van Tesla.

Dus hij is toch wel echt een gekkie.
Bron dat ze systematisch overwerken en 100 uur per week draaien? Bij SpaceX staat bijvoorbeeld in de contracten dat overwerk erbij hoort. Als ze de lancering van een raket bijvoorbeeld twee uur moeten uitstellen, dan kan je als technicus van het lanceerplatform (ik noem maar even wat) niet zeggen: het is 17:00 uur, mijn tijd zit erop en nog veel plezier met de lancering.

Hij piepte niet dat Tesla dicht moest. Waar hij boos om was, en in mijn ogen ook terecht, is dat hij de fabriek niet mocht openen. In heel California werden de maatregelen versoepeld maar van een 1 of ander tutje van de county mocht het niet. Hij had een uitgebreid plan met maatregelen gemaakt om veilig te kunnen werken in fabriek. De door Tesla getroffen maatregelen zijn strenger dan in welke fabriek dan ook die wel open mocht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:17:44 #50
37248 BertV
Handgemaakt
pi_194189427
waarom die bouwdrift telkens weer?

Kun je niet nu al in een "trein-modus" meerdere tesla's / andere autonoom rijdende auto's kort achterelkaar laten rijden voor minder luchtweerstand?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_194190167
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:50 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Bron dat ze systematisch overwerken en 100 uur per week draaien? Bij SpaceX staat bijvoorbeeld in de contracten dat overwerk erbij hoort. Als ze de lancering van een raket bijvoorbeeld twee uur moeten uitstellen, dan kan je als technicus van het lanceerplatform (ik noem maar even wat) niet zeggen: het is 17:00 uur, mijn tijd zit erop en nog veel plezier met de lancering.

Hij piepte niet dat Tesla dicht moest. Waar hij boos om was, en in mijn ogen ook terecht, is dat hij de fabriek niet mocht openen. In heel California werden de maatregelen versoepeld maar van een 1 of ander tutje van de county mocht het niet. Hij had een uitgebreid plan met maatregelen gemaakt om veilig te kunnen werken in fabriek. De door Tesla getroffen maatregelen zijn strenger dan in welke fabriek dan ook die wel open mocht.
Dat van die lange dagen maken bij Tesla is algemeen bekend. Een van de vele bronnen:

https://www.vice.com/en_u(...)-elon-musk-or-anyone

Daarnaast heeft de Amerikaanse overheid echt keihard gefaald om de Corona crisis in te dammen en zijn werkgevers zoals Musk die zeuren dat ze geld mis lopen onderdeel van het probleem daarin.

In de VS is geld verdienen belangrijker dan mensen levens redden schijnbaar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:05:35 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194190585
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En door het coronavirus neemt (in ieder geval tijdelijk) het draagvlak voor het openbaar vervoer af.
mijn hele direkte familie is allemaal doodsbang om auto te rijden , voor hen is autonoom rijden een uitkomst

voor de stoere chauffeurs die ook stomdronken prima kunnen rijden telt dat niet uiteraard
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:08:36 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194190610
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:17 schreef BertV het volgende:
waarom die bouwdrift telkens weer?

Kun je niet nu al in een "trein-modus" meerdere tesla's / andere autonoom rijdende auto's kort achterelkaar laten rijden voor minder luchtweerstand?
China is een ander werelddeel dan de USA , als je een wereldspeler wilt zijn op auto fabriek en dat moet voor de massa dan zul je op ieder continent een Giga moeten hebben ,
Ontwerpen van een model auto is zeer kostbaar , dus moet je er miljoenen van verkopen

O en in India komt er ook een Giga factory, totaal komen er 12 stuks
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194191233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij is op z'n minst een non-conformist en die mensen heb je nodig voor verandering. Achteraf zal blijken of hij een gekkie was of dat wij dat waren.
Hij is zeker een visionair. Maar als dat alles was geweest dan had hij het niet gered. Zijn personeel is in staat zijn ideeën te realiseren, maar daar staat men niet zo vaak bij stil vind ik. Zelfde geld voor elk ander succesvol zaken persoon. Die zijn echt niet helemaal zelf zo rijk geworden, maar ze strijken wel met de faam.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194191318
Leuke gimmick in Las Vegas, meer is het niet.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:06:06 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194192887
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:50 schreef Marsenal het volgende:

Ik hoor dat vaker, dat het ‘alleen maar dankzij subsidie is’ maar dat is toch juist het hele idee, dat het daarom zo goed haalbaar was?
Maar wat gebeurt er met de Tesla auto's, op het moment dat er wel gewoon bijtelling, BPM en MRB moet worden betaalt? Hoeveel leaserijders gaan er dan een auto nemen waar ze 70k voor moeten aftikken? Want dat moment gaat natuurlijk wel komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar wat gebeurt er met de Tesla auto's, op het moment dat er wel gewoon bijtelling, BPM en MRB moet worden betaalt? Hoeveel leaserijders gaan er dan een auto nemen waar ze 70k voor moeten aftikken? Want dat moment gaat natuurlijk wel komen.
BPM is tegenwoordig op basis van CO2 uitstoot, dus dat zal niet zo hoog uitvallen ;)

MRB zal in de toekomst vervangen worden door een kilometerheffing, aangezien brandstofaccijnzen straks ook geen nut meer hebben (aangezien je thuis kan laden).

En EV's worden goedkoper in productie en dus ook aanschaf, met name door de accu's. De capaciteit neemt toe terwijl de fabricage kosten afnemen.



Nu kan je dingen die in de toekomst gaan gebeuren allemaal eenvoudig wegwuiven tot ze echt gebeuren dus dit is een discussie die weinig zinvol is.

Kijkend naar de grote merken; ze zetten vrijwel allemaal vol in op EV's dus schaalgrootte en gedeelde platforms zal zeker effect gaan krijgen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:26:31 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

BPM is tegenwoordig op basis van CO2 uitstoot, dus dat zal niet zo hoog uitvallen ;)
Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld. :')

quote:
MRB zal in de toekomst vervangen worden door een kilometerheffing, aangezien brandstofaccijnzen straks ook geen nut meer hebben (aangezien je thuis kan laden).
Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld. :')

quote:
Kijkend naar de grote merken; ze zetten vrijwel allemaal vol in op EV's dus schaalgrootte en gedeelde platforms zal zeker effect gaan krijgen.
Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:40:49 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194193302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld. :')
[..]

Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld. :')
[..]

Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.
Autonoom rijden zal tot gevolg hebben dat het stoere van het autorijden afgaat en men meer gebruik aza maken van een oproepbare deelauto , wie heeft er nog echt een auto nodig?

met autonome auto s zal ook de parkeerplekken beter gebruikt worden , de auto kan autonoom elders ondergronds of thuis gaan parkeren
ook geen valetparkeen meer door Marokkanen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-07-2020 16:46:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194193454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld. :')
[..]
Het is niet uit te sluiten dat het in de toekomst verandert. Voorlopig zit er geen BPM op auto's met minder dan 1 gram CO2 uitstoot per kilometer.

quote:
Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld. :')
[..]
Ze? Wie?

Accijns op elektriciteit voor het thuis laden van auto's gaat er niet komen.
Waarom niet?
- dan zou je ook accijns op elektriciteit betalen als je geen auto hebt
- met zonnepanelen kan je overdag je auto laden met stroom die niet langs de meter komt, dus kan je het ook niet belasten

Kilometerheffing is het antwoord. De VVD wilde er dit kabinet niet aan maar het is geen heilig huisje meer.

quote:
Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.
Het is vrij normaal dat merken, standaarden en technieken overleven die de consument het meest aanspreken.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:54:33 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:40 schreef michaelmoore het volgende:

Autonoom rijden ....
.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193469
Dan zal Tesla met een goed idee moeten komen, dat is niet vreemd ofzo. Ik vind die Musk ook maar een halve gek, maar dat bedrijf dat staat, en er werken heel veel mensen die op heel veel problemen goede oplossingen kunnen verzinnen. Ik snap niet waarom daar zoveel haat naar is.
-nee-
pi_194193484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.
Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden. Eventueel met of zonder spitstarieven.

BPM levert per jaar 2,3 miljard Euro op, we rijden 110.500.000.000 km per jaar.
Het lijkt me niet zo ingewikkeld om in te zien dat dat met gemak per kilometer verrekend kan worden.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:58:27 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193527
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het is niet uit te sluiten zeker dat het in de toekomst verandert.
quote:
- dan zou je ook accijns op elektriciteit betalen als je geen auto hebt
Noem eens 1 reden waarom de overheid dat niet zou doen? Ze hebben nog steeds geld nodig. En dat ga jij ophoesten.

quote:
Het is vrij normaal dat merken, standaarden en technieken overleven die de consument het meest aanspreken. de juiste prijs-kwaliteit verhouding hebben.
Tesla is fucked....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:59:32 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden.
Misschien. En misschien niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:02:08 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194193569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.
Ja kilometerheffing is dan ook een stuk eenvoudiger , de auto kan die zelf opgeven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:02:56 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194193576
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Marsenal het volgende:
Dan zal Tesla met een goed idee moeten komen, dat is niet vreemd ofzo. Ik vind die Musk ook maar een halve gek, maar dat bedrijf dat staat, en er werken heel veel mensen die op heel veel problemen goede oplossingen kunnen verzinnen. Ik snap niet waarom daar zoveel haat naar is.
Stoer doen , een persoon die iedereen bewondert afzeiken dat is stoer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194193586
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Noem eens 1 reden waarom de overheid dat niet zou doen? Ze hebben nog steeds geld nodig. En dat ga jij ophoesten.
[..]

Ik stel nergens dat de overheid het geld niet nodig heeft. Dat lees je echt verkeerd.

Ik leg alleen uit dat er een andere manier komt om dat geld te innen.

Er komt nu 2,3 miljard binnen uit BPM, 6,1 miljard aan wegenbelasting en 7,9 miljard aan brandstofaccijns per jaar.

We rijden 110.500.000.000 km per jaar met z'n allen in Nederland (en dat zijn alleen maar personenwagens).

Deel je die 18,1 miljard Euro door 110,5 miljard kilometer dan kom je op zo'n ¤0,16 kilometerheffing per kilometer.

Dat klinkt als veel maar dan ben je wel van alle accijns, BPM en wegenbelasting verlost.

In de praktijk zal het iets lager kunnen uitvallen, in de accijns zitten ook opbrengsten uit bussen, touringcars, bedrijfsbussen en vrachtwagens.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:03:45 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194193591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden. Eventueel met of zonder spitstarieven.

BPM levert per jaar 2,3 miljard Euro op, we rijden 110.500.000.000 km per jaar.
Het lijkt me niet zo ingewikkeld om in te zien dat dat met gemak per kilometer verrekend kan worden.

Dat denk ik ook
een van de voordelen die Musk aanvoert is dat autogebruik gratis zal worden ivm solar energie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194193605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denk ik ook
een van de voordelen die Musk aanvoert is dat autogebruik gratis zal worden ivm solar energie
Zonnepanelen zijn niet gratis, daarnaast leveren ze vrijwel niets op in de winter.
Dus nee, zeker niet "gratis" maar je kan er de overige 9 maanden wel veel mee compenseren.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:04:40 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

Ja kilometerheffing is dan ook een stuk eenvoudiger
Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193622
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?
Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
We hadden in ~2009 al een systeem klaar voor kilometerheffing.

Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:05:42 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik leg alleen uit dat er een andere manier komt om dat geld te innen.
Dat denk jij. Het is geen gegeven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:06:30 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193635
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef michaelmoore het volgende:

een van de voordelen die Musk aanvoert is dat autogebruik gratis zal worden ivm solar energie
Maar dat wordt het niet. Of je nu voor de energie of voor de afstand moet betalen, betalen zul je.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:06:40 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194193638
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?
Tja de VVD is de vroempartij he

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
We hadden in ~2009 al een systeem klaar voor kilometerheffing.

Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
dat dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194193653
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat denk jij. Het is geen gegeven.
Jammer dat je zo selectief quote en totaal niet ingaat op de berekening.

Nogmaals: ik heb 68 zonnepanelen en ik kan 9 maanden per jaar mijn auto bijna geheel "gratis" opladen.
Het grootste deel van de stroom die in de auto verdwijnt komt niet langs de meter en daar kan de overheid ook geen accijns op heffen.

Accijns is een doodlopende weg.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:07:49 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193658
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
Precies.

quote:
Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
Tuurlijk wel. Gewoon de criteria voor BPM/bijtelling aanpassen. 1 pennestreek en het is gebeurd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:08:46 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193669
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

Jammer dat je zo selectief quote en totaal niet ingaat op de berekening.
De berekening is niet relevant. Die gaat niet van invloed zijn op de uiteindelijke keuze van de overheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Precies.
[..]

Tuurlijk wel. Gewoon de criteria voor BPM/bijtelling aanpassen. 1 pennestreek en het is gebeurd.
Dan heb je alleen de 2,3 miljard voor BPM gecovered, het bedrag dat betaald wordt voor nieuwe (!) auto's.

Die overige 16 miljard negeer je.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:09:49 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

Dan heb je alleen de 2,3 miljard voor BPM gecovered, het bedrag dat betaald wordt voor nieuwe (!) auto's.

Die overige 16 miljard negeer je.
Die had ik al gecovered: accijns op energie. Klaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:10:07 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194193687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dan heb je alleen de 2,3 miljard voor BPM gecovered, het bedrag dat betaald wordt voor nieuwe (!) auto's.

Die overige 16 miljard negeer je.
Dus kilometerheffing dan zal de burger ook de auto gaan gebruiken per kilometer en niet meer als verlengstuk van de piemel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194193691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De berekening is niet relevant. Die gaat niet van invloed zijn op de uiteindelijke keuze van de overheid.
De berekening gaat niet van invloed zijn, ik reken echter voor wat voor kilometerprijs je zou kunnen verwachten als je wegenbelasting, accijns en BPM samenvoegt in 1 systeem.

Accijns verdwijnt sowieso, de overheid zal dus de stap naar kilometerheffing gaan zetten binnen 5 jaar, mogelijk het volgende kabinet al.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:12:03 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193718
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:10 schreef michaelmoore het volgende:

Dus kilometerheffing
Zoals ik al zei; wordt al decennia lang over gesproken, maar is nog steeds niet ingevoerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die had ik al gecovered: accijns op energie. Klaar.
Nee, dat heb ik je uitgelegd, dat werkt niet.

quote:
Nogmaals: ik heb 68 zonnepanelen en ik kan 9 maanden per jaar mijn auto bijna geheel "gratis" opladen.
Het grootste deel van de stroom die in de auto verdwijnt komt niet langs de meter en daar kan de overheid ook geen accijns op heffen.
Daarnaast zou dan ook iemand zonder auto (of zelfs maar parkeergelegenheid) accijns op stroom moeten betalen. Dat is natuurlijk onzin.

Overigens verbruiken huishoudens zo'n 120TWh aan stroom per jaar, dus erg hoog zal die accijns niet hoeven zijn om het te compenseren.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:12:51 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193731
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

Accijns verdwijnt sowieso,
Want? De overheid gebruikt het al decennia lang om de rekeningen te betalen. Waar zie jij een structurele verandering in het beleid?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; wordt al decennia lang over gesproken, maar is nog steeds niet ingevoerd.
Omdat de noodzaak er niet was.
Zolang mensen per liter afrekenen is accijns heffen een peuleschil.

Ik kan een EV vandaag prima laden op de energie uit de zon. Er komt geen kWh uit het lichtnet, er gaat niets langs de meter.
Succes met accijns heffen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:13:30 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

Nee, dat heb ik je uitgelegd, dat werkt niet.
Tuurlijk wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:13:47 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

Omdat de noodzaak er niet was.

En die is er nog steeds niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want? De overheid gebruikt het al decennia lang om de rekeningen te betalen. Waar zie jij een structurele verandering in het beleid?
Ik zie geen structurele verandering, ik voorzie een structurele verandering en ik beargumenteer het.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:14:33 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik zie geen structurele verandering
Precies.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193772
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Ok, hoe zou dat moeten werken? Nogmaals: mijn stroom gaat niet langs de meter. Mijn vaatwasser draait nu geheel op de zonnepanelen en m'n meter loopt nog terug omdat ik 5,8kW overschot opwek op dit moment.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:16:38 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193781
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ok, hoe zou dat moeten werken? Nogmaals: mijn stroom gaat niet langs de meter.
Metertje plaatsen, klaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Metertje plaatsen, klaar.
Waar een metertje plaatsen?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:17:26 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193790
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

Waar een metertje plaatsen?
Op de plek waar je het kan meten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Op de plek waar je het kan meten.
Ik kan letterlijk vanaf ieder stopcontact laden (al gaat 3-fasen uiteraard sneller).
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:18:22 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik kan letterlijk vanaf ieder stopcontact laden (al gaat 3-fasen uiteraard sneller).
Ja, en?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, en?
Ik kan dus laden zonder metertje.

Dus nogmaals: waar wil je dat metertje plaatsen?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:20:14 #98
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik kan dus laden zonder metertje.
Maar als de overheid jou verplicht om het te meten, dan doe jij dat natuurlijk netjes. Zou hetzelfde zijn als de kilometers meten die je rijdt met je auto.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193853
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar als de overheid jou verplicht om het te meten, dan doe jij dat natuurlijk netjes. Zou hetzelfde zijn als de kilometers meten die je rijdt met je auto.
Hoe zou de overheid mij kunnen verplichten om dat te meten? Dat zou alleen met geijkte meters kunnen, die meter zou dan in de auto geplaatst moeten worden, die meter zou in het buitenland niet moeten werken, etc.

Dus jij wil een geijkte slimme stroommeter in iedere EV?
En buitenlanders betalen dan geen accijns want geen meter?
Hoe doe je dat met vrachtverkeer? En mensen die bij de grens wonen en net over de grens accijnsloos kunnen laden?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:23:01 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

Hoe zou de overheid mij kunnen verplichten om dat te meten?
Nou, simpel. Gewoon opnemen in een wet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nou, simpel. Gewoon opnemen in een wet.
Klinkt simpel :D

Ik heb een simpele oplossing, een kilometerheffing die BPM, wegenbelasting en accijnzen vervangt in 1 klap.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:25:24 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik heb een simpele oplossing, een kilometerheffing die BPM, wegenbelasting en accijnzen vervangt in 1 klap.
Klinkt simpel. Maar er wordt toch al decennia lang niet voor gekozen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193916
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Klinkt simpel. Maar er wordt toch al decennia lang niet voor gekozen.
Als je argumenten gaat recyclen, doe ik het ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
We hadden in ~2009 al een systeem klaar voor kilometerheffing.

Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:27:05 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

Als je argumenten gaat recyclen, doe ik het ook.

Je kunt recyclen wat je wil. Blijkbaar vindt de overheid mijn argumenten nog steeds beter.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193960
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kunt recyclen wat je wil. Blijkbaar vindt de overheid mijn argumenten nog steeds beter.
Blijkbaar niet.

quote:
Ruim een jaar nadat het kabinet aankondigde dat het maatregelen zou uitwerken die ervoor moeten zorgen dat Nederland de klimaatdoelen van Parijs haalt, ligt er vrijdag eindelijk een Klimaatakkoord. Daarin zijn onder meer maatregelen opgenomen als rekeningrijden, een CO2-heffing voor de industrie en dalende energiekosten.

[..]

Onderzoek naar rekeningrijden
Hoewel het kabinet deze periode geen rekeningrijden zal invoeren, wordt er wel onderzoek gedaan naar een aantal varianten waar een volgend kabinet in 2026 een besluit over kan nemen. Dat kan regiogebonden, tijdgebonden of via een spitsheffing zijn.

"We zetten alle opties naast elkaar zodat een volgend kabinet een besluit kan nemen", zei Van Veldhoven.

Met meer elektrische auto's dalen de inkomsten via accijnzen. Daar moet dus een oplossing voor gevonden worden in de vorm van rekeningrijden. Daarmee heeft het Klimaatakkoord niet alleen betrekking op deze regeerperiode, maar ook op volgende kabinetsformaties.

Elektrisch rijden blijft fiscaal aantrekkelijk, maar dat mag niet ten koste gaan van mensen die op brandstof blijven rijden, vindt het kabinet.

"Daarom ontziet het kabinet de huishoudportemonnee zoveel mogelijk en zorgt het kabinet voor een eerlijke verdeling van lasten tussen burgers en bedrijven."
bron: https://www.nu.nl/politiek/5957599/klimaatakkoord-rekeningrijden-co2-heffing-en-energiekosten.html
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:31:59 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194193975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

Blijkbaar niet.

quote:
Hoewel het kabinet deze periode geen rekeningrijden zal invoeren, wordt er wel onderzoek gedaan naar een aantal varianten waar een volgend kabinet in 2026 een besluit over kan nemen.
Dit wordt al 30 jaar geroepen. Blijkbaar dus wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194193999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Dit wordt al 30 jaar geroepen. Blijkbaar dus wel.
Het maakt niet zoveel uit. Als ik gelijk krijg weten we dat binnen enkele jaren.
Deze discussie is derhalve nutteloos.

Ik ga eten maken.

Het laatste woord is aan jou.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:34:28 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194194019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

Als ik gelijk krijg weten we dat binnen enkele jaren.
Waarschijnlijk niet. Eet smakelijk. :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 juli 2020 @ 16:15:14 #109
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_194208815
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
En wat heb jij in je leven tot nu toe gedaan om de mensheid vooruit te helpen? Posten op FOK!? :')

Wees blij dat er zulke gasten als Musk rondlopen die hun geld inzetten voor vooruitgang, in plaats van gierige harken als Bezos die niks bijzonders met z'n kapitaal doet, dan heb je nog Gates en Soros die wat voor de wereld proberen te doen en dat was t verder wel...maar jij vind het kutideeën en weet het beter, tuurlijk :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:06:03 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194209353
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

SolarCity is een kutidee en is inmiddels overstelpt met rechtszaken omdat geen enkele belofte wordt waargemaakt.
Zijn idee over hoe het zou gaan met COVID is kut.
Zijn idee over het leveren van ventilators was kut (0 geleverd).
Zijn idee over een duikboot voor de reddingsactie in 2018 van een groep jongeren die vastzaten in een grot in Thailand was kut. Zijn ideeën over één van de reddingsmedewerkers die waren nog kutter.
Hyperloop is een hilarisch kutidee.
En deze "normale" loop is ook een kutidee.
GM heeft in 2018 3,4 miljard dolllar aan adverteren uitgegeven
Tesla 0,0 dollar

De kosten van bouwen Giga Shanghai was 2 miljard dollar
https://www.cnbc.com/2019(...)und%20%242%20billion.
https://www.statista.com/(...)%20share%20in%202018.




[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 22-07-2020 17:15:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194209562
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Eet smakelijk. :W
Wat toevallig:

NWS / ’Duitsland wil Europees tolsysteem opzetten’
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:31:03 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194209629
quote:
'Wil' en niet 'gaat'.

Gaat nog wel een paar decennia duren. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194209658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'Wil' en niet 'gaat'.

Gaat nog wel een paar decennia duren. :')
Als ze rond 2030 alleen nog maar emissieloze auto's willen verkopen (grotendeels EV's) dan echt wel eerder.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:35:16 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194209675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als ze rond 2030 alleen nog maar emissieloze auto's willen verkopen (grotendeels EV's) dan echt wel eerder.
Wens....gedachte....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194209731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wens....gedachte....
Je lijkt niet zo goed met verandering overweg te kunnen. Ontkennen kan een oplossing zijn, als het je rust geeft.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:41:19 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194209756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

Je lijkt niet zo goed met verandering overweg te kunnen. Ontkennen kan een oplossing zijn, als het je rust geeft.
Ik ben gewoon realistisch. Kijk maar.

quote:
Bronnen vertelden aan Reuters dat sommige Duitse ministeries voorlopig liever niet over het project willen spreken. Ook bij de Duitse sociaal-democraten (SPD), waarmee bondskanselier Angela Merkel in een coalitie zit, ligt de wegentol gevoelig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194209761
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben gewoon realistisch. Kijk maar.
[..]

Oh, nog beter toch.

Dan hebben we straks geen accijns meer en komt er niets voor in de plek.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:44:09 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194209786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

Oh, nog beter toch.

Dan hebben we straks geen accijns meer en komt er niets voor in de plek.
Tuurlijk komt er iets voor in de plek. Jij gaat uiteindelijk gewoon betalen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:44:28 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194209792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben gewoon realistisch. Kijk maar.
[..]

gaan ze dan de rijke mensen belasten zeker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:45:11 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194209803
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gaan ze dan de rijke mensen belasten zeker
Alleen Tesla-rijders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:46:51 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194209818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alleen Tesla-rijders.
over 2 jaar dan rijd iedereen een kleine autonome tesla
model A

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194209927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk komt er iets voor in de plek. Jij gaat uiteindelijk gewoon betalen.
Ja, kilometerheffing / rekeningrijden. Of hoe je het ook wil noemen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 17:57:00 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194209929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:46 schreef michaelmoore het volgende:

over 2 jaar dan rijd iedereen een kleine autonome tesla
model A
Nee, hoor. Over 10 jaar bestaat Tesla niet meer, want dan rijden we allemaal in EV's waarbij je wel waar voor je geld krijgt. En service.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194209940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Over 10 jaar bestaat Tesla niet meer, want dan rijden we allemaal in EV's waarbij je wel waar voor je geld krijgt. En service.
In de USA zijn ze wel gewend aan slechte auto's, daar blijft Tesla echt wel bestaan.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:02:49 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194210022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Over 10 jaar bestaat Tesla niet meer, want dan rijden we allemaal in EV's waarbij je wel waar voor je geld krijgt. En service.
nee dat denk ik niet
Tesla blijft vernieuwen in autonoom rijden

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:05:51 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194210059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

nee dat denk ik niet
Tesla blijft vernieuwen in autonoom rijden
Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.

Wat wel vreemd is aan Musk, is dat hij AI ziet als het grootste gevaar voor de mensheid (waarmee hij natuurlijk gelijk heeft), maar wel vindt dat zijn auto's autonoom moeten kunnen rijden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194210077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.

Wat wel vreemd is aan Musk, is dat hij AI ziet als het grootste gevaar voor de mensheid (waarmee hij natuurlijk gelijk heeft), maar wel vindt dat zijn auto's autonoom moeten kunnen rijden.
Zijn autonome auto’s kunstmatig intelligent? Slagen ze voor de Turing-test?
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:09:08 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194210104
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.

nou er zijn veel mensen die over gaan stappen als autonoom rijden volledig ingeburgerd is

Mij familie die zit te wachten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:15:03 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194210187
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

Slagen ze voor de Turing-test?
quote:
If the evaluator cannot reliably tell the machine from the human, the machine is said to have passed the test.




Denk dat zelfs jij 'reliably' kunt aangeven wat de mens en wat de auto is. :s)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:15:33 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194210196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:09 schreef michaelmoore het volgende:

nou er zijn veel mensen die over gaan stappen als autonoom rijden volledig ingeburgerd is

Nou, dan moet je nog wel eventjes geduld hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194210319
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Denk dat zelfs jij 'reliably' kunt aangeven wat de mens en wat de auto is. :s)
Dat is uiteraard zonder te kunnen zien wie er de antwoorden geeft.
Maar zo dom ben je vast niet, leuke trollpoging.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:24:59 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194210328
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nou, dan moet je nog wel eventjes geduld hebben.
ik denk volgend jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:25:47 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194210338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik denk volgend jaar
Dat autonoom rijden toegestaan is in Nederland? _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194210369
Ik denk niet dat Tesla autonoom rijden goed genoeg gaat krijgen in de reeds uitgebrachte modellen, het vertrouwt op alleen camera's.

Camera's + lidar is veel betrouwbaarder, zoals Waymo toepast.
  woensdag 22 juli 2020 @ 19:24:14 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194211344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat autonoom rijden toegestaan is in Nederland? _O-
ja


quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk niet dat Tesla autonoom rijden goed genoeg gaat krijgen in de reeds uitgebrachte modellen, het vertrouwt op alleen camera's.

Camera's + lidar is veel betrouwbaarder, zoals Waymo toepast.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194211656
quote:
En wat zegt dat filmpje over autonoom rijden? Ik zie het verband niet met mijn reactie.
  woensdag 22 juli 2020 @ 21:23:23 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194213552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En wat zegt dat filmpje over autonoom rijden? Ik zie het verband niet met mijn reactie.
Het gaat er niet om of er autonoom rijden komt, maar wanneer voor iedereen volledig,
In principe als je nu van huisadres Utrecht naar huisadres Zeist wil of zo kan dat volledig autonoom zonder het stuur aan te raken

Dat zou voor mijn zus al geweldig zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 21:25:25 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194213590
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niemand rijdt in een Tesla voor het autonoom rijden, alleen voor het goedkoop rijden.

Wat wel vreemd is aan Musk, is dat hij AI ziet als het grootste gevaar voor de mensheid (waarmee hij natuurlijk gelijk heeft), maar wel vindt dat zijn auto's autonoom moeten kunnen rijden.
Dat is niet waar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 21:26:20 #139
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194213606
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 21:41:13 #140
138438 crew  Pizzakoppo
pi_194213828
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
Wat een gelul zeg
  woensdag 22 juli 2020 @ 23:36:52 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194215843
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-autobouwer-tesla

Tesla in SP 500 van de beste bedrijven van de USA

Het enigste auto bedrijf in de USA, tussen Google, Amazone , Microsoft , Apple en Facebook
https://www.marketwatch.c(...)-peaking-11595421075


quote:
Het bedrijf zag in de afgelopen drie maanden zijn hoeveelheid kasgeld toenemen met 535 miljoen dollar tot 8,6 miljard dollar.

Dat geld gaat Tesla onder meer gebruiken om te investeren in een nieuwe Amerikaanse fabriek, de fabriek die het bedrijf bouwt bij Berlijn en de uitbreiding van de fabriek in Shanghai.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194217430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Omdat de noodzaak er niet was.
Zolang mensen per liter afrekenen is accijns heffen een peuleschil.

Ik kan een EV vandaag prima laden op de energie uit de zon. Er komt geen kWh uit het lichtnet, er gaat niets langs de meter.
Succes met accijns heffen.
Accijns per zonnepaneel.
Ze gaan daar echt wel iets op verzinnen. In Spanje moest je volgens mij al betalen als je zonnepanelen had.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:28:01 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194217634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Accijns per zonnepaneel.
Ze gaan daar echt wel iets op verzinnen. In Spanje moest je volgens mij al betalen als je zonnepanelen had.
Dat is onzin , er zijn zoveel verschillenden en absoluut ondoenlijk

Dat nieuwbouwdaken nog niet verplicht met de allerbeste solarpanels ipv dakpannen bedekt zijn snap ik niet

Dakpannen zijn uit, Solar panels zijn in

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 23-07-2020 08:39:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194217718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is onzin , er zijn zoveel verschillenden en absoluut ondoenlijk

Dat nieuwbouwdaken nog niet verplicht met de allerbeste solarpanels ipv dakpannen bedekt zijn snap ik niet

Dakpannen zijn uit, Solar panels zijn in
Hoezo ondoenlijk? Gewoon het aantal panelen tellen. Kan gewoon met de woz meegenomen worden.

In Spanje op het laatste moment niet door gegaan.

https://www.morairainvest.com/sun-tax/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:45:36 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194217752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoezo ondoenlijk? Gewoon het aantal panelen tellen. Kan gewoon met de woz meegenomen worden.

In Spanje op het laatste moment niet door gegaan.

https://www.morairainvest.com/sun-tax/
Belasting op zonne-energie , ???


nee dat gaat niet gebeuren , dat de subsidie zal eindigen dat geloof ik wel
Overigen zitten zonnepanelen al in de WOZ opgenomen , dus dat zou onherroepelijk tot rechtszaken leiden

kilometerheffing rekeningrijden dat gaat eraan komen op Europees niveau



[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 23-07-2020 15:08:23 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194219338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Accijns per zonnepaneel.
Ze gaan daar echt wel iets op verzinnen. In Spanje moest je volgens mij al betalen als je zonnepanelen had.
Het ging om het laden van de auto met stroom uit zonnepanelen, niet om de zonnepanelen.
Je komt nu met een random nieuwe belasting die niets met het onderwerp te maken heeft.

Om duidelijk te maken waar het om ging:

Captian_Jack_Sparrow stelde dat je gewoon accijns op stroom kan heffen als er meer elektrische auto's komen.

Ik legde uit dat:
- maar maximaal 18,3% van de stroom in Nederland voor EV's gebruikt wordt, waarom zou je dan op alle stroom accijns heffen? Dan heeft iedereen er last van.
- de stroom die je zonnepanelen opwekken terwijl je laadt, niet langs de meter gaat, niet afgerekend wordt en dat je op die manier dus geen accijns betaalt

Vervolgens kwam C_J_S met de opmerking dat het dan in de auto gemeten moet worden.
Dan zou je alle elektrische auto's van een geijkte slimme meter moeten voorzien die laadstromen van meer dan 300A aankunnen en universeel in ieder type auto in te bouwen is. Een ingewikkelde onderneming.

En wat als je in het buitenland laadt? Betaal je dan in Nederland nog een keer accijns over de stroom die je niet eens in Nederland afneemt? Of voorzie je zo'n slimme meter ook nog van een GPS module?

Daarnaast los je daarmee alleen het "probleem" van EV's op. Waterstofauto's zouden dan in theorie nog steeds op waterstof uit elektrolyse kunnen rijden die je zelf produceert (al besef ik het kostenplaatje, dus mss hooguit interessant voor een taxi-bedrijf).

De meest logische vervanger voor accijns is kilometerheffing. Voordeel voor de overheid is dat je die eventueel ook kan uitbreiden met een spits-heffing om meer auto's buiten de spits te laten rijden.

Je kan de accijns op stroom overigens ook op deze manier ontwijken :+



[ Bericht 28% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-07-2020 11:09:22 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:06:39 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194223077
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:24:53 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194223351
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Terecht het volgende:
Het zoveelste kutidee van Elon dat kritiekloos door de media wordt rondgebazuind.

1. De tunnels die de boring company nu graaft zijn ordinaire riooltunnels en voldoen op geen enkele manier aan de veiligheidseisen waaraan moderne tunnels aan moeten voldoen. Zo is er geen vluchtroute want de diameter van de boring company tunnels is zo klein dat er nét een auto in past. Er worden geen parallelle ontsnappingstunnels aangelegd omdat dit niet rendabel is. Lekker als de Tesla voor je de pijp aan Maarten geeft en in de fik vliegt.

2. Het knelpunt van deze tunnels zijn de in- en uitgangen die aangesloten moeten worden op het bestaande wegennet. Om voldoende doorstroming in de tunnel te garanderen heb je een veelvoud aan in- en uitgangen nodig. Die in- en uitgangen nemen ruimte in beslag en behoeven op zichzelf ook toegangsinfrastructuur. Kortom de opstoppingen verplaatsen zich simpelweg en dus lossen Musks riooltunnels het verkeersinfarct niet op maar verergeren deze juist.

3. Als je met 240 km/u door een tunnel wil rijden heb je een grote bochtradius nodig (denk aan enkele kilometers) om comfortabel in de auto te blijven zitten. Dit is volstrekt onpraktisch in steden waar je juist een hoge dichtheid aan in- en uitgangen willen hebben vanwege de hoge dichtheid aan bebouwing (vandaar dat de metro ook regelmatig stopt). Om dit op te lossen moet de snelheid van de auto's omlaag. De 240 km/u zal in de praktijk dus nooit gehaald worden en daar waar het kan is er vaak voldoende ruimte om bovengrondse snelwegen aan te leggen.

4. In feite is dit een slecht bedachte metro. Een metro lost precies die problemen op die Musk denkt op te lossen, behalve dan dat je met het lage voetvolk in dezelfde metrowagon moet stappen. :6
https://www.telegraaf.nl/(...)kers-verlegen-achter


quote:
Tesla laat automakers verlegen achter
Door GERT VAN HARSKAMP

Updated 58 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL

Autofabrikanten moeten heel verlegen toezien hoe elektrische concurrent Tesla ze ook tijdens coronatijd voorbijschiet.

Elon Musk geeft door vroege introductie Tesla een enorme voorsprong op technologie.

Waar het kwartaalcijferseizoen in de auto-industrie nog volledig op gang moet komen en de meeste fabrikanten hun forse halfjaarverliezen door corona nog moeten presenteren, heeft Tesla zijn cijfers al gepubliceerd. Voor het vierde kwartaal op rij heeft de bouwer van elektrische auto's winst te maken ($104 miljoen).

Daarmee kan het bedrijf opgenomen worden in de prestigieuze S&P 500-beursindex, de vijfhonderd grootste Amerikaans beursfondsen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 23 juli 2020 @ 23:12:34 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194231506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg
https://www.telegraaf.nl/(...)e-x-44-miljard-waard

Wat zou starlink waard zijn bij IPO ?


quote:
HAWTHORNE (ANP) - SpaceX, het ruimtevaartbedrijf van Tesla-baas Elon Musk, krijgt bij een nieuwe investeringsronde een waarde van 44 miljard dollar mee. Dat schrijft persbureau Bloomberg op basis van ingewijden rond de gesprekken. SpaceX hoopt 1 miljard dollar op te halen bij investeerders.
quote:
Space Exploration Technologies, zoals de volledige naam van SpaceX luidt, haalde in maart voor het laatst geld op. Toen betaalden investeerders 220 dollar per aandeel, wat neerkomt op een waarde van 36 miljard dollar voor het hele bedrijf. Bij de huidige gesprekken met investeerders zet SpaceX in op een bedrag van 270 dollar per aandeel.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 juli 2020 @ 00:05:37 #150
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194232175
quote:
WeWork/Theranos achtige zwendelpraktijken. Afschrijving blijft gelijk terwijl een nieuwe gigafabriek in China opgeleverd wordt. Tesla houdt er al enige jaren vrij onorthodoxe boekhoudpraktijken op na, waar de debiteuren post het grootste raadsel is. Die groeit almaar terwijl het de omzet al 3 jaar stagneert en in de meeste gevallen klanten vooruit moeten betalen. Ook hun gerapporteerde kaspositie houdt geen gelijke tred met de gerapporteerde renteinkomsten wat doet vermoeden dat men de boekhouding aan het eind van ieder kwartaal flink masseert om goede resultaten te kunnen laten zien.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 07:46:38 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194233653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 00:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

WeWork/Theranos achtige zwendelpraktijken.
Afschrijving blijft gelijk terwijl een nieuwe gigafabriek in China opgeleverd wordt.
Tesla houdt er al enige jaren vrij onorthodoxe boekhoudpraktijken op na, waar de debiteuren post het grootste raadsel is.
Die groeit almaar terwijl het de omzet al 3 jaar stagneert en in de meeste gevallen klanten vooruit moeten betalen.
Ook hun gerapporteerde kaspositie houdt geen gelijke tred met de gerapporteerde renteinkomsten wat doet vermoeden dat men de boekhouding aan het eind van ieder kwartaal flink masseert om goede resultaten te kunnen laten zien.
En niemand heeft dat door behalve jij

Wie is de externe accountant , weet je dat ?
Ze hebben veel banen voor interne accountants, misschien moet je die eens inlichten over deze fraude
https://www.linkedin.com/(...)position=1&pageNum=0
https://www.tesla.com/nl_NL/careers
In Nederland hebben ze ook functies, slecht betaald volgens jou , maar ja, je hebt wat
Moet je wel in zo een kut auto rijden maar ja
https://www.tesla.com/nl_(...)ountingmanager-59145

Salaris is niet puur slecht om mee te doen aan die oplichting, nadeel is wel dat je persee in zo een kut aiuto moet rijden
quote:
Average salaries for Tesla Accountant: $86254. Tesla salary trends based on salaries posted anonymously by Tesla employees.


[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 24-07-2020 09:01:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:34:25 #152
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194242109
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 07:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En niemand heeft dat door behalve jij

Wie is de externe accountant , weet je dat ?
Ze hebben veel banen voor interne accountants, misschien moet je die eens inlichten over deze fraude
https://www.linkedin.com/(...)position=1&pageNum=0
https://www.tesla.com/nl_NL/careers
In Nederland hebben ze ook functies, slecht betaald volgens jou , maar ja, je hebt wat
Moet je wel in zo een kut auto rijden maar ja
https://www.tesla.com/nl_(...)ountingmanager-59145

Salaris is niet puur slecht om mee te doen aan die oplichting, nadeel is wel dat je persee in zo een kut aiuto moet rijden
[..]

Er is een groeiende groep critici die de handel en wandel en boekhouding van Tesla nauwgezet volgen en uitpluizen. Maar dat vereist dat je je tech daddy Elon ook kritisch moet durven benaderen.

Accountants zijn overigens notoire prutsers, zie recent de WireCard boekhoudfraude die door de huisaccountant EY jarenlang onopgemerkt is gebleven. Onze nationale trots KPMG struikelt van het ene naar het andere boekhoudschandaal, is een speciale topicreeks voor op NWS.

Vroeg of laat loopt Tesla tegen de lamp. Bij WeWork, Theranos, WireCard duurde het ook een tijdje voordat de bom barstte en waren er in een vroeg stadium critici die riepen dat zij de boel liepen te flessen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:50:44 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194242323
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Er is een groeiende groep critici die de handel en wandel en boekhouding van Tesla nauwgezet volgen en uitpluizen. Maar dat vereist dat je je tech daddy Elon ook kritisch moet durven benaderen.

Accountants zijn overigens notoire prutsers, zie recent de WireCard boekhoudfraude die door de huisaccountant EY jarenlang onopgemerkt is gebleven. Onze nationale trots KPMG struikelt van het ene naar het andere boekhoudschandaal, is een speciale topicreeks voor op NWS.

Vroeg of laat loopt Tesla tegen de lamp. Bij WeWork, Theranos, WireCard duurde het ook een tijdje voordat de bom barstte en waren er in een vroeg stadium critici die riepen dat zij de boel liepen te flessen.
Ga puts Tesla kopen
https://www.ad.nl/auto/te(...)s-van-fiat~a3e5c97a/


quote:
Tesla maakt weer winst dankzij de vieze diesels van Fiat
Het is Elon Musk weer gelukt. Voor het vierde kwartaal op rij maakt zijn Tesla winst.
Ironisch genoeg kwam zijn bedrijf niet in de zwarte cijfers vanwege het maken van elektrisch auto's, maar doordat Fiat nog altijd veel vieze auto's verkoopt.
Tesla verdient honderden miljoenen euro's met de verkoop van emissierechten aan Fiat-Chrysler.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:01:57 #154
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_194242476
quote:
Zie daar dat de fundamentals van Tesla niet kloppen. Met het maken van auto's draaien ze structureel verlies (honderden miljoenen per kwartaal). Van de vier kwartalen winst op rij die Tesla claimt zijn er drie waar er enkel zwarte cijfers konden worden geschreven door op het juiste moment de verkoop van emissierechten in de boeken te zetten, samen met nog een sloot aan boekhoudtrucs om de cijfers op te kalefateren.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:04:15 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194242511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zie daar dat de fundamentals van Tesla niet kloppen. Met het maken van auto's draaien ze structureel verlies (honderden miljoenen per kwartaal). Van de vier kwartalen winst op rij die Tesla claimt zijn er drie waar er enkel zwarte cijfers konden worden geschreven door op het juiste moment de verkoop van emissierechten in de boeken te zetten, samen met nog een sloot aan boekhoudtrucs om de cijfers op te kalefateren.
Daarnaast is het reclamebudget van GM 3,4 miljard dollar
Tesla 0,0

Een Gigafactory van Tesla in Shanghai kost 2 miljard dollar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 25 juli 2020 @ 12:13:54 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194252137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Vroeg of laat loopt Tesla tegen de lamp. Bij WeWork, Theranos, WireCard duurde het ook een tijdje voordat de bom barstte en waren er in een vroeg stadium critici die riepen dat zij de boel liepen te flessen.

pick the winner and stay with him

People who go short on Tesla bed against his person , against his style
One day Starlink and autonomous Tesla will join , than people will see the picture

NASA is just a wheelbarrow



[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 25-07-2020 13:22:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 26 juli 2020 @ 13:43:48 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194266400
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zie daar dat de fundamentals van Tesla niet kloppen. Met het maken van auto's draaien ze structureel verlies (honderden miljoenen per kwartaal). Van de vier kwartalen winst op rij die Tesla claimt zijn er drie waar er enkel zwarte cijfers konden worden geschreven door op het juiste moment de verkoop van emissierechten in de boeken te zetten, samen met nog een sloot aan boekhoudtrucs om de cijfers op te kalefateren.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:50:45 #158
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_195685981
quote:
Elon Musk’s Las Vegas Loop might only carry a fraction of the passengers it promised

(..)

But planning files reviewed by TechCrunch seem to show that the Loop system will not be able to move anywhere near the number of people LVCC wants, and that TBC agreed to.

Fire regulations peg the occupant capacity in the load and unload zones of one of the Loop’s three stations at just 800 passengers an hour. If the other stations have similar limitations, the system might only be able to transport 1,200 people an hour — around a quarter of its promised capacity.

If TBC misses its performance target by such a margin, Musk’s company will not receive more than $13 million of its construction budget — and will face millions more in penalty charges once the system becomes operational.

(..)

Although TBC’s Loop website says that the system will use autonomous vehicles, a TBC executive told a planning committee last year that the cars would have human drivers “for additional safety.” TBC had proposed developing a larger capacity autonomous shuttle for the Loop, capable of carrying up to 16 people. The latest plans all show traditional sedans, however, and another Musk tweet this week admitted: “We simplified this a lot. It’s basically just Teslas in tunnels at this point.”
Goh, wie had dat gedacht?! Iedereen die in de riooltunnelsprookjes van Elon gelooft is een sucker.
pi_195686235
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:50 schreef Terecht het volgende:

[..]

Goh, wie had dat gedacht?! Iedereen die in de riooltunnelsprookjes van Elon gelooft is een sucker.
Ik snap er echt geen hol van. Zowel bij het auto tunnelsysteem, als de hyperloop zijn zoveel fundamentele dingen fout en toch weet die man hype hype hype te maken.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:27:06 #160
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_195686357
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap er echt geen hol van. Zowel bij het auto tunnelsysteem, als de hyperloop zijn zoveel fundamentele dingen fout en toch weet die man hype hype hype te maken.
Hierom:

Kijk alleen al naar de weird nerds in dit topic.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 02:09:31 #161
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_195686651
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 16:15 schreef YuckFou het volgende:

[..]

En wat heb jij in je leven tot nu toe gedaan om de mensheid vooruit te helpen? Posten op FOK!? :')

Wees blij dat er zulke gasten als Musk rondlopen die hun geld inzetten voor vooruitgang, in plaats van gierige harken als Bezos die niks bijzonders met z'n kapitaal doet, dan heb je nog Gates en Soros die wat voor de wereld proberen te doen en dat was t verder wel...maar jij vind het kutideeën en weet het beter, tuurlijk :')
Als ik het leuk zou vinden had ik ook wel betere raketten en elektrische auto's en tunnels en ruimte internet en weet ik veel wat ontwikkeld. Echter mijn roeping is de schuttenbrau brouwerij te sponseren en onzin op internet te posten. Zo doet iedereen waar ie goed in is en helpen we samen de wereld naar een hoger plan.
pi_195692618
Voorlopig laat ik de aandelen TBC maar ff links liggen :{w
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:14:59 #163
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_195692786
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:04 schreef Digi2 het volgende:
Voorlopig laat ik de aandelen TBC maar ff links liggen :{w
Met de huidige beurskoers is Tesla ruim $400 miljard waard. Tesla maakt ruim 400.000 auto's per jaar. Dat is $1 miljoen per auto. _O-
pi_195692855
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:14 schreef Terecht het volgende:

[..]

Met de huidige beurskoers is Tesla ruim $400 miljard waard. Tesla maakt ruim 400.000 auto's per jaar. Dat is $1 miljoen per auto. _O-
Ik dacht dat TBC geen onderdeel was TSLA?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:26:14 #165
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_195692989
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik dacht dat TBC geen onderdeel was TSLA?
Je hebt gelijk maar TBC is niet beursgenoteerd. Alle hype van Elon's firma's is samengebald in de Tesla koers.
pi_195695539
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

1 succesvolle vlucht een lijndienst noemen. _O-
[..]

Alleen maar omdat ze zwaar gesubsidieerd worden. Als straks de subsidies verdwijnen en er komen meer concurrenten die wel weten hoe je goede auto's bouwt (en service levert), dan zullen zijn auto's geen succesnummer meer zijn.
Er was wereldwijd al nauwelijks subsidie op en zeker nu niet meer. Terwijl alle autoproducenten hele slechte cijfers hebben nu had Tesla afgelopen kwartaal weer een record staan.

Je doet mij een beetje denken aan de Minister van communicatie van Irak.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:42:52 #167
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195695594
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:40 schreef VEM2012 het volgende:
Terwijl alle autoproducenten hele slechte cijfers hebben nu had Tesla afgelopen kwartaal weer een record staan.

En toch verliezen ze op elke auto die ze produceren.

Als de Polestars en XC40's van deze wereld straks in grotere getallen geproduceerd worden, dan wordt Tesla hetzelfde als alle andere Amerikaanse auto's; een auto waar je met een grote boog omheen loopt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195697328
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En toch verliezen ze op elke auto die ze produceren.

Als de Polestars en XC40's van deze wereld straks in grotere getallen geproduceerd worden, dan wordt Tesla hetzelfde als alle andere Amerikaanse auto's; een auto waar je met een grote boog omheen loopt.
Bij Amazon hoorde je ook altijd dat ze alleen maar verlies draaiden (wat ook klopte).

Nog steeds draaien ze vrij aardig mee.
pi_195697709
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:26 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar TBC is niet beursgenoteerd. Alle hype van Elon's firma's is samengebald in de Tesla koers.
Op naar de volgende hype c_/
quote:
It's been over four years since Elon Musk first revealed his audacious plan to lay the foundation for a city on Mars. Now the SpaceX founder and leading Martian real estate evangelist will give an update on his interplanetary opus at this year's virtual Mars Society convention.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:50:16 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195697787
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:20 schreef VEM2012 het volgende:

Bij Amazon hoorde je ook altijd dat ze alleen maar verlies draaiden (wat ook klopte).

De eerste 7 jaar. Maar ze draaien nu al 19 jaar winst.

Tesla lijdt al 17 jaar verlies. En hij zal nooit de monopoly-positie van Amazon halen. Er zijn namelijk heel veel ander bedrijven die al decennia lang succesvol auto's maken en een klantenkring hebben opgebouwd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:50:41 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195697796
quote:
Zubrin _O_ _O_ en Musk _O_ _O_ Morgen ff helemaal bekijken *O* *O* _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:51:08 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195697807
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De eerste 7 jaar. Maar ze draaien nu al 19 jaar winst.

Tesla lijdt al 17 jaar verlies. En hij zal nooit de monopoly-positie van Amazon halen. Er zijn namelijk heel veel ander bedrijven die al decennia lang succesvol auto's maken en een klantenkring hebben opgebouwd.
Ze draaien nu winst hoor ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:53:49 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195697848
quote:
84s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:51 schreef Starhopper het volgende:

Ze draaien nu winst hoor ;)
Omdat ze vervuiling verkopen, niet omdat ze kostendekkend auto's produceren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195698068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat ze vervuiling verkopen, niet omdat ze kostendekkend auto's produceren.
Volgens de Q2 financial report is de automotive bruto marge nu +25,4%

Q2 2020 Update

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 17-10-2020 19:10:42 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195700752
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De eerste 7 jaar. Maar ze draaien nu al 19 jaar winst.

Tesla lijdt al 17 jaar verlies. En hij zal nooit de monopoly-positie van Amazon halen. Er zijn namelijk heel veel ander bedrijven die al decennia lang succesvol auto's maken en een klantenkring hebben opgebouwd.
Wat leuk dat jij het allemaal zoveel beter weet dan de analisten.

Tesla is als het gaat om het bouwen van BEV’s mijlenver voor op de rest. Dat geven ze zelfs toe bij de concurrentie.

Eind volgend jaar is de Model S Plaid op de markt. Een range van ruim 800 km. 0-100 in 2 seconden. De snelste 4 deurs op een circuit.

Leuk dat de afwerking van een Audi hoger ligt, maar niet iedereen vindt dat het allerbelangrijkste. Plus: de afwerking van Tesla verbetert jaar na jaar. Dus op dat punt halen ze de concurrentie in. Maar de concurrentie haalt hen niet in op het BEV vlak.

Daarnaast zal het nog heel lang duren voordat de concurrentie in grote getalen BEV’s kan bouwen. Ook daar is Tesla veel verder.

Dus ik denk dat je ongelijk hebt.

Ik heb mijn geld niet in Tesla zitten, dus het maakt mij ook geen zak uit. Maar die Plaid heeft mij echt aan het twijfelen gebracht. Ik was een beetje overtuigd geraakt van een andere daily driver, met verbrandingsmotor. Maar met de Plaid... ik weet het niet. Voor dagelijks gebruik is het misschien toch wel het leukst. Al is de andere kandidaat wel mooier om te zien. En veel duurder.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:16:13 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195700773
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:15 schreef VEM2012 het volgende:

Wat leuk dat jij het allemaal zoveel beter weet dan de analisten.
Is een gave.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195703050
quote:
Fire regulations might force Elon Musk's The Boring Company's Las Vegas loop to limit the capacity to a quarter. As per a report by TechCrunch The Boring Company’s tunnel in Las Vegas, being built to shuttle participants attending the Las Vegas Convention Center (LVCC), might not be able to move as many people as originally thought.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195788473
Tesla wil na vijfde kwartaalwinst op rij naar miljoen voertuigen per jaar

Automotive gross margin is toegenomen van Q2 25.4% naar Q3 27.7%
Earnings Q3 2020 Update


Hopelijk vinden ze een oplossing voor de beperkingen die de reguleringen vanwege brand nu veroorzaken. TBC kan daarbij putten uit de grote hoeveelheid kennis en creativiteit die beschikbaar is bij Tesla, SpaceX en TBC zelf ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Digi2 op 22-10-2020 17:11:44 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')