abonnement Unibet Coolblue
pi_194121242
In November wordt de nieuwbouw woning van mijn moeder opgeleverd.

In eerste instantie wil ze deze laten stuccen maar denken er nu over om dit met renovlies te laten behangen vanwege scheurvorming.

Vast meer die voor deze keuze hebben gestaan.

De enige 2 voordelen die ik kan bedenken bij stucwerk is echt naadloos en mogelijkheid tot reparatie bij scheurvorming.

Renovlies is iets goedkoper en wordt al geheel gesausd opgeleverd en zou dus beter bestand moeten zijn in het verbergen van scheuren in de muren.

Hoe dan ook is het verschil in prijs niet de hoofd reden om voor renovlies te kiezen.

We kiezen er wel voor om dit door een echt goed bedrijf te laten aanbrengen en niet zo'n internet prijsknaller.
pi_194121503
Voor beide valt iets te zeggen.

De redenen die je noemt waren ook voor ons reden om niet voor stucen te kiezen maar in ons geval glasweefsel.
pi_194121733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:56 schreef spinazieruiker het volgende:
Voor beide valt iets te zeggen.

De redenen die je noemt waren ook voor ons reden om niet voor stucen te kiezen maar in ons geval glasweefsel.
En ben je nu achteraf tevreden met die beslissing?
pi_194122527
Wij zijn blij met ons renovlies. Overigens zie je ook geen naden zitten. Kan een bedrijf uit noord-holland aanbevelen als dat nodig is.
pi_194124299
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:10 schreef Glider76 het volgende:

[..]

En ben je nu achteraf tevreden met die beslissing?
Glasweefsel vind je mooi of niet mooi. Indien niet dan is renovlies een prima alternatief.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 08:13:01 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194124315
Wij hebben voor renovlies gekozen omdat we geen stucadoor konden vinden. Omdat m'n man heel goed kan behangen, scheelt het enorm in de kosten want dit hoeven we niet uit te besteden. Plafonds nemen we ook mee. Ik ben er superblij mee.

Naden zien we eigenlijk amper. Vandaag gaan we weer een kamer behangen.
Resistance is futile.
pi_194213554
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis gekozen voor renovlies, het zit er bijna 2 maand op. Ik erger mij nu al aan de scheuren onder het behang. Het behang gaat op die plekken namelijk frommelen en het wordt er niet mooier op.

Uiteindelijk was ik liever voor stuc gegaan zodat je het makkelijker kan bijwerken als het huis uiteindelijk gezet is. Renovlies haal je er niet zo snel af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patoshik op 22-07-2020 23:25:39 ]
pi_194214327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:23 schreef Patoshik het volgende:
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis gekozen voor renovlies, het zit er bijna 2 maand op. Ik erger mij nu al aan de scheuren onder het behang. Het behang gaat op die plekken namelijk frommelen en het wordt er niet mooier uit.
Is er wel genoeg lijm gebruikt? Renovlies moet welnwar scheuren kunnen opvangen...
quote:
Uiteindelijk was ik liever voor stuc gegaan zodat je het makkelijker kan bijwerken als het huis uiteindelijk gezet is. Renovlies haal je er niet zo snel af.
Het was misschien niet de bedoeling, maar zodra het huis is uitgewerkt (dit kan tot een paar jaar duren) kun je het renovlies er ook uit trekken en alsnog laten stucen. Omdat je op die manier helemaal niks hoeft bij te werken is dit een strategie waar ook wel opzettelijk voor wordt gekozen.
pi_194214357
Wij gingen eerst stucen en dan met vlies behangen, superstrak.
Vakman pur sang
pi_194214703
Wij gaan eerst verven en over een paar jaar stucen.
pi_194215717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:15 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Is er wel genoeg lijm gebruikt? Renovlies moet welnwar scheuren kunnen opvangen...
[..]

Het was misschien niet de bedoeling, maar zodra het huis is uitgewerkt (dit kan tot een paar jaar duren) kun je het renovlies er ook uit trekken en alsnog laten stucen. Omdat je op die manier helemaal niks hoeft bij te werken is dit een strategie waar ook wel opzettelijk voor wordt gekozen.
Ja, daar ga ik wel vanuit. Maar je kunt gewoon zien waar de scheuren onder het behang zitten. Dat kun je ook niet voorkomen denk ik. Dit wisten we van te voren ook wel maar ik had het niet zo heftig (en lelijk :’) ) verwacht.
pi_194217760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:27 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ja, daar ga ik wel vanuit. Maar je kunt gewoon zien waar de scheuren onder het behang zitten. Dat kun je ook niet voorkomen denk ik. Dit wisten we van te voren ook wel maar ik had het niet zo heftig (en lelijk :’) ) verwacht.
Dat kan je wel voorkomen want wij hebben nergens last van. Volgens mij heeft 99% die renovlies gebruikt daar geen last van...
pi_194218371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:27 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ja, daar ga ik wel vanuit. Maar je kunt gewoon zien waar de scheuren onder het behang zitten. Dat kun je ook niet voorkomen denk ik. Dit wisten we van te voren ook wel maar ik had het niet zo heftig (en lelijk :’) ) verwacht.
Zelf laten wij alles in onze nieuwbouwwoning stuccen. Mochten er scheuren komen dan laten wij dit na een paar jaar repareren. Alleen boven gaan wij behangen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 23:22:47 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194231676
We gaan denk ik ook voor renovlies.

Niet alleen vanwege de scheuren, maar ook vanwege stootvastheid en schoonmaakmogelijkheden.
So we just called him Fred
pi_194231698
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:22 schreef Fred het volgende:
We gaan denk ik ook voor renovlies.

Niet alleen vanwege de scheuren, maar ook vanwege stootvastheid en schoonmaakmogelijkheden.
Nou dat laatst ligt puur aan de schrobklasse van de muurverf.
Vakman pur sang
pi_194231932
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou dat laatst ligt puur aan de schrobklasse van de muurverf.
Een verf met een hoge schrobklasse op een muur met structuur is toch lastig schoon te maken dan op een gladde muur ;)
pi_194249702
Wij hebben de muren laten stucen. Nu 2 jaar later nog geen scheur,behalve 1 haarscheur ergens bovenin.
Plafond laten we over 2 jaar stucen.

Stukadoor heeft wel een net als onderlaag gebruikt en op de randen strips aangebracht.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 16:40:29 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194255326
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:22 schreef Fred het volgende:
We gaan denk ik ook voor renovlies.

Niet alleen vanwege de scheuren, maar ook vanwege stootvastheid en schoonmaakmogelijkheden.
Dat dus.
Twee huizen gehad met spack. Nu in ons huidige, nieuwbouw, zien we al krimpscheuren. En een keer hebben we iets verkeerd geboord en konden we het zelf oplossen. Maar zoals je begrijpt: kleurverschil.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194256411
Wij hebben renovlies. Superstrak. Mensen denken dat het glad stucwerk is. Je ziet geen naden niks. Na 3,5 jaar nergens scheuren onder het behang te zien. De muur bij de keuken hebben we laten stucen. Hier kan je scheuren van 1,5 meter zien langs de aansluiting bij het plafond.

Al met al. Vliesbehang is bij ons zeer goed geslaagd.
pi_194279163
Ik zou zeker voor renovlies gaan.

Geen idee of er kinderen zijn? Of er een wens is?
Door lomp gedrag (ook van jezelf bv) is een putje zo gemaakt in stucwerk.. en renovlies heeft daar geen last van.

Renovlies is mooi naadloos.. en als er toch naadjes zijn, kan je de plek ook licht opschuren en dan overschilderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')