abonnement Unibet Coolblue
pi_194168366
Beste mensen, even een vraag waar ik niet helemaal zelf uit kom. Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen.

In mijn schuur ga ik een gedeelte gebruiken om een extra kamer te maken waar mijn dochter haar caviahokken gaat plaatsen. De schuur is onverwarmd en 1/2-steens opgemetseld. Om de cavia's toch enigszins niet te laten bevriezen in de winter had ik dus gedacht een geïsoleerde ruimte in de schuur te maken. Wanneer het echt koud wordt dan kan ik zo een kacheltje bijplaatsen. Bovendien hebben we hier marters, we hebben ze nog niet in de schuur gehad maar ik ga het er niet op wagen.

Ik was van plan om tegen drie buiten-muren osb plaat te bevestigen met tussen de plaat en de muur steenwol. De osb plaat komt eigenlijk op de muur via wat latwerk. Nu wees iemand mij op het plaatsen van een dampdoek. De vierde muur trek ik op tussen twee buitenmuren en bestaat uit osb plaat met daartussen steenwol.

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu moet doen? Welke doek moet ik hebben en hoe plaats ik die?
Old Tyme Hardcore!
pi_194175592
even gegoogled, wat een heel zoektocht was en niet zo makkelijk, maar de dampdichte folie moet je aan de warme kant bevestingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194176278
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
even gegoogled, wat een heel zoektocht was en niet zo makkelijk, maar de dampdichte folie moet je aan de warme kant bevestingen.
Klopt, het is een hele zoektocht. Nu moet ik ook nog uit zien te vinden welke ik precies moet hebben. Bij de Karwei hier zaten ze met wat glazige ogen aan te kijken...
Old Tyme Hardcore!
pi_194176297
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:19 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Klopt, het is een hele zoektocht. Nu moet ik ook nog uit zien te vinden welke ik precies moet hebben. Bij de Karwei hier zaten ze met wat glazige ogen aan te kijken...
plastic folie, meer niet.
advies vragen bij de karwei of welke bouwmarkt dan ook is vragen om problemen. Je weet dat iedere scholier van 15 daar kan werken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:41:41 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194176634
Binnenmuur - dampremmende folie - isolatie - lucht - dampopenfolie (ter ventilatie) - buitenmuur
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194178213
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:15 schreef Slapshot het volgende:
Beste mensen, even een vraag waar ik niet helemaal zelf uit kom. Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen.

In mijn schuur ga ik een gedeelte gebruiken om een extra kamer te maken waar mijn dochter haar caviahokken gaat plaatsen. De schuur is onverwarmd en 1/2-steens opgemetseld. Om de cavia's toch enigszins niet te laten bevriezen in de winter had ik dus gedacht een geïsoleerde ruimte in de schuur te maken. Wanneer het echt koud wordt dan kan ik zo een kacheltje bijplaatsen. Bovendien hebben we hier marters, we hebben ze nog niet in de schuur gehad maar ik ga het er niet op wagen.

Ik was van plan om tegen drie buiten-muren osb plaat te bevestigen met tussen de plaat en de muur steenwol. De osb plaat komt eigenlijk op de muur via wat latwerk. Nu wees iemand mij op het plaatsen van een dampdoek. De vierde muur trek ik op tussen twee buitenmuren en bestaat uit osb plaat met daartussen steenwol.

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu moet doen? Welke doek moet ik hebben en hoe plaats ik die?
Zie bijvoorbeeld het stappenplan op https://www.gamma.nl/klusadvies/a/muur-isoleren-buitenkant
pi_194178245
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

plastic folie, meer niet.
advies vragen bij de karwei of welke bouwmarkt dan ook is vragen om problemen. Je weet dat iedere scholier van 15 daar kan werken?
Alleen plastic folie zeggen zou ik niet zomaar doen we hebben het over dampremmende folie en dampopen folie.
pi_194180213
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:29 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Alleen plastic folie zeggen zou ik niet zomaar doen we hebben het over dampremmende folie en dampopen folie.
Dampremmende folie is gewoon plastic folie, maar met een mooie naam en bijbehorende prijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194180223
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:41 schreef daNpy het volgende:
Binnenmuur - dampremmende folie - isolatie - lucht - dampopenfolie (ter ventilatie) - buitenmuur
Daar zijn de meningen over verdeeld of dampopenfolie en lucht laag nodig is.
Ik heb het in ieder geval nergens en het is 12 jaar geleden uitgevoerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:15:23 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194181710
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld of dampopenfolie en lucht laag nodig is.
Ik heb het in ieder geval nergens en het is 12 jaar geleden uitgevoerd.
Bij ons zit het daar waar hout zit aan de gevel en dakkapellen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194190392
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bij ons zit het daar waar hout zit aan de gevel en dakkapellen :)
Dat zal wel dpc folie zijn.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:09:22 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194190615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:46 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat zal wel dpc folie zijn.
Nee dat zit rond de kozijnen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')