abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:15:07 #1
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194088166
Eind februari een naheffingsaanslag parkeerbelasting ontvangen van de gemeente Delft. Direct bezwaar aangetekend, omdat ik wel het volledige parkeerbedrag (maximum dagtarief had betaald) en er dus geen sprake was van niet of te weinig parkeerbelasting betalen. Ter info: boete is opgelegd omdat ik mijn parkeeractie pas startte nadat de scanauto langs is geweest.

Bezwaar is een maand geleden afgewezen, omdat ik geen actief parkeerrecht zou hebben op het moment van controle. Vervolgens ben ik in beroep gegaan bij de rechtbank, dat loopt nog. Na het instellen van het beroep heb ik op 2 juli het boetebedrag betaald aan het bedrijf dat de invorderingen voor de gemeente Delft doet. Vreemd genoeg krijg ik op 3 juli (vrijdag) van hen een brief met dagtekening 29 juni (maandag) op de mat met daarin een aanmaning, of ik even ¤7 extra wil betalen. Een brief die dan in Nederland 4 dagen onderweg is geweest :'), terwijl PostNL gewoon ook op dinsdag, woensdag en donderdag brieven bezorgd. Ik vind het dan erg moeilijk om te geloven dat die aanmaning eerder dan donderdag 2 juli is verstuurd. Volgens mij heeft bedrijf gewoon aan antedateren gedaan nadat ze mijn betaling op hun rekening hebben zien verschijnen. Nu stellen ze in e-mail dat ik hun alsnog ¤7 verschuldigd ben. Mag dat zomaar?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194088192
Welke datum staat op de frankeerstempel van de brief?
pi_194088281
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:15 schreef Gretzl het volgende:
Eind februari een naheffingsaanslag parkeerbelasting ontvangen van de gemeente Delft. Direct bezwaar aangetekend, omdat ik wel het volledige parkeerbedrag (maximum dagtarief had betaald) en er dus geen sprake was van niet of te weinig parkeerbelasting betalen. Ter info: boete is opgelegd omdat ik mijn parkeeractie pas startte nadat de scanauto langs is geweest.
Hoeveel tijd zat hiertussen?

Pas nadat je bekeurd bent betalen hoort natuurlijk niet, ook al laat je het zo lang doorlopen dat je aan het maximale dagtarief komt.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:31:21 #4
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194088421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:21 schreef XanderH het volgende:

[..]

Hoeveel tijd zat hiertussen?

Pas nadat je bekeurd bent betalen hoort natuurlijk niet, ook al laat je het zo lang doorlopen dat je aan het maximale dagtarief komt.
Ik wist niet dat er controle was geweest he. Ik had problemen met mijn telefoon, waardoor het niet direct lukte om de parkeeractie in Parkmobile kon starten. Er zat 25 minuten tussen. Ik dacht dat ik het risico wel kon lopen. Achteraf gezien niet zo slim, maar er was geen opzet in het spel. Ik heb ook daadwerkelijk zo lang geparkeerd gestaan dat het tarief van de dagkaart geldt.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:33:43 #5
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194088457
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Welke datum staat op de frankeerstempel van de brief?
Er staat geen datum op de envelop, aangezien het port betaald is.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194088824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er controle was geweest he. Ik had problemen met mijn telefoon, waardoor het niet direct lukte om de parkeeractie in Parkmobile kon starten. Er zat 25 minuten tussen. Ik dacht dat ik het risico wel kon lopen. Achteraf gezien niet zo slim, maar er was geen opzet in het spel. Ik heb ook daadwerkelijk zo lang geparkeerd gestaan dat het tarief van de dagkaart geldt.
Hoge raad heeft al geoordeeld dat problemen met de telefoon voor het risico van de gebruiker zijn. Dit ga je kansloos verliezen
No bitch to me
pi_194089099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er controle was geweest he. Ik had problemen met mijn telefoon, waardoor het niet direct lukte om de parkeeractie in Parkmobile kon starten. Er zat 25 minuten tussen. Ik dacht dat ik het risico wel kon lopen. Achteraf gezien niet zo slim, maar er was geen opzet in het spel. Ik heb ook daadwerkelijk zo lang geparkeerd gestaan dat het tarief van de dagkaart geldt.
Waarom heb je geen kaartje bij de automaat gekocht?
So we just called him Fred too
pi_194089154
Tja, die brief en de betaling hebben elkaar gekruist. Kan gebeuren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:18:37 #9
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194089225
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:13 schreef baskick het volgende:
Tja, die brief en de betaling hebben elkaar gekruist. Kan gebeuren.
Een brief met dagtekening 29 juni doen ze normaal pas 3 dagen later op de post bedoel je?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194089250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er controle was geweest he. Ik had problemen met mijn telefoon, waardoor het niet direct lukte om de parkeeractie in Parkmobile kon starten. Er zat 25 minuten tussen. Ik dacht dat ik het risico wel kon lopen. Achteraf gezien niet zo slim, maar er was geen opzet in het spel. Ik heb ook daadwerkelijk zo lang geparkeerd gestaan dat het tarief van de dagkaart geldt.
Ik denk dat je het beroep kansloos gaat verliezen.

Je bent ongetwijfeld ter goeder trouw, maar dat kan zo'n rechter niet zien hè. Voor hetzelfde geld was je gewoon van plan om niet te betalen en heb je pas actie ondernomen omdat je door het raam de scanauto zag langsrijden.

Je bent gewoon fout geweest. Als je telefoon niet werkt kun je de parkeerautomaat gebruiken, als niets lukt kun je weer wegrijden. Steel je je boodschappen ook als je pinpas niet werkt?

Maar goed, dit staat natuurlijk los van je vraag over die ¤7.

Je hebt op 2 juli betaald, past dat nog binnen de betalingstermijn van de oorspronkelijke aanslag?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:22:18 #11
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194089254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:56 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Hoge raad heeft al geoordeeld dat problemen met de telefoon voor het risico van de gebruiker zijn. Dit ga je kansloos verliezen
Waar kan ik dat teruglezen? Het belastbaar feit waar ze mij op aanspreken is Parkeren zonder te voldoen aan de betaalplicht

Ik heb echter gewoon aan mijn betalingsverplichting voldaan. De naheffing omdat ik ¤3,20 te weinig parkeerbelasting betaald zou hebben is mijns inziens onterecht omdat ik moeilijk meer kan betalen dan het maximale dagtarief.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:26:05 #12
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194089308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:21 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ik denk dat je het beroep kansloos gaat verliezen.

Je bent ongetwijfeld ter goeder trouw, maar dat kan zo'n rechter niet zien hè. Voor hetzelfde geld was je gewoon van plan om niet te betalen en heb je pas actie ondernomen omdat je door het raam de scanauto zag langsrijden.

Je bent gewoon fout geweest. Als je telefoon niet werkt kun je de parkeerautomaat gebruiken, als niets lukt kun je weer wegrijden. Steel je je boodschappen ook als je pinpas niet werkt?
Ik weet dat het niet slim was. Op die laatste retorische vraag hoef ik geen antwoord te geven. Ik ben juist de app gaan gebruiken om gedoe met parkeerboetes zoveel mogelijk te voorkomen.

Ik zie het wel wat er gebeurt met het beroep. Heb het uit handen gegeven aan bureau dat het kosteloos juridisch voor je aanvecht, dus ik ga er sowieso geen extra geld aan kwijt zijn mocht ik het verliezen.

quote:
Maar goed, dit staat natuurlijk los van je vraag over die ¤7.

Je hebt op 2 juli betaald, past dat nog binnen de betalingstermijn van de oorspronkelijke aanslag?
Ik kreeg uitstel van betaling nadat ik het bezwaar had ingediend. Na het indienen van beroep heb ik de boete betaald. De oorspronkelijke betalingstermijn zal wel zijn verstreken. Neemt niet weg dat ze volgens mij dus doelbewust aan antedateren hebben gedaan om meer geld te kunnen krijgen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194089316
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:22 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waar kan ik dat teruglezen? Het belastbaar feit waar ze mij op aanspreken is Parkeren zonder te voldoen aan de betaalplicht

Ik heb echter gewoon aan mijn betalingsverplichting voldaan. De naheffing omdat ik ¤3,20 te weinig parkeerbelasting betaald zou hebben is mijns inziens onterecht omdat ik moeilijk meer kan betalen dan het maximale dagtarief.
Als je zo redeneert zou iedereen onder elke parkeerboete kunnen uitkomen, door na het moment van bekeuren het maximale dagtarief in een automaat te gooien.

Ik zeg niet dat jij op deze manier probeert om onder je boete uit te komen, maar het feit dat dit zou kunnen, maakt volgens mij wel duidelijk dat deze bezwaarmethode niet zou moeten kunnen lukken.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 19:29:49 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194089370
Even bellen.
Het is elkaar niet per se gekruist want je hebt betaald nadat je eerste betaaltermijn is verstreken. Maar misschien kunnen ze lief doen omdat er sprake is van een beroep?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194089381
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:26 schreef Gretzl het volgende:

Ik kreeg uitstel van betaling nadat ik het bezwaar had ingediend. Na het indienen van beroep heb ik de boete betaald. De oorspronkelijke betalingstermijn zal wel zijn verstreken.
Zoek die data even op...

Wat was de betalingstermijn? Hoeveel uitstel heb je gekregen? Wat hebben ze je precies laten weten nadat je bezwaar is afgewezen?

Kortom, kun je hard maken dat op 2 juli betalen op tijd was? Dan is die ¤7 onterecht.

Is je bezwaar afgewezen op 15 juni en had je daarna binnen 14 dagen moeten betalen? Dan was 2 juli te laat. Wanneer ze je daar precies over aanschrijven en hoe ze dat dateren lijkt me niet zo heel interessant.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:33:14 #16
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194089433
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:30 schreef XanderH het volgende:

[..]

Zoek die data even op...

Wat was de betalingstermijn? Hoeveel uitstel heb je gekregen? Wat hebben ze je precies laten weten nadat je bezwaar is afgewezen?

Kortom, kun je hard maken dat op 2 juli betalen op tijd was? Dan is die ¤7 onterecht.

Is je bezwaar afgewezen op 15 juni en had je daarna binnen 14 dagen moeten betalen? Dan was 2 juli te laat. Wanneer ze je daar precies over aanschrijven en hoe ze dat dateren lijkt me niet zo heel interessant.
Nee, ik kan helaas niet hard maken dat ik op tijd betaald heb. In de afwijzing van het bezwaar hebben ze niet laten weten binnen welke termijn het bedrag alsnog betaald moest worden. In de aanmaning staat ook niet aangegeven hoeveel dagen ik te laat zou zijn.

Ik snap gewoon niet dat een brief van 29 juni pas vier dagen later in de bus valt. Terwijl hij normaal gewoon de volgende dag bezorgd wordt (mits het een bezorgdag van PostNL is). Dan lijken ze gewoon niet eerlijk geweest te zijn met de datum.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:34:40 #17
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194089462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:26 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij op deze manier probeert om onder je boete uit te komen, maar het feit dat dit zou kunnen, maakt volgens mij wel duidelijk dat deze bezwaarmethode niet zou moeten kunnen lukken.
Ja, ik ben er natuurlijk wel bang voor dat de rechter ook zo redeneert. Maar goed, voordat daar een uitspraak over is kan nog wel even duren. Er zijn ook parkeerboetes voor minder kwijtgescholden.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:36:57 #18
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194089498
Enig idee hoe ik er achter kan komen wanneer die brief precies op de post is gegaan? Wie weet hebben ze hem wel dagen laten liggen.

Postdateren zou in ieder geval eerlijker zijn. Maar voor dat soort invorderingsbedrijven zit de winst hem natuurlijk ook in de extra kosten die ze kunnen opleggen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 19:44:47 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194089596
Ben je nou wel of niet te laat geweest met betalen? Welke betaaltermijn staat op de brief van de dat incassobureau.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:51:12 #20
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194089668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:44 schreef Rene het volgende:
Ben je nou wel of niet te laat geweest met betalen? Welke betaaltermijn staat op de brief van de dat incassobureau.
Ik kreeg dit als reactie na het indien van het bezwaarschrift:
quote:
U heeft uitstel van betaling totdat op uw bezwaarschrift is beslist. Cannock Chase brengt u per mail op de hoogte van de uitspraak.

Met vriendelijke groet,

De heffingsambtenaar van de gemeente Delft
Bij het besluit op mijn bezwaarschrift (van Cannot Chase) is niet aangegeven binnen welke termijn ik vervolgens wel moest betalen. Het bedrijft dat de invorderingen doet is weer een andere partij. Ik had dat natuurlijk beter direct kunnen betalen, maar ik ging er vanuit dat in die 6 weken termijn waarin ik nog in beroep kon gaan er sowieso geen aanmaning zou komen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194089747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, ik kan helaas niet hard maken dat ik op tijd betaald heb. In de afwijzing van het bezwaar hebben ze niet laten weten binnen welke termijn het bedrag alsnog betaald moest worden. In de aanmaning staat ook niet aangegeven hoeveel dagen ik te laat zou zijn.
Ik zou aannemen dat na afwijzing van het bezwaar de gebruikelijke betaaltermijn (14 dagen?) weer gaat lopen. Wel vreemd dat ze je daar niet gewoon expliciet van op de hoogte stellen.

quote:
Ik snap gewoon niet dat een brief van 29 juni pas vier dagen later in de bus valt. Terwijl hij normaal gewoon de volgende dag bezorgd wordt (mits het een bezorgdag van PostNL is). Dan lijken ze gewoon niet eerlijk geweest te zijn met de datum.
Dat is helemaal niets raars. Wie weet hoe het postproces van die toko eruit ziet. Misschien verzamelen ze wel alles inpandig en komt PostNL 3x per week ophalen ofzo.

Het zou mij eerder verrassen als een dergelijk groot bedrijf het presteert om binnen 24u een bijschrijving te signaleren (dat gaat weer via een andere afdeling natuurlijk) en die brief de deur uit te krijgen. Het lijkt mij niet dat die naar aanleiding van jouw betaling verstuurd is. Maar je weet het nooit natuurlijk. ;)
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 20:05:56 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194089873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:51 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik kreeg dit als reactie na het indien van het bezwaarschrift:
[..]

Bij het besluit op mijn bezwaarschrift (van Cannot Chase) is niet aangegeven binnen welke termijn ik vervolgens wel moest betalen. Het bedrijft dat de invorderingen doet is weer een andere partij. Ik had dat natuurlijk beter direct kunnen betalen, maar ik ging er vanuit dat in die 6 weken termijn waarin ik nog in beroep kon gaan er sowieso geen aanmaning zou komen.
Stuur een mail dat je de extra 7 euro kosten betwist omdat je niet op de hoogte gebracht bent van de betaaltermijn na indiening van je beroep en je ervan uitgaat dat deze kosten kwijtgescholden wordt.

En dan maar afwachten op wederhoren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194089977
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:22 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waar kan ik dat teruglezen? Het belastbaar feit waar ze mij op aanspreken is Parkeren zonder te voldoen aan de betaalplicht

Ik heb echter gewoon aan mijn betalingsverplichting voldaan. De naheffing omdat ik ¤3,20 te weinig parkeerbelasting betaald zou hebben is mijns inziens onterecht omdat ik moeilijk meer kan betalen dan het maximale dagtarief.
ECLI:NL:GHSGR:2003:AO2864 Gerechtshof ’s-Gravenhage 18-11-2003 was van het gerechtshof zie ik, niet hoge raad.
No bitch to me
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:19:02 #24
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194090031
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:05 schreef Rene het volgende:

[..]

Stuur een mail dat je de extra 7 euro kosten betwist omdat je niet op de hoogte gebracht bent van de betaaltermijn na indiening van je beroep en je ervan uitgaat dat deze kosten kwijtgescholden wordt.

En dan maar afwachten op wederhoren.
Bedankt :)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194090170
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Een brief met dagtekening 29 juni doen ze normaal pas 3 dagen later op de post bedoel je?
Kan. bijvoorbeeld door interne processen. Handig is anders.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:57 schreef XanderH het volgende:
Dat is helemaal niets raars. Wie weet hoe het postproces van die toko eruit ziet. Misschien verzamelen ze wel alles inpandig en komt PostNL 3x per week ophalen ofzo.
Helemaal begrijpelijk, maar is het bij dateren niet gebruikelijk de verzenddatum te gebruiken?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194093426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er controle was geweest he. Ik had problemen met mijn telefoon, waardoor het niet direct lukte om de parkeeractie in Parkmobile kon starten. Er zat 25 minuten tussen. Ik dacht dat ik het risico wel kon lopen. Achteraf gezien niet zo slim, maar er was geen opzet in het spel. Ik heb ook daadwerkelijk zo lang geparkeerd gestaan dat het tarief van de dagkaart geldt.
Waarom zou je zo veel moeite doen en het tot de rechter brengen voor die 65,- boete die je terecht gekregen hebt?
  woensdag 15 juli 2020 @ 00:08:46 #27
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194093545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 23:54 schreef 111210 het volgende:

[..]

Waarom zou je zo veel moeite doen en het tot de rechter brengen voor die 65,- boete die je terecht gekregen hebt?
Ik heb gewoon het parkeergeld betaald wat ik moest betalen, dus hoe kun je dan van de zijlijn beoordelen dat ik die boete sowieso terecht heb gekregen?

Mijns inziens is de naheffingsaanslag alleen volledig terecht als je op geen enkele wijze kunt aantonen dat je aan de betaling hebt voldoen. Hoe het juridisch zit weet ik niet precies, maar er worden wel vaker boetes kwijtgescholden omdat de regelgeving niet deugt.

En die moeite valt wel mee, ik heb een volmacht gegeven aan een kantoor om voor mij de zaak aan te gaan.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194093602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 00:08 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb gewoon het parkeergeld betaald wat ik moest betalen, dus hoe kun je dan van de zijlijn beoordelen dat ik die boete sowieso terecht heb gekregen?

Mijns inziens is de naheffingsaanslag alleen volledig terecht als je op geen enkele wijze kunt aantonen dat je aan de betaling hebt voldoen. Hoe het juridisch zit weet ik niet precies, maar er worden wel vaker boetes kwijtgescholden omdat de regelgeving niet deugt.

En die moeite valt wel mee, ik heb een volmacht gegeven aan een kantoor om voor mij de zaak aan te gaan.
Je gaf aan dat je dat pas na 25 minuten gedaan had en dat daarvoor dus controle geweest is. Dan heb je toch niet (op tijd) betaald?
Tenminste, zo heb ik het begrepen in je berichten hierboven.
pi_194093924
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 00:16 schreef 111210 het volgende:

[..]

Je gaf aan dat je dat pas na 25 minuten gedaan had en dat daarvoor dus controle geweest is. Dan heb je toch niet (op tijd) betaald?
Tenminste, zo heb ik het begrepen in je berichten hierboven.
Hij was ook niet op tijd. TS is gewoon een zeur die zijn fout niet wilt nemen. Overal excuses voor.
pi_194094275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 00:08 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb gewoon het parkeergeld betaald wat ik moest betalen, dus hoe kun je dan van de zijlijn beoordelen dat ik die boete sowieso terecht heb gekregen?

Mijns inziens is de naheffingsaanslag alleen volledig terecht als je op geen enkele wijze kunt aantonen dat je aan de betaling hebt voldoen. Hoe het juridisch zit weet ik niet precies, maar er worden wel vaker boetes kwijtgescholden omdat de regelgeving niet deugt.

En die moeite valt wel mee, ik heb een volmacht gegeven aan een kantoor om voor mij de zaak aan te gaan.
Je hebt pas betaald nadat de overtreding is beboet. En dan niet op zodanig tijdstip dat de scan en het inchecken elkaar niet net gekruist hebben. Dus ja, je hebt het dagtarief betaald, maar m.i. is het daarmee voldaan vanaf start parkeeractie (via de app, niet fysiek) tot einde dag. Dit dus:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:26 schreef XanderH het volgende:

[..]

Als je zo redeneert zou iedereen onder elke parkeerboete kunnen uitkomen, door na het moment van bekeuren het maximale dagtarief in een automaat te gooien.

Ik zeg niet dat jij op deze manier probeert om onder je boete uit te komen, maar het feit dat dit zou kunnen, maakt volgens mij wel duidelijk dat deze bezwaarmethode niet zou moeten kunnen lukken.
Artikel 234 lid 2 Gemeentewet:
quote:
Als voldoening op aangifte wordt uitsluitend aangemerkt:

a. het bij de aanvang van het parkeren in werking stellen van een parkeermeter of een parkeerautomaat op de daartoe bestemde wijze en met inachtneming van de door het college gestelde voorschriften;
Volgens mij ga je hier mank; bij aanvang van het parkeren heb jij namelijk niets in werking gesteld waardoor er de facto niet(s) voldaan is.

[ Bericht 14% gewijzigd door baskick op 15-07-2020 17:42:35 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194094338
Dat brieven binnen één dag worden bezorgd is ook een illusie. Ik stuur ca 100 brieven per week, na drie dagen krijg ik van ca 10% de vraag of ik het al op de post heb gedaan of wanneer ze het kunnen verwachten. Meeste is er wel binnen 1 dag, maar laatste maanden veel ook.niet.
pi_194094589
Ik krijg hier ook standaard post 3 of 4 dagen later.
Dit is sinds Corona begon, daarvoor was normale brievenbuspost ook binnen een dag op bestemming of bij mij.

Het is niet onredelijk om er vanuit te gaan dat het een en ander zich gekruist heeft, maar goed, de beller is sneller.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 07:31:58 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_194094775
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik lees dat je pas betaald hebt nadat de scanauto je voertuig gecontroleerd had.
Leg me alsjeblieft even uit, op welke wijze is deze naheffing dan onterecht?
pi_194094783
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:31 schreef jitzzzze het volgende:
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik lees dat je pas betaald hebt nadat de scanauto je voertuig gecontroleerd had.
Leg me alsjeblieft even uit, op welke wijze is deze naheffing dan onterecht?
Omdat het niet lukte om tijdig (25 minuten lang..) niet te kunnen betalen via zijn telefoon.
Dat er alternatieven zijn, zeker binnen die 25 minuten, tja.
pi_194095454
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:31 schreef jitzzzze het volgende:
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik lees dat je pas betaald hebt nadat de scanauto je voertuig gecontroleerd had.
Leg me alsjeblieft even uit, op welke wijze is deze naheffing dan onterecht?
Als ik de logica van TS begrijp, omdat 'ie meent voor de hele dag betaald te hebben :+ Maximale dagtarief en zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 15-07-2020 12:54:57 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194095501
TS is zo iemand die bij en snelheidsovertreding denkt dat hij er onderuit kan komen door de rest van de dag onder het snelheidslimiet te rijden om het zo te compenseren 😅. Doe niet moeilijk en neem gewoon je fout.
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:20:58 #37
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194101955
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:31 schreef jitzzzze het volgende:
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik lees dat je pas betaald hebt nadat de scanauto je voertuig gecontroleerd had.
Leg me alsjeblieft even uit, op welke wijze is deze naheffing dan onterecht?


Mijns inziens is de naheffing niet terecht omdat ik het maximale dagtarief heb voldaan. In de naheffingsaanslag geeft Delft aan dat ik hen nog ¤3,20 verschuldigd ben. Dat zou een dagtarief van ¤21,45 betekenen, boven het wettelijke maximale bedrag.

Ja, ik ben fout cq. dom geweest door mijn parkeeractie later dan nodig te activeren. Dat heb ik hier eerder ook al gezegd. Als de rechter dat ook zo ziet heb ik pech gehad. Ik heb de fout echter direct willen herstellen, waardoor ik dus gewoon aan mijn betaalplicht heb voldaan. De gemeente Delft kan niet beweren dat ze van mij te weinig parkeergeld hebben ontvangen. M.a.w., het belastbare feit heeft zich niet voorgedaan.





quote:
- Een naheffingsaanslag voor het niet betalen van parkeerkosten. U ontvangt deze parkeerboete van de gemeente. De parkeerboete is eigenlijk een naheffing van belasting die u niet voldaan heeft. De gemeente mag op grond van de Gemeentewet, artikel 225, belasting innen voor het parkeren van uw voertuig.
quote:
Als u bezwaar maakt tegen een parkeerbon, doe dat dan als volgt:

- beoordeel of het belastbare feit zich heeft voorgedaan. Indien u betaald heeft, kan de gemeente geen naheffing opleggen. Beoordeel de foto, als u op de stoep staat kan de gemeente geen naheffingsaanslag opleggen.


[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 15-07-2020 16:40:13 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:31:35 #38
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194102111
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 02:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt pas betaald nadat de overtreding is beboet. En dan niet op zodanig tijdstip dat de scan en het inchecken elkaar net gekruist hebben. Dus ja, je hebt het dagtarief betaald, maar m.i. is het daarmee voldaan vanaf start parkeeractie (via de app, niet fysiek) tot einde dag. Dit dus:
[..]

Ja, goed punt. Als de rechter ook zo oordeelt zie ik het somber in. Maar omdat het niet direct starten van een parkeeractie niet altijd een doelbewuste handeling is om onder parkeerkosten uit te komen (zoals in mijn geval), zou de parkeerder hier imo het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Mits je kunt aantonen dat je wél betaald hebt. De gemeente gaat direct uit van kwader trouw bij dit soort boetes, terwijl mijns inziens het omgekeerde zou moeten gelden. Dat wil niet zeggen dat je elke keer weer in bezwaar kunt gaan en gelijk gaat krijgen. In een individueel geval zouden ze echter gewoon coulance kunnen tonen. Dat die kans coulance klein is begrijp ik natuurlijk wel, naheffingsaanslagen zijn immers gewoon een mooie inkomenspost voor de gemeente. Het zal hen waarschijnlijk worst wezen wat de intenties van de parkeerder waren, zolang ze de aanslag juridisch gezien maar mogen opleggen :{
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:50:08 #39
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_194103028
Rechter haalt er straks 3,20 af, handaaft de boete voor het te laat betalen van de belasting en TS mag uitrekenen hoeveel zijn netto negatief uurloon is voor deze zaak :)
Dum de dum
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:53:25 #40
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_194107386
Aanmaning is waarschijnlijk opgestart door de gemeente, die willen nog weleens de dagtekening per abuis te vroeg zetten omdat het drukken van de aanmaning vaak via externe partijen lopen, net als dat de postbezorging niet altijd binnen 24 uur is.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 17 juli 2020 @ 01:42:57 #41
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194123131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:53 schreef Bayswater het volgende:
Aanmaning is waarschijnlijk opgestart door de gemeente, die willen nog weleens de dagtekening per abuis te vroeg zetten omdat het drukken van de aanmaning vaak via externe partijen lopen, net als dat de postbezorging niet altijd binnen 24 uur is.
Dank. Ik ga vandaag wel even telefonisch informeren hoe het nu precies zit.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')