abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 19:33:44 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194073427
https://amp.nos.nl/artike(...)boerenprotesten.html

quote:
De boeren van actiegroep Farmers Defence Force (FDF) hebben minister Schouten (Landbouw) een ultimatum gesteld, maar de bewindsvrouw legt dat ultimatum naast zich neer.

De boeren van FDF willen dat Schoutens veevoerplan uiterlijk volgende week dinsdag 21 juli van tafel is. Tot die tijd zegt FDF geen acties te voeren die overlast opleveren, zoals het blokkeren van wegen of distributiecentra.

Als Schouten haar plan niet intrekt, volgen er volgens FDF nieuwe acties. "Wegblokkades en wilde acties die overal in het land zomaar kunnen opduiken", zegt FDF-leider Mark van den Oever tegen persbureau ANP.

Reactie ministerie
"Wij nemen het ultimatum voor kennisgeving aan", zegt het ministerie in een reactie tegen de NOS. "Een meerderheid van de Tweede en de Eerste Kamer heeft ingestemd met de spoedwet stikstof waar deze voermaatregel onderdeel van uitmaakt."

Sieta van Keimpema van FDF zei op NPO Radio 1 dat de boerenactiegroep het ultimatum had ingezet om met Schouten in gesprek te komen. Nu Schouten laat merken dat ze daar niet voor voelt, zullen "heel veel gematigde boeren zich bij ons aansluiten", aldus Van Keimpema.

'Over de schutting gooien'
Schouten wil de toegestane hoeveelheid eiwit in veevoer aan banden leggen om de uitstoot van stikstof te reduceren. Daarop volgden protesten van boeren door het hele land. Zij vrezen dat de maatregel schadelijk is voor de gezondheid van de dieren. Schouten vindt juist dat er momenteel te veel eiwit aan veevoer wordt toegevoegd.

Vorige week zei Schouten dat ze experts nogmaals naar haar idee wil laten kijken, nadat de Tweede Kamer voor een motie had gestemd van VVD en CDA. Daarin wordt opgeroepen zowel haar plan als het alternatieve plan van de boeren door te laten rekenen door het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL).

"Minister Schouten heeft het PBL gevraagd de drie varianten van de voermaatregelen door te rekenen zoals de Tweede Kamer dat begin juli heeft gevraagd", licht het ministerie toe. "Die doorrekening komt eind augustus. Op dat moment zal er een beslissing over de verdere invoering van de maatregel worden genomen."

FDF vindt dat de minister het probleem over de schutting gooit. "Ondanks een goed geformuleerde motie was haar boodschap aan de boeren: 'Ik zet mijn voermaatregel door, ik ga op vakantie en red je er maar mee'."

Boerenprotesten
Sinds 2 juli is er door boeren in het hele land gedemonstreerd tegen de plannen van de minister. Zo werden met trekkers wegen en distributiecentra geblokkeerd. Veiligheidsregio's in Drenthe, Friesland, Groningen en de regio IJsselland verboden demonstraties waarbij zware voertuigen worden gebruikt. In Brabant worden tractors niet meer gedoogd op de snelweg.

Gisteren werd bekend dat de veiligheidsregio's in Drenthe, Groningen en Friesland het verbod niet verlengen.

'Verzetskuil'
Volgens FDF komt de pauze de boeren gelegen vanwege het droge en warme weer. "Onze tijd kunnen we dan besteden aan het grassen en inkuilen." De organisatie roept boeren op van de kuilen 'verzetskuilen' te maken: "Zorg dat je genoeg eiwit in deze snede mee inkuilt om je ervan te verzekeren dat je vanaf 1 september geen eiwit tekort komt - zelfs als dat betekent dat je stikstofemissie nog hoger wordt in plaats van lager."

"Volgens de plannen van Schouten is het hebben van krachtvoer op het erf binnenkort verboden, maar als je het 'inkuilt' behoort het voedsel tot de kuil en is het niet verboden", licht Sieta van Keimpema van FDF toe. "Op die manier zijn boeren in het najaar verzekerd van voldoende eiwitten in het veevoer. Het betekent wel dat de uitstoot hoger wordt: normaal gesproken krijgen koeien eiwit naar behoefte, maar in dat geval krijgen alle koeien dezelfde hoeveelheid eiwit in het voedsel."
_O-
Stellen een ultimatum en Schouten veegt dit terecht van tafel. Met terroristen onderhandel je niet.

Sowieso boeren anno 2020 :') De grote boeren die voor het grootste deel van de oogst zorgen, zijn niet te vinden bij de protesten.

Goede keuze van Carola Schouten :)
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 13 juli 2020 @ 19:34:11 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194073434
Ultimatimum moet ultimatum zijn uiteraard
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 13 juli 2020 @ 19:36:52 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194073493
Die boeren worden steeds brutaler zo te zien. Denken de wet te kunnen bepalen.
  maandag 13 juli 2020 @ 19:37:21 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194073507
Terecht. Hoge sancties zetten op gebruik landbouwvoertuigen tijdens protesten.

Neem ze in beslag en vernietig ze maar. Is het zo voorbij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 juli 2020 @ 19:40:04 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194073556
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:34 schreef Mikeytt het volgende:
Ultimatimum moet ultimatum zijn uiteraard
ik vind Ultimatimum ook we leuk klinken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 19:40:52 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194073574
Nieuwe protesten in 3, 2, 1 !!!!!!!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 juli 2020 @ 19:40:55 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194073575
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:37 schreef Drekkoning het volgende:
Terecht. Hoge sancties zetten op gebruik landbouwvoertuigen tijdens protesten.

Neem ze in beslag en vernietig ze maar. Is het zo voorbij.
De eerste 5 trekkers in de shredder dat zal best schelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194073596
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:33 schreef Mikeytt het volgende:
https://amp.nos.nl/artike(...)boerenprotesten.html
[..]

_O-
Stellen een ultimatum en Schouten veegt dit terecht van tafel. Met terroristen onderhandel je niet.

Sowieso boeren anno 2020 :') De grote boeren die voor het grootste deel van de oogst zorgen, zijn niet te vinden bij de protesten.

Goede keuze van Carola Schouten :)
Terroristen?? Man man..Nooit geweten dat een snelweg blokkeren met je tractor hetzelfde is als je magazijn leegschieten op een willekeurig terras. Zoek is op Schouten en haar andere belangen.. Maar het zal wel lekker voelen, niet denken maar mee lullen met een populistisch gezelschap.
  maandag 13 juli 2020 @ 19:43:31 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194073607
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Die boeren worden steeds brutaler zo te zien. Denken de wet te kunnen bepalen.
"Als Schouten haar plan niet intrekt, volgen er volgens FDF nieuwe acties. "Wegblokkades en wilde acties die overal in het land zomaar kunnen opduiken", zegt FDF-leider Mark van den Oever tegen persbureau ANP."

Kging stuk :')

Maarja, hogere intelligentie kan je niet verwachten van een boer.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194073691
het lijkt wel op franse toestanden hier....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 13 juli 2020 @ 19:52:41 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194073748
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
het lijkt wel op franse toestanden hier....
Laat die boeren toch die soja uit de platgebrande regenwouden uit Brazilië hier aan hun koeien voeren, zodat ze 5 liter meer melk kunnen melken per koe per dag en ze helemaal niks meer voor hun melk krijgen

Of denken ze dat wij die extra 100.000 liter melk per dag wel ff opzuipen voor een topprijs
Daarnaast is de koe al na 5 jaar helemaal op door die topsport

Is het onze schuld dat ze geen ene kloot verdienen ??
Omscholen die jongens , ga maar Bloembollen telen of Bloemkolen, gewoon Bloemen of weed

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2020 20:08:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194073952
Dreigen met "Wegblokkades en wilde acties die overal in het land zomaar kunnen opduiken" om "in gesprek te raken"

FDF is zelf weggelopen van de onderhandelingstafel :')

Puike reactie van het ministerie trouwens. De minister volgt door de beide kamers goedgekeurd beleid uit. Onze democratie buigt niet voor terreurboeren _O_
pi_194073973
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:42 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Terroristen?? Man man..Nooit geweten dat een snelweg blokkeren met je tractor hetzelfde is als je magazijn leegschieten op een willekeurig terras. Zoek is op Schouten en haar andere belangen.. Maar het zal wel lekker voelen, niet denken maar mee lullen met een populistisch gezelschap.
Want alleen een willekeurig terras neerknallen is terrorisme? Dus dan is 9/11 ook geen terrorisme?
pi_194074027
Zonder subsidie waren ze allang failliet geweest.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194074043
Landbouwgrond kost een tientje per m2, kunnen wij eindelijk goedkope huizen bouwen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 13 juli 2020 @ 20:12:55 #16
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194074067
Ik heb er geen verstand van wat "minder eiwit" in een dieet met zo'n dier doet, ik vind het te ver gaan om die mensen maar als "terroristen" neer te slaan, zeker omdat dit soort moties NIET in het verkiezingsprogramma stond van de VVD, dan vind ik het niet meer dan normaal om acties uit te voeren.

Het is raar voor de 'normale nederlander" 'acties" jullie pikken alles, van BTW verhoging tot elk jaar maar meer meer en nog meer eigen risico op zorgverzekering en ga zo maar door.

Als er niet geluisterd word naar de tegenstander en je toch steeds keer op keer je eigen wil erdoorheen drukt dan snap ik dat die boeren de boel blokkeren.

Het is niet meer dan "normaal' om ergens voor op te komen als je het er niet mee eens bent.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 13 juli 2020 @ 20:13:47 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194074077
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:11 schreef halfway het volgende:
Landbouwgrond kost een tientje per m2, kunnen wij eindelijk goedkope huizen bouwen.
Ga jij maar bij je oma op zolder wonen met je vriendin in schuddekutterveen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194074087
Stelt. }:|
  maandag 13 juli 2020 @ 20:16:30 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194074104
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:12 schreef cherrycoke het volgende:
Ik heb er geen verstand van wat "minder eiwit" in een dieet met zo'n dier doet, ik vind het te ver gaan om die mensen maar als "terroristen" neer te slaan, zeker omdat dit soort moties NIET in het verkiezingsprogramma stond van de VVD, dan vind ik het niet meer dan normaal om acties uit te voeren.

Het is raar voor de 'normale nederlander" 'acties" jullie pikken alles, van BTW verhoging tot elk jaar maar meer meer en nog meer eigen risico op zorgverzekering en ga zo maar door.

Als er niet geluisterd word naar de tegenstander en je toch steeds keer op keer je eigen wil erdoorheen drukt dan snap ik dat die boeren de boel blokkeren.

Het is niet meer dan "normaal' om ergens voor op te komen als je het er niet mee eens bent.
Als jij in plaats van 5 biefstukken er maar drie krijgt in de week dan sport jij ook ff minder, maar het is niet opeens slecht voor je gezondheid

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2020 20:22:44 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 juli 2020 @ 20:20:30 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194074166
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:42 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Terroristen?? Man man..Nooit geweten dat een snelweg blokkeren met je tractor hetzelfde is als je magazijn leegschieten op een willekeurig terras. Zoek is op Schouten en haar andere belangen.. Maar het zal wel lekker voelen, niet denken maar mee lullen met een populistisch gezelschap.
Volgens de AIVD definitie kan je dit onder terrorisme scharen, zeker als je de toevoer naar supermarkten gaat blokkeren.

“ Formeel: het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194074248
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:11 schreef halfway het volgende:
Landbouwgrond kost een tientje per m2, kunnen wij eindelijk goedkope huizen bouwen.
Schattig. Gemeenten zullen het voor de hoofdprijs aan ontwikkelaars verkopen. En zo niet, dan strijken die de extra winst wel op. Die initieel lage kosten van bouwgrond, daar merkt de koper niets meer van.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 13 juli 2020 @ 20:37:31 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194074392
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Schattig. Gemeenten zullen het voor de hoofdprijs aan ontwikkelaars verkopen. En zo niet, dan strijken die de extra winst wel op. Die initieel lage kosten van bouwgrond, daar merkt de koper niets meer van.
klopt, maar dat is niet erg,
Dat is altijd zo geweest , gemeentes moeten ook infrastructuur en scholen aanleggen, die zoeken de hoogste bieder onder de projectontwikkelaars of vaak verkopen die de grond aan een ontwikkelaar
En die zoekt op zijn beurt een ontwerp om zoveel mogelijk woningen te bouwen op die hectare weiland

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2020 21:01:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194074444
Don't negiotiate with terrorists.
pi_194074950
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens de AIVD definitie kan je dit onder terrorisme scharen, zeker als je de toevoer naar supermarkten gaat blokkeren.

“ Formeel: het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.”
Echt?? Jij denkt dat de boeren daar staan met ideologische motieven? Welke?
pi_194074984
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:05 schreef Chia het volgende:

[..]

Want alleen een willekeurig terras neerknallen is terrorisme? Dus dan is 9/11 ook geen terrorisme?
Ohh, jij bent een persoon die het abstracte van het concrete altijd selectief benaderd en indien nodig elk voorbeeld genoemd wil hebben, want de strekking ging iets te ver voor je...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')