abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:49:33 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194103026

Een voorbeeld van waar dit topic niet over gaat.

Ik mag graag een mooi stuk vlees bereiden; soms op de Weber, soms in mijn houtgestookte steenoven.

In beide gevallen is het meten van de kernthemperatuur een noodzaak, en is ook het weten van de temperatuur in de omgeving van het vlees handig.

Ik heb nu wat ervaring met lokale digitale thermometers met een probe (o.a. Ikea) en met een Bluetooth variant (Weber).

In de praktijk ben ik echter op zo'n dag dat ik iets maak ook andere dingen aan het doen, en ben ik nu veel heen en weer aan het lopen, en is het (papieren) bluetooth bereik niet je-dat, het praktische bereik is nog veel kleiner.

Ik wilde hier geen discussie starten over Wifi VS Bluetooth, of hoe gezond het wel niet is om heen en weer te lopen.

Ik zou iedereen willen vragen met me mee te denken welke Wifi bbq vleesthermometer ik zal kopen.

Wat ik zoek:
Eisen:
- Minimaal 2 probes
- Wifi 2.4 of 5Ghz
- Geen App die gaat controleren of je Smartphone op hetzelfde Wifi netwerk zit; ik zorg voor een subnet waarin al mijn devices zitten, hoe de connectie verloopt, moet niet bepaald worden door de BBQ app. Wat bedoel ik hier: als ik de app via een VPN in mijn thuiswerk connect moet ie ook werken :P
- Verkrijgbaar in NL. AliExpress vertrouw ik wel voor de prullen van een tientje, maar als dingen meeer gaan kosten heb ik toch graag een NL leverancier.

[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 16-07-2020 00:24:48 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194103331
Uh, wat wil je? Ik zie alleen staan wat je niet wilt ;(
pi_194107406
Over je tweede punt kan ik niet zeggen of dat werkt, maar wij hebben de nieuwste weber thermometer. Werkt met Bluetooth en WiFi, 2 meetpunten (in het vlees en op de grill) en werkt goed.
Komen nog wel een paar updates van de app en het apparaatje aan omdat er nog wat foutjes inzitten, maar volgens weber wordt dat snel opgelost (bij volledig opgeladen bleef de batterij op 85% steken, dus we hebben even contact gezocht met weber of de app niet helemaal goed was of onze thermometer ;) )

Ik geloof gekocht bij Amazon Nederland .
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:56:28 #4
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_194107446
Ik heb een inkbird bluetooth met 4 sondes. Werkt prima. Daar is ook een wifi versie van
pi_194107932
Kijk even naar ralph de kok zn youtube kanaal. Daar liet ie een keer zo’n ding zien wat je zoekt volgens mij.
  donderdag 16 juli 2020 @ 00:26:23 #6
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194108223
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:16 schreef Leonos het volgende:
Uh, wat wil je? Ik zie alleen staan wat je niet wilt ;(
Staat er wel degelijk; ik vraag niet om suggesties met Bluetooth en een app die meldt “verbindt met WiFi xyz”
Om te voorkomen dat ik die met 100 argumenten moet uitsluiten staan die eisen voorop.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194124393
Inkbird heeft goed thermometers. Ik heb er zelf 1 met bluetooth maar er zijn ook versies met WiFi.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_194124537
Gewoon een Weber thermometer?
Ik gebruik niks bijzonders. Gewoon af en toe even de kern temp. checken is toch niet zo moeilijk?
Mee doen is belangrijker dan winnen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')