abonnement Unibet Coolblue
pi_194066300
De winst van president Andrzej Duda bij de Poolse verkiezingen is vooral te danken aan de oudere Poolse kiezers. Het is volgens cultuurhistorica Iwona Gusc de vraag of de conservatieve PiS-partij rekening gaat houden met de andere helft van de bevolking, die duidelijk heeft laten weten een andere koers te verlangen.

De uitslag van de Polen die in het Verenigd Koninkrijk hebben gestemd moet nog worden geteld. Maar hoewel de liberale Rafal Trzaskowski het bij de 'buitenlandse' Polen aanzienlijk beter deed dan Duda, kan deze uitslag de winst van de huidige president niet meer in gevaar brengen.

Er was gezien de kleine marge tussen de twee kandidaten dit weekend nog sprake van dat de partij Burgerplatform (PO) van Trzaskowski de uitslag aan ging vechten en een zwartboek met onregelmatigheden zou samenstellen.

"Maar de stemcommissie heeft al gezegd dat er geen wezenlijke onregelmatigheden zijn geconstateerd", weerlegt Iwona Gusc die optie. Zij is cultuurhistorica en docent internationale betrekkingen aan de Webster University en volgde de verkiezingen de afgelopen dagen nauwlettend.
'Nog nooit werd zo duidelijk dat veel Polen Duda niet willen'

De vraag is nu vooral of Duda inhoudelijk iets gaat doen met de uitslag die hem een marginaal mandaat geeft. "Het is nog nooit zo duidelijk geworden dat een groot deel van Polen hem en zijn partij helemaal niet wil", legt Gusc uit. "Maar tegelijkertijd werd die oppositie in de campagne al weggezet als een stel lastpakken die vooral de plannen van PiS wil dwarsbomen."

Deze retoriek was de afgelopen weken ook doorlopend te horen op de Poolse staatstelevisie, die eigenlijk louter positieve verhalen over PiS en Duda brengt. "Er zijn wel andere privézenders met een tegengeluid", vertelt de wetenschapper. "Maar vooral op het platteland kijken mensen hier niet naar; het medialandschap is nog ernstig verzuild in Polen. Vaak zijn die extra zenders alleen te zien met een abonnement waar je voor moet betalen. In dit licht is de enorme steun voor Trzaskowski des te opmerkelijker te noemen."

Duda en PiS spreken vooral de oudere generatie aan

De achterban van Duda wordt sowieso gevormd door de oudere Polen; in de categorie 18-49 was Trzaskowski veruit favoriet. "Je ziet een duidelijk te definiëren kloof in de samenleving, net zoals de verkiezing over de Brexit in het Verenigd Koninkrijk aantoonde", stelt Gusc.

"In de grote steden en bij de hoger opgeleide Polen was Trzaskowski veel populairder dan Duda. Zijn achterban is vooral op het platteland en bij de vijftigers en zestigers te vinden." In Nederland stemde bijna 83 procent van alle Polen op Trzaskowski.

De Polendeskundige vreest dat Duda en PiS de komende tijd nog stelliger gaan kiezen voor een rechts-radicale koers. "Dat is ook de groep kiezers die Duda tijdens de campagne heeft aangesproken", legt ze uit. "Hij lijkt niet voornemens het veilige midden te gaan opzoeken. PiS is antihomo, anti-islam en de partij zal snel met radicale wetsvoorstellen op het gebied van abortus gaan komen."

'EU is een vreemde macht die andere waarden opdringt' !!!!!!

Dit betekent vermoedelijk ook dat de verhouding met de Europese Unie nog verder op scherp wordt gezet. "De meerderheid van de Polen is nog pro-EU, omdat zij de waarde van de unie wel inzien. Polen heeft een economisch belang in Europa en de vrijheid van reizen en werken binnen de EU wordt erg toegejuicht."

Maar tegelijkertijd dringt de EU, volgens veel Polen, ook liberale waarden en ideologieën op waar het land minder enthousiast over is. "Dat beeld van een vreemde macht die Polen wetten en wil oplegt, zal Duda de komende tijd vermoedelijk gaan vergroten en uitventen."

Polen is in de geschiedenis met grote regelmaat onder de voet gelopen door grootmachten. Vooral de oudere generatie ziet de EU als een volgende 'indringer' die het land de wil probeert op te leggen. "Die angst om afhankelijk te zijn van anderen is een open zenuw in de Poolse geschiedenis", legt Gusc uit. "Veel Polen koesteren de autonomie van het land. En PiS speelt heel goed in op de vrees die weer kwijt te raken."

Bron; https://www.nu.nl/buitenl(...)tten.html?redirect=1

Vooral dit 'EU is een vreemde macht die andere waarden opdringt'

Duda *O* _O_ *O* _O_
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194066340
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:29:56 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194066342
Wat een uitvreter. Wel gulzig uit de EU-ruif vreten en profiteren van de open binnengrenzen maar weigeren je iets van opgelegde regels omtrent democratisch bestuur aan te trekken. Rechts lullen, rechts graaien, rechts de rechtstaat afbreken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194066391
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:29 schreef -XOR- het volgende:
Wat een uitvreter. Wel gulzig uit de EU-ruif vreten en profiteren van de open binnengrenzen maar weigeren je iets van opgelegde regels omtrent democratisch bestuur aan te trekken. Rechts lullen, rechts graaien.
Goed voorbeeld ja je eigen land beschermen tegen de malloten in Brussel!

Zou Nederland ook eens moeten doen ipv altijd maar weer buigen en geld overmaken....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194066397
Goed nieuws wel.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:33:39 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194066400
quote:
17s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Goed voorbeeld ja je eigen land beschermen tegen de malloten in Brussel!

Zou Nederland ook eens moeten doen ipv altijd maar weer buigen en geld overmaken....
Nederland doet wat het zelf wil en buigt zelden.
We have always been at war with Eastasia.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 11:37:05 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194066457
Rafal Trzaskowski had ik het ook wel gegund! Wat een held is dat :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194066462
Jammer dat Polen steeds verder afzakt naar een dictatuur :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194066468
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nederland doet wat het zelf wil en buigt zelden.
Dat zie ik anders.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 11:40:06 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194066516
Polen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194066518
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed nieuws wel.
Voor wie precies? Zo te lezen niet voor LHBT-ers, vrouwen en niet-christelijken.
pi_194066537
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:40 schreef Nikonlover het volgende:
Polen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
*O*
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194066545
quote:
*O* *O*
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 11:42:04 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194066552
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:40 schreef AlohA het volgende:

[..]

Voor wie precies? Zo te lezen niet voor LHBT-ers, vrouwen en niet-christelijken.
Voor 99% van Polen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 juli 2020 @ 11:42:41 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194066562
Alle alt-right vrouwen en homo haters zullen wel in hun nopjes zijn.
pi_194066593
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit is de inhoud van de Poolse conservatieven. Als Nederlandse figuren die richting toejuichen, dan zullen ze dat beleid toch ook steunen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lonaa op 13-07-2020 13:02:41 ]
pi_194066612
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:40 schreef AlohA het volgende:

[..]

Voor wie precies? Zo te lezen niet voor LHBT-ers, vrouwen en niet-christelijken.
Voor de meerderheid in dat land.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:45:26 #18
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_194066613
Polen ^O^
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 11:47:11 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194066638
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit is de inhoud van de Poolse conservatieven. Als Nederlandse figuren die richting toejuichen, dan zullen ze dat beleid toch ook steunen?
Dat is niet waar :') Heb je hun plannen wel gelezen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 juli 2020 @ 11:48:13 #20
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194066652
Hoe kunnen mensen juichen voor iemand van een partij die anti-homo is, strenge anti-abortuswetten wil doorvoeren en de democratie uitholt? De persvrijheid staat steeds meer onder druk, rechters wordt het steeds moeilijker gemaakt onafhankelijk te zijn...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194066660
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:?

Juichen?
Afbreken van de rechtstaat door een democratisch proces? Waar heb je het over?
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed nieuws wel.
Ik heb het over het beleid van de Poolse conservatieven waarin de president een voorname schakel is. Die doen het niet echt lekker qua rechtsstaat en rechten voor vrouwen en homo’s.

En zijn herverkiezing vind jij goed nieuws. Dan zal je toch ook wel hun prominente beleid op die vlakken steunen?
pi_194066679
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het over het beleid van de Poolse conservatieven waarin de president een voorname schakel is. Die doen het niet echt lekker qua rechtsstaat en rechten voor vrouwen en homo’s.
Tja. Hun probleem.

quote:
En zijn herverkiezing vind jij goed nieuws.
Yep.
pi_194066699
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Tja. Hun probleem.
[..]

Yep.
En waarom ben je er dan wel blij om?
pi_194066713
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En waarom ben je er dan wel blij om?
Blij? Waar heb je het over?
  maandag 13 juli 2020 @ 11:51:44 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194066717
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Tja. Hun probleem.

Neuh, ze zijn lid van de EU dus mogen zich ook aan de EU-statuten houden.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:51:50 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194066720
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef 4-elements het volgende:
Hoe kunnen mensen juichen voor iemand van een partij die anti-homo is, strenge anti-abortuswetten wil doorvoeren en de democratie uitholt? De persvrijheid staat steeds meer onder druk, rechters wordt het steeds moeilijker gemaakt onafhankelijk te zijn...
Omdat allerlei boze, moreel gehandicapte, meneertjes zitten die onzeker worden van homo's en die niet willen dat vrouwen rechten hebben omdat ze het niet aankunnen dat ze rekening moeten houden met een vrouw die ook wat wil. Meestal zijn ze incel en geven ze feminisme de schul daarvan. Bovendien vinden ze het goed dat er een dictatuur is die alles dat "links" is keihard de kop in drukt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonaa op 13-07-2020 13:07:18 (kappen met dat alt-right) ]
pi_194066722
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is niet waar :') Heb je hun plannen wel gelezen?
Jazeker. Maar toon maar aan dat ze het beste voorhebben met de rechtsstaat en rechten voor vrouwen en homo’s :s).
pi_194066726
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Neuh, ze zijn lid van de EU dus mogen zich ook aan de EU-statuten houden.
Oh oke.
pi_194066728
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef 4-elements het volgende:
Hoe kunnen mensen juichen voor iemand van een partij die anti-homo is, strenge anti-abortuswetten wil doorvoeren en de democratie uitholt? De persvrijheid staat steeds meer onder druk, rechters wordt het steeds moeilijker gemaakt onafhankelijk te zijn...
Een beginnende dictatuur toejuichen, to own the libs.
pi_194066738
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Blij? Waar heb je het over?
Ik dacht dat goed nieuws je blij zou maken. Excuus daarvoor.
Maar waarom vind je het dan goed nieuws?
pi_194066761
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef 4-elements het volgende:
Hoe kunnen mensen juichen voor iemand van een partij die anti-homo is, strenge anti-abortuswetten wil doorvoeren en de democratie uitholt? De persvrijheid staat steeds meer onder druk, rechters wordt het steeds moeilijker gemaakt onafhankelijk te zijn...
Hij is anti-EU. Dat is voor fokkers genoeg om een held te zijn. Met de rest hebben ze toch niet zelf van doen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_194066770
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ik dacht dat goed nieuws je blij zou maken. Excuus daarvoor.
Maar waarom vind je het dan goed nieuws?
Omdat een Poolse kameraad er blij mee is, en ik wel kan genieten van de huil reacties van de usual suspects.
pi_194066792
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef 4-elements het volgende:
Hoe kunnen mensen juichen voor iemand van een partij die anti-homo is, strenge anti-abortuswetten wil doorvoeren en de democratie uitholt? De persvrijheid staat steeds meer onder druk, rechters wordt het steeds moeilijker gemaakt onafhankelijk te zijn...
Wat ik zo vreemd vind is dat als Erdogan, een vergelijkbare politicus als deze Pool, dit soort dingen doet, diezelfde mensen er heel erg tegen zijn.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194066850
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:53 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hij is anti-EU. Dat is voor fokkers genoeg om een held te zijn. Met de rest hebben ze toch niet zelf van doen.
Hij is heel niet anti-EU. Het staat ze vrij uit de EU te stappen, maar dat doen ze niet. Retoriek ten spijt.
pi_194066857
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:54 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wat ik zo vreemd vind is dat als Erdogan, een vergelijkbare politicus als deze Pool, dit soort dingen doet, diezelfde mensen er heel erg tegen zijn.
Ja het is allemaal wat lastig.
Putin, Orban, Duda, Trump goed
Erdogan, Ping slecht.
Dat is volgens mij de algemene consensus over autoritaire enge mannetjes.
pi_194066901
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:29 schreef -XOR- het volgende:
Wat een uitvreter. Wel gulzig uit de EU-ruif vreten en profiteren van de open binnengrenzen maar weigeren je iets van opgelegde regels omtrent democratisch bestuur aan te trekken. Rechts lullen, rechts graaien, rechts de rechtstaat afbreken.
Waarom zouden de open binnengrenzen aan een politieke ideologie gekoppeld mogen worden? En dan ook nog eens door onverkozenen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:04:22 #37
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194066941
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:48 schreef 4-elements het volgende:
Hoe kunnen mensen juichen voor iemand van een partij die anti-homo is, strenge anti-abortuswetten wil doorvoeren en de democratie uitholt? De persvrijheid staat steeds meer onder druk, rechters wordt het steeds moeilijker gemaakt onafhankelijk te zijn...
- Want elk land moet naar Nederlands voorbeeld worden gevormd natuurlijk waar baby's vermoorden tot 24 weken gewoon lekker kan :')
- Hij is niet anti-homo maar anti-homopropaganda. Waarom zou je op elke hoek van de straat halfnaakte mannen met vlaggetjes willen hebben staan? Welk doel hebben die gayprides eigenlijk?
- "democratie verder uitholt" en die reactie dan in een topic over de GEKOZEN leider van Polen, terwijl we in Nederland niet onze leider direct kunnen kiezen. LOL!
- Rechter in Nederland worden benoemd he (voor het leven, en er wordt nooit tussentijds gekeken of ze wel functioneren), niet gekozen. Wat is het verschil? Of zat je lekker te kauwen op je selectieveverontwaardigingsnoepjes?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194066951
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:04 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

- Want elk land moet naar Nederlands voorbeeld worden gevormd natuurlijk waar baby's vermoorden tot 24 weken gewoon lekker kan :')
- Hij is niet anti-homo maar anti-homopropaganda. Waarom zou je op elke hoek van de straat halfnaakte mannen met vlaggetjes willen hebben staan? Welk doel hebben die gayprides eigenlijk?
- "democratie verder uitholt" en die reactie dan in een topic over de GEKOZEN leider van Polen, terwijl we in Nederland niet onze leider direct kunnen kiezen. LOL!
- Rechter in Nederland worden benoemd he (voor het leven, en er wordt nooit tussentijds gekeken of ze wel functioneren), niet gekozen. Wat is het verschil? Of zat je lekker te kauwen op je selectieveverontwaardigingsnoepjes?
hear hear
pi_194066965
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Omdat een Poolse kameraad er blij mee is, en ik wel kan genieten van de huil reacties van de usual suspects.
Ok maar wat vind je er inhoudelijk van?
pi_194066970
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ok maar wat vind je er inhoudelijk van?
Weinig.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:13:53 #41
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194067056
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:04 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

- Want elk land moet naar Nederlands voorbeeld worden gevormd natuurlijk waar baby's vermoorden tot 24 weken gewoon lekker kan :')
- Hij is niet anti-homo maar anti-homopropaganda. Waarom zou je op elke hoek van de straat halfnaakte mannen met vlaggetjes willen hebben staan? Welk doel hebben die gayprides eigenlijk?
- "democratie verder uitholt" en die reactie dan in een topic over de GEKOZEN leider van Polen, terwijl we in Nederland niet onze leider direct kunnen kiezen. LOL!
- Rechter in Nederland worden benoemd he (voor het leven, en er wordt nooit tussentijds gekeken of ze wel functioneren), niet gekozen. Wat is het verschil? Of zat je lekker te kauwen op je selectieveverontwaardigingsnoepjes?
1. Zucht...
2. Want hier staan op elke hoek halfnaakte mannen met vlaggen? Dus als je voor gelijke rechten op komt, is dat anti-homopropaganda? Je bent dus voor intimidatie van mensen die geen hetero zijn? Je bent dus voor 'homovrije' gemeenten zoals ze graag in Polen zien?
3./4. Dus gebrek aan persvrijheid (publieke omroep is in handen van PiS) en onafhankelijke rechtspraak spreekt jou enorm aan? Ik zeg niets over dat Duda niet gekozen mag worden, maar ik snap niet dat mensen hier een aantal omstreden standpunten van hem verdedigt. Polen is zelfs onlangs uit het Europees Netwerk voor Raden van de Rechtspraak gezet, omdat er niets onafhankelijks over is van de rechtspraak. PiS heeft alle sleutelposities in de rechtspraak in handen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194067083
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Weinig.
Hoewel je hierboven het juist weer toejuicht met je “hear, hear”...
pi_194067101
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hoewel je hierboven het juist weer toejuicht met je “hear, hear”...
Klopt, goed gezien :).
  maandag 13 juli 2020 @ 12:18:11 #44
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194067111
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:13 schreef 4-elements het volgende:

[..]

1. Zucht...
2. Want hier staan op elke hoek halfnaakte mannen met vlaggen? Dus als je voor gelijke rechten op komt, is dat anti-homopropaganda? Je bent dus voor intimidatie van mensen die geen hetero zijn? Je bent dus voor 'homovrije' gemeenten zoals ze graag in Polen zien?
3./4. Dus gebrek aan persvrijheid (publieke omroep is in handen van PiS) en onafhankelijke rechtspraak spreekt jou enorm aan? Ik zeg niets over dat Duda niet gekozen mag worden, maar ik snap niet dat mensen hier een aantal omstreden standpunten van hem verdedigt. Polen is zelfs onlangs uit het Europees Netwerk voor Raden van de Rechtspraak gezet, omdat er niets onafhankelijks over is van de rechtspraak. PiS heeft alle sleutelposities in de rechtspraak in handen.
1. Te confronterend?
2. Ik ben tegen geweld tegen homo's. Ik ben tegen provocerende naakte homo's met vlaggetjes.
3. De bestuursvoorzitter van de NPO is actief lid van D66. En nu? / Uit onderzoek is gebleken dat de meerderheid van de rechters in Nederland op D66 stemmen. En nu? Lekker verder selectief verontwaardigd zijn?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194067125
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Klopt, goed gezien :).
Ok, dan beginnen we weer van voor af aan.
Waarom heb je een hekel aan vrouwen en homo’s en waarom juich je het afbreken van de rechtsstaat toe?
pi_194067133
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:18 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

1. Te confronterend?
2. Ik ben tegen geweld tegen homo's. Ik ben tegen provocerende naakte homo's met vlaggetjes.
3. De bestuursvoorzitter van de NPO is actief lid van D66. En nu? / Uit onderzoek is gebleken dat de meerderheid van de rechters in Nederland op D66 stemmen. En nu? Lekker verder selectief verontwaardigd zijn?
Uit welk onderzoek blijkt dat?
pi_194067142
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ok, dan beginnen we weer van voor af aan.
Ok, leuk spelletje wel.

quote:
Waarom heb je een hekel aan vrouwen en homo’s en waarom juich je het afbreken van de rechtsstaat toe?
Ik heb geen hekel aan vrouwen en homo's en ik juich het afbreken van de rechtstaat niet toe :).
  maandag 13 juli 2020 @ 12:22:20 #48
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194067173
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:18 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

1. Te confronterend?
2. Ik ben tegen geweld tegen homo's. Ik ben tegen provocerende naakte homo's met vlaggetjes.
3. De bestuursvoorzitter van de NPO is actief lid van D66. En nu? / Uit onderzoek is gebleken dat de meerderheid van de rechters in Nederland op D66 stemmen. En nu? Lekker verder selectief verontwaardigd zijn?
1. Geen zin in een hele abortusdiscussie. Op dat punt zullen we toch niet nader tot elkaar komen, gok ik.
2. Hoe vaak zie je hier provocerende naakte homo's met vlaggetjes? Dus 1 dag per jaar een pride kun je niet aan?
3. Wat jij aankaart is heel iets anders. D66 heeft geen invloed op de rechterlijke macht. In Polen kan de regering de rechterlijke macht naar haar hand zetten. Uitspraken beïnvloeden. Dat is zeer onwenselijk. En nee, in Nederland gebeurt dat niet. Hier hebben we een scheiding der machten. In Polen helaas niet meer.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194067187
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ok, leuk spelletje wel.
[..]

Ik heb geen hekel aan vrouwen en homo's en ik juich het afbreken van de rechtstaat niet toe :).
Toch zeg je “hear, hear” tegen een post waarin dit wordt toegejuicht. Waarom is dat dan?
pi_194067216
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Toch zeg je “hear, hear” tegen een post waarin dit wordt toegejuicht. Waarom is dat dan?
De post waar ik op reageerde doet dat niet.

Bizarre frame.

Maar succes hier verder, ik snap dat je een discussie wilt ontlokken, maar volgens mij heb ik nu al een aantal posts laten merken dat je beter een andere discussie partner kan kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2020 12:25:29 ]
  maandag 13 juli 2020 @ 12:25:46 #51
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194067219
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:22 schreef 4-elements het volgende:

[..]

1. Geen zin in een hele abortusdiscussie. Op dat punt zullen we toch niet nader tot elkaar komen, gok ik.
2. Hoe vaak zie je hier provocerende naakte homo's met vlaggetjes? Dus 1 dag per jaar een pride kun je niet aan?
3. Wat jij aankaart is heel iets anders. D66 heeft geen invloed op de rechterlijke macht. In Polen kan de regering de rechterlijke macht naar haar hand zetten. Uitspraken beïnvloeden. Dat is zeer onwenselijk. En nee, in Nederland gebeurt dat niet. Hier hebben we een scheiding der machten. In Polen helaas niet meer.
1. Ah, huiliehuilie doen dat ze in Polen geen baby's willen vermoorden tot 24 weken, maar uitleggen wat er nou zo belangrijk aan is dat kun je niet.
2. Het is inderdaad walgelijk, en in Polen willen ze dat niet. Dat is hun goed recht.
3. In Nederland worden rechters benoemd. Niet gekozen. Dus hoezo "gebeurt dat niet" @ beïnvloeding? :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 12:25:58 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194067221
Het is wel jammer dat het artikel in de openingspost gekleurd is. Iets als een "marginaal mandaat" was er niet geschreven als de andere kandidaat gewonnen had.
Ook of hij rekening houdt met de wensen van de overige helft van de bevolking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:26:13 #53
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194067223
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

De post waar ik op reageerde doet dat niet.

Bizarre frame.

Maar succes hier verder, ik snap dat je een discussie wilt ontlokken, maar volgens mij heb ik nu al een aantal posts laten merken dat je beter een andere discussie partner kan kiezen.
Hear hear!
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 12:32:52 #54
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194067304
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Uit welk onderzoek blijkt dat?
Hier
Hier
Hier
Etcetera
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194067316
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:25 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

1. Ah, huiliehuilie doen dat ze in Polen geen baby's willen vermoorden tot 24 weken, maar uitleggen wat er nou zo belangrijk aan is dat kun je niet.
Niemand is voor abortus, ook in Nederland niet, maar men is voor de keuze hebben om abortus te plegen, in tegenstelling tot mensen die tegen abortus zijn en de keuze vrijheid van anderen willen beperken
quote:
2. Het is inderdaad walgelijk, en in Polen willen ze dat niet. Dat is hun goed recht.
Jij vindt het walgelijk, dat maakt nog niet dat het dat is. In Polen gaan ze een flinke stap verder en is er gewoon een actief anti-homo sentiment, wederom inperking van de vrijheid, in dit geval om verliefd te worden en daar iets mee te doen.
quote:
3. In Nederland worden rechters benoemd. Niet gekozen. Dus hoezo "gebeurt dat niet" @ beïnvloeding? :')
Omdat ze na hun aanstelling niet onder druk gezet kunnen worden itt Polen, waar je als het PiS niet zint ze je kunnen dwingen een uitspraak te doen die hun wel zint of je baan te verliezen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:36:10 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_194067355
Dit nieuwsbericht laat ook weer zien waarom het Nederlandse systeem zoveel beter is. Hier is het haast onmogelijk dat 1 winnaar kan zeggen niks de doeb met de wil van bijna de helft van de bevolking
Laffe huichelaar
  maandag 13 juli 2020 @ 12:38:22 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194067374
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zouden de open binnengrenzen aan een politieke ideologie gekoppeld mogen worden? En dan ook nog eens door onverkozenen?
Dat hoeft niet per se, maar is wel gedaan dus dan kun je dat voor lief nemen of er uitstappen. Maar de EU is ook een transferunie en een waar Polen enorm van profiteert en parasiteert op de stevigheid van de Noord- en West-Europese rechtsstaten en andere instituties. Juist vanwege die transfers zou de EU naar wens van de kernlanden best eisen mogen stellen aan de staatsinrichting.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:40:25 #58
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194067391



kamil_marc twitterde op zondag 12-07-2020 om 22:24:51 Historical legacies matter. Here is Poland’s Mason-Dixon Line. Poland is again split along the defunct pre-1914 German-Russian and German-Austrian border. Trzaskowski won regions to the West favoring progressives and Duda in traditionalist-minded East. #Polish #election https://t.co/0INiJmvGQm reageer retweet
jajijdaar1 twitterde op zondag 12-07-2020 om 22:31:38 @OskarGie @HaraldDoornbos @tvn24 That's too crude and gives a deceptive view. It's more likely a wave of blue with highly populated yellow spots near urban centres. This is the map from the first round. https://t.co/1BJd6DOMW2 reageer retweet
pi_194067432
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:36 schreef timmmmm het volgende:
Dit nieuwsbericht laat ook weer zien waarom het Nederlandse systeem zoveel beter is. Hier is het haast onmogelijk dat 1 winnaar kan zeggen niks de doeb met de wil van bijna de helft van de bevolking
Nee integendeel

Een schip met meerdere stuurlui loopt gegarandeerd op de klippen!

Kijk maar naar Nederland.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194067434
Polen moet zelf weten op wie ze stemmen. Dat land heeft in de loop van de geschiedenis genoeg ellende meegemaakt (o.a. door Rusland en Duitsland).

Dan heb je geen belang bij dat een zooitje deugers uit Brussel jouw democratie en vrijheid probeert te ondermijnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:45:08 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194067459
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:43 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nee integendeel

Een schip met meerdere stuurlui loopt gegarandeerd op de klippen!

Kijk maar naar Nederland.
Het is echt een verschrikking in Nederland. Levensgevaarlijk om je buiten te begeven en mensen gaan dood van de honger.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194067490
Als hij tegen de EU is dan zal binnenkort wel een pexit worden ingediend lijkt me.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194067500
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is echt een verschrikking in Nederland. Levensgevaarlijk om je buiten te begeven en mensen gaan dood van de honger.
Het gaat steeds slechter ja.

Autochtonen voelen zich ontheemd in eigen land.
Werkende houden steeds minder netto loon over.
Woningnood is nog nooit zo hoog geweest.
Vervoer zowel eigen als OV is bijna elitair duur geworden.
Het oplossingspercentage van kleine criminaliteit is belachelijk laag.
De straffen zijn om te huilen zo laag.

En ik kan nog wel even door gaan zo.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 13 juli 2020 @ 12:49:38 #64
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194067503
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is echt een verschrikking in Nederland. Levensgevaarlijk om je buiten te begeven en mensen gaan dood van de honger.
Nog niet.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 13:00:40 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194067647
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Het gaat steeds slechter ja.

Autochtonen voelen zich ontheemd in eigen land.
Polen lijkt me nou een prima land voor al die blanke boosmannen die de schuld van hun ontevredenheid of falen bij anderen neerleggen.
Huilen dan.
pi_194067674
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Polen lijkt me nou een prima land voor al die blanke boosmannen.
Ik ben niet blank en ik ben niet boos.

Wel teleurgesteld in de toenemende zelfhaat van de autochtone nederlanders.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194067694
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ik ben niet blank en ik ben niet boos.

Wel teleurgesteld in de toenemende zelfhaat van de autochtone nederlanders.
Zelfhaat, omdat we iedereen een leven zonder haat willen geven. :')
  maandag 13 juli 2020 @ 13:04:48 #68
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194067703
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:25 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

1. Ah, huiliehuilie doen dat ze in Polen geen baby's willen vermoorden tot 24 weken, maar uitleggen wat er nou zo belangrijk aan is dat kun je niet.
2. Het is inderdaad walgelijk, en in Polen willen ze dat niet. Dat is hun goed recht.
3. In Nederland worden rechters benoemd. Niet gekozen. Dus hoezo "gebeurt dat niet" @ beïnvloeding? :')
Je beseft dat Polen altijd al een v/d strengste abortuswetgevingen in Europa had? Maar wat PiS wil is de extreme variant waarbij abortus niet is toegestaan zelfs wanneer het leven v/d moeder in gevaar is en/of zelfs wanneer duidelijk is dat het kind niet zal overleven, of zwaar gehandicapt zal zijn. Zelfs niet na verkrachting, etc.

En seksuele voorlichting? Nee dat is iets slechts.

Ideeen uit de middeleeuwen en bijna de helft van het land is er tegen, maar Polen heeft een oude bevolking en die stemmen PiS. Samen met een aanzienlijk deel v/d mensen op het platteland.

Tevens heeft PiS afgelopen jaren mensen ook allerlei sigaren uit eigen doos gegeven, zoals 500 zloty per maand per kind, terugdraaien verhoogde pensioensleeftijd, etc. Strooien met kadootjes om zo mensen op je te laten stemmen is natuurlijk makkelijk, maar hoe toekomstbestendig is dit...
Krekker is de bom!
pi_194067742
Geen persoonlijke aanvallen, geen alt-right geneuzel.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:10:48 #70
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194067769
Wat een mooie dag voor Polen ^O^
pi_194067829
Als Polen zo geweldig is, waarom zitten ze hier dan?
Geen sig.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:17:16 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194067869
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:10 schreef YoungDriller het volgende:
Wat een mooie dag voor Polen ^O^
En waarom precies?
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 13:25:35 #73
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194068002
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:08 schreef Lonaa het volgende:
[modbreak]Geen persoonlijke aanvallen, geen alt-right geneuzel. [/modbreak]
Persoonlijke aanvallen kan ik begrijpen maar alt-right is per definitie niet slecht ofzo. 'tis nogal een los begrip.
pi_194068009
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dus omdat NL/EU een falend asielzoekersbeleid hanteert is iedereen die daar tegen is per definitie goed? Ongeacht al hun andere standpunten? Of begrijp ik je verkeerd? In geval van het laatste hoor ik graag van je wat ik verkeerd begrijp :)
Je moet alle standpunten afwegen.

Maar het grootste probleem is overbevolking en dat komt door religie en armoede.
Religie en armoede importeren gaat een land gegarandeerd geen goed doen.

Waarom die zelfhaat?

Leg mij dat eens uit waarom wil JIJ het veel slechter hebben ?

Ben je zo vermogend dat je hier nooit door geraakt denkt te zullen worden? (top goed gedaan ^O^ )
Of werk je in de asielindustrie (dat kan ook natuurlijk) ;)

Of iets anders?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 13 juli 2020 @ 13:26:41 #75
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194068025
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En waarom precies?
Heb je de OP niet gelezen?
pi_194068056
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:25 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Persoonlijke aanvallen kan ik begrijpen maar alt-right is per definitie niet slecht ofzo. 'tis nogal een los begrip.
Het gaat me niet om het woord, het gaat me om het ge-eikel en het wijzen met het vingertje. Lees anders even de eerste post van ons feedback-topic en NWS refreshed. Voor verdere vragen over het beleid kun je ook daar terecht.
Sterkheidsbaas van alles.
  Beste debater 2022 maandag 13 juli 2020 @ 13:29:02 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194068059
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:25 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Je moet alle standpunten afwegen.

Maar het grootste probleem is overbevolking en dat komt door religie en armoede.
Religie en armoede importeren gaat een land gegarandeerd geen goed doen.

Waarom die zelfhaat?

Leg mij dat eens uit waarom wil JIJ het veel slechter hebben ?

Ben je zo vermogend dat je hier nooit door geraakt denkt te zullen worden? (top goed gedaan ^O^ )
Of werk je in de asielindustrie (dat kan ook natuurlijk) ;)

Of iets anders?
Dat geldt ook voor jou; dankzij rechts zijn vaste contracten straks een illusie, sociale zekerheid een fantoom en sociale voorzieningen een lachertje. Terwijl datzelfde rechts juist open grenzen faciliteert met diens vrije markt fetisjisme.

En toch rechts stemmen.

Dan heb je het aan jezelf te danken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 juli 2020 @ 13:32:58 #78
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194068118
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:26 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Heb je de OP niet gelezen?
Ongeacht of je nu fan bent van Duda of niet, het lijkt me zeer duidelijk dat het nooit een mooie dag voor een land kan zijn wanneer er zulke sterke verdeeldheid is.

Het zou een mooie dag voor Polen zijn wanneer de overgrote meerderheid gezamelijk voor dezelfde kandidaat zou hebben gestemd.

Nu is er sprake van een heel groot deel v/d bevolking, bijna de helft, die niet vertegenwoordigd wordt. In ieder geval niet door de president.
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 13:33:07 #79
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194068122
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het gaat me niet om het woord, het gaat me om het ge-eikel en het wijzen met het vingertje. Lees anders even de eerste post van ons feedback-topic en NWS refreshed. Voor verdere vragen over het beleid kun je ook daar terecht.
Ik snap wat je zegt. Ik begrijp nog steeds niet wat dat met alt-right te maken heeft. Maar goed ik hou wel op. ;)
pi_194068138
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ongeacht of je nu fan bent van Duda of niet, het lijkt me zeer duidelijk dat het nooit een mooie dag voor een land kan zijn wanneer er zulke sterke verdeeldheid is.

Het zou een mooie dag voor Polen zijn wanneer de overgrote meerderheid gezamelijk voor dezelfde kandidaat zou hebben gestemd.

Nu is er sprake van een heel groot deel v/d bevolking, bijna de helft, die niet vertegenwoordigd wordt. In ieder geval niet door de president.
Dat is hier in Nederland nog minder
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  maandag 13 juli 2020 @ 13:34:30 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194068149
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:32 schreef KreKkeR het volgende:
Het zou een mooie dag voor Polen zijn wanneer de overgrote meerderheid gezamelijk voor dezelfde kandidaat zou hebben gestemd
Dat gebeurt vooral in Noord-Polen
We have always been at war with Eastasia.
pi_194068159
Zeg @EttovanBelgie en @MissGiraffe als jullie niet normaal met elkaar in discussie kunnen, die ontopic en zonder persoonlijke aanvallen is, doe het dan gewoon niet.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:35:31 #83
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194068164
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ongeacht of je nu fan bent van Duda of niet, het lijkt me zeer duidelijk dat het nooit een mooie dag voor een land kan zijn wanneer er zulke sterke verdeeldheid is.

Het zou een mooie dag voor Polen zijn wanneer de overgrote meerderheid gezamelijk voor dezelfde kandidaat zou hebben gestemd.

Nu is er sprake van een heel groot deel v/d bevolking, bijna de helft, die niet vertegenwoordigd wordt. In ieder geval niet door de president.
Als je een paar decennia geld pompt in een land terwijl de helft van dat land er niets van merkt maar de andere helft wel, dan krijg je verdeeldheid.

Stadsbewoners stemmen vrijwel altijd anders dan platteland bewoners. Dit is altijd zo geweest, dus ik begrijp niet zo goed waarom dit ineens zo raar is.

Amsterdam is ook een hele andere wereld dan het Gelderse platteland.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:41:28 #84
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194068235
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:35 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja en in Nederland stemden maar 2.5 miljoen mensen op de VVD, dus het overgrote gedeelte wordt niet vertegenwoordigd door onze Minister President. 8)7
Duda heeft een totaal andere functie. Hij is geen minister president maar president. Hij keurt alle wetswijzigingen etc goed en kan ze blokkeren.

Totaal andere positie dan Rutte. Tevens is de Poolse minister president ook van de PiS-partij.
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 13:42:10 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194068244
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ach heden; en jij praat alles en iedereen die niet denkt zoals jij het willen vernietigen en vernielen van Nederland aan; als liefhebbers van abortus, ja, slopers van baby's en als facilitators van de meest perverse seksuele uitspattingen.

Omdat we je victorie-gekraai over een aartsconservatieve Pool niet zo zien zitten.

Man the f up.
Ik zag het aanvankelijk niet zo zitten maar ik ben nu helemaal om, we moeten in Nederland ook zoiets hebben:

https://europeanjournalis(...)egulate-journalists/

Die PiS-Polen snappen het ten minste hoe je van onwelgevallige journalisten af moet komen. Ideaal om die rechtse kutsites kapot te maken.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:42:14 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194068245
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor jou; dankzij rechts zijn vaste contracten straks een illusie, sociale zekerheid een fantoom en sociale voorzieningen een lachertje. Terwijl datzelfde rechts juist open grenzen faciliteert met diens vrije markt fetisjisme.

En toch rechts stemmen.

Dan heb je het aan jezelf te danken.
Net alsof die verschillen in Nederland tussen GL, PvdA, D66 en VVD iets anders dan marginaal zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:42:24 #87
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068246
- hou zelf ook eens op met deze manier van posten dan.

[ Bericht 93% gewijzigd door Lonaa op 13-07-2020 13:43:41 ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Beste debater 2022 maandag 13 juli 2020 @ 13:46:08 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194068283
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Zeg @:EttovanBelgie en @:MissGiraffe als jullie niet normaal met elkaar in discussie kunnen, die ontopic en zonder persoonlijke aanvallen is, doe het dan gewoon niet.
Het is ontopic.

Een uiterst merkwaardig verschijnsel, namelijk, dat aan ene kant - terecht - gewezen wordt op de gevaren van uiterst conservatieve opvattingen uit de islam aangaande bepaalde leden van een bevolking (in dit geval voornamelijk vrouwen en homo's), maar ineens 180 graden gedraaid wordt wanneer het een katholieke Pool betreft die wat anti-EU taal uitslaat.

Zie je wel vaker hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 juli 2020 @ 13:46:23 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194068287
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Als je een paar decennia geld pompt in een land terwijl de helft van dat land er niets van merkt maar de andere helft wel, dan krijg je verdeeldheid.

Stadsbewoners stemmen vrijwel altijd anders dan platteland bewoners. Dit is altijd zo geweest, dus ik begrijp niet zo goed waarom dit ineens zo raar is.

Amsterdam is ook een hele andere wereld dan het Gelderse platteland.
Het is niet alleen een kwestie van stad vs platteland of noord en west vs zuid:

quote:
Kiezers van 18-29 jaar stemden het meest op Rafał Trzaskowski - hij werd gesteund door 64,4 procent. vertegenwoordigers van deze groep. Andrzej Duda daarentegen - 35,6 procent

Mensen van 30-39 jaar stemden het meest op Trzaskowski . 55,4 procent steunde hem. vertegenwoordigers van deze leeftijdsgroep. 44,6 procent - stemde voor Duda.

In de groep van 40-49 jaar stemde 55,2 procent op Rafał Trzaskowski. kiezers, voor Andrzej Duda - 44,8 procent

Duda won onder mensen van 50-59 jaar en behaalde 59,1 procent. stemmen. Trzaskowski ontving 40,9 procent .

In de oudste leeftijdsgroep, 60 jaar en ouder, stemde 61,7 procent op Duda. kiezers, en 38,3 procent op Trzaskowski.

https://www.rmf24.pl/news(...)-trzech-,nId,4607134
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 13:48:11 #90
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_194068303
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Het gaat steeds slechter ja.

Autochtonen voelen zich ontheemd in eigen land.
Werkende houden steeds minder netto loon over.
Woningnood is nog nooit zo hoog geweest.
Vervoer zowel eigen als OV is bijna elitair duur geworden.
Het oplossingspercentage van kleine criminaliteit is belachelijk laag.
De straffen zijn om te huilen zo laag.

En ik kan nog wel even door gaan zo.
Engeland/Frankrijk/Amerika etc . Allemaal dezelfde problemen maar een ander stelsel als Nederland.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_194068318
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is ontopic.

Een uiterst merkwaardig verschijnsel, namelijk, dat aan ene kant - terecht - gewezen wordt op de gevaren van uiterst conservatieve opvattingen uit de islam aangaande bepaalde leden van een bevolking (in dit geval voornamelijk vrouwen en homo's), maar ineens 180 graden gedraaid wordt wanneer het een katholieke Pool betreft die wat anti-EU taal uitslaat.

Zie je wel vaker hier.
Niet cherrypicken uit mijn post om alsnog je punt te maken...

De toon, en delen van de inhoud, van jullie 'discussie' is niet oke en niet wenselijk.

En daarmee is dit ook echt wel klaar nu.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:53:37 #92
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194068373
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:25 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

1. Ah, huiliehuilie doen dat ze in Polen geen baby's willen vermoorden tot 24 weken, maar uitleggen wat er nou zo belangrijk aan is dat kun je niet.
2. Het is inderdaad walgelijk, en in Polen willen ze dat niet. Dat is hun goed recht.
3. In Nederland worden rechters benoemd. Niet gekozen. Dus hoezo "gebeurt dat niet" @ beïnvloeding? :')
1. Alsof vrouwen zomaar denken, laat ik mijn baby vermoorden... Bovendien is het geen moorden. Voor een vrouw tot het besluit tot abortus komt, is daar heel wat aan vooraf gegaan voordat ze zo'n besluit nemen. En dan heb ik het nog niet eens over gevallen van incest of verkrachting.
2. Dat jij het walgelijk vind, dat mag. Maar in Polen gaan ze verder dan het verbieden van een optocht. Intimidatie. 'Homovrije gemeenten'. Dus daar ben je ook voor?
3. Misschien eens verdiepen hoe die benoeming gaat? Ze worden benoemd door de Koning, maar dat betekent niet dat de koning alleen vriendjes benoemt. Zie hier https://www.rechtersenadvocaten.nl/rechters/hoe-word-je-rechter/
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 13 juli 2020 @ 13:53:42 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194068375
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is ontopic.

Een uiterst merkwaardig verschijnsel, namelijk, dat aan ene kant - terecht - gewezen wordt op de gevaren van uiterst conservatieve opvattingen uit de islam aangaande bepaalde leden van een bevolking (in dit geval voornamelijk vrouwen en homo's), maar ineens 180 graden gedraaid wordt wanneer het een katholieke Pool betreft die wat anti-EU taal uitslaat.

Zie je wel vaker hier.
De houding van Duda aangaande vrouwen en homoseksualiteit is wel van een heel ander niveau dan die van de islam. Of zou je als vrouw/homo liever in Saudie-Arabie leven dan in Polen?

Wat vrouwen betreft is het gewoon traditioneel, met de vrouw vooral op het gezin gericht en wat homoseksualiteit betreft is het anti-LBHQIT-propaganda op lagere scholen. Volgens mij is homoseksualiteit niet eens strafbaar meer in Polen.
Dat is toch wel heel wat anders dan het genitiaal verminken van vrouwen, geen stemrecht voor vrouwen, burka’s, homo’s van flatgebouwen gooien, polygamie, etc etc wat je onder de islam ziet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 maandag 13 juli 2020 @ 13:55:25 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194068408
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

De houding van Duda aangaande vrouwen en homoseksualiteit is wel van een heel ander niveau dan die van de islam. Of zou je als vrouw/homo liever in Saudie-Arabie leven dan in Polen?

Wat vrouwen betreft is het gewoon traditioneel, met de vrouw vooral op het gezin gericht en wat homoseksualiteit betreft is het anti-LBHQIT-propaganda op lagere scholen. Volgens mij is homoseksualiteit niet eens strafbaar meer in Polen.
Dat is toch wel heel wat anders dan het genitiaal verminken van vrouwen, geen stemrecht voor vrouwen, burka’s, homo’s van flatgebouwen gooien, polygamie, etc etc wat je onder de islam ziet.
Hetgeen in Nederland ook geheel niet gebeurt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 juli 2020 @ 13:55:50 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194068418
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

De houding van Duda aangaande vrouwen en homoseksualiteit is wel van een heel ander niveau dan die van de islam. Of zou je als vrouw/homo liever in Saudie-Arabie leven dan in Polen?

Wat vrouwen betreft is het gewoon traditioneel, met de vrouw vooral op het gezin gericht en wat homoseksualiteit betreft is het anti-LBHQIT-propaganda op lagere scholen. Volgens mij is homoseksualiteit niet eens strafbaar meer in Polen.
Dat is toch wel heel wat anders dan het genitiaal verminken van vrouwen, geen stemrecht voor vrouwen, burka’s, homo’s van flatgebouwen gooien, polygamie, etc etc wat je onder de islam ziet.
dat het in S-A nog slechter met vrouwen- en homorechten gesteld is maakt de mensenrechten- backslide in Polen natuurlijk niet ineens OK.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:56:45 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194068429
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Als je een paar decennia geld pompt in een land terwijl de helft van dat land er niets van merkt maar de andere helft wel, dan krijg je verdeeldheid.

Stadsbewoners stemmen vrijwel altijd anders dan platteland bewoners. Dit is altijd zo geweest, dus ik begrijp niet zo goed waarom dit ineens zo raar is.

Amsterdam is ook een hele andere wereld dan het Gelderse platteland.
Overigens is het totale onzin dat er maar in 1 deel v/h land geld is gepompt. Ook de plattelandsbevolking heeft kunnen profiteren v/d welvaart (en v/d EU). Denk bijv. aan zaken als infrastructuur (van beter wegennetwerk naar een stoep langs de weg in het dorp), renovatie scholen, sponsering zonnepanelen, etc.
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 14:02:42 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194068511
Het is opvallend hoe een groot aantal figuren hier een uitholling van de democratie en rechtsstaat niet zo'n probleem vindt wanneer een partij die hun normen en waarden uitdraagt daar de zaag in zet.

Ongeacht je politieke voorkeuren lijken me dat nou geen ontwikkelingen die je toe moet juichen.
Huilen dan.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:09:03 #98
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068620
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
Het is opvallend hoe een groot aantal figuren hier een uitholling van de democratie en rechtsstaat niet zo'n probleem vindt wanneer een partij die hun normen en waarden uitdraagt daar de zaag in zet.

Ongeacht je politieke voorkeuren lijken me dat nou geen ontwikkelingen die je toe moet juichen.
Welke uitholling? Er is zojuist een president direct gekozen, daar kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 14:14:50 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194068697
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Welke uitholling? Er is zojuist een president direct gekozen, daar kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen.
Hervormingen die geleid hebben tot een inperking van de bevoegdheden van het Grondwettelijk Hof, de omstreden mediawet en andere zaken die de vrije pers (één van de belangrijkste fundamenten onder een democratie) ondermijnen (zie bijvoorbeeld het artikel hierboven ergens), de toenemende invloed van de politiek op de rechterlijke macht, etc.

Dat soort uitholling.
Huilen dan.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:15:12 #100
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068705
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:53 schreef 4-elements het volgende:

[..]

1. Alsof vrouwen zomaar denken, laat ik mijn baby vermoorden... Bovendien is het geen moorden. Voor een vrouw tot het besluit tot abortus komt, is daar heel wat aan vooraf gegaan voordat ze zo'n besluit nemen. En dan heb ik het nog niet eens over gevallen van incest of verkrachting.
2. Dat jij het walgelijk vind, dat mag. Maar in Polen gaan ze verder dan het verbieden van een optocht. Intimidatie. 'Homovrije gemeenten'. Dus daar ben je ook voor?
3. Misschien eens verdiepen hoe die benoeming gaat? Ze worden benoemd door de Koning, maar dat betekent niet dat de koning alleen vriendjes benoemt. Zie hier https://www.rechtersenadvocaten.nl/rechters/hoe-word-je-rechter/
1. Veel wel hoor, een groot aantal van de vrouwen is ook al meerdere keren in zo'n kliniek geweest. En verder:
2017: 1700 verkrachtingen geregistreerd
2017: 30523 abortussen uitgevoerd
-Dus 5,5% van t aantal abortussen zou dus theoretisch om verkrachting kunnen gaan, ware het niet dat het aantal zwangerschappen na een verkrachting nog veel lager is (vrouw kon al aan de pil zijn, of iets anders. Of kon een morning after pil hebben genomen). Dus we kunnen zeggen dat meer dan 95% van alle abortussen niet draait om verkrachting.
2. Je kan het bewust verkeerd vertalen of interpreteren maar het gaat om homoparadevrije gemeenten. Wel iets heel anders natuurlijk.
3. In Nederland worden bijvoorbeeld de rechters van de Hoge Raad op VOORDRACHT van de Tweede Kamer en door het kabinet benoemd. In Duitsland en Frankrijk worden sommige rechters direct benoemd door de 'Tweede Kamer', bij de Europese gerechtshoven zijn er alleen maar politieke benoemingen ( Hof van de Europese Unie bijvoorbeeld en het Europese Mensenrechtenhof) en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar Polen: da's pas erruggggg
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 14:15:59 #101
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068715
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hervormingen die geleid hebben tot een inperking van de bevoegdheden van het Grondwettelijk Hof, de omstreden mediawet en andere zaken die de vrije pers ondermijnen (zie bijvoorbeeld het artikel hierboven ergens), de toenemende invloed van de politiek op de rechterlijke macht, etc.

Dat soort uitholling.
Ah zoals de invloed van de politiek op de Nederlandse rechterlijke macht. Niks aan de hand dus!
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194068716
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Welke uitholling? Er is zojuist een president direct gekozen, daar kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen.
Dat dus!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 13 juli 2020 @ 14:19:56 #103
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194068766
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Welke uitholling? Er is zojuist een president direct gekozen, daar kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen.
Zoals ik in een eerdere post al aangaf: Nederland heeft geen president en de functie van Duda is echt totaal anders dan die van Rutte.

De Poolse minister-president (voorzitter v/d raad van ministers, vergelijkbaar met Rutte) wordt ook niet door het volk gekozen maar aangewezen door de Poolse president.
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 14:21:45 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194068784
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:15 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ah zoals de invloed van de politiek op de Nederlandse rechterlijke macht. Niks aan de hand dus!
Hebben we het over Nederland, of over Polen?

Waarom reageer je niet op mijn post. Vind je de door mij gegeven voorbeelden geen kwalijke ontwikkelingen?
Huilen dan.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:23:14 #105
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194068799
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:15 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

1. Veel wel hoor, een groot aantal van de vrouwen is ook al meerdere keren in zo'n kliniek geweest. En verder:
2017: 1700 verkrachtingen geregistreerd
2017: 30523 abortussen uitgevoerd
-Dus 5,5% van t aantal abortussen zou dus theoretisch om verkrachting kunnen gaan, ware het niet dat het aantal zwangerschappen na een verkrachting nog veel lager is (vrouw kon al aan de pil zijn, of iets anders. Of kon een morning after pil hebben genomen). Dus we kunnen zeggen dat meer dan 95% van alle abortussen niet draait om verkrachting.
2. Je kan het bewust verkeerd vertalen of interpreteren maar het gaat om homoparadevrije gemeenten. Wel iets heel anders natuurlijk.
3. In Nederland worden bijvoorbeeld de rechters van de Hoge Raad op VOORDRACHT van de Tweede Kamer en door het kabinet benoemd. In Duitsland en Frankrijk worden sommige rechters direct benoemd door de 'Tweede Kamer', bij de Europese gerechtshoven zijn er alleen maar politieke benoemingen ( Hof van de Europese Unie bijvoorbeeld en het Europese Mensenrechtenhof) en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar Polen: da's pas erruggggg
2. Officieel worden ze lhbt-ideologie-vrije zones genoemd.

Stukje uit het Parool:

quote:
Zeker tachtig gemeenten en lokale overheden in met name het zuidoosten van Polen hebben zichzelf vrij verklaard van de volgens hen onwelgevallige ‘lhbt-ideologie’. Dat leidt soms tot geweld. Deelnemers aan een ‘gelijkheidsmars’ in de stad Białystok werden in juli fysiek en verbaal belaagd. Tegenbetogers lijken gewoon hun gang te kunnen gaan.
Dus als mensen voor gelijke rechten opkomen, mogen ze volgens jou worden belaagd?

3. Je wil het gewoon niet zien, he? Het verschil tussen Nederland en Polen? Jij bent er dus voor dat de politiek zich bemoeit met rechterlijke uitspraken, zoals in Polen?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 13 juli 2020 @ 14:23:42 #106
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068806
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hebben we het over Nederland, of over Polen?

Waarom reageer je niet op mijn post. Vind je de door mij gegeven voorbeelden geen kwalijke ontwikkelingen?
Ik toon de selectieve verontwaardiging hiermee aan.
En heb op je post gereageerd.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194068818
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zoals ik in een eerdere post al aangaf: Nederland heeft geen president en de functie van Duda is echt totaal anders dan die van Rutte.

De Poolse minister-president (voorzitter v/d raad van ministers, vergelijkbaar met Rutte) wordt ook niet door het volk gekozen maar aangewezen door de Poolse president.
Hierop aansluitend: het is ook nogal een drogreden. Ze kunnen iets democratisch doen (kiezen president) en tegelijk ook de democratische rechtsstaat uithollen. Het een weerhoudt het andere niet. Sterker, zonder democratische instituten om mee te beginnen was er niks om uit te hollen.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:26:59 #108
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068832
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:23 schreef 4-elements het volgende:

[..]

2. Officieel worden ze lhbt-ideologie-vrije zones genoemd.

Stukje uit het Parool:
[..]

Dus als mensen voor gelijke rechten opkomen, mogen ze volgens jou worden belaagd?

3. Je wil het gewoon niet zien, he? Het verschil tussen Nederland en Polen? Jij bent er dus voor dat de politiek zich bemoeit met rechterlijke uitspraken, zoals in Polen?
Oh over 1. heb je opeens niks meer te zeggen: goedzo. Ik heb al eerder in dit topic geschreven tegen geweld tegen homo's te zijn, dus je kan me verder van alles aanpraten maar dat is wel een beetje saai, niet? 3. JIJ wil het blijkbaar niet zien: je bent selectief verontwaardigd. Zelfs in Nederland worden rechters (van de Hoge Raad) door de Tweede Kamer voorgedragen en door het Kabinet benoemd. Dit zijn politieke benoemingen. Of heb je wel eens een PVV-rechter gezien?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 14:27:04 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194068833
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:23 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ik toon de selectieve verontwaardiging hiermee aan.
Allerminst, jij weet immers helemaal niet hoe ik denk over, of wat ik vind van, de Nederlandse rechtsstaat. Volgens mij toon je vooral je eigen selectieve verontwaardiging aan.
quote:
En heb op je post gereageerd.
Iets citeren is niet hetzelfde als erop reageren.

Ben je het met me eens dat de voorbeelden die ik gaf een uitholling van de democratie en rechtsstaat laten zien?
Huilen dan.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:27:43 #110
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068836
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Allerminst. Volgens mij toon je vooral je eigen selectieve verontwaardiging aan.

Nee. Dat doe je zelf.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 14:28:34 #111
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_194068841
Wel de lusten, niet de lasten. Trieste profiteurs.
Dit, dus.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:28:44 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194068842
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee. Dat doe je zelf.
Zie mijn edit. En wederom reageer je niet op mijn post.
Huilen dan.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:32:38 #113
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194068876
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:28 schreef Buitendam het volgende:
Wel de lusten, niet de lasten. Trieste profiteurs.
Wie?
Krekker is de bom!
  maandag 13 juli 2020 @ 14:32:53 #114
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194068880
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:26 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Oh over 1. heb je opeens niks meer te zeggen: goedzo. Ik heb al eerder in dit topic geschreven tegen geweld tegen homo's te zijn, dus je kan me verder van alles aanpraten maar dat is wel een beetje saai, niet? 3. JIJ wil het blijkbaar niet zien: je bent selectief verontwaardigd. Zelfs in Nederland worden rechters (van de Hoge Raad) door de Tweede Kamer voorgedragen en door het Kabinet benoemd. Dit zijn politieke benoemingen. Of heb je wel eens een PVV-rechter gezien?
Over 1 ga ik hier niet verder, want daar komen we toch niet uit. Dit is niet het discussietopic over abortus. Wel over de staat van Polen, de uitholling van de democratie aldaar.

Als je tegen geweld bent tegen homo's, zie je dan niet dat die zones juist geweld aanwakkeren? En dat homo/lesbiennes en de andere 'afkortingen' niet zichzelf kunnen zijn? Altijd op hun hoede moeten zijn, omdat ze misschien in elkaar worden geslagen. En dat de regering dit faciliteert?

En het zijn geen politieke benoemingen. Het is niet zo dat het kabinet allemaal vriendjes of hun welgevallige mensen benoemd tot rechter. Zij hebben daar geen invloed op. Maar het gaat hier niet om Nederland, maar om Polen. Ik heb je nog niet zien reageren op het feit dat de politiek de rechterlijke macht in hun macht heeft...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 13 juli 2020 @ 14:33:37 #115
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_194068891
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wie?
Duda en aanhang.
Dit, dus.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:33:43 #116
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194068893
Editten en quoten blijft lastig voor mij :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 13 juli 2020 @ 14:36:40 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194068926
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:32 schreef 4-elements het volgende:

Ik heb je nog niet zien reageren op het feit dat de politiek de rechterlijke macht in hun macht heeft...
Nee, want vermeende selectieve verontwaardiging (niet heel succesvol) proberen aan te tonen is belangrijker dan het hebben over de (gevaarlijke) ontwikkelingen in Polen. Of beter gezegd: dan zou je misschien moeten toegeven dat je democratische principes niet zo belangrijk vindt wanneer het daar de zaag inzetten leidt tot jou welgevallige resultaten.
Huilen dan.
pi_194069004
Waarom juichen mensen hierom? Zijn we de LGBTQ-vrije zones vergeten?!
  maandag 13 juli 2020 @ 14:49:05 #119
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194069056
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:32 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Over 1 ga ik hier niet verder, want daar komen we toch niet uit. Dit is niet het discussietopic over abortus. Wel over de staat van Polen, de uitholling van de democratie aldaar.

Als je tegen geweld bent tegen homo's, zie je dan niet dat die zones juist geweld aanwakkeren? En dat homo/lesbiennes en de andere 'afkortingen' niet zichzelf kunnen zijn? Altijd op hun hoede moeten zijn, omdat ze misschien in elkaar worden geslagen. En dat de regering dit faciliteert?

En het zijn geen politieke benoemingen. Het is niet zo dat het kabinet allemaal vriendjes of hun welgevallige mensen benoemd tot rechter. Zij hebben daar geen invloed op. Maar het gaat hier niet om Nederland, maar om Polen. Ik heb je nog niet zien reageren op het feit dat de politiek de rechterlijke macht in hun macht heeft...
Zijn gewoon cijfers van het CBS en de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd van het Ministerie van Volksgezondheid, maar ik begrijp dat je de cijfers nogal oninteressant vindt en je liever het fabeltje verkrachting-abortus in stand houdt. Goed hoor. Nou ik ben niet begonnen over abortus he? Ik reageerde daar op.
Het zijn wel politieke benoemingen, de kandidaten worden immers door de Tweede Kamer voorgedragen. Je verontwaardiging is dus selectief. En ook "ik heb je nog niet zien reageren" op whatever: je reageert zelf niet op de abortuscijfers dus :W
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 14:50:10 #120
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194069076
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, want vermeende selectieve verontwaardiging (niet heel succesvol) proberen aan te tonen is belangrijker dan het hebben over de (gevaarlijke) ontwikkelingen in Polen. Of beter gezegd: dan zou je misschien moeten toegeven dat je democratische principes niet zo belangrijk vindt wanneer het daar de zaag inzetten leidt tot jou welgevallige resultaten.
Die zogenaamde "gevaarlijke ontwikkelingen" die vinden dus ook in Nederland plaats, dat is mijn punt. Dat je dit verder wil vergoelijken moet je zelf weten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 15:00:11 #121
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194069195
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:49 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Zijn gewoon cijfers van het CBS en de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd van het Ministerie van Volksgezondheid, maar ik begrijp dat je de cijfers nogal oninteressant vindt en je liever het fabeltje verkrachting-abortus in stand houdt. Goed hoor. Nou ik ben niet begonnen over abortus he? Ik reageerde daar op.
Het zijn wel politieke benoemingen, de kandidaten worden immers door de Tweede Kamer voorgedragen. Je verontwaardiging is dus selectief. En ook "ik heb je nog niet zien reageren" op whatever: je reageert zelf niet op de abortuscijfers dus :W
Lees eerst even goed wat ik zei over abortus. Jij verzint ter plekke dat ik heb gezegd dat het alleen om verkrachtingen gaat...

En zoals eerder aangegeven: wij hebben een andere mening over abortus, daar gaan wij hier niet samen uitkomen. Jouw standpunt wat dat betreft is duidelijk, vandaar dat ik me focus op de andere twee punten.

In Nederland bestaat er een scheiding tussen de machten. Politiek en rechterlijke macht zijn gescheiden, ook al worden ze officieel benoemd door de koning. Maar dit heb ik al eerder gezegd en ik heb ook al uitgelegd waarom de situatie in Polen mij zorgen baart.

En 'je verontwaardiging is selectief' vind ik geen sterk argument.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 13 juli 2020 @ 15:01:20 #122
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194069211
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:00 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Lees eerst even goed wat ik zei over abortus. Jij verzint ter plekke dat ik heb gezegd dat het alleen om verkrachtingen gaat...

En zoals eerder aangegeven: wij hebben een andere mening over abortus, daar gaan wij hier niet samen uitkomen. Jouw standpunt wat dat betreft is duidelijk, vandaar dat ik me focus op de andere twee punten.

In Nederland bestaat er een scheiding tussen de machten. Politiek en rechterlijke macht zijn gescheiden, ook al worden ze officieel benoemd door de koning. Maar dit heb ik al eerder gezegd en ik heb ook al uitgelegd waarom de situatie in Polen mij zorgen baart.

En 'je verontwaardiging is selectief' vind ik geen sterk argument.
Ze worden voorgedragen door de Tweede Kamer.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 15:02:28 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194069222
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:50 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Die zogenaamde "gevaarlijke ontwikkelingen" die vinden dus ook in Nederland plaats, dat is mijn punt. Dat je dit verder wil vergoelijken moet je zelf weten.
Waar meen mij te zien dat ik iets vergoelijk? En wat vind je van de ontwikkelingen die in Polen plaatsvinden?
Huilen dan.
pi_194069260
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:32 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Hier
Hier
Hier
Etcetera
Daar blijkt uit dat een meerderheid van de rechters D66 stemt? Heb je je linkjes wel zelf bekeken?
  maandag 13 juli 2020 @ 15:08:37 #125
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194069274
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:01 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ze worden voorgedragen door aan de Tweede Kamer.
De selectie vindt plaats door Landelijke selectiecommissie rechters. Deze commissie bestaat hoofdzakelijk uit juristen, maar kan tot 4 niet-juristen bevatten (op een totaal van 12).
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 13 juli 2020 @ 15:12:51 #126
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194069328
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:08 schreef 4-elements het volgende:

[..]

De selectie vindt plaats door Landelijke selectiecommissie rechters. Deze commissie bestaat hoofdzakelijk uit juristen, maar kan tot 4 niet-juristen bevatten (op een totaal van 12).
De uiteindelijke selectie vindt plaats in de Tweede Kamer. En zij dragen kandidaten voor aan het Kabinet.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194069349
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

dat het in S-A nog slechter met vrouwen- en homorechten gesteld is maakt de mensenrechten- backslide in Polen natuurlijk niet ineens OK.
Bizar argument inderdaad...
pi_194069360
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
Het is opvallend hoe een groot aantal figuren hier een uitholling van de democratie en rechtsstaat niet zo'n probleem vindt wanneer een partij die hun normen en waarden uitdraagt daar de zaag in zet.

Ongeacht je politieke voorkeuren lijken me dat nou geen ontwikkelingen die je toe moet juichen.
Helaas is het amper nog opvallend...
pi_194069364
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Daar blijkt uit dat een meerderheid van de rechters D66 stemt? Heb je je linkjes wel zelf bekeken?
Bovendien is dat nog een heel andere situatie dan wanneer D66 de partij was die in het parlement een meerderheid had (met 38% van de stemmen nota bene) en daar zelf die rechters neer had gezet. Dat doet D66 niet en kan D66 niet.

In de situatie zoals in Nederland kun je dus eerder stellen dat vanwege de eigen vrije voorkeur van de rechters zij kennelijk van mening zijn dat de rechtsstaat bij D66 in goede handen zou zijn - althans, vermoedelijk is dat iets wat ze van groot belang vinden... niet dat D66 ooit "de macht" zou krijgen verder, maar ze mogen soms deelnemen als regeringspartner.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 13-07-2020 15:21:57 ]
pi_194069423
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:44 schreef n__n het volgende:
Waarom juichen mensen hierom? Zijn we de LGBTQ-vrije zones vergeten?!
Nee, niets om voor te juichen inderdaad. :N
  maandag 13 juli 2020 @ 15:22:52 #131
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194069453
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:12 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

De uiteindelijke selectie vindt plaats in de Tweede Kamer. En zij dragen kandidaten voor aan het Kabinet.
Link dan maar eens naar Tweede Kamerstukken waar zij discussiëren over de politieke achtergrond van rechters.

Bovendien haal je regering (=koning en ministers) en Tweede Kamer door elkaar.

Maar nu draai je het weer om. In Polen mengt de regering zich actief in het werk van rechters die zich inzetten voor een onafhankelijke rechtspraak: https://www.amnesty.nl/ac(...)nkelijke-rechtspraak
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194069518
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:58 schreef AlohA het volgende:

[..]

Ja het is allemaal wat lastig.
Putin, Orban, Duda, Trump goed
Erdogan, Ping slecht.
Dat is volgens mij de algemene consensus over autoritaire enge mannetjes.
Is toch simpel. Erdogan is moslim en Ping is communist. Zo simple minded zijn de mensen hier want in essentie zijn het allemaal dictators (Trump semi).
  maandag 13 juli 2020 @ 15:27:06 #133
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194069524
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:22 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Link dan maar eens naar Tweede Kamerstukken waar zij discussiëren over de politieke achtergrond van rechters.

Bovendien haal je regering (=koning en ministers) en Tweede Kamer door elkaar.

Maar nu draai je het weer om. In Polen mengt de regering zich actief in het werk van rechters die zich inzetten voor een onafhankelijke rechtspraak: https://www.amnesty.nl/ac(...)nkelijke-rechtspraak
Nee. Ik heb het over de Hoge Raad. Rechters worden voorgedragen door de Tweede Kamer en benoemd door het KABINET. Dat zijn gewoon de feiten. En nu is het wel klaar hoor, blijf politieke benoemingen in Nederland maar gewoon verdedigen terwijl je met je vingertje naar Polen wijst. Overigens had ik ook voorbeelden uit Frankrijk en met name Duitsland gegeven. En ook de Europese gerechtshoven zelf (geen enkele reactie daarop, waarom eigenlijk?). Het is dus een en al selectieve verontwaardiging mbt Polen. Maar ga je gang. Toedeloe.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 15:47:35 #134
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194069843
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:27 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee. Ik heb het over de Hoge Raad. Rechters worden voorgedragen door de Tweede Kamer en benoemd door het KABINET. Dat zijn gewoon de feiten. En nu is het wel klaar hoor, blijf politieke benoemingen in Nederland maar gewoon verdedigen terwijl je met je vingertje naar Polen wijst. Overigens had ik ook voorbeelden uit Frankrijk en met name Duitsland gegeven. En ook de Europese gerechtshoven zelf (geen enkele reactie daarop, waarom eigenlijk?). Het is dus een en al selectieve verontwaardiging mbt Polen. Maar ga je gang. Toedeloe.
Kanttekening hierbij is wel dat de Hoge Raad zelf zes personen voordraagt. De regering benoemt in de praktijk de eerste kandidaat op de voordracht. Al zou er sprake zijn van enige politieke invloed (dat is natuurlijk niet uit te sluiten), dan is het nog altijd heel wat anders dan in Polen. Daar mengt de politiek zich actief in de rechtspraak...

Europese gerechtshoven weet ik te weinig van om daar een gefundeerde mening over te hebben.

Maar mag ik dan concluderen dat je dit goedkeurt: https://www.amnesty.nl/ac(...)nkelijke-rechtspraak
Of is dit ook weer te selectief?

Toedeloe :W
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194070418
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se, maar is wel gedaan dus dan kun je dat voor lief nemen of er uitstappen. Maar de EU is ook een transferunie en een waar Polen enorm van profiteert en parasiteert op de stevigheid van de Noord- en West-Europese rechtsstaten en andere instituties. Juist vanwege die transfers zou de EU naar wens van de kernlanden best eisen mogen stellen aan de staatsinrichting.
Wat de EU gedaan heeft is het zich toeeigenen van de vrijhandel, om daar dan vervolgens allerlei politieke waarden aan te koppelen en zo dus op te dringen. Als je democratisch besluit anders te willen moet je maar je economie een enorme klap uitdelen. Dat is voor bepaalde waarden en bij toetredingsverdrag best verdedigbaar, maar dat is niet hoe het feitelijk werkt.
Polen en Hongarije varen een vrij conservatie koers en weigeren bovenal mee te doen aan de massa-immigratie. Daarom komt de EU over de rechtsstaat zeuren en doet dat heel selectief.

quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
Het is opvallend hoe een groot aantal figuren hier een uitholling van de democratie en rechtsstaat niet zo'n probleem vindt wanneer een partij die hun normen en waarden uitdraagt daar de zaag in zet.

Ongeacht je politieke voorkeuren lijken me dat nou geen ontwikkelingen die je toe moet juichen.
Heb je ook zin om daar nader op te reflecteren in verband met de Nederlandse situatie ten aanzien van democratie en rechtsstaat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 13 juli 2020 @ 19:03:41 #136
319979 Fok-it
All is well
pi_194072906
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed nieuws wel.
Inderdaad. Die kuthomos moeten anno 2020 maar gewoon in therapie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194072918
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Inderdaad. Die kuthomos moeten anno 2020 maar gewoon in therapie.
Wtf.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 13 juli 2020 @ 19:06:18 #138
319979 Fok-it
All is well
pi_194072951
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wtf.
Wat? Jij steunt anti-homo regimes toch als je dit goed nieuws vind? Ik zeg niks raars volgens mij hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194073197
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik zeg niks raars volgens mij hoor
Volgens mij wel.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 13 juli 2020 @ 19:22:43 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_194073207
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Volgens mij wel.
Wat is het goede nieuws dan precies? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194073245
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat is het goede nieuws dan precies? :)
Dat er een president gekozen is die een Poolse kameraad van mij erg kan waarderen :). Zoals ik even later ook zeg, maar daar was je nog niet aan toe gekomen want jij dook direct op de eerste beste reactie die je zag waarbij je dacht 'OH DIE VIEZE HOMOHATER GA IK EVEN TER VERANTWOORDING ROEPEN!'.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 13 juli 2020 @ 19:27:26 #142
319979 Fok-it
All is well
pi_194073299
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat er een president gekozen is die een Poolse kameraad van mij erg kan waarderen :). Zoals ik even later ook zeg, maar daar was je nog niet aan toe gekomen want jij dook direct op de eerste beste reactie die je zag waarbij je dacht 'OH DIE VIEZE HOMOHATER GA IK EVEN TER VERANTWOORDING ROEPEN!'.
Kennelijk wel ja aangezien je de mening van je kameraad belangrijker vind dan controversiële partij standpunten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194073311
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Kennelijk wel ja aangezien je de mening van je kameraad belangrijker vind dan controversiële partij standpunten.
klopt.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 13 juli 2020 @ 19:31:07 #144
319979 Fok-it
All is well
pi_194073358
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

klopt.
Dus zeg ik niks verkeerd. Kan je wel homohater brullen maar homotolerant ben je in ieder geval niet.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194073375
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dus zeg ik niks verkeerd. Kan je wel homohater brullen maar homotolerant ben je in ieder geval niet.
Als jij dat wil geloven, prima joh. Waar je dat vandaan haalt weet ik verder niet, maar dat maakt verder niet uit.
pi_194075113
PiS gaat misschien wat ver. Maar een sociaal-conservatieve volksbeweging die maar een onsje hiervan heeft zou wel lekker zijn. Vooral het onapologetisch beperken van abortus is een gewaagde stap die ik ten zeerste onderschrijf. De democratie heeft gesproken en ik wens de Polen dan ook veel succes bij hun nieuwe regering! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')