quote:Storing bij Cloudflare legt honderduizenden sites plat
Gisteravond veroorzaakte een configuratiefout in het backbone-netwerk van Cloudflare voor een grote storing op het internet. Bij de storing, die overigens slechts een kleine drie kwartier duurde, waren honderdduizenden sites – waaronder ook die van OneMoreThing – onbereikbaar. Volgens Cloudflare was de storing niet wereldwijd, maar beperkte deze zich tot bepaalde regio’s.
De getroffen regio’s waren San Jose, Dallas, Seattle, Los Angeles, Chicago, Washington, DC, Richmond, Newark, Atlanta, Londen, Amsterdam, Frankfurt, Parijs, Stockholm, Moskou, St. Petersburg, São Paulo, Curitiba en Porto Alegre. Andere locaties bleven normaal functioneren. De storing begon om 22.25 uur lokale tijd en duurde een klein half uur. In het kwartier erna kwam het internetverkeer weer langzaam aan op gang en om 0:10 uur werkte alles weer als vanouds.
De storing werd niet veroorzaakt door een aanval of inbreuk van welke aard dan ook, maar trad op door werkzaamheden aan een segment van de backbone in de VS. Om vertragingen te voorkomen werd een deel van het internetverkeer omgeleid. Die instelling bevatte een fout waardoor alle internetverkeer over een router in Atlanta werd gestuurd. Die kon deze enorme toename aan internetverkeer niet lang aan. Alle Cloudflare-netwerklocaties, die op deze backbone router waren aangesloten, gingen hierdoor op zwart.
Cloudflare heeft inmiddels in zijn blog excuses voor deze pijnlijke storing aangeboden. Men heeft met spoed een globale wijziging aangebracht in de backbone-configuratie. Die moet voorkomen een storing als deze opnieuw kan optreden.
De Cloudflare-backbone
Cloudflare heeft een backbone tussen veel eigen datacenters over de hele wereld. Zo’n backbone moet je zien als een reeks privé-lijnen tussen al die datacenters. Hierdoor kan een sneller en betrouwbaarder dataverkeer plaatsvinden, zonder over het openbare internet te gaan. Dat voorkomt vertragingen omdat dit het bedrijf controle biedt over weg die alle stukjes het internetverkeer moeten volgen.
Door de storing in de backbone, viel dus een deel van die data-snelweg uit, met als gevolg dat al die data niet meer op de juiste plek terecht kwam. Honderdduizenden onbereikbare sites waren het resultaat.
Degenen die gelijk dachten dat onze uiterst betrouwbare OneMoreThing server weer eens de geest gegeven had, moeten we teleurstellen. Het niet bereikbaar zijn van OMT lag dit keer echt niet aan ons 🙂
https://www.onemorething.(...)duizenden-sites-plat
Dan hebben die fucking veel in handen zeg.....quote:
Fok plat ook hier, Youtube HD not a flaw.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:44 schreef Nikonlover het volgende:
Inmiddels kan ik weer op FOK!. Op een youtube livestream zag ik vooral meldingen van Europa, UK en USA waar het internet niet meer werkt. Gek genoeg bleef Youtube, iig bij mij, wel bereikbaar. Lijkt op een 1 of andere cyberattack ofzo. Zal dit een vergeldingsactie zijn van Iran vanwege de vele Cyberattacks de laatste tijd?
Tweets zal ik besparen. Als er een nieuwsbericht is, dan update ik de OP.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:45 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dan hebben die fucking veel in handen zeg.....
Enige wat ik vanaf hier kon bereiken was youtube en de NOS. De rest van alle websites onder mijn favorieten deed het niet. Zelfs google niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Fok plat ook hier, Youtube HD not a flaw.
Conclusie: Het internet werkte, bepaalde stromen waren geblokkeerd.
Had er nooit van gehoord. Wat is dat voor iets dan?quote:
Het is niet iets, het is "beschikken over" infrastructuur, met alle plichten en lusten die daar bij horen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Had er nooit van gehoord. Wat is dat voor iets dan?
Jezus....quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:50 schreef LTVDK het volgende:
https://www.cloudflarestatus.com/incidents/b888fyhbygb8
Cloudflare Network and Resolver Issues
Incident Report for Cloudflare
Identified
The issue has been identified and a fix is being implemented.
Posted 4 minutes ago. Jul 17, 2020 - 21:46 UTC
Investigating
Cloudflare is investigating issues with Cloudflare Resolver and our edge network in certain locations.
Customers using Cloudflare services in certain regions are impacted as requests might fail and/or errors may be displayed.
Data Centers impacted include: SJC, DFW, SEA, LAX, ORD, IAD, EWR, ATL, LHR, AMS, FRA, CDG
Posted 13 minutes ago. Jul 17, 2020 - 21:37 UTC
This incident affects: Cloudflare Sites and Services (Cloudflare API, Cloudflare Recursive DNS).
Laten we deze uitspraak eens analyseren...quote:
En wat is de wortel van 53?? Juist....JUIST!!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:52 schreef Farenji het volgende:
Het opvallende was dat alle cloudflare servers wel nog gewoon pingbaar waren maar niet meer reageerden op port 53.
In veruit de meeste gevallen is incompetentie een betere verklaring dan kwaadwillendheid.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:54 schreef Nikonlover het volgende:
Ik denk echt dat dit een aanval van Iran zou kunnen zijn vanwege dit: NWS / Mysterieuze reeks explosies en branden Iran kan nauwelijks toeval zijn
Zo'n wraakactie hebben we al eens eerder gezien namelijk. Toen hadden ze verschillende grote banken plat gegooid en een aantal energiecentrales in de VS.
Ik heb een papieren Enceclopedyquote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Dit was slechts een voorproefje. Of een test, whatever.
De grote klap moet nog komen.
Eens, al toont het wel de kwetsbaarheid.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
In veruit de meeste gevallen is incompetentie een betere verklaring dan kwaadwillendheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |