abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194168482
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:13 schreef Jojoke het volgende:
Iedereen ziet om zich heen dat de aandacht verslapt. Dit komt natuurlijk door de lage aantallen in de afgelopen weken. Ik denk dat er binnen 2 weken een waarschuwing komt van het kabinet. Als de aantallen weer serieus worden, dan verwacht ik dat het kabinet mondkapjes gaat verplichten in winkels, horeca, supermarkten etc.
De afgelopen persco zou voorlopig de laatste zijn, dus Rutte houdt z'n muil maar even :Y Daar hebben we de signaalwaardes voor.
I'll give you something to do
  zondag 19 juli 2020 @ 22:22:12 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194168492
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:13 schreef Jojoke het volgende:
Iedereen ziet om zich heen dat de aandacht verslapt. Dit komt natuurlijk door de lage aantallen in de afgelopen weken. Ik denk dat er binnen 2 weken een waarschuwing komt van het kabinet. Als de aantallen weer serieus worden, dan verwacht ik dat het kabinet mondkapjes gaat verplichten in winkels, horeca, supermarkten etc.
Mondkapjes in de supermarkt maakt geen klap uit als het vooral jongeren zijn die elkaar besmetten op feestjes.
pi_194168640
Mooi experiment. Als er over een weekje of 2 niet veel meer besmettingen worden gevonden in Tilburg en omstreken kunnen we in september nog een verlaat festivalseizoen doen. :)
pi_194168662
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:21 schreef galantis het volgende:

[..]

De afgelopen persco zou voorlopig de laatste zijn, dus Rutte houdt z'n muil maar even :Y Daar hebben we de signaalwaardes voor.
Misschien dat ze in de wandelgangen er wat van zeggen. Het is komkommertijd, dus de media springt er bovenop als de aantallen een beetje stijgen.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mondkapjes in de supermarkt maakt geen klap uit als het vooral jongeren zijn die elkaar besmetten op feestjes.
Als iedereen die klachten heeft thuis blijft en zich isoleert van huisgenoten, dan hadden we het hele circus met 1,5 meter, mondkapjes en handen wassen niet nodig. Feit is gewoon dat veel mensen niet luisteren. Mondkapjes verplichten is een signaal naar de bevolking dat ze weer alert moeten zijn en hopelijk zal in ieder geval een deel van de jongeren die oproep ook volgen.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:32:25 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194168675
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien dat ze in de wandelgangen er wat van zeggen. Het is komkommertijd, dus de media springt er bovenop als de aantallen een beetje stijgen.
[..]

Als iedereen die klachten heeft thuis blijft en zich isoleert van huisgenoten, dan hadden we het hele circus met 1,5 meter, mondkapjes en handen wassen niet nodig. Feit is gewoon dat veel mensen niet luisteren. Mondkapjes verplichten is een signaal naar de bevolking dat ze weer alert moeten zijn en hopelijk zal in ieder geval een deel van de jongeren die oproep ook volgen.
Mondkapjes overal verplichten is vooral de dolk helemaal doordrukken in het hart van je economie. Daarom zijn we hier ook niet full tilt lockdown gegaan in maart zoals ze in een boel andere landen wel deden.
pi_194168767
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mondkapjes overal verplichten is vooral de dolk helemaal doordrukken in het hart van je economie.
Als de bevolking het bericht krijgt dat het dragen van mondkapjes een lockdown voorkomt, dan zal vrijwel iedereen zich ernaar voegen. Het is de keuze tussen slecht en nog slechter, dus dan is de keuze snel gemaakt.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:39:25 #82
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194168785
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als de bevolking het bericht krijgt dat het dragen van mondkapjes een lockdown voorkomt, dan zal vrijwel iedereen zich ernaar voegen. Het is de keuze tussen slecht en nog slechter, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Dat denk ik ook. Er zal in elk geval weer iets moeten gebeuren om te zorgen dat de ernst van de situatie weer doordringt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 19 juli 2020 @ 22:40:17 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194168801
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als je overal een mondkapje moet gaan dragen is het over en sluiten voor het MKB dat zich de voorbije maanden juist in allerlei bochten heeft gewrongen om de 1,5 meter te accommoderen.

Het is al maandenlang prima gegaan hier met drukte in winkels, op stranden en in bossen, en nu zijn er wat lokale uitbraken omdat een stel jongeren zich niet aan de regels houdt en zouden we meteen weer op nationaal niveau apeshit moeten gaan?
pi_194168877
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je overal een mondkapje moet gaan dragen is het over en sluiten voor het MKB dat zich de voorbije maanden juist in allerlei bochten heeft gewrongen om de 1,5 meter te accommoderen.
Die 1,5 meter blijft bestaan als mondkapjes verplicht worden. In onze buurlanden is het ook al verplicht, dus het is gewoon een kwestie van tijd.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:45:54 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194168900
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Die 1,5 meter blijft bestaan als mondkapjes verplicht worden. In onze buurlanden is het ook al verplicht, dus het is gewoon een kwestie van tijd.
Ja dat bedoel ik. EN 1,5 meter EN mondkapjes is de doodsteek voor je economie.

Dat ze er in België en de UK een puinhoop van willen maken moeten zij weten. Nederland is in maart ook niet achter al die strenge maatregelen in die landen, en in Spanje, Frankrijk en Italie aangelopen.
pi_194168954
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Want daar gaat het allemaal zo goed? Het is eerder een kwestie van tijd dat men erachter komt dat mondkapjes een doekje voor het bloeden is.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:50:18 #87
269767 miaeak
haw haw!
pi_194168961
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat ze er in België en de UK een puinhoop van willen maken moeten zij weten. Nederland is in maart ook niet achter al die strenge maatregelen in die landen, en in Spanje, Frankrijk en Italie aangelopen.
Dat het dragen van mondkapjes slecht zou zijn voor de economie moet je me even uitleggen...
pi_194168964
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is gewoon dezelfde regels, maar dan met een mondkapje op. Zo dramatisch is het ook niet. Misschien is het even wennen voor mensen, maar ze moeten toch eten kopen.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:51:48 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194168987
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:50 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dat het dragen van mondkapjes slecht zou zijn voor de economie moet je me even uitleggen...
Wat denk je zelf dat er gaat gebeuren met het bezoek van mensen aan restaurants, theaters, musea en andere gelegenheden als ze verplicht de hele tijd zo'n ding moeten dragen? Mensen zijn nu al blij dat ze het ding af kunnen doen na 10 minuten in de bus.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:51:50 #90
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194168988
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:50 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het is gewoon dezelfde regels, maar dan met een mondkapje op. Zo dramatisch is het ook niet. Misschien is het even wennen voor mensen, maar ze moeten toch eten kopen.
Precies. Suggesties dat het het einde van de wereld zou zijn en het MKB massaal failliet gaat, zijn nergens op gebaseerd. We moeten hooguit eventjes wennen aan de nieuwe realiteit.
pi_194169017
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Want daar gaat het allemaal zo goed? Het is eerder een kwestie van tijd dat men erachter komt dat mondkapjes een doekje voor het bloeden is.
Als iedereen zich keurig aan de regels houdt, is het ook helemaal niet nodig. Maar als dat niet het geval is, dan is het verplichten van een mondkapjes weer even een wake-up call dat men alert moet blijven.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:54:09 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194169028
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:51 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Precies. Suggesties dat het het einde van de wereld zou zijn en het MKB massaal failliet gaat, zijn nergens op gebaseerd. We moeten hooguit eventjes wennen aan de nieuwe realiteit.
Die plaat van jou zit nog steeds vast in de groef van eind februari.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:54:35 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194169036
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:51 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En waarom 'wennen aan die realiteit? We vallen niet met bosjes om verdorie.

Zo ergerlijk
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_194169047
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat denk je zelf dat er gaat gebeuren met het bezoek van mensen aan restaurants, theaters, musea en andere gelegenheden als ze verplicht de hele tijd zo'n ding moeten dragen?
Ik zal er in ieder geval wegblijven.
Straks even met z'n allen een dagje shoppen ofzo, allemaal zo'n asociaal kutding op je kop, geweldig :') Nou ik pas, en waarschijnlijk velen met mij. Op zich wel effectief, zo bestrijdt je ook meteen de drukte.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:58:07 #95
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194169089
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Straks even met z'n allen een dagje shoppen ofzo, allemaal zo'n asociaal kutding op je kop, geweldig :') Nou ik pas, en waarschijnlijk velen met mij. Op zich wel effectief, zo bestrijdt je ook meteen de drukte.
Dat is nu zo, omdat het nieuw is en mensen gewoon slecht tegen verandering kunnen. Over een paar maanden weet je niet meer beter.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:58:53 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194169100
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Rutte en co hebben natuurlijk fouten gemaakt, maar ze zijn in maart ook niet als een kip zonder kop achter al die andere landen aangehold die meteen alles op slot gooiden - en veel te lang hielden. Tot nu toe hebben ze de balans wel redelijk voor elkaar gehad telkens.

Wat jongeren in Goes en Amsterdam die elkaar besmetten op een feestje waar niemand van ze iets aan gaat overhouden, en dan mag Jantje in Drenthe straks verplicht met een mondkap op naar de bioscoop. Lekker dan...
pi_194169127
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:58 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat is nu zo, omdat het nieuw is en mensen gewoon slecht tegen verandering kunnen. Over een paar maanden weet je niet meer beter.
Ohjawel. Pre-corona staat me nog vers in het geheugen en elke dag erger ik me meer. Ik snap dat deze periode voor een bepaald slag mensen een soort natte droom is die uitkomt. Lekker hip doen met politieke correctheid en een nieuwe normaal. Dit geldt echter niet voor iedereen.
  zondag 19 juli 2020 @ 23:10:17 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194169245
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Ohjawel. Pre-corona staat me nog vers in het geheugen en elke dag erger ik me meer. Ik snap dat deze periode voor een bepaald slag mensen een soort natte droom is die uitkomt. Lekker hip doen met politieke correctheid en een nieuwe normaal. Dit geldt echter niet voor iedereen.
Dat hele GGD-contactonderzoek inclusief die app kan ook meteen bij het grofvuil als we bij de eerste de beste gelegenheden dat het effectief zou kunnen zijn - enkele lokale uitbraken waarbij de bron redelijk goed te traceren lijkt - meteen weer in paniek landelijk allerlei maatregelen gaan afkondigen.
  zondag 19 juli 2020 @ 23:12:13 #99
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194169266
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat hele GGD-contactonderzoek inclusief die app kan ook meteen bij het grofvuil als we bij de eerste de beste gelegenheden dat het effectief zou kunnen zijn - enkele lokale uitbraken waarbij de bron redelijk goed te traceren lijkt - meteen weer in paniek landelijk allerlei maatregelen gaan afkondigen.
Die app is toch al helemaal waardeloos?

Wie installeert nou zoiets.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_194169271
Laten we alles opengooien en verwachten dat iedereen zich aan het nieuwe normaal houdt. Topidee! :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')