abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2020 @ 21:04:09 #1
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_194059382
Ik ben al een tijdje bezig met FILMKAPITAAL om mijn groeiende collectie beeldmateriaal te digitaliseren. Veel stukjes heb ik al laten zien op deze fora.

Het leek mij beter om een centraal draadje hierover te vormen, anders spam ik de cultuur topic een beetje...

In deze collectie zitten beelden van 1900 tot 1970.

Van dingen zoals typische vakantie-kiekjes tot het ophalen van een Mercury ruimtecapsule, een familie die hun huis aan het bouwen zijn en 9,5mm opnamen van nazi-officieren.

Nu heb ik lang nagedacht over wat voor presenteer-formaat hier goed bij zou passen. Zelf ben ik geen fan van watermerken op oude filmbeelden maar FILMKAPITAAL wil dat wel.

Deze beelden van een reis naar Zuid America heb ik al een tijdje liggen. Niet de mooiste of meest bijzondere beelden, maar wel redelijk oud. Ook opgenomen met een aparte beeldverhouding op 16mm.


Goed om te kijken wat mooi werkt voor jullie of niet... laat mij het weten!
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:10:43 #2
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_194308326
Ik heb nog een ander juweel van amateurfilmopname gevonden en kon het niet laten om het lot aan te schaffen.

Deze collectie bestaat uit 50 minuten originele Z / W 16mm-beelden, 1 grote spoel en twee kleinere spoelen.

Het is waarschijnlijk dat de vader of een ander familielid deze films heeft gemaakt om de bouw van hun huis in Berlijn te catalogiseren.

Het begint met het schoonmaken en leggen van de basis van het huis en eindigt in de laatste fase, zoals het plaatsen van badkamermeubels. Ze lijken eind jaren dertig begin jaren veertig te zijn genomen. Er zijn heldere zonnige scènes maar ook scènes met sneeuw.

De kinderen, moeder, vader en wellicht andere familieleden helpen netjes mee.

Ik heb de locatie van het huis gevonden en het staat nog steeds op Google maps, precies zoals te zien in de latere stadia van de film. Ik heb ook een kentekenplaat voor de auto gezien.

Mijn plannen met deze collectie zijn de volgende:
1. Neem contact op met de huidige bewoners van de woning en laat deze film zien.
2. Neem contact op met afstammelingen en familie van de mensen die in de opname te zien zijn en laat ze de collectie zien.
3. Publiceer de volledige collectie op YouTube in FullHD vanuit een 4K-scan, als de afstammelingen het hiermee eens zijn.

Ik denk dat het geweldig zou zijn als we deze films zouden kunnen herenigen met nakomelingen en deze opnames uiteindelijk online zouden kunnen publiceren.

Frames van DSLR-video van geprojecteerde film, niet uiteindelijke digitalisering:









Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 juli 2020 @ 17:28:49 #3
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_194310123
Mooi plan t4600c. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_194310284
Leuk idee. Alleen dat filmkapitaalgedoe kun je weglaten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 20 september 2020 @ 17:05:00 #5
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_195165723
Deze opnamen zijn gemaakt in Nederland rond 1940. Het begint bij deels vernield Rotterdam.

Mijn vraag, enig idee of deze opnames zijn gemaakt tijdens of na de oorlog?


Dit is spoel 1, van ongeveer 3 minuuten. Spoel 2 komt later, welke langer is, zo'n 7 minuuten.

Toevoeging: Op spoel 2 is ergens een motor, brommer of snorfiets kenteken te zien, ik weet niet of hiermee enige informatie te achterhalen is?: H 47656

[ Bericht 4% gewijzigd door t4600c op 20-09-2020 17:38:26 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 25 september 2020 @ 06:39:47 #6
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_195245237
Betreft een kenteken uit Zuid-Holland. Uitgegeven tussen januari en april 1950.

Wil je er meer over weten dan zal je naar het archief moeten om het register in te kijken
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 12 oktober 2020 @ 22:24:31 #7
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_195598489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 06:39 schreef Cobra4 het volgende:
Betreft een kenteken uit Zuid-Holland. Uitgegeven tussen januari en april 1950.

Wil je er meer over weten dan zal je naar het archief moeten om het register in te kijken
Dank voor de informatie. Ik zal eens registreren...

Misschien zijn dan alleen de korte opnamen bij Rotterdam tijdens de bezetting gemaakt. De rest veel later.

Spoel 2:

Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')