abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:55:02 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194087792
Wat is belangrijker? Vrijheid of veiligheid? En is het rechtvaardig om vrijheid in te perken om veiligheid te verhogen?

Denk dat je in een land als Nederland vooral mensen hebt die veiligheid belangrijker vinden. In de Verenigde Staten is vrijheid dan weer veel belangrijker.

Wat vinden jullie?
Naar mijn mening is er geen veiligheid zonder vrijheid. Vrijheid en privacy zouden nooit, op geen enkele manier, in welke mate dan ook, ingeperkt mogen worden voor een beetje veiligheid.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:55:47 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194087806
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:02:41 #3
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194087941
Voor mij persoonlijk is dat vrijheid.

Liever vrij in een gevaarlijke wereld dan levenslang veilig in een gevangenis.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 juli 2020 @ 18:14:04 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194088145
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Een typische quote die totaal niet letterlijk genomen moet worden. Tenzij je daadwerkelijk tegen straffen voor zaken als moord bent.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 18:20:18 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194088255
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:02 schreef Ixnay het volgende:
Voor mij persoonlijk is dat vrijheid.

Liever vrij in een gevaarlijke wereld dan levenslang veilig in een gevangenis.
Zolang je geen moord met voorbedachte rade pleegt lukt dat best wel in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:23:49 #6
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194088314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zolang je geen moord met voorbedachte rade pleegt lukt dat best wel in Nederland.
Wat lukt wel?
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 18:36:28 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194088501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:23 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat lukt wel?
Vrij zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194089584
Er moet altijd een balans gevonden worden. Persoonlijk vind ik vaak de balans nog te vaak naar vrijheid slaan, er mag best iets vaker een klein beetje vrijheid of privacy worden opgeofferd om veiligheid te garanderen. Kijk bijvoorbeeld naar vaccinaties of bijvoorbeeld een corona-app zoals Duitsland die al gebruikt. Iets vaker een verplichting voor zulk soort dingen vind ik heel goed te verdedigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194089644
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
Vrijheid en privacy zouden nooit, op geen enkele manier, in welke mate dan ook, ingeperkt mogen worden voor een beetje veiligheid.
Gevangenissen afschaffen, maar bijvoorbeeld ook geen flitspalen meer (sowieso maar geen kentekens meer, die zijn te herleiden naar een persoon), nergens meer een camera ophangen. Sterker: dat jij een slot op jouw deur hebt beperkt mij in de vrijheid om zo maar binnen te wandelen, als jij dus sloten hebt ga jij tegen je eigen principe in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:52:23 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194089685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vrij zijn.
Steeds minder.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:03:53 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194089839
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gevangenissen afschaffen, maar bijvoorbeeld ook geen flitspalen meer (sowieso maar geen kentekens meer, die zijn te herleiden naar een persoon), nergens meer een camera ophangen. Sterker: dat jij een slot op jouw deur hebt beperkt mij in de vrijheid om zo maar binnen te wandelen, als jij dus sloten hebt ga jij tegen je eigen principe in.
Ik ben voorstander van afschaffing van flitspalen en ook voorstander van het verwijderen van camera's die door de overheid geplaatst zijn. Op eigen terrein doe je lekker wat je wil uiteraard.

Het is mijn huis, dus dat heeft niets met vrijheid te maken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194089901
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van afschaffing van flitspalen en ook voorstander van het verwijderen van camera's die door de overheid geplaatst zijn. Op eigen terrein doe je lekker wat je wil uiteraard.

Het is mijn huis, dus dat heeft niets met vrijheid te maken.
De camera's staan op grond van de gemeente of de provincie, die doen dus lekker wat ze willen.

Ik ben voorstander van het voorkomen van doden, mishandeling e.d. (Flits)camera's helpen daar bewezen tegen. Als jij bang bent voor die camera's, moet je je eens af gaan vragen waarom. Als je je aan de regels houdt, is er niks aan de hand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:32:07 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194090221
Gewoon een plat populistisch dilemma

Veiligheidsmaatregelen zijn soms wenselijk. Het is natuurlijk een inbreuk op je vrijheid dat je een gordel om moet in de auto of dat het verboden is in hoogspanningsmasten te klimmen. Maar dat is geen onredelijke inbreuk want er moet een schroefje los zitten om dat te willen. Evenals we ook de veiligheid van anderen graag garanderen. Dus we mogen niet plankgas over een woonerf scheuren en ook het bezit van wapens is zeer beperkt toegestaan.

Het wordt pas een probleem wanneer de overheid zich als een moeder met de persoonlijke levenssfeer van volwassen mensen bezig gaat houden op daar iedere vorm van risico uit te bannen. Eveneens als de overheid ons gaat bespioneren om een absolute veiligheid te waarborgen. Je hebt als persoon recht om iets te verbergen te hebben. Niet iedereen hoeft al mijn onzekerheden, fantasieen, vreemde gewoontes en fascinaties te weten en te begrijpen.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:44:19 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194090402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

De camera's staan op grond van de gemeente of de provincie, die doen dus lekker wat ze willen.

Ik ben voorstander van het voorkomen van doden, mishandeling e.d. (Flits)camera's helpen daar bewezen tegen. Als jij bang bent voor die camera's, moet je je eens af gaan vragen waarom. Als je je aan de regels houdt, is er niks aan de hand.
Inderdaad, dus die zijn gezamelijk van het volk. Iedereen betaald immers mee.

Oh? Hang jij dan even in heel je huis camera's? En dan bij iedereen! Zo voorkom je nog meer mishandelingen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:48:03 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194090453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:32 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon een plat populistisch dilemma

Veiligheidsmaatregelen zijn soms wenselijk. Het is natuurlijk een inbreuk op je vrijheid dat je een gordel om moet in de auto of dat het verboden is in hoogspanningsmasten te klimmen. Maar dat is geen onredelijke inbreuk want er moet een schroefje los zitten om dat te willen. Evenals we ook de veiligheid van anderen graag garanderen. Dus we mogen niet plankgas over een woonerf scheuren en ook het bezit van wapens is zeer beperkt toegestaan.

Het wordt pas een probleem wanneer de overheid zich als een moeder met de persoonlijke levenssfeer van volwassen mensen bezig gaat houden op daar iedere vorm van risico uit te bannen. Eveneens als de overheid ons gaat bespioneren om een absolute veiligheid te waarborgen. Je hebt als persoon recht om iets te verbergen te hebben. Niet iedereen hoeft al mijn onzekerheden, fantasieen, vreemde gewoontes en fascinaties te weten en te begrijpen.
De veiligheidsmaatregelen die je opnoemt, vind ik totaal niet wenselijk.

Ik ben voorstander van vuurwapenbezit onder de bevolking op Zwitsers model. En waarom is het wenselijk dat een gordel verplicht is? Zou zelf altijd een gordel dragen, of het nou wel of geen verplichting is, maar of ik dit in de wet vastgesteld wil zien? :N

Bij mij ligt de grens wanneer je de vrijheid van anderen direct inperkt door jouw daden. Scheuren door een woonerf, beperkt de vrijheid van anderen. Een autogordel is simpelweg eigen vrijheid.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 juli 2020 @ 20:49:35 #16
408813 crew  trein2000
pi_194090472
Hier moet altijd een balans in gevonden worden, ik ben het met je eens. Vrijheid moet eindigen daar waar het de belangen van een ander onevenredig raakt,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:52:59 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194090523
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

De veiligheidsmaatregelen die je opnoemt, vind ik totaal niet wenselijk.

Ik ben voorstander van vuurwapenbezit onder de bevolking op Zwitsers model. En waarom is het wenselijk dat een gordel verplicht is? Zou zelf altijd een gordel dragen, of het nou wel of geen verplichting is, maar of ik dit in de wet vastgesteld wil zien? :N

Bij mij ligt de grens wanneer je de vrijheid van anderen direct inperkt door jouw daden. Scheuren door een woonerf, beperkt de vrijheid van anderen. Een autogordel is simpelweg eigen vrijheid.
Ik vertrouw minstens de helft van onze bevolking geen wapen toe dus hen dat geven is ook een beperking van andermans vrijheid.

En welke meerwaarde heeft het precies voor jou om zonder gordel te rijden?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 21:01:16 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194090653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:49 schreef trein2000 het volgende:
Hier moet altijd een balans in gevonden worden, ik ben het met je eens. Vrijheid moet eindigen daar waar het de belangen van een ander onevenredig raakt,
Ja of waar het geen meerwaarde heeft om die vrijheid te hebben. Bijvoorbeeld bij autogordels.
pi_194090706
Vrijheid vs veiligheid is een vals dilemma.

Iemand moet vrij zijn om zelf te bepalen hoeveel risico hij/zij wil nemen.

Ook is het niet zo dat je superveilig bent wanneer al je vrijheden zijn weggenomen, integendeel.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 juli 2020 @ 21:05:24 #20
408813 crew  trein2000
pi_194090756
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja of waar het geen meerwaarde heeft om die vrijheid te hebben. Bijvoorbeeld bij autogordels.
Ik vind de verplichting om een autogordel te dragen eigenlijk best dubieus. Wat is het belang van de maatschappij bij dat ik een autogordel draag? Als ik een voorruit kop heb ik daar toch alleen zelf last van?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 14 juli 2020 @ 21:07:40 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194090811
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind de verplichting om een autogordel te dragen eigenlijk best dubieus. Wat is het belang van de maatschappij bij dat ik een autogordel draag? Als ik een voorruit kop heb ik daar toch alleen zelf last van?
Nou nee. De kans is veel groter dat je blijvend invalide bent en de samenleving voor je mag gaan zorgen. Dat terwijl het een vrijheid is die je niets oplevert.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 21:44:06 #22
399061 kuolema
vermaledijd
pi_194091452
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:02 schreef Ixnay het volgende:
Voor mij persoonlijk is dat vrijheid.

Liever vrij in een gevaarlijke wereld dan levenslang veilig in een gevangenis.
Maar het hoeft niet zo extreem te zijn.

Ik vind het niet erg om een beetje vrijheid in te leveren om mijn veiligheid te vergroten.

Als je kijkt naar Nederland, de wet, lijkt veiligheid voorop te staan.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_194091476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Oh? Hang jij dan even in heel je huis camera's? En dan bij iedereen! Zo voorkom je nog meer mishandelingen.
Bij mensen in huis mee kijken gaat wel te ver, al mogen ze van mij camera's in mijn voortuin en achtertuin hangen. Prima.

Ik had het ook over een balans tussen vrijheid en privacy, bij camera's in huis schiet die balans duidelijk de verkeerde kant op. Bij camera's in een winkelcemtrum niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194091528
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:49 schreef trein2000 het volgende:
Hier moet altijd een balans in gevonden worden, ik ben het met je eens. Vrijheid moet eindigen daar waar het de belangen van een ander onevenredig raakt
Dan zou je dus voor de verplichting van een corona-app of voor een verplichting van vaccinaties kunnen gaan (kinderen met een immuunziekte kunnen dood gaan omdat jij jouw kind niet vaccineert, dat lijkt me een onevenredig effect van vrijheid), maar zo ver gaan we dus niet eens. Vrijheid en vooral privacy staan hier veel te vaak voorop.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 14 juli 2020 @ 21:50:42 #25
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_194091545
Waarom moet het een het ander nou weer uitsluiten :?
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')