abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2020 @ 15:03:28 #1
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194052391
Gisterenavond zat ik naar de NOS-sportzomer te kijken en zat ik voor mezelf ook een lijstje te maken. Wat is jullie lijstje? Per sport maar 1 item aub...
Mijn lijst is een momentopname, volgende week zou hij wel weer compleet anders zijn

1. Kampioenschap Feyenoord 2017
2. Volleybalgoud OS Atlanta 1996
3. Edward Gal-Totilas Kur op muziek WEG Kentucky 2010
4. Krajicek Wimbledon 1996
5. Dan Jansen 1000m OS Lillehamer 1994
6. 100 m finale OS Seoul 1988
7. Hennie Kuiper langs de kant van de weg Parijs-Roubaix 1983
8. Sanne Wevers balk OS Rio de Janeiro
9. Damesteam Hockey Den Bosch
pi_194063612
1. Inge de Bruijn 2000
2. Verkeerde wissel Kramer 2010
3. Goal van Persie 2014
4. Dumoulin Girowinst en poepen
5. Dafne Schippers 2015 200m
6. Zonderland 2012
7. Volleybal 1996
8. Wim Ruska 2x goud en de tragiek eromheen
9. Radcliffe 2012
10. Jan ´elezný - speerwerpen discipline

[ Bericht 10% gewijzigd door V-for-Vendetta op 13-07-2020 01:34:38 ]
  Redactie Sport maandag 13 juli 2020 @ 14:34:44 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194068904
1. Bradbury 2002
2. PSV Landskampioen 2006-07
3. Overwinning Rubens Barrichello op Hockenheim
4. Het weggevertje van Jacobellis
5. Polshoogfinale RIo 2016 (-publiek)
6. Tour de France 2008, rit naar Alpe d'Huez
7. Ierse priester verstoort Olympische marathon Athene
8. 'Super Depor' werkt 4-1 achterstand weg in UCL tegen het grote AC Milan, Monaco doet iets vergelijkbaars tegen de Galacticos in 03/04
9. Goud voor Van Velde in SLC
10. WK-winst in 2010. ( :6 )
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 juli 2020 @ 14:37:39 #4
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194068929
Ik heb live op de radio (toevallig; de eerste helft op tv gekeken) de Dennis Bergkamp hyperventilatie-aanval van Jack van Gelder gehoord. Dat moment heeft daardoor een speciaal plekje in m'n hart.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194069119
Wel een nationalistisch lijstje:

1. kan niet kiezen tussen Van Basten EK '88 of Ajax wint champions league 1995
2. Volleybalgoud OS Atlanta 1996
3. Krajicek wint wimbledon 1996
4. Epke Zonderland olympisch goud
5. Rens Blom wk polsstok hoogspringen
6. Goud voor Van Velde in SLC
7. Usain Bolt 3x goud 2016
8. Valpartij Annemiek van Vleuten OS Rio (en Van der Breggen die wint)
9. Steven Bradbury 10. Verstappen wint GP Barcelona

En om er stiekum toch nog een voetbal momentje bij te stoppen
pi_194072311
1. Ajax-FC Twente kampioenswedstrijd 15 mei 2011 (was destijds als ajax-fan zelf aanwezig in de ArenA, dus daarom dit moment extra intens beleefd).
2. Handbaldames wereldkampioen in Japan (2019)
3. Waterpolo goud dames OS 2008
4. Kiki Bertens winnaar WTA Madrid 2019
5. Goud Jeroen Dubbeldam Wereldruiterspelen 2014
6. Nicolien Sauerbreij goud snowboarden OS 2010
7. Elis Ligtlee goud keirin OS 2016
8. Jelle van Gorkom zilver BMX OS 2016
9. Joost Luiten winnaar KLM Open 2013
10. Marit Bouwmeester goud Laser Radial OS 2016

[ Bericht 3% gewijzigd door Korreltje-zout op 13-07-2020 18:34:45 ]
pi_194074238
- PVDH vs Thorpe 200m Sydney 2000
- Beloki crash Tour de France 2003
- De drie titelgevechten van UFC 217
- Herlings wint zijn eerste GP op vijftienjarige leeftijd in Valkenswaard (2010)
- Schilt vs. Hari (K-1 Final 2009)
- Alonso wint in Valencia de GP Europa 2012
- Nederland wint voor het eerst de Motocross of Nations (2019)
- El Hadj vs. Zambidis (K-1 MAX 2010)
- Wilder vs. Fury II
- Maria Sharapova Wimbledon 2004
pi_194074604
1. Marianne Timmer goud op 1000m OS in Turijn 2006
2. 4x100m vrije slag estafettegoud OS in Peking 2008
3. Epke Zonderland goud op OS in Londen 2012
4. Sharon van Rouwendaal goud in open water op OS in Rio 2016
5. Handbalvrouwen wereldkampioen in 2019
6. Volleybalmannen winnen OS in Atlanta 1996
7. Federer wint Australian Open in finale tegen Nadal in 2018
8. Annemiek van Vleuten wint WK wegwedstrijd in 2019
9. Mark Huizinga wint met judo OS in Sydney 2000
10. De suprematie van de baansprinters op het WK in 2020
pi_194075770
1. Flying kick Nigel de Jong
2. Jaap Stam die Parente z’n strot dicht knijpt
3. Nederland - Portugal wk 2006
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 juli 2020 @ 22:17:33 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194076081
- Füchse Berlin maakt thuis tegen Ademar Leon met fantastische aanvallende tactiek een onmogelijke achterstand goed in de Champions League

- Biatleet Lowell Bailey zorgt voor megastunt met wereldtitel

- Jeroen Bleekemolen rijdt Nederland eerst naar P2 en dan P1 tijdens de A1GP in Zandvoort, circuit ontploft als nooit tevoren

Om maar eens wat te noemen. Zo zijn er nog velen en ik kan ze echt niet op volgorde zetten, en dat is met de Olympische Spelen nog buiten beschouwing gelaten (waar oa Ester Ledecka, Noriaki Kasai, Felix Sanchez en gewichtheffen met drie wereldrecords in drie achtereenvolgende pogingen hoog scoren) :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194077765
- Fury vs Klitschko, 2015
- Nederland tegen spanje, WK 2014
- Usain Bolt die in 2016 3 olympische spelen achter elkaar de 100 en 200m wint.
- fedor vs randleman, 2004
- Kobe bryant die 60 punten scored in zijn laatste wedstrijd, 2016
- Epke Zonderland die goud wint op de olympische spelen in 2012
Faka G
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:22:28 #12
194695 franklop
Fran knock
pi_194084700
1. Ajax - FC Twente 2011 - Live in stadion erbij, ontlading na titel na 7 jaar. Vergeet ik nooit meer
2. Alberto Contador vs Rasmussen op de Peyresourde in 2007 - In kroeg in Griekenland naar gekeken, aparte beleving
3. Isner vs Mahut recordpartij - Bizarre pot 'tennis'
4. VDH Athene 2004 - Jammer van de hakkelende Grueter.
5. Verstappen die eerste GP wint
6. Goud Steven Bradbury in 2002
7. Petra Majdic die bij de sprint op OS 2010 valt tijdens training voor sprint en daarbij 5 gebroken ribben en een klaplong oploopt, toch meedoet en brons pakt

Om maar een paar momenten te noemen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juli 2020 @ 14:36:10 #13
842 Zorro
Z
pi_194084907
Geen idee, maar een paar die ik hier nog niet zie staan en er voor mij ook bij horen:

Lemond die met 8 seconden Fignon verslaat in de Tour
Italie - Brazilie WK 1982
Valpartij Johan vd Velde en Joop Zoetemelk Tour 1980
WK Joop Zoetemelk
Champions League Liverpool-AC Milan
Chang - Lendl Roland Garros
Connors - Pernfors Wimbledon, een compleet afgeschreven kansloze Connors die na 1-6 1-6 1-4 nog wint _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194085210
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:37 schreef MissGiraffe het volgende:
Ik heb live op de radio (toevallig; de eerste helft op tv gekeken) de Dennis Bergkamp hyperventilatie-aanval van Jack van Gelder gehoord. Dat moment heeft daardoor een speciaal plekje in m'n hart.
Jack van Gelder zijn commerciële gebrul zijn voor mij de top 10 dieptepunten. :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Het lijkt alsof alle andere radio-opnamen bij de NPO over sport zijn gewist.
pi_194095162
Hier nog niet genoemd, maar vanuit een Nederlands oogpunt heb ik goede herinneringen aan het goud op de 4 x 100 vrij voor dames in Peking.

Kijk ik er zoveel jaar later met een nuchtere bril op terug, dan moet ik zeggen dat het niet de meest bloedstollende estafetterace ooit was. De doorsnee Duitser of Italiaan zal zich deze wedstrijd echt niet herinneren, maar het was in de breedte wel een van de mooiere Nederlandse zwemprestaties ooit. En op het moment zelf was de beleving mooi. Ik stond er speciaal 's nachts voor op en de laatste vijftig van Veldhuis keek ik toch wel met spanning of ze niet zou instorten en Torres achter zich kon laten.

Maar objectief gezien was de mannen 4x100 vrij van diezelfde Spelen veel boeiender, met die eindsprint Lezak-Bernard. Die maakt een goeie kans op mijn top 10.
  woensdag 15 juli 2020 @ 09:04:08 #16
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194095472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 08:32 schreef Leatherface het volgende:
Hier nog niet genoemd, maar vanuit een Nederlands oogpunt heb ik goede herinneringen aan het goud op de 4 x 100 vrij voor dames in Peking.

Kijk ik er zoveel jaar later met een nuchtere bril op terug, dan moet ik zeggen dat het niet de meest bloedstollende estafetterace ooit was. De doorsnee Duitser of Italiaan zal zich deze wedstrijd echt niet herinneren, maar het was in de breedte wel een van de mooiere Nederlandse zwemprestaties ooit. En op het moment zelf was de beleving mooi. Ik stond er speciaal 's nachts voor op en de laatste vijftig van Veldhuis keek ik toch wel met spanning of ze niet zou instorten en Torres achter zich kon laten.

Maar objectief gezien was de mannen 4x100 vrij van diezelfde Spelen veel boeiender, met die eindsprint Lezak-Bernard. Die maakt een goeie kans op mijn top 10.
Dat vind ik ook wel het mooie aan het lezen van iedereen z'n lijstjes. Dat je bij heel veel momenten denkt, oh ja, die had ook wel in mijn lijstje kunnen staan.
pi_194095489
Ik ga in mij top 10 me beperken tot momenten die ik bewust meemaakte. Ik kan wel Lemond-Fignon noemen, of een hoop legendarische tennisfinales uit de jaren zeventig en tachtig, maar daar was ik te jong voor en heb ik dus geen beleving bij gevoeld.

Onwillekeurige volgorde

-De door mij al eerder genoemde 4*100 vrij dames in Peking
. Niet zozeer vanwege de race zelf, maar het is wat mij betreft een van de mooiere Nederlandse zwemprestaties. Niemand in dat Nederlandse team had tot dat moment een individuele olympische titel of wereldtitel in het lange bad beet. De concurrentie kon onder meer Trickett, Campbell, Coughlin en Steffen in stelling brengen.
-Wimbledon-finale 2008, Nadal vs Federer. Federer heeft wel vaker meeslepende finales op Wimbledon gespeeld, onder meer een jaar later tegen Roddick, het jaar ervoor tegen dezelfde Nadal en vorig jaar tegen Djokovic. Maar het was zijn eerste verloren finale op het heilige gras sinds het begin van zijn hegemonie. Daarnaast het contrast in stijlen. Dat die uitputtingsslag pas in de schemer beslecht werd maakte het ook heroïsch.
-Champions League-finale 2005 Liverpool - Milan. Een van de meest onwerkelijke comebacks ooit in een voetbalfinale.
-4 x 100 vrij estafette mannen, Peking. De bloedstollende eindspurt tussen Lezak en Bernard.
-Zonderland in Londen. Tsja, wat valt er nog aan toe te voegen?
-Winst Tiger Woods op de Masters 2019 De dalen waar Woods (deels door eigen toedoen) door ging waren enorm diep. Dat maakt dit zijn waarschijnlijk grootste triomf, na elf jaar droog te hebben gestaan op de grote toernooien. Dat Woods vrijwel de complete wereldtop aftroefde geeft het extra glans.
-Goud Sauberbreij in Vancouver. Nederlands goud in de sneeuw.
-Goud Gerard van Velde in SLC 1.07.18.
-Giro-winst Dumoulin Een proces van drie weken, dus niet echt één moment. Maar een Nederlandse grote ronde-overwinning, dat heb ik in mijn leven niet meegemaakt. Dat het dan net de nog ontbrekende Giro was maakte het perfect.
-Wereldtitel handbalvrouwen vorig jaar. Wat een spanning.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 15-07-2020 09:13:29 ]
pi_194095701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:04 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel het mooie aan het lezen van iedereen z'n lijstjes. Dat je bij heel veel momenten denkt, oh ja, die had ook wel in mijn lijstje kunnen staan.
Zeker, en momenten die niet misstaan hadden moest ik er toch uitlaten. Wimbledon-finale Ivanisevic-Rafter had er best bij gemogen. Maar daar was vooral de gunfactor voor Ivanisevic na drie eerdere verloren finales bepalend in de beleving. Objectief gezien waren er kwalitatief betere Wimbledon-finales met Federer, Nadal etc.
  woensdag 15 juli 2020 @ 09:26:05 #19
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194095769
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zeker, en momenten die niet misstaan hadden moest ik er toch uitlaten. Wimbledon-finale Ivanisevic-Rafter had er best bij gemogen. Maar daar was vooral de gunfactor voor Ivanisevic na drie eerdere verloren finales bepalend in de beleving. Objectief gezien waren er kwalitatief betere Wimbledon-finales met Federer, Nadal etc.
Ik had zo ongeveer elke wedstrijd van Federer in mijn lijstje kunnen zetten. Maar dat is ook wel de reden waarom je de volleyballers van 96 en van Velde OS SLC in veel lijstjes ziet. Iedereen weet wat voor proces daar vooraf aan ging, met als ultieme hoogtepunt dan het goud op de Olympische spelen.
pi_194095873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:26 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ik had zo ongeveer elke wedstrijd van Federer in mijn lijstje kunnen zetten. Maar dat is ook wel de reden waarom je de volleyballers van 96 en van Velde OS SLC in veel lijstjes ziet. Iedereen weet wat voor proces daar vooraf aan ging, met als ultieme hoogtepunt dan het goud op de Olympische spelen.
Het mooie is dat je soms na jaren dingen anders bekijkt. Vroeg je het mij tien jaar geleden, dan had ik Knavens zege in Parijs-Roubaix erbij gezet. Ingegeven door de heroïek van de modder, het feit dat Nederlanders al weer een tijdje geen monument wonnen, voor mij was het überhaupt de eerste keer dat ik een Nederlander een échte klassieker zag winnen.

De euforie voor mij als tv-kijker was op dat moment groot. Maar twee decennia later kijk ik er toch alweer door een andere bril naar. De laatste jaren zijn we verwend geweest met klassiekerzeges, waardoor het die ene-effect is weggevallen. Plus, het ploegenspel was natuurlijk een grote factor in die zege. Natuurlijk was het Knavens verdienste dat hij in de positie kwam, maar toch. Blijft niettemin een gedenkwaardig sportmoment, zeker in de beleving van die tijd.

Verder wilde ik niet alleen Nederlandse momenten in mijn lijstje noemen.
pi_194098161
Onmogelijk, maar een poging:

1. De beklimming van 'l Alpe d'Huez in de Tour van 2003.

Een peloton tot de nok vol met extra bloed. Armstrong die "shock & awe" wil toepassen aan de voet, met een sprint van zijn hele trein, te beginnen met Beltran. Een Vino die elk wielerboekje als te zwaar omschreven zou zijn maar die gewoon meevliegt. Een dansende Mayo die meer dan een minuut pakt op dit mutantenveld. WAT EEN GENOT _O_

2. Eerste helft Spurs - Ajax, halve finale CL 2019

Ik had natuurlijk de CL-zege kunnen noemen, of de vernedering van Madrid in eigen huis De heerlijke goals met de kanonskogel van Schöne als magnus opus. In feite wil ik eigenlijk de hele KO-fase hier noemen, maar hou 't toch bij 1 specifiek moment. Nooit genoot ik meer van Ajax dan tijdens de eerste helft tegen Spurs.

3. Max Verstappen's demonstratie in de regen van Interlagos, 2016
Niet eerder kregen de Brazilianen zulke levendige visioenen van Ayrton te zien dan tijdens Max' regenrace. De HYPE-schreeuwers kunnen definitief de mond houden.

4. Sampras wordt overmand door emoties, maar wint toch van Jim Courier, Australian Open 1995
Z'n coach bleek een hersentumor te hebben. Pete vocht en vocht door tegen menselijke muur Jim Courier. En hij won.

5. De 10km van Koss in Hamar, 1994

"Dit kan. Gewoon. Niet." - Bart Veldkamp

Waarschijnlijk zat de arts Johann Olav Koss tot de nok toe gevuld met EPO, maar wat een heerlijke demonstratie. Bij elke ronde groeide de verbazing. Dit was iets episch en iedereen wist het.
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:18:19 #22
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194102653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:02 schreef Bugno3 het volgende:

"Dit kan. Gewoon. Niet." - Bart Veldkamp

Waarschijnlijk zat de arts Johann Olav Koss tot de nok toe gevuld met EPO, maar wat een heerlijke demonstratie. Bij elke ronde groeide de verbazing. Dit was iets episch en iedereen wist het.
We kunnen ook nog een lijstje maken van de dieptepunten qua doping. Voor mij was dat Ricco op Super Besse in de TDF 2008.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')