abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:11:16 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194619846
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet te zeggen dat je een melding hebt gehad?
En dan terwijl je aan de beademing ligt, de verzekering ontdekt dat je eerder een melding had en daarmee uitgesloten en zelf strafbaar gesteld zou kunnen worden omdat je jezelf niet meldde.
Wanneer je weet of actief kunt vermoeden dat je een "meldingsplichtig infectie" hebt (opgelopen) ben je verplicht dat te melden (Wet publieke gezondheid) en de aanwijzingen op te volgen.

Dat het (nog) niet zover zal komen is weer het goede van onze maatschappij met de mensen daarin en niet omdat de wet dat dan voorkomt. Kortom, een melding ontvangen dat je mogelijk een ziekte hebt is ook om andere redenen, ongewenst. Een uitnodiging na consultait met je huisarts, los van eenzijdige gepushde tracking/tracing, is dan weer een vrijwillige keuze waarvoor je een (be)handeling moet doen ondergaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:12:11 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194619861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Verplichte quarantaine + een daaraan vastzittende boete zou voor mij een trigger zijn om de app te verwijderen. Idem voor het verplichten van de app.

Ik wil best meewerken, en zal dat ook vanuit mijzelf altijd doen. Maar zodra een overheid gaat dwingen gaat het mij een stapje te ver (en dat is best kinderachtig, maar dat weet ik :)).
Neu, dat is niet kinderachtig, dat is hoe de menselijke psyche nou eenmaal werkt ;)
Verplichtingen verbinden aan dit soort hulp systemen zou ik schandalig dom vinden.

Want het weerhoud mensen ervan de app te installeren en het levert niks op omdat de overheid niet weet wie er meldingen krijgen. Ze weten zelfs niet eens hoevéél mensen een melding krijgen. Het is dus niet handhaafbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:15:16 #203
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194619918
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dan terwijl je aan de beademing ligt, de verzekering ontdekt dat je eerder een melding had en daarmee uitgesloten en zelf strafbaar gesteld zou kunnen worden omdat je jezelf niet meldde.
Wanneer je weet of actief kunt vermoeden dat je een "meldingsplichtig infectie" hebt (opgelopen) ben je verplicht dat te melden (Wet publieke gezondheid) en de aanwijzingen op te volgen.

Dat het (nog) niet zover zal komen is weer het goede van onze maatschappij met de mensen daarin en niet omdat de wet dat dan voorkomt. Kortom, een melding ontvangen dat je mogelijk een ziekte hebt is ook om andere redenen, ongewenst. Een uitnodiging na consultait met je huisarts, los van eenzijdige gepushde tracking/tracing, is dan weer een vrijwillige keuze waarvoor je een (be)handeling moet doen ondergaan.
De melding is echter volledig anoniem. Niemand weet dat jij die hebt gehad.

Wat dat betreft zou ik ‘banger’ zijn voor het gewone BCO waar je met naam en toenaam aan de overheid genoemd kan worden door mensen met wie je omging.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194619996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Verplichte quarantaine + een daaraan vastzittende boete zou voor mij een trigger zijn om de app te verwijderen. Idem voor het verplichten van de app.

Ik wil best meewerken, en zal dat ook vanuit mijzelf altijd doen. Maar zodra een overheid gaat dwingen gaat het mij een stapje te ver (en dat is best kinderachtig, maar dat weet ik :)).
Gelukkig is dat absoluut niet de intentie en zal de overheid ook helpen om te voorkomen dat bedrijven e.d. er wel misbruik van maken:
quote:
De minister wil in de wet laten opnemen dat niemand - "werkgevers, zorgverzekeraars, onderwijsinstellingen, winkels of wie dan ook" - het gebruik van de corona-app mag verplichten.
https://www.nu.nl/tech/60(...)a-app-misbruikt.html
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:22:51 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194620053
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neu, dat is niet kinderachtig, dat is hoe de menselijke psyche nou eenmaal werkt ;)
Verplichtingen verbinden aan dit soort hulp systemen zou ik schandalig dom vinden.

Want het weerhoud mensen ervan de app te installeren en het levert niks op omdat de overheid niet weet wie er meldingen krijgen. Ze weten zelfs niet eens hoevéél mensen een melding krijgen. Het is dus niet handhaafbaar.
Zo maar een vraag die mij omhoog brengt.

Zou Google/Apple kunnen of willen vertellen aan de overheid hoeveel mensen de APP hebben, laat staan wie en wanneer ze hem (gingen) gebruiken ?
Al was het maar om de privacy te checken en te garanderen. En hoe gaat men later om met de privacy wanneer het APP platform, laat staan OS zelf updates krijgt...... werkt de APP dan nog of wordt het een soort opt-out ? Zo van eens gegeven toestemming blijft daarmee voortaan toestemming gegeven. Ook als de APP zg. weg is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:26:48 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194620120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De melding is echter volledig anoniem. Niemand weet dat jij die hebt gehad.

Wat dat betreft zou ik ‘banger’ zijn voor het gewone BCO waar je met naam en toenaam aan de overheid genoemd kan worden door mensen met wie je omging.
iemand kan toch mijn telefoon checken ?
Maar goed het gataamij niet om die discussie qua veel discutabele uitvoeringsdetails maar vooral dat er überhaupt een overweging is geweest om te komen tot een APP. De overheid had niet eens moeten willen gaan overwegen dat het zou moeten kunnen mogen.

Er is een grens overgegaan waarbij overheden zich welwillend vermengen met technologie die beheerst wordt door techgiganten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:28:58 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194620145
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zo maar een vraag die mij omhoog brengt.

Zou Google/Apple kunnen of willen vertellen aan de overheid hoeveel mensen de APP hebben, laat staan wie en wanneer ze hem (gingen) gebruiken ?
Al was het maar om de privacy te checken en te garanderen. En hoe gaat men later om met de privacy wanneer het APP platform, laat staan OS zelf updates krijgt...... werkt de APP dan nog of wordt het een soort opt-in ? Zo van eens gegeven toestemming blijft voortaan toestemming gegeven. Ook als de APP zg. weg is.
Volgens mij is inderdaad inzichtelijk voor een ontwikkelaar om in te zien hoeveel mensen een app hebben gedownload en gebruiken, maar niet op individueel niveau. Dat is dus niet te controleren idd.

App blijft werken bij updates, maar het is altijd mogelijk hem te verwijderen. De toestemming voor gebruik van het framework kan je los in iOS en Android aan- en uitzetten, zowel globaal als per app. Ook heb je daar andere zaken inzichtelijk zoals hoe vaak een app je blootstellingslogboek heeft gecontroleerd .
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194620226
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neu, dat is niet kinderachtig, dat is hoe de menselijke psyche nou eenmaal werkt ;)
Verplichtingen verbinden aan dit soort hulp systemen zou ik schandalig dom vinden.

Want het weerhoud mensen ervan de app te installeren en het levert niks op omdat de overheid niet weet wie er meldingen krijgen. Ze weten zelfs niet eens hoevéél mensen een melding krijgen. Het is dus niet handhaafbaar.
Nouja, het kinderachtige zit hem voor mij in dat ik genoeg plichten heb waaraan ik mij zonder enig verzet aan toegeef.

Verder eens :). Denk ook niet dat het zo ver zou gaan komen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:19 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Gelukkig is dat absoluut niet de intentie en zal de overheid ook helpen om te voorkomen dat bedrijven e.d. er wel misbruik van maken:
[..]

https://www.nu.nl/tech/60(...)a-app-misbruikt.html
Klopt, de intentie is tot dusver goed. Kan alleen vrij snel veranderen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:38:04 #209
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194620261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 16:47 schreef 4-elements het volgende:
Ongelofelijk dat zoveel mensen deze app al hebben gedownload. :{
Want?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 19 augustus 2020 @ 00:32:17 #210
3542 Gia
User under construction
pi_194626526
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:17 schreef MichaelScott het volgende:
Eerst maar eens zien of er een verplichte quarantaine komt voor mensen die zo'n melding krijgen en of een negatieve test iets verandert aan die verplichte quarantaine.
Dan flikker je em er toch weer vanaf.

[ Bericht 20% gewijzigd door Gia op 19-08-2020 00:39:35 ]
pi_194626571
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 00:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan flikker je em er toch weer vanaf.

Ik vraag me af wat er gebeurt met nep-meldingen. Je hebt van die gekken die gewoon op hun app kunnen zetten dat ze besmet zijn. Krijgen anderen een melding, die dan in angst zitten besmet te zijn.

Had dan liever gehad dat een autoriteit, na een positieve test, de melding in je app kan zetten.
Volgens mij werkt het ook zo, nl. dat je na een positieve test een code krijgt van de ggz die je dan kan invullen in de app. Of is dat inmiddels alweer veranderd?
I'll give you something to do
  woensdag 19 augustus 2020 @ 00:40:32 #212
3542 Gia
User under construction
pi_194626585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 00:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het ook zo, nl. dat je na een positieve test een code krijgt van de ggz die je dan kan invullen in de app. Of is dat inmiddels alweer veranderd?
Ja, las het net. Da's prettig.
pi_194626659
Ik ben erg positief over de app. Ik heb hem gedownload. :)
Gino ♥
pi_194626666
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 00:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het ook zo, nl. dat je na een positieve test een code krijgt van de ggz die je dan kan invullen in de app. Of is dat inmiddels alweer veranderd?
O dat is fijn, want ik zat al op de eerste melding van een verveelde puber te wachten.
Tap tap tap
pi_194626854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 16:59 schreef 4-elements het volgende:

[..]

De AP heeft het ministerie afgeraden de app nu al uit te brengen. Afgezien daarvan zou ik het zelf niet installeren omdat ik er weinig in vertrouwen heb dat dit überhaupt gaat werken. Of juist valse zekerheid of valse meldingen gaat creëren.
Privacy is met deze app beter gewaarborgd dan vrijwel al het andere wat je op je telefoon hebt staan.
pi_194626880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:11 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoe kan de app weten dat ik in contact ben geweest met een besmet persoon?

Moet je GPS 24/7 aan laten staan? En zo nauwkeurig is gps niet... bluetooth misschien wel dat pakt alleen de directe verbindingen.

Hoe werkt deze meuk.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 19 augustus 2020 @ 01:53:20 #217
408813 crew  trein2000
pi_194626979
Stel dat ik een melding krijg, is dat een eenmalige melding of blijft dat in die app zichtbaar ook als ik op ‘oké’ heb geklikt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 19 augustus 2020 @ 03:29:01 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194627282
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 01:53 schreef trein2000 het volgende:
Stel dat ik een melding krijg, is dat een eenmalige melding of blijft dat in die app zichtbaar ook als ik op ‘oké’ heb geklikt?
Je kan meldingen en zelfs je gehele contactenlogboek wissen als je dat wilt :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 19 augustus 2020 @ 04:05:32 #219
408813 crew  trein2000
pi_194627346
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 03:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan meldingen en zelfs je gehele contactenlogboek wissen als je dat wilt :)
Wat is dan het probleem met misbruik? Dan wis je toch gewoon je melding? Of zeg ik dan iets raars?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 19 augustus 2020 @ 05:40:01 #220
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194627571
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 04:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem met misbruik? Dan wis je toch gewoon je melding? Of zeg ik dan iets raars?
Je zou onmogelijk kunnen weten dat het misbruik is, je krijgt alleen de dag van de besmetting te zien.

quote:
Jij krijgt een melding als de codes van een besmet persoon op je telefoon staan In deze melding lees je wanneer je in de buurt van de besmette persoon bent geweest. Niet wie het is en waar het was. Ook vertelt de app wat je nu zelf het beste kunt doen. Je eigen codes staan niet op de server met besmette codes, maar worden 14 dagen op je telefoon bewaard.
https://coronamelder.nl/nl/faq/6-hoe-werkt-de-app/

Maar goed, misbruik is zo goed als uitgesloten doordat alleen GGD-medewerkers een melding kunnen registreren. Valse meldingen zijn dus alleen nog mogelijk met hulp van een GGD-medewerker, die kans lijkt me te verwaarlozen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 19 augustus 2020 @ 08:20:36 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194628072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 04:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem met misbruik? Dan wis je toch gewoon je melding? Of zeg ik dan iets raars?
Goeie vraag ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:21:28 #222
3542 Gia
User under construction
pi_194629365
Ik vraag me wel af hoe ik een melding kan krijgen van een besmet persoon. Iemand die besmet is moet toch in quarantaine!

Verder kom ik vrijwel nergens en weet ik vrij nauwkeurig met wie ik in contact ben geweest.

Dus, krijg ik een melding, dan weet ik waarschijnlijk van wie en ook dat dat een aso is, die gewoon besmet rondloopt.

Dus, ik verwacht dat iemand die positief getest is en geen zin heeft in quarantaine, de app, of in elk geval bluetooth, uitzet.
pi_194629679
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me wel af hoe ik een melding kan krijgen van een besmet persoon. Iemand die besmet is moet toch in quarantaine!

Verder kom ik vrijwel nergens en weet ik vrij nauwkeurig met wie ik in contact ben geweest.

Dus, krijg ik een melding, dan weet ik waarschijnlijk van wie en ook dat dat een aso is, die gewoon besmet rondloopt.

Dus, ik verwacht dat iemand die positief getest is en geen zin heeft in quarantaine, de app, of in elk geval bluetooth, uitzet.
Je kunt toch al 'besmettelijk' zijn voordat je zelf symptomen hebt? Als je je vandaag niet lekker begint te voelen (en dus thuisblijft zoals het hoort), kan het zijn dat je gisteren al (onbedoeld) het virus toch al hebt overgebracht op andere mensen. Aanname: Ik verwacht dat de GGD's na een positieve test gaan bepalen vanaf welke dag je eventueel besmettelijk kunt zijn geweest en dat aan de hand van die info de andere app-gebruikers met wie je in die dagen in voldoende nauw contact bent geweest een melding krijgen.

edit:
Het zou ook kunnen zijn dat er positieve gevallen boven water komen die zelf geen klachten hebben (bijvoorbeeld mensen die door het bron- en contactonderzoek in beeld komen) en zichzelf voor de zekerheid toch even laten testen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tourniquet op 19-08-2020 11:07:33 ]
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:52:38 #224
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194629751
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neu, dat is niet kinderachtig, dat is hoe de menselijke psyche nou eenmaal werkt ;)
Verplichtingen verbinden aan dit soort hulp systemen zou ik schandalig dom vinden.

Want het weerhoud mensen ervan de app te installeren en het levert niks op omdat de overheid niet weet wie er meldingen krijgen. Ze weten zelfs niet eens hoevéél mensen een melding krijgen. Het is dus niet handhaafbaar.
Verplichten kan zo wie zo nooit goed werken. Kan je mensen bijvoorbeeld verbieden om de smartphone maar gewoon uit te zetten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194638060
Op zich zou het natuurlijk helemaal niet gek zijn dat je verplicht in quarantaine moet nadat je een waarschuwing krijgt dat je in de buurt van een besmet iemand bent geweest. Laat je daarna 2 keer testen met een paar dagen er tussen en je kunt weer door (als je negatief bent natuurlijk).

Als je gewoon door gaat terwijl je bewust het risico neemt dat je anderen besmet dan breng je dus onnodig levens in gevaar.

Net als dat het verboden is om harder dan 50 te rijden binnen de bebouwde kom, of met alcohol op achter het stuur te stappen. Dat zijn ook vrijheidsbeperkende maatregelen om anderen (en jezelf) te beschermen.
Dat vinden we wel (bijna) allemaal wel heel normaal en in quarantaine is opeens wel een probleem.
Terwijl dit eigenlijk nog asocialer is omdat dit ook nog eens besmettelijk is (en iemand dood rijden niet).
pi_194638197
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:00 schreef Middelpunt het volgende:
Op zich zou het natuurlijk helemaal niet gek zijn dat je verplicht in quarantaine moet nadat je een waarschuwing krijgt dat je in de buurt van een besmet iemand bent geweest.
Wat een kul...
De app geeft die waarschuwing als je 15 Minuten op minder dan 2 meter van een andere App geweest bent, en deze zich als besmet meld, binnen 2 weken daarna.

Het zegt niks erover of je besmet bent, zelfs niet of de ander besmettelijk was toen jullie elkaar troffen.

Hooguit kan het wel goed zijn om een test te laten doen dan, maar gelijk al in Quarantaine gaan is overdreven.
Het zou er vooral toe leiden dat mensen zouden weigeren de App goed te gaan gebruiken, als het gevolg vooral een groot risico is op een onnodige verplichting in Quarantaine te gaan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_194646573
Vragen voor de kenners/techneuten:

• Werkt de app wanneer je telefoon verbonden is met een ander bluetooth apparaat?

• Kan je in de app zien hoeveel contactmomenten je hebt gehad met andere gebruikers van de app?

Achtergrond: ik gebruik een oude Samsung A5 i.c.m. bluetooth oortjes in de sportschool (Spotify), en aangezien dit het grootste risicomoment in mijn wekelijkse routine is leek het me verstandig om de app dan te gebruiken. Privacy zorgen heb ik niet echt, aangezien er nog niet eens een SIM kaart in zit.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:23:31 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194646731
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:13 schreef Berkery het volgende:
Vragen voor de kenners/techneuten:

• Werkt de app wanneer je telefoon verbonden is met een ander bluetooth apparaat?

• Kan je in de app zien hoeveel contactmomenten je hebt gehad met andere gebruikers van de app?

Achtergrond: ik gebruik een oude Samsung A5 i.c.m. bluetooth oortjes in de sportschool (Spotify), en aangezien dit het grootste risicomoment in mijn wekelijkse routine is leek het me verstandig om de app dan te gebruiken. Privacy zorgen heb ik niet echt, aangezien er nog niet eens een SIM kaart in zit.
Ja en nee :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194646927
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja en nee :)
Ik kan wel wat zien qua contactmeldingen. Hoeveel sleutels er opgeslagen zijn (plus hashtag), en wanneer er gechecked is.
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:38:02 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194646957
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan wel wat zien qua contactmeldingen. Hoeveel sleutels er opgeslagen zijn (plus hashtag), en wanneer er gechecked is.
Android?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194646962
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Android?
Ja.
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:39:18 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194646977
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Ah, wist ik niet.
iOS biedt enkel de mogelijkheid om te zien hoe vaak de app je logboek heeft gecheckt voor besmettingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194646993
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, wist ik niet.
iOS biedt enkel de mogelijkheid om te zien hoe vaak de app je logboek heeft gecheckt voor besmettingen.
Ik zie hier 150 sleutels gecontroleerd, 0 overeenkomsten.
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:46:18 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194647045
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zie hier 150 sleutels gecontroleerd, 0 overeenkomsten.
Voor zover ik het nu begrijp is die 150 niet het aantal contactmomenten dat je hebt gehad, maar het aantal sleutels dat uit de landelijke database is gekomen.

Maar heb zelf geen Android device hier, dus zal even wat dieper moeten graven om het zeker te weten :)

Edit: Heb even op mijn iOS device gekeken en daar zie ik ook een log met “Aantal verstrekte codes: 150”. Denk dat dat dus inderdaad het aantal dagsleutels is van besmette personen, anders zou het wel erg toevallig overeenkomen ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door Drekkoning op 20-08-2020 14:55:16 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194647159
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voor zover ik het nu begrijp is die 150 niet het aantal contactmomenten dat je hebt gehad, maar het aantal sleutels dat uit de landelijke database is gekomen.

Maar heb zelf geen Android device hier, dus zal even wat dieper moeten graven om het zeker te weten :)
Okay. Ik heb geen idee. :D

Ik woon in Utrecht. Dus ook niet in die testregio.
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 15:13:53 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194647408
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Okay. Ik heb geen idee. :D

Ik woon in Utrecht. Dus ook niet in die testregio.
Nee klopt inderdaad. Wat dat betreft is de app helemaal functioneel, hij wisselt gewoon sleutels uit met contacten, en hij downloadt ook de “besmette sleutels” uit de landelijke database :Y

Enige is dat jij je nog niet COVID-positief kunt melden omdat je niet in een testregio zit idd :) Er zitten dus alleen besmette sleutels in de database uit die regio. En dat zijn er blijkbaar 150 :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194647677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:23 schreef Drekkoning het volgende:

Ja en nee :)
Thanks, 2 is niet zo belangrijk maar als ik de enige ben in de sportschool die het gebruikt heeft het niet zoveel zin :)
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  donderdag 20 augustus 2020 @ 15:44:14 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194647942
quote:
6s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:30 schreef Berkery het volgende:

[..]

Thanks, 2 is niet zo belangrijk maar als ik de enige ben in de sportschool die het gebruikt heeft het niet zoveel zin :)
Nee snap ik, aan de andere kant: Better safe than sorry!

Maar ik neem aan dat de sportschool ook wel een eigen registratiesysteem heeft in geval van een COVID-besmetting?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194648177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat de sportschool ook wel een eigen registratiesysteem heeft in geval van een COVID-besmetting?
Ik mag hopen dat ze een protocol hebben, bezoek wordt in ieder geval gelogd.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_194652307
Gisteren waren het 150, nu 300. Mooie ronde getallen ;)
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:52:48 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194652322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Gisteren waren het 150, nu 300. Mooie ronde getallen ;)
Je zou bijna zeggen dat hij twee keer hetzelfde heeft binnengehaald ofzo :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194652347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Gisteren waren het 150, nu 300. Mooie ronde getallen ;)
Welke regio?
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:57:31 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194652380
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke regio?
Zou niet uit moeten maken, iedereen die de Nederlandse app gebruikt haalt de sleutels uit dezelfde landelijke database :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194652423
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke regio?
IJsselland.

Maar het lijkt me landelijke cijfers toch? Het virus houdt ook geen rekening met regio-grenzen :P
pi_194652451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zou niet uit moeten maken, iedereen die de Nederlandse app gebruikt haalt de sleutels uit dezelfde landelijke database :)
Klopt. Ik heb er nu ook 300. :D
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:11:21 #246
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194652659
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb er nu ook 300. :D
Op iOS heb ik nu twee downloads van 150 elk. Wellicht telt android ze bij elkaar op ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194652865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Op iOS heb ik nu twee downloads van 150 elk. Wellicht telt android ze bij elkaar op ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik klik door vanaf de app naar Blootstellingschecks.

Dan zie ik de timestamps. En per timestamp het aantal. Gisteren 150. Vandaag 300.
Definitely not CIA
pi_194652887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Gisteren waren het 150, nu 300. Mooie ronde getallen ;)
Worden bewust aangevuld tot 150, heeft ook weer met privacy te maken.
twitter
pi_194652899
Maar ik begrijp dus dat er 150 corona besmettingen geregistreerd zijn op dit moment, waar de app mijn bluetooth connecties naast legt?

Edit. Ik lees het al :D
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:34:27 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194653073
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:23 schreef Em31 het volgende:

[..]

Worden bewust aangevuld tot 150, heeft ook weer met privacy te maken.
[ twitter ]
Dit wist ik niet, prima ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')