abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194163946
Oud-studiegenoten van mij hebben een voorkeur voor wonen en werken in Polen (Krakau).
Dit klinkt voor mij ook goed, helaas is er met betreffende personen inhoudelijk geen gesprek te voeren en hebben ze het alleen over dat in Polen alles beter is dan hier.

Zijn er Fokkers die hun Nederlandse leven hebben ingeruild voor Polen (of juist andersom)? Hoe bevalt dat? En met name op gebied van Cultuur en Financin.
pi_194164367
Salaris is kut
oude dag is kut
zorg is kut
politie is kut
koud

hoeren zijn goedkoop
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194164397
Voor ieder jaar dat je buiten Nederland woont, bouw je 2% minder AOW op.
pi_194164446
Aow heb je een verzekering voor
+ je krijgt ook nog geld van de landen waar je in die tijd woonde
  zondag 19 juli 2020 @ 21:01:54 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194166855
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:19 schreef Sonnyvanjou het volgende:
en hebben ze het alleen over dat in Polen alles beter is dan hier.

Waarom komen al die Polen dan naar Nederland om te werken?
pi_194167367
Malafide uitzendbureau’s
pi_194168990
Ik heb een jaar in Krakow gewoond en gewerkt en kan niet anders zeggen dan dat het mij buitengewoon goed bevallen is. Het is een zeer mooie, fijne internationale stad met veel studenten, expats en toeristen en verder maakt de goedkope alcohol in combinatie met de schone vrouwen het tot een waar paradijs;)

Wat betreft financien, verwacht zeker geen Nederlands salaris, maar expats worden over het algemeen zeer goed betaald. Zeker voor Poolse begrippen en ook beter dan Polen voor nagenoeg hetzelfde werk. Hierdoor kun je er zeker gezien het prijsniveau over het algemeen een zeer goede levensstandaard op na houden.

Veel succes met het avontuur!
pi_194409618
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 18:53 schreef #ANONIEM het volgende:
Aow heb je een verzekering voor
+ je krijgt ook nog geld van de landen waar je in die tijd woonde
Die verzekering betaal je achterlijk veel voor en ik weet niet hoe gegarandeerd de AOW is...

Welk geld van de landen waar je in die tijd woonde?
Krekker is de bom!
pi_194783666
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 10:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Die verzekering betaal je achterlijk veel voor en ik weet niet hoe gegarandeerd de AOW is...

Welk geld van de landen waar je in die tijd woonde?
Inderdaad, dat geld kan je wel vergeten. In Spanje bijvoorbeeld, begin je pas na een jaar of 8 iets op te bouwen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')