abonnement Unibet Coolblue
pi_194051998
En gebeurt het vaak?
Ik werk nu in de buitendienst en ik merk als ik om me heen kijk dat jongens nu meer meiden en vrouwen naroepen, ongevraagd een stuk mee lopen en soms zelfs bij de arm grijpen.
Jullie wel eens gebeurt?
pi_194052071
Ben wel benieuwd ja.

Maar wat is lastigvallen?


Als een lelijke vent knipoogt is het intimidatoe maar als een knappe vent het doet is het flirten _O-
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_194052218
Ik zie het als man niet veel gebeuren.

1x in de trein lang geleden, zo’n meisje zat alleen en zo’n neger ging net zo lang zeuren om haar telefoonnnummer.. tot ze het bijna gaf.
Ze hield vol maar je kon iedereen ongemakkelijk voelen erbij.
pi_194052287
Definieer lastig gevallen
Handtastelijk worden, drie decennia terug of zo
Opmerking over het randje, jaren geleden
Ongevraagd meelopen, vorig jaar nog ergens
Compliment uit het niets, maandje terug
Goedkeurend geluid, vorige week

Ben wel wat gewend zo ondertussen en niet gauw onder te indruk.
pi_194052552
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:56 schreef Maerwynn het volgende:
Definieer lastig gevallen
Handtastelijk worden, drie decennia terug of zo
Opmerking over het randje, jaren geleden
Ongevraagd meelopen, vorig jaar nog ergens
Compliment uit het niets, maandje terug
Goedkeurend geluid, vorige week

Ben wel wat gewend zo ondertussen en niet gauw onder te indruk.
Dus hoe ouder je wordt, hoe minder het wordt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_194052940
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:11 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dus hoe ouder je wordt, hoe minder het wordt.
Duh en je kweekt met de jaren ook een dikkere huid (pun intended) dus het voelt ook veel minder snel als intimidatie. :D :')
pi_194054056
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:23 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

Duh en je kweekt met de jaren ook een dikkere huid (pun intended) dus het voelt ook veel minder snel als intimidatie. :D :')
maar een complimentje uit het niets is dat vervelend? Hou zou iemand die interesse heeft anders moeten beginnen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 12 juli 2020 @ 16:59:18 #8
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194055065
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:37 schreef Werkman het volgende:
dat jongens nu meer meiden en vrouwen naroepen, ongevraagd een stuk mee lopen en soms zelfs bij de arm grijpen.
"jongens"

kom op zeg gewoon moslims/marokkanen
  zondag 12 juli 2020 @ 16:59:56 #9
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194055087
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:56 schreef Maerwynn het volgende:
Definieer lastig gevallen
Handtastelijk worden, drie decennia terug of zo
Opmerking over het randje, jaren geleden
Ongevraagd meelopen, vorig jaar nog ergens
Compliment uit het niets, maandje terug
Goedkeurend geluid, vorige week

Ben wel wat gewend zo ondertussen en niet gauw onder te indruk.
wat zeiden ze dan over het randje? En een compliment uit het niets is toch niet lastigvallen :')
pi_194055281
De laatste keer dat ik werd lastiggevallen was in een uitgaansgelegenheid, daar gebeurde het zoooo vaak, arm om je heen, hand op je kont, 'lach eens' etc. Gelukkig was een blik toen genoeg om ze weg te jagen, is ook al een paar jaar geleden.
Op straat gebeurt het bijna nooit meer, hier en daar nog wat iemand anders een 'goedkeurend geluid' noemde. Maar ik heb dan ook een enorme bitchface. :D
pi_194057089
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:08 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
De laatste keer dat ik werd lastiggevallen was in een uitgaansgelegenheid, daar gebeurde het zoooo vaak, arm om je heen, hand op je kont, 'lach eens' etc. Gelukkig was een blik toen genoeg om ze weg te jagen, is ook al een paar jaar geleden.
Op straat gebeurt het bijna nooit meer, hier en daar nog wat iemand anders een 'goedkeurend geluid' noemde. Maar ik heb dan ook een enorme bitchface. :D
Dit werd vroeger zo vaak tegen me gezegd, om te janken dat ik het hier nu weer lees.
Naast die chagrijnige rotkop van me had ik meestal ook een grote bek dus zei ik: nu ik jou grafkop gezien heb valt er hier al helemaal niks meer te lachen, en dan hielden ze wel op. :')

En ja nafluiten roepen enz ontelbaar vaak, uitgescholden worden ook :?, handtastelijk durven ze niet (of ik hou mensen echt bewust goed op afstand) maar ben op mijn 14e wel een keer aangerand in een zwembad.
  zondag 12 juli 2020 @ 19:30:17 #12
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_194057504
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:43 schreef Filosoofert het volgende:
Ben wel benieuwd ja.

Maar wat is lastigvallen?


Als een lelijke vent knipoogt is het intimidatoe maar als een knappe vent het doet is het flirten _O-
Nee dat is echt niet het verschil. Het is eng wanneer iemand niet van ophouden weet, geen signalen kan oppikken (duidelijk geen interesse terug tonen) en het lastigvallen op ongemakkelijke/onhandige momenten. Bijvoorbeeld; een busje die langzaam naast me begint te rijden, man doet raampje open en vraagt of ik zin heb om te neuken. En dat in de schemering. Doodeng. Continu door blijven vragen om telefoonnummer, ook zoiets. Doorgaan wanneer iemand al nee zegt. In het zwembad (bubbelbad) een man die probeert “voetje te vrijen.” Flirten kan nog steeds, dat is een samenspel. Als iemand geen oogcontact terug maakt moet je de flirtpoging staken. Het is voor een vrouw al gauw creepy, we hebben allemaal wel negatieve ervaringen. Ik heb alleen dergelijke ervaringen als ik alleen op straat ben. Als ik samen met vrienden of familie ben heb ik er geen last van. Dan heb je alleen mannen die bijvoorbeeld oogcontact maken.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_194057711
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:37 schreef Werkman het volgende:
En gebeurt het vaak?
Ik werk nu in de buitendienst en ik merk als ik om me heen kijk dat jongens nu meer meiden en vrouwen naroepen, ongevraagd een stuk mee lopen en soms zelfs bij de arm grijpen.
Jullie wel eens gebeurt?
Ja ik stond vorige week bij het voetgangerslicht toen een auto met 4 mannen erin langs me reed, expres wat langzamer en ze gingen dingen naar me roepen. Heb ze genegeerd.
pi_194063647
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:59 schreef incel het volgende:

[..]

wat zeiden ze dan over het randje? En een compliment uit het niets is toch niet lastigvallen :')
Als het compliment komt van iemand die echt creepy is of onder de invloed van iets of een 70-jarige tegen een meisje van 16, dan kan zelfs een "wat zie je er prachtig uit" gewoon zeer ongemakkelijk voelen.

Over het randje is opmerkingen direct over seks of over je dikke tieten, reet, en wat ze er allemaal mee zouden willen doen. Het hardop uitspreken van je lustgevoelens.
pi_194063725
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:20 schreef spierbal het volgende:

[..]

maar een complimentje uit het niets is dat vervelend? Hou zou iemand die interesse heeft anders moeten beginnen.
Of dat vervelend is hangt van zoveel dingen af. In welke omgeving gebeurt het (in een kroeg stel je je er eerder op in dat je aanspraak gaat krijgen), lichaamshouding, en ja ook of je er wel of niet uitziet als die vieze vent die Kees van Kooten vroeger speelde (hilarisch was dat trouwens).

En wanneer zeg je iets, niet alleen wat. Het wordt creepy als je niet op tijd ziet dat je beter kan stoppen, en dat kan bijna altijd zonder gzichtsverlies tenzij je te maken hebt met een enorm onsubtiele bitch. Zoals je hier al zag langskomen zijn er genoeg idioten die gewoon niet door hebben dat er geen interesse is, dat is meestal na je eerste zin al duidelijk. Zo'n situatie als die vent in de trein die blijft zeiken om een nummer maak ik ook weleens mee, iedereen weet al vanaf het begin dat het niks gaat worden, behalve hij zelf lijkt het :')
pi_194063781
Twee weken terug nog een rasta die me aansprak in de ochtend op weg naar station. Ik was meteen duidelijk van vriend dit wordt hem niet (maar kwam van een after en vond t wel best ff op dat moment de zon scheen), maar hij wilde toch meelopen en heeft me een goede acht minuten lang geprobeerd te overtuigen dat hij vrouwelijke vrienden nodig had want hij had al zoveel jongens enzo. Ja leuk, uiteindelijk is hij afgedropen en ik heb een heel stuk niet alleen hoeven lopen. :7

Was best gezellig en verder geen verkeerde gast. Bleef een paar meter bij me vandaan en er liepen zat mensen op straat. Soms wint de aanhouder ook dus ik begreep hem wel. :+ Hij kwam niet vervelend over.

Het ligt allemaal aan context en omgeving. Nuchter, in het donker en ergens in een achterafwijk had ik dit een stuk minder leuk gevonden.
pi_194459347
Tja, dat is toch wel een beetje inherent aan uitgaan en op straat gebeurt het ook regelmatig. Something you have to learn to live with:)
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:12:11 #18
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194459393
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:04 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dit werd vroeger zo vaak tegen me gezegd, om te janken dat ik het hier nu weer lees.
Naast die chagrijnige rotkop van me had ik meestal ook een grote bek dus zei ik: nu ik jou grafkop gezien heb valt er hier al helemaal niks meer te lachen, en dan hielden ze wel op. :')

En ja nafluiten roepen enz ontelbaar vaak, uitgescholden worden ook :?, handtastelijk durven ze niet (of ik hou mensen echt bewust goed op afstand) maar ben op mijn 14e wel een keer aangerand in een zwembad.
Vrouwen die daar altijd lekker adrem en gevat direct korte metten mee maken altijd +1 _O_
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:44:10 #19
486095 NotWijs
25 jaar, soms niet wijs
pi_194462120
Op jonge leeftijd heb ik er altijd moeite mee gehad als ik aandacht kreeg. Ik dacht altijd dat ze mij pesten en kon er niet mee omgaan. Tot ik op mijn 21ste uit een relatie kwam en helemaal los ben gegaan in Groningen... toen was ineens niks meer ongepast en ging ik er ook wel op in. Heb zelfs weleens seks gehad nog met iemand die van anderen een slag in zijn ballen had gekregen.

Vind het nu alleen vervelend als ik alleen ben. Dat voelt wat sneller bedreigend. Helemaal met groepjes jongens, die de neiging hebben om te cirkelen. Niet dat ik me er niet mee redt, maar voelt niet prettig.

Conclusie: "lastigvallen" is een persoonlijk gevoel.
pi_194464009
opmerking over het randje was een paar weken terug.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_194466991
Gefloten en domme opmerkingen. Dat gebeurde een maand terug.
pi_194468334
Ik zie het zelf ook vaak gebeuren.
Zat ooit eens op de trein en toen zat een neger constant een meisje lastig te vallen met de vraag of ze een vriend had en of hij haar nummer mocht hebben.

Ik ben toen tegenover de dame gaan zitten, haar ogen draaiden toen helemaal weg omdat ze dacht van 'Oh nee, een tweede gast...'
Maar had het opgenomen voor haar en begon tegen die neger van 'Wil je haar gerust laten, ja ze heeft een vriend maar je mag gerust mijn nummer hebben'.

Zag dan een andere man lachen. Ik dacht van 'Bingo, het zal nu wel gedaan zijn'. Dat meisje keek mij ook zo aan van ^O^

Tot die neger zich plots tegen mij keerde, dat ik een racist was en dat ik me niet moest moeien met zijn zaken.
Toen van antwoord gediend dat hij zich ook niet moet moeien met dat meisje en beter zijn eigen zaken in orde krijgt vooraleer anderen lastig te vallen.
Gadverdamme zeg, begon hij daar wel heel die trein samen te roepen zeker. Kon ineens ook geen Nederlands meer want meneer besliste dat het gesprek dan maar in het Frans moest doorgaan!


Kan me dus wel heel goed voorstellen, hoe een vrouw zich moet voelen als ze lastiggevallen wordt!
Cindy De Vuyst
pi_194470077
Van alles meegemaakt, zeker toen ik nog in Utrecht studeerde en tijdens alleen reizen.

Naroepen, achtervolgen/omsingelen, bij uitgaan even “per ongeluk” aanraken bij passeren, uitschelden voor slet etc etc.
Ene oor in, andere oor uit. Geen angst laten zien en een grote mond helpt.

1 x meegemaakt dat ik s’avonds alleen ergens liep (ja dom I know) en een auto vol jongelui voor mijn looppas parkeerde. Dat was wel creepy ik dacht echt dat er iets ergs zou gebeuren, af kunnen wimpelen gelukkig.

Ik weet niet precies of het nu ik iets ouder ben minder is of dat ik gewoon weerbaarder ben.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194470343
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:45 schreef Avianflu het volgende:
Ene oor in, andere oor uit. Geen angst laten zien en een grote mond helpt.
Dit inderdaad. Maar snap ook dat er vrouwen zien die dat wat moeilijker vinden.
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:30:51 #25
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_194470599
Met uitgaan schaal ik ook veel onder versieren/proberen.

Ik merk dat -over het algemeen- Nederlandse jongens wat netter zijn, een praatje maken en als je zegt "sorry ik heb geen interesse" dat ze dan ook gewoon weer verder gaan.

Jongens van bepaalde afkomsten zijn vaak vervelender, zitten snel aan je, nemen met "nee" geen genoegen en als je dan echt duidelijk maakt dat je niet wol schelden ze je uit voor hoer/slet ed.

Echt omsingelen en intimideren heb ik gelukkig pas 2x meegemaakt, dat was een jaar of 10 geleden. Nafluiten voel ik me wel ongemakkelijk bij maar dat is niet intimiderend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')