abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194163946
Oud-studiegenoten van mij hebben een voorkeur voor wonen en werken in Polen (Krakau).
Dit klinkt voor mij ook goed, helaas is er met betreffende personen inhoudelijk geen gesprek te voeren en hebben ze het alleen over dat in Polen alles beter is dan hier.

Zijn er Fokkers die hun Nederlandse leven hebben ingeruild voor Polen (of juist andersom)? Hoe bevalt dat? En met name op gebied van Cultuur en Financiën.
pi_194164367
Salaris is kut
oude dag is kut
zorg is kut
politie is kut
koud

hoeren zijn goedkoop
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194164397
Voor ieder jaar dat je buiten Nederland woont, bouw je 2% minder AOW op.
pi_194164446
Aow heb je een verzekering voor
+ je krijgt ook nog geld van de landen waar je in die tijd woonde
  zondag 19 juli 2020 @ 21:01:54 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194166855
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:19 schreef Sonnyvanjou het volgende:
en hebben ze het alleen over dat in Polen alles beter is dan hier.

Waarom komen al die Polen dan naar Nederland om te werken?
pi_194167367
Malafide uitzendbureau’s
pi_194168990
Ik heb een jaar in Krakow gewoond en gewerkt en kan niet anders zeggen dan dat het mij buitengewoon goed bevallen is. Het is een zeer mooie, fijne internationale stad met veel studenten, expats en toeristen en verder maakt de goedkope alcohol in combinatie met de schone vrouwen het tot een waar paradijs;)

Wat betreft financien, verwacht zeker geen Nederlands salaris, maar expats worden over het algemeen zeer goed betaald. Zeker voor Poolse begrippen en ook beter dan Polen voor nagenoeg hetzelfde werk. Hierdoor kun je er zeker gezien het prijsniveau over het algemeen een zeer goede levensstandaard op na houden.

Veel succes met het avontuur!
pi_194409618
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:53 schreef #ANONIEM het volgende:
Aow heb je een verzekering voor
+ je krijgt ook nog geld van de landen waar je in die tijd woonde
Die verzekering betaal je achterlijk veel voor en ik weet niet hoe gegarandeerd de AOW is...

Welk geld van de landen waar je in die tijd woonde?
Krekker is de bom!
pi_194783666
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 10:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Die verzekering betaal je achterlijk veel voor en ik weet niet hoe gegarandeerd de AOW is...

Welk geld van de landen waar je in die tijd woonde?
Inderdaad, dat geld kan je wel vergeten. In Spanje bijvoorbeeld, begin je pas na een jaar of 8 iets op te bouwen.
pi_196173917
Polen? Het is net als oekraïne maar met minder mooie vrouwen. Als ik jou was, zou ik alleen maar naar Scandinavië of de Caraïben verhuizen. Niet naar een arm land zoals Polen.
- Gustavo Woltmann
  vrijdag 4 december 2020 @ 13:17:46 #11
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196548384
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:32 schreef gustavo.woltmann het volgende:
Polen? Het is net als oekraïne maar met minder mooie vrouwen. Als ik jou was, zou ik alleen maar naar Scandinavië of de Caraïben verhuizen. Niet naar een arm land zoals Polen.
- Gustavo Woltmann
Lees het nu pas. Maar waarom dan niet? Wat bedoel je met een arm land? Daar is het leven dan toch een stuk goedkoper? Wat zouden dan de nadelen kunnen zijn van wonen in een arm land?
En als je daar met je AOW-tje heen trekt. Geen interesse in drugs drank, alleen in vrouwen en goede, stevige ouderwetse kost.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196558950
Ik ben relatief veel in Polen geweest. Tientallen keren. Ook wel eens wat langere tijd doorgebracht. Zelf ben ik erg te spreken over de warmte van de mensen, het eten, de vrouwen en de humor van de Polen. Met een expatsalaris kun je er leven als een god. Maar ik zou er zelf niet snel meer gaan wonen (vroeger wel eens overwogen). Een groot deel van de Polen is uitermate conservatief. Een groep ultraconservatieve religekkies mer dictatoriale trekken heeft al jaren de absolute macht in handen. Abortus is er illegaal en homo’s worden er publiekelijk beledigd door gekozen politici. Verder is de zorg wel minder en moet je ook oppassen voor de politie. Als je door rood loopt, krijg je zo een boete. In zo’n land zou ik niet willen wonen!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198677340
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 05:47 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben relatief veel in Polen geweest. Tientallen keren. Ook wel eens wat langere tijd doorgebracht. Zelf ben ik erg te spreken over de warmte van de mensen, het eten, de vrouwen en de humor van de Polen. Met een expatsalaris kun je er leven als een god. Maar ik zou er zelf niet snel meer gaan wonen (vroeger wel eens overwogen). Een groot deel van de Polen is uitermate conservatief. Een groep ultraconservatieve religekkies mer dictatoriale trekken heeft al jaren de absolute macht in handen. Abortus is er illegaal en homo’s worden er publiekelijk beledigd door gekozen politici. Verder is de zorg wel minder en moet je ook oppassen voor de politie. Als je door rood loopt, krijg je zo een boete. In zo’n land zou ik niet willen wonen!
Heerlijk land waar je op al die aan elkaar geplakte wegen naast Warschau 60 kilometer te hard kunt rijden zonder een verkeersboete te krijgen.

Verder helemaal eens met je post. Vind je het gek dat Polen die hier tijdelijk komen werken vaak toch voor altijd hier blijven?
pi_198677387
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 13:17 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Lees het nu pas. Maar waarom dan niet? Wat bedoel je met een arm land? Daar is het leven dan toch een stuk goedkoper? Wat zouden dan de nadelen kunnen zijn van wonen in een arm land?
Als je het hebt over een beiden werkend echtpaar dat genoegen neemt met een woning van 40m2 heb je gelijk.
De wisselkoers PLN/EUR is waardeloos en veel in Polen is er even duur of zelfs duurder dan hier. Handig als je omgerekend misschien 1000 euro per maand krijgt...
pi_198677405
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:53 schreef #ANONIEM het volgende:
Aow heb je een verzekering voor
+ je krijgt ook nog geld van de landen waar je in die tijd woonde
Ik denk niet dat Iraakse vluchtelingen het met je eens zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')