abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 01:26:05 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194063605
Mijn ouders (71 en 77) zijn in wezen brave zielen, die ook in coronatijd netjes doen wat er van ze wordt gevraagd: blijf thuis, ga niet naar plekken waar het druk is, doe efficiënt je boodschappen, schud geen handen, houd anderhalve meter afstand, blabla etc.
Maar onder de oppervlakte schuurt het. Niet alleen doet het pijn dat ze hun kinderen al vier maanden lang niet hebben mogen omhelzen, dat de bridgeclub niet meer samenkomt, dat al het vrijwilligerswerk wat ze deden op z'n gat ligt... ook krijgen ze een steeds grotere afkeer van de post-coronawereld op zichzelf.

Het "gedoe" in cafés en restaurants...
de "absurde" taferelen in bioscopen of theaters...
de "griezelige" mondkapjes in het openbaar vervoer...
of Rutte nu wel of niet zijn goedkeuring over iets heeft uitgesproken, op de een of andere manier is het nooit goed zoals het er nu aan toe gaat. Mijn ouders vinden telkens wat te klagen over de huidige staat van de wereld. Ik hoor ze praten alsof ze menen dat er een kwade genius is die deze "onzin" heeft verzonnen om het klootjesvolk eronder te houden.

Die opvatting komt in langere gesprekken met hen steeds duidelijker naar voren: het coronavirus is eigenlijk niet meer dan "een griepje", de gruwelverhalen over massasterfte in verzorgingstehuizen of in Brabantse dorpsgemeenschappen of in Bergamo zijn allemaal "opgeblazen door de MSM", de dodelijkheid van het virus is "overdreven". En de bazen van het RIVM ("Jaap voorop") hebben natuurlijk allemaal belangen in Big Pharma. Bovendien, ken jij iemand met corona dan?

Nu zou me dat allemaal worst kunnen wezen. Mensen denken wat ze willen denken, mijn ouders evengoed. Maar ik ben zelf iemand die de ernst van het virus echt wil erkennen en zich het nut van de maatregelen goed kan voorstellen. Willen we verspreiding van het virus stoppen, dan kan dat alleen door zo min mogelijk fysiek contact en door afstand tot elkaar te houden. Vervelend, voor iedereen, maar het is nu niet anders.

Een "discussie" met mijn ouders hierover, die helaas al een paar keer is ontbrand, brengt ons weinig bij elkaar. Mild uitgedrukt. Echt vervelende emoties maakt dat los. Ik zou me er bijna schuldig over gaan voelen dat ik zonder morren alle overheidsmaatregelen in acht neem. Alsof ik mijn eigen ouders daarmee tekort doe.

Hoe zit dat bij jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 13-07-2020 07:14:34 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 13 juli 2020 @ 02:23:28 #2
451005 Grems
Clown World
pi_194063749
Mijn ouders zijn ook nog van het pre-NPC tijdperk.
pi_194063764
Je ouders zijn oud en ervaren genoeg om te kunnen denken wat wel goed is en wat niet.

Ik zou hun mening respecteren en er eventueel leer uit trekken.
  maandag 13 juli 2020 @ 03:17:55 #4
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194063799
Als ik hier ga schrijven wat ik bedoel,heb ik een ban te pakken...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 juli 2020 @ 03:24:19 #5
186611 Haags
pi_194063829
Steeds soepeler.
Zonder wrijving geen glans
pi_194064273
Misschien moeten je ouders eens gaan praten met mensen die op een IC of verpleegafdeling van het ziekenhuis werken.......... met hun 'ken jij iemand die corona heeft gehad?' bullshit argument.

Precies dat soort dommigheid lees je op social media van mensen die het IQ van een borrelnoot hebben. Ik heb het niet, in mijn omgeving heeft niemand het, dus het bestaat niet / het is maar een griepje gelul.
U MAD?
pi_194064300
Mijn moeder (70) net zo.
Ze plempt er vanalles over op Facebook, er is al twee keer een post verwijderd wegens verspreiding van onjuiste informatie. Een gesprek erover voeren is inderdaad zinloos. Ze heeft het denk ik allemaal van haar man (59) die "zit uuuuren achter de computer om alles uit te zoeken" (en komt dan met sites die te boek staan als onbetrouwbaar).

En alles is natuurlijk de schuld van Rutte, de WHO is een criminele organisatie en de VVD bepaald welke websites er betrouwbaar zijn en welke niet (que??).
Buiten dat alles wordt ze steeds rechtser en racistischer al merkbaar voor dit alles,totaal niet meer de waarden en normen zoals mijn zusje en ik zijn opgevoed. Ik vind het best erg.
  maandag 13 juli 2020 @ 07:06:58 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194064308
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:52 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moeten je ouders eens gaan praten met mensen die op een IC of verpleegafdeling van het ziekenhuis werken.......... met hun 'ken jij iemand die corona heeft gehad?' bullshit argument.

Precies dat soort dommigheid lees je op social media van mensen die het IQ van een borrelnoot hebben. Ik heb het niet, in mijn omgeving heeft niemand het, dus het bestaat niet / het is maar een griepje gelul.
Ik zou het best met je eens kunnen zijn. Maar je begrijpt vast ook dat zo’n stellingname de sfeer aan de zondagse eettafel behoorlijk kan bederven.

Het is net als met holocaustontkenners, klimaatontkenners, platte-aarders: zolang er geen overeenstemming is over de primaire feiten, is een verder gesprek onmogelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194064329
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik zou het best met je eens kunnen zijn. Maar je begrijpt vast ook dat zo’n stellingname de sfeer aan de zondagse eettafel behoorlijk kan bederven.

Het is net als met holocaustontkenners, klimaatontkenners, platte-aarders: zolang er geen overeenstemming is over de primaire feiten, is een verder gesprek onmogelijk.
Klopt, ik snap jouw verhaal ook wel, moet alleen voorzichtig zijn met wat ik zeg wanneer ik bepaalde argumenten lees. Enige wat dat soort mensen de ogen opent is door eens te praten met mensen die op een IC of verpleegafdeling werken. Kijken of ze dan nog steeds durven te beweren dat het maar een normaal griepje is.
U MAD?
pi_194064343
Mijn ouders zijn ook zo oud, maar zijn niet het volk dat nieuws niet geloofd omdat het op de NOS is. Daarbij is m'n vaders zus overleden aan corona.

Ze zijn wel nu op vakantie, dus gebruiken de ruimte die er is. Maar blijven voorzichtig.
pi_194064449
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:52 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien moeten je ouders eens gaan praten met mensen die op een IC of verpleegafdeling van het ziekenhuis werken.......... met hun 'ken jij iemand die corona heeft gehad?' bullshit argument.

Precies dat soort dommigheid lees je op social media van mensen die het IQ van een borrelnoot hebben. Ik heb het niet, in mijn omgeving heeft niemand het, dus het bestaat niet / het is maar een griepje gelul.
Volgens mij gaat dit op voor ongeveer alles, en niet alleen corona. Ik heb geregeld ziektes of andere aandoeningen onderschat totdat ik ze heel direct meemaakte. Vaak kun je wel merken aan iemand of hij/zij het nabij of zelf heeft meegemaakt zodat ze écht weten wat iets inhoudt.
I'll give you something to do
pi_194064501
Mijn vader (90) is enkele maanden binnen gebleven (m'n zus leverde hen elke week boodschappen), maar gaat nu weer dagelijks winkelen, met masker natuurlijk. M'n moeder (86) is ook thuis gebleven, maar heeft voor volgende maand een fietsvakantie gepland met haar bejaarde vriendinnen.

M'n tante van 94 die in een woonzorgcentrum woont testte twee maanden geleden positief, maar heeft er blijkbaar nauwelijks iets van gemerkt...
M'n andere tante (92), ook in een woonzorgcentrum, is vorige week verplaatst omdat ze met de spullen van andere bewoners begon te gooien. Geen idee wat de aanleiding of oorzaak was, covid-19 kan neurologische symptomen veroorzaken maar voor zover ik weet is ze niet getest.
quote:
altered mental status (defined as an acute alteration in personality, behaviour, cognition, or consciousness)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 13 juli 2020 @ 08:05:05 #13
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_194064535
Wel frustrerend om te zien dat steeds meer mensen zich niet aan afstand e.d. houden. We zien het niet, dus het is er niet :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  maandag 13 juli 2020 @ 08:51:01 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194064781
quote:
3s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:05 schreef aloa het volgende:
Wel frustrerend om te zien dat steeds meer mensen zich niet aan afstand e.d. houden. We zien het niet, dus het is er niet :{
Ik snap heel goed dat mensen moeite hebben met die anderhalvemeter, we zijn van nature kuddedieren en het gewend om bij elkaar te klitten, elkaar op te zoeken, contact te maken.
Die coronaregels doorkruisen ons sociale instinct.

Maar doen alsof die regels nergens op gebaseerd zijn, alsof er geen virus is en de suggestie wekken dat het allemaal wel meevalt, dat vind ik echt van een andere orde. Daar maak je me echt heel boos mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 13-07-2020 11:01:30 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 13 juli 2020 @ 08:53:51 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194064800
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 01:26 schreef Ringo het volgende:
Hoe zit dat bij jullie?
Ik zou alleen dit zeggen als ze weer klagen:
"Moet je nagaan hoe zwaar jullie ouders het hadden in de oorlog."
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')