abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:21:32 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194129542
Koninklijke Horeca Nederland start kort geding tegen de Staat voor versoepeling coronamaatregelen.
quote:
De horecabranche stapt naar de rechter om de Nederlandse overheid te dwingen de coronamaatregelen in de horeca te versoepelen. Daarover heeft brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een kort geding tegen de Staat aangespannen. KHN wil zo snel mogelijk versoepelingen, in het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafel mag zitten.

quote:
Volgens de branche zijn de maatregelen die nu gelden in de horeca veel strenger dan noodzakelijk. Ook zijn ze volgens KHN in hoge mate willekeurig en staan ze haaks op versoepelingen die op andere gebieden wél zijn doorgevoerd.
Door in de maatregelen verder te gaan dan nodig is, handelt de Staat niet alleen onrechtmatig tegenover horecaondernemers, maar ook in strijd met grondrechten, meent de KHN. De versoepelingen moeten volgens hen per direct ingaan. Daarnaast wil KHN dat de Staat objectieve criteria naar buiten brengt, zodat duidelijk is wat de wanneer in de toekomst verdere versoepeling is toegestaan. Het kort geding zal dienen op donderdag 23 juli.
Geen medewerking
Robèr Willemsen, voorzitter van KHN, laat in een persbericht weten: ,,De afgelopen periode zaten we er constructief in. Er zijn echt manieren om op een zeer verantwoorde wijze, ook binnen én met inachtneming van de volksgezondheid, verdere versoepelingen door te voeren. Maar als je dan te maken krijgt met een wederpartij van waaruit geen enkele medewerking komt, dan moet je conclusies trekken en het over een andere boeg gooien.”
Daarnaast is er volgens de branche-organisatie sprake van willekeur. Er zou geen heldere onderbouwing vanuit de overheid zijn waarom de regels in bijvoorbeeld het openbaar vervoer, personenvervoer en de sport wel zijn versoepeld, maar in de horeca niet.
Bron: Dagblad van het Noorden
====================================================
Het is ook geen doen met die 1,5 meter in de Horeca!
pi_194129716
Fuck de horeca fucking winers
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:38:01 #3
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194129788
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:32 schreef Golf8 het volgende:
Fuck de horeca fucking winers
Fuck die zwakke de bezwijken aan dit virusje

Daarvoor heel de maatschapij verneuken omdat er een paar zwakzinnige zijn met een slecht imuumsysteem
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194129802
Ja het is niet makkelijk voor de horeca. Maar voor meer mensen is deze wereldwijde epidemie niet fijn, genoeg mensen die naasten verloren hebben aan dit virus. Dan is financieel gewin een bijzaak.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:42:21 #5
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194129836
quote:
DEN HAAG (ANP) - Justitieminister Ferd Grapperhaus heeft er "met verbazing kennis van genomen" dat de horeca naar de rechter stapt om de coronamaatregelen versoepeld te krijgen. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) klaagt dat het kabinet "geen enkele medewerking" toont. Maar volgens Grapperhaus kan de branchevereniging altijd aankloppen.

"Het kabinet heeft altijd aangegeven te willen overleggen met alle branches, ook met KHN", stelt de minister. Grapperhaus hamerde er de afgelopen tijd op dat restauranthouders en kroegbazen hun gasten moeten blijven vragen anderhalve meter afstand te bewaren. De horeca klaagt dat ze met die regels niet kunnen overleven.
https://www.welingelichte(...)oronaregels-aanvecht

Redelijk kansloze zaak natuurlijk. Maar KHN wordt door de mniister kennelijk van harte uitgenodigd om, binnen de anderhalvemeter samenleving uiteraard, met goede ideeën te komen om de branche een impuls te geven. Daar heb je geen rechter voor nodig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:47:05 #6
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194129901
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:39 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ja het is niet makkelijk voor de horeca. Maar voor meer mensen is deze wereldwijde epidemie niet fijn, genoeg mensen die naasten verloren hebben aan dit virus. Dan is financieel gewin een bijzaak.
Ah de solidariteit kaart.

T boeit mij echt 0 dat mensen hun geliefde verloren hebben.
Heel erg voor hun maar heb ik niks mee.
Net zo min als dat het hun zou boeien als het andersom was.
Dan is t balen vervelend voor mij niet voor hun.

Het boeit mij verder ook niet dat mensen hun baan kwijt zijn zolang ik het maar niet ben.
Behalve dat de belastingbetaler mag opdraaien.
Wel boeit mij dat je niet fatsoenlijk op vakantie kan of iets doen met die achterlijke 1.5 meter of debielen mondkapjes

Dat zogenaamde solidariteit bij de meeste gaat t niet verder dan hun eigen voordeur en inner circle

Maar uiteindelijk zal t wereldwijd door financiële problemen crisis meer levens kosten dan corona
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194129966
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:38 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Fuck die zwakke de bezwijken aan dit virusje

Daarvoor heel de maatschapij verneuken omdat er een paar zwakzinnige zijn met een slecht imuumsysteem
Dan verklaar eens waarom de krachtige mensen die zelf ziek zijn geworden van het virus perse in de nabijheid van zwakkere mensen willen zijn?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:53:38 #8
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194129989
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:51 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan verklaar eens waarom de krachtige mensen die zelf ziek zijn geworden van het virus perse in de nabijheid van zwakkere mensen willen zijn?
Ik hoef dat niet mensen die er bang voor zijn of risico lopen.
Prima blijf thuis eventueel speciaal boodschappenuurtje maar ga niet uit eten of trein en janken om andere die niet bang zijn en mis op 1 meter afstand komen.

Maar trein ov ga ik toch niet daarvoor ook niet fiets nog liever 20-30 km dan het onrendabele vervoer.

Iedereen die een fatsoenlijke auto kan betalen neemt natuurlijk liever dat dan het ov
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194130041
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ah de solidariteit kaart.

T boeit mij echt 0 dat mensen hun geliefde verloren hebben.
Heel erg voor hun maar heb ik niks mee.
Net zo min als dat het hun zou boeien als het andersom was.
Dan is t balen vervelend voor mij niet voor hun.

Het boeit mij verder ook niet dat mensen hun baan kwijt zijn zolang ik het maar niet ben.
Behalve dat de belastingbetaler mag opdraaien.
Wel boeit mij dat je niet fatsoenlijk op vakantie kan of iets doen met die achterlijke 1.5 meter of debielen mondkapjes

Dat zogenaamde solidariteit bij de meeste gaat t niet verder dan hun eigen voordeur en inner circle

Maar uiteindelijk zal t wereldwijd door financiële problemen crisis meer levens kosten dan corona
Haha wow de ironie.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194130102
Hmm, als je kijkt naar bijvoorbeeld de VS, en dan vooral in de staten waar de horeca oa weer open is, dan zie je dat die locaties toch echt serieus bijdragen aan het weer opleven van het virus aldaar. Verder vergelijken ze van alles met zichzelf, maar bijvoorbeeld in het OV draagt men mondkapjes, en ik lees nergens dat ze dat in hun eigen etablissementen hebben voorgesteld? Appels met peren dus.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:03:15 #11
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194130138
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:00 schreef fruityloop het volgende:
Hmm, als je kijkt naar bijvoorbeeld de VS, en dan vooral in de staten waar de horeca oa weer open is, dan zie je dat die locaties toch echt serieus bijdragen aan het weer opleven van het virus aldaar. Verder vergelijken ze van alles met zichzelf, maar bijvoorbeeld in het OV draagt men mondkapjes, en ik lees nergens dat ze dat in hun eigen etablissementen hebben voorgesteld? Appels met peren dus.
Uit eten met een mondkapje dan maar ?

Zoals in Italië met mondkap naar binnen zitten en af doen :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194130187
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:39 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ja het is niet makkelijk voor de horeca. Maar voor meer mensen is deze wereldwijde epidemie niet fijn, genoeg mensen die naasten verloren hebben aan dit virus. Dan is financieel gewin een bijzaak.
Het is natuurlijk geen bijzaak als je zaak failliet dreigt te gaan. Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat we de geldende maatregelen maar meteen moeten opheffen maar er rust natuurlijk wel een plicht op de rest van ons (via de overheid) om de horeca er dan zonder al te veel kleerscheuren doorheen te loodsen. Voor de horeca geldt natuurlijk net zo als voor de kwetsbaren binnen de samenleving dat je ze niet kunt opofferen voor de rest.

[ Bericht 21% gewijzigd door Tocadisco op 17-07-2020 16:39:20 ]
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:14:20 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_194130288
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ah de solidariteit kaart.

T boeit mij echt 0 dat mensen hun geliefde verloren hebben.
Heel erg voor hun maar heb ik niks mee.
Net zo min als dat het hun zou boeien als het andersom was.
Dan is t balen vervelend voor mij niet voor hun.

Het boeit mij verder ook niet dat mensen hun baan kwijt zijn zolang ik het maar niet ben.
Behalve dat de belastingbetaler mag opdraaien.
Wel boeit mij dat je niet fatsoenlijk op vakantie kan of iets doen met die achterlijke 1.5 meter of debielen mondkapjes

Dat zogenaamde solidariteit bij de meeste gaat t niet verder dan hun eigen voordeur en inner circle

Maar uiteindelijk zal t wereldwijd door financiële problemen crisis meer levens kosten dan corona
Jij zegt het. De rest denkt het.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Forum Admin vrijdag 17 juli 2020 @ 16:19:17 #14
232445 crew  Specularium
pi_194130343
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:39 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ja het is niet makkelijk voor de horeca. Maar voor meer mensen is deze wereldwijde epidemie niet fijn, genoeg mensen die naasten verloren hebben aan dit virus. Dan is financieel gewin een bijzaak.
De economie is nou niet bepaald een bijzaak.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 juli 2020 @ 16:21:02 #15
408813 crew  trein2000
pi_194130363
Tja het is ook wel heel vreemd dat ik met 9 man in een negenpersoonsbusje naar het eetcafé mag rijden maar vervolgens na het uitstappen krampachtig afstand moet houden. Ik snap wel dat de horeca dat vreemd en oneerlijk vindt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:11:48 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194131033
Laat ze toch doodvallen. Nationale gezondheid gaat voor.
pi_194132572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:14 schreef ZarB het volgende:

[..]

Jij zegt het. De rest denkt het.
De wereld is beter af met 40% minder bewoners.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 17 juli 2020 @ 18:57:48 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_194132595
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:56 schreef halfway het volgende:

[..]

De wereld is beter af met 40% minder bewoners.
50%

Mensen die gaan doen alsof ze 1.5 meter afstand houden omdat ze het zo vreselijk vinden dat Truus van 3 hoog overlijdt aan corona. Echt joh, moraalridders :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194132781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:57 schreef ZarB het volgende:

[..]

50%

Mensen die gaan doen alsof ze 1.5 meter afstand houden omdat ze het zo vreselijk vinden dat Truus van 3 hoog overlijdt aan corona. Echt joh, moraalridders :')
Volgens mij snap je het woord 'moraalridder' niet helemaal.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194133306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:39 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ja het is niet makkelijk voor de horeca. Maar voor meer mensen is deze wereldwijde epidemie niet fijn, genoeg mensen die naasten verloren hebben aan dit virus. Dan is financieel gewin een bijzaak.
Nog steeds niet naar de feiten kijken, Knap hoor.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 19:59:55 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_194133439
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:38 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Fuck die zwakke de bezwijken aan dit virusje

Daarvoor heel de maatschapij verneuken omdat er een paar zwakzinnige zijn met een slecht imuumsysteem
Het nieuws uit de VS niet gevolgd de laatste tijd? Er komen daar dagelijks bijna 100.000 nieuwe besmetingen bij. Laat dat eens even bezinken voordat je weer dom gaat zitten blaten over "dit virusje'.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:01:37 #22
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194133473
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:14 schreef ZarB het volgende:

[..]

Jij zegt het. De rest denkt het.
Nee hoor genoeg hier op fok ook die zeggen nee 0 besmetting 0 doden economie en sociaal leven is bijzaak.
Gewoon even solidair zijn
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194133522
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 19:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het nieuws uit de VS niet gevolgd de laatste tijd? Er komen daar dagelijks bijna 100.000 nieuwe besmetingen bij. Laat dat eens even bezinken voordat je weer dom gaat zitten blaten over "dit virusje'.
Besmet zijn betekent niet gelijk dat je dood gaat. Een zeer groot verschil.
Ben jij ook zo'n persoon dat panisch een winkelwagentje gaat reinigen omdat je bang bent om andermans bacteriën (dus geen virus) te krijgen?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:04:50 #24
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194133530
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 19:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het nieuws uit de VS niet gevolgd de laatste tijd? Er komen daar dagelijks bijna 100.000 nieuwe besmetingen bij. Laat dat eens even bezinken voordat je weer dom gaat zitten blaten over "dit virusje'.
Doden nemen ook in de VS af een besmetting zegt mij niet veel.
Als je meer test heb je meer besmettingen.

Het gaat om de zorg en doden.
Daar 85% vd besmettingen 0 last heeft.
Dan heb je nog een groep die milde klachten heeft en een kleine groep die er meer last van heeft.

Maar nu zal je wel met die zeldzame voorbeelden komen van fitte gezonde 40ers die ook heeeel ziek waren

Maar voor verreweg de meeste mensen is t niks meer of minder dan elk ander virus
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194133606
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:53 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik hoef dat niet mensen die er bang voor zijn of risico lopen.
Prima blijf thuis eventueel speciaal boodschappenuurtje maar ga niet uit eten of trein en janken om andere die niet bang zijn en mis op 1 meter afstand komen.

Maar trein ov ga ik toch niet daarvoor ook niet fiets nog liever 20-30 km dan het onrendabele vervoer.

Iedereen die een fatsoenlijke auto kan betalen neemt natuurlijk liever dat dan het ov
Maar de vraag waarom krachtige mensen het liefst te dicht op zwakkere mensen willen staan, heb jij nog niet beantwoordt? Waarom gaan ze niet zo dicht op de vele malen krachtigere bazen staan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')