abonnement Unibet Coolblue
pi_194160099
Goedendag,

Ik wil graag mijn bestaande, half vrijstaande garage verbouwen tot honk voor mn kinderen waarbij ik de garage in tweeën deel zodat ik ook nog een deel overhoud voor mijn vriezer, gereedschap etc.
1 deel wordt dus goed geisoleerd, vloer er in etc. Andere deel behoeft geen isolatie. Nu vroeg ik mij af of en hoe ik de tussen (scheidings)wand dien te isoleren? Voor het te isoleren stuk maak ik een metal stud wand en dampopen en dampremmende folie e.d maar ik vraag me dus af of ik dit ook moet toepassen op de scheidingswand? De "koude" kant van de scheidingswand is namelijk niet buiten maar gewoon nog binnen in de garage maar dat deel is niet geïsoleerd.

Weet niet of ik het zo duidelijk uitleg. Ik wilde een foto toevoegen maar dat lukt niet. Ik moet dan een URL invoeren ?

Dank voor jullie input alvast!
pi_194160290
Ik zou ook die wand aan de warme kant van dampremming voorzien. De koude kant kan je het plastic wel achterwege laten maar waarom zou je.
pi_194161167
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:54 schreef MM74 het volgende:
De "koude" kant van de scheidingswand is namelijk niet buiten maar gewoon nog binnen in de garage maar dat deel is niet geïsoleerd.

Dan zou ik gewoon isolatie in die wand plaatsen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 19 juli 2020 @ 18:31:23 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_194164083
De koude kant van de garage behandelen alsof het een buitenruimte is. De tussenwand wordt dan een scheiding tussen binnen en buiten.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')