abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 december 2020 @ 07:12:38 #201
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196493277
Voor die tijd barst er vast wel weer een oorlog uit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:12:08 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196496574
https://www.telegraaf.nl/(...)-van-bevolkingskrimp

quote:
Landen als Italië, Japan en China worden gehalveerd

Wereld aan vooravond van bevolkingskrimp
Door ONZE REDACTIE BUITENLAND
15 jul. 2020 in BUITENLAND
SEATTLE - De groei van de wereldbevolking zal in de loop van deze eeuw stilvallen en aan het begin van de 22e eeuw zal er zelfs sprake zijn van bevolkingskrimp.
Die blijft niet beperkt tot enkele landen: bijna overal zal de bevolking sterk gaan teruglopen en dat gaat 'onvoorstelbare' gevolgen hebben.
Dat zal niet erg zijn maar het aantal consumenten wordt gehalveerd

Italie krijgt nog heel veel import van mensen uit Afrika
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196505555
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-van-bevolkingskrimp
[..]

Dat zal niet erg zijn maar het aantal consumenten wordt gehalveerd

Italie krijgt nog heel veel import van mensen uit Afrika
Waarom is het erg dat er minder consumenten zijn?
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:45:17 #204
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196505716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:36 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Waarom is het erg dat er minder consumenten zijn?
Ik zie ook niet waarom een in absolute zin kleiner aantal consumenten een welvaartsprobleem zou moeten opleveren wanneer het relatieve aandeel op het kleinere totaal ongeveer gelijk blijft, maar ik ben dan ook geen econoom.

Wat is het alternatief dan? Steeds maar doorgroeien totdat we tegen een keiharde leefbaarheidsgrens oplopen en/of alle grondstoffen en ecologische ruimte van de aarde uitgeput hebben? Dat hebben we met ons allen pas een echt groot probleem.
pi_196506011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zie ook niet waarom een in absolute zin kleiner aantal consumenten een welvaartsprobleem zou moeten opleveren wanneer het relatieve aandeel op het kleinere totaal ongeveer gelijk blijft, maar ik ben dan ook geen econoom.

Wat is het alternatief dan? Steeds maar doorgroeien totdat we tegen een keiharde leefbaarheidsgrens oplopen en/of alle grondstoffen en ecologische ruimte van de aarde uitgeput hebben? Dat hebben we met ons allen pas een echt groot probleem.
Het is nu al een kwestie van distributie van welvaart. Als automatisering zich doorzet en dat is op zich gegarandeert, dan zou er genoeg geproduceert moeten worden ook met een oudere bevolking. De vraag is dan hoe je er voor zorgt dat iedereen zijn deel van de taart krijgt.

Oneindige groei is volgens mij alleen maar leuk voor aandeelhouders. Je ziet nu al dat onze economie steeds groeit, maar onze koopkracht niet. Dan wordt er ergens aan wat verkeerde raders gedraaid.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:13:45 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196506311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:36 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Waarom is het erg dat er minder consumenten zijn?
recessie depressie faillissementen fabriekssluitingen
https://www.cnbc.com/2019(...)population-drop.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:14:04 #207
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196506317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het is nu al een kwestie van distributie van welvaart. Als automatisering zich doorzet en dat is op zich gegarandeert, dan zou er genoeg geproduceert moeten worden ook met een oudere bevolking. De vraag is dan hoe je er voor zorgt dat iedereen zijn deel van de taart krijgt.

Oneindige groei is volgens mij alleen maar leuk voor aandeelhouders. Je ziet nu al dat onze economie steeds groeit, maar onze koopkracht niet. Dan wordt er ergens aan wat verkeerde raders gedraaid.
Ik vind het ook onnavolgbaar dat hele volksstammen kennelijk geen moeite hebben met het idee dat door dit soort vervangingsprocessen in de nabije toekomst hele nationale culturen uitgewist dreigen te worden, alleen om de machine draaiende te houden die ons in staat stelt elke twee jaar (of wat is het) een nieuwe smartphone te kopen.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:02 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196506336
x

[ Bericht 87% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2020 21:15:31 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:54 #209
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196506366
michaelmoore, vertel het ons!
  woensdag 2 december 2020 @ 08:50:00 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196511154
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:15 schreef Iblardi het volgende:
michaelmoore, vertel het ons!
ik heb het ook van horen lezen hoor

https://www.cnbc.com/2019(...)tion-drop.html#close
quote:
Most people think we have too many people on the planet, but actually, this is an outdated view," Musk said while on stage with Ma at at the World Artificial Intelligence Conference in Shanghai on Wednesday. "Assuming there is a benevolent future with AI,
I think the biggest problem the world will face in 20 years is population collapse."

"The biggest issue in 20 years will be population collapse. Not explosion. Collapse."
quote:
I absolutely agree with that," Ma said. "The population problem is going to be facing huge challenge. 1.4 billion people in China sounds a lot, but I think next 20 years, we will see this thing will bring big trouble to China. And ... the speed of population decrease is going to speed up. You called it a 'collapse,'" he said to Musk. "I agree with you."

"Yeah, accelerating collapse," Musk said.
quote:
When it comes to the future of humanity, Tesla CEO Elon Musk and Alibaba founder Jack Ma disagree on whether people should be scared by the potential of artificial intelligence. Ma is optimistic about AI, while Musk is more apocalyptic. But the two billionaire businessmen do agree on the biggest problem the world will face in the future: not enough people.

“Most people think we have too many people on the planet, but actually, this is an outdated view,” Musk said while on stage with Ma at at the World Artificial Intelligence Conference in Shanghai on Wednesday. “Assuming there is a benevolent future with AI, I think the biggest problem the world will face in 20 years is population collapse.”

“The biggest issue in 20 years will be population collapse. Not explosion. Collapse.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 december 2020 @ 08:52:31 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196511174
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb het ook van horen lezen hoor
[..]


Wat zullen de ijsberen, orang-oetangs en beukenbomen rouwen dat er een bevolkings-implosie is!!

Hoezo niet 'genoeg' mensen? Genoeg mensen waarvoor??
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 2 december 2020 @ 10:15:14 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196512329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat zullen de ijsberen, orang-oetangs en beukenbomen rouwen dat er een bevolkings-implosie is!!

Hoezo niet 'genoeg' mensen? Genoeg mensen waarvoor??
Om alles wat we met robots produceren te kopen
al die miljoenen auto's
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 december 2020 @ 10:19:30 #213
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196512397
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb het ook van horen lezen hoor

https://www.cnbc.com/2019(...)tion-drop.html#close
[..]

[..]

[..]


Ja, ik kan me voorstellen dat sommige "billionaire businessmen" dat denken. The sky is the limit, als we flink gaan stapelen kunnen we wel 1000 miljard potentiële consumenten kwijt.
  woensdag 2 december 2020 @ 17:36:17 #214
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196519062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, ik kan me voorstellen dat sommige "billionaire businessmen" dat denken. The sky is the limit, als we flink gaan stapelen kunnen we wel 1000 miljard potentiële consumenten kwijt.
Die Musk is tegen die tijd ook vergaan tot potgrond.
  woensdag 2 december 2020 @ 17:46:52 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196519209
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:36 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Die Musk is tegen die tijd ook vergaan tot potgrond.
Die heeft zichzelf al 7 keer laten clonen en invriezen en met succes de veroudering aan banden gelegd

Als ie boven de 50 komt dan trekt ie een cloon uit de kast
Ik heb gehoord dat ie 50 clonen naar Mars wil sturen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196519568
2064, jaja. Dan zijn we inmiddels 4,5 Miljard bewoners extra bewoners verder tov van 2020.
Het zal best een keer gaan krimpen maar dat zal dan zijn omdat we elkaar de tent gaan uitvechten met zoveel mensen op elkaar. Een virusje (en niet zo'n lullige als Covid) wil ook wel eens helpen.

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat er zo weinig aandacht is voor het grootste probleem van de komende decennia en dat er zelfs een taboe op lijkt te rusten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 2 december 2020 @ 18:35:59 #217
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196520039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 17:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die heeft zichzelf al 7 keer laten clonen en invriezen en met succes de veroudering aan banden gelegd

Als ie boven de 50 komt dan trekt ie een cloon uit de kast
Ik heb gehoord dat ie 50 clonen naar Mars wil sturen
Kan ook inderdaad.
  woensdag 2 december 2020 @ 18:37:13 #218
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196520055
Het blijft toch bizar dat nog geen enkele politieke partij de Demografische ontwikkeling in Nederland bij haar standpunten heeft staan.
  woensdag 2 december 2020 @ 18:38:15 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196520072
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:37 schreef Ciclon het volgende:
Het blijft toch bizar dat nog geen enkele politieke partij de Demografische ontwikkeling in Nederland bij haar standpunten heeft staan.
Men doet net of er niets aan de hand is zoals altijd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 december 2020 @ 18:41:01 #220
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196520132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Men doet net of er niets aan de hand is zoals altijd
Ondertussen ken ik een aantal etnisch Nederlandse personen die door deze blunders na jaren fulltime werken, nog steeds bij hun ouders wonen.

Gebeurt dit met een allochtone groepering, noemen we het genocide.
  woensdag 2 december 2020 @ 18:42:07 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196520151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:41 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ondertussen ken ik een aantal etnisch Nederlandse personen die door deze blunders na jaren fulltime werken, nog steeds bij hun ouders wonen.

Gebeurt dit met een allochtone groepering, noemen we het genocide.
Ja die ken ik ook , kennelijk is er geen ruimte voor woningbouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 december 2020 @ 18:42:48 #222
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196520159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja die ken ik ook , kennelijk is er geen ruimte voor woningbouw
60.000 migranten er bij dit jaar, hoeveel woningen zijn er in 2020 opgeleverd? 30.000?
pi_196529137
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Om alles wat we met robots produceren te kopen
al die miljoenen auto's

Dan produceren we wat minder. Minder belasting voor het milieu, ideaal.
pi_196540505
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:30 schreef Ciclon het volgende:
Sub- Sahara Afrika, en in mindere mate landen als Algerije, Egypte, Pakistan en Irak, gaan een enorm probleem voor Europa opleveren. 1 oorlog of natuurramp en er zal een gigantische volksverhuizing plaatsvinden.
een nieuwe golf van terrorisme dat ook Europa gaat bedreigen is het nu vooral
quote:
NIEUWSUUR • BUITENLAND • MAANDAG, 20:56
IS verslagen? In Afrikaanse landen slaan ze er juist voor op de vlucht

VRT
IS mag dan verslagen zijn in het Midden-Oosten, op het Afrikaanse continent zijn groepen die aan de terreurorganisatie verbonden zijn juist bezig met een zeer gewelddadige opmars. Ook voor Europa zouden die groepen uiteindelijk een bedreiging kunnen vormen, zegt Jacob Zenn, expert gewapende groepen in Afrika.

"IS leeft voort en zeer krachtig ook. Met name in Afrika maar ook op andere plekken in de wereld, bijvoorbeeld in Afghanistan", zegt Zenn. In Irak en Syrië heeft de terreurorganisatie momenteel nog weinig gebied onder controle, maar in Afrikaanse landen worden de groepen actiever en dodelijker.

Bloedbad in Mozambique

De afgelopen maanden zijn er in Afrikaanse landen honderden burgers ontvoerd en gedood. Zo richtte een aan IS-gelieerde groep deze maand een bloedbad aan in Mozambique door vijftig burgers te onthoofden. De groep heeft in het noorden van het land inmiddels een groot gebied in handen.

Ook in Congo en Nigeria zijn de aan IS gelieerde groepen actief. In Nigeria noemen ze zich Boko Haram en ontvoerden ze recent honderden dorpsbewoners en pleegden afgelopen week nog aanslagen. Ook Burkina Faso heeft te maken met veel geweld. Daar is behalve IS ook al-Qaida actief.

In Burkina Faso is vanwege het geweld van jihadisten een enorme stroom vluchtelingen vanuit het noorden op gang gekomen. En dat levert grote problemen op in het land dat ook kampt met grote voedseltekorten:

De terreurgroepen opereren in de Afrikaanse landen vooral in grensregio's, zegt Zenn. "Dus uit het zicht van de regering die zetelt in de hoofdstad. Dat heeft tot gevolg dat de autoriteiten de dreiging niet al te serieus nemen of niet de middelen inzetten om ze echt aan te pakken."

Hij legt uit waarom juist Burkina Faso zo kwetsbaar is. "De opstand in buurland Mali is langzaam opgeschoven naar de grens met Burkina Faso en in het grensgebied groot geworden. De regering in Burkina Faso heeft vanwege politieke onrust in eigen land te laat gereageerd. En loopt nu achter de feiten aan."

De terreurgroepen maken volgens de expert niet alleen gebruik van de zwakheden van de regering, maar ook van het feit dat ze opereren op afgelegen plekken. "De regering heeft minder vat op de gemeenschappen daar, terwijl de jihadisten het gebied vaak goed kennen."

'Dreiging nu nog vooral voor Afrika'

Lokale Afrikaanse regeringen hebben dus moeite om deze groepen aan te pakken. Wat zou hun opmars wel kunnen stoppen? Een grootschalige militaire operatie, zoals de internationale gemeenschap uitvoerde in Syrië en Irak om IS te verdrijven, zou succesvol kunnen zijn, zegt Zenn.

"Maar zulke militaire operaties vragen om een bepaalde hoeveelheid politieke wil, financiële en logistieke middelen, enzovoort. Het lijkt er op dit moment niet op dat de VS of een Europees land dat deze middelen en mogelijkheden heeft, ze wil inzetten in Afrika."

De dreiging is voor de VS of Europa ook anders dan toen IS een groot gebied bezette in Syrië en Irak, zegt Zenn. "Vanuit het kalifaat werden aanslagen in Brussel, Parijs, Berlijn en Nice gecoördineerd. De groepen in Afrika lijken dat vermogen nog niet te hebben ontwikkeld. Dus de dreiging is er vooral voor Afrika."

Maar dat kan veranderen, benadrukt de expert. "Vanuit IS wordt er steun geboden aan de groepen in Afrika, bijvoorbeeld over hoe ze drones of propaganda moeten inzetten. Ze ondersteunen bij het opzetten van een operatie buiten Afrika is dan geen grote stap. Dus westerse regeringen en inlichtingendiensten moeten daar wel alert op zijn."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)or-op-de-vlucht.html
  maandag 11 januari 2021 @ 22:32:49 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197353464
We worden steeds ouder, nieuwe wereldbewoners komen er niet echt bij er gaan er veel minder dood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197356776
Minder minder minder.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 10:15:47 #227
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197357721
Tuurlijk debiele prognose, alsof gebieden in de Sahel echt 4x zo vol worden in de komende jaren.

Is nu al een tekort aan normale levensomstandigheden. Laat staan in 2064.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:03:35 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197363949
quote:
15s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:05 schreef zakjapannertje het volgende:
'Dreiging nu nog vooral voor Afrika'

Lokale Afrikaanse regeringen hebben dus moeite om deze groepen aan te pakken. Wat zou hun opmars wel kunnen stoppen? Een grootschalige militaire operatie, zoals de internationale gemeenschap uitvoerde in Syrië en Irak om IS te verdrijven, zou succesvol kunnen zijn, zegt Zenn.

"Maar zulke militaire operaties vragen om een bepaalde hoeveelheid politieke wil, financiële en logistieke middelen, enzovoort. Het lijkt er op dit moment niet op dat de VS of een Europees land dat deze middelen en mogelijkheden heeft, ze wil inzetten in Afrika."
Het koloniseren van Afrika door Westerse landen (niet dat het ooit zal gebeuren) waardoor ze een belang hebben daar zou wel een oplossing zijn voor dit.
pi_197366086
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:49 schreef Ciclon het volgende:

[..]

7, 13.5, 17.5 of 20m maakt in Nederland niet zo veel uit. Het probleem is de samenstelling. Kijk naar het huidige racisme debat, als de aantallen andersom zouden zijn geweest, dikke kans dat het zal gaan aflopen als met de Joden in '40/45
Kans is veel groter als PVV en FVD een meerderheid hebben dat het met moslims hetzelfde gaat aflopen als met de Joden in de jaren 40.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:51:24 #230
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_197366937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:09 schreef Lariekoek11 het volgende:

[..]

Kans is veel groter als PVV en FVD een meerderheid hebben dat het met moslims hetzelfde gaat aflopen als met de Joden in de jaren 40.
PVV en FVD zouden niet bestaan als er geen problemen waren met de multiculturele samenleving.
pi_197367050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:18 schreef Hamzoef het volgende:
9,7 miljard mensen is totaal onleefbaar, en niet sustainable.
Racist
Hallo
pi_197367569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:55 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Racist
Je schrijft realist verkeerd.
pi_197367627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 19:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je schrijft realist verkeerd.
Je hebt gelijk niffo
Hallo
pi_197445149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Het koloniseren van Afrika door Westerse landen (niet dat het ooit zal gebeuren) waardoor ze een belang hebben daar zou wel een oplossing zijn voor dit.
We hebben al onze handen vol aan onze binnenlandse problemen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)iten.html?redirect=1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')