abonnement Unibet Coolblue
pi_194237594
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het is ongeveer de beste methode om rijkdom te herverdelen. Het klinkt misschien raar, maar door bijvoorbeeld de onderste belastingschaal minder te belasten verhoog je eigenlijk alleen de inkomensongelijkheid omdat iedereen hier voordeel van heeft. Daarnaast is er natuurlijk ook nog sprake van andere effecten als je strikt het minimumloon verhoogt (bijstand etc)
Als het minimumloon hoog genoeg is hoeft er geen verdeling plaats te vinden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 12:53:38 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194237685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als het minimumloon hoog genoeg is hoeft er geen verdeling plaats te vinden.
Het probleem is dat we in de EU zitten en het minimumloon in Bulgarije is 200 euro , modaal 500 euro

Dus komt men hierheen en terecht
zou ik ook doen, zeker als je voor de winter ontslagen wordt en dat in Polen mag afwachten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194237690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als het minimumloon hoog genoeg is hoeft er geen verdeling plaats te vinden.
Dan is waarschijnlijk de helft van de bevolking werkloos omdat de toegevoegde waarde die ze leveren voor een bedrijf niet hoog genoeg is voor wat ze kosten.
Wel een manier om automatisering te stimuleren.
pi_194237741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afschaffen van de zorgtoeslagen voor Bulgaren en netto 30 % van het inkomen voor iedereen ,
Dan is het zwartgeld circuit ook afgelopen
Of gaan mensen dan zwart ook meer vragen
pi_194237808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:54 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dan is waarschijnlijk de helft van de bevolking werkloos omdat de toegevoegde waarde die ze leveren voor een bedrijf niet hoog genoeg is voor wat ze kosten.
Wel een manier om automatisering te stimuleren.
Dan doe je in de maatschappij iets niet goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 13:08:18 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194237912
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194238120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het is ongeveer de beste methode om rijkdom te herverdelen. Het klinkt misschien raar, maar door bijvoorbeeld de onderste belastingschaal minder te belasten verhoog je eigenlijk alleen de inkomensongelijkheid omdat iedereen hier voordeel van heeft. Daarnaast is er natuurlijk ook nog sprake van andere effecten als je strikt het minimumloon verhoogt (bijstand etc)
Je moet er wel voorzichtig mee zijn. Toeslagen kunnen de prijzen hoog houden en dan betalen we allemaal teveel aan de huisbazen en verzekeraars.
.
pi_194239228
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Je moet er wel voorzichtig mee zijn. Toeslagen kunnen de prijzen hoog houden en dan betalen we allemaal teveel aan de huisbazen en verzekeraars.
Oppassen zeker, maar dat zou niet anders zijn als wanneer je besluit een hoger minimumloon of basisinkomen in te gaan voeren.

We doen het qua zorg etc behoorlijk. Dus het is nu geen bestaand probleem.
pi_194243070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:42 schreef hooibaal het volgende:
Het slechte van het minimumloon is dat het te laag is. Je kunt er eigenlijk niet van rondkomen.
Dit valt mij vooral op. En je betaalt ook nog eens nauwelijks belasting als je van het minimumloon moet zien rond te komen, terwijl je toeslagen krijgt die meer bedragen dan wat je aan belasting betaalt.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 12:34:04 #60
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194252392
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Prima, maar je hoort dit soort mensen nou nooit garanties geven dat er voldoende inkomen is voor 30-40 uur werken tegen minimumloon.
Kun je toelichten wat je bedoeld met 'dit soort mensen'? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 25 juli 2020 @ 12:42:58 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194252504
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:34 schreef Eix het volgende:

[..]

Kun je toelichten wat je bedoeld met 'dit soort mensen'? :?
Hij bedoelt de untermenschen die voor het minimumloon je toilet schoonmaken en de weg aanvegen

De zogenaamde ZZP ers of Flexibele krachten zonder woning
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:23:02 #62
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194252953
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hij bedoelt de untermenschen die voor het minimumloon je toilet schoonmaken en de weg aanvegen

De zogenaamde ZZP ers of Flexibele krachten zonder woning
Ik wil het hem zelf even horen uitspreken. Bovenstaande las ik er namelijk ook in. :r
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194252991
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:23 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik wil het hem zelf even horen uitspreken. Bovenstaande las ik er namelijk ook in. :r
Volgens mij heeft hij het over die rijke figuren die pleiten voor het afschaffen van het minimumloon.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:46:21 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194253245
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij het over die rijke figuren die pleiten voor het afschaffen van het minimumloon.
Afschaffen van minimumloon is het afschaffen van het loongebouw en de consument

Je zult nooit producenten horen pleiten voor het afschaffen van het minimumloon, wel rechtse schoolgaande idioten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194253256
Hoe wil je zonder minimumloon garanderen dat iemand pensioen opbouwt?
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:53:12 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194253296
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:47 schreef Ananaszot het volgende:
Hoe wil je zonder minimumloon garanderen dat iemand pensioen opbouwt?
iedereen bouwt AOW op

pensioen is een keuze via de CAO
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194253316
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

iedereen bouwt AOW op

pensioen is een keuze via de CAO
Ja laten we pensioen gewoon afschaffen dat hebben al die afgestudeerde studentjes die via de detachering moeten werken toch niet meer

Zijn we daar ook weer vanaf ipv dat het vanzelfsprekend is
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:06:31 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194253417
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:55 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ja laten we pensioen gewoon afschaffen dat hebben al die afgestudeerde studentjes die via de detachering moeten werken toch niet meer

Zijn we daar ook weer vanaf ipv dat het vanzelfsprekend is
AOW is tenminste gehouden aan bijstelling met een Inflatiecorrectie

Pensioen niet en gaat ook gekort worden weer
Ondanks dat de ABP al 20 jaar lang , jaar op jaar 7% rendement maakt en er nu het enorme bedrag van 1500 miljard in kas zit

https://www.abp.nl/over-a(...)ggen/resultaten.aspx


quote:
Beleggingsresultaten
Over de afgelopen 20 jaar behaalden we een gemiddeld rendement van ongeveer 7% op jaarbasis.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194253438
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

AOW is tenminste gehouden aan bijstelling met een Inflatiecorrectie

Pensioen niet en gaat ook gekort worden weer
Ondanks dat de ABP al 20 jaar lang ieder jaar 7% rendement maakt en er nu het enorme bedrag van 1500 miljard in kas zit

https://www.abp.nl/over-a(...)ggen/resultaten.aspx
[..]

Ik zag het en ik kreeg laatst een brief met dat ik nog geen 10 euro bruto aan pensioen per jaar zal krijgen.
Dat zal als het over 40 jaar zover is een vetpot zijn ja.

En dat het ABP kan beleggen omdat ze zoveel geld in de kas hebben staan is belachelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2020 14:09:38 ]
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:10:14 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194253445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:09 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Ik zag het en ik kreeg laatst een brief met dat ik nog geen 10 euro bruto aan pensioen per jaar zal krijgen.
Dat zal als het over 40 jaar zover is een vetpot zijn ja.
ik heb er 45 jaar lang in gestort

de laatste jaren 7000 euro per jaar met WG bijdrage erbij en nu gaat er gekort worden , ondanks het nieuwe pensioenstelsel waarbij de rekenrente is afgeschaft

Straks hyperinflatie en dan krijg je helemaal niks

Het gaat net als met de woningbouwverenigingen

De grootste dieven hebben een stropdas om

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 25-07-2020 14:22:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194259916
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb er 45 jaar lang in gestort

de laatste jaren 7000 euro per jaar met WG bijdrage erbij en nu gaat er gekort worden , ondanks het nieuwe pensioenstelsel waarbij de rekenrente is afgeschaft

Straks hyperinflatie en dan krijg je helemaal niks

Het gaat net als met de woningbouwverenigingen

De grootste dieven hebben een stropdas om
Je leven zou maar bestaan uit denken hoe je als rijke nog rijker kunt worden ten koste van de ander
  zaterdag 25 juli 2020 @ 23:34:40 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194261184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:28 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Je leven zou maar bestaan uit denken hoe je als rijke nog rijker kunt worden ten koste van de ander
Ik heb nooit gelooft dat het pensioen storten zinloos was maar nu weet ik het zeker

rien na va plus
het geld is niet meer van U
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194263675
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:23 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik wil het hem zelf even horen uitspreken. Bovenstaande las ik er namelijk ook in. :r
Raar, dit topic gaat over mensen die minimumloon willen afschaffen dus neen. Er wordt niet gerefereerd aan minimumloners maar aan de mensen die het willen afschaffen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195319880
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 18:44 schreef Herkauwer het volgende:
Hoezo is dit een vraag? Kijk maar naar de verenigde Staten om te zien dat het niet werkt.

Mensen worden te pas en onpas ontslagen omdat ze niet doen wat de baas wil.
Hoe is dat een slechte zaak? Wil je dan de situatie in Nederland waar je als mkb-er als je pech hebt slaaf bent van je werknemer(s)?
  dinsdag 29 september 2020 @ 08:40:03 #75
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195319921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe is dat een slechte zaak? Wil je dan de situatie in Nederland waar je als mkb-er als je pech hebt slaaf bent van je werknemer(s)?
Er moet een gezonde balans zijn. Zowel voor het bedrijf als voor de medewerker en dat is er in de VS zeker niet voor de medewerker. Ik ken ook situaties in NL waarbij de balans inderdaad te veel bij de medewerker ligt, zeker bij de wat kleinere mkb'ers.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 29 september 2020 @ 09:04:40 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195320216
quote:
16s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja laten we alle werknemersrechten maar overboord gooien dan. :')
Ja geen minimumloon en geen vakantiegeld en maximale huur en oude mensen de straat op flikkeren

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:32 schreef BasEnAad het volgende:
Die discussies worden opvallend vaak gevoerd door mensen die er warmpjes bijzitten.
Of die nog nooit een dag in hun leven hebben gewerkt om dat ze bij ma en pa op zolder zitten te gamen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195321660
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:40 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Er moet een gezonde balans zijn. Zowel voor het bedrijf als voor de medewerker en dat is er in de VS zeker niet voor de medewerker. Ik ken ook situaties in NL waarbij de balans inderdaad te veel bij de medewerker ligt, zeker bij de wat kleinere mkb'ers.
Eens.
pi_195322595
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:40 schreef Herkauwer het volgende:

Ik ken ook situaties in NL waarbij de balans inderdaad te veel bij de medewerker ligt, zeker bij de wat kleinere mkb'ers.
Hoe moeten we dat zien van balans bij de medewerker? Dat de MKBer zijn medewerker teveel moet betalen omdat de cao dat bij een bepaald functieprofiel zegt?
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:45:01 #79
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195322690
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe moeten we dat zien van balans bij de medewerker? Dat de MKBer zijn medewerker teveel moet betalen omdat de cao dat bij een bepaald functieprofiel zegt?
Eerder in de regelingen die zorgen dat je als medewerker wordt doorbetaald bij bijvoorbeeld ziekte. Dat kan voor een klein bedrijf erg lastig zijn om dat op te brengen, zeker als dat jaren duurt. Verder denk ik dat we vooral blij moeten zijn met ons stelsel, voor het grootste gedeelte werkt het in ons voordeel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195322860
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Eerder in de regelingen die zorgen dat je als medewerker wordt doorbetaald bij bijvoorbeeld ziekte. Dat kan voor een klein bedrijf erg lastig zijn om dat op te brengen, zeker als dat jaren duurt. Verder denk ik dat we vooral blij moeten zijn met ons stelsel, voor het grootste gedeelte werkt het in ons voordeel.
Dan sluit je als mkb er maar een extra verzekering af en heb je daar geen last van. ;)

Ons stelsel is erg goed, maar het geklaag van werkgevers is vaak niet meer als gehuil met de wolven waarbij het vaak door eigen falen van deze werkgevers komt dat ze een probleem met medewerkers hebben.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:58:58 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195322942
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:45 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Eerder in de regelingen die zorgen dat je als medewerker wordt doorbetaald bij bijvoorbeeld ziekte. Dat kan voor een klein bedrijf erg lastig zijn om dat op te brengen, zeker als dat jaren duurt. Verder denk ik dat we vooral blij moeten zijn met ons stelsel, voor het grootste gedeelte werkt het in ons voordeel.
gewoon ziek dan 2 dagen zonder betaling, dat zal helpen en geen vakantiegeld meer dat is te duur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195323042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:54 schreef Basp1 het volgende:

Dan sluit je als mkb er maar een extra verzekering af en heb je daar geen last van. ;)

Ons stelsel is erg goed, maar het geklaag van werkgevers is vaak niet meer als gehuil met de wolven waarbij het vaak door eigen falen van deze werkgevers komt dat ze een probleem met medewerkers hebben.
Dat is natuurlijk onzinnig. Ook werknemers gooien er soms met de pet naar. En ontslaan kost veel geld wat een mkb-er soms simpelweg niet op kan brengen.

Zeker een mkb-er met 1 personeelslid of enkele personeelsleden heeft bepaald geen machtspositie. De wet beschermd die werknemers echter alsof die machtspositie we bestaat. Dat is simpelweg niet terecht en daar zou best rekening mee kunnen worden gehouden.
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:03:30 #83
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_195323052
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 18:44 schreef Herkauwer het volgende:
Hoezo is dit een vraag? Kijk maar naar de verenigde Staten om te zien dat het niet werkt.
dus, een minimumloon werkt niet?

quote:
Mensen worden te pas en onpas ontslagen omdat ze niet doen wat de baas wil. Daarnaast verdienen ze zo weinig omdat er altijd wel iemand anders is die het wil doen voor hetzelfde bedrag. Een beetje geld is beter dan geen is de gedachte. Dus een minimumloon moet wel, want volledig vrije markt werkt niet. Dat is al zo vaak aangetoond.
of werkt het dus wel?

P.s.: ook de VS kent een minimumloon.
pi_195323193
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzinnig. Ook werknemers gooien er soms met de pet naar. En ontslaan kost veel geld wat een mkb-er soms simpelweg niet op kan brengen.

gehuil, gewoon een dossier opbouwen en je kunt tegen weinig geld zo van niet functionerende werknemers afkomens. En nu met corona is het even nog wat makkelijker als je het op economische ontij gooit
quote:
Zeker een mkb-er met 1 personeelslid of enkele personeelsleden heeft bepaald geen machtspositie. De wet beschermd die werknemers echter alsof die machtspositie we bestaat. Dat is simpelweg niet terecht en daar zou best rekening mee kunnen worden gehouden.
Tuurlijk bestaat de machtspositie tussen werknemers en werkgevers of de werkgever nu 1 of 1000en werknemers heeft.

Waarom zou er geen machtposistie zijn bij een werkgever met weinig medewerkers?

Een MKBer is een ondernemer daar horen risico's nemen bij, hij kan ook met makkelijk te vervangen uitzendkrachten die hem 1.5* zoveel kosten gaan werken. ^O^
pi_195323836
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

gehuil, gewoon een dossier opbouwen en je kunt tegen weinig geld zo van niet functionerende werknemers afkomens. En nu met corona is het even nog wat makkelijker als je het op economische ontij gooit
[..]

Tuurlijk bestaat de machtspositie tussen werknemers en werkgevers of de werkgever nu 1 of 1000en werknemers heeft.

Waarom zou er geen machtposistie zijn bij een werkgever met weinig medewerkers?

Een MKBer is een ondernemer daar horen risico's nemen bij, hij kan ook met makkelijk te vervangen uitzendkrachten die hem 1.5* zoveel kosten gaan werken. ^O^
Je bent sowieso de transitievergoeding kwijt. Daarnaast zijn rechters zeer kritisch, waardoor een dossier zeer zorgvuldig moet worden opgebouwd en dan moet je weer kennis inkopen.

Let wel om van een volstrekt disfunctionerende werknemer af te komen!

Het is gewoon belachelijk zoals we in Nederland werknemers beschermen. En dan nog gek vinden dat veel ondernemers er niet aan moeten denken om werknemers in dienst te nemen en als ze dat al doen zeer terughoudend zijn met vaste contracten.

Het is slecht voor werkgevers, maar ook voor (potentiële) werknemers.
pi_195324027
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je bent sowieso de transitievergoeding kwijt. Daarnaast zijn rechters zeer kritisch, waardoor een dossier zeer zorgvuldig moet worden opgebouwd en dan moet je weer kennis inkopen.

Let wel om van een volstrekt disfunctionerende werknemer af te komen!

Het is gewoon belachelijk zoals we in Nederland werknemers beschermen. En dan nog gek vinden dat veel ondernemers er niet aan moeten denken om werknemers in dienst te nemen en als ze dat al doen zeer terughoudend zijn met vaste contracten.

Het is slecht voor werkgevers, maar ook voor (potentiële) werknemers.
Nog klagen over transitievergoeding en selectief vergeten zijn dat voordat deze regeling werd ingevoerd een werknemer die wat langer in dienst was veel meer geld als ontslagvergoeding mee kreeg. :')

Het is belachelijk dat werkgevers maar blijven klagen dat lijken wel een stelletje rupsjes nooit genoeg. :D
pi_195325160
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog klagen over transitievergoeding en selectief vergeten zijn dat voordat deze regeling werd ingevoerd een werknemer die wat langer in dienst was veel meer geld als ontslagvergoeding mee kreeg. :')

Het is belachelijk dat werkgevers maar blijven klagen dat lijken wel een stelletje rupsjes nooit genoeg. :D
Nee, dat is niet zo. De ontslagvergoeding kon gewoon 0 zijn. En na afloop van een contract was het altijd 0.

De regels zijn gemaakt vanuit de gedachte grote werkgever vs een werknemer. Dat zou je niet moeten laten gelden bij een MKB-er met slechts enkele personeelsleden.
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:37:26 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195325768
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog klagen over transitievergoeding en selectief vergeten zijn dat voordat deze regeling werd ingevoerd een werknemer die wat langer in dienst was veel meer geld als ontslagvergoeding mee kreeg. :')

Het is belachelijk dat werkgevers maar blijven klagen dat lijken wel een stelletje rupsjes nooit genoeg. :D
Ik heb vroeger ontslag ambtelijke vergoedingen berekend , vaak kwamen er bedragen uit van 600.000 gulden en dat werd zo overgemaakt , iedereen blij _O- _O- *O*
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:47:33 #89
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195326813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:03 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

dus, een minimumloon werkt niet?
[..]

of werkt het dus wel?

P.s.: ook de VS kent een minimumloon.
De VS kent verschillende soorten minimumloon. Waarbij de niet overal wordt toegepast en over het algemeen al jaren niet meer verhoogd is. Er zijn zelfs soorten loon waarbij de fooi die je ontvangt worden afgetrokken van het loon wat je van de werkgever ontvangt. Daarnaast ook varianten waarbij je met $2 dollar loon hebt en de rest is fooi. Dus misschien op papier dat ze een minimumloon hebben maar in de praktijk heb je er niet altijd wat aan. Naast minimumloon wordt er ook gesproken over living wage, dat wat je nodig hebt om een leven te kunnen leven, iets anders dan overleven.

En het verhaal over minimumloon is veel complexer dan 1 getal. Er zijn mensen in Californië die netto ¤1500 - 2000 (omgerekend) verdienen en daarmee in hun auto wonen omdat ze geen huis/appartement kunnen huren in de buurt. Het geheel is veel complexer helaas.

Ik ben van mening dat iedere voltijdbaan genoeg geld moet verdienen om te kunnen leven en daar moet de maatschappij dan op zijn ingericht. De mate van luxe is dan echt wel een discussie, maar een dak, zorg, basis opleiding, veiligheid en toegang tot gespecialiseerde opleidingen moet voor iedereen toegankelijk zijn. En hier zijn alle discussies over te voeren in welke mate dit dan beschikbaar moet zijn, laat ik het houden op menswaardig+.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:47:54 #90
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195326818
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon ziek dan 2 dagen zonder betaling, dat zal helpen en geen vakantiegeld meer dat is te duur
Ik had het meer over mensen die echt uitvallen en 2 jaar ziek zijn.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:48:30 #91
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195326830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan sluit je als mkb er maar een extra verzekering af en heb je daar geen last van. ;)

Ons stelsel is erg goed, maar het geklaag van werkgevers is vaak niet meer als gehuil met de wolven waarbij het vaak door eigen falen van deze werkgevers komt dat ze een probleem met medewerkers hebben.
Eens! En soms is het onwetendheid over welke mogelijkheden je hebt als ondernemer. En soms heb je ook echt pech.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195887385
Stel dat een werkgever mensen onder het minimumloon mag betalen. Dan zou iemand in mijn woonplaats een fabriek kunnen openen en dan enorm veel paupers aan kunnen trekken die minder dan het bestaansminimum zouden verdienen.

Dat heb ik liever niet.

Denk aan dit soort toestanden: https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-poepende-truckers

Dat is niet denkbeelding. Menige gemeente was in de 19de eeuw tegen de komst van steenfabrieken om deze reden.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:31:21 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195888014
Mensen die pleiten voor afschaffing van het minimumloon , zijn vaak dezelfde die pleiten voor een basisinkomen *O* _O- _O- 8)7 |:( zonder te beseffen wat ze zeggen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:45:03 #94
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195892150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
Mensen die pleiten voor afschaffing van het minimumloon , zijn vaak dezelfde die pleiten voor een basisinkomen *O* _O- _O- 8)7 |:( zonder te beseffen wat ze zeggen
Basisinkomen heeft ook steeds meer mijn voorkeur. Scheelt een hoop geld, gezeik en bureaucratie
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195895048
Met een basis inkomen kan je inderdaad het minimumloon afschaffen. Moet dat inkomen wel voldoende zijn om (net) van te kunnen leven.

Eigenlijk is AOW een vorm van basis inkomen. Het is maar net aan genoeg om van te leven dus zorgt vrijwel iedereen voor iets of heel veel aanvullend inkomen. Hoe mooi zou het zijn als je vanaf twintig jaar zoiets uitkering zou hebben. Wie liever hele dagen halve liters weg klapt heft dan geen collega's te vervelen in ieder geval.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:19:26 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195896556
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:43 schreef qajariaq het volgende:
Met een basis inkomen kan je inderdaad het minimumloon afschaffen. Moet dat inkomen wel voldoende zijn om (net) van te kunnen leven.

Eigenlijk is AOW een vorm van basis inkomen. Het is maar net aan genoeg om van te leven dus zorgt vrijwel iedereen voor iets of heel veel aanvullend inkomen. Hoe mooi zou het zijn als je vanaf twintig jaar zoiets uitkering zou hebben. Wie liever hele dagen halve liters weg klapt heft dan geen collega's te vervelen in ieder geval.
minimumloon is 1680 euro netto
AOW is 1204,50 nettto
bijstand is 1059 netto

Basis inkomen gaat er noot komen tenzij het voor iedereen zal gelden
Als het er ooit komt dan zal het hooguit 50% van het minimumloon zijn en zorgtoeslag zal dan vervallen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 28-10-2020 00:26:38 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:10:43 #97
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195898668
Ik ben nu halverwege het boek van Rutger Bregman, gratis geld voor iedereen en ik wist niet dat er al zoveel onderzoek was gedaan. In principe is er genoeg welvaart in de maatschappij om de hele wereld te kunnen voorzien. En ook is het voor de maatschappij goedkoper en beter om mensen te voorzien van huisvesting en een klein beetje geld.

Toch apart dat er al zoveel onderzoek is gedaan en wordt aangetoond dat het werkt en toch is het nog zo’n taboe.

Ik raad zowel voor- als tegenstander eens aan om dat boek te lezen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_195898705
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:10 schreef Herkauwer het volgende:
Ik ben nu halverwege het boek van Rutger Bregman, gratis geld voor iedereen en ik wist niet dat er al zoveel onderzoek was gedaan. In principe is er genoeg welvaart in de maatschappij om de hele wereld te kunnen voorzien. En ook is het voor de maatschappij goedkoper en beter om mensen te voorzien van huisvesting en een klein beetje geld.

Toch apart dat er al zoveel onderzoek is gedaan en wordt aangetoond dat het werkt en toch is het nog zo’n taboe.

Ik raad zowel voor- als tegenstander eens aan om dat boek te lezen.
Hoe objectief is het boek volgens jou?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:21:49 #99
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_195898767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Beleid baseren op wat mensen die gefaald hebben in het leven ervan vinden lijkt mij dan ook weer geen verstandig idee.
Je voert het beleid natuurlijk om ervoor te zorgen dat minder mensen falen in de samenleving, waardoor men dus ook minder armoede in de samenleving heeft, wat de samenleving (dus ook de mensen die niet falen) weer ten goede kan komen.
Krekker is de bom!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:37:15 #100
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_195898889
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:14 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoe objectief is het boek volgens jou?
Ik snap je vraag niet. Het boek heeft 30 pagina's aan bronnen van onder andere wetenschappelijke onderzoeken.

Ik vind jouw vraag een beetje kort door de bocht, verwacht je een cijfer tussen 1 en 10? Het voelt aan als het begin van een aanval. Misschien heb ik dat verkeerd en kan je je vraag toelichten. Hoe vond jij het boek?

Over de inhoud kan ik wel wat zeggen, tot zover erg interessante materie en goed om te lezen dat er al zoveel onderzoek is gedaan naar wat omstandigheden met mensen doen. Ik zou dit soort onderzoeken nu nog wel weer willen zien en kijken of we echt die kant op kunnen gaan. Het lijkt mij wel een echte utopie omdat ik denk dat de mensheid er nog niet klaar voor is om solidair te zijn voor elkaar.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')