abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 juli 2020 @ 23:35:05 #151
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_194169589
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Zegt genoeg over hoelang dit nog gaat duren...
Ze kunnen er inmiddels wel blijven wonen daar :P
  zondag 19 juli 2020 @ 23:35:57 #152
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194169597
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:55 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.politico.eu/a(...)?liveblog_id=1283614

Pardon?
Ik snap Conte echt wel. Maar gratis geld bestaat niet.
Eigenlijk vind ik Rutte wel degelijk een staatsman met een goede toekomstvisie voor de EU:
Bij het geld hoort een plan met als opzet dat Italië het straks zelf kan.
En bij geld voor Orban horen voorwaarden voor een democratische rechtsstaat.

Dat maakt Europa sterker.
Gratis geld niet.
Die Italianen strooien alleen maar met argumenten gebaseerd op sentiment, emotie, angst en chantage. Walgelijk.
  zondag 19 juli 2020 @ 23:43:24 #153
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_194169702
Die nachtelijke onderhandelingen tijdens de eurocrisis hadden ook wel iets episch. Gewoon net zo lang bij elkaar blijven zitten totdat iedereen moe is en naar huis wil en concessies gaat doen. _O_

Toen moest er soms echt een akkoord komen om de financiële markten te kalmeren, nu is de druk wel wat minder. Denk dus niet dat er vanavond een akkoord gaat komen.
pi_194169980
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:13 schreef Freak188 het volgende:
Ik zit met stijgende verbazing naar zo’n Orban te luisteren. We zijn in NL en west Europa toch niet helemaal gek geworden dat we zo’n dictator z’n zin gaan geven? Ik ben pro-EU maar die diepe verschillen van landen maakt het een raar geheel. Sluit je straks een akkoord en gaat Hongarije weer tegen Poetin aanschurken. Moeilijk te verteren.
Dit zijn bijna maffia praktijken, ik vraag me af wat de VVD koers wordt omtrent de EU komende verkiezingen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_194171745
Ze gaan vanmiddag verder, lijkt er toch op dat ze nu een akkoord willen hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194171780
lastig pakket en zo ingewikkeld, vooral als beide standpunten gelijk hebben. dan is alleen emoties het argument waarin elk staatshoofd voor eigen gewin gaat. want rutte vertegenwoordigd een bepaalde visie niet de hele nederlandse visie op dit herstelfonds zelfde geld voor Conte en Orban.
pi_194174836
Even een kort door de bocht berekening.

Overheidsschulden als % van het BBP (bron) voor 2018

Italie 135%
Nederland 55%

Nederland heeft een BBP van ongeveer 820 Miljard. Als we doorgroeien naar het niveau van Italië zouden we nog 650 Miljard moeten bijlenen. Dat is ongeveer 40.000 per inwoner (17M) of 80.000 per huishouden (8M).

Als we dat nu doen en als we beloven dat iedereen dit uit gaat geven in Italië, dan kan Rutte de verkiezingswinst vast in zijn zak steken. Ik bestel een leuke Alfa Romeo denk ik en een leuk italiaans maatkostuum.

Een zwakke Euro is ook goed voor de export, dus voor NL is dit een win-win
pi_194175930
Wat mij betreft doet Rutte precies wat hoog nodig was in de EU door de boel op scherp te zetten.
Het is te belachelijk dat we gewoon toelaten dat er een loopje genomen word met de rechtstaat en de nodige hervormingen niet doorgevoerd worden.
Dan zijn we beter af met een kleinere EU die bestaat uit landen die wel de schouders er onder zetten en waar we op kunnen bouwen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_194176131
ik durf het bijna niet uit mijn strot te krijgen of uit mijn toetsenbord, maar ik ben een beetje trots op Rutte....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:17:06 #160
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194177100
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik durf het bijna niet uit mijn strot te krijgen of uit mijn toetsenbord, maar ik ben een beetje trots op Rutte....
wacht nu eerst maar eens af, Rutte zijn betrouwbaarheid is niet zijn sterkste kwaliteit. Ik zie hem zo nog zwichten hoor voor een slechtere deal.
pi_194177593
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik durf het bijna niet uit mijn strot te krijgen of uit mijn toetsenbord, maar ik ben een beetje trots op Rutte....
Ik ben ondertussen vrij cynisch met betrekking tot het toneelstukje van Rutte. Moeilijk doen voor de buhne met het oog op de aankomende verkiezingen, en vervolgens genoegen nemen met een inlegvelletje.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:35:12 #162
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_194178307
Als Rutte dit vol weet te houden krijgt ie echt veel credits.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194178417
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:35 schreef PzKpfw het volgende:
Als Rutte dit vol weet te houden krijgt ie echt veel credits.
Hij heeft het toch al volgehouden? Volgens mij mag Nederland nu al de kortingen houden(sterker, die wprdt hoger), een groter deel van de douaneinkomsten en is het bedrag van de giften omlaag. Ook het totaalbedrag van de begroting is veel lager dan het Europees Parlement wilde. Nou wordt het wel tijd om een compromis te sluiten om die dingen ook te verzilveren, hoop dat er vandaag toch nog witte rook komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 juli 2020 @ 16:48:05 #164
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_194178489
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft het toch al volgehouden? Volgens mij mag Nederland nu al de kortingen houden, een groter deel van de douaneinkomsten en is het bedrag van de giften omlaag. Ook het totaalbedrag van de begroting is veel lager dan het Europees Parlement wilde. Nou wordt het wel tijd om een compromis te sluiten om die dingen ook te verzilveren, hoop dat er vandaag toch nog witte rook komt.
Niets geen compromis, de poot strak houden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat eeuwige gebedel van de zuidelijke lidstaten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194178559
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:48 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Niets geen compromis, de poot strak houden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat eeuwige gebedel van de zuidelijke lidstaten.
Geen compromis? Nederland de kortingen kwijt, de Europese begroting ipv rond de nu voorgestelde 1070 miljard gewoon de oude 1135 miljard of de door het parlement gewenste 1300 miljard? Nederland mag niet een groter deel van de douanerechten houden?

Want dat hoort allemaal bij het compromis. Als je het ene af schiet, schiet je op een gegeven moment alles af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194178561
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft het toch al volgehouden? Volgens mij mag Nederland nu al de kortingen houden, een groter deel van de douaneinkomsten en is het bedrag van de giften omlaag. Ook het totaalbedrag van de begroting is veel lager dan het Europees Parlement wilde. Nou wordt het wel tijd om een compromis te sluiten om die dingen ook te verzilveren, hoop dat er vandaag toch nog witte rook komt.
Het gaat niet alleen om de bedragen. We verzetten ons tegen de eurobonds die de zuidelijke landen al jaren proberen door te drukken omdat we geen schuldendeling willen.

Bovendien is Italië al jarenlang geholpen met een extreem lage rente, kan het land makkelijk zelf geld lenen. Er zijn ook nog andere potjes waar Italië uit kan putten, maar ja daar zitten voorwaarden aan vast. Verder heeft Italië recht op geld uit de structuurfondsen maar slaagt het land er niet in goede bestemmingen en plannen te formuleren. Ook is nog onduidelijk waar het geld aan uitgegeven moet worden.

Kortom, nut en noodzaak van Europese giften of leningen zijn totaal niet aangetoond. Alles wijst er op dat de zuidelijke landen wel graag een grote zak geld willen ontvangen, maar niet bereid zijn om hun eigen huishoudboekje en economie op orde te brengen.
pi_194178668
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:52 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de bedragen. We verzetten ons tegen de eurobonds die de zuidelijke landen al jaren proberen door te drukken omdat we geen schuldendeling willen.
Rutte verzet zich (terecht) helemaal niet tegen het feit dat er geld naar Italië e.d. moet gaan en dat daar dus geld voor geleend moet worden. Alleen de hoogte 750 vs 500 miljard en de vraag of het (deels) leningen moeten zijn of helemaal giften/subsidies liggen op tafel, niet de vraag óf er geld naar die landen gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194178714
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte verzet zich (terecht) helemaal niet tegen het feit dat er geld naar Italië e.d. moet gaan en dat daar dus geld voor geleend moet worden. Alleen de hoogte 750 vs 500 miljard en de vraag of het (deels) leningen moeten zijn of helemaal giften liggen op tafel, niet de vraag óf er geld naar die landen gaat.
Daar zijn ze volgens mij wel dicht bij een compromis toch? Het grote breekpunt op dit moment is de manier waarop gecontroleerd wordt of het wel goed wordt besteed.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 17:04:25 #169
236264 crew  capricia
pi_194178760
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:48 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Niets geen compromis, de poot strak houden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat eeuwige gebedel van de zuidelijke lidstaten.
Het wordt altijd een compromis.
En deze, zoals ik het nu lees, daar kan hij zeer goed mee thuis komen.
Definitely not CIA
pi_194178800
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daar zijn ze volgens mij wel dicht bij een compromis toch? Het grote breekpunt op dit moment is de manier waarop gecontroleerd wordt of het wel goed wordt besteed.
Ja, het lijkt de goede kant op te gaan wat dat betreft inderdaad. Er zal toch een keer een besluit moeten worden genomen, geen begroting voor de komende 7 jaar en geen hulp aan Italië en Spanje is beide volgens geen enkele van de EU leiders een optie.

Ik ben wel benieuwd of Orban nu akkoord gaat met de zaken rondom de rechtsstaat, die zijn op de lange termijn eigenlijk belangrijker dan de miljarden van de begroting en het coronafonds. Dat coronafonds gaat om een euro of 7/8 per Nederlander. Daar kun je misschien 5 euro van maken, maar meer is het ook niet. De grote problemen in Hongarije en Polen met de rechtsstaat binnen de EU zijn op lange termijn veel schadelijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 17:07:30 #171
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194178803
twitter


twitter


twitter



twitter


twitter

Die Buitenlandse reports _O-

[ Bericht 37% gewijzigd door Momo op 20-07-2020 17:18:49 ]
pi_194179300
quote:
In zijn woede zou Macron hebben geroepen dat als de vier geen concessies doen, Frankrijk en Duitsland het plan betalen.
Uitstekende oplossing, kijken hoelang die idioot het dan gaat volhouden in zijn eigen land
pi_194179839
Ik hoop dat de EU leiders voldoende kleding hebben meegenomen. Het duurt nu toch iets langer dan 2 dagen. |:) Ben benieuwd of er uiteindelijk toch een akkoord uitrolt.
pi_194180022
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:43 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Uitstekende oplossing, kijken hoelang die idioot het dan gaat volhouden in zijn eigen land
Inderdaad laten Duitsland en Frankrijk zelf maar de portemonee trekken als ze de knoflooklanden zo graag willen helpen. Er staat in geen enkel verdrag geschreven dat we elkaars schulden moeten dragen. Wel hebben we 20 jaar geleden (kuch) keiharde afspraken gemaakt over de begrotingsdiscipline waar ze - Frankrijk voorop - lak aan hadden.
  maandag 20 juli 2020 @ 18:53:33 #175
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194180401
De Zuid-Europese kranten richten zich helemaal op Rutte (tot op het persoonlijke af), maar ze vergeten voor het gemak dat Rutte gewoon het standpunt van een Pro-Europees Kabinet verdedigt. Denk dat zelfs menig D66'er en PvdA'er met dit standpunt eens is. Blijkbaar is het kwartje niet gevallen dat Noord-Europa geen transferunie wil.
pi_194180579
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:53 schreef Van_Poppel het volgende:
De Zuid-Europese kranten richten zich helemaal op Rutte (tot op het persoonlijke af), maar ze vergeten voor het gemak dat Rutte gewoon het standpunt van een Pro-Europees Kabinet verdedigt. Denk dat zelfs menig D66'er en PvdA'er met dit standpunt eens is. Blijkbaar is het kwartje niet gevallen dat Noord-Europa geen transferunie wil.
D66 en PvdA wilden wel iets soepeler zijn: https://www.trouw.nl/buit(...)oronafonds~b1d729ab/

quote:
Wat D66, GroenLinks en de PvdA betreft heeft Nederland lang genoeg bezwaren aangevoerd. Het stemt hen nog niet gerust dat Nederland al iets is opgeschoven en zich minder fel dan eerst verzet tegen subsidies (‘giften’) aan landen als Italië. D66-fractievoorzitter Rob Jetten roept Rutte op om ‘taboes te doorbreken’ en definitief in te stemmen. “Het gaat om bedragen van vier kopjes koffie per Nederlander per jaar”, relativeert D66 de subsidies aan de landen die door corona zijn getroffen.
Maar Rutte verdedigt inderdaad gewoon beleid met de meerderheid van de kamer en waarschijnlijk ook de meerderheid van de bevolking achter zich.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194180632
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:53 schreef Van_Poppel het volgende:
De Zuid-Europese kranten richten zich helemaal op Rutte (tot op het persoonlijke af), maar ze vergeten voor het gemak dat Rutte gewoon het standpunt van een Pro-Europees Kabinet verdedigt. Denk dat zelfs menig D66'er en PvdA'er met dit standpunt eens is. Blijkbaar is het kwartje niet gevallen dat Noord-Europa geen transferunie wil.
Zelfs op Joop las ik (uitstekende) pro Rutte reacties. Rutte doet het tot nu toe misschien goed, uiteindelijk zal hij toch wel bij het kruisje tekenen. En stel dat het lukt om een 'controle mechanisme' als voorwaarde geaccepteerd te krijgen, dan weet je eigenlijk nu al dat het een wassen neus is. Geen enkel zuidelijk of Oost-Europees land heeft zich ooit iets aangetrokken van afspraken.
pi_194180789
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zelfs op Joop las ik (uitstekende) pro Rutte reacties. Rutte doet het tot nu toe misschien goed, uiteindelijk zal hij toch wel bij het kruisje tekenen. En stel dat het lukt om een 'controle mechanisme' als voorwaarde geaccepteerd te krijgen, dan weet je eigenlijk nu al dat het een wassen neus is. Geen enkel zuidelijk of Oost-Europees land heeft zich ooit iets aangetrokken van afspraken.
Tuurlijk tekent Rutte uiteindelijk, dat is ook zijn bedoeling en de bedoeling van bijna alle partijen in de kamer. Maar hij tekent wel bij iets wat er substantieel anders uit ziet dan het oorspronkelijke voorstel of het compromis dat er vrijdag nog lag.

Verder moeten die buitenlanders vooral zo blijven schieten op Rutte, daar krijg je een "van onze man blijf je af"-reactie door en Rutte zal er alleen maar populairder door worden. Weten ze helemaal zeker dat ze nog 4 jaar met hem verder mogen (tenminste, het kleine deel dat er nog 4 jaar gaat zitten).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194180890
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tuurlijk tekent Rutte uiteindelijk, dat is ook zijn bedoeling en de bedoeling van bijna alle partijen in de kamer. Maar hij tekent wel bij iets wat er substantieel anders uit ziet dan het oorspronkelijke voorstel of het compromis dat er vrijdag nog lag.
Heb je gezien hoe ze het geld willen gaan verdelen? Landen die relatief helemaal niet zwaar zijn getroffen door Covid-19 ontvangen relatief het meest. Het is niet netjes om het zo te formuleren maar ik vind die EU een bureaucratisch moloch en als we eruit zouden stappen zou ik dat prima vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 20-07-2020 19:43:20 ]
pi_194180943
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb je gezien hoe ze het geld willen gaan verdelen? Landen die relatief helemaal niet zwaar zijn getroffen door Covid-19 ontvangen relatief het meest. Het is niet netjes om het zo te formuleren maar ik vind die EU een bureaucratisch moloch en als we eruit zouden stappen zou ik dat prima vinden.
Eruit stappen kost ons echt vele miljarden en heel veel banen en we zullen keihard moeten gaan bezuinigen. Nog los van het feit dat er uit stappen niet kan: er bestaat geen mechanisme om uit de eurozone te stappen. Dat allemaal voor die paar euro per Nederlander in dat coronafonds? En dat terwijl Nederland ook prima deals uit het compromis heeft gesleept (met name de douanerechten)?

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 20-07-2020 19:43:40 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194181071
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Eruit stappen kost ons echt vele miljarden en heel veel banen en we zullen keihard moeten gaan bezuinigen. Nog los van het feit dat er uit stappen niet kan: er bestaat geen mechanisme om uit de eurozone te stappen. Dat allemaal voor die paar euro per Nederlander in dat coronafonds? En dat terwijl Nederland ook prima deals uit het compromis heeft gesleept (met name de douanerechten)?
Op lange termijn wordt de EU onze ondergang, dus ja..dan liever even de pijn van eruit stappen en weer baas zijn in eigen huis. De EU is toch tot mislukken gedoemd, daarvoor zijn de verschillen tussen landen te groot en de bereidheid om je aan de regels te houden te gering. Snap niet dat al die uitvreters zo'n grote bek hebben.
pi_194181126
Draadje van deze persoon is interessant om te volgen.
twitter


Nederland heeft er ondertussen extra korting bijgekregen
twitter


En ondanks het gedoe tussen vooral Italië en Nederland hierover lijkt Rutte tot nu toe nog wel zijn zin te krijgen:
twitter
  maandag 20 juli 2020 @ 19:36:57 #183
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194181130
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

D66 en PvdA wilden wel iets soepeler zijn: https://www.trouw.nl/buit(...)oronafonds~b1d729ab/
[..]

Maar Rutte verdedigt inderdaad gewoon beleid met de meerderheid van de kamer en waarschijnlijk ook de meerderheid van de bevolking achter zich.
Dit kost echt wel meer dan 4 kopjes koffie per Nederlander (circa 100 miljoen) per jaar. Alleen de giften en leningen gaan Nederland netto circa 25 miljard kosten. Daarboven komt nog een verhoogde contributie (vanwege de hogere begroting).
  maandag 20 juli 2020 @ 19:44:45 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_194181240
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb je gezien hoe ze het geld willen gaan verdelen? Landen die relatief helemaal niet zwaar zijn getroffen door Covid-19 ontvangen relatief het meest. Het is niet netjes om het zo te formuleren maar ik vind die EU een bureaucratisch moloch en als we eruit zouden stappen zou ik dat prima vinden.
Daar stond volgens mij nog niets van vast.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 19:47:46 #185
236264 crew  capricia
pi_194181287
Volgens mij krijgt Rutte in zo ongeveer alles zijn zin.
Als ik die tweets lees.
Definitely not CIA
pi_194181394
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:47 schreef capricia het volgende:
Volgens mij krijgt Rutte in zo ongeveer alles zijn zin.
Als ik die tweets lees.
Ik verbaas me er eerlijk gezegd best over, al moeten ze natuurlijk nog akkoord gaan. Had uiteindelijk verwacht dat ze toch wat minder invloed zouden hebben.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 juli 2020 @ 20:01:39 #187
408813 crew  trein2000
pi_194181507
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:53 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik verbaas me er eerlijk gezegd best over, al moeten ze natuurlijk nog akkoord gaan. Had uiteindelijk verwacht dat ze toch wat minder invloed zouden hebben.
Het duurt nu al 4 dagen. En Nederland heeft geen haast en wel een veto. Ze moesten wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 juli 2020 @ 20:15:29 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194181713
Het is trouwens best grappig hoe men het in Italie framet.

Een groepje neoliberale landen dat parasiteert op de Europese interne markt zonder daarvoor te willen betalen:

quote:
a real coalition of Northern Europe. And it is here to last, with common interests and resentments, similar perceptions, an agenda and a vision of Europe as a market - nothing else - in which they are the best placed to reap the maximum benefits and assume the minimum of responsibilities .

(...)

The EU Commission estimates that every year the Dutch and Austrians obtain benefits from the European market of around 5,000 euros per inhabitant (contributing less than 500 euros), while Italians, French or Spanish for around two thousand (contributing not much less than the Nordics)

(...)

They are part of the same political class in Europe: small economies, efficient, structured to take advantage of the European internal market out of all proportions,

(...)
En met een calimero-complex :') :

quote:
You can call them "Frugal" or "Nordic" or "Hanseatic" or "very small countries with little weight", as did the Spanish Economy Minister Nadia Calviño in 2018

(...)

Today the "Frugali" agenda provides for a sort of class struggle against the class of the larger countries, towards which they hold suspicion, resentment and sometimes veins of contempt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194181717
Ook de douane-inkomsten worden nog wat hoger
twitter
pi_194181732
Mooi dat het erop lijkt dat Rutte, Kurz c.s. nog enige ratio hebben kunnen aanbrengen. Benieuwd naar het eindplaatje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 20 juli 2020 @ 20:28:14 #191
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_194181952
Als er straks een deal is dan krijg je weer een hele meute Nederlanders die roepen dat Rutte "uiteindelijk gewoon weer bij het kruisje getekend heeft" :')

Van wat ik lees hebben de Noordelijke lidstaten onder aanvoering van NL echt wel veel binnengehaald, zeker als je er rekening mee houdt dat Duitsland niet meer in hun groep zit.

Het aandeel subsidies gaat fors omlaag, daar worden hervormingen aan gekoppeld, er komt een controlemechanisme via de raad om betalingen te stoppen als die hervormingen niet plaats vinden, Nederland behoud zijn korting op de begroting, de EU begroting is naar beneden bijgesteld, Nederland mag meer douane-inkomsten houden dan oorspronkelijk was voorgesteld, enzovoort.

En dan nog roepen dat Rutte alleen tekent bij het kruisje. Als dit lukt dan heeft Rutte het gewoon heel goed gedaan.

Tuurlijk moet je nog zien of die hervormingen er komen en of het controlemechanisme werkt, maar hij heeft het debat in ieder geval wel weer weten te verschuiven. Begin april vond een groot deel van de EU dat we gewoon zonder voorwaarden geld moesten overmaken naar het zwaar getroffen Zuid-Europa.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 juli 2020 @ 20:32:24 #192
408813 crew  trein2000
pi_194182024
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef Breekfast het volgende:
Als er straks een deal is dan krijg je weer een hele meute Nederlanders die roepen dat Rutte "uiteindelijk gewoon weer bij het kruisje getekend heeft" :')

Van wat ik lees hebben de Noordelijke lidstaten onder aanvoering van NL echt wel veel binnengehaald, zeker als je er rekening mee houdt dat Duitsland niet meer in hun groep zit.

Het aandeel subsidies gaat fors omlaag, daar worden hervormingen aan gekoppeld, er komt een controlemechanisme via de raad om betalingen te stoppen als die hervormingen niet plaats vinden, Nederland behoud zijn korting op de begroting, de EU begroting is naar beneden bijgesteld, Nederland mag meer douane-inkomsten houden dan oorspronkelijk was voorgesteld, enzovoort.

En dan nog roepen dat Rutte alleen tekent bij het kruisje. Als dit lukt dan heeft Rutte het gewoon heel goed gedaan.

Tuurlijk moet je nog zien of die hervormingen er komen en of het controlemechanisme werkt, maar hij heeft het debat in ieder geval wel weer weten te verschuiven. Begin april vond een groot deel van de EU dat we gewoon zonder voorwaarden geld moesten overmaken naar het zwaar getroffen Zuid-Europa.
De krant van wakker Nederland sorteert alvast voor:
twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 juli 2020 @ 20:37:48 #193
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_194182112
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De krant van wakker Nederland sorteert alvast voor:[ twitter ]
De Telegraaf is alleen tevreden als Italië onder volledige curatele van het Nederlandse Parlement komt te staan.
pi_194182116
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef Breekfast het volgende:
zeker als je er rekening mee houdt dat Duitsland niet meer in hun groep zit.
Dat verbaast me behoorlijk want het lijkt me dat onze buren ook niet zo blij zijn met miljarden geven zonder dat daar iets tegenover staat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:39:58 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194182147
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat verbaast me behoorlijk want het lijkt me dat onze buren ook niet zo blij zijn met miljarden geven zonder dat daar iets tegenover staat.
Deutsche Bank blijft nog even in de lucht, en bovendien is Duitsland qua import/export redelijk met Italie verweven en heeft het ook weinig aan een imploderend Italie.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:45:53 #196
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_194182249
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat verbaast me behoorlijk want het lijkt me dat onze buren ook niet zo blij zijn met miljarden geven zonder dat daar iets tegenover staat.
Duitsland heeft naast de financiële belangen altijd al meer oog gehad voor het (geo) politieke belang van de EU. En sinds Schauble weg is en het CDU met het linkse SPD regeert zijn ze veel meer richting de Franse lijn geschoven. Merkel is met haar laatste jaren bezig en maakt zich weinig druk om herverkiezingen. Het CDU staat er momenteel ook goed voor.
pi_194182358
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Duitsland heeft naast de financiële belangen altijd al meer oog gehad voor het (geo) politieke belang van de EU. En sinds Schauble weg is en het CDU met het linkse SPD regeert zijn ze veel meer richting de Franse lijn geschoven. Merkel is met haar laatste jaren bezig en maakt zich weinig druk om herverkiezingen. Het CDU staat er momenteel ook goed voor.
Het helpt misschien ook mee dat West-Duitsland Oost-Duitsland heeft moeten helpen, dus voor hen is het niets nieuws.
pi_194182364
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef Breekfast het volgende:
Als er straks een deal is dan krijg je weer een hele meute Nederlanders die roepen dat Rutte "uiteindelijk gewoon weer bij het kruisje getekend heeft" :')

Van wat ik lees hebben de Noordelijke lidstaten onder aanvoering van NL echt wel veel binnengehaald, zeker als je er rekening mee houdt dat Duitsland niet meer in hun groep zit.

Het aandeel subsidies gaat fors omlaag, daar worden hervormingen aan gekoppeld, er komt een controlemechanisme via de raad om betalingen te stoppen als die hervormingen niet plaats vinden, Nederland behoud zijn korting op de begroting, de EU begroting is naar beneden bijgesteld, Nederland mag meer douane-inkomsten houden dan oorspronkelijk was voorgesteld, enzovoort.

En dan nog roepen dat Rutte alleen tekent bij het kruisje. Als dit lukt dan heeft Rutte het gewoon heel goed gedaan.

Tuurlijk moet je nog zien of die hervormingen er komen en of het controlemechanisme werkt, maar hij heeft het debat in ieder geval wel weer weten te verschuiven. Begin april vond een groot deel van de EU dat we gewoon zonder voorwaarden geld moesten overmaken naar het zwaar getroffen Zuid-Europa.
Inderdaad, ik hoop dat de serieuze media (dus niet de Telegraaf, dat is vergelijkbaar met de Duckstadkrant) ook die analyse gewoon doen en Rutte de credits geven die hij verdient.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 juli 2020 @ 20:52:30 #199
408813 crew  trein2000
pi_194182371
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:51 schreef Hanca het volgende:
dus niet de Telegraaf, dat is vergelijkbaar met de Duckstadkrant
_O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194182497
Als 1 ding ook duidelijk is geworden: het VK is misschien weg, maar NL heeft gelukkig nog genoeg andere bondgenoten. Het begon met 4, maar al snel werden het er 8. En dat is een aantal landen dat je niet kunt negeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')