abonnement Unibet Coolblue
pi_194155932
quote:
Mwah, ik denk dat ze na 8 overwinningen op rij, waarvan 6x 1,2, de boel gewoon bewust dichtgeschroeft hebben of bepaalde upgrades uitgesteld. En dat ze dit jaar gewoon weer op volle kracht zijn begonnen.
  zondag 19 juli 2020 @ 09:40:21 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194155943
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:38 schreef opreis het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat ze na 8 overwinningen op rij, waarvan 6x 1,2, de boel gewoon bewust dichtgeschroeft hebben of bepaalde upgrades uitgesteld. En dat ze dit jaar gewoon weer op volle kracht zijn begonnen.
zo makkelijk is dat niet, zo'n besluit is veel eerder genomen
pi_194155971
Zou ook kunnen dat op basis van valsspelen Ferrari, Mercedes toen besloten heeft ook zoiets dergelijks te ontwikkelen en wat niet onder de regelwijziging valt wat de Ferrari's trof maar misschien wel net zo curieus is. Wapenwedloop waarbij Mercedes nu de nukes inzet waar Ferrari ze heeft moeten inleveren.

Ik bedoel Williams en Racing Point gaan ineens drie seconden (!) sneller :X
  zondag 19 juli 2020 @ 09:46:45 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194155988
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:44 schreef VacaLoca het volgende:
Zou ook kunnen dat op basis van valsspelen Ferrari, Mercedes toen besloten heeft ook zoiets dergelijks te ontwikkelen en wat niet onder de regelwijziging valt wat de Ferrari's trof maar misschien wel net zo curieus is. Wapenwedloop waarbij Mercedes nu de nukes inzet waar Ferrari ze heeft moeten inleveren.

Ik bedoel Williams en Racing Point gaan ineens drie seconden (!) sneller :X
1,7 las ik (Racing Point) al is dat nog enorm
pi_194156114
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:44 schreef VacaLoca het volgende:
Zou ook kunnen dat op basis van valsspelen Ferrari, Mercedes toen besloten heeft ook zoiets dergelijks te ontwikkelen en wat niet onder de regelwijziging valt wat de Ferrari's trof maar misschien wel net zo curieus is. Wapenwedloop waarbij Mercedes nu de nukes inzet waar Ferrari ze heeft moeten inleveren.

Ik bedoel Williams en Racing Point gaan ineens drie seconden (!) sneller :X
Merc heeft deze winter niet stil gezeten :Y . Het is niet alleen de PU want de auto gaat ook fantastisch door de bochten.
En RP heeft de aero van Mercedes 2019 gejat en bij Williams was er wat ruimte voor verbetering _O-

50-50 tussen motor en aero/chassis? En waar in de motor denk je dat ze zo iets groots gevonden hebben? De brandstoftoevoer zou nu meer moeten kunnen met de extra sensor.
  zondag 19 juli 2020 @ 10:18:16 #206
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_194156370
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

1,7 las ik (Racing Point) al is dat nog enorm
2,7 voor Racing Point :o
  zondag 19 juli 2020 @ 10:20:16 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194156397
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:18 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

2,7 voor Racing Point :o
heb ik het misschien niet goed gelezen :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 juli 2020 @ 10:43:54 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194156611
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 09:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Merc heeft deze winter niet stil gezeten :Y . Het is niet alleen de PU want de auto gaat ook fantastisch door de bochten.
En RP heeft de aero van Mercedes 2019 gejat en bij Williams was er wat ruimte voor verbetering _O-

50-50 tussen motor en aero/chassis? En waar in de motor denk je dat ze zo iets groots gevonden hebben? De brandstoftoevoer zou nu meer moeten kunnen met de extra sensor.
je krijgt er wel rook voor terug uit de bochten die naar rechts gaan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 juli 2020 @ 10:45:34 #209
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194156622
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

heb ik het misschien niet goed gelezen :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194156640
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 23:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat verschilt ook per jaar he.

Op dit moment is Mercedes idd dominant, maar dat is lang niet altijd zo. Om een F1 kampioenschap te winnen moet er veel meer in een plaats vallen dan maar even een Indy500 winnen. Dat is maar even 1 wedstrijden wat ronden rijden.
Buiten dat een oval veel saaier is om naar te kijken komt er bij een F1 kampioenschap gewoon veel meer te kijken.
[..]

Is gewoon een race op een oval. Boeiend. Is maar 1 race even winnen, leuk hoor.
Is wel even heel lang maar is alleen maar endurance.

Ik volg nu de Amerikaanse races ook wel. Maar die zijn toch wel echt 100x zo saai als een F1 wedstrijd. Gaat allemaal maar zo langzaam voorbij. Met name de oval races.
Ik ben meer een liefhebber van Indycar. Juist vanwege de ovals. Maar goed iedereen zo zijn voorkeur. Mogelijk omdat ik drie maal een oval race live heb gezien waarvan een in de VS en twee in Duitsland in de tijd dat Zanardi en Villeneuve nog in die serie reed. Bovendien zijn die oval races moeilijker dan dat het lijkt.

Uiteraard ik volg ook F1, maar het materieel speelt daar een te belangrijke rol waardoor de uitslag en het wk al vrij goed voorspelbaar is.

En de Indy 500 is toch wel wat mij betreft de race van het jaar. Ik geef toe dat het de laatste pak weg 3 jaar iets minder is geworden.

En dan hebben we nog Nascar. Ook geweldig.

Als het om sport gaat kun je dat wel aan die Yanks overlaten.
  zondag 19 juli 2020 @ 10:50:14 #211
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194156656
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben meer een liefhebber van Indycar. Juist vanwege de ovals. Maar goed iedereen zo zijn voorkeur. Mogelijk omdat ik drie maal een oval race live heb gezien waarvan een in de VS en twee in Duitsland in de tijd dat Zanardi en Villeneuve nog in die serie reed. Bovendien zijn die oval races moeilijker dan dat het lijkt.

Uiteraard ik volg ook F1, maar het materieel speelt daar een te belangrijke rol waardoor de uitslag en het wk al vrij goed voorspelbaar is.

En de Indy 500 is toch wel wat mij betreft de race van het jaar. Ik geef toe dat het de laatste pak weg 3 jaar iets minder is geworden.

En dan hebben we nog Nascar. Ook geweldig.

Als het om sport gaat kun je dat wel aan die Yanks overlaten.
IndyCar en NASCAR zijn dan ook min of meer spec races in tegenstelling tot de Formule 1 waar iedereen zelf zijn auto moet bouwen. Dat geeft wel een extra dimensie.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194156669
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:50 schreef Starflyer het volgende:

[..]

IndyCar en NASCAR zijn dan ook min of meer spec races in tegenstelling tot de Formule 1 waar iedereen zelf zijn auto moet bouwen. Dat geeft wel een extra dimensie.
Nou ja ik vraag mij af of Racing Point zelf iets ontwikkeld waar enorme kosten in gaat zitten. Ze hebben gewoon de Mercedes versie van 2019 gekocht als je het mij vraagt.
  zondag 19 juli 2020 @ 10:53:15 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194156679
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben meer een liefhebber van Indycar. Juist vanwege de ovals. Maar goed iedereen zo zijn voorkeur. Mogelijk omdat ik drie maal een oval race live heb gezien waarvan een in de VS en twee in Duitsland in de tijd dat Zanardi en Villeneuve nog in die serie reed. Bovendien zijn die oval races moeilijker dan dat het lijkt.

Uiteraard ik volg ook F1, maar het materieel speelt daar een te belangrijke rol waardoor de uitslag en het wk al vrij goed voorspelbaar is.

En de Indy 500 is toch wel wat mij betreft de race van het jaar. Ik geef toe dat het de laatste pak weg 3 jaar iets minder is geworden.

En dan hebben we nog Nascar. Ook geweldig.

Als het om sport gaat kun je dat wel aan die Yanks overlaten.
Alleen maar show bij die Amerikanen, in plaats van sport. Idem met football en basketball etc.

Voor mij is de 24u van de Nürburgring de race van het jaar.
Endurance op een écht circuit. Le Mans is mooi maar ook vanwege de prestige die eraan hangt, de Nürburgring is meer "puur".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 19 juli 2020 @ 10:54:26 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194156694
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben meer een liefhebber van Indycar. Juist vanwege de ovals. Maar goed iedereen zo zijn voorkeur. Mogelijk omdat ik drie maal een oval race live heb gezien waarvan een in de VS en twee in Duitsland in de tijd dat Zanardi en Villeneuve nog in die serie reed. Bovendien zijn die oval races moeilijker dan dat het lijkt.

Uiteraard ik volg ook F1, maar het materieel speelt daar een te belangrijke rol waardoor de uitslag en het wk al vrij goed voorspelbaar is.

En de Indy 500 is toch wel wat mij betreft de race van het jaar. Ik geef toe dat het de laatste pak weg 3 jaar iets minder is geworden.

En dan hebben we nog Nascar. Ook geweldig.

Als het om sport gaat kun je dat wel aan die Yanks overlaten.
Sport of show?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 juli 2020 @ 10:54:37 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194156695
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:50 schreef Starflyer het volgende:

[..]

IndyCar en NASCAR zijn dan ook min of meer spec races in tegenstelling tot de Formule 1 waar iedereen zelf zijn auto moet bouwen. Dat geeft wel een extra dimensie.
is niet helemaal waar. In de NASCAR hebben teams best nog wel wat vrijheden voor de auto, alleen de organisatie perkt ze zo nu en dan in en er zijn gedurende het seizoen ook dagen waarop ze een kijkje bij elkaar in de keuken mogen nemen. Dit om de verschillen verder te verkleinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 juli 2020 @ 10:57:05 #216
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194156714
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou ja ik vraag mij af of Racing Point zelf iets ontwikkeld waar enorme kosten in gaat zitten. Ze hebben gewoon de Mercedes versie van 2019 gekocht als je het mij vraagt.
Aero moeten ze zelf ontwikkelen. Ophanging en versnellingsbak en zo mogen ze wel inkopen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194156724
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je krijgt er wel rook voor terug uit de bochten die naar rechts gaan ...
dat doen ze voor het dramatisch effect _O-
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 juli 2020 @ 10:58:36 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194156728
Daarom snap ik Racing Point wel, want alles bij Benz is gemaakt voor het concept met bijna geen rake, dus dan is het logisch dat je hun concept zoveel mogelijk overneemt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 juli 2020 @ 11:01:07 #219
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194156759
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet helemaal waar. In de NASCAR hebben teams best nog wel wat vrijheden voor de auto, alleen de organisatie perkt ze zo nu en dan in en er zijn gedurende het seizoen ook dagen waarop ze een kijkje bij elkaar in de keuken mogen nemen. Dit om de verschillen verder te verkleinen.
Under the hood is het dezelfde auto. Alleen de carrosserie (bodywork) is anders.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Generation_6_(NASCAR)
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 19 juli 2020 @ 11:02:51 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194156785
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:57 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Aero moeten ze zelf ontwikkelen. Ophanging en versnellingsbak en zo mogen ze wel inkopen.
Daar gaat het protest nu toch ook over? De aero?

EDIT Uiteraard, protesteren tegen iets wat sowieso legaal is heeft weinig zin.
Ik ga lekker vandaag :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194156795
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sport of show?
Beide. Het is de combinatie. Heb je ooit zo een race live meegemaakt ben je verkocht. Het is ook veel meer toegankelijk voor het publiek.

Maar goed, ik zeg niet dat F1 niet leuk is. Helaas speelt in die klasse het materieel de grootste rol. Maar dat zal mogelijk ook de bedoeling zijn. Ik zeg ook niet dat Hamilton geen goed coureur is. Maar ik vraag mij af wat hij in een ander team bereikt zou hebben. Bij F1 moet je op het juiste moment bij het juiste team zitten. Zeker in deze tijd. In de tijd met Schumacher, Hill en Villeneuve was het toch mbt coureurs en materieel meer concurrentie.
  zondag 19 juli 2020 @ 11:06:39 #222
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194156817
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar gaat het protest nu toch ook over? De aero?

EDIT Uiteraard, protesteren tegen iets wat sowieso legaal is heeft weinig zin.
Ik ga lekker vandaag :@
De brake ducts. En ja, die hebben invloed op de aero.

Maar vorig jaar mocht dat nog wel (brake ducts overnemen), maar dit jaar niet meer.

Maar de FIA verwacht nog wel meer protesten van Renault tegen RP.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194156911
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]

De brake ducts. En ja, die hebben invloed op de aero.

Maar vorig jaar mocht dat nog wel (brake ducts overnemen), maar dit jaar niet meer.

Maar de FIA verwacht nog wel meer protesten van Renault tegen RP.
Het is bizar als je de beelden bekijkt hoe goed Mercedes de zaakjes in orde hebben. Ik verwacht wel dat Racing Point in een complete wedstrijd nog wel wat terug gaat vallen. Maar als je toch ziet met welk gemak Hamilton met die Mercedes knalt ten opzichte van andere teams dan weet je wel wie er weer dat wk binnengesleept. En met Rosberg had Hamilton concurrentie maar het heeft uiteindelijk Rosberg de kop gekost en koos eieren voor zijn geld. Jammer dat die al stopte na een WK winst. Die wist ook wel dat een andere team hem het materiaal niet kon geven.
pi_194156978
Ik vind dit een heel interessant punt in de carrière van Max en ik ben dan ook zwaar benieuwd , hoe hij hier mee om zal gaan. Want deze situatie is nieuw voor hem.

Er zijn heel veel fans die al jaren van mening zijn, dat Verstappen de allerbeste coureur is, zelfs beter als Hamilton. Critici wierpen onder andere altijd tegen, dat bij 'de aller beste coureur zijn' meer komt kijken dan snel op het circuit gaan.
Hoe gaat Max met deze druk om? Zijn eerste toets is hij wat mij betreft al voor gezakt, want zijn houding gisteren was er één waar de zichtbare frustratie vanaf droop. Hij maakte zich zelfs druk om randzaken, zoals een opmerking van Russel.

RB is nu gebaat bij een leider, die opstaat en de kar trekt. Die keihard gaat werken, om de boel weer op de rit te krijgen. Die zich rustig houdt in de media en zorgt dat wat hij zegt de juiste dosis nuance bevat.

Vanmiddag om 15.10 uur volgt Max zijn tweede toets. Ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen. Net zoals ik benieuwd ben, hoe dit zich verder gaat ontwikkelen de komende weken.
pi_194156982
quote:
14s.gif Op zondag 19 juli 2020 10:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Alleen maar show bij die Amerikanen, in plaats van sport. Idem met football en basketball etc.

Voor mij is de 24u van de Nürburgring de race van het jaar.
Endurance op een écht circuit. Le Mans is mooi maar ook vanwege de prestige die eraan hangt, de Nürburgring is meer "puur".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi. Le Mans wil ik ook nog een keer live meemaken. Dat zit nog in de planning.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')