abonnement Unibet Coolblue
pi_194178752
Ok het gaat me hier echt even om de technische kant.
En ik ben geen expert op dit gebied, maar ze meten het door middel van sterkte signaal enzo.
Hoe nauwkeurig is dat. En het zal je niet verbazen deze hele vraag heeft te maken met de corona app.

Nu wil ik niet in discussie of die app er wel of niet moet zijn of dat het nut heeft.

Maar kan dat wel met Bluetooth ? Om het op 1.5m nauwkeurig te laten zijn? Ik heb er zwaar mijn twijfels over wel nl.
Bedoel wat is de threshold dan in signaalsterkte om te zien dat je op 1.5m bent geweest en is dat als je langsloopt iemand die mss wel 10m verder kan staan?

Nou ik laat het aan de experts hier., maar ben heel benieuwd.
Do what you love, love what you do!
pi_194178829
Signaalsterkte is geen goede indicator over de afstand tussen 2 apparaten.

Daarom gaan ze ook niet uit van een enkel contact, wanneer je voor 15 minuten dicht bij elkaar bent geweest gaat er pas een alert af.
pi_194178871
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:09 schreef Banaanvragen het volgende:
Signaalsterkte is geen goede indicator over de afstand tussen 2 apparaten.

Daarom gaan ze ook niet uit van een enkel contact, wanneer je voor 15 minuten dicht bij elkaar bent geweest gaat er pas een alert af.
Aha op die manier, ok dus als ik het technisch zie het is dus meten met tijd en gelijkblijvende signaalsterkte?
Dat makes sence soort van want dan nog kun je bv een uur in de trein zitten met iemand die niet op 1.5m afstand zit maar bv 10m verder. Wat dus totaal dan geen risico zou moeten zijn?
Do what you love, love what you do!
pi_194178913
quote:
Ik lees dat maar denk wel van hoe dan? Hoe kunnen ze het op de cm nauwkeurig maken met alleen een Bluetooth dus gewoon radiogolven signaal. Tenzij je je mobiel bv gaat richten en draaien,. Daar zou ik nog wat in zien. Maar als ie in mijn jaszak zit dan zie ik niet de technische mogelijkheid om zoiets op een cm te bepalen.
Do what you love, love what you do!
pi_194179006
Maar daarom dit topic wil er iets verder induiken als het oppervlakkige verhaal.

Hoeveel is die signaalsterkte dan of wat zou ie moeten zijn. De technische details dus. Als iemand het hier weet hoor. Is daar niet iets van opbenbaar dan? Denk in dBm enzo dat soort dingen en tijd. Het is opensource voor zover genoemd wordt maar je leest nergens echt de techniek details.
Do what you love, love what you do!
  maandag 20 juli 2020 @ 20:12:00 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194181653
Wil je code? Wat wil je?
pi_194184329
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:12 schreef xzaz het volgende:
Wil je code? Wat wil je?
Nou de code opzich niet hoewel ik daar nog wat van kan snappen, maar dat zullen Elle lange stukken worden ben ik bang.

Wat ik meer wil weten is wat is de threshold op het Bluetooth signaal voor dat ie zeg maar de warning triggered. En ok dat meten we neem ik aan in dBm. En de precieze tijd die er dan inzit voordat je die warning krijgt.

En ik zeg het het is niet een ok systeem hoor. Want ik blijf erbij Bluetooth is hier nooit voor gemaakt en het is zeker niet een soort van peil zender ofzo die je op cm kan bepalen zo.

Correct me if I’m wrong btw. Maar daarom maak ik dit topic ook. Ik weet er genoeg over om er aan te twijfelen maar niet genoeg om de hele technische details te kennen.
Do what you love, love what you do!
pi_194184422
Echt waar als die app daadwerkelijk straks beschikbaar is, geef het nog geen week en er komen berichten van wat er allemaal niet aan klopt., haha en als je het tegendeel wil bewijzen nu. Ik quote deze over een maandje wel weer van zei het toch. :)
Do what you love, love what you do!
  maandag 20 juli 2020 @ 22:46:03 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194184499
Maar het is precies zo als je zegt. BT is een communicatie protocol geen positiesysteem dus de manier waarop afstand bepaald kan worden is sterkte van het signaal. Hoe dit wordt bepaald is app en zelfs telefoon afhankelijk.
pi_194184523
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:46 schreef xzaz het volgende:
Maar het is precies zo als je zegt. BT is een communicatie protocol geen positiesysteem dus de manier waarop afstand bepaald kan worden is sterkte van het signaal. Hoe dit wordt bepaald is app en zelfs telefoon afhankelijk.
Nou daarom mijn twijfels erover ook. Ik zeg niet dat het iets kan helpen want wellicht wel. Maar het is verre van een betrouwbaar systeem hiervoor iig.
Do what you love, love what you do!
  maandag 20 juli 2020 @ 22:48:59 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194184559
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:47 schreef kree het volgende:

[..]

Nou daarom mijn twijfels erover ook. Ik zeg niet dat het iets kan helpen want wellicht wel. Maar het is verre van een betrouwbaar systeem hiervoor iig.
Heb je het over de corona app?
pi_194184602
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:48 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heb je het over de corona app?
Nou wilde het meer algemeen ff houden, maar komt het op neer wel in feite. Want wilde niet de discussie over die app maar daar komt de technische vraag wel vandaan.
Do what you love, love what you do!
  maandag 20 juli 2020 @ 22:54:34 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194184678
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:50 schreef kree het volgende:

[..]

Nou wilde het meer algemeen ff houden, maar komt het op neer wel in feite. Want wilde niet de discussie over die app maar daar komt de technische vraag wel vandaan.
Voor de corona app is het prima. Maar voor een meetlat app is het niet handig. Je moet dr juiste techniek toepassen voor de eis die je hebt. BT heeft iedereen en kan dus makkelijk worden gebruikt.

Je hoeft voor deze toepassing ook niet de cm nauwkeurig te meten. Het gaat om een indicatie.
pi_194184749
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:54 schreef xzaz het volgende:

[..]

Voor de corona app is het prima. Maar voor een meetlat app is het niet handig. Je moet dr juiste techniek toepassen voor de eis die je hebt. BT heeft iedereen en kan dus makkelijk worden gebruikt.

Je hoeft voor deze toepassing ook niet de cm nauwkeurig te meten. Het gaat om een indicatie.
Ja dat is min of meer waar. Maar ik heb BT al niet eens aanstaan. Gewoon om accu te besparen enzo. Gebruik het alleen als ik ff draadloos met headset nodig heb.

Maar de marge is vrij groot natuurlijk hierin dan. En idd het hoeft niet op een cm maar wel op een paar meter en zelfs dat is nog twijfelachtig met Bluetooth hoor. Voor zover ik weet iig.
Het verschilt ook nog eens met de locatie of waar je bent. Maar het is vrij onbetrouwbaar op meten op signaalsterkte in hoeverre iemand anders hoe dicht bij je in de buurt geweest is. Correct me if I'm wrong btw
Do what you love, love what you do!
pi_194184923
Maargoed ik kan gaan zoeken natuurlijk want heb nog geen echt antwoord nu. Hoeveel dBm per meter werkt zoiets tussen mobieltjes en hoe bereken je daar de (ongeveer) afstand van elkaar in?

Het moet even iets technischer hahaha. :P
Do what you love, love what you do!
pi_194185028
Het enige waarmee dit zou kunnen werken om locaties te bepalen is gps en dat is er wel voor gemaakt. Maar met mobiel is dat nog steeds niet nauwkeurig genoeg in een bewegend voertuig om het precies te kunnen zeggen op paar meter. Als je tijd stil staat mss dan wel. Maar ok
Do what you love, love what you do!
pi_194185293
Weet alleen dat de app Wunderfind op de iPhone wel redelijk accuraat is.
pi_194185542
Nou het hele diepe technische weet ik ook niet. Maar kan al voorspellen straks is die app er en dan krijgen we een shitload meldingen van ohw shit we hebben allemaal corona. Gebaseerd op een technologie die er nooit voor gemaakt is en niet zo nauwkeurig is.

Ok regering weer maatregelen etc,.

Terwijl nou ik loop hier naar het centrum en moet het eerste mondkapjes nog zien Katwijk ZH. Mss denken we er iets meer nuchter over dan. Maar die app ik wil wel eens horen wat is de dBm minimaal?

Ok weert niemand he.... daar gaan we al.
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')