abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2020 @ 14:04:30 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194051491
https://www.telegraaf.nl/(...)lliet-gaan-naar-mars

Het grote euvel aan Mars is het gebrek aan een dampkring
In tegenstelling tot de Aarde waar de dampkring steeds dikker wordt door de CO2 laag die als en broeikas werkt


2024 is een window of opportunity, misschien de enigste voor de mensheid

quote:
Ⓒ HH / ANP
Het zijn de Emiraten die het spits afbijten. Het land wil dinsdagavond (Nederlandse tijd) een sonde richting Mars lanceren.
Dat moet gebeuren vanaf een ruimtebasis in Japan.
De satelliet al-Amal, Arabisch voor hoop, moet begin volgend jaar in een baan rond Mars worden gebracht.

Vervolgens moet de sonde twee jaar lang het weer op Mars in kaart gaan brengen.
Ook moet de al-Amal helpen om duidelijk te maken waardoor waterstof en zuurstof verdwijnen uit de dunne dampkring van Mars.
Het vliegt de ruimte in, waardoor Mars geen kans meer heeft op leven zoals op aarde.

De Verenigde Arabische Emiraten hebben sinds 2014 een eigen ruimtevaartorganisatie en vorig jaar ging voor het eerst een man uit het land naar de ruimte.
Astronaut Hazza al-Mansouri verbleef ongeveer een week in het internationale ruimtestation ISS.
Het land ziet wetenschap en technologie als een inkomstenbron voor de toekomst, wanneer olie opraakt.

Ruim een week later is China aan de beurt met de lancering van de Tianwen-1 (Hemelse Vragen-1).
Dat vaartuig moet in februari volgend jaar in een baan rond Mars komen en in april moet hij landen op een hoogvlakte op Mars. Uit het laadruim verschijnt vervolgens een onbemand karretje, dat op Mars moet gaan rondrijden. China wil sporen van leven vinden en het oppervlak en de bodem van Mars in kaart brengen.

Mislukte missie
Het is niet de eerste keer dat China naar Mars wil gaan. In 2011 begon het samen met Rusland aan een reis, maar de missie mislukte.
Het vaartuig bleef hangen in zijn baan rond de aarde en kon niet beginnen aan de oversteek. Uiteindelijk verging het in de dampkring.
China besloot om het dan maar zelf te doen, en de uitkomst is de Tianwen-1.

Op 30 juli beginnen de Verenigde Staten aan een nieuwe Marsmissie. Het land stuurt een nieuw rijdend laboratorium, dat de naam Perseverance heeft gekregen.
Het wordt de vijfde Amerikaanse verkenner op Mars, na de Sojourner, de Spirit, de Opportunity en de Curiosity. Verborgen in de Perseverance zit een primeur. Hij neemt namelijk een helikopter mee, Ingenuity genaamd.

Die is bijna een meter hoog en weegt ongeveer 2 kilo. De onbemande helikopter moet ongeveer vijf keer rondvliegen op Mars, telkens enkele honderden meters verder. Het is vooral bedoeld om de technologie te testen.
Als de Ingenuity werkt, kunnen helikopters helpen om een buitenaardse bestemming veel sneller te verkennen.
De helikopter moet onder meer zien om te gaan met de lage luchtdruk.
De luchtdruk op het oppervlak van Mars is te vergelijken met de druk op 30 kilometer hoogte op aarde.
Zo hoog kunnen aardse helikopters niet vliegen.


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 12-07-2020 14:26:33 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 juli 2020 @ 14:06:10 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194051519
Wat trapt UAE af? De nieuwe periode waarin men weer even naar Mars kan lanceren neem ik aan?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 12 juli 2020 @ 14:09:05 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194051571
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:06 schreef heywoodu het volgende:
Wat trapt UAE af? De nieuwe periode waarin men weer even naar Mars kan lanceren neem ik aan?
Ze gaan eerst weer met 700.000 man rondjes lopen en steentjes naar de duivel gooien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 14:09:29 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194051577
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:06 schreef heywoodu het volgende:
Wat trapt UAE af? De nieuwe periode waarin men weer even naar Mars kan lanceren neem ik aan?
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 14:12:25 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194051620
http://hemel.waarnemen.co(...)ositie_20201014.html

http://hemel.waarnemen.com/verklaar.html#oppositielus
quote:
Doordat de banen van de Aarde en Mars ellipsen zijn valt het moment van dichtste nadering van Mars tot de Aarde meestal niet exact samen met het moment van oppositie.

Deze kortste afstand wordt bereikt op 6 oktober om 16:13 uur, en bedraagt 0.415 AE.

Een oppositie (of het moment van dichtste nadering tot de Aarde) is in principe het beste moment om een buitenplaneet zoals Mars waar te nemen. Tijdens de oppositie staat een planeet precies tegenover de Zon aan de hemel. Dit betekent ten eerste dat de planeet vrijwel de hele nacht te zien is -- hij komt op rond zonsondergang, en gaat rond zonsopkomst weer onder. Daarnaast staat Mars tijdens zijn oppositie relatief dicht bij de Aarde, waardoor hij helderder en groter lijkt dan gemiddeld. Mars is niet alleen tijdens de oppositie zichtbaar, maar ook tot ongeveer een half jaar ervoor en erna. Vóór de oppositie is Mars vooral in de late nacht en vroege ochtend te zien, na de oppositie is dat 's avonds en in de vroege nacht.

Door de baanbewegingen van de Aarde en Mars om de Zon vindt een marsoppositie gemiddeld iedere 780 dagen plaats (de zogenaamde synodische periode), dus circa 46.8 keer per eeuw. Een marsoppositie volgt de vorige oppositie dus na ongeveer 2 jaar en anderhalve maand.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194051623
Mooi, hoe meer mensen naar Mars gaan. des beter.. Want er zal meer geld in ruimtevaart dus kans dat men in toekomst een nieuwe aandrijving zal testen, maar ook een diverse nieuwe technologie zal voort komen..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 12 juli 2020 @ 14:20:26 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194051769
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mooi, hoe meer mensen naar Mars gaan. des beter.. Want er zal meer geld in ruimtevaart dus kans dat men in toekomst een nieuwe aandrijving zal testen, maar ook een diverse nieuwe technologie zal voort komen..

Nuke the poles zegt men
op die manier zou je een dampkring moeten kunnen krijgen daar door de pool
te smelten
quote:
In 2016 maakte SpaceX, het bedrijf van miljardair Elon Musk, bekend dat er in 2024 een bemande vlucht komt naar Mars. Deze reis zou als doel hebben om over zo’n 50 tot 100 jaar één miljoen inwoners te hebben op Mars. Maar eerst moeten we dus op de rode planeet zien te komen. Hoe lang duurt dat?

Flink aantal kilometers tot Mars!

De mens heeft ooit een rondje om de maan gevolgen en dat is niet enorm indrukwekkend ver van de aarde vandaan. Mocht de mens ooit op Mars willen staan dan zal een afstand van zo’n 60 miljoen kilometer afgelegd moeten worden.

Snelheid van vliegen

Op dit moment wordt verwacht dat een vlucht naar Mars ongeveer acht maanden zou duren. Dit duurt niet veel langer dan een sonde erover doet om op Mars te komen. Dit komt doordat er geen brandstof wordt vebruikt. Brandstof is enkel nodig voor koerscorrecties. Overigens zou een bemande missie zo’n 1000 dagen duren. Aangezien er zo’n kleine 500 dagen overbrugd moet worden op de rode planeet, zodat de afstand tot de aarde optimaal is voor de terugreis.

Toch duurt het veel langer

Als het aan Elon Musk ligt dan staan de eerste mensen in 2024 op Mars. Zijn vlucht zal er dus een paar maanden langer over doen. En zo zijn er meer initiatieven. Met het project Inspiration Mars willen de initiatiefnemers een bemande reis langs Mars laten vliegen om vervolgens weer terug naar de aarde te komen. Deze trip zou 501 dagen moeten duren. Er zijn ook onderzoeken om de reisduur naar Mars te verkorten.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 juli 2020 @ 14:27:05 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194051853
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nuke the poles zegt men
op die manier zou je een dampkring moeten kunnen krijgen daar door de pool
te smelten
[..]

Ik betwijfel of de polen van Mars genoeg broeikasgassen bevatten om de hele planeet van een noemenswaardige atmosfeer te kunnen voorzien. En als ze dat wel hebben dan moet je wel een boel nukes meenemen om het allemaal de lucht in te krijgen.

Verder is een atmosfeer leuk en aardig maar dan nog heeft Mars geen fatsoenlijk magnetisch veld. Dat van de aarde is misschien wel net zo belangrijk voor complex leven op de oppervlakte als onze atmosfeer.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:27:10 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194051855
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nuke the poles zegt men
op die manier zou je een dampkring moeten kunnen krijgen daar door de pool
te smelten
[..]

Ja goed idee!

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194051858
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nuke the poles zegt men
op die manier zou je een dampkring moeten kunnen krijgen daar door de pool
te smelten
[..]

Als je een radioactieve stralingen in atmosfeer wilt toevoegen. Goed idee he.

Er wordt in iedere geval 1e stap gemaakt, dat is belangrijkste.
Men zal straks beseffen dat ze een manier moet vinden om reistijd te korten.. Daar zijn mensen namelijk goed in.
Denk aan dat mensen ooit met voet over hele wereld liep, uiteindelijk toch een paard nam, en of boot tot 200 jaar geleden een gemotoriseerd of elektrische voertuig uitvond. Dus straks ook weer.. Maar dan in de ruimte.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 14:28:52 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194051883
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:27 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Als je een radioactieve stralingen in atmosfeer wilt toevoegen. Goed idee he.

Er wordt in iedere geval 1e stap gemaakt, dat is belangrijkste.
Men zal straks beseffen dat ze een manier moet vinden om reistijd te korten.. Daar zijn mensen namelijk goed in.
Denk aan dat mensen ooit met voet over hele wereld liep, uiteindelijk toch een paard nam, en of boot tot 200 jaar geleden een gemotoriseerd of elektrische voertuig uitvond. Dus straks ook weer.. Maar dan in de ruimte.
Solar sail :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 14:29:11 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194051889
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:27 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Als je een radioactieve stralingen in atmosfeer wilt toevoegen. Goed idee he.

Er wordt in iedere geval 1e stap gemaakt, dat is belangrijkste.
Men zal straks beseffen dat ze een manier moet vinden om reistijd te korten.. Daar zijn mensen namelijk goed in.
Denk aan dat mensen ooit met voet over hele wereld liep, uiteindelijk toch een paard nam, tot 200 jaar geleden een gemotoriseerd of elektrische voertuig uitvond. Dus straks ook weer.. Maar dan in de ruimte.
zeer kleine kernbommen in serie af laten gaan zou de snelheid tot lichtsnelhied kunnen brengen , alleen het afremmen dat is ook een punt

Anders zal de reis gauw 10 maanden duren
Die reizigers komen nooit meer terug, maar goed dat zal t punt niet zijn als je daar maar water hebt en de scheiding thuis is goed geregeld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194051972
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Solar sail :)
:{w

Goa'uld transport ringen _O_
Stargates _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:41:59 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194052044
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
ruimtestation ISS.
Islamic Space State. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:42:59 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194052058
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zeer kleine kernbommen in serie af laten gaan zou de snelheid tot lichtsnelhied kunnen brengen

Lichtsnelheid gaat nooit kunnen, het is simpelweg onmogelijk. Met kernbommen kom je bij lange na niet in de buurt van die snelheid
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194052176
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Solar sail :)
Dat is meeste haalbaar op dit moment qua mogelijkheid en kosten. Men kan met een bundel lasersatelliet in aarde en mars aanbrengen.

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zeer kleine kernbommen in serie af laten gaan zou de snelheid tot lichtsnelhied kunnen brengen , alleen het afremmen dat is ook een punt

Anders zal de reis gauw 10 maanden duren
Die reizigers komen nooit meer terug, maar goed dat zal t punt niet zijn als je daar maar water hebt en de scheiding thuis is goed geregeld

Leuk kernbommetjes in kont laten ontploffen, ik zie de nadeel nog steeds staan.. een radioactieve straling. En vervelend schokjes..
Ik zou een kernbommetjes van een kernreactor gebruiken. Hiermee kan je energie voorzien van toekomstig bewoners..

Trouwens NASA heeft dat al in jaren 60-70 onderzocht.. Dat beviel hen namelijk niet goed..

quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

:{w

Goa'uld transport ringen _O_
Stargates _O_
Dat zou een geweldige uitvinding zijn, helaas.. Misschien bestaat het echt, maar dan in andere stelsel.. Wie weet het.. Voorlopig blijf het mooie droom.

quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Lichtsnelheid gaat nooit kunnen, het is simpelweg onmogelijk. Met kernbommen kom je bij lange na niet in de buurt van die snelheid
In de huidige natuurwetten waar we nu leven, is dat idd niet mogelijk. Stel dat je op andere dimensie (niveau, omgeving) hoe je het ook noemt. zou het best mogelijk zijn.
Voorlopig is onze kennis over lichtsnelheid of zwarte gat zeer beperkt.. Er is wel theorie en berekeningen.. maar in praktijk kan het tegenvallen.

Dus zeg het nooit nooit. Net als men dacht toen dat je niet sneller dan geluid kon vliegen, omdat het in een stukjes zouden breken wanneer je dat overschreed.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194052209
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zeer kleine kernbommen in serie af laten gaan zou de snelheid tot lichtsnelhied kunnen brengen , alleen het afremmen dat is ook een punt

Anders zal de reis gauw 10 maanden duren
Die reizigers komen nooit meer terug, maar goed dat zal t punt niet zijn als je daar maar water hebt en de scheiding thuis is goed geregeld

ik zou met dit idee bij de nasa solliciteren of bij spacex solliciteren. Je krijgt dan ook een nobel prijs als het je lukt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:17:28 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194052757
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik zou met dit idee bij de nasa solliciteren of bij spacex solliciteren. Je krijgt dan ook een nobel prijs als het je lukt.
dit idee is zeker niet nieuw
meerdere wetenschappers hebben dit besproken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194052799
Ik heb mij altijd verbaasd over hoeveel geld ze letterlijk de ruimte inschieten en dan zou er een crisis aankomen hahaha trap er niet in.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_194052811
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:18 schreef RTR het volgende:
Ik heb mij altijd verbaasd over hoeveel geld ze letterlijk de ruimte inschieten en dan zou er een crisis aankomen hahaha trap er niet in.
waar niet in trappen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194052816
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dit idee is zeker niet nieuw
meerdere wetenschappers hebben dit besproken
wat is daar uitgekomen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:21:05 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194052857
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:18 schreef RTR het volgende:
Ik heb mij altijd verbaasd over hoeveel geld ze letterlijk de ruimte inschieten en dan zou er een crisis aankomen hahaha trap er niet in.
men zegt dat Musk als hij de Starlink naar de beurs gaat brengen 30 miljard per maand gaat verdienen en een beurswaarde krijgt van 1000 miljard

Alleen al voor de stock market die binnen 30 milliseconden kunnen kopen in USA en gelijk verkopen In Japan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 juli 2020 @ 15:21:31 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194052871
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wat is daar uitgekomen dan?
weet ik niet, ik heb het wel eens gelezen als een van de opties om lichtsnelheid te bereiken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194052900
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

weet ik niet, ik heb het wel eens gelezen als een van de opties om lichtsnelheid te bereiken
dat zou dan voo einstein geweest moeten zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:23:13 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194052922
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat zou dan voo einstein geweest moeten zijn
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Orion_(nuclear_propulsion)

https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Orion_(nuclear_propulsion)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194052980
quote:
waar staat dat de lichtsnelheid gehaald kan worden dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:26:54 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194053004
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

waar staat dat de lichtsnelheid gehaald kan worden dan?
Dat artikel kan ik niet vinden
quote:
That said, I think a lot of people have noticed the similarity between E=1/2 M V^2 and E=MC^2.

What actually happens in the explosion of a nuclear bomb is the nuclear energy inside the nucleus of the atoms is released.
Nuclear bonds are broken and reformed when U235 splits, kind of similar to what happens in combustion when molecular bonds are broken and reformed and hydrocarbons and Oxygen are turned into water and CO2.

In the nuclear explosion, no protons and neutrons are destroyed or changed (though some protons/neutrons change through beta decay, but that's not the explosion and a small fraction of the energy released. The explosion itself is just a release/change of binding energy inside the nucleus. This energy is already traveling at the speed of light, well, kind of, in the form of gluons/the strong force inside the nucleus, but it takes place only over short distances. The nuclear explosion takes energy that's available in the nucleus and turns it into gamma rays, heat and explosive force - things we see and feel, so the actual reaction just turns gluon energy into photon energy (and some kinetic energy). The energy is already there and already moving at the speed of light just trapped in the nucleus of the uranium atom.

Not sure that helps, it's kind of how I look at it, and if that's not right, I welcome correction, but I think that's the gist of it.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 15:31:01 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194053092
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:18 schreef RTR het volgende:
Ik heb mij altijd verbaasd over hoeveel geld ze letterlijk de ruimte inschieten en dan zou er een crisis aankomen hahaha trap er niet in.
Dat geld valt best mee hoor. Het budget van bijvoorbeeld de NASA is dit jaar maar 0,5% van de begroting van Amerika. Als je ziet wat ze hier allemaal mee kunnen doen ;) En vergeet niet dat we heel veel alledaagse zaken dankzij de ruimtevaart nooit gehad zouden hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194053138
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat geld valt best mee hoor. Het budget van bijvoorbeeld de NASA is dit jaar maar 0,5% van de begroting van Amerika. Als je ziet wat ze hier allemaal mee kunnen doen ;) En vergeet niet dat we heel veel alledaagse zaken dankzij de ruimtevaart nooit gehad zouden hebben.
Zoals wat dan een paar stenen van de maan?
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 15:37:16 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194053229
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:33 schreef RTR het volgende:

[..]

Zoals wat dan een paar stenen van de maan?
Genoeg voorbeelden te vinden op internet. Hier een kort lijstje:
https://en.wikipedia.org/wiki/NASA_spinoff_technologies

De problemen op aarde lossen we echt niet op door het budget naar bepaalde problemen over te maken. Problemen blijven altijd bestaan. Dat wil niet zeggen dat we daar niet iets aan moeten doen maar we moeten ook naar de toekomst blijven kijken en investeren in nieuwe technologie ed.

Denk je dat Columbus ooit Amerika had ontdekt als Spanje het geld van deze reis aan hun problemen had uitgegeven? Er zijn nog steeds problemen in Spanje. Dus de nieuwe wereld zouden we nooit ontdekt hebben.

[ Bericht 26% gewijzigd door Starhopper op 12-07-2020 15:45:03 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 15:40:39 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194053292
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:18 schreef RTR het volgende:
Ik heb mij altijd verbaasd over hoeveel geld ze letterlijk de ruimte inschieten en dan zou er een crisis aankomen hahaha trap er niet in.
Als men leert om met de speed of light te reizen dan zou dat al mooi zijn voor verdere reizen
Ook vaste observatoria op Mars met telescopen die we op aarde hebben zou door het ontbreken van de dampkring geweldig zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 12-07-2020 15:52:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 juli 2020 @ 15:48:58 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 12 juli 2020 @ 15:57:44 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194053633
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:33 schreef RTR het volgende:

[..]

Zoals wat dan een paar stenen van de maan?
Sowieso is het natuurlijk een belangrijke 'race' om bij te benen. Stel je even het jaar 2150 voor, waarin China meerdere ruimtestations en mining stations om de aarde, de maan en mars heeft draaien terwijl ze overal grondstoffen binnenharken. Niet alleen dat, wie de ruimte domineert, domineert ook de aarde in feite. Er mogen nu officieel geen wapens in de ruimte worden gebracht, maar slechts een kwestie van tijd voordat dat gaat gebeuren natuurlijk.

Lijkt me wenselijk dat de VS, en Europa, ook hun aandeel hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194056021
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat artikel kan ik niet vinden
[..]

Deze schrijver heeft geen kennis van de theorien die einstein heeft ingebracht blijkbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194056181
M-A-S Mars bitches
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 12 juli 2020 @ 18:28:54 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194056492
quote:
2s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Sowieso is het natuurlijk een belangrijke 'race' om bij te benen. Stel je even het jaar 2150 voor, waarin China meerdere ruimtestations en mining stations om de aarde, de maan en mars heeft draaien terwijl ze overal grondstoffen binnenharken. Niet alleen dat, wie de ruimte domineert, domineert ook de aarde in feite. Er mogen nu officieel geen wapens in de ruimte worden gebracht, maar slechts een kwestie van tijd voordat dat gaat gebeuren natuurlijk.

Lijkt me wenselijk dat de VS, en Europa, ook hun aandeel hebben.
een batterij Drone raketten met kernkoppen op Mars installeren is wel een idee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 juli 2020 @ 19:01:48 #37
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194057041
Als ze nou slim zijn gaan ze naar die planeet wanneer hij het dichtsbijzijnd is. Dat is 2x per jaar of zo. Scheelt een hoop aan brandstofkosten
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 juli 2020 @ 19:02:32 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194057056
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:01 schreef incel het volgende:
Als ze nou slim zijn gaan ze naar die planeet wanneer hij het dichtsbijzijnd is. Dat is 2x per jaar of zo. Scheelt een hoop aan brandstofkosten
WTF, hoe hebben ze zoiets nog nooit kunnen bedenken. Geniaal :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 12 juli 2020 @ 19:02:55 #39
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194057062
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

WTF, hoe hebben ze zoiets nog nooit kunnen bedenken. Geniaal :o
En je bent nog sneller ook.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 juli 2020 @ 19:03:27 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194057072
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:02 schreef incel het volgende:

[..]

En je bent nog sneller ook.
Ja, bizar dat daar nooit over is nagedacht!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 12 juli 2020 @ 19:04:48 #41
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194057091
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, bizar dat daar nooit over is nagedacht!
Komt omdat het waarschijnlijk allemaal van die levenloze nerds zijn die helemaal geobserdeerd op 1 ding zijn die daar werken. Soms heb je gewoon een doorsnee man nodig die "out of the box" denkt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 juli 2020 @ 19:05:38 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194057112
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:04 schreef incel het volgende:

[..]

Komt omdat het waarschijnlijk allemaal van die levenloze nerds zijn die helemaal geobserdeerd oip 1 ding zijn die daar werken. Soms heb je gewoon een doorsnee man nodig die "out of the box" denkt.
Nee, zeker. Dit zijn wel ongelooflijke denkwijzen, ik zou durven stellen dat dit de ruimtevaart revolutionair kan veranderen. Even mailen naar info@nasa.org wellicht!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 12 juli 2020 @ 19:10:53 #43
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_194057188
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

WTF, hoe hebben ze zoiets nog nooit kunnen bedenken. Geniaal :o
Geniaal ja :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 12 juli 2020 @ 19:56:02 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194057864
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:01 schreef incel het volgende:
Als ze nou slim zijn gaan ze naar die planeet wanneer hij het dichtsbijzijnd is. Dat is 2x per jaar of zo. Scheelt een hoop aan brandstofkosten
ja naar mercurius of venus of zo

moeten ze wel een paar tubes extra zonnecreme meenemen

quote:
Op de voor de zon dichtstbijzijnde planeet Mercurius is het een kleine 500 graden Celsius.

De aardse flora en fauna heeft daar geen schijn van kans.
Op Venus begint de temperatuur iets aardser te worden met gemiddeld zo'n 167 graden Celsius.
Met net iets meer dan gemiddeld min 60 graden Celsius komt de gemiddelde temperatuur van Mars het meest in de buurt van de gemiddelde temperatuur op de aarde, 14 graden Celsius.

Als we kijken naar verder gelegen planeten dan daalt het kwik in de thermometer snel: Jupiter: min 121 graden Celsius, Saturnus: min 130 graden Celsius, Uranus: min 205 graden Celsius en uiteindelijk Neptunus met min 220 graden Celsius.

Temperatuur in de ruimte

Opvallend genoeg wordt onder meer piepschuim dat zweeft in de ruimte niet opgewarmd door de zon.
De temperatuur van het piepschuim is min 273 graden Celsius.
Dat betekent dat "de ruimte" in basis deze temperatuur heeft. Deze temperatuur wordt ook wel aangeduid als 0 Kelvin.
De hoogste temperatuur in het heelal bevindt zich in gaswolken die liggen in de intergalactische ruimte, de plaats tussen sterrentelsels.
Het is daar meer dan 1 miljard graden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194058211
Kan men net goed een ruimte station gaan bouwen!.. Met een grote ring en grote koepel met vol argicultuur in.
Hiermee kan je bijna overal heen..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 12 juli 2020 @ 20:21:09 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194058243
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kan men net goed een ruimte station gaan bouwen!.. Met een grote ring en grote koepel met vol argicultuur in.
Hiermee kan je bijna overal heen..
een space station is kwetsbaar voor meteorieten en ruimte vuil

en behoeft zeer veel onderhoud
een vaste basis waar je kunt landen en dan gaan bouwen desnoods ondergronds ook containers met groente kunnen er dan heen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194058360
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een space station is kwetsbaar voor meteorieten en ruimte vuil

en behoeft zeer veel onderhoud
een vaste basis waar je kunt landen en dan gaan bouwen desnoods ondergronds ook containers met groente kunnen er dan heen
Dat gaat men zeker ook doen in Mars..
Ik geloof dat ook met ruimtestation kan, maar dan bij aarde. Wellicht met een ruimtelift. Vanuit de station kan je gelijk naar mars en of asteriode gordel (grondstoffen) enz..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 12 juli 2020 @ 21:02:05 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194059319
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:27 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat gaat men zeker ook doen in Mars..
Ik geloof dat ook met ruimtestation kan, maar dan bij aarde. Wellicht met een ruimtelift. Vanuit de station kan je gelijk naar mars en of asteriode gordel (grondstoffen) enz..
ik denk dat de mensen de naar Mars gaan nooit meer terug komen voor hun pensioen op te halen

https://www.telegraaf.nl/(...)-nooit-eerder-gezien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194060482
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik denk dat de mensen de naar Mars gaan nooit meer terug komen voor hun pensioen op te halen

https://www.telegraaf.nl/(...)-nooit-eerder-gezien
Je hebt mensen die graag avontuur te moet, maar ook mensen die uiteindelijk toch een heimwee heeft. Tenslotte wanneer er straks een eerste kind op mars geboren wordt, dan begint de probleem het. Die marskind zal wellicht nooit aarde kunnen bezoeken.. (Er is een mooie en leuke film van gemaakt "Space between us" ) Het is goed mogelijk dat mensen daarom toch naar aarde willen om een kind te maken en baren. Daarna naar mars..

Maar ja. Als ik door de geschiedenis van mensheid heen kijken. Zie ik juist dat meeste de reizen die door de mens gemaakt vaak in de eerste instantie een enkele rit zijn.
Bijvoorbeeld Columbus met zijn schip en vloot, ze gingen ook in een gedachte dat een enkele rit zou zijn. Ze vonden uiteindelijk Nieuwe wereld, dus er kwamen meer mensen naar nieuwe wereld toe. Pas daarna kon je weer naar Europa toe. Kortom Columbus keerde dus na een aantal jaren weer terug Europa in.

Ik verwacht daarom ook binnen tien jaar na de 1e voet op mars een peddelrit tussen aarde en mars.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 12 juli 2020 @ 21:48:38 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194060632
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:42 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je hebt mensen die graag avontuur te moet, maar ook mensen die uiteindelijk toch een heimwee heeft. Tenslotte wanneer er straks een eerste kind op mars geboren wordt, dan begint de probleem het. Die marskind zal wellicht nooit aarde kunnen bezoeken.. (Er is een mooie en leuke film van gemaakt "Space between us" ) Het is goed mogelijk dat mensen daarom toch naar aarde willen om een kind te maken en baren. Daarna naar mars..

Maar ja. Als ik door de geschiedenis van mensheid heen kijken. Zie ik juist dat meeste de reizen die door de mens gemaakt vaak in de eerste instantie een enkele rit zijn.
Bijvoorbeeld Columbus met zijn schip en vloot, ze gingen ook in een gedachte dat een enkele rit zou zijn. Ze vonden uiteindelijk Nieuwe wereld, dus er kwamen meer mensen naar nieuwe wereld toe. Pas daarna kon je weer naar Europa toe. Kortom Columbus keerde dus na een aantal jaren weer terug Europa in.

Ik verwacht daarom ook binnen tien jaar na de 1e voet op mars een peddelrit tussen aarde en mars.
Op Mars is het leven anders met minus 100 graden, daarom zal een kolonie op mars ook de diepte in moeten

en wel een paar honrderd meter diep

quote:
In winter, near the poles temperatures can get down to minus 195 degrees F (minus 125 degrees C).
A summer day on Mars may get up to 70 degrees F (20 degrees C) near the equator, but at night the temperature can plummet to about minus 100 degrees F (minus 73 C).Nov 30, 2017
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194060688
Mars is half zo groot als de aarde...wat moet de mens ermee?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 12 juli 2020 @ 21:53:33 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194060726
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:51 schreef cempexo het volgende:
Mars is half zo groot als de aarde...wat moet de mens ermee?
Om naar toe te vluchten als Denemarken onder drie meter zeewater staat of om als hub naar een volgend sterrenstelsel te dienen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194060771
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:51 schreef cempexo het volgende:
Mars is half zo groot als de aarde...wat moet de mens ermee?
Omdat het kan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194060877
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:56 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Omdat het kan.
Ik hou het maar op hobbyisme van een handjevol fanaten...de werkende burger betaalt wel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194061059
Ik snap dat het na de maan de meest logische vervolgstap is, maar Mars lijkt me nou echt geen klote aan.

Wat meer ontwikkelingen in snelheid om tzt wat probes te lancering richting aarde achtige planeten lijkt me dan wel weer 8-) . Maar gezien de afstanden vraag ik me af hoe dat zou moeten. Dichtstbijzijnde staat geloof ik op 4-5 lichtjaar -O-
pi_194061218
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik hou het maar op hobbyisme van een handjevol fanaten...de werkende burger betaalt wel.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
Ik snap dat het na de maan de meest logische vervolgstap is, maar Mars lijkt me nou echt geen klote aan.

Wat meer ontwikkelingen in snelheid om tzt wat probes te lancering richting aarde achtige planeten lijkt me dan wel weer 8-) . Maar gezien de afstanden vraag ik me af hoe dat zou moeten. Dichtstbijzijnde staat geloof ik op 4-5 lichtjaar -O-
Een mars is een mooie 1e stap voordat we buiten de stelsel kan reizen, want we moeten ook nog veel leren hoe we effectieve kan reizen door ruimte.
Mars is tevens ook een soort verzekering voor de mensheid. Wanneer aarde iets overkomt.. Nou ja.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194061263
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:19 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

[..]

Een mars is een mooie 1e stap voordat we buiten de stelsel kan reizen, want we moeten ook nog veel leren hoe we effectieve kan reizen door ruimte.
Mars is tevens ook een soort verzekering voor de mensheid. Wanneer aarde iets overkomt.. Nou ja.
Daarom een logische vervolgstap. De grens gaat steeds een stukje verder om tot nieuwe technologieën te komen. Je kunt niet ineens in het diepe
pi_194064592
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daarom een logische vervolgstap. De grens gaat steeds een stukje verder om tot nieuwe technologieën te komen. Je kunt niet ineens in het diepe
Geef eens een voorbeeld i.c. een verwachting van iets nieuws. Ik bedoel dus waar zijn niet tevreden mee, wat willen we er nieuw bij hebben, kunnen we dat niet op aarde vinden.

Kortom waar ligt de grens van ontdekken vs reeds aanwezig zijn. En wat is het prijskaartje ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 13 juli 2020 @ 08:33:56 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194064699
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:51 schreef cempexo het volgende:
Mars is half zo groot als de aarde...wat moet de mens ermee?
Koloniseren
  maandag 13 juli 2020 @ 08:47:01 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194064756
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:13 schreef tjoptjop het volgende:
Maar gezien de afstanden vraag ik me af hoe dat zou moeten. Dichtstbijzijnde staat geloof ik op 4-5 lichtjaar -O-
Ik durf wel te stellen dat we als soort nooit dit zonnestelsel zullen verlaten voor andere sterrenstelsels hoor. Lichtjaren overbruggen zit er volgens mij gewoon niet in (geenszins wetenschappelijk onderbouwd trouwens, ben gewoon pessimist).

[ Bericht 4% gewijzigd door Twiitch op 13-07-2020 08:52:23 ]
pi_194064912
quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat we als soort nooit dit zonnestelsel zullen verlaten voor andere sterrenstelsels hoor. Lichtjaren overbruggen zit er volgens mij gewoon niet in (geenszins wetenschappelijk onderbouwd trouwens, ben gewoon pessimist).
Je bent meer een realist.

In het algemeen 'denken' mensen dat wat de academische wereld onderzoekt ook belangrijk is voor de mens.

Dat is -volstrekte- onzin. Ter ondersteuning: onderzoek het gedrag van de leiding van het IPCC om hun eigen mensen te selecteren. En daarmee zichzelf en hun -persoonlijke- vrienden te strelen.

Een beetje anders denkende professoren en academici, ook ten gunste van de wetenschap, worden ontslagen. En zijn al ontslagen.

Follow the money !

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 13-07-2020 09:29:10 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194069169
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld i.c. een verwachting van iets nieuws. Ik bedoel dus waar zijn niet tevreden mee, wat willen we er nieuw bij hebben, kunnen we dat niet op aarde vinden.

Kortom waar ligt de grens van ontdekken vs reeds aanwezig zijn. En wat is het prijskaartje ?
- begrijpen hoe de sterren in elkaar zitten.
- een grondstoffen die niet op aarde voorkomt.
- dat mens boven dit dingen kan uitkomen (presentatie, kennis, vermogen).
- verzekering van zijn soort.

De ontwikkeling in de ruimtevaart zal in termijn vele voordelen opleveren voor aarde, denk aan de voedsel verbouwing, gezondheid, energie, materialen die we straks in allerlei dingen kan toepassen. Een mooie voorbeeld. de zonnepanelen, die is door ontwikkeld voor de ruimtestation, omdat dat effectief is. Achteraf gebleken is ook geschikt voor de huizen..
Water hergebruiken.. dat kunnen we ook op aarde doen. En nog meer.

In het begin zal men inderdaad veel geld door smijten, uiteindelijk zal je veel terug krijgen. Zie een investering. Of je schaft gewoon het geld af..

quote:
7s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat we als soort nooit dit zonnestelsel zullen verlaten voor andere sterrenstelsels hoor. Lichtjaren overbruggen zit er volgens mij gewoon niet in (geenszins wetenschappelijk onderbouwd trouwens, ben gewoon pessimist).
We kunnen inderdaad nu niet 4 lichtjaren overbrengen. Omdat we geen juiste technologie heeft. De kennis is er misschien wel. Daarvoor moeten we gaan onderzoeken, dus dingen uitvinden en mee experimenteren. Er zijn al een aantal mogelijkheden bedacht door wetenschappers.
We hebben nu al drie satellieten die op dit moment buiten onze zonnestelsel vliegt. Dat is al een begin.

Door de kolonisatie bij Mars, zullen men uiteindelijk op verschillende problemen die ontstaan gaan richten. bijv. reistijd, comfort, gezondheid (zwaartekracht vs niet zwaartekracht) en of communicatie.. Wanneer we dat weten overbruggen, zullen we pas naar buiten stelsel gaan kijken. Wat valt er daar te zien!

Je kan de nieuwsgierigheid van mens niet tegenhouden. Net als vele ontdekkingsreizigers. Ze hebben uiteindelijk allemaal iets bijzonder ontdekt en uiteindelijk het meegenomen naar huis.
Dankzij Columbus hebben we VS, Brazilië etc..

Kortom, zeg het nooit nooit.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 13 juli 2020 @ 15:06:43 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194069253
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:58 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

- begrijpen hoe de sterren in elkaar zitten.
- een grondstoffen die niet op aarde voorkomt.
- dat mens boven dit dingen kan uitkomen (presentatie, kennis, vermogen).
- verzekering van zijn soort.

De ontwikkeling in de ruimtevaart zal in termijn vele voordelen opleveren voor aarde, denk aan de voedsel verbouwing, gezondheid, energie, materialen die we straks in allerlei dingen kan toepassen. Een mooie voorbeeld. de zonnepanelen, die is door ontwikkeld voor de ruimtestation, omdat dat effectief is. Achteraf gebleken is ook geschikt voor de huizen..
Water hergebruiken.. dat kunnen we ook op aarde doen. En nog meer.

In het begin zal men inderdaad veel geld door smijten, uiteindelijk zal je veel terug krijgen. Zie een investering. Of je schaft gewoon het geld af..
[..]

We kunnen inderdaad nu niet 4 lichtjaren overbrengen. Omdat we geen juiste technologie heeft. De kennis is er misschien wel. Daarvoor moeten we gaan onderzoeken, dus dingen uitvinden en mee experimenteren. Er zijn al een aantal mogelijkheden bedacht door wetenschappers.
We hebben nu al drie satellieten die op dit moment buiten onze zonnestelsel vliegt. Dat is al een begin.

Door de kolonisatie bij Mars, zullen men uiteindelijk op verschillende problemen die ontstaan gaan richten. bijv. reistijd, comfort, gezondheid (zwaartekracht vs niet zwaartekracht) en of communicatie.. Wanneer we dat weten overbruggen, zullen we pas naar buiten stelsel gaan kijken. Wat valt er daar te zien!

Je kan de nieuwsgierigheid van mens niet tegenhouden. Net als vele ontdekkingsreizigers. Ze hebben uiteindelijk allemaal iets bijzonder ontdekt en uiteindelijk het meegenomen naar huis.
Dankzij Columbus hebben we VS, Brazilië etc..

Kortom, zeg het nooit nooit.
Als de mens stopt met nieuwsgierig zijn dan valt hij terug tot minder dan een varken , een soort vegetatieve toestand
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194069331
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:58 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

- begrijpen hoe de sterren in elkaar zitten.
- een grondstoffen die niet op aarde voorkomt.
- dat mens boven dit dingen kan uitkomen (presentatie, kennis, vermogen).
- verzekering van zijn soort.

De ontwikkeling in de ruimtevaart zal in termijn vele voordelen opleveren voor aarde, denk aan de voedsel verbouwing, gezondheid, energie, materialen die we straks in allerlei dingen kan toepassen. Een mooie voorbeeld. de zonnepanelen, die is door ontwikkeld voor de ruimtestation, omdat dat effectief is. Achteraf gebleken is ook geschikt voor de huizen..
Water hergebruiken.. dat kunnen we ook op aarde doen. En nog meer.

In het begin zal men inderdaad veel geld door smijten, uiteindelijk zal je veel terug krijgen. Zie een investering. Of je schaft gewoon het geld af..
[..]

We kunnen inderdaad nu niet 4 lichtjaren overbrengen. Omdat we geen juiste technologie heeft. De kennis is er misschien wel. Daarvoor moeten we gaan onderzoeken, dus dingen uitvinden en mee experimenteren. Er zijn al een aantal mogelijkheden bedacht door wetenschappers.
We hebben nu al drie satellieten die op dit moment buiten onze zonnestelsel vliegt. Dat is al een begin.

Door de kolonisatie bij Mars, zullen men uiteindelijk op verschillende problemen die ontstaan gaan richten. bijv. reistijd, comfort, gezondheid (zwaartekracht vs niet zwaartekracht) en of communicatie.. Wanneer we dat weten overbruggen, zullen we pas naar buiten stelsel gaan kijken. Wat valt er daar te zien!

Je kan de nieuwsgierigheid van mens niet tegenhouden. Net als vele ontdekkingsreizigers. Ze hebben uiteindelijk allemaal iets bijzonder ontdekt en uiteindelijk het meegenomen naar huis.
Dankzij Columbus hebben we VS, Brazilië etc..

Kortom, zeg het nooit nooit.
Dat wat je benoemt is vooral input (wat is er ja/nee aanwezig) en geen output (wat levert het op)
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194069812
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat wat je benoemt is vooral input (wat is er ja/nee aanwezig) en geen output (wat levert het op)
Natuurlijk begrijp ik dat je graag zeker wilt weten wat allemaal oplevert. Je wilt zeker geen risico nemen dat straks niks oplevert. Maar soms moet je gewoon een risico nemen.
Op dit moment levert de ruimtevaart al talrijk voordelen op voor aarde. Van huiskeuken spullen tot met satelliet data over grond.. GPS etc.. Dus ook economisch.

Beeld je zich voor wat zal straks allemaal opleveren wanneer men in Mars bevindt en gaan uitbreiden.

Stel je ervoor dat de ruimtevaart nadelig is voor economie of samenleving.
Elon zouden daarmee niet met Spacex komen en raket lanceren. Blijkbaar maken ze wel een winst op.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194070210
Zwaartekracht is voor sukkels. Het is tijd om O'Neill stations te bouwen in plaats van het idiote gedweep met Mars. Tegen de tijd dat we dat kunnen terraformen, kunnen we dat ook met de aarde doen.
pi_194070235
Tegen de tijd dat een jager ons in het donkere bos tegenkomt, wil ik als eerste kunnen schieten. Meer geld naar ruimteprojecten!
pi_194070277
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:46 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik dat je graag zeker wilt weten wat allemaal oplevert. Je wilt zeker geen risico nemen dat straks niks oplevert. Maar soms moet je gewoon een risico nemen.
Op dit moment levert de ruimtevaart al talrijk voordelen op voor aarde. Van huiskeuken spullen tot met satelliet data over grond.. GPS etc.. Dus ook economisch.

Beeld je zich voor wat zal straks allemaal opleveren wanneer men in Mars bevindt en gaan uitbreiden.

Stel je ervoor dat de ruimtevaart nadelig is voor economie of samenleving.
Elon zouden daarmee niet met Spacex komen en raket lanceren. Blijkbaar maken ze wel een winst op.
Dat verhaal ken ik, op persoonlijke titel zeg ik dat het een rationaliseringsproces is geworden, dwz nieuw materiaal koppelen aan het ruimtevaart verhaal. Wij gewone mensen als koper kunnen niet /nooit dit verifiëren
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 13 juli 2020 @ 16:20:52 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194070329
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat verhaal ken ik, op persoonlijke titel zeg ik dat het een rationaliseringsproces is geworden, dwz nieuw materiaal koppelen aan het ruimtevaart verhaal. Wij gewone mensen als koper kunnen niet /nooit dit verifiëren
Ach het is een hobby , voor iedereen op aarde, dat mag geld kosten ,
Misschien is dat wel de waarde van het space onderzoek het doet minder kwaad dan kernkoppen perfectioneren tot in het oneindige

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 16:25:57 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194070408
Deze eeuw zie ik het nog wel gebeuren dat we dmv solar sails, die ze nu ontwikkelen en testen, Alpha Centauri van dichterbij gaan bekijken.
Ook lijkt het mij wel tof als ze eens een rover sturen naar Europa :D Geen idee of daar op dit moment plannen voor zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194077736
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat verhaal ken ik, op persoonlijke titel zeg ik dat het een rationaliseringsproces is geworden, dwz nieuw materiaal koppelen aan het ruimtevaart verhaal. Wij gewone mensen als koper kunnen niet /nooit dit verifiëren
Even andere vraagje..
Zou je zelf naar mars willen? Een vakantietripje.

Andere users mogen ook deze vraag beantwoorden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194077840
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:25 schreef Nikonlover het volgende:
Deze eeuw zie ik het nog wel gebeuren dat we dmv solar sails, die ze nu ontwikkelen en testen, Alpha Centauri van dichterbij gaan bekijken.
Ook lijkt het mij wel tof als ze eens een rover sturen naar Europa :D Geen idee of daar op dit moment plannen voor zijn.
Volgens mij niet, althans niet openbaar.

Over een paar jaar wel een orbiter als die fucking SLS super heavy eens operationeel wordt. Falcon Heavy wordt nu als alternatief voorgesteld.
pi_194077855
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:37 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Even andere vraagje..
Zou je zelf naar mars willen? Een vakantietripje.

Andere users mogen ook deze vraag beantwoorden.
Nee, wat moet je daar doen.

De maan daarentegen O+
pi_194078007
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lliet-gaan-naar-mars

2024 is een window of opportunity, misschien de enigste voor de mensheid.
*Enige
Vakman pur sang
pi_194078252
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:27 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat gaat men zeker ook doen in Mars..
Ik geloof dat ook met ruimtestation kan, maar dan bij aarde. Wellicht met een ruimtelift. Vanuit de station kan je gelijk naar mars en of asteriode gordel (grondstoffen) enz..
Bij de aarde stikt het juist van het ruimte vuil. Een klein schroefje dat met een snelheid van enkele 1000m/s aankomt zeilen kan al flinke schade aanrichten. Een groot station in de buurt van de aarde gaat 'm niet worden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_194078322
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:19 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

[..]

Een mars is een mooie 1e stap voordat we buiten de stelsel kan reizen, want we moeten ook nog veel leren hoe we effectieve kan reizen door ruimte.
Mars is tevens ook een soort verzekering voor de mensheid. Wanneer aarde iets overkomt.. Nou ja.
Buiten het stelsel reizen is voorlopig echt niet iets wat we gaan bereiken. Wij gaan het in ieder geval echt niet meer meemaken. De afstanden zijn gewoon te groot daarvoor. Als je bedenkt dat een probe die we in de jaren 80 hebben afgeschoten nu pas de grens van ons zonnestelsel bereikt en bemande missies echt niet dezelfde snelheid hebben als een probe. Daarnaast, da's pas de grens van ons zonnestelsel. De dichtsbijzijnde zou proxima centauri zijn, die staat op 4.2 lichtjaar afstand. Met de huidige aandrijfsystemen zou dat ongeveer 73000 jaar duren voor we er zijn.

De afstand is ook een van de redenen waarom we hoogst waarschijnlijk geen buitenaards leven zijn tegen gekomen. Door waarschijnlijkheidstheorie is het zo goed als zeker dat er andere planeten zijn met geavanceerde vormen van leven. Een deel daarvan zal in een veel ouder deel van onze melkweg zitten en dus voorlopen op ons in hun ontwikkeling. Maar omdat de afstanden zo achterlijk absurd groot zijn ga je elkaar simpelweg nooit tegenkomen. Zelfs als je met de lichtsnelheid zou kunnen reizen zijn een hoop sterren nog altijd meer dan een mensenleven weg.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 14 juli 2020 @ 00:57:41 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194078437
Mensen sturen om het heelal te verkennen is vanwege de afstanden idd onzinnig.

Wanneer we General AI hebben ergens in 205x kunnen we dat sturen, dat zal praktisch hetzelfde zijn minus de nadelen. de GAI kan zijn bevindingen via lichtsnelheid terug naar de aarde sturen.

Tegen die tijd is Neuralink ook wel volwassen, ipv foto's zien we wat de GAI daadwerkelijk ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 14-07-2020 01:27:01 ]
pi_194078499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:32 schreef Harlon het volgende:

[..]

Buiten het stelsel reizen is voorlopig echt niet iets wat we gaan bereiken. Wij gaan het in ieder geval echt niet meer meemaken. De afstanden zijn gewoon te groot daarvoor. Als je bedenkt dat een probe die we in de jaren 80 hebben afgeschoten nu pas de grens van ons zonnestelsel bereikt en bemande missies echt niet dezelfde snelheid hebben als een probe. Daarnaast, da's pas de grens van ons zonnestelsel. De dichtsbijzijnde zou proxima centauri zijn, die staat op 4.2 lichtjaar afstand. Met de huidige aandrijfsystemen zou dat ongeveer 73000 jaar duren voor we er zijn.

De afstand is ook een van de redenen waarom we hoogst waarschijnlijk geen buitenaards leven zijn tegen gekomen. Door waarschijnlijkheidstheorie is het zo goed als zeker dat er andere planeten zijn met geavanceerde vormen van leven. Een deel daarvan zal in een veel ouder deel van onze melkweg zitten en dus voorlopen op ons in hun ontwikkeling. Maar omdat de afstanden zo achterlijk absurd groot zijn ga je elkaar simpelweg nooit tegenkomen. Zelfs als je met de lichtsnelheid zou kunnen reizen zijn een hoop sterren nog altijd meer dan een mensenleven weg.
De afstanden zijn idd nauwelijks te bevatten.

Als een uitermate geavanceerde beschaving op 350 lichtjaar zit (wat relatief gezien niet eens zo heel ver weg is). En stel zij hebben een telescoop waarop ze de aarde uitstekend kunnen zien. Dan zien zij op dit moment (mits op NL gericht) dus gewoon nog de republiek der Nederlanden :{

Gezien de hoeveelheid planeten in het heelal kán het toch niet anders dat er her en der al geavanceerde beschavingen zijn, laat staan leven in welke vorm dan ook?
pi_194078632
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:18 schreef RTR het volgende:
Ik heb mij altijd verbaasd over hoeveel geld ze letterlijk de ruimte inschieten en dan zou er een crisis aankomen hahaha trap er niet in.
Ja, stel je voor dat mensen 1 zelf weten wat ze doen met hun geld en 2 als jij een brood hebt waar je een maand mee moet doen met daarna een kans op meer eten. Eet je die dan in drie dagen op omdat je nu honger hebt of strijk je hem uit over de hele maand omdat de kans dan groter is dat je overleeft?
pi_194078666
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, wat moet je daar doen.

De maan daarentegen O+
Het is wel een goed verhaal opzich als je op Mars bent geweest. :7

Of überhaupt in een raket. _O_ Al is het maar een rondje om de aarde.
pi_194078939
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:37 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Even andere vraagje..
Zou je zelf naar mars willen? Een vakantietripje.

Andere users mogen ook deze vraag beantwoorden.
Nee, geen behoefte aan, het is mij te saai. Alleen reizen en op een kale vlakte zijn die gelijk is aan de -vele- foto's.

Niettegenstaande ben ik van nature een ontdekker en een ontwikkelaar.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 15 juli 2020 @ 00:07:43 #82
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194093536
Voor de Chinezen is het de eerste keer dat ze een rover sturen naar Mars. De Long March 5 (het is een heavy lift launch vehicle: HLV) raket is pas sinds vorig jaar in gebruik genomen na een vertraging van meerdere jaren. De eerste testvlucht was in 2016. De Long March 3B (het is een medium-lift launch vehicle: MLV, dat is een klasse van raketten onder de HLV) raket die ze vooral gebruiken om allerlei satellieten in de ruimte te plaatsen was niet krachtig genoeg voor een mars missie. Niet eens een rover. De Long March 5 raket (HLV) geeft ze opties die ze voor kort niet hadden zoals een ruimtestation in low earth orbit, rover richting een aantal planeten zoals Mars, een ruimtetelescoop in low earth orbit. De Amerikanen zijn veteranen op dat gebied. Dat doen ze al sinds de jaren 60. Niks nieuws voor ze. De Emiratis gebruiken niet hun eigen HLV-raket voor lancering maar maken gebruik van een buitenlandse raket en lanceerbasis. Zeer sanctiegevoelig. Beter alles in eigen handen of zoveel mogelijk. Als de Chinezen op die manier te werk zouden gaan dan gingen hun ambities heel snel in vlammen op vanwege sancties.

https://en.wikipedia.org/wiki/Long_March_5

https://en.wikipedia.org/wiki/Tianwen-1

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy-lift_launch_vehicle

quote:
Capaciteit van Chinese draagraketten

1. Super heavy-lift launch vehicle (SHLLV):
2. Heavy-lift launch vehicle (HLV): Long March 5 raket in 2016
3. Medium-lift launch vehicle (MLV): Long March 3 raket in 1984
4: Small-lift launch vehicle (SLMV): Long March 1 raket in 1970

China’s Mars mission at a test facility in Huailai, Hebei province, late last year.

Ja, ze oefenen op aarde met het landen van een rover. Eerste keer voor ze zo'n Mars-missie met een rover.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 15-07-2020 03:33:12 ]
pi_194094068
Waarom slaan we de maan over ?
I will do what i must !!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 08:38:11 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194095210
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juli 2020 01:35 schreef BoonDockSaint het volgende:
Waarom slaan we de maan over ?
Die slaan we niet over ;) Zoek eens op Artemis :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194096439
Wat is er zo fascinerend aan die planeet? In een hermetisch afgesloten bunker wonen kun je ook op aarde.
  woensdag 15 juli 2020 @ 10:19:00 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194096469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:16 schreef havanagila het volgende:
Wat is er zo fascinerend aan die planeet? In een hermetisch afgesloten bunker wonen kun je ook op aarde.
Ja wat was er fascinerend aan Amerika, met al die woeste indianen ,

Misschien als springplank naar de rest van het heelal , je kunt daar vrolijk experimenteren met kernraketten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194096654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 01:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De afstanden zijn idd nauwelijks te bevatten.

Als een uitermate geavanceerde beschaving op 350 lichtjaar zit (wat relatief gezien niet eens zo heel ver weg is). En stel zij hebben een telescoop waarop ze de aarde uitstekend kunnen zien. Dan zien zij op dit moment (mits op NL gericht) dus gewoon nog de republiek der Nederlanden :{

Gezien de hoeveelheid planeten in het heelal kán het toch niet anders dat er her en der al geavanceerde beschavingen zijn, laat staan leven in welke vorm dan ook?
Alleen al onze sterrenstelsel bevat al circa 200 miljard sterren (recente schattingen spreken zelfs van 400 miljard).
En het universum op zijn beurt bevat circa 200 miljard sterrenstelsels (en wellicht zelfs zo'n 10 keer zoveel).
En dan laten we de theorie van Multiversums nog even buiten beschouwing.

Onbevattelijke aantallen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194096655
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja wat was er fascinerend aan Amerika, met al die woeste indianen ,

Misschien als springplank naar de rest van het heelal , je kunt daar vrolijk experimenteren met kernraketten
Mars is wel kansloos als overlevingspost voor mensen.

Er is van alles niks.
De enige reden dat dit al decennia wordt bekeken als toevluchtsoord is dat het theoretisch mogelijk is om er te komen.

quote:
Of op een planeet leven mogelijk is, hangt volgens de huidige inzichten ervan af of er vloeibaar water op de planeet voorkomt. Hiervoor moet de baan van de planeet binnen de bewoonbare zone rond een ster liggen. Bij de zon ligt de Aarde binnen deze zone. Omdat Mars een halve astronomische eenheid buiten de zone ligt en een erg dunne atmosfeer heeft, komt er nauwelijks vloeibaar water op zijn oppervlak voor. De sporen van vloeibaar water uit het verleden laten echter zien dat de planeet potentieel wel in staat is om leven te herbergen. Het water op Mars lijkt echter te zuur en te zout te zijn geweest voor aardse vormen van leven.[60]

Waarschijnlijk vormen bij Mars het gebrek aan een magnetosfeer, ozonlaag en de extreem dunne atmosfeer een groter probleem. Op het planeetoppervlak heersen erg grote temperatuurverschillen, veel meteorieten verbranden niet als ze door de atmosfeer vallen en slaan daarom in. Op het oppervlak staat leven bloot aan schadelijke straling en er is onvoldoende luchtdruk om water vloeibaar te houden, vloeibaar water zou namelijk onmiddellijk verdampen. Daarnaast is Mars geologisch gezien inactief. Door het gebrek aan vulkanische activiteit zijn de chemische kringlopen die stoffen en mineralen uitwisselen tussen de korst, het binnenste van de planeet en de atmosfeer gestopt.[61]


[ Bericht 23% gewijzigd door Lospedrosa op 15-07-2020 10:40:31 ]
Vakman pur sang
pi_194096678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja wat was er fascinerend aan Amerika, met al die woeste indianen ,

Misschien als springplank naar de rest van het heelal , je kunt daar vrolijk experimenteren met kernraketten
Daar kon je gewoon ademhalen, drinken en een boerderijtje bouwen.

Reizen naar mars is duur, duurt lang, landen is enorm lastig, want wel een atmosfeer maar een enorm ijle, flinke straling en steriel.

En als je het zonnestelsel uit wil boeit het vrij weinig of je nou vanuit een baan om mars, de aarde, venus of de maan vertrekt.
  woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:57 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194096683
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mars is wel kansloos als overlevingspost voor mensen.
Er is van alles niks.
De enige reden dat dit al decennia wordt bekeken als toevluchtsoord is dat het theoretisch mogelijk is om er te komen.
Het is een uitdaging om er iets te maken , met verrekijkers observatoria , test labs
raketlanceerinstallaties op nucleair kracht waarbij Mars als Hub gaat dienen
Het is een beetje koud daar minus 100 graden in de winter en plus 20C op de equator in de zomer

Musk is hard op weg de rijkste man op aarde te worden en dan kan hij dat doen als hobby
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194096758
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:51 schreef cempexo het volgende:
Mars is half zo groot als de aarde...wat moet de mens ermee?
Denemarken is 9x kleiner dan Duitsland en toch ben je er gaan wonen.
pi_194096789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is een uitdaging om er iets te maken , met verrekijkers observatoria , test labs
raketlanceerinstallaties op nucleair kracht waarbij Mars als Hub gaat dienen
Het is een beetje koud daar minus 100 graden in de winter en plus 20C op de equator in de zomer

Musk is hard op weg de rijkste man op aarde te worden en dan kan hij dat doen als hobby
Ja maar waarom?
Vakman pur sang
  woensdag 15 juli 2020 @ 10:42:35 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194096808
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja maar waarom?
Omdat het kan
https://www.knmi.nl/kenni(...)en-haar-buurplaneten
Waarom vissen als je ze toch weer terug gooit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194096847
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik hou het maar op hobbyisme van een handjevol fanaten...de werkende burger betaalt wel.
Om een vergelijk te maken:

De USA gaf:

25 miljard uit aan ruimtevaart.
720 miljard uit aan het leger.

Het budget voor de Europese ruimtevaart (ESA) is in 2020 slechts 6,68 miljard Euro.
Het budget voor defensie in heel Europa is opgeteld zo'n 250 miljard Euro.

De werkende burger betaalt dus vooral voor vliegdekschepen, straaljagers, bommen en granaten.
  woensdag 15 juli 2020 @ 10:47:52 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194096880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Om een vergelijk te maken:

De USA gaf:

25 miljard uit aan ruimtevaart.
720 miljard uit aan het leger.

De werkende burger betaalt dus vooral voor vliegdekschepen, straaljagers, bommen en granaten.
Daarnaast is die 25 miljard gelijk aan wat Musk per jaar verdient momenteel , dus hij kan dat ook gewoon zelf financieren

En dat zal hij ook doen, gewoon omdat hij dat leuk vind

NASA heeft een budget van 35 miljard dit jaar en kon best zijn dat hij daar de helft zal incasseren met spaceX
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194097147
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik hou het maar op hobbyisme van een handjevol fanaten...de werkende burger betaalt wel.
Je zal altijd uitgaven houden waar een deel van de bevolking niet achter staat.

Zo betaal je ook mee aan snelwegen als je geen rijbewijs hebt.
Je betaalt mee aan zorg als je nooit ziek bent.
Je betaalt mee aan het OV ook al ga je nooit met de trein.
Je betaalt mee aan onderwijs al heb je geen kinderen.
Je betaalt mee aan ruimteonderzoek, al boeit het je geen ene moer.
Je betaalt mee aan defensie, al ben je pacifist.

Nederland geeft jaarlijks zo'n 100 miljoen uit aan ruimtevaart.
Dat is 0,9% van het budget van defensie, om maar een vergelijk te maken.

Dus als je wil klagen over "de betalende werkende burger", ruimtevaart kost je ¤11 per jaar, het leger kost je ¤1222 per jaar, zorg kost je ¤10.500 per jaar.

En aangezien jij in Denemarken woont, kost het je hier niets.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 11:12:18 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194097292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je zal altijd uitgaven houden waar een deel van de bevolking niet achter staat.

Zo betaal je ook mee aan snelwegen als je geen rijbewijs hebt.
Je betaalt mee aan zorg als je nooit ziek bent.
Je betaalt mee aan het OV ook al ga je nooit met de trein.
Je betaalt mee aan onderwijs al heb je geen kinderen.
Je betaalt mee aan ruimteonderzoek, al boeit het je geen ene moer.
Je betaalt mee aan defensie, al ben je pacifist.

Nederland geeft jaarlijks zo'n 100 miljoen uit aan ruimtevaart.
Dat is 0,9% van het budget van defensie, om maar een vergelijk te maken.

Dus als je wil klagen over "de betalende werkende burger", ruimtevaart kost je ¤11 per jaar, het leger kost je ¤1222 per jaar, zorg kost je ¤10.500 per jaar.

En aangezien jij in Denemarken woont, kost het je hier niets.
Zijn de Denen niet bezig met het opzetten van een eigen ruimtevaartprogramma? Dan is hij daar duurder uit dan onze 11 euro denk ik zomaar :+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:15:18 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194097358
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:12 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zijn de Denen niet bezig met het opzetten van een eigen ruimtevaartprogramma? Dan is hij daar duurder uit dan onze 11 euro denk ik zomaar :+
Alle EU landen doen mee met Eurosat
https://en.wikipedia.org/wiki/Ariane_(rocket_family)


https://www.spacepage.be/(...)elangrijke-lancering

quote:
Tientallen satellieten
De grootste en zwaarste satelliet die de Europese Vega raket tijdens deze lancering in de ruimte moet brengen, is de 150 kilogram zware Athena satelliet. Deze satelliet werd in opdracht van PointView Tech LLC. ontwikkeld door het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SS/Loral met als doel nieuwe technologie te testen die op termijn kan gebruikt worden voor het uitbouwen van een netwerk van satellieten die overal ter wereld breedband internet aanbieden. Opvallend aan dit project is dat het bedrijf PointView Tech LCC. een dochteronderneming is van Facebook. Een andere satelliet die tijdens deze lancering in een lage baan om de aarde moet gebracht worden is de 110 kilogram zware Canadese ESAIL satelliet. Deze kunstmaan zal gebruikt worden voor het volgen en monitoren van schepen met behulp van het Automatic Identification System (AIS) systeem.

Tijdens deze zestiende Vega lancering zal deze raket ook 26 kleine Flock-4 CubeSat satellieten in de ruimte brengen voor het Amerikaanse bedrijf Planet Labs. Dit bedrijf bouwt een netwerk uit van kleine aardobservatiesatellieten die elk niet meer wegen dan 5 kilogram en wil het volledige aardoppervlak dagelijks in beeld brengen om op deze manieren veranderingen of bijzonderheden sneller op te sporen. Ook een ander Amerikaans bedrijf, Swarm Technologies, stuurt met deze lancering 12 kleine satellieten de ruimte in. Deze SpaceBEE satellieten hebben elk een gewicht van ongeveer 1 kilogram en zullen gebruikt worden voor communicatiedoeleinden. Ook Slovenië zal dankzij deze lancering een eigen satelliet in een lage baan om de aarde hebben. Zo zal de Vega raket de vijf kilogram zware TRISAT lanceren die werd ontwikkeld door de universiteit van Maribor. Deze CubeSat is uitgerust met een SWIR camera waarmee de satelliet gedetailleerde beelden van het aardoppervlak kan maken.

Twee Belgische satellieten
Tijdens deze belangrijke lancering moet de zestiende Vega raket ook twee kleine Belgische satellieten in de ruimte brengen.
De eerste satelliet is PICASSO en is de eerste CubeSat-missie van het Koninklijk Belgisch Instituut voor Ruimte-Aeronomie (BIRA). PICASSO staat voor PICo-Satellite for Atmospheric and Space Science Observations.
In de klasse van kleine satellieten (satellieten met massa's kleiner dan 500 kg) vormen picosatellieten de categorie satellieten met een massa tussen 0,1 en enkele kg. Het CubeSat-ontwerp bestaat, in het geval van PICASSO, uit drie kubussen van 10 cm x 10 cm x 10 cm, met een totale massa van slechts 3,5 kg.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 11:16:02 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194097373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Alle EU landen doen mee met Eurosat
Los hiervan is Denemarken een eigen raket aan het ontwikkelen ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:18:52 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194097420
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Los hiervan is Denemarken een eigen raket aan het ontwikkelen ;)
Ariana ESA hoopt de kosten per lancering terug te brengen tot 90 miljoen
Space X schat de kosten nu op 15 miljoen per lancering

quote:
Kostprijs & contracten
Net zoals de ontwikkeling van de voorgaande Ariane raketten is ook deze realisatie een publiek private samenwerking waarvan het meeste budget afkomstig is van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA. Zo zou 2,8 miljard euro voor de ontwikkeling van de Ariane 6 afkomstig zijn van ESA. Daarnaast investeert de Europese ruimtevaartindustrie nog eens 400 miljoen euro in de ontwikkeling van de Ariane 6 en zijn diverse onderdelen. Verwacht wordt dat de ontwikkelingskosten nog kunnen oplopen tot ongeveer 5 miljard euro. Net als de Ariane 5 hopen ESA en het Europese lanceerbedrijf Arianespace dat de Ariane 6 een belangrijke speler gaat worden op de lanceermarkt. Om hierin te slagen zal de Ariane 6 en het Europese lanceerbedrijf Arianespace de concurrentie moeten aangaan met andere commerciële lanceerbedrijven als SpaceX die vandaag de dag steeds meer contracten binnen halen door de lage kostprijs van de draagraket. Arianespace hoopt de Ariane 6 raket dan ook te kunnen aanbieden op de markt aan een kostprijs van ongeveer 90 miljoen euro per lancering. De huidige Ariane 5 raket kost vandaag de dag tussen de 165 en 220 miljoen euro per lancering.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194097657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ariana ESA hoopt de kosten per lancering terug te brengen tot 90 miljoen
Space X schat de kosten nu op 15 miljoen per lancering
[..]

Uiteindelijk zeggen de lanceringskosten niet zoveel.
Je moet kijken naar de payload per lancering en dat omrekenen per kilo.

Overigens ziet Space X er ook in dat geval veel beter uit, vermoed ik zo ;)
pi_194099318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Uiteindelijk zeggen de lanceringskosten niet zoveel.
Je moet kijken naar de payload per lancering en dat omrekenen per kilo.

Overigens ziet Space X er ook in dat geval veel beter uit, vermoed ik zo ;)
Ariane heeft een beetje het probleem dat het min of meer een werkgelegenheidsproject is net als ULA. Dat werkte prima in een tijd zonder concurrentie maar blijkt nu vooral erg duur in zowel ontwikkeling als uitvoering tov een commercieel alternatief. Ik ben wel voorstander overigens wat Europa moet gewoon eigen lanceermogelijkheden hebben.

Ontwikkelingskosten voor NASA ligt een factor 10 hoger dan voor een bedrijf als SpaceX.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 13:14:04 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194099366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ariane heeft een beetje het probleem dat het min of meer een werkgelegenheidsproject is net als ULA. Dat werkte prima in een tijd zonder concurrentie maar blijkt nu vooral erg duur in zowel ontwikkeling als uitvoering tov een commercieel alternatief. Ik ben wel voorstander overigens wat Europa moet gewoon eigen lanceermogelijkheden hebben.

Ontwikkelingskosten voor NASA ligt een factor 10 hoger dan voor een bedrijf als SpaceX.
Als ze nou eens gaan kijken naar een herbruikbare raket ;) Nu is de ESA ook weer bezig met een wegwerpraket. Dit gaat nooit wat worden zo....
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194099488
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als ze nou eens gaan kijken naar een herbruikbare raket ;) Nu is de ESA ook weer bezig met een wegwerpraket. Dit gaat nooit wat worden zo....
Hier een interview (Duits) met de CEO van Ariane Groep -> https://www.spiegel.de/wi(...)icken-a-1207322.html hele interview is wat jelly. Ariane vind dat SpaceX maar een vervelende speler die hun markt van dikke overheidscontracten verpest :D

Engelse vertaling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is tekenend imho
quote:
SPIEGEL ONLINE: You once said that reusability is not worthwhile for Europe. How is that?

Charmeau: Let us say we had ten guaranteed launches per year in Europe and we had a rocket which we can use ten times - we would build exactly one rocket per year. That makes no sense. I can not tell my teams: "Goodbye, see you next year!"
Ariane is gewoon de ULA van Europa, een prijzig werkgelegenheidsproject wat om strategische redenen blijft bestaan.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 13:23:48 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194099529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hier een interview (Duits) met de CEO van Ariane Groep -> https://www.spiegel.de/wi(...)icken-a-1207322.html

Vertaling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is tekenend imho
[..]

Ariane is gewoon de ULA van Europa, een prijzig werkgelegenheidsproject wat om strategische redenen blijft bestaan.
Yep. En straks klagen als ze straks afgezien van subsidiesatellieten geen klanten meer hebben...... In Schotland en Denemarken zijn ze raketten aan het ontwikkelen en die zouden zomaar de zaak in Europa over kunnen nemen. Wat mij niet verkeerd lijkt, commerciele raketten in Europa
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194099540
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Yep. En straks klagen als ze straks afgezien van subsidiesatellieten geen klanten meer hebben...... In Schotland en Denemarken zijn ze raketten aan het ontwikkelen en die zouden zomaar de zaak in Europa over kunnen nemen. Wat mij niet verkeerd lijkt, commerciele raketten in Europa
Welke zijn dat?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 13:27:56 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194099597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Welke zijn dat?
https://www.skyrora.com/
Nu nog bezig met kleine raketten

https://copenhagensuborbitals.com/
Voorlopig alleen suborbital dus telt nog niet mee :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194099608
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:27 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

https://www.skyrora.com/
Nu nog bezig met kleine raketten

https://copenhagensuborbitals.com/
Voorlopig alleen suborbital dus telt nog niet mee :T
Leuk ^O^

En je moet ergens beginnen, hopelijk zit er muziek in.

En dat ESA ook eens met zoiets in zee gaat, want SpaceX heeft natuurlijk wel veel te danken gehad aan die NASA contracten waarmee ze ontwikkelingen konden financieren.
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:05:51 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194100160
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En dat ESA ook eens met zoiets in zee gaat, want SpaceX heeft natuurlijk wel veel te danken gehad aan die NASA contracten waarmee ze ontwikkelingen konden financieren.
Ja bleu origin wi ook een keer een klusje doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:41:27 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194103638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:20 schreef tjoptjop het volgende:
SPIEGEL ONLINE: You once said that reusability is not worthwhile for Europe. How is that?

Charmeau: Let us say we had ten guaranteed launches per year in Europe and we had a rocket which we can use ten times - we would build exactly one rocket per year. That makes no sense. I can not tell my teams: "Goodbye, see you next year!"
Het zijn toch de grotere ambities (42000 Starlink satellieten in de ruimte, Mars koloniseren) die Elon heeft die innovatie en kostenbesparing afdwingen. Zonder die ambities komt Arianne Group zo te zien niet vooruit.

Zelfde met de auto industrie, waarom veel geld investeren in electrische auto's als ICE auto's nog tientallen jaren uitgemolken kunnen worden.

En nu zijn alle auto fabrieken ingehaald en is Tesla de grootste (op de beurs althans) auto fabrikant ter wereld _O-
pi_194109363
Uit bronnen vernomen dat er duizenden Deense jongeren staan te popelen om naar Mars te vertrekken voor een beter huis en minder belasting en regels.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_194109371
quote:
2024 is een window of opportunity, misschien de enigste voor de mensheid
Das mooi kut want dat is echt veel te vroeg voor bemande missies naar Mars :')
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 16 juli 2020 @ 08:48:36 #113
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194109575
De ceo van ariane heeft wel een punt natuurlijk. Spacex is wat mij betreft niet veel anders dan een Amazon of ander groot tech bedrijf. Een monopoliepositie bemachtigen op wat voor manier dan ook en daarna flink gaan cashen. In dit geval nog kritieker omdat het ook om militair strategische technologie gaat.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:41:11 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194110109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:25 schreef Eufonie het volgende:
Uit bronnen vernomen dat er duizenden Deense jongeren staan te popelen om naar Mars te vertrekken voor een beter huis en minder belasting en regels.
Er gaat niet gebouwd worden op Mars dat mag niet van de provincies

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-07-2020 09:47:36 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194110163
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:25 schreef Eufonie het volgende:
Uit bronnen vernomen dat er duizenden Deense jongeren staan te popelen om naar Mars te vertrekken voor een beter huis en minder belasting en regels.
Ik zou wel gaan als er geen gezeik is over huidskleur religie of gender want daar word ik een beetje moe van
I will do what i must !!
pi_194110198
Gelijk alle communicatie met Aarde uitzetten zodat alle gekte kunnen vergeten en opnieuw beginnen _O_ _O_
I will do what i must !!
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:54:56 #117
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194110217
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:48 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik zou wel gaan als er geen gezeik is over huidskleur religie of gender want daar word ik een beetje moe van
Ik dacht dat jij ook een donkere homo was met lesbische gevoelens die graag in vrouwen kleren loopt , of was jij zwarte piet ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194110227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij ook een donkere homo was met lesbische gevoelens die graag in vrouwen kleren loopt , of was jij zwarte piet ?
Ik ben mij en ik ben vrij
I will do what i must !!
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:56:36 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194110235
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:56 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik ben mij en ik ben vrij
O ben jij gewoon jou, wat saai
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juli 2020 @ 10:17:15 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194110482
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Het zijn toch de grotere ambities (42000 Starlink satellieten in de ruimte, Mars koloniseren) die Elon heeft die innovatie en kostenbesparing afdwingen. Zonder die ambities komt Arianne Group zo te zien niet vooruit.

Zelfde met de auto industrie, waarom veel geld investeren in electrische auto's als ICE auto's nog tientallen jaren uitgemolken kunnen worden.

En nu zijn alle auto fabrieken ingehaald en is Tesla de grootste (op de beurs althans) auto fabrikant ter wereld _O-
De ambitie ontbreekt bij de overheid en dus NASA. Dat wat SpaceX nu aan het doen is had NASA veel eerder kunnen en moeten bereiken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:39:16 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194111405
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De ambitie ontbreekt bij de overheid en dus NASA. Dat wat SpaceX nu aan het doen is had NASA veel eerder kunnen en moeten bereiken.
NASA dat zijn ambtenaren , die hebben het geld en de plannen
Zelf doen ze niets meer
Alleen private partijen inhuren voor het raketwerk , best kans dat Boeing de volgende vlucht mag doen
Boeing is nog steeds prime contractor

https://www.reuters.com/a(...)h-2024-idUSKCN24G35R
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194111734
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:48 schreef nixxx het volgende:
De ceo van ariane heeft wel een punt natuurlijk. Spacex is wat mij betreft niet veel anders dan een Amazon of ander groot tech bedrijf. Een monopoliepositie bemachtigen op wat voor manier dan ook en daarna flink gaan cashen. In dit geval nog kritieker omdat het ook om militair strategische technologie gaat.
En dat is precies de reden dat ULA en Airbus Space overeind gehouden worden.
Die technologie moet je in eigen hand houden al was het maar om nieuwe icbm's te ontwikkelen.

Gezegd hebbende dat een meer commerciele EU variant wel mag ontstaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juli 2020 @ 12:16:35 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194111846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

NASA dat zijn ambtenaren , die hebben het geld en de plannen
Zelf doen ze niets meer
Alleen private partijen inhuren voor het raketwerk , best kans dat Boeing de volgende vlucht mag doen
Boeing is nog steeds prime contractor

https://www.reuters.com/a(...)h-2024-idUSKCN24G35R
Dat is juist het probleem, ze doen niets meer. Als ze de ontwikkeling van raketten binnenshuis hadden gehouden, dan zou het allemaal veel soepeler en goedkoper kunnen verlopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194112027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:48 schreef nixxx het volgende:
De ceo van ariane heeft wel een punt natuurlijk. Spacex is wat mij betreft niet veel anders dan een Amazon of ander groot tech bedrijf. Een monopoliepositie bemachtigen op wat voor manier dan ook en daarna flink gaan cashen. In dit geval nog kritieker omdat het ook om militair strategische technologie gaat.
Monopoliepositie gaat natuurlijk nooit lukken, om de door jou genoemde strategische reden. Ieder groot land of machtsblok wil eigen lanceermogelijkheden houden.

Overigens moet Ariane niet zo zeuren want in de jaren 90 deden begon het bij hen net zo. De Ariane5 werd door de kosten en laadmogelijkheden een zeer grote speler bij commerciële lanceringen. Die positie zijn ze nu kwijt aan het raken aan SpaceX.

Overigens wordt Ariane nog steeds gebruikt door commerciele partijen, want die zien ook wel dat 1 speler slecht nieuws is voor de toekomst.Maar het is niet meer op het niveau van de afgelopen 2 decennia.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juli 2020 @ 12:47:41 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194112358
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Monopoliepositie gaat natuurlijk nooit lukken, om de door jou genoemde strategische reden. Ieder groot land of machtsblok wil eigen lanceermogelijkheden houden.

Overigens moet Ariane niet zo zeuren want in de jaren 90 deden begon het bij hen net zo. De Ariane5 werd door de kosten en laadmogelijkheden een zeer grote speler bij commerciële lanceringen. Die positie zijn ze nu kwijt aan het raken aan SpaceX.

Overigens wordt Ariane nog steeds gebruikt door commerciele partijen, want die zien ook wel dat 1 speler slecht nieuws is voor de toekomst.Maar het is niet meer op het niveau van de afgelopen 2 decennia.
SpaceX kan redelijk goedkoop lanceren maar dan moet je wel aan de voorwaarden van het gewicht en omvang voldoen. Je kan er voor kiezen om een expendable F9 of FH in te huren maar dan moet je uiteraard wel de volle mep te betalen. Wat omvang betreft zal je moeten uitwijken naar een andere raket met grotere fairing.

Genoeg te lanceren voor andere bedrijven en raketten :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:09:28 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194113386
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem, ze doen niets meer. Als ze de ontwikkeling van raketten binnenshuis hadden gehouden, dan zou het allemaal veel soepeler en goedkoper kunnen verlopen.
Nee dat is niet waar, private partijen leveren het vervoer naar ISS voor een zeer lage prijs

Voor vervoer kunnen ze iedere keer weer kiezen wie het beste vervoer levert per KG
Momenteel is dat SpaceX , maar dat zal veranderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juli 2020 @ 14:19:32 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194113503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar, private partijen leveren het vervoer naar ISS voor een zeer lage prijs

Voor vervoer kunnen ze iedere keer weer kiezen wie het beste vervoer levert per KG
Momenteel is dat SpaceX , maar dat zal veranderen
Het is wel waar. Als SpaceX dit voor een lagere prijs kan, dan zou NASA met meer dan 60 jaar dat zeker moeten kunnen ;) Het is de verziekte ambtelijke organisatie en tientallen contracten met tig partijen die ieder een klein deel van een voertuig ontwikkelen die het zo duur en ingewikkeld maakt.

Als je het allemaal binnenshuis doet, alleen dan heb je al een enorme winst. Het is belachelijk wat bijvoorbeeld projecten als SLS of de Orion capsule kosten.

De kosten per KG is een recente beslissing en gaat om het Artemis programma. De partijen voor CRS en Commercial Crew zijn gekozen gaat niet om kosten per KG.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:26:06 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194115397
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:25 schreef Eufonie het volgende:
Uit bronnen vernomen dat er duizenden Deense jongeren staan te popelen om naar Mars te vertrekken voor een beter huis en minder belasting en regels.
Ik vraag me af wat de trigger gaat worden dat er 1000en mensen daadwerkelijk naar Mars emigreren. Vooruitzichten op een paar jaar ploeteren en dan rijk terug naar aarde komen? Een geheel nieuwe start van je leven maken? Een nucleaire 3e wereldoorlog waarna de aarde grotendeels onleefbaar is geworden?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juli 2020 @ 16:50:41 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194115752
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de trigger gaat worden dat er 1000en mensen daadwerkelijk naar Mars emigreren. Vooruitzichten op een paar jaar ploeteren en dan rijk terug naar aarde komen? Een geheel nieuwe start van je leven maken? Een nucleaire 3e wereldoorlog waarna de aarde grotendeels onleefbaar is geworden?
In de geschiedenisboeken komen in het rijtje ontdekkingsreizigers ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:10:51 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194116013
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de trigger gaat worden dat er 1000en mensen daadwerkelijk naar Mars emigreren. Vooruitzichten op een paar jaar ploeteren en dan rijk terug naar aarde komen? Een geheel nieuwe start van je leven maken? Een nucleaire 3e wereldoorlog waarna de aarde grotendeels onleefbaar is geworden?
Yerwijl ze ook lekker aan een zwembad in Turkije kunnen liggen in een all incklusive
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194116276
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het is wel waar. Als SpaceX dit voor een lagere prijs kan, dan zou NASA met meer dan 60 jaar dat zeker moeten kunnen ;) Het is de verziekte ambtelijke organisatie en tientallen contracten met tig partijen die ieder een klein deel van een voertuig ontwikkelen die het zo duur en ingewikkeld maakt.

Als je het allemaal binnenshuis doet, alleen dan heb je al een enorme winst. Het is belachelijk wat bijvoorbeeld projecten als SLS of de Orion capsule kosten.

De kosten per KG is een recente beslissing en gaat om het Artemis programma. De partijen voor CRS en Commercial Crew zijn gekozen gaat niet om kosten per KG.
Nee dat lukt ze dus niet, juist omdat het ook een overheidsorganisatie heeft. NASA zit in praktische elke staat, niet omdat ze dat nu zo graag willen maar omdat ze anders het budget niet door congres krijgen (lokale werkgelegenheid). Daarnaast de aanbestedingen en andere politieke overweging (hergebruik space shuttle onderdelen bijv)
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 11:37:43 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194157238
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194157271
Allemaal leuk en aardig, maar ik verwacht de komende 50 jaar een bemande reis naar Mars, en voordat we er ook maar iets van een Kolonie kunnen stichten zijn we ook nog wel 150 jaar verder. Er zijn gewoon zoveel uitdagingen dat de reis zelf nog wel minste probleem is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194157537
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
Mooi, hoe meer mensen naar Mars gaan. des beter.. Want er zal meer geld in ruimtevaart dus kans dat men in toekomst een nieuwe aandrijving zal testen, maar ook een diverse nieuwe technologie zal voort komen..

Oja, dan laat de boeren die reis maar maken, want het is geen prettige reis door de dag en nacht draaiende lawaaiige motoren. Boeren hebben we hier toch teveel.
pi_194157910
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

SpaceX kan redelijk goedkoop lanceren maar dan moet je wel aan de voorwaarden van het gewicht en omvang voldoen. Je kan er voor kiezen om een expendable F9 of FH in te huren maar dan moet je uiteraard wel de volle mep te betalen. Wat omvang betreft zal je moeten uitwijken naar een andere raket met grotere fairing.

Genoeg te lanceren voor andere bedrijven en raketten :)
Zijn er trouwens plannen voor een grotere fairing? Zeker voor een Falcon Heavy is het toch wel wat klein zou je zeggen.

Of gaan alle ontwikkelingen nu in BFR/Starship?
  zondag 19 juli 2020 @ 12:43:16 #136
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194158101
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn er trouwens plannen voor een grotere fairing? Zeker voor een Falcon Heavy is het toch wel wat klein zou je zeggen.

Of gaan alle ontwikkelingen nu in BFR/Starship?
Alles gaat op bfr. Het gaat om kilo's die je meestuurt niet zozeer om grote.
pi_194158236
Oude, bijna dode planeet. Weinig interessants te vinden daar.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 13:05:37 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194158390
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn er trouwens plannen voor een grotere fairing? Zeker voor een Falcon Heavy is het toch wel wat klein zou je zeggen.

Of gaan alle ontwikkelingen nu in BFR/Starship?
Er zijn inderdaad plannen voor een grotere fairing. SpaceX gaat deze grotere fairing nodig hebben voor oa de Lunar Gateway missies. De fairings worden dacht ik door een firma in Zwitserland gemaakt.
Zie plaatje:



Bron van plaatje: https://www.faa.gov/space(...)ram_Draft_EA_508.pdf
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194158735
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

Alles gaat op bfr. Het gaat om kilo's die je meestuurt niet zozeer om grote.
Er zijn natuurlijk ook ladingen waarbij het om formaat gaat en niet alleen om gewicht.

SpaceX zou bijv James Webb niet kunnen lanceren omdat die een hogere fairing nodig heeft dan de huidige F9/FH fairing.

quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad plannen voor een grotere fairing. SpaceX gaat deze grotere fairing nodig hebben voor oa de Lunar Gateway missies. De fairings worden dacht ik door een firma in Zwitserland gemaakt.
Zie plaatje:

[ afbeelding ]

Bron van plaatje: https://www.faa.gov/space(...)ram_Draft_EA_508.pdf
^O^

FH blijft de komende tijd dus nog wel even doorvliegen
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 14:12:30 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194159291
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 13:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook ladingen waarbij het om formaat gaat en niet alleen om gewicht.

SpaceX zou bijv James Webb niet kunnen lanceren omdat die een hogere fairing nodig heeft dan de huidige F9/FH fairing.
[..]

^O^

FH blijft de komende tijd dus nog wel even doorvliegen
Yep. Voorlopig blijft FH nog wel even vliegen :) Afgezien van de 4 vluchten (3 in 2021 en 1 in 2022) zijn er iig twee vluchten geboekt voor bevoorrading van Lunar Gateway met een Dragon XL. Mogelijk gaat FH ook een rol spelen bij de bouw van Lunar Gateway maar dat is nog niet zeker.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194159672
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:00 schreef torentje het volgende:

[..]

Oja, dan laat de boeren die reis maar maken, want het is geen prettige reis door de dag en nacht draaiende lawaaiige motoren. Boeren hebben we hier toch teveel.
De reis is tijdelijk.. En juist niet lawaaiig, alleen moment waar je gelanceerd en of geland wordt is de lawaaiig.
De eerste boer op Mars wordt juist een groentebouwers.. ze sturen dus vegetarisch mensen voorruit op. Pas veel later sturen ze een dieren op.
Dus we zullen komende jaren nog steeds zitten met boeren.. We hebben idd te veel veehouders.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 14:55:56 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194160134
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

De reis is tijdelijk.. En juist niet lawaaiig, alleen moment waar je gelanceerd en of geland wordt is de lawaaiig.
De eerste boer op Mars wordt juist een groentebouwers.. ze sturen dus vegetarisch mensen voorruit op. Pas veel later sturen ze een dieren op.
Dus we zullen komende jaren nog steeds zitten met boeren.. We hebben idd te veel veehouders.
Het vlees op Mars zal lab-grown meat worden ;)

De broer van Elon Musk is bezig met het ontwikkelen van containers waarin groente verbouwd kan worden. Zal mij niets verbazen als deze containers ook gebruikt gaan worden op Mars:
https://squarerootsgrow.com/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194160348
quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het vlees op Mars zal lab-grown meat worden ;)
Dat gaat ook komen, al moeten men eerst deze nieuwe ontwikkeling goed uittesten voordat aan consumenten en Martianen mogen voeren. Het zou mij niet verbazen wanneer we binnenkort in de midden steden een zulke vleeslab aantreffen.

Doordat men naar Mars willen, willen ze ook aardse voedsel meenemen. Natuurlijk is dat hele onderneming met een aantal dieren. In plaats van dat ze hebben het vleeslab hiervoor uitgevonden.
Het betekent dat hele onderneming de kolonisatie in Mars al direct mogelijk voordelen opleveren voor Aardse economie en ontwikkeling.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194162112
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

De reis is tijdelijk.. En juist niet lawaaiig, alleen moment waar je gelanceerd en of geland wordt is de lawaaiig.
De eerste boer op Mars wordt juist een groentebouwers.. ze sturen dus vegetarisch mensen voorruit op. Pas veel later sturen ze een dieren op.
Dus we zullen komende jaren nog steeds zitten met boeren.. We hebben idd te veel veehouders.
Zou mooi zijn als men alle boeren naan mars zou krijgen, want die hebben met hun motoren ervoor gezorgd dat men bij de kassa's de koningen niet hoort.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 22:00:58 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194168105
Livestream start over 30 minuten:

Voor wie niet kan wachten, ze zijn hier al live maar dan wel met arabisch commentaar :T :
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 19 juli 2020 @ 22:19:03 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194168438
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 14:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

De reis is tijdelijk.. En juist niet lawaaiig, alleen moment waar je gelanceerd en of geland wordt is de lawaaiig.
De eerste boer op Mars wordt juist een groentebouwers.. ze sturen dus vegetarisch mensen voorruit op. Pas veel later sturen ze een dieren op.
Dus we zullen komende jaren nog steeds zitten met boeren.. We hebben idd te veel veehouders.
We gaan daar soja verbouwen dan hoeft men dat ook niet uit de platgebrande regenwouden te haen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 juli 2020 @ 22:19:58 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194168453
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:52 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
Oude, bijna dode planeet. Weinig interessants te vinden daar.
Nuke the pools and create life,
Elon Musk for god
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194168941
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nuke the pools and create life,
Elon Musk for god
Idee dat je met een kernexplosie op Mars willen afsteken. Is beetje vergezochte.
Straks is de lucht en water besmet met radioactieve straling van onze ontplofte kernbom. Daar kunnen we niets mee doen.

Er zijn ook prima alternatieven, maar dat kostte ook tijd..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194168950
Als je de film The Martian hebt gezien, kan ik mij niet voorstellen dat je staat te trappelen om daar een leven op te bouwen.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:50:11 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194168957
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:48 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Idee dat je met een kernexplosie op Mars willen afsteken. Is beetje vergezochte.
Straks is de lucht en water besmet met radioactieve straling van onze ontplofte kernbom. Daar kunnen we niets mee doen.

Er zijn ook prima alternatieven, maar dat kostte ook tijd..
De zon heeft 100.0000 kernexplosies per seconde

in de ruimte is een kernexplosie het ontsteken van een lucifer


When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 23:02:35 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194169146
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 19 juli 2020 @ 23:13:35 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194169294
Ff kieken of ie ontploft.
Haters everywhere but I don't really care.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 23:19:10 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194169374
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:13 schreef matthijst het volgende:
Ff kieken of ie ontploft.
Ik hoop het niet... Het is een satelliet die ons interessante data geeft!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 23:19:37 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194169382
Wel gaaf die oliesjeik pakkies in mission control _O-

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 23:41:34 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194169680
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 23:57:32 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194169856
T- 1 minute *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 juli 2020 @ 23:59:15 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194169871
Daar gaat ie _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 juli 2020 @ 00:01:26 #158
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194169896
Dope, 7 maanden wachten nu?
Haters everywhere but I don't really care.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 00:02:08 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194169909
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juli 2020 @ 00:11:55 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194170002
Ik ga pitten. Ik hoor morgen wel of t verder goed is gegaan :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 juli 2020 @ 16:07:52 #161
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_194177916
quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:19 schreef Nikonlover het volgende:
Wel gaaf die oliesjeik pakkies in mission control _O-

[ afbeelding ]
Dit id de echte mission control niet.
Die is namelijk bemenst door blanken en Aziaten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 19:23:20 #162
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194211331
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hier een interview (Duits) met de CEO van Ariane Groep -> https://www.spiegel.de/wi(...)icken-a-1207322.html hele interview is wat jelly. Ariane vind dat SpaceX maar een vervelende speler die hun markt van dikke overheidscontracten verpest :D

Engelse vertaling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is tekenend imho
[..]

Ariane is gewoon de ULA van Europa, een prijzig werkgelegenheidsproject wat om strategische redenen blijft bestaan.
:N :N

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:32:02 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194212612
Rip Ariane Group, je eigen Europese ruimtevaart industrie helpen is nobel maar met 2,8 miljard minder budget zou ik gewoon kiezen voor de goedkoopste oplossing: via SpaceX lanceren.
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:35:08 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194212658
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit id de echte mission control niet.
Die is namelijk bemenst door blanken en Aziaten.
Lol idd ja, zo ziet een mission control eruit:



Als je goed naar het plaatje kijkt zie dat het meer voor de PR is en dat geen van hen echt iets doet :X
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 juli 2020 @ 20:38:39 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194212741
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit id de echte mission control niet.
Die is namelijk bemenst door blanken en Aziaten.
Mission control van de raket ja ;) Dit is mission control van de satelliet ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 08:02:28 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194217485
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 08:02:53 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194217489
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2020 @ 08:11:00 #168
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194217536
quote:
Filmpje dat stopt op het moment dat de rookwolk er onder vandaan klapt en de lancering begint _O-

Wat een kutkwaliteit van die Chinezen _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 09:14:40 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194218009
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Filmpje dat stopt op het moment dat de rookwolk er onder vandaan klapt en de lancering begint _O-

Wat een kutkwaliteit van die Chinezen _O-
Ja, heel amateuristisch die beelden :) Ook bizar dat de cameraman vlak voor de lancering even zn camera gaat verstellen :') Dan doet de NASA, SpaceX en anderen het toch een stuk beter. Ook hebben we hier gelukkig livestreams van Everyday Astronaut, NSF, etc. We zijn dus niet afhankelijk van de overheden zoals in China :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Starhopper op 23-07-2020 09:55:52 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:22:31 #170
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:49:24 #171
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_194218372
Gaat druk worden over 6-7 maanden bij Mars.
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:41:30 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194227627
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:49 schreef xzaz het volgende:
Gaat druk worden over 6-7 maanden bij Mars.
Straks blijkt Mars helemaal uit diamanten en goud te bestaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194230823
Rusland stelt teleur. Die doen eigenhandig helemaal niks op dit gebied.
Toch is de techniek die Chinezen nu omhoogschieten enigszins Russisch (Sovjet origine).
pi_194234498
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:37 schreef Gruj0 het volgende:
Rusland stelt teleur. Die doen eigenhandig helemaal niks op dit gebied.
Toch is de techniek die Chinezen nu omhoogschieten enigszins Russisch (Sovjet origine).
Hoe lang is een techniek nog enigszins Russisch? Ik denk dat vanaf 1969 Rusland (de toenmalige USSR) geen technische gegevens meer aan China heeft uitgewisseld.
pi_194235282
Dat nieuwe wagentje die Amerika binnenkort lanceert is wel cool, die heeft ook een kleine heli aan boord
pi_194241925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Hoe lang is een techniek nog enigszins Russisch? Ik denk dat vanaf 1969 Rusland (de toenmalige USSR) geen technische gegevens meer aan China heeft uitgewisseld.
Je vergist je. Na de val van de Sovjet Unie is heel wat Sovjet-Russische techniek die kant op gegaan voor het geld.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 27 juli 2020 @ 19:30:42 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194283217
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194283658
Hopelijk doet deze wagen veel beter dan voorgang. Die hadden probleem met vastlopend wielen door de zand..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 08:12:45 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194318519
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 12:32:08 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194321924
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:40:40 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194322848
*O* Geweldige missie dit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 13:42:28 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194322876
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
*O* Geweldige missie dit.
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
*O* Geweldige missie dit.
:Y :Y
Hopelijk is de landing op Mars over een paar maandjes succesvol!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:43:40 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194322897
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

:Y :Y
Hopelijk gaat de landing op Mars over een paar maandjes succesvol!
Na hoelang gaat dat helicopter ding eigenlijk vliegen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 13:47:40 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194322955
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Na hoelang gaat dat helicopter ding eigenlijk vliegen?
Ongeveer 2,5 maand na de landing :)

The helicopter will remain encapsulated on the rover's belly for the next year and will be deployed around the beginning of May — roughly two-and-a-half months after Perseverance's landing. Once the rover drives about 330 feet (100 meters) away and the helicopter undergoes an extensive systems check, it will execute a flight-test campaign for up to 30 days.

https://mars.nasa.gov/new(...)-perseverance-rover/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 13:50:09 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194322994
Daar gaat ie!!!!!!! *O* *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:51:18 #186
481998 K21
Cappuccino
pi_194323016
*O* *O* *O*
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:53:06 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194323049
Niet meer gewend geen livestreams op de raket zelf te hebben :P

edit: toch wel :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:53:39 #188
481998 K21
Cappuccino
pi_194323055
Ben trouwens precies op tijd thuis. Zette de stream aan en ze waren bij "..two, one" van de countdown. :D
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 13:53:55 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194323059
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niet meer gewend geen livestreams op de raket zelf te hebben :P
ULA heeft er wel camera's op zitten. Geen idee waarom ze het nu niet laten zien.

Edit: we hebben beeld :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:54:26 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194323069
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:53 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

ULA heeft er wel camera's op zitten. Geen idee waarom ze het nu niet laten zien.

Edit: we hebben beeld :T
Ja zag het net :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:01:42 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194323192
Ik geloof het verder wel :P Nu wachten :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:04:35 #192
481998 K21
Cappuccino
pi_194323245
Veritasium _O_ _O_
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 15:40:46 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194324684
en nu is het een paar maanden wachten :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194325081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:53 schreef K21 het volgende:
Ben trouwens precies op tijd thuis. Zette de stream aan en ze waren bij "..two, one" van de countdown. :D
Er werd even op je gewacht ;)
Moeten zij weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')