abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194298973
Mooi topic, ik vind dat je argumentatie sterk is.
Je denkt niet zoals de massa denkt dat mensen denken en dat vind ik de kern.
Ik vind het altijd grappig als ik mensen zie en hoor zeggen dat iedereen oordeelt.

Ik oordeel zelf ook niet (misschien moet ik zeggen ik probeer niet te oordelen maar ik denk dat ik best van mezelf kan zeggen dat ik het gewoon niet doe)
Gedachten die in mijn hoofd binnenkomen daar doe ik iets mee en voor mij wil dat zeggen niet oordelen als ik vind dat ik ergens te weinig kennis van heb, ik denk eerst na over mijn gedachtes en gevoelens.
Mening/oordeel volgt alleen als ik genoeg af weet van het onderwerp.
Voor mij is het gewoon een kwestie van logisch nadenken.

Je Vraagwatjewilt topic was leerzaam en duidelijk, ik heb het met plezier gelezen maar een mening over de TBS heb ik niet, dat kan ik niet hebben denk ik.
Natuurlijk hoor ik ook de verhalen maar ik weet heel goed dat dingen toch net iets anders zitten wanneer je de ins and outs kent.

Op je laatste vraag heb ik wel een goed antwoord.
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je zelf te maken krijgt met zoiets, stel je voor dat je vader of broer pedofiel blijkt te zijn, je dingen van een heel andere kant gaat bekijken.
En sowieso hulp gaat zoeken.
Daarom heb ik ook veel respect voor mensen zoals jij die die mensen willen en kunnen bijstaan terwijl je zelf afkeurt wat ze hebben gedaan, het lijkt me namelijk verre van makkelijk
Niet lullen maar brullen
pi_194304974
Is er ooit psychologisch onderzoek gedaan naar seksuele perversie in het algemeen? Met de nadruk op perversie als andere wijze dan ... (Normaal)

Immers kent seksuele voorliefde, of noem het zich aangetrokken voelen tot, vele vormen. Hoe en in welke fase van het leven zou zich zoiets kunnen ontwikkelen en waarom? Is het allemaal maar aangeboren of ligt hier een sociaal maatschappelijke en mogelijk zelfs een opvoedkundige factor ten grondslag?

Kan me wel ergens een voorstelling maken dat dit in veel gevallen niet aangeboren is.. Maar zulke geaardheid zich ontwikkeld uit een sociale maatschappelijke belemmering en dan door de persoon in kwestie ervaren wordt als de weg van de minste weerstand om aan zijn/haar gerief te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 29-07-2020 10:58:52 ]
pi_194359167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:51 schreef Watuntrik het volgende:
Is er ooit psychologisch onderzoek gedaan naar seksuele perversie in het algemeen? Met de nadruk op perversie als andere wijze dan ... (Normaal)

Immers kent seksuele voorliefde, of noem het zich aangetrokken voelen tot, vele vormen. Hoe en in welke fase van het leven zou zich zoiets kunnen ontwikkelen en waarom? Is het allemaal maar aangeboren of ligt hier een sociaal maatschappelijke en mogelijk zelfs een opvoedkundige factor ten grondslag?

Kan me wel ergens een voorstelling maken dat dit in veel gevallen niet aangeboren is.. Maar zulke geaardheid zich ontwikkeld uit een sociale maatschappelijke belemmering en dan door de persoon in kwestie ervaren wordt als de weg van de minste weerstand om aan zijn/haar gerief te komen.
Er is en wordt veel onderzoek gedaan naar parafilie (perversie).
Het ontstaat in de regel voor het 18e jaar en komt veel vaker bij mannen voor dan bij vrouwen.
Het is echter niet duidelijk waardoor het ontstaat. Een genetisch component is niet aangetoond.
Wel zijn er aanwijzingen dat er sprake is van afwijkingen van sommige delen van de hersenen die betrokken zijn bij de regulatie van de seksualiteit.

Ook zijn er psychologische verklaringsmodellen.
Een van de theorieën gaat ervan uit dat in de leeftijd tussen het 5e en 10e jaar, wanneer kinderen seksuele spelletjes met elkaar doen, zich een basisschema vormt voor hoe iemand later met seks omgaat.
Wanneer dit schema eenmaal is gevormd ligt dat voor de rest van het leven vast.
Indien bij kinderen het normale experimenteren met seksuele spelletjes wordt verstoord kunnen er afwijkende elementen in dit basisschema worden opgenomen.

De ‘opvoedkundige factor’ die jij noemt kan zeker meespelen. Denk aan rondslingerende seksblaadjes of gezamenlijk naar seksfilms kijken.
Maar ook een streng verbod tijdens de opvoeding op het thema seksualiteit.

Seksueel misbruik is ook een verstoring van het normale seksuele spel.
En dan is er natuurlijk nog die eventuele ernstige lichamelijke oorzaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bracha020 op 01-08-2020 20:35:55 ]
pi_194374117
1. Mijn beeld van tbs is wat ik heb gezien in documentaires. Een soort woongroep, maar wel met cellen die op slot kunnen. Er is dagbesteding en er zijn taken. Ook zijn er geloof ik individuele gesprekken en groepsgesprekken onder begeleiding van een psycholoog (of vergelijkbare functie). De duur dat patiënten er zitten is voor onbepaalde tijd.
Aangezien ik zelf in een beschermde woonvorm heb gewoond (geen tbs ;-) ), kan ik me voorstellen hoe een bepaalde groepsdynamiek kan ontstaan als je op een kluitje zit met mensen met een diagnose. Ook kan ik me voorstellen hoe het is, als begeleiders en verpleging dingen voor je gaan bepalen. De frustraties die er bij komen kijken etc.
Jouw vraag: wat kan er anders? Ik heb geen idee, want ik weet niet hoe het er daar concreet aan toe gaat. Als ik kijk naar mijn ervaring binnen beschermd wonen kijk, waren er vooral problemen vanwege bezuinigingen door de regering. Ik vraag me af of er op tbs ook veel bezuinigd wordt? In ieder geval hadden de bezuinigingen een grote negatieve invloed op de sfeer en werd problematiek van sommige cliënten erger. Er waren bijvoorbeeld heel veel wisselingen in begeleiding, niemand had echt tijd voor je. Als het er net zo aan toe gaat bij tbs kan ik me voorstellen dat problematiek verergerd ipv verminderd. Maar ja, ik heb geen idee of bij jullie dit ook speelt.

2. Ik vind dat psychische pijn zeker niet onder doet voor lichamelijke pijn. Naar mijn mening is psychische pijn heftiger, maar dat is dus persoonlijk. Ik vind het erger om eenzaam of depressief te zijn dan om lichamelijke pijn te hebben. Al denk ik ook dat lichamelijke pijn psychische pijn kan veroorzaken.

3. Voor je laatste vraag ben ik denk ik niet de juiste persoon om antwoord te geven. Aangezien ik ervaring heb met pedofielen vanuit elk perspectief. (Ik sta dus niet op een afstandje)
Ik ben zelf slachtoffer geweest van een pedoseksueel die uiteindelijk ook tbs opgelegd heeft gekregen. Ik heb eigenlijk totaal geen mening of gevoel over deze man, raar maar waar.

Mijn tweede ervaring is dat ik een kennis/vriend had die pedofiel is. Hij had gewoon een normale relatie, en geen kwaad in de zin. Hij had last van depressies en eenzaamheid. Ik heb nooit slecht over hem gedacht, want hij had niks verkeerd gedaan. Daar ben ik vrij simpel in. Ik ben iemand die vaak dingen neemt zoals ze zijn. De haat en heksenjachten kan ik me ook niet in vinden. Het gevoel van extreme walging heb ik gewoon niet als ik met hem spreek. Ik heb ook geen walging voor degene die mij misbruikt heeft, maar misschien komt dat omdat ik zijn hele achtergrond ken wat wel het een en ander verklaart.
pi_194471690
-ik denk niet dat deze echt R&P-materiaal is-

[ Bericht 78% gewijzigd door Lenny77 op 09-08-2020 12:11:26 ]
pi_194471733
M.i. moet je pedofielen behandelen en sterk monitoren, pedoseksuelen moet je nooit meer in de samenleving laten dat is gokken met de levens van kinderen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194633670
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 20:30 schreef Bracha020 het volgende:
Ook zijn er psychologische verklaringsmodellen.
Een van de theorieën gaat ervan uit dat in de leeftijd tussen het 5e en 10e jaar, wanneer kinderen seksuele spelletjes met elkaar doen, zich een basisschema vormt voor hoe iemand later met seks omgaat.
Wanneer dit schema eenmaal is gevormd ligt dat voor de rest van het leven vast.
Zag toevallig een documentaire over serial killers, in dit geval die over (zedendelinquent) Jeffrey Dahmer. Er kwamen verschillende psychologen aan het woord met interessante hypothesen. Een daarvan sluit perfect aan op de bovenstaande citaat.

Een zedendelinquent verklaarde tijdens een interview dat toen hij tijdens zijn seksuele ontwikkeling begon met masturberen dat hij om zijn fantasie hierbij te versterken alleen maar toegang had tot Detective Romans van zijn vader. Op sommige kaften van deze boekjes stonden seksueel getinte afbeeldingen van geknevelde vrouwen onder dwang gehouden door een mysterieus figuur. Meestal onder bedreiging van een wapen.Niet expliciet seksuele afbeeldingen maar sensueel genoeg om een rukkende puber voldoende fantasie te bezorgen om het te gebruiken.

Door lang op deze manier zijn lusten op deze afbeeldingen te botvieren. Hield hij er de fetisj aan over om alleen nog maar seksueel opgewonden te geraken bij het zien van geknevelde vrouwen. En hiermee dan ook in de problemen is gekomen op latere leeftijd. Hij begon te pas en te onpas meisjes vast te binden en te bedreigen etc. etc. met alle gevolgen van dien.

Een andere psycholoog zei nog iets veel interessanter... "We hebben allemaal een rijopleiding genoten om het rijbewijs te behalen alvorens we aan et verkeer mogen deelnemen. Maar een opvoedingsopleiding/bewijs hebben we nog nooit van gehoord."

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 19-08-2020 15:27:38 ]
  woensdag 19 augustus 2020 @ 17:07:20 #59
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194635236
Interessant en moeilijk topic, omdat onderbuikgevoelens vaak snel opkomen.

Ik heb weinig inzicht in hoe TBS er echt aan toe gaat; ik vraag me af hoe effectief het is. Maar wat je hierover hoort, zeker als buitenstaander maar waarschijnlijk zelfs als behandelaar/iemand die direct betrokken is: we zullen het altijd te horen krijgen als een (ex-)TBS'er weer een misdaad heeft gepleegd. Maar je hoort het niet als iemand na TBS braaf is geweest, want dat is geen nieuws. Daarom dus ook geen idee hoe effectief de behandeling/begeleiding is in zulke gevallen.

Persoonlijk vraag ik mij ten zeerste af in hoeverre de ernstige zedendelinquenten te redden zijn. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de "echte" pedoseksuelen, die seksuele handelingen verrichten met kinderen <12 jaar ongeveer (waarschijnlijk beter te definiëren als prepuberaal).
Als semi-reactie op een eerdere poster; ik kan me voorstellen dat je seks zou willen met een puber/tiener, ook afhankelijk hoe oud je zelf bent natuurlijk; in andere culturen is dit ook normaal en op biologische gronden is het ook te verwachten (als je vruchtbaar hebt is het logisch om seks te (willen) hebben).

Maar als je dus een ernstige parafilie hebt, waardoor je op prepuberale kinderen valt, en dan jezelf ook nog eens niet onder controle hebt en aan die wens gehoor geeft; dan vraag ik me af of welke behandeling dan ook je kan "genezen". Misschien inderdaad volledige castratie als man, als het gebrek aan libido je hiertegen kan beschermen. Maar hoeveel pijn zo iemand zelf ook eventueel heeft van zijn daden/behoeften, het lijkt mij volledig niet-inpasbaar in onze samenleving/maatschappij en misschien is levenslang opsluiten c.q. doodstraf dan wel de beste optie. Al is dat laatste niet waar naar gevraagd wordt, dus zal daar verder maar niet op in gaan :P
WFPB!
pi_194637594
Het lijkt me heel moeilijk om te definiëren boven de 12 wat nou pedoseksueel en niet pedoseksueel is. Een meisje van 13 kan 16 lijken en een meisje van 18 kan 15 lijken. Het is allemaal heel subjectief in mijn beleving. Tussen de 0 en 11 lijkt me wel duidelijk.

Als ik aan pedofilie denk, denk ik aan personen die zich seksueel aangetrokken voelen tot ‘onrijpe’ kinderen. Dus zonder secundaire geslachtskenmerken.

Is natuurlijk wel een moeilijk onderwerp wat hier nu besproken wordt. Het verbaasd mij hoe volwassen de reacties zijn.
pi_194644542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:07 schreef Dizorn het volgende:
Persoonlijk vraag ik mij ten zeerste af in hoeverre de ernstige zedendelinquenten te redden zijn.
Zijn ze met alle waarschijnlijkheid niet... Diepgewortelde gevoelens en verlangens zul je niet zomaar weg kunnen nemen met behandeling. Al wordt vaak gedacht dat een denkproces dat wel zou kunnen... Maar het is dan weer even gemakkelijk om weer terug te vallen in het oude denken.

De oplossing zal eerder liggen bij de vraag hoe ontstaat het... Waar en wanneer en waarom? Vanuit een wetenschappelijk oogpunt bekeken ligt het voor de hand dat je met het acuut elimineren of levenslang opsluiten van potentiële test objecten geen stap dichterbij zult komen.
pi_194645120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:24 schreef Pendule het volgende:
Als ik aan pedofilie denk, denk ik aan personen die zich seksueel aangetrokken voelen tot ‘onrijpe’ kinderen. Dus zonder secundaire geslachtskenmerken.
Een interessante uitspraak die ik een tijdje terug hoorde van een expert in de vervolging van sexueel misbruik van jeugdigen:

Zij gaf aan dat slechts bij een opvallend kleine minderheid van de personen die voor sexueel misbruik van minderjarigen vervolgd worden, gaat om mensen met pedofiele gevoelens (of ook ebofiele, dus mensen die zich sexueel aangetrokken voelen tot wel geslachtsrijpe jeugdigen, die echter nog steeds minderjarig zijn).

De overgrote meerderheid hebben geen specifieke voorkeur voor minderjarigen of jeugdige personen... de keuze deze als slachtoffer te nemen heeft eerder vaak te maken dat dezen zich slecht kunnen verweren en zeer kwetsbaar zijn en dus 'makkelijk' tot slachtoffer kunnen worden en vaak ook lang onder druk gezet zich 'stil te houden'.

Wat ze ook aangaf was dat er volgens haar vaak een te grote 'fixatie' op de daders is... en relatief weinig aandacht voor het verbeteren van de positie van slachtoffers... voor haar was het véél belangrijker dat de slachtoffers geholpen werden en dat betekent vaak hen uit een veelal ongezonde leefsituatie te halen... de slachtoffers zitten vaak in een uitzichtloze en zeer kwetsbare positie, zowel voor als ijdens het misbruik, maar worden vaak evengoed aan hun lot overgelaten als dit misbruik wel vervolgd wordt, maar aan hun situatie vaak eerder treurig weinig veranderd.

Volgens haar, de beste methode om pedosexueel misbruik te bestrijden, was de positie van kinderen in kwetsbare leefsituaties actiever te verbeteren en hen ook al te helpen voordat er misbruik van hen gemaakt wordt en ze zich niet kunnen weren, of misschien ook het idee hebben dat dat 'normaal' zou zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_194649212
Mijn bescheiden mening over pedo's?

De tering schoppen. Ik kan geen greintje respect opbrengen voor deze idioten.
pi_194649361
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:38 schreef RM-rf het volgende:
Zij gaf aan dat slechts bij een opvallend kleine minderheid van de personen die voor sexueel misbruik van minderjarigen vervolgd worden, gaat om mensen met pedofiele gevoelens
Mijn Oma zei vroeger altijd "Wanneer het begint te jeuken dan gaat het verstand op 0." :') Ik vond het altijd wel een ware en zeer toepasselijke uitspraak... Ik heb van m'n 18de tot 27ste tijdens de weekenden als bijbaantje in verschillende discotheken achter de bar gewerkt. En wanneer het biertappen en drankjes inschudden een routineklusje op autopiloot is geworden doe je dit spreekwoordelijk met de ogen dicht. Maar eigenlijk meer met de ogen open en om je heen aapjes te kijken en te observeren.

Het langst gewerkt +/- 6 jaar in een uitgaansgelegenheid die de deuren open had van 19.00 tot 05.00 uur. En van 19.00 tot 23.00 uur was de tijd voor de jonge pubertjes tussen de 13 en 17 jaar die dan om 23.00 uur door papa weer werden opgehaald.

Je wil niet weten als papa wat zich daar allemaal afspeelt.. :R Maar geloof me het jeukt in deze leeftijdscategorie misschien nog het ergst.. Zijn daarom misschien ook het kwetsbaarst wanneer ouderen die geacht worden verstand te behouden dit nalaten.

En de diskjockey was een echte smeerlap wanneer om 20.00 uur de dansvloer vol stond met piepjonge meisjes draaide hij met brede grijns het plaatje "I want to fuck you in the ass" En ze gingen allemaal hard meezingend uit hun bolletje op de dansvloer. :') :+

Tja van de ene kant is het humor van de andere kant moet je daar nu wat van zeggen? En je daarmee dan in je eigen voet schieten? Het werk als barkeeper is horen, zien en zwijgen... Don't bite the hand that feeds you...Ongeacht, roddelende barkeepers leven niet lang...

Door lang zulk werk te doen, veel te zien etc. Dan ga je toch anders kijken, althans ik dan wel en dan zullen steeds vaker dingen opvallen waar anderen totaal geen acht aan geven.

Ik denk dat heel veel mensen niet door hebben hoe frequent er wordt uitgedaagd om over de schreef te gaan. Zelfs de media schuwt er niet voor terug om daar een steentje aan bij te dragen. En heel veel ouders hebben ook niet door hoe ze met hun eigen gedrag een potentieel gevaar in de wereld gezet hebben..

Een voorbeeldje, ik kom bij vriend op bezoek en zijn 13 jarige dochter ligt met haar even oude vriendinnetje wat in het zwembad te dobberen. Ik kom langs lopen zeg hallo en spetter wat water over ze heen. In ik hoor het vriendinnetje met een zwoele sensuele stem zeggen "Nou!? je maakt me helemaal nat..." Dikker kon het er niet op liggen. :') OMG _O- nauwelijks tieten in de bloes en dan al zulke opmerkingen plaatsen tegen iemand die zo goed als een wild vreemde is.. :') Toen ik later haar moeder ontmoete zei dat genoeg, dat was ook al zo'n alleenstaande lellebel... Appeltje valt niet ver van de boom. Wie weet wat dat kind thuis allemaal meemaakt met zo'n lellebel van een moeder. Enzo dus zulke uitspraken te pas en te onpas eruit gooit.

Ik heb zo'n stinkend vermoeden, zolang er gefrustreerde mensen op deze wereld rondlopen zullen zulke probleem blijven bestaan... Het is dus een opvoedkundig en sociaal maatschappelijk probleem... Mensen onderling zijn er kampioen in elkaar te frustreren... Kind of volwassen maakt geen verschil pesten doen ze allemaal enkel onder volwassenen valt het niet meer ze snel onder de noemer pesten. En daar waar men geen maat weet te houden in dit fenomeen worden onder de meest vatbare potentieel slachtoffers dan wel daders gekweekt.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 17:06:30 #65
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_194649870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:09 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Wat een fijne reactie.

Om te beginnen schrijf ik niet dat ik ‘van mijn opleiding een onderzoekje moet doen’.
Dit kan ook niet want mijn studententijd ligt al een paar jaartjes achter me.

Als je mijn inleiding iets beter zou hebben gelezen had je kunnen zien dat het antwoord op je vraag al terug te vinden is in het ‘VraagWatJeWil’ topic.
Het linkje (dit heb ik speciaal op verzoek van wat users hierboven geplaatst) kun je aanklikken.
Daarnaast reageer ik normaliter niet op dit soort reacties maar bij hoge uitzondering wil ik het wel een keer in het kort samenvatten: het is bij een parafilie zoals pedofilie, zeker wanneer deze voor het eerst op latere leeftijd tot uiting komt, van belang om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten.
Dit ook i.v.m. een eventueel strafproces.
Sommige lichamelijke ziekten kunnen namelijk leiden tot een vermindering van het beheersen van seksueel gedrag. Denk aan een frontotemporale dementie (FTD), een hersentumor of hersentrauma.

Operaties bij mensen met pedofiele gevoelens komen regelmatig en ook steeds vaker voor (neurobiologie).
In veruit de meeste gevallen zijn dit operaties bij mannen die van de een op andere dag deze gevoelens ervaren en waarbij vervolgens een tumor in de orbitofrontale cortex (OFC) wordt gevonden (de OFC is het gedeelte in de hersenen dat betrokken is bij processen zoals emotieregulatie, motiverende aspecten van planning en gedrag en het anticiperen op beloning en straf).
Wanneer na een operatie deze tumor (deels) is verwijderd verdwijnen de pedofiele gevoelens zo goed als altijd.
Soms komen de gevoelens terug en blijkt de tumor weer gegroeid te zijn.

Ook kan er een tumor of andere afwijking aanwezig zijn in de amygdala (een klein hersengebied diep in het brein dat ook betrokken is bij emotionele processen).
Er is behoorlijk veel bewijs voor een verminderd volume van deze amygdala bij mensen met pedofiele gevoelens en agressief gedrag.

Vaak is er ook sprake van door hersenschade of medicijnen veroorzaakt afwijkend seksueel gedrag.
Een voorbeeld van medicijnen waarbij een zeer sterke toename van (afwijkend) seksueel gedrag kan voorkomen zijn dopamine-agonisten die worden gebruikt bij de behandeling van de ziekte van Parkinson.
Je bent helemaal niet geïnteresseerd wat mensen vinden van dit onderwerp zoals je in je inleiding schrijft. Je wilt alleen maar ja knikkers die bevestigen wat jij allemaal hebt bedacht. Als iemand een andere mening heeft maak je die belachelijk met dingen als ' normaal reageer ik hier niet op' en andere kinderachtige reacties van je.

Ik zou willen dat mensen die zo veel moeite doen voor misdadigers dat eens voor de slachtoffers zouden doen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 02:50:00 #66
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_194657307
fantastische opstelling van Lucky Strike, onderschrijf ik volledig............

Ik blijf het wel nog steeds onbegrijpelijk vinden dat er naast TBS gevangenisstraffen opgelegd worden. Ik gok dat er nog steeds weinig ruimte is voor psychiatrische zorg in gevangenissen. Dat is iets dat zeker moet verbeteren.

Vraag 2
Geestelijke pijn is net zo werkelijk en pijnlijk als lichamelijke pijn. Het moet verschrikkelijk zijn om zoiets te ervaren. Ik denk dat je continu doodsbang bent en een enorme zelfhaat ontwikkelt. Ook als de pedofiele gevoelens weer weg gaan, kan je jezelf waarschijnlijk nooit meer vertrouwen.

Vraag 3.
Ik hoop dat ik mijn partner kan steunen als hij pedofiele gevoelens zou ontwikkelen, mits hij er geen actie op onderneemt uiteraard.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_194779838
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:27 schreef Doggo2 het volgende:
1. Mijn beeld van tbs is wat ik heb gezien in documentaires. Een soort woongroep, maar wel met cellen die op slot kunnen. Er is dagbesteding en er zijn taken. Ook zijn er geloof ik individuele gesprekken en groepsgesprekken onder begeleiding van een psycholoog (of vergelijkbare functie). De duur dat patiënten er zitten is voor onbepaalde tijd.
Aangezien ik zelf in een beschermde woonvorm heb gewoond (geen tbs ;-) ), kan ik me voorstellen hoe een bepaalde groepsdynamiek kan ontstaan als je op een kluitje zit met mensen met een diagnose. Ook kan ik me voorstellen hoe het is, als begeleiders en verpleging dingen voor je gaan bepalen. De frustraties die er bij komen kijken etc.
Jouw vraag: wat kan er anders? Ik heb geen idee, want ik weet niet hoe het er daar concreet aan toe gaat. Als ik kijk naar mijn ervaring binnen beschermd wonen kijk, waren er vooral problemen vanwege bezuinigingen door de regering. Ik vraag me af of er op tbs ook veel bezuinigd wordt? In ieder geval hadden de bezuinigingen een grote negatieve invloed op de sfeer en werd problematiek van sommige cliënten erger. Er waren bijvoorbeeld heel veel wisselingen in begeleiding, niemand had echt tijd voor je. Als het er net zo aan toe gaat bij tbs kan ik me voorstellen dat problematiek verergerd ipv verminderd. Maar ja, ik heb geen idee of bij jullie dit ook speelt.

2. Ik vind dat psychische pijn zeker niet onder doet voor lichamelijke pijn. Naar mijn mening is psychische pijn heftiger, maar dat is dus persoonlijk. Ik vind het erger om eenzaam of depressief te zijn dan om lichamelijke pijn te hebben. Al denk ik ook dat lichamelijke pijn psychische pijn kan veroorzaken.

3. Voor je laatste vraag ben ik denk ik niet de juiste persoon om antwoord te geven. Aangezien ik ervaring heb met pedofielen vanuit elk perspectief. (Ik sta dus niet op een afstandje)
Ik ben zelf slachtoffer geweest van een pedoseksueel die uiteindelijk ook tbs opgelegd heeft gekregen. Ik heb eigenlijk totaal geen mening of gevoel over deze man, raar maar waar.

Mijn tweede ervaring is dat ik een kennis/vriend had die pedofiel is. Hij had gewoon een normale relatie, en geen kwaad in de zin. Hij had last van depressies en eenzaamheid. Ik heb nooit slecht over hem gedacht, want hij had niks verkeerd gedaan. Daar ben ik vrij simpel in. Ik ben iemand die vaak dingen neemt zoals ze zijn. De haat en heksenjachten kan ik me ook niet in vinden. Het gevoel van extreme walging heb ik gewoon niet als ik met hem spreek. Ik heb ook geen walging voor degene die mij misbruikt heeft, maar misschien komt dat omdat ik zijn hele achtergrond ken wat wel het een en ander verklaart.
Helaas is er de laatste jaren ook bij ons flink bezuinigd waardoor er minder mogelijk is.
Zelf merk ik dit aan het anders moeten omgaan met bevoegdheden en minder tijd hebben.

Ik vind je reactie trouwens erg mooi, het getuigt van veel levenswijsheid en empathie.

Heb je nadien nog wel eens contact gehad met de man die jou misbruikt heeft?
Of heeft jouw familie dat?
Wij brengen in sommige gevallen dader en slachtoffer (ook familie van dader en slachtoffer) bij elkaar, en dat levert zo goed als altijd positieve en zeer interessante taferelen op.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bracha020 op 29-08-2020 16:56:17 ]
pi_194802791
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:36 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Helaas is er de laatste jaren ook bij ons flink bezuinigd waardoor er minder mogelijk is.
Zelf merk ik dit aan het anders moeten omgaan met bevoegdheden en minder tijd hebben.

Ik vind je reactie trouwens erg mooi, het getuigt van veel levenswijsheid en empathie.

Heb je nadien nog wel eens contact gehad met de man die jou misbruikt heeft?
Of heeft jouw familie dat?
Wij brengen in sommige gevallen dader en slachtoffer (ook familie van dader en slachtoffer) bij elkaar, en dat levert zo goed als altijd positieve en zeer interessante taferelen op.
Nee, ik heb nooit verder contact met hem gehad. Ik kende hem überhaupt niet. Hij was het type die uit de struiken springt om je te verkrachten. Hij heeft een hele lijst slachtoffers. Ik weet dat seksueel misbruik normaal vooral voorkomt tussen mensen die al een relatie met elkaar hebben (zoals stiefvader en dochter, leraar en leerling). Maar bij mij was het dus echt een willekeurige vent. En voor hem was ik een van de willekeurige kinderen die toevallig op het “juiste” moment langs liep.
Ik heb hem na zijn vrijlating nog wel eens gezien, we wonen in dezelfde stad. Ik kan zo op afstand wel inschatten dat zijn leven nog steeds gevolgen heeft van zijn daden (en dan spreken we hier over 20 jaar na zijn delict). Hij wordt bijvoorbeeld nog steeds herkent als “de viespeuk die kleine meisjes verkracht.“
Ik denk wel dat hij tot verbetering in staat is geweest tijdens zijn tbs. Door de rechtszaken die hebben plaatsgevonden weet ik nogal wat achtergrondinformatie over hem. Ik geloof best dat hij nu normaal kan leven zonder een gevaar te zijn voor anderen. Dus het maakt me geen klap uit dat hij nu vrij rondloopt. Een “hersenkronkel” heeft hij denk ik niet, zijn hele jeugd en opvoeding hebben wel zwaar gewogen in de dingen die hij heeft gedaan. Als je zelf een lange tijd in zeer slechte (traumatische) omstandigheden hebt moeten leven kan je als mens de realiteit uit het oog verliezen. Ik denk dat dat bij hem gebeurd is.

Mag ik vragen wat het doel/nut is van het contact leggen tussen dader en slachtoffer? En doen jullie dat ook in een situatie als de mijne, waarin er geen sprake is van een relatie?
pi_194804075
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:36 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

[...] en zeer interessante taferelen op.
Klinkt als een morbide fascinatie: het observeren van afwijkend gedrag. Alsof het een soort National Geographic-docu is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 01:47:15 #70
269689 crew  Viv
pi_194804502
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klinkt als een morbide fascinatie: het observeren van afwijkend gedrag. Alsof het een soort National Geographic-docu is.
Ik val eerder over het stukje "zo goed als altijd positieve". :X De kans dat zo'n ontmoeting juist negatief uitpakt en het slachtoffer extra beschadigd raakt, nemen ze maar voor lief dus? Eigenlijk dezelfde insteek als met die proefverloven, als dat experiment verkeerd uitpakt is er weer een slachtoffer gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 31-08-2020 08:32:08 ]
pi_194805010
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 01:47 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik val eerder over het stukje "zo goed als altijd positieve". :X De kans dat zo'n ontmoeting juist negatief uitpakt en het slachtoffer extra beschadigt raakt, nemen ze maar voor lief dus? Eigenlijk dezelfde insteek als met die proefverloven, als dat experiment verkeerd uitpakt is er weer een slachtoffer gemaakt.
Mjah, niet te controleren natuurlijk, omdat privacy. Maar ook daar hebben ze een mooi woord voor: nevenschade.
En een excuus: gehakt, spaanders.
Mooie eufemistische termen, maar hey, ik ben maar een pummel zonder kennis van het tbs-systeem. Misschien zit ik er wel totaal naast.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194862806
Ts is weer weg?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195036040
TS is idd weg.

Of heeft geen zin om te antwoorden. Dat kan natuurlijk ook. Het is niet de eerste keer in dit topic.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195045800
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klinkt als een morbide fascinatie: het observeren van afwijkend gedrag. Alsof het een soort National Geographic-docu is.
Ik snap je reactie, zeker omdat het op psychisch vlak is.
Maar in de medische wereld zijn patiënten met bepaalde ziektebeelden ook interessanter dan de andere. Dat is meer vanuit je professie gezien.
pi_195046242
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 19:57 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Ik snap je reactie, zeker omdat het op psychisch vlak is.
Maar in de medische wereld zijn patiënten met bepaalde ziektebeelden ook interessanter dan de andere. Dat is meer vanuit je professie gezien.
Ik snap dat er een bepaalde vorm van interesse is als een patiënt met een bepaald ziektebeeld behandeld wordt. Diezelfde interesse is een beetje ongepast als er "gewone" mensen bij komen kijken die slachtoffer zijn geworden van het handelen van deze patiënten. Zit je met een trauma opgescheept, en iemand gaat je dan vertellen dat het goed is om met de dader patiënt te praten. En als je dan uiteindelijk daar zit en probeert een boom op te zetten met de oorzaak van je verpeste leven zitten er een paar deskundigen ongeveer zo bij:
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195060452
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 01:47 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik val eerder over het stukje "zo goed als altijd positieve". :X De kans dat zo'n ontmoeting juist negatief uitpakt en het slachtoffer extra beschadigd raakt, nemen ze maar voor lief dus? Eigenlijk dezelfde insteek als met die proefverloven, als dat experiment verkeerd uitpakt is er weer een slachtoffer gemaakt.
Dit soort ontmoetingen gebeurt enkel op verzoek van slachtoffer(s) zelf.
Daarnaast is het niet zo dat dit dan ook zomaar eventjes gebeurt, het vergt veel voorbereiding.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 14 september 2020 @ 20:10:44 #77
269689 crew  Viv
pi_195060863
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:51 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Dit soort ontmoetingen gebeurt enkel op verzoek van slachtoffer(s) zelf.
Daarnaast is het niet zo dat dit dan ook zomaar eventjes gebeurt, het vergt veel voorbereiding.
Aha, goed om te horen. :) Dank voor je toelichting!
pi_195061111
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:19 schreef Doggo2 het volgende:

[..]

Nee, ik heb nooit verder contact met hem gehad. Ik kende hem überhaupt niet. Hij was het type die uit de struiken springt om je te verkrachten. Hij heeft een hele lijst slachtoffers. Ik weet dat seksueel misbruik normaal vooral voorkomt tussen mensen die al een relatie met elkaar hebben (zoals stiefvader en dochter, leraar en leerling). Maar bij mij was het dus echt een willekeurige vent. En voor hem was ik een van de willekeurige kinderen die toevallig op het “juiste” moment langs liep.
Ik heb hem na zijn vrijlating nog wel eens gezien, we wonen in dezelfde stad. Ik kan zo op afstand wel inschatten dat zijn leven nog steeds gevolgen heeft van zijn daden (en dan spreken we hier over 20 jaar na zijn delict). Hij wordt bijvoorbeeld nog steeds herkent als “de viespeuk die kleine meisjes verkracht.“
Ik denk wel dat hij tot verbetering in staat is geweest tijdens zijn tbs. Door de rechtszaken die hebben plaatsgevonden weet ik nogal wat achtergrondinformatie over hem. Ik geloof best dat hij nu normaal kan leven zonder een gevaar te zijn voor anderen. Dus het maakt me geen klap uit dat hij nu vrij rondloopt. Een “hersenkronkel” heeft hij denk ik niet, zijn hele jeugd en opvoeding hebben wel zwaar gewogen in de dingen die hij heeft gedaan. Als je zelf een lange tijd in zeer slechte (traumatische) omstandigheden hebt moeten leven kan je als mens de realiteit uit het oog verliezen. Ik denk dat dat bij hem gebeurd is.

Mag ik vragen wat het doel/nut is van het contact leggen tussen dader en slachtoffer? En doen jullie dat ook in een situatie als de mijne, waarin er geen sprake is van een relatie?
Het contact leggen is altijd op verzoek van slachtoffer(s) zelf.
Vaak is het ook familie die alles een plekje wil geven en denkt dat een ontmoeting daarbij kan helpen.
In de praktijk is dit ook vaak het geval, men gaat dingen van een andere kant bekijken.

Voor de buitenwereld lijkt het vaak alsof slachtoffers enkel met haatgevoelens rondlopen, dit is niet zo.
Daarom vond ik jouw reactie als slachtoffer erg fijn om te lezen.
En ja, in jouw geval komt dit ook voor.

Er zijn gewoon ontzettend veel mensen die meer rust krijgen door het verhaal en levensgeschiedenis van een ander (de dader) te horen. Te zien dat die ander vaak ook een gezin en geliefden heeft die ook slachtoffer zijn (niet van daden maar van de gevolgen en het veroordelen wat de buitenwereld doet).
Mensen gaan zich vaak dan pas realiseren dat dit iedereen kan overkomen en zien dat ze niet te maken hebben met een beest maar met een niet gezond mens die niet voor niets bij ons verblijft.
Voor heel veel slachtoffers brengt een dergelijke ontmoeting en contact rust, het is dus enorm belangrijk.

Maar dit gebeurt dus altijd stap voor stap en vergt enorm veel voorbereiding.
Het is niet zo dat slachtoffer op maandag aangeeft de dader te willen ontmoeten en dat dit op dinsdag gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bracha020 op 14-09-2020 20:34:00 ]
pi_195072645
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:36 schreef Ridocar het volgende:
TS is idd weg.

Of heeft geen zin om te antwoorden. Dat kan natuurlijk ook. Het is niet de eerste keer in dit topic.
Jep, ts is aan het cherrypicken. Wie had dat gedacht...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195089106
Vraag 1:
Ik heb geen idee hoe een TBS kliniek in zijn werk gaat dus hier ga ik ook geen uitspraken over doen.

Vraag 2:
Pedofilie is niet iets waar iemand iets aan kan doen, maar voorkomen dat je omgaat naar een pedosexueel is iets waar je verantwoordelijkheid voor moet nemen, er zijn verschillende opties die je kan nemen om te voorkomen dat je die stap neemt zoals bijvoorbeeld chemische castratie e.d.
Ook ben ik van mening dat er annonieme meld punten moeten zijn om hulp te kunnen krijgen zodat deze mensen niet over de streep gaan.

Vraag 3:
Als iemand die dicht bij mij staat dit ervaart zal ik net zoals hierboven een oplossing aandragen en ermee helpen dat deze persoon geholpen zal worden.
Mocht blijken dat de persoon ook iets met die gevoelens gedaan heeft dan zal ik de eerste zijn die hij/zij zal aangeven, kinderen is iets waar je niet aankomt en dan maakt het me niet uit wie je bent.
pi_195156827
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:13 schreef Sharuun01 het volgende:
Vraag 1:
Ik heb geen idee hoe een TBS kliniek in zijn werk gaat dus hier ga ik ook geen uitspraken over doen.

Vraag 2:
Pedofilie is niet iets waar iemand iets aan kan doen, maar voorkomen dat je omgaat naar een pedosexueel is iets waar je verantwoordelijkheid voor moet nemen, er zijn verschillende opties die je kan nemen om te voorkomen dat je die stap neemt zoals bijvoorbeeld chemische castratie e.d.
Ook ben ik van mening dat er annonieme meld punten moeten zijn om hulp te kunnen krijgen zodat deze mensen niet over de streep gaan.

Vraag 3:
Als iemand die dicht bij mij staat dit ervaart zal ik net zoals hierboven een oplossing aandragen en ermee helpen dat deze persoon geholpen zal worden.
Mocht blijken dat de persoon ook iets met die gevoelens gedaan heeft dan zal ik de eerste zijn die hij/zij zal aangeven, kinderen is iets waar je niet aankomt en dan maakt het me niet uit wie je bent.
Wat zijn je vragen eigenlijk?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 23:59:42 #82
269689 crew  Viv
pi_195156866
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat zijn je vragen eigenlijk?
Diegene reageert puntsgewijs op de vragen in de OP. ;)
pi_195156884
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat zijn je vragen eigenlijk?
Of je de op nog eens wil lezen? :P Dit lijken mij namelijk antwoorden daarop..
pi_195156989
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:59 schreef Viv het volgende:

[..]

Diegene reageert puntsgewijs op de vragen in de OP. ;)
quote:
12s.gif Op zondag 20 september 2020 00:00 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Of je de op nog eens wil lezen? :P Dit lijken mij namelijk antwoorden daarop..
Oh.
Shoot.

Ik dacht dat het een post op zichzelf was. My bad.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_195355861
quote:
Niet serieus te nemen, die Frans. Hij ziet achter alles een complot. En natuurlijk verpakt in het sociaal gewenste element "pedo's zijn stom". Ja, natuurlijk vindt vrijwel iedereen dat. Maar dan ben ik het nog niet eens met hem.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_196188210
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jep, ts is aan het cherrypicken. Wie had dat gedacht...
Mijn bedoeling met dit topic was (en is) om meningen van mensen te verzamelen voor een onderzoekje, en dit een beetje overzichtelijk te houden.
Niet om allerlei vragen te beantwoorden en discussies aan te gaan.
Daar diende het VraagWatJeWil topic immers voor.

Nu begrijp ik best dat het logisch is dat er bij een onderwerp als dit weer vragen en discussies ontstaan maar ik heb in het begin al aangeven bij de moderator dat ik momenteel niet de tijd heb om veel te Fokken en zodoende niet alle vragen kan beantwoorden.

Ik heb wel aangeboden om een tweede (vervolg) VraagWatJeWil topic te verzorgen.
pi_196188436
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet serieus te nemen, die Frans. Hij ziet achter alles een complot. En natuurlijk verpakt in het sociaal gewenste element "pedo's zijn stom". Ja, natuurlijk vindt vrijwel iedereen dat. Maar dan ben ik het nog niet eens met hem.
Ik moest even opzoeken wie 'Lange Frans' is, maar nu ik dit weet heb ik niet gelijk het idee dat hij genoeg kennis heeft van dit complexe onderwerp om daar uitspraken over te doen.

Ik zou echt heel graag eens met zo'n iemand die toch behoorlijk veel invloed op voornamelijk veel jongeren lijkt te hebben om de tafel gaan zitten en hem vragen wat hij eigenlijk weet over parafiliën als pedofilie en wat hij er zo 'stom' aan vindt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 november 2020 @ 16:42:48 #89
269689 crew  Viv
pi_196188610
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:15 schreef Bracha020 het volgende:
Ik heb wel aangeboden om een tweede (vervolg) VraagWatJeWil topic te verzorgen.
Top! :)
pi_196190633
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:15 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Mijn bedoeling met dit topic was (en is) om meningen van mensen te verzamelen voor een onderzoekje, en dit een beetje overzichtelijk te houden.
Niet om allerlei vragen te beantwoorden en discussies aan te gaan.
Daar diende het VraagWatJeWil topic immers voor.
Opvallend at je je topic opeens afbakent, terwijl het topic vol staat met discussies en vragen. Dat gaat er bij mij niet in. Zeker niet omdat juist de meest kritische opmerkingen/vragen niet worden beantwoord.
quote:
Nu begrijp ik best dat het logisch is dat er bij een onderwerp als dit weer vragen en discussies ontstaan maar ik heb in het begin al aangeven bij de moderator dat ik momenteel niet de tijd heb om veel te Fokken en zodoende niet alle vragen kan beantwoorden.
En wanneer was je van plan om dit aan de gewone users te vertellen? Een simpele "Ik heb de komende weken geen tijd, geduld aub." was al voldoende.
Okee, je mag dit zelf weten, maar totale stilte en dan terugkomen met een uitleg als deze werkt niet echt lekker.
quote:
Ik heb wel aangeboden om een tweede (vervolg) VraagWatJeWil topic te verzorgen.
Daar twijfel ik geen moment aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_196190925
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Opvallend at je je topic opeens afbakent, terwijl het topic vol staat met discussies en vragen. Dat gaat er bij mij niet in. Zeker niet omdat juist de meest kritische opmerkingen/vragen niet worden beantwoord.
[..]

En wanneer was je van plan om dit aan de gewone users te vertellen? Een simpele "Ik heb de komende weken geen tijd, geduld aub." was al voldoende.
Okee, je mag dit zelf weten, maar totale stilte en dan terugkomen met een uitleg als deze werkt niet echt lekker.
[..]

Daar twijfel ik geen moment aan.
Mijn werkwijze in dit topic is uitvoerig besproken met de moderator.
Ik heb zelfs het advies gekregen om niet overal te diep op in te gaan om het overzichtelijk te houden.
Daarnaast beslis ik zelf waar ik wel of niet op reageer in een topic dat in eerste instantie niet bedoeld is voor vragen en discussies.

Komt bij dat de meeste antwoorden op vragen of opmerkingen die ik niet beantwoord (en jij misschien als 'te kritisch' bestempelt) terug te vinden zijn in het VraagWatJeWil topic.
pi_196194515
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 19:19 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Mijn werkwijze in dit topic is uitvoerig besproken met de moderator.
Ik heb zelfs het advies gekregen om niet overal te diep op in te gaan om het overzichtelijk te houden.
Daarnaast beslis ik zelf waar ik wel of niet op reageer in een topic dat in eerste instantie niet bedoeld is voor vragen en discussies.

Komt bij dat de meeste antwoorden op vragen of opmerkingen die ik niet beantwoord (en jij misschien als 'te kritisch' bestempelt) terug te vinden zijn in het VraagWatJeWil topic.
Je herhaalt post #87 in andere woorden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_196194620
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je herhaalt post #87 in andere woorden.
Hopelijk is het nu dan wel allemaal duidelijk voor je ;)
pi_196195507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:02 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Hopelijk is het nu dan wel allemaal duidelijk voor je ;)
Nee. Ik had graag een inhoudelijke reactie gewild.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_196216798
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:32 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Dank je.

Omdat jij het niet begrijpt horen deze mensen volgens jou dus niet thuis in de samenleving?
Mag ik vragen waar ze volgens jou wel thuishoren?
Iemand met enkel een bepaalde aantrekkingskracht tot kinderen doet namelijk niets verkeerd en die sluit je dus niet op.


Het is ook heel moeilijk te begrijpen als je geen voldoende kennis hebt van het onderwerp, en dat is heel logisch.
Het is nogal complex allemaal.
Vandaar ook dit topic; wij zijn benieuwd naar de gedachten en gevoelens van mensen voor wie dit eigenlijk een ver-van-mijn-bed-show is.

Ik hoop wel dat je begrijpt dat alles niet zo zwart-wit is als jij denkt.
Er is in veruit de meeste gevallen natuurlijk ook veel meer aan de hand dan alleen maar iemand 'sexy' vinden.

Komt bij dat niemand vraagt om zulke gevoelens en ik ervan uitga dat je zelf wel weet dat je gevoelens niet zomaar even uitschakelt.
Je wou graag in kaart brengen wat mensen vonden van zedendelinquenten, hierbij is het dus wel verder gegaan dan een gedachte.
Het valt me op dat je Lucky strike zowaar prijst om open minded te zijn als het om dit onderwerp gaat, maar zodra AgentS zegt dat deze mensen niet in de samenleving horen, kun je hier niet echt begrip voor op brengen.

Daarnaast denk ik dat pedofilie wel door meer dingen actief wordt aangewakkerd zoals o.a. de televisie.
pi_196239222
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 07:15 schreef Girlwiththepurplelipstick het volgende:

[..]

Je wou graag in kaart brengen wat mensen vonden van zedendelinquenten, hierbij is het dus wel verder gegaan dan een gedachte.
Het valt me op dat je Lucky strike zowaar prijst om open minded te zijn als het om dit onderwerp gaat, maar zodra AgentS zegt dat deze mensen niet in de samenleving horen, kun je hier niet echt begrip voor op brengen.

Daarnaast denk ik dat pedofilie wel door meer dingen actief wordt aangewakkerd zoals o.a. de televisie.
Waarom ik iemand als Lucky Strike prijs komt mede omdat ze inhoudelijk reageert, niet zomaar begint te roepen en aan de gestelde vragen voorbij gaat.
Alle vragen die ik stel en waar het me hier dus om gaat kwamen bij haar aan bod.
Dit neemt niet weg dat ik achteraf gezien niet (zo uitgebreid) op een reactie als die van AgentS had moeten reageren, want daar is dit topic dus eigenlijk niet voor bedoeld.

Na afloop van mijn eerste VraagWatJeWil topic en door de vele vragen die nog bleven (en nog steeds blijven) komen is er destijds al over een deel 2 gepraat.
Na overleg met de moderator zal ik deel 2 binnenkort dan ook starten.

Daarin kan ik beter de tijd nemen voor alles en zodoende hoop ik wat users nog van dienst te kunnen zijn.
pi_196239966
Ik heb wat docu's gezien van mensen die pedofiel zijn en ook op FOK! was een paar jaar geleden iemand die er openlijk voor uitkwam dat hij pedofiele gevoelens heeft. (Hij zei trouwens ook dat hij het niet praktiseert en persoonlijk geloof ik dat ook.) Ik heb hem al jaren niet meer gezien. Hij kreeg denk ik een permban (wel om andere redenen dan de pedofilie).

Hier is zo'n docu.



Het valt me op dat ik bij al die mensen een bepaalde emotionele gereserveerdheid zie. Bij die man in het filmpje, ook bij die persoon op FOK! en ook bij die Marthijn Uittenbogaard. Ik vraag me af of de emoties er überhaupt zijn. Heeft het ook te maken met gebrek aan emotionele ontwikkeling of theory of mind?

Mensen zoals Marc Dutroux zijn volgens mij niet pedofiel in die zin dat ze verliefd worden op een minderjarige, maar vooral kicken op de macht die ze hebben op iemand die weerloos is.

Ik vind dat er sowieso problemen zijn in de psychische gezondheidszorg en dat zal denk ik niet anders zijn in TBS-klinieken. Ik denk dat er een hoop bureaucratische regels en protocollen belemmeren dat de deliquenten de aanpak krijgen die ze nodig hebben. Ik denk dat heel veel medewerkers daar überhaupt niet voldoende nadenken wat ze nou eigenlijk willen bereiken en wat het uiteindelijke doel is van hun werk - ze werken gewoon volgens de regels. Het is niet zozeer aan hen te wijten, maar zo zit de Nederlandse samenleving in elkaar. Men is tegenwoordig vaak vergeten dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')