abonnement Unibet Coolblue
pi_194125832
Ik heb een schakelaar voor 2 lampen en daarnaast zat altijd een loze schakelaar. Ik dacht deze mooi te kunnen gebruiken voor een extra stopcontact.

De rechter schakelaars werken inmiddels

Ik heb deze situatie:







Welke draden heb ik nodig? En waar moeten ze in??

Ik hoop op jullie expertise. Dank
wie zaait zal oogsten.....
  Forum Admin vrijdag 17 juli 2020 @ 11:03:09 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_194125899
Dat zal zo niet gaan. Je mist de blauwe (nul) draad.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 11:04:15 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194125916
Je hebt geen blauwe draad en geel groen in deze inbouw doos zitten je kunt hier niet zo een wandcontactdoos inzetten zonder de bedrading te wijzigen door er draden bij te trekken.

Randaarde is niet verplicht, maar als je in de ruimte al geaarde wandcontactdozen hebt zitten mag je daar geen ongeaarde bij plaatsen.
pi_194125951
En die kroonsteen lijkt me ook niet helemaal de beste oplossing om een draad te verlengen.
pi_194125962
Als je dat niet weet mbv Google zou ik er maar niet aan beginnen. Voor de rest wat Vonkie zegt.
pi_194126045
Dat deksel zonder randaarding komt ook niet overeen met overeen met de contacten achterop, met randaarde.

En je moet dus een blauwe en geelgroene draad van een correct punt trekken.
.
pi_194126073
Ok. Elektra is inderdaad een vak apart en ik doe het liefst zo weinig mogelijk zelf op dat gebied. Maar ik dacht: als die schakelaars het doen, kan ik die draden doortrekken en gebruiken voor een stopcontact. Klonk aannemelijk 😀 maar zo werkt het niet. Bedankt voor jullie hulp.

Achter die muur zit wel de meterkast, dus ik kan me voorstellen dat het voor een elektricien een niet al te ingewikkelde klus is? Of werkt dat niet zo makkelijk
wie zaait zal oogsten.....
pi_194126100
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:15 schreef cohen het volgende:
Ok. Elektra is inderdaad een vak apart en ik doe het liefst zo weinig mogelijk zelf op dat gebied. Maar ik dacht: als die schakelaars het doen, kan ik die draden doortrekken en gebruiken voor een stopcontact. Klonk aannemelijk 😀 maar zo werkt het niet. Bedankt voor jullie hulp.

Achter die muur zit wel de meterkast, dus ik kan me voorstellen dat het voor een elektricien een niet al te ingewikkelde klus is? Of werkt dat niet zo makkelijk
Dan zal het inderdaad niet zo'n ingewikkelde klus zijn.
pi_194126370
Denk dat het nog makkelijker is om een nieuwe draad erbij te trekken vanaf de lamp die geschakeld wordt dan dit via de muur in de meterkast aan te gaan sluiten.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:32:38 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194126409
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Denk dat het nog makkelijker is om een nieuwe draad erbij te trekken vanaf de lamp die geschakeld wordt dan dit via de muur in de meterkast aan te gaan sluiten.
Ik denk dat dat ook de enige plek is waar de buis vanaf deze schakelaars naartoe gaat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 11:35:04 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194126451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:15 schreef cohen het volgende:
Ok. Elektra is inderdaad een vak apart en ik doe het liefst zo weinig mogelijk zelf op dat gebied. Maar ik dacht: als die schakelaars het doen, kan ik die draden doortrekken en gebruiken voor een stopcontact. Klonk aannemelijk 😀 maar zo werkt het niet. Bedankt voor jullie hulp.

Achter die muur zit wel de meterkast, dus ik kan me voorstellen dat het voor een elektricien een niet al te ingewikkelde klus is? Of werkt dat niet zo makkelijk
Via de centraaldoos in het plafond is het de eenvoudigste weg om de bedrading aan te brengen. Daar komt die leiding van de inbouwdoos in uit.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:51:32 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_194126734
aiaiai :X :X :X Wat een rommel :N

Gelukkig gaat TS niet hier zelf aan beginnen :)
Als ik dit soort plaatjes zie dan verbaast het mij niet dat er zo nu en dan een woning affikt :')
pi_194127489
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:51 schreef RedFever007 het volgende:
aiaiai :X :X :X Wat een rommel :N

Gelukkig gaat TS niet hier zelf aan beginnen :)
Als ik dit soort plaatjes zie dan verbaast het mij niet dat er zo nu en dan een woning affikt :')
Overdrijven is ook een kunst die je beheerst. Alles zit gewoon netjes op z'n plek buiten het toegevoegde stopcontact om.

[ Bericht 0% gewijzigd door house_is_a_feeling op 17-07-2020 13:24:55 ]
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')