abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 juli 2020 @ 20:32:31 #1
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194166286
Hallo mijn vrinden.

Vraagje. Ik wil graag wat kip "drummers" eten. Deze heb ik op de markt ongekruid gehaald deze keer. Vorige keer gekruid, maar waren veels te zout.

Ik wil dit klaarmaken in de oven.

Zijn kleine stukjes kip. Volgens mij het eerste gedeelte voor de kippenvleugels.

Anyhow. Ik maak wel vaker kip aan. Wat ik het lekkerst vind zijn de combinaties met honing erin.
Vaak komt het dan op ketjap erbij in met knoflook. Maar in welke gradaties weet ik niet.

Zelf ben ik niet zo van tomaten in de marinade.

"Sticky" marinade vind ik vaak wel lekker. Dat is dan volgens mij (dat dan weer wel) met ketchup en bastardsuiker en eventueel honing.

Uiteindelijk is mijn vraag: wat vinden jullie lekkere marinade bij dit soort dingen? Mag ook best kippenvleugels en drumsticks wezen, die ik in de oven kan klaarmaken. Op smulweb of dat soort bullshit sites wordt ik niet zoveel helderder, hecht meer waarde aan de recepten die op FOK! Voorbij komen.

Edit: een T weg gehaald na vind. Het is immers geen stam+t. Neen. Eerder een zonder een T.

[ Bericht 4% gewijzigd door Rickocum op 19-07-2020 22:32:10 ]
pi_194166886
TVP. Ik maak ook wel eens graag een kippetje klaar.
U MAD?
pi_194167645
lekker man. gemarineerde kip is altijd een goed idee.

ik heb sinds een week een oven met een draaispit er in, en heb vorige week nog een hele kip na die 24 uur gemarineerd te hebben daar in bereid. was heel lekker en geslaagd, maar ik denk dat juist kipvleugels beter zijn om de marinade op te nemen.

zelf heb ik een shitload aan kruiden en ingrediënten in m'n kast staan om dat te doen: ui, knoflook, limoen, citroen, gember, knoflookpoeder, gemberpasta, gemalen gemberwortel, gochujang, sojasaus, lichte sojasaus, honing, gemalen komijnzaad, sesamolie, arachideolie, paprikapoeder, gerookte paprikapoeder, limoensap, citroensap, sriracha, sambal, vissaus, oestersaus.

Dat tef ik op gevoel in een kommetje en maak daar m'n marinade van.

Denk dat de key tot een goed kippetje kunnen bereiden is dat het z'n tijd krijgt om te marineren, minstens overnacht maar 24-48 uur is alleen maar beter.

Maak die marinade naar jouw smaak, pleur de kip plus marinade in een diepvrieszak, en laat het marineren. Als het in de zak zit wil je er denk ik zo min mogelijk lucht in hebben, je kan dat bereiken door je wasbak of een grote pan met water te vullen; die zak kip er in te steken en dan de lucht die er in zit er uit te drukken met behulp van het water.

In de oven heeft mij wel oke resultaat gegeven als ik per se een krokant buitenlaagje wil, maar in een braadpan/hapjespan met een dot boter op een zeer laag pitje voor 45-60 minuten braden levert me altijd de van-het-bot-afvallen kipstukjes op.
pi_194167669
Denk vooral dat die citroen- of limoensap het verschil maakt! En de vissaus/oestersaus om het een funky aziatisch randje te geven.

Ui, knoflook, gember gewoon zo fijn mogelijk snijden. Eventueel als je het superfijn hebt gesneden,wat zout er overheen gooien om het vocht er uit te drijven. Dan met de achterkant van je mes de boel masseren zodat je er een pasta van maakt.
  zondag 19 juli 2020 @ 21:44:11 #5
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194167755
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:38 schreef pfefferkatze het volgende:
lekker man. gemarineerde kip is altijd een goed idee.

ik heb sinds een week een oven met een draaispit er in, en heb vorige week nog een hele kip na die 24 uur gemarineerd te hebben daar in bereid. was heel lekker en geslaagd, maar ik denk dat juist kipvleugels beter zijn om de marinade op te nemen.

zelf heb ik een shitload aan kruiden en ingrediënten in m'n kast staan om dat te doen: ui, knoflook, limoen, citroen, gember, knoflookpoeder, gemberpasta, gemalen gemberwortel, gochujang, sojasaus, lichte sojasaus, honing, gemalen komijnzaad, sesamolie, arachideolie, paprikapoeder, gerookte paprikapoeder, limoensap, citroensap, sriracha, sambal, vissaus, oestersaus.

Dat tef ik op gevoel in een kommetje en maak daar m'n marinade van.

Denk dat de key tot een goed kippetje kunnen bereiden is dat het z'n tijd krijgt om te marineren, minstens overnacht maar 24-48 uur is alleen maar beter.

Maak die marinade naar jouw smaak, pleur de kip plus marinade in een diepvrieszak, en laat het marineren. Als het in de zak zit wil je er denk ik zo min mogelijk lucht in hebben, je kan dat bereiken door je wasbak of een grote pan met water te vullen; die zak kip er in te steken en dan de lucht die er in zit er uit te drukken met behulp van het water.

In de oven heeft mij wel oke resultaat gegeven als ik per se een krokant buitenlaagje wil, maar in een braadpan/hapjespan met een dot boter op een zeer laag pitje voor 45-60 minuten braden levert me altijd de van-het-bot-afvallen kipstukjes op.
Noice. Ik klap mn kippetjes sowieso vaak op een lagere temperatuur in de oven. Wil niet dat honing of ketjap suikers gaan verbranden. Maar moet even kijken wat de juiste combinaties zijn. Basis wordt idd honing, knoflook, ketjap, citroen, sriracha (ipv ketchup). Gember is ook een goede. Nice. Zal morgen even kijken naar je recept. Gaat me nu niet lukken. Heb al aardig wat drank erin.
  zondag 19 juli 2020 @ 21:44:52 #6
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194167777


[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 20-07-2020 00:02:35 (Niet in CUL) ]
  zondag 19 juli 2020 @ 21:46:22 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194167808
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:39 schreef pfefferkatze het volgende:
Denk vooral dat die citroen- of limoensap het verschil maakt! En de vissaus/oestersaus om het een funky aziatisch randje te geven.

Ui, knoflook, gember gewoon zo fijn mogelijk snijden. Eventueel als je het superfijn hebt gesneden,wat zout er overheen gooien om het vocht er uit te drijven. Dan met de achterkant van je mes de boel masseren zodat je er een pasta van maakt.
Ook wel een puik idee. Oestersaus ipv ketjap. Gember is geniaal met kip. Vond t altijd maar niks vroeger, maar doe het er nu idd wel vaak bij. Neem ik mee.
pi_194167841
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:44 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Noice. Ik klap mn kippetjes sowieso vaak op een lagere temperatuur in de oven. Wil niet dat honing of ketjap suikers gaan verbranden. Maar moet even kijken wat de juiste combinaties zijn. Basis wordt idd honing, knoflook, ketjap, citroen, sriracha (ipv ketchup). Gember is ook een goede. Nice. Zal morgen even kijken naar je recept. Gaat me nu niet lukken. Heb al aardig wat drank erin.
Pleur je recept hier nog even neer als je het hebt gemaakt. Ik wil graag een Rickokun kippenvleugel in de toekomst verorberen
U MAD?
  zondag 19 juli 2020 @ 21:51:14 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194167901
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Pleur je recept hier nog even neer als je het hebt gemaakt. Ik wil graag een Rickokun kippenvleugel in de toekomst verorberen
Zal morgen (uiterlijk overmorgen) een fotoreportagedoen mayng.
pi_194167969
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:44 schreef RickoKun het volgende:
Wil niet dat honing of ketjap suikers gaan verbranden
Om deze reden ben ik zelf niet zo'n fan van ketjap. Als ik nu even naar de samenstelling van ketjap kijk zie ik dat suiker het hoofdbestandsdeel is met 48%. Die shit gaat juist verbranden.

Dus liever sojasaus met honing, suiker, of andere zoete ingredienten naar eigen smaak.
pi_194168008
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:51 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Zal morgen (uiterlijk overmorgen) een fotoreportagedoen mayng.
goed bezig
U MAD?
pi_194168009
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:46 schreef RickoKun het volgende:
Oestersaus ipv ketjap
Niet té veel echter, een funky randje is fijn maar je wilt ook weer niet dat het naar vis smaakt als je een hapje kip neemt. Denk aan 3-4 theelepels, niet aan 3-4 eetlepels. Maar ook weer niet 3-4 cocaïnelepeltjes, da's te weinig.
pi_194168269
quote:
Vast wel lekker, maar enorm suikergebaseerd. Mirin, ketchup, hoisin, bruine suiker....daar zit allemaal zo teringveel suiker in. Maar het zijn dan ook sticky chicken wings.

Zelf ben ik echter niet zo'n fan van de Knorr-maatschappij waar elk pakje/zakje/bakje kruiden vol met suikers zit. Je kan ook je standaarden aanpassen naar "niet-mierzoet", dan kan je juist genieten van de andere smaken.

SPOILER: subjectieve mening ongerelateerd aan de vraag van TS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door pfefferkatze op 19-07-2020 22:15:54 ]
pi_194168292
quote:
11s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:10 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]

Vast wel lekker, maar enorm suikergebaseerd. Mirin, ketchup, hoisin, bruine suiker....daar zit allemaal zo teringveel suiker in. Maar het zijn dan ook sticky chicken wings.

Zelf ben ik echter niet zo'n fan van de Knorr-maatschappij waar elk pakje/zakje/bakje kruiden vol met suikers zit. Je kan ook je standaarden aanpassen naar "niet-mierzoet", dan kan je juist genieten van de andere smaken.

Suiker is de cocaïne van onze maatschappij. Coca Cola boert goed. Lage belastingtarief op obesitas en diabetes aanvaarden wij graag.
Ja hallo, TS vraagt om een advies voor een lekker recept, niet om een maatschappelijk verantwoord deugmens advies hoe zijn stukje kip eruit moet komen te zien.
U MAD?
pi_194168329
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:11 schreef de_boswachter het volgende:
Ja hallo, TS vraagt om een advies voor een lekker recept, niet om een maatschappelijk verantwoord deugmens advies hoe zijn stukje kip eruit moet komen te zien.
Een recept niet conform de massa-smaak kan ook lekker zijn. Des te meer zelfs.
pi_194168362
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:13 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]

Een recept niet conform de massa-smaak kan ook lekker zijn. Des te meer zelfs.
Zeker, helemaal mee eens. Maar laat dat Coca Cola etc. dan achterwege. Nu zadel je TS met een schuldgevoel op als hij wat meer suikertjes gebruikt dan jouw standaard is.
U MAD?
pi_194168383
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zeker, helemaal mee eens. Maar laat dat Coca Cola etc. dan achterwege. Nu zadel je TS met een schuldgevoel op als hij wat meer suikertjes gebruikt dan jouw standaard is.
Goed punt, heb het achter een spoiler-tag gezet.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:21:16 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194168473
quote:
11s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:56 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]

Niet té veel echter, een funky randje is fijn maar je wilt ook weer niet dat het naar vis smaakt als je een hapje kip neemt. Denk aan 3-4 theelepels, niet aan 3-4 eetlepels. Maar ook weer niet 3-4 cocaïnelepeltjes, da's te weinig.
Zeer wijze raad. Heb het weekend nu achter de rug, dus die cocaïnelepeltjes zijn inmiddels opgeborgen. Ook zo naar om daar voor een volgend evenement oestersaus aan te hebben.
Ketjap is wat dat betreft inderdaad overgewaardeerd. Ben benieuwd, moet niet al te moeilijk zijn om die heerlijke zachte kipjes te maken.

Hoor van mijn eega dat kip in het fries piek heet. Even lekker piekenvleugels. Of piekenpoten. Klinkt wel lekker in de mond. Jammer van dat friese overfunkyness.
pi_194168486
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:16 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]

Goed punt, heb het achter een spoiler-tag gezet.
:) nice
U MAD?
  zondag 19 juli 2020 @ 22:23:57 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194168523
quote:
11s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:10 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]

Vast wel lekker, maar enorm suikergebaseerd. Mirin, ketchup, hoisin, bruine suiker....daar zit allemaal zo teringveel suiker in. Maar het zijn dan ook sticky chicken wings.

Zelf ben ik echter niet zo'n fan van de Knorr-maatschappij waar elk pakje/zakje/bakje kruiden vol met suikers zit. Je kan ook je standaarden aanpassen naar "niet-mierzoet", dan kan je juist genieten van de andere smaken.

SPOILER: subjectieve mening ongerelateerd aan de vraag van TS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het goed uitgevoerd is, dan kan dat best lekker zijn. Daar bedoel ik ditmaal niet de cocaïne mee, maar de stickyness van de kip. Vind ik wel nice hoor. Maar niet wat ik nu op het oog heb. Thanks @Yinny , neem je recept voor een volgende keer mee though!
  Moderator zondag 19 juli 2020 @ 22:24:52 #22
236264 crew  capricia
pi_194168539
Ik ga dit volgen. Ik wil het recept. :9
Definitely not CIA
pi_194168550
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:23 schreef RickoKun het volgende:
Als het goed uitgevoerd is, dan kan dat best lekker zijn.
Zeker, ik zal niet ontkennen dat suiker lekker is. Maar zoals terecht aangegeven is dat een ander onderwerp.

Doel van dit topic is om jou geile kippetjes te resulteren :~
  zondag 19 juli 2020 @ 22:28:34 #24
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194168615
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:24 schreef capricia het volgende:
Ik ga dit volgen. Ik wil het recept. :9
Ik ben zeer aan het experimenteren momenteel, je zal met de eerste batch waarschijnlijk teleurgesteld worden (ik ook), maar ik zal proberen regelmatig wat te verbeteren.
  Moderator zondag 19 juli 2020 @ 22:44:45 #25
236264 crew  capricia
pi_194168879
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:28 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik ben zeer aan het experimenteren momenteel, je zal met de eerste batch waarschijnlijk teleurgesteld worden (ik ook), maar ik zal proberen regelmatig wat te verbeteren.
Ik ben ook niet zo'n ketjap fan voor marinades. Smaakt zo 'gewoontjes'
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')