abonnement Unibet Coolblue
pi_194071245
Franse wetenschappers werken in Lyon aan een machine die het coronavirus kan detecteren in de lucht die een persoon uitademt. Vooralsnog lijkt het apparaat dat aan de Claude Bernard-universiteit wordt ontwikkeld op een grote koelkast, maar het project kan een revolutie betekenen. Zeker bij een tweede infectiegolf. De eerste resultaten met de zogenaamde massaspectometer zijn bemoedigend.

Christian Georges, directeur bij het wetenschappelijke onderzoeksbureau CNRS, zegt dat de machine die de blaastesten analyseert ultra-geavanceerd is. ,,We ademen een aantal vluchtige organische stoffen uit die we met onze machine kunnen analyseren'', aldus Georges tegen FranceInfo. ,,Je blaast in een buis en je krijgt te horen wat je 's ochtends dronk.''

Naarmate meer besmette personen het apparaat gebruiken, krijgt het apparaat steeds meer zicht op het virus en wordt de uitslag steeds betrouwbaarder. Nu nog moet dat meerdere keren, maar dat zal straks anders zijn. ,,In het ideale geval zal het voldoende zijn één keer in de machine te blazen.'' In de toekomst kan de blaastest ook voor andere ziekten worden gebruikt, zoals de seizoensgriep, klinkt het.
https://www.ad.nl/binnenl(...)risch-laag~a4151142/

Slim!

Honden trainen die het coronavirus kunnen ruiken zou ook een oplossing zijn.
  maandag 13 juli 2020 @ 17:24:01 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194071340
En als die machine vindt dat een je bepaalde ziekte hebt, word je gelijk in quarantaine genomen?
So we just called him Fred
pi_194071500
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:24 schreef Fred het volgende:
En als die machine vindt dat een je bepaalde ziekte hebt, word je gelijk in quarantaine genomen?
Nee, geruimd net als nertsen.
pi_194071610
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:18 schreef Mondkapje het volgende:
Franse wetenschappers werken in Lyon aan een machine die het coronavirus kan detecteren in de lucht die een persoon uitademt. Vooralsnog lijkt het apparaat dat aan de Claude Bernard-universiteit wordt ontwikkeld op een grote koelkast, maar het project kan een revolutie betekenen. Zeker bij een tweede infectiegolf. De eerste resultaten met de zogenaamde massaspectometer zijn bemoedigend.

Christian Georges, directeur bij het wetenschappelijke onderzoeksbureau CNRS, zegt dat de machine die de blaastesten analyseert ultra-geavanceerd is. ,,We ademen een aantal vluchtige organische stoffen uit die we met onze machine kunnen analyseren'', aldus Georges tegen FranceInfo. ,,Je blaast in een buis en je krijgt te horen wat je 's ochtends dronk.''

Naarmate meer besmette personen het apparaat gebruiken, krijgt het apparaat steeds meer zicht op het virus en wordt de uitslag steeds betrouwbaarder. Nu nog moet dat meerdere keren, maar dat zal straks anders zijn. ,,In het ideale geval zal het voldoende zijn één keer in de machine te blazen.'' In de toekomst kan de blaastest ook voor andere ziekten worden gebruikt, zoals de seizoensgriep, klinkt het.
https://www.ad.nl/binnenl(...)risch-laag~a4151142/

Slim!

Honden trainen die het coronavirus kunnen ruiken zou ook een oplossing zijn.
"Werken aan een machine" en ik lees momenteel nog niets wanneer men dit op de markt zou kunnen brengen.

Klinkt leuk, maar is nog ver weg voor uitrol. Gaat dus niet echt helpen met een 2de golf. Die is er eerder dan deze machine.

Maar ik heb een vermoeden het nog wel even zal duren voordat dit door de medische keuringen heen is en betrouwbaar genoeg is.
Maar kan misschien in de toekomst verder gebruikt worden.
pi_194071742
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:40 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Gaat dus niet echt helpen met een 2de golf.
Ook niet met een 8ste.
pi_194071762
Ik denk dat deze machine er eerder is dan een vaccin.
  maandag 13 juli 2020 @ 17:54:22 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194071821
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:49 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat deze machine er eerder is dan een vaccin.
Je leest om de haverklap verhalen over allerlei corona-gerelateerde zaken waar ze aan werken. Van de meesten gaan we nooit meer wat horen ben ik bang.
  Public Relations / Redactie Film maandag 13 juli 2020 @ 18:52:05 #8
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194072696
Dit doet je wel denken. Zo’n vaccin is mooi maar een setje tests voor thuis is toch net zo mooi. Heb je het blijf je thuis. Kan de wereld wel doordraaien.
pi_194074536
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:49 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat deze machine er eerder is dan een vaccin.
Zou kunnen, maar zou ook niet kunnen.

Kans is wel dat ze het vaccin sneller in massaproductie kunnen maken, dan deze machine.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')