abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:03:57 #201
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194403924
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:48 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Niet relevant of het in het straatje past van de werkgever. Een werknemer die zijn bedrijf in een slecht daglicht plaatst kan daarvoor gewoon ontslag krijgen.
[..]

Gast.. :')
Nope, dat kan dus niet zomaar.
Als je je werkgever rechtstreeks in diskrediet brengt, kun je ontslagen worden. Maar deze knakker geeft z’n mening over een persoon die 0 met z’n werkgever te maken heeft.

Daarnaast wat jij een kwaad daglicht vindt is natuurlijk iets ander dan wat een kwaad daglicht daadwerkelijk is voor een bedrijf.
Als er in z’n contract letterlijk iets dergelijks staat vermeldt (over racisme), kunnen er consequenties aan z’n gedrag zitten.

Als je je ziek meldt, en je dezelfde dag op Facebook een foto plaatst van je bezoek aan de Efteling, heb je een probleem.

Als jij de naam van je werkgever zwart maakt op Facebook of een ander medium, heb je een probleem.

Als jij je uitlaat op een racistische manier op
Facebook kan je werkgever je geen flikker maken, tenzij er in je contract zoiets letterlijk vermeldt staat.

Dus deze knakker van Engie krijgt een reprimande, tenzij hij een krabbel heeft gezet onder z’n contract wat anders beweerd.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 00:38:22 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194406952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:56 schreef NgInE het volgende:

[..]

Geen enkel bedrijf wil geassocieerd worden met racistische denk beelden. Dus groot gelijk dat ze die gast ontslaan.

Hopelijk durfen racistische pipo's voortaan niet meer onder hun echte naam dat soort bagger te spuien.
Het gemak waarmee mensen deze uitlating klakkeloos 'racisme' noemen en direct alle middelen geoorloofd vinden om die persoon helemaal kapot te maken.

Er staat "allochtoon minder" in een stukje tekst, alleen die twee woorden zijn genoeg. De verdere context is niet belangrijk, intentie niet. Een aantal mensen vinden het racisme, dus is het zo. :')

Gelukkig ben je als werknemer met een vaste aanstelling in Nederland zodanig beschermd dat je niet direct vanwege een stelletje hysterische malloten op social media die vinden dat je uitspraak 'racistisch' is, op staande voet kan worden ontslagen. Indien je daadwerkelijk racistische uitlatingen doet en dit ook door een rechter als zodanig wordt beoordeeld en dus bewezen geacht, dan kan dat wel. Dan heb ik er ook begrip voor.
pi_194408079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:05 schreef Questular het volgende:

[..]

Dan doen ze dat onder een alias, en dat is zo veel beter :')
Klopt ja. Want dan weten ze tenminste dat wat gezegd worden eigenlijk niet door de beugel kan.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:38 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het gemak waarmee mensen deze uitlating klakkeloos 'racisme' noemen en direct alle middelen geoorloofd vinden om die persoon helemaal kapot te maken.

Er staat "allochtoon minder" in een stukje tekst, alleen die twee woorden zijn genoeg. De verdere context is niet belangrijk, intentie niet. Een aantal mensen vinden het racisme, dus is het zo. :')

Gelukkig ben je als werknemer met een vaste aanstelling in Nederland zodanig beschermd dat je niet direct vanwege een stelletje hysterische malloten op social media die vinden dat je uitspraak 'racistisch' is, op staande voet kan worden ontslagen. Indien je daadwerkelijk racistische uitlatingen doet en dit ook door een rechter als zodanig wordt beoordeeld en dus bewezen geacht, dan kan dat wel. Dan heb ik er ook begrip voor.
Het is het sentiment waar het hier om gaat. De haat tegen "de buitenlander". Dat zie je hier op FOK! ook: het constante gemekker over omvolking en andere rechts-extremistische complot theorieën.

Dat soort mensen een platform en een stem geven werkt gewoon niet. Ze gaan niet van gedachte veranderen na een goed gesprek. Ze willen hun propaganda verspreiden en sociale media geeft ze de handvaten om dit te doen.

Dus ja, daar mogen best nare gevolgen aan kleven: wanneer men er achter komt dat dat soort praat in de 'echte' wereld niet wordt geduld.

En natuurlijk is je baan verliezen wel extreem ja, dat is dan wel weer zo. Ik had een boete ook prima gevonden.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194408104
quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het is het sentiment waar het hier om gaat. De haat tegen "de buitenlander". Dat zie je hier op FOK! ook: het constante gemekker over omvolking en andere rechts-extremistische complot theorieën.

Dat soort mensen een platform en een stem geven werkt gewoon niet. Ze gaan niet van gedachte veranderen na een goed gesprek. Ze willen hun propaganda verspreiden en sociale media geeft ze de handvaten om dit te doen.

Dus ja, daar mogen best nare gevolgen aan kleven: wanneer men er achter komt dat dat soort praat in de 'echte' wereld niet wordt geduld.

En natuurlijk is je baan verliezen wel extreem ja, dat is dan wel weer zo. Ik had een boete ook prima gevonden.
Een beetje fascistisch is dat natuurlijk wel.
pi_194408131
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:50 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Een beetje fascistisch is dat natuurlijk wel.
Uiteindelijk moet je als samenleving besluiten of je b.v. Jihadistische denkbeelden en het Nazi gedachtengoed als "vrijheid van meningsuiting" ziet.

Ik vind van niet, aangezien het doel van dat soort denk beelden altijd het opwerken naar geweld is.

Het niet willen leveren van platformen aan propagandisten is helaas een noodzakelijkheid om onze democratie te kunnen beschermen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194408143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:53 schreef NgInE het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je als samenleving besluiten of je b.v. Jihadistische denkbeelden en het Nazi gedachtengoed als "vrijheid van meningsuiting" ziet.

Ik vind van niet, aangezien het doel van dat soort denk beelden altijd het opwerken naar geweld betekent.

Het niet willen leveren van platformen aan propagandisten is helaas een noodzakelijkheid om onze democratie te kunnen beschermen.
Dus jouw denkwijze is de enige juiste denkwijze, en iedereen die anders denkt zit verkeerd en moet onder dwang zijn of haar mening herzien.

Ik geloof dat hier een bepaald woord voor is...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2020 07:55:32 ]
pi_194408166
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:55 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Dus jouw denkwijze is de enige juiste denkwijze, en iedereen die anders denkt zit verkeerd en moet onder dwang zijn of haar mening herzien.

Ik geloof dat hier een bepaald woord voor is...
Oh nee hoor, maar oproepen tot geweld, pesten en discriminatie mogen van mij hard worden aangepakt. Met boetes of in extreme gevallen een werkstraf.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194408199
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:57 schreef NgInE het volgende:

[..]

Oh nee hoor, maar oproepen tot geweld, pesten en discriminatie mogen van mij hard worden aangepakt. Met boetes of in extreme gevallen een werkstraf.
In feite is dit ook een oproep tot pesten.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 08:08:13 #209
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194408249
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:01 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In feite is dit ook een oproep tot pesten.
Dat is zowel afhankelijk van jouw definitie van een oproep als van jouw definitie van pesten. Gedragingen wettelijk vast willen leggen is iets anders als het volk willen oproepen en maatregelen ten bevordering van die perfecte dynamiek is iets anders als de volgende idioot belachelijk maken om zn inhoudsloze oneliners.
pi_194408334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:01 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In feite is dit ook een oproep tot pesten.
Als je te hard rijd en een boete krijgt, dan is dat de wet in aktie.

Zo ook met mijn voorstel.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194408370
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:08 schreef IxOdysseus het volgende:

[..]

Dat is zowel afhankelijk van jouw definitie van een oproep als van jouw definitie van pesten. Gedragingen wettelijk vast willen leggen is iets anders als het volk willen oproepen en maatregelen ten bevordering van die perfecte dynamiek is iets anders als de volgende idioot belachelijk maken om zn inhoudsloze oneliners.
Maar wie bepaald wat de gewenste 'gedraging' is? Dat is juist het probleem in deze situatie.
pi_194408376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:17 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als je te hard rijd en een boete krijgt, dan is dat de wet in aktie.

Zo ook met mijn voorstel.
Te hard rijden kan je exact meten en daar kan je exacte bepalingen aan koppelen. Met meningen kan dat niet.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:03:31 #213
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194411671
quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klopt ja. Want dan weten ze tenminste dat wat gezegd worden eigenlijk niet door de beugel kan.
[..]

Het is het sentiment waar het hier om gaat. De haat tegen "de buitenlander". Dat zie je hier op FOK! ook: het constante gemekker over omvolking en andere rechts-extremistische complot theorieën.

Dat soort mensen een platform en een stem geven werkt gewoon niet. Ze gaan niet van gedachte veranderen na een goed gesprek. Ze willen hun propaganda verspreiden en sociale media geeft ze de handvaten om dit te doen.

Dus ja, daar mogen best nare gevolgen aan kleven: wanneer men er achter komt dat dat soort praat in de 'echte' wereld niet wordt geduld.

En natuurlijk is je baan verliezen wel extreem ja, dat is dan wel weer zo. Ik had een boete ook prima gevonden.
Ik vind het ronduit bedroevend dat kritiek op bepaalde uitwassen van migratie volgens sommigen weer onder de noemer "haat tegen buitenlanders" valt. Tot eind jaren '90 werd elke problematiek dan ook doodgezwegen en kritiek steevast in die hoek neergezet. Iets dat er juist mede voor heeft gezorgd dat problemen niet werden aangepakt.

Iedereen weet wat er met de personen is gebeurd die het 'taboe' doorbraken en de problemen bespreekbaar maakten om een oplossing te zoeken, in plaats van het maar op zijn beloop te laten. Die liggen met kogels in hun lijf op het kerkhof.

En nu lees ik hier dat je "dat soort mensen" geen stem en geen platform moet geven, ze "niet van gedachten veranderen na een goed gesprek" en "dat soort praat in de 'echte' wereld niet wordt geduld."

Wat een hoogmoed, niet te geloven. Nogmaals: echt racisme en oproepen tot geweld jegens anderen moet je, met tussenkomst van een rechter, gewoon aanpakken. Maar al die hysterische reacties die alles direct als racisme bestempelen, lijkt me niet de wenselijke maatstaf.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 15:16:54 #214
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194413322
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:17 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als je te hard rijd en een boete krijgt, dan is dat de wet in aktie.

Zo ook met mijn voorstel.
Mag je nog wel alles denken? Of staat daar ook een boete op?
pi_194413878
quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klopt ja. Want dan weten ze tenminste dat wat gezegd worden eigenlijk niet door de beugel kan.
[..]

Het is het sentiment waar het hier om gaat. De haat tegen "de buitenlander". Dat zie je hier op FOK! ook: het constante gemekker over omvolking en andere rechts-extremistische complot theorieën.

Dat soort mensen een platform en een stem geven werkt gewoon niet. Ze gaan niet van gedachte veranderen na een goed gesprek. Ze willen hun propaganda verspreiden en sociale media geeft ze de handvaten om dit te doen.

Dus ja, daar mogen best nare gevolgen aan kleven: wanneer men er achter komt dat dat soort praat in de 'echte' wereld niet wordt geduld.

En natuurlijk is je baan verliezen wel extreem ja, dat is dan wel weer zo. Ik had een boete ook prima gevonden.
Wat ben jij blind haha. Je bent zelf nog vele malen erger dan die simpele ziel op facebook. Eng mannetje.
pi_194415169
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:03 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit bedroevend dat kritiek op bepaalde uitwassen van migratie volgens sommigen weer onder de noemer "haat tegen buitenlanders" valt. Tot eind jaren '90 werd elke problematiek dan ook doodgezwegen en kritiek steevast in die hoek neergezet. Iets dat er juist mede voor heeft gezorgd dat problemen niet werden aangepakt.

Iedereen weet wat er met de personen is gebeurd die het 'taboe' doorbraken en de problemen bespreekbaar maakten om een oplossing te zoeken, in plaats van het maar op zijn beloop te laten. Die liggen met kogels in hun lijf op het kerkhof.

En nu lees ik hier dat je "dat soort mensen" geen stem en geen platform moet geven, ze "niet van gedachten veranderen na een goed gesprek" en "dat soort praat in de 'echte' wereld niet wordt geduld."

Wat een hoogmoed, niet te geloven. Nogmaals: echt racisme en oproepen tot geweld jegens anderen moet je, met tussenkomst van een rechter, gewoon aanpakken. Maar al die hysterische reacties die alles direct als racisme bestempelen, lijkt me niet de wenselijke maatstaf.
Dit. Vooral het puntje dat zijn mening wel ok is, en iedereen met een andere mening beboet moet worden, geeft wel aan dat we met een redelijk eng persoon met zeer gevaarlijke denkbeelden te maken hebben.
pi_194415206
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Te hard rijden kan je exact meten en daar kan je exacte bepalingen aan koppelen. Met meningen kan dat niet.
Dat gaat wel lastiger, dat geef ik toe.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:03 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit bedroevend dat kritiek op bepaalde uitwassen van migratie volgens sommigen weer onder de noemer "haat tegen buitenlanders" valt. Tot eind jaren '90 werd elke problematiek dan ook doodgezwegen en kritiek steevast in die hoek neergezet. Iets dat er juist mede voor heeft gezorgd dat problemen niet werden aangepakt.

Iedereen weet wat er met de personen is gebeurd die het 'taboe' doorbraken en de problemen bespreekbaar maakten om een oplossing te zoeken, in plaats van het maar op zijn beloop te laten. Die liggen met kogels in hun lijf op het kerkhof.

En nu lees ik hier dat je "dat soort mensen" geen stem en geen platform moet geven, ze "niet van gedachten veranderen na een goed gesprek" en "dat soort praat in de 'echte' wereld niet wordt geduld."

Wat een hoogmoed, niet te geloven. Nogmaals: echt racisme en oproepen tot geweld jegens anderen moet je, met tussenkomst van een rechter, gewoon aanpakken. Maar al die hysterische reacties die alles direct als racisme bestempelen, lijkt me niet de wenselijke maatstaf.
Je kunt prima meningen hebben over de multiculturele samenleving, zonder dat je de racist uit moet hangen.

De LPF is uiteindelijk opgevolgd door zowel de PVV als FvD. Dus doe niet alsof dat oh zo onderdrukte denkbeelden zijn.
En ik doel specifiek op racisme in mijn posts, niet op het kritiek hebben op b.v. migratie.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mag je nog wel alles denken? Of staat daar ook een boete op?
Denken en handelen staan los van elkaar. Ik mag en kan prima fantaseren over het beroven van een bank, zonder dat ik dit ook echt doe.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:05 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Wat ben jij blind haha. Je bent zelf nog vele malen erger dan die simpele ziel op facebook. Eng mannetje.
OK Hans.

Die was te makkelijk.
Ik vind mensen die racisme en extremisme verdedigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting veel enger.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194415236
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat gaat wel lastiger, dat geef ik toe.
[..]

Je kunt prima meningen hebben over de multiculturele samenleving, zonder dat je de racist uit moet hangen.

De LPF is uiteindelijk opgevolgd door zowel de PVV als FvD. Dus doe niet alsof dat oh zo onderdrukte denkbeelden zijn.
En ik doel specifiek op racisme in mijn posts, niet op het kritiek hebben op b.v. migratie.
[..]

Denken en handelen staan los van elkaar. Ik mag en kan prima fantaseren over het beroven van een bank, zonder dat ik dit ook echt doe.
[..]

OK Hans.

Die was te makkelijk.
Ik vind mensen die racisme en extremisme verdedigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting veel enger.
De LPF, PVV en FvD worden/werden in een cordon sanitaire geplaatst, dat geeft denk ik wel redelijk weer dat het wel een onderdrukte mening is.
pi_194415379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:45 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

De LPF, PVV en FvD worden/werden in een cordon sanitaire geplaatst, dat geeft denk ik wel redelijk weer dat het wel een onderdrukte mening is.
Ja en hoe komt dat nou toch:

De grondwet aan willen passen zodat je een religie kunt verbieden is ronduit fascistisch. Maar ook schier onmogelijk om te handhaven, zonder geweld te gebruiken. Daar zit niemand, inclusief het gross van PVV stemmers op te wachten.
Tenzij je Chinese praktijken wil.

FvD wankeld steeds tussen een serieus alternatief op rechts aan te willen bieden en flirten met extreem rechtse eng-nekken, wanneer Baudet weer eens op de foto gaat met een Neo-Nazi.

FvD zou een serieuze partij kunnen zijn, als ze zich duidelijker distantiëren van extremistische groeperingen. Dat zie ik nog wel gebeuren.

Maar 'grenzen dicht' gaat nooit gebeuren, zonder dat het de belastingbetaler echt klauwen met geld gaat kosten. Wederom iets waar niemand op zit te wachten.

Dat is dan ook de kern van het populisme: dingen bieden die in trek zijn, maar in de praktijk onhaalbaar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 18:08:47 #220
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194415590
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:43 schreef NgInE het volgende:

Je kunt prima meningen hebben over de multiculturele samenleving, zonder dat je de racist uit moet hangen.

De LPF is uiteindelijk opgevolgd door zowel de PVV als FvD. Dus doe niet alsof dat oh zo onderdrukte denkbeelden zijn.
En ik doel specifiek op racisme in mijn posts, niet op het kritiek hebben op b.v. migratie.
Het probleem is dat het simpelweg benoemen van afkomst door sommigen al als 'racisme' wordt aangemerkt. Zodra afkomst wordt genoemd bij het identificeren van problemen, wordt het in de racistische/xenofobische hoek gezet. Op dat moment gaat het niet meer over de problemen zelf, maar over de motieven van de persoon die die problemen aankaart.

Met jouw denkbeelden kun je dus niet "prima meningen hebben over de multiculturele samenleving", omdat je vrijwel direct als racist wordt aangemerkt. Die verdienen volgens jou boetes, zouden geen stem of platform mogen hebben en je "duldt hun praat" niet in de 'echte' wereld.

Ik doe niet alsof dat "oh zo onderdrukte" denkbeelden zijn. Dat was tot eind jaren '90 wel het geval, daarna is het enigszins opengebroken. Daarvoor moesten wel wat mensen dood en heb je als volksvertegenwoordiger beveiliging en een kogelvrij vest nodig, maar het kan wel.

Maar zodra jij iets 'racistisch' vindt, is dat in jouw optiek blijkbaar direct een vaststaand feit.
pi_194415627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:43 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat gaat wel lastiger, dat geef ik toe.
[..]

Je kunt prima meningen hebben over de multiculturele samenleving, zonder dat je de racist uit moet hangen.

De LPF is uiteindelijk opgevolgd door zowel de PVV als FvD. Dus doe niet alsof dat oh zo onderdrukte denkbeelden zijn.
En ik doel specifiek op racisme in mijn posts, niet op het kritiek hebben op b.v. migratie.
[..]

Denken en handelen staan los van elkaar. Ik mag en kan prima fantaseren over het beroven van een bank, zonder dat ik dit ook echt doe.
[..]

OK Hans.

Die was te makkelijk.
Ik vind mensen die racisme en extremisme verdedigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting veel enger.
Nee je hebt zelf niet door hoe ver je al in een bepaalde hoek bent gedrukt. Je haat en angst voor rechts is zo groot; dat je tot ergere middelen overgaat dan zij ooit zouden doen. Wees neutraal, geen extremist. De vvmu is een groot goed, ga daar niet aan lopen zagen, want dalijk ben jij misschien de persoon die zijn mening niet meer mag geven.
pi_194415934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:08 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het probleem is dat het simpelweg benoemen van afkomst door sommigen al als 'racisme' wordt aangemerkt. Zodra afkomst wordt genoemd bij het identificeren van problemen, wordt het in de racistische/xenofobische hoek gezet. Op dat moment gaat het niet meer over de problemen zelf, maar over de motieven van de persoon die die problemen aankaart.

Met jouw denkbeelden kun je dus niet "prima meningen hebben over de multiculturele samenleving", omdat je vrijwel direct als racist wordt aangemerkt. Die verdienen volgens jou boetes, zouden geen stem of platform mogen hebben en je "duldt hun praat" niet in de 'echte' wereld.

Ik doe niet alsof dat "oh zo onderdrukte" denkbeelden zijn. Dat was tot eind jaren '90 wel het geval, daarna is het enigszins opengebroken. Daarvoor moesten wel wat mensen dood en heb je als volksvertegenwoordiger beveiliging en een kogelvrij vest nodig, maar het kan wel.

Maar zodra jij iets 'racistisch' vindt, is dat in jouw optiek blijkbaar direct een vaststaand feit.
Wat een onzin zeg. Alsof ik moet oppassen dat ik ex-LPF aanhangers niet trigger.
De meneer in de OP heeft het over 'weer een allochtoon minder'. Nergens praat hij over politiek, of over criminaliteitcijfers.

Laat de dood van Fortuyn vooral niet gebruikt worden als excuus om te discrimineren.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:11 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Nee je hebt zelf niet door hoe ver je al in een bepaalde hoek bent gedrukt. Je haat en angst voor rechts is zo groot; dat je tot ergere middelen overgaat dan zij ooit zouden doen. Wees neutraal, geen extremist. De vvmu is een groot goed, ga daar niet aan lopen zagen, want dalijk ben jij misschien de persoon die zijn mening niet meer mag geven.
Beledigen is geen mening, maar een daad. Je moet een agent eens uitschelden: kijken hoe vrij je mening dan is.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:42:17 #223
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194417207
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:31 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Alsof ik moet oppassen dat ik ex-LPF aanhangers niet trigger.
De meneer in de OP heeft het over 'weer een allochtoon minder'. Nergens praat hij over politiek, of over criminaliteitcijfers.

Laat de dood van Fortuyn vooral niet gebruikt worden als excuus om te discrimineren.
Weer niet de volledige quote, wat ik al meedere malen in dit topic heb aangegeven. De volledige tekst is: weer een allochtoon minder op onze kosten in den bak.

Bedankt, je bewijst (waarschijnlijk onbedoeld) precies mijn punt: zodra je afkomst noemt als kenmerk van een crimineel, is context niet meer belangrijk. Als je het positief vindt dat er door dit optreden een allochtoon minder op 'jouw' kosten in de bak zit (nogmaals, los van of het chique is om iemands dood toe te juichen) ben je direct een racist en wordt er even voor je ingevuld dat je dit elke allochtoon toewenst.

Wat bedoel je met "alsof ik moet oppassen dat ik ex-LPF aanhangers niet trigger"?
pi_194417875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:42 schreef Repentless het volgende:

[..]

Weer niet de volledige quote, wat ik al meedere malen in dit topic heb aangegeven. De volledige tekst is: weer een allochtoon minder op onze kosten in den bak.

Bedankt, je bewijst (waarschijnlijk onbedoeld) precies mijn punt: zodra je afkomst noemt als kenmerk van een crimineel, is context niet meer belangrijk. Als je het positief vindt dat er door dit optreden een allochtoon minder op 'jouw' kosten in de bak zit (nogmaals, los van of het chique is om iemands dood toe te juichen) ben je direct een racist en wordt er even voor je ingevuld dat je dit elke allochtoon toewenst.

Wat bedoel je met "alsof ik moet oppassen dat ik ex-LPF aanhangers niet trigger"?
Omdat iedere keer dat ik een post plaats waarin ik het opneem voor minderheden, ik tig replies erop krijg van allerlei nieuw-rechtse mensen. Die zijn dan getriggerd.

Want tenzij je vind dat de blanke man onderdrukt wordt en de Islam de samenleving overneemt, ben je een deuger. Ofzo.

En het feit dat de meneer in de OP het heeft over "onze" kosten, laat maar weer eens zien wat een wereld vreemde racist het is. Allochtone Nederlanders betalen namelijk ook gewoon belasting natuurlijk.
Dat maakt zijn uitspraak er echt niet beter op.

Maar goed. Nu ontvangt hij WW op onze kosten, dus ik weet niet of er echt winnaars zijn in dit verhaal.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:35:31 #225
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194418151
quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:16 schreef NgInE het volgende:

[..]

En het feit dat de meneer in de OP het heeft over "onze" kosten, laat maar weer eens zien wat een wereld vreemde racist het is. Allochtone Nederlanders betalen namelijk ook gewoon belasting natuurlijk.
Dat maakt zijn uitspraak er echt niet beter op.

Als je het hebt over "onze kosten", laat dat zien dat je een wereldvreemde racist bent. Hopsakee. Geen verdere uitleg, geen verklaring, geen context. Je zegt die twee woorden in een zin, en daar kun je deze conclusie uit trekken die de enige waarheid is.

Hij zegt trouwens niet dat allochtone Nederlanders geen belasting betalen (het betreft hier overigens een Belg), ook niet dat hij dat bedoelt, dat vul jij gemakshalve maar even in. Case closed.

quote:
Maar goed. Nu ontvangt hij WW op onze kosten, dus ik weet niet of er echt winnaars zijn in dit verhaal.
Er staat nergens dat deze persoon ontslagen is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')