abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 19:46:45 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194073654
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-helpende-hand.html

quote:
Russische onderzoekers hopen aan het eind van de zomer een vaccin tegen het coronavirus te hebben. De afgelopen maand hebben ze hun potentiële vaccin op kleine schaal getest op proefpersonen. De eerste resultaten van die tests zouden positief zijn. Volgens de Moskouse onderzoekers vertonen de proefpersonen, allemaal tussen de 18 en 65 jaar, geen opmerkelijke bijwerkingen en is het vaccin veilig. Ze worden deze week uit het ziekenhuis ontslagen en daarna nog een half jaar in de gaten gehouden.

Daarmee hebben de Russen de eerste fase van de ontwikkeling van een vaccin afgerond. Het moet nu nog op grotere groepen proefpersonen worden getest, maar volgens de onderzoekers kan de entstof in augustus al worden geregistreerd. De Nederlandse viroloog Marion Koopmans verwacht dat het proces langer gaat duren.

Wereldwijd lopen nu zo'n 160 onderzoeken naar een coronavaccin. Vorige week maakten Belgische onderzoekers bekend dat hun middel "bijzonder goed" werkt bij hamsters. Het moet nog op mensen worden getest. Een potentieel vaccin dat door de universiteit van Oxford wordt ontwikkeld, is al door Europese landen aangekocht. Vier landen, waaronder Nederland, hebben 400 miljoen Oxford-vaccins besteld.
Weet niet of ik een vaccin uit Rusland zo snel moet gaan vertrouwen :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194073715
Zal door onze eigen experts toch wel even gecontroleerd worden of er geen rare dingen inzitten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194073870
Poetin _O_
pi_194073890
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:50 schreef Hallojo het volgende:
Zal door onze eigen experts toch wel even gecontroleerd worden of er geen rare dingen inzitten.
Tracking nanobots :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194073953
Waar zijn de publicaties van de resultaten van die initiële trials?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194074220
Als het uit Rusland komt pas ik, stel je voor dat ik straks de 100 meter onder de 8 seconden loop.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:03:04 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194074845
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:46 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-helpende-hand.html
[..]

Weet niet of ik een vaccin uit Rusland zo snel moet gaan vertrouwen :')
Zoals ik het lees lopen ze gewoon op schema net als de rest van de mogelijke vaccins wereldwijd.

De stof is al ontwikkeld door meerdere bedrijven, dus in feite is het er al. Alleen:

quote:
Ze worden deze week uit het ziekenhuis ontslagen en daarna nog een half jaar in de gaten gehouden.
Dat is dus het hele eieren eten. Dat half jaar is waar het om gaat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194074886
China heeft toch ook al een vaccin wat aan militairen wordt toegediend?
One man's trash, another man's treasure.
pi_194074974
Voor je het weet spring je uit het raam...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 juli 2020 @ 21:12:04 #10
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194074985
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:05 schreef Arkai het volgende:
China heeft toch ook al een vaccin wat aan militairen wordt toegediend?
Alsof iemand dat wil hebben, zelfs paracetamol verneuken ze...
pi_194074997
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Alsof iemand dat wil hebben, zelfs paracetamol verneuken ze...
De halve medicijnindustrie wordt in China gerund. Dan zul je soms te maken hebben met excessen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_194075018
Dit soort berichten werken voor een bananenrepubliek als Rusland prima als interne propaganda, maar de ontwikkelde wereld lacht er natuurlijk om.
pi_194075121
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:14 schreef Confetti het volgende:
Dit soort berichten werken voor een bananenrepubliek als Rusland prima als interne propaganda, maar de ontwikkelde wereld lacht er natuurlijk om.
Dan ken jij fok niet. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 juli 2020 @ 21:23:10 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194075175
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan ken jij fok niet. :P
Ontwikkelde wereld, zei hij.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194075279
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zoals ik het lees lopen ze gewoon op schema net als de rest van de mogelijke vaccins wereldwijd.

De stof is al ontwikkeld door meerdere bedrijven, dus in feite is het er al. Alleen:
[..]

Dat is dus het hele eieren eten. Dat half jaar is waar het om gaat.
Dat dus. Veel bedrijven / onderzoekscentra hebben al een vaccin ontwikkeld, alleen de fases van de tests verschillen. Er zijn al een aantal vaccins getest op een kleine groep proefpersonen zoals dit Russische vaccin welke nu wachten op (de uitslag van) een test onder een grote groep proefpersonen.

Sommige mensen hebben wellicht hun twijfels over de kwaliteit van russische onderzoeken, maar in bepaalde vakgebieden doet Rusland niet onder voor andere landen. Als je het bijvoorbeeld hebt over ruimtevaart heeft de VS tussen 2011 en 2020 slechts 4 bemande vluchten gedaan en Rusland 35. Dus om Rusland op dat gebied een bananenrepubliek te noemen lijkt me terecht.
pi_194075565
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:30 schreef simonblue het volgende:

[..]

Dat dus. Veel bedrijven / onderzoekscentra hebben al een vaccin ontwikkeld, alleen de fases van de tests verschillen. Er zijn al een aantal vaccins getest op een kleine groep proefpersonen zoals dit Russische vaccin welke nu wachten op (de uitslag van) een test onder een grote groep proefpersonen.

Sommige mensen hebben wellicht hun twijfels over de kwaliteit van russische onderzoeken, maar in bepaalde vakgebieden doet Rusland niet onder voor andere landen. Als je het bijvoorbeeld hebt over ruimtevaart heeft de VS tussen 2011 en 2020 slechts 4 bemande vluchten gedaan en Rusland 35. Dus om Rusland op dat gebied een bananenrepubliek te noemen lijkt me terecht.
Het aantal bemande ruimtevluchten is een politieke keuze. Ik zie niet in wat dat specifiek te maken heeft met vaccinonderzoek.

Verder heeft Rusland inderdaad ook gewoon onderzoekers die prima in staat zijn om gedegen onderzoek te doen. Maar het is verder vooral een claim met erg weinig achtergrond, al kan dat ook aan de media liggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 21:52:15 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194075628
RuslandGODEN _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194075833
Ik blijf hopen dat Iran de race wint.
(Arme cavia's...)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 16 juli 2020 @ 02:53:03 #20
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_194108586
Ongeacht waar dat vaccin vandaan komt, ik wacht er nog mee omdat ik wil weten wat de resultaten op lange termijn zijn. Zo'n vaccin wat er mega snel moet komen, daar gaan echt nog wel dingen mee zijn, ook al wordt het getest.
With love :*
pi_194109090
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:24 schreef Hathor het volgende:
Als het uit Rusland komt pas ik, stel je voor dat ik straks de 100 meter onder de 8 seconden loop.
Snelle Cartman ben je dan *O*
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194109101
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:50 schreef Hallojo het volgende:
Zal door onze eigen experts toch wel even gecontroleerd worden of er geen rare dingen inzitten.
Wij hebben al 300 miljoen van een al nog verder getest vaccin besteld.
  donderdag 16 juli 2020 @ 08:14:23 #23
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194109290
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:30 schreef simonblue het volgende:

[..]

Dat dus. Veel bedrijven / onderzoekscentra hebben al een vaccin ontwikkeld, alleen de fases van de tests verschillen. Er zijn al een aantal vaccins getest op een kleine groep proefpersonen zoals dit Russische vaccin welke nu wachten op (de uitslag van) een test onder een grote groep proefpersonen.

Sommige mensen hebben wellicht hun twijfels over de kwaliteit van russische onderzoeken, maar in bepaalde vakgebieden doet Rusland niet onder voor andere landen. Als je het bijvoorbeeld hebt over ruimtevaart heeft de VS tussen 2011 en 2020 slechts 4 bemande vluchten gedaan en Rusland 35. Dus om Rusland op dat gebied een bananenrepubliek te noemen lijkt me terecht.
Putin is bad mkay.

Volgens die Zweedse pot in onze regering zal dit wel Russisch fake nieuws propaganda zijn
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194110035
Het beste middel tot nu toe blijkt een simpele steroïde te zijn overigens.

Klinisch getest op duizenden patienten (in het VK), het werkt, het reduceert sterfgevallen afhankelijk van de ernst waar je dan in bevindt, (aan de zuurstof of aan de beademing) met 20 tot 35% respectievelijk.

Komt omdat je niet doodgaat vanwege het virus, maar door je eigen immuunsysteem.
Steroïden onderdrukken of verminderen die activiteit waardoor je lichaam de boel rustiger op gaat ruimen in de longen.
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:40:27 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194110102
Russische claims zijn in het verleden erg betrouwbaar gebleken. Spuit me maar vol Poetin.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:56:34 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194110927
Rusland _O_ 🇷🇺
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194120778
Ondertussen is ook meer over het Russische 'onderzoek' bekend geworden :'):

https://nos.nl/artikel/23(...)accin-te-stelen.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')