abonnement Unibet Coolblue
pi_194169686
Ik vroeg mij zo af of vandaag de dag solar tuinverlichting wel voldoende licht geeft en gedurende de hele nacht, ook in de winter.

Van vroeger weet ik nog wat dat het oerlelijk licht gaf, nooit veel licht en de armaturen ook niet echt om aan te zien waren.

Maar vandaag de dag is dat wel allemaal wat mooier en beter geworden.

Wie heeft er ervaring met solar tuinverlichting en werkt het in de winter ook nog een beetje?

Ik bedoel dan voornamelijk tuinverlichting die continue brandt als sfeerverlichting en niet enkel even kort via een bewegings sensor.

Op zich heb ik een grondkabel lopen door de tuin, maar verlichting zonder draden is natuurlijk wel prettig ophangen.
pi_194169751
het werkt een paar uur na zonsondergang, in de winter verre van de hele nacht
pi_194171439
Waarom moet je s' nachts licht hebben in je tuin ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194173307
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 04:51 schreef cempexo het volgende:
Waarom moet je s' nachts licht hebben in je tuin ?
Inderdaad, dat hoeft ook eigenlijk niet. Maar dan wel de hele avond. Het gaat dan ook om sfeerverlichting achterin de tuin aan de schuttingen.
pi_194173354
De oplaadbare cel in het lampje kan maar X keer opgeladen worden en zal langzaam hoe dichter je bij het max. aantal load cycles komt steeds slechter gaan presteren en sneller leeg geraken.

Als je een cel hebt van zeer hoge kwaliteit dan zou je 250 load cycles kunnen halen... Maar met 365 dagen per jaar, dan red je dit dus niet eens met een hele goeie. Dus zelfs met top kwaliteit, kun je er van uit gaan dat je de batterij moet vervangen voor het jaar om is.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:00:04 #6
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_194189895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:44 schreef Watuntrik het volgende:
De oplaadbare cel in het lampje kan maar X keer opgeladen worden en zal langzaam hoe dichter je bij het max. aantal load cycles komt steeds slechter gaan presteren en sneller leeg geraken.

Als je een cel hebt van zeer hoge kwaliteit dan zou je 250 load cycles kunnen halen... Maar met 365 dagen per jaar, dan red je dit dus niet eens met een hele goeie. Dus zelfs met top kwaliteit, kun je er van uit gaan dat je de batterij moet vervangen voor het jaar om is.
Ben ik niet geheel met je eens.
Ik heb sinds 2 jaar de Philips myGarden Greenhouse Wandlamp hangen in de tuin, 6 stuks totaal, en deze laden nog steeds keurig op en branden nog net zolang en fel als het eerste jaar.
The Admirals......1995-2007
pi_194190660
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:00 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Ben ik niet geheel met je eens.
Ik heb sinds 2 jaar de Philips myGarden Greenhouse Wandlamp hangen in de tuin, 6 stuks totaal, en deze laden nog steeds keurig op en branden nog net zolang en fel als het eerste jaar.
Goed om te weten, dankjewel.. ^O^ Mag ook wel voor ¤80 p/lampje... :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Watuntrik op 21-07-2020 13:52:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')