abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194088912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ik neem mijn gedrag zeker serieus en ik wil er ook mee stoppen, maar het lukte mij maar niet omdat ik ook wel in zekere zin verslaafd was aan de spanning en aandacht.
Baal ook van mezelf dat er dan zoiets als dit moet gebeuren om tot inzicht te komen, maar ben blij dat ik iig hulp gezocht heb.
Niets mis met aandacht en spanning willen, alleen als het destructief is, is het niet slim om het in die vorm op te zoeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:01:21 #27
487436 Naardegallemiezen
Naar de filistijnen
pi_194088914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:43 schreef 33bsx het volgende:

[..]

Heb precies hetzelfde ben 19 5 jaar lang geblowd ieder dag, onbewust psychoses gehad, sociale fobie, angst, momenten dat ik helemaal door kon draaien, (en ja nu nog laat van) 2,5 week gestopt toen weer begonnen en nu weer 2 dagen gestopt
Ja, ik heb je verhaal gelezen inderdaad in je topic. Heel heftig en denk dat je er verstandig aan doet hulp te zoeken.

Bij mij is het meer gekomen doordat ik stress opgestapeld heb en daarnaast ook nog een bad trip kreeg van recreatief gebruik (dus ik blowde eigenlijk nooit en heb nog nooit andere middelen gebruikt). Ik voel me gedissocieerd, maar ik weet wel dat dat 'niet goed' is en niet de werkelijkheid. Heb ook veel angst maar kan beredeneren dat het angst is en niet de realiteit.

Pak nu veel rust, probeer goed te eten en te slapen, sport veel en gebruik geen middelen oid. Ik denk dat dat soort simpele dingen al heel erg kunnen helpen, ook in jou situatie.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:02:35 #28
487436 Naardegallemiezen
Naar de filistijnen
pi_194088948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Niets mis met aandacht en spanning willen, alleen als het destructief is, is het niet slim om het in die vorm op te zoeken.
Klopt, maar ik zocht het liever op en probeerde daarmee mijn verdriet en pijn om te zetten, ik heb een mentaliteit van 'gewoon doorgaan dan gaat het vanzelf over', jammer dat dat dus niet altijd werkt.

Overigens, nu besef ik ook meer dat ik dit helemaal niet ben (zo van die 'losse' contacten, spanning etc). Diep van binnen, en al helemaal nu ik me zo rot voel etc, wil ik juist graag iemand met wie ik echt een band op kan bouwen en die dit snapt, en dat je er voor elkaar kan zijn etc.
pi_194089766
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zocht het liever op en probeerde daarmee mijn verdriet en pijn om te zetten, ik heb een mentaliteit van 'gewoon doorgaan dan gaat het vanzelf over', jammer dat dat dus niet altijd werkt.

Overigens, nu besef ik ook meer dat ik dit helemaal niet ben (zo van die 'losse' contacten, spanning etc). Diep van binnen, en al helemaal nu ik me zo rot voel etc, wil ik juist graag iemand met wie ik echt een band op kan bouwen en die dit snapt, en dat je er voor elkaar kan zijn etc.
Iedereen wil dat wel, maar ik heb het idee dat dat steeds zeldzamer aan het worden is op deze wereld.
pi_194089974
Red jezelf nu het nog kan.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194092931
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

TS heeft dit jaar al in veelvoud reacties gehad op haar ongezonde leefwijze. Ze blijft er met een 'zo is het nou eenmaal' attitude aan vastklampen. Tja, dan vraag je erom. Natuurlijk is het niet zo makkelijk, en daarom moet ze haar 'gedrag als ongezond' eens serieus nemen en hulp gaan zoeken.
Dat doet zij toch ook? Ze heeft zich laten doorverwijzen naar de huisarts.

En haar houding is juist goed. Dat ze die issues even accepteert, want als je er teveel tegenin gaat en boos op jezelf etc wordt lukt het juist niet. Jouw reactie werkt daarbij niet echt bevorderend. En ik spreek uit ervaring/ ben zelf uit een enorme dal enorm geklommen!

Als je haar echt wilt helpen en je vindt dat ze hulp moet zoeken. Zeg er dan specifiek bij wat voor hulp/ therapie ze precies moet zoeken en lees haar berichten goed in?
Anders is je bericht niet echt van toegevoegde waarde en zorg je juist voor een averechts gevoel bij haar. Heb namelijk juist sterk het idee dat ze keihard haar best doet en om die reden juist zoveel topics opent. Om n al en op alle vlakken aan de slag te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Medusa666 op 14-07-2020 23:26:51 ]
pi_194093181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Als het goed is ben je dus op zoek naar een soort van onvoorwaardelijke liefde? Die drang heb ik ook vroeger enorm gehad en dat was achteraf gezien dus terug te wijten aan fouten die mijn ouders hadden gemaakt/ mijn lastigere jeugd.. Om jezelf en bepaalde klachten van jezelf te kunnen begrijpen kun je ook verdiepen in ontwikkelingspsychologie. Hierdoor gaan bepaalde deuren/ kennis over jezelf open, waardoor je beter bepaalde klachten (zoals die drang naar onvoorwaardelijke liefde) kunt plaatsen en daarop kunt inspelen :)

Hoe is jouw band eigenlijk met je ouders?

Inmiddels heb ik geleerd/ als doel gesteld om op mzelf te bouwen en dat ik mezelf die onvoorwaardelijke liefde geef. Ik zou je aanraden om jou dat ook als doel te stellen! Een onafhankelijke en liefdevolle mindset naar jezelf creeren is de weg naar geluk. :Y Verwacht nooit onvoorwaardelijke liefde van anderen, want degene die jou op eerste plek moet zetten... ben jij zelf! En dat geldt ook voor alle andere mensen op deze planeet :P

P.S ik reageer op je quotes op mij morgen even goed :)
  dinsdag 14 juli 2020 @ 23:47:05 #33
476022 PzKpfw
Knuppel in het hoenderhok
pi_194093339
Alles gaat wennen na verloop van tijd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')