Gedaan inderdaad, verkoper reageert ook niet meer. Eens kijken wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geschil aanmaken, advertentie voldeed niet?
wordt meestal toegekend door ali, even een foto/clipje erbij uploaden als bewijs?quote:Op zondag 28 februari 2021 07:48 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Gedaan inderdaad, verkoper reageert ook niet meer. Eens kijken wat er gaat gebeuren.
Already done iddquote:Op zondag 28 februari 2021 12:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wordt meestal toegekend door ali, even een foto/clipje erbij uploaden als bewijs?
wij hebben deze nu al een paar maand: Xiaomi Jimmy JV53quote:Op vrijdag 12 maart 2021 07:31 schreef Miniem het volgende:
Heeft 1 van jullie een draadloze accu stofzuiger zoals de dreame t10 of V11 oid?
Zag nu ook een mija K10 voorbij komen.
Maar wou ff wat persoonlijke ervaringen weten.
Ik kreeg paar dagen terug een email met een "urgent message" van Gearbest, niks mee gedaan verder maar n.a.v. de berichten in dit topic maar even ingelogd op hun site om te kijken wat het bericht was.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:09 schreef ThaBrain het volgende:
Ik lees steeds meer geruchten dat het bij Gearbest niet zo goed gaat. Ze betalen hun affiliates niet uit, doen moeilijk met refunds en geven aan dat producten op voorraad zijn, maar dat niet zo blijkt te zijn.
Geen idee op welke order ze doelen, heb er al 1+ jaar niks meer besteld, maar dat bedelen om positieve reviews online belooft weinig goeds.quote:Dear Valuable Customer,
Thank you for ordering from Gearbest
-Are you satisfied with our customer service?
-Are you satisfied with our product(s)?
If you need any help regarding your order,please reply with your order number,the related SKU number and issue.We’ll resolve this for you.
-If you don’t have any issue, we’d like to invite to share your shopping experience on review websites. As a proof of good will we can provide 300 points to your Gearbest account for each posted review.
waar blijft de tracking hangen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
ooh, nooit verstuurd, jammer dat je geen dispute meer kan aanmaken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:20 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gewoon al bij 'No results', de tracking wordt niet gevonden.
Verkoper is zelfs met de noorderzon verdwenen. Vraag me uberhaupt dan af of je zelfs je geld ooit terug kunt eisen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, nooit verstuurd, jammer dat je geen dispute meer kan aanmaken.
ja, de termijn is iets van 3 mnd om een dispute aan te maken, moet je gewoon kijken wat kan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:12 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Verkoper is zelfs met de noorderzon verdwenen. Vraag me uberhaupt dan af of je zelfs je geld ooit terug kunt eisen?
Er waren de laatste tijd (nu misschien ook nog wel) een paar fake shops met locatie ergens in Frankrijk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
Ik hou altijd wel bij wanneer die dispute tijden zijn. Dan kun je gewoon een dispute aanmaken en wordt 'ie normaal gesproken ook wel toegekend. Normaal gesproken krijg je er ook wel een melding van via de app.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
Je krijgt terug wat je er voor betaald hebt, ook al is er een wisselkoers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:59 schreef bartvangils het volgende:
Hier ook te maken gehad met een fake shop...
Baseus powerbank op Ali besteld bij Shop9113912224
tracking gekregen dat 't verzonden is, maar niets ontvangen
dispute geopend, en geld terug gekregen (met ondertussen betere koers $ - ¤ en winstje gemaakt
'k zie ondertussen dat de shop weg is van Ali...
Van een official store bestellen is idd de gouden tip. Dan zit je altijd goed. Gewoon niet op een eurotje verschil opkijken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:25 schreef shiz het volgende:
Ja, meestal bestel ik wel gewoon bij een van de 'official store', 'factory store', 'global store' etc van zo'n merk.
Uiteindelijk bestel je iets dat je wel in huis wilt halen en niet omdat gedoe zo leuk is.
Kortom, gewoon 21% extra aftikken bij de aankoop.quote:Douane-inzicht.nl
"Als een niet-EU-leverancier straks kiest voor de IOSS-optie, betekent dit dat de consument die via zijn website een product koopt al op het moment van de aanschaf de btw van zijn thuisland dient te voldoen."
RIP ALi voor NLquote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:03 schreef tokko1 het volgende:
Er zal wel 'IOSS" door aliexpress (en andere shops) toegepast gaan worden..
"Import One Stop Shop" aka belasting vooraf betalen aan aliexpress die het weer aan de belastingdienst doorsluisd.
[..]
Kortom, gewoon 21% extra aftikken bij de aankoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |