abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2020 @ 12:32:29 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194050452
Bijna verkiezingen, dus hoe zien jullie de nieuwe coalitie zitten?

Hoop dit jaar op een VVD-CDA coalitie met iemand anders erbij.

Hoop dat de groei qua zetels ook de komende maanden doorzet voor deze partijen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194050516
Een voortgang van de huidige coalitie vind ik denk ik het meest ideaal. Maar alles met VVD/CDA/PvdA/GL en het liefste natuurlijk CU en als het nodig is D66 is wel prima. 3 of 4 partijen uit die 6 dus.

Mijn ideale coalitie (iets van CU, CDA, PvdA en GL, oid) gaat hem niet worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 12 juli 2020 @ 12:40:10 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194050548
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:37 schreef Hanca het volgende:
Een voortgang van de huidige coalitie vind ik denk ik het meest ideaal. Maar alles met VVD/CDA/PvdA/GL en het liefste natuurlijk CU en als het nodig is D66 is wel prima. 3 of 4 partijen uit die 6 dus.

Mijn ideale coalitie (iets van CU, CDA, PvdA en GL, oid) gaat hem niet worden.
Heb sowieso het liefst de VVD erin en gaat m ook worden (staan nu op 41 zetels)

Denk dat de huidige coalitie het niet heel lang meer gaat volhouden.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194050593
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:40 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Denk dat de huidige coalitie het niet heel lang meer gaat volhouden.
Die houdt het iig tot aan de verkiezingen en de demissionaire periode daarna.

Ik ben het met je eens dat VVD sowieso in de coalitie komt. CDA dus ook, want VVD gaat niet zonder CDA. En dan minstens 2 uit PvdA, GL, D66 en CU. De eerste 2 gaan elkaar niet los laten, dus ik denk dat die ook sowieso beide in de coalitie komen.

VVD, CDA, PvdA en GL lijkt me dus verreweg het meest waarschijnlijk. En dan alleen als het nodig is nog D66 of CU. Maar je vroeg niet naar meest waarschijnlijk, maar naar wat je hoopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 12:46:30 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194050616
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:40 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Heb sowieso het liefst de VVD erin en gaat m ook worden (staan nu op 41 zetels)

Denk dat de huidige coalitie het niet heel lang meer gaat volhouden.
Een jaar voor de vorige verkiezingen stond de PVV boven de 40. Ik zou terughoudend zijn over wat er nu uit polls komt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194051029
Die uitzuigers hebben hun langste tijd wel gehad.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194052550
quote:
11s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:32 schreef Mikeytt het volgende:
Bijna verkiezingen, dus hoe zien jullie de nieuwe coalitie zitten?
Welke nieuwe coalitie?
quote:
Hoop dit jaar op een VVD-CDA coalitie met iemand anders erbij.
Ok, welke partij dan
quote:
Hoop dat de groei qua zetels ook de komende maanden doorzet voor deze partijen.
vvd zakt toch in peilingen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 juli 2020 @ 16:22:05 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194054096
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welke nieuwe coalitie?
[..]

Ok, welke partij dan
[..]

vvd zakt toch in peilingen?
Van na de nieuwe verkiezingen.

Welke partij maakt me niet zo veel uit, zolang het niet de PVV of FvD is. VVD-CDA zullen toch het meeste in te brengen hebben.

VVD is al maanden aan het stijgen. Alleen juni is een kleine zakking te zien. Ze stonden op 44 zetels, hoger dan ooit onder Rutte.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 16:27:30 #9
236264 crew  capricia
pi_194054213
Denk dat de VVD nog wel zou kunnen gaan zakken als ze akkoord gaan met dat herstelfonds.
Definitely not CIA
pi_194054926
quote:
11s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:32 schreef Mikeytt het volgende:
Bijna verkiezingen, dus hoe zien jullie de nieuwe coalitie zitten?

Hoop dit jaar op een VVD-CDA coalitie met iemand anders erbij.

Hoop dat de groei qua zetels ook de komende maanden doorzet voor deze partijen.
Drie partijen is gezien de versplintering in de eerste kamer geen reële optie volgens mij.
  zondag 12 juli 2020 @ 16:54:35 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194054960
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Drie partijen is gezien de versplintering in de eerste kamer geen reële optie volgens mij.
Als het CDA de stijgende trend behoudt, zou het goed mogelijk kunnen zijn.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194054983
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als het CDA de stijgende trend behoudt, zou het goed mogelijk kunnen zijn.
Nee, want dan heb je nog minstens 2 partijen steeds nodig om in de eerste kamer een meerderheid te vinden. Heb je dus een heel instabiel kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194054989
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als het CDA de stijgende trend behoudt, zou het goed mogelijk kunnen zijn.
Er zijn geen drie partijen die samen een meerderheid hebben in de eerste kamer. Zonder vierde partijen heb je een vleugellam kabinet.
pi_194055028
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn geen drie partijen die samen een meerderheid hebben in de eerste kamer. Zonder vierde partijen heb je een vleugellam kabinet.
Ook met 4 partijen trouwens niet, de grootste 4 redelijke partijen (VVD, CDA, GL, D66) komen maar aan 35 (en met PvdA ipv D66 aan 34). Kun je wel wisselend steun zoeken bij D66/PvdA, SP, CU of Otten+SGP.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194055050
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook met 4 partijen trouwens niet, de grootste 4 redelijke partijen (VVD, CDA, GL, D66) komen maar aan 35.
Ik voorspel lange onderhandelingen.
pi_194056171
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Van na de nieuwe verkiezingen.
Welke coalitie is dit dan? Want als ik dat niet weet kan ik ook niet zeggen wat ik ervan vind.
quote:
Welke partij maakt me niet zo veel uit, zolang het niet de PVV of FvD is. VVD-CDA zullen toch het meeste in te brengen hebben.
Dat is nog helemaal niet bekend. Een tijdje terug was de SP heel groot in de peilingen en bij de verkiezingen bleven ze amper in de 2de kamer
quote:
VVD is al maanden aan het stijgen. Alleen juni is een kleine zakking te zien. Ze stonden op 44 zetels, hoger dan ooit onder Rutte.
als ze tot de verkiezingen kleine zakkingen blijven behouden dan kan het zomaar zijn dat ze niet meer de grootste zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194056299
17 maart 2021 is ‘bijna’? Enfin, zou me niet te veel blindstaren op de huidige peilingen Mikey. Het ‘staatsman Rutte-effect’ tijdens corona heeft de VVD goed gedaan. De vraag is hoe dat volgend jaar nog is.
  zondag 12 juli 2020 @ 22:57:44 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194062062
We kunnen wel eens over links proberen misschien? Omdat het al 40 jaar over rechts gaat en mensen nogal ontevreden lijken, eens een keer wat anders proberen.
pi_194064433
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:57 schreef VoMy het volgende:
We kunnen wel eens over links proberen misschien? Omdat het al 40 jaar over rechts gaat en mensen nogal ontevreden lijken, eens een keer wat anders proberen.
Waar haal je dat vandaan? Zou Rutte op 41 zetels staan omdat mensen ontevreden zijn?

De meeste mensen zijn wel gewoon tevreden, dat zijn alleen niet de schreeuwers die je hoort op twitter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 juli 2020 @ 22:02:48 #20
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194120667
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:57 schreef VoMy het volgende:
We kunnen wel eens over links proberen misschien? Omdat het al 40 jaar over rechts gaat en mensen nogal ontevreden lijken, eens een keer wat anders proberen.
Goed idee lekker pvda groenlinks sp.
Lekker deugen neer vluchtelingen binnen harken ongeschikte mensen op belangrijke functies zetten vanwege een of andere minderheids doelstelling.

Meerderheid Nederland is rechts deal with it.
T is alleen jammer dat VVD van zijn liberale roots is afgedwaald.

Want VVD gaat ook mee in die groene waanzin en een steeds maar grotere overheid.

Maar over algemeen nee ben het niet eens met het beleid rond t heersende griep virus

Maar terugkijkend over de laatste jaren VVD ben ik elk jaar rijker geworden en meer te besteden of dat aan de overheid ligt valt te betwisten maar ik ben tevreden.

En nee solidariteit voor de minder bedeelde heb ik niet maar ja ik ben dan ook geen sjw aanhanger

[ Bericht 11% gewijzigd door Nicksanders op 16-07-2020 22:14:23 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194122883
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 22:02 schreef Nicksanders het volgende:

T is alleen jammer dat VVD van zijn liberale roots is afgedwaald.
Vind je zo min mogelijk migranten toelaten een liberale norm ?
liberaal = geen protectionisme, open grenzen, vrijheid van reizen, vrij handelsverkeer, vrij ondernemerschap, mensen worden niet door overheden betutteld wbt waar ze wonen en werken ... althans, dat zeggen liberalen vaak
quote:
En nee solidariteit voor de minder bedeelde heb ik niet

Dat is het egoisme wat meekomt in conservatief liberalisme

De kritiek op de VVD vanuit de broeiende kringen rechts van haar , is dat de VVD onvoldoende doet aan identiteitspolitiek . Dit is geen kritiek vanuit liberale waarden

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 17-07-2020 09:34:13 ]
  vrijdag 17 juli 2020 @ 09:55:21 #22
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194125106
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 00:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind je zo min mogelijk migranten toelaten een liberale norm ?
liberaal = geen protectionisme, open grenzen, vrijheid van reizen, vrij handelsverkeer, vrij ondernemerschap, mensen worden niet door overheden betutteld wbt waar ze wonen en werken ... althans, dat zeggen liberalen vaak
[..]

Dat is het egoisme wat meekomt in conservatief liberalisme

Volgens mij is de VVD van oorsprong een conservatief-liberale partij die graag onder andere strenge immigratieregels willen.
Maar van mij is zolang het land het trekt en er de ruimte is iedereen welkom.
Mits ze zich aanpassen en voor hun zelf zorgen expats bijvoorbeeld.

Maar ik ben wel voorstander van strenge immigratieregels en ben sceptisch over multiculturalisme.

Want er worden ook genoeg kanslozen binnengehaald die na jaren nog niet werken en alleen overlast veroorzaken.

Dus nee van mij hoeven overheden zich niet te bemoeien met waar mensen wonen en of werken echter zich ook niet met bemoeien met als jij niet in staat bent je eigen broek op te houden in plaats van aan een staatsinfuus hangen.

Wel met criminaliteit dus de overlast veroorzakende vluchtelingen die al dan wel of niet in afwachting zijn meteen terug sturen en waarom zouden wij ze meteen bed bad brood moeten geven.
Als jij een bestaan in Nederland wilt opbouwen prima ben je welkom pas je aan en laat zien wat je plan is hoe ga je dat doen (zoek werk voor je komt of zoveel spaargeld) zoals in Australië.
Oorlogsslachtoffers zijn wat anders maar die kun je beter in de regio opvangen maar 9 van de 10 zijn geen oorlogsslachtoffers maar puur gelukzoekers.

Je kan dat egoïstisch noemen dat mag lig er niet wakker van ik lig niet wakker van alle problemen elders in de wereld en de armoede als ik dat wel zou doen slaap ik nooit meer.

Overheid moet zich inderdaad bijna nergens mee bemoeien.

Wegen kan want openbaar en wegenbelasting prima
Buurten/wijken parkjes/speelplaatsen etc. via gemeentelijke belastingen
Zorg via zorgpremie en via werk (wat al zo is) of marktwerking dan goed is valt over te twisten.
Waarom moet de overheid drie staatszenders hebben één is voldoende.
Als Nederland 2 en 3 bestaansrecht heeft overleeft het de markt wel net als RTL dat doet.

Maar waarom zou de overheid zich namens mij mijn belastinggeld uitgeven aan kunst en of cultuur en uiteraard ook voetbal en of elk ander sport.
Waarom zouden ze mijn geld uitgeven aan banenlanden in Zuid-Europa of in bodemloze putten als Afrika.

Om nog maar te zwijgen over alle overbetaalde mislukte IT projecten en zoals laatst miljoenen voor vervangen van een bordje langs de snelweg wat dan overigens wel weer overheids (gezamenlijke zaken is) maar de prijs sloeg nergens op.

Waarom moet de overheid KLM overeind houden.
Het is een vliegtuigmaatschappij.

Als ze failliet zijn is dat voor jouw misschien de kans om goedkoop vliegtuigen op te kopen en slots te huren op Schiphol.
Of ik nou met KLM of met Bluesdudeair vlieg naar de USA maakt mij niet uit gaat erom dat je mij veilig heen en weer vliegt met goede service en als mij dat niet bevalt vlieg ik met een ander.
Zo zou het ook met het OV moeten zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nicksanders op 17-07-2020 10:30:34 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194125583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Nicksanders het volgende:
Overheid moet zich inderdaad bijna nergens mee bemoeien.
Ook niet met de covid19-bestrijding ??
Of een beetje wel, maar niet centraal de aanpak organiseren
Ook niet met ondernemingen , zzp, andere groepen en sectoren financieel ondersteunen

Dit doet de VVD .... de oorspronkelijke liberale droom van ' bijna nergens mee bemoeien' is allang losgelaten
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:05:08 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194125926
Mijn ervaring is dat op dit moment speculeren over coalities volkomen nutteloos is
pi_194125976
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:57 schreef VoMy het volgende:
We kunnen wel eens over links proberen misschien? Omdat het al 40 jaar over rechts gaat en mensen nogal ontevreden lijken, eens een keer wat anders proberen.
Ik vind het nogal naïef gedacht om de onvrede van de afgelopen veertig jaar te wijten aan deelname van bepaalde partijen. Er is altijd een groep geweest die in de jaren ‘80 Lubbers waardeloos vond, in de jaren ‘90 Kok afwees, in de jaren ‘00 Balkenende ridiculiseerde en in de jaren ‘10 Rutte de schuld gaf van de onvrede.

Beter is het om eens heel goed na te denken wat de onvrede is, hoe groot en nog belangrijker, wat op dit moment goede oplossingen zijn om door te gaan.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:12:44 #26
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194126031
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:57 schreef VoMy het volgende:
We kunnen wel eens over links proberen misschien? Omdat het al 40 jaar over rechts gaat en mensen nogal ontevreden lijken, eens een keer wat anders proberen.
Het zou inderdaad wel eens tijd worden voor een PvdA/GL/SP kabinet. Kan Nederland weer een beetje worden opgebouwd na jaren van VVD-afbraak.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194126215
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het zou inderdaad wel eens tijd worden voor een PvdA/GL/SP kabinet. Kan Nederland weer een beetje worden opgebouwd na jaren van VVD-afbraak.
En wie mag het betalen? Een hogere bijstand betekent dat een minimumloon niet meer loont. Hoger minimumloon is hogere prijzen, enzovoort.

Een mooie vuistregel voor de effecten van koopkrachtverbetering:
Geef de minima ¤1000 en ze betalen hun schulden ermee af. = tijdelijk lichtere schuldenlast, macro-effect nihil, omdat het een verrekening is.
Geef de topinkomens ¤1000 en het wordt op de spaarrekening gezet. = hoger spaartegoed, geen effect.
Geef de middeninkomens ¤1000 en ze kopen er spullen van. = economische groei, meer consumptie.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:23:48 #28
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194126235
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:22 schreef Magister_Artium het volgende:
En wie mag het betalen?
Misschien kunnen de grote bedrijven eens beginnen met het betalen van belasting.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194126306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Misschien kunnen de grote bedrijven eens beginnen met het betalen van belasting.
En als ze die belasting betalen, waar financieren ze die belasting dan van? Niet van het spaarvarkentje van de directiesecretaresse ofzo.
pi_194126353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het zou inderdaad wel eens tijd worden voor een PvdA/GL/SP kabinet. Kan Nederland weer een beetje worden opgebouwd na jaren van VVD-afbraak.
PvdA en GL in combinatie met midden of rechts, prima. Maar een kabinet volledig over links is net zo'n slecht idee als een kabinet volledig over rechts (VVD, PVV, FvD). Juist het feit dat er hier altijd moet worden samengewerkt tussen links en rechts maakt dit land zo prettig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 17 juli 2020 @ 11:33:21 #31
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194126427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:26 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En als ze die belasting betalen, waar financieren ze die belasting dan van? Niet van het spaarvarkentje van de directiesecretaresse ofzo.
Ik las net dat Apple 40 miljard heeft verdiend terwijl ze in Ierland maar liefst 0,005% belasting betalen. Daar is nog een heleboel te halen zonder dat de directiesecretaresse haar vakantieplannen moet afzeggen.

Dit is één voorbeeld, maar zo zijn er een heleboel grote bedrijven die het ontwijken van belasting tot een kunst hebben verheven.Terwijl zij juist een grote bijdrage aan de maatschappij moeten leveren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194126525
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik las net dat Apple 40 miljard heeft verdiend terwijl ze in Ierland maar liefst 0,005% belasting betalen. Daar is nog een heleboel te halen zonder dat de directiesecretaresse haar vakantieplannen moet afzeggen.

Dit is één voorbeeld, maar zo zijn er een heleboel grote bedrijven die het ontwijken van belasting tot een kunst hebben verheven.Terwijl zij juist een grote bijdrage aan de maatschappij moeten leveren.
En vervolgens wordt de belasting afgewenteld op de consument, die net dat beetje koopkrachtverbetering heeft gekregen. Vestzak-broekzak dus.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 13:17:12 #33
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194127886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het zou inderdaad wel eens tijd worden voor een PvdA/GL/SP kabinet. Kan Nederland weer een beetje worden opgebouwd na jaren van VVD-afbraak.
Opbouwen met deze 3 partijen :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 13:21:53 #34
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194127946
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 11:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Misschien kunnen de grote bedrijven eens beginnen met het betalen van belasting.
Zo'n links antwoord

Die bedrijven betalen belasting natuurlijk zijn er constructies en dit kan heus wel eens tegen het licht gehouden worden daar het misschien wat krom is.

Maar waar denk je dat de rekening van hoge belasting komt?
Bij de consument

Misschien moeten we eens stoppen met geld aan kanslozen immigratie weggeven en niet mensen structureel een uitkering geven nooit gewerkt of te weinig is geen recht op bijstand en zorg :W

Maar meneer hooibaal denkt sowieso dat geld gratis is land moet wat hem betreft ook op slot net zolang dat er geen één corona besmetting meer is dat er een record werkloosheid is oh ja boeiend gewoon uitkering toch allemaal naar de tering allemaal arm vermoedelijk heeft meneer hooibaal niet zoveel van zijn leven gemaakt

Sociale voorziening voor mensen die jarenlang belasting betaalt hebben en of wat voor reden dan ook in de problemen komen met hun inkomen zeg ik nog tot daar aan toe maar ook als ze in de schulden zitten door eigen toedoen is dat hun probleem
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194129009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Volgens mij is de VVD van oorsprong een conservatief-liberale partij die graag onder andere strenge immigratieregels willen.
Maar van mij is zolang het land het trekt en er de ruimte is iedereen welkom.
Mits ze zich aanpassen en voor hun zelf zorgen expats bijvoorbeeld.

Maar ik ben wel voorstander van strenge immigratieregels en ben sceptisch over multiculturalisme.


Ik weet niet hoe je hierbij komt. VVD is altijd pro immigratie geweest. Dat is namelijk gunstig voor de werkgevers. Drukt de lonen. In de jaren 70 kwamen de gastarbeiders dankzij de VVD. En sinds de VVD in de regering zit komen er recordaantallen migranten binnen. Als grootste partij hebben ze de meeste invloed op het beleid. Als ze zo kritisch op migratie waren was dat nooit gebeurd.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:19:46 #36
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194129512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je hierbij komt. VVD is altijd pro immigratie geweest. Dat is namelijk gunstig voor de werkgevers. Drukt de lonen. In de jaren 70 kwamen de gastarbeiders dankzij de VVD. En sinds de VVD in de regering zit komen er recordaantallen migranten binnen. Als grootste partij hebben ze de meeste invloed op het beleid. Als ze zo kritisch op migratie waren was dat nooit gebeurd.
Daar heb je gelijk in.
Maar bedoel zover ik weet zetten ze VVD altijd in de consertieve liberale hoek van oorsprong.

Over het algemeen zijn die kritisch op immigratie.

Dat VVD dat niet is zegt wat over de VVD of dat ze niet zo conservatief liberaal zijn.

Slogans van Mark waren dan ook

-alternatieve energie ja nee niet windmolens die draaien op subsidie.
-vvd wil doorrijden lekker veel asfalt
-kleinere overheid

Geen van de drie is waar gebleken.
-Land vol windmolens
-mag nog maar 100
-overheid gegroeid

En zo is er nog een lijst.
Iets met Griekenland enzo

Ze hebben natuurlijk wel goed begrotingstekort terug gedrongen waardoor we denk ik makkelijkere door de corona crisis komen.
Ja daar is onnodig meer crisis veroorzaakt dan nodig maar daar lijkt bijna de hele wereld aan mee te doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nicksanders op 17-07-2020 15:25:36 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194130219
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:27 schreef capricia het volgende:
Denk dat de VVD nog wel zou kunnen gaan zakken als ze akkoord gaan met dat herstelfonds.
Werkeloosheid en onzekerheid is grotere risico op kiezers afbreuk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_194130274
Ik ga Geert stemmen.
pi_194130301
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:12 schreef Nober het volgende:
Ik ga Geert stemmen.
Je vind de coalitie goed zo maar bent conservatief ?
pi_194130338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je vind de coalitie goed zo maar bent conservatief ?
U gereformeerd?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_194130339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je vind de coalitie goed zo maar bent conservatief ?
Om te beginnen de grenzen sluiten en uit de EU. Uitgeprocedeerden actief uitzetten. Uit de WHO, UN. De NPO saneren.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:19:59 #42
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_194130352
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Om te beginnen de grenzen sluiten en uit de EU. Uitgeprocedeerden actief uitzetten. Uit de WHO, UN. De NPO saneren.
Muurtje d'r bij?
Trouwens, opvallend veel 'UIT' in je post
pi_194130374
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Om te beginnen de grenzen sluiten en uit de EU. Uitgeprocedeerden actief uitzetten. Uit de WHO, UN. De NPO saneren.
Geertje zal dat wel eens even regelen ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194130428
Als je pro-Israel bent. Voor uitzetten migranten en gewoon conservatief bent zonder dat je de regering enorm vervelend vind op de hoofdpunten is het wel een alternatief.
Je hoeft niet op een coalitiepartij te stemmen maar je stemt er voor een groot deel wel mee in.
pi_194130461
Huidige coalitie voortzetten dan maar. Tenzij de CU niet nodig zou zijn, maar daar lijkt het niet op.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194130473
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Om te beginnen de grenzen sluiten en uit de EU. Uitgeprocedeerden actief uitzetten. Uit de WHO, UN. De NPO saneren.
En daarna? Ik bedoel maar, het zijn drie decreten, uitzetten kost je een paar vliegtuigen en de NPO krijg je met een kleine taskforce wel stil, maar dan heb je nog 3,5 jaar te regeren.
pi_194130491
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:31 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En daarna? Ik bedoel maar, het zijn drie decreten, uitzetten kost je een paar vliegtuigen en de NPO krijg je met een kleine taskforce wel stil, maar dan heb je nog 3,5 jaar te regeren.
Dan heeft 'ie nog 3,5 jaar om de pensioenleeftijd terug naar 65 te brengen. Want 65=65!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:34:24 #48
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194130516
Het invoeren van een koran- en moskeeverbod en een hoofddoekjesbelasting zal ook wel wat tijd in beslag nemen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194130528
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:31 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En daarna? Ik bedoel maar, het zijn drie decreten, uitzetten kost je een paar vliegtuigen en de NPO krijg je met een kleine taskforce wel stil, maar dan heb je nog 3,5 jaar te regeren.
Je gaat er een x vanuit dat de PVV 76 zetels behaalt ?
pi_194130542
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:34 schreef hooibaal het volgende:
Het invoeren van een koran- en moskeeverbod en een hoofddoekjesbelasting zal ook wel wat tijd in beslag nemen.
Voor een grondswetwijziging heeft 'ie inderdaad wel een enorme meerderheid nodig ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194130546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je gaat er een x vanuit dat de PVV 76 zetels behaalt ?
In deze vraagstelling wel.
pi_194130619
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:31 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En daarna? Ik bedoel maar, het zijn drie decreten, uitzetten kost je een paar vliegtuigen en de NPO krijg je met een kleine taskforce wel stil, maar dan heb je nog 3,5 jaar te regeren.
Zwarte scholen sluiten. Imams bij aankomst op vliegveld meteen terugsturen. Moskees sowieso sluiten.

https://www.pvv.nl/visie.html
pi_194130651
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Zwarte scholen sluiten. Imams bij aankomst op vliegveld meteen terugsturen. Moskees sowieso sluiten.

https://www.pvv.nl/visie.html
Het A4-tje _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194130732
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Zwarte scholen sluiten. Imams bij aankomst op vliegveld meteen terugsturen. Moskees sowieso sluiten.

https://www.pvv.nl/visie.html
Dat je daarvoor de grondwet aan moet passen en uit letterlijk alle internationale instanties moet stappen staat er niet bij. Ik denk dat zulke besluiten er zelfs voor zouden zorgen dat Nederland maatregelen tegen zich krijgt, een beetje een soort Noord-Korea dus.

Nog afgezien van het feit dat er vele Nederlandse moslims zijn.


Gelukkig kan dit dus allemaal niet. Weet Wilders ook. Hij wil dit ook helemaal niet. Hij wil alleen voorkomen dat hij weer een optie zou kunnen worden voor een kabinetsonderhandeling, heeft hij helemaal geen zin in. Boos zijn en schreeuwen aan de zijlijn is veel makkelijker dan regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194130749
Mijn droom, zou denk ik zijn CDA, VVD, PvdA & CU. CDA die dan de premier levert, dat terwijl ik dan zelf op CU zou stemmen.

Wat ik in geen geval zou willen is een kabinet met D66.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:52:29 #56
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_194130799
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Zwarte scholen sluiten. Imams bij aankomst op vliegveld meteen terugsturen. Moskees sowieso sluiten.

https://www.pvv.nl/visie.html
Gaan we ook uit de FIFA? Daar zitten ook mosselims iN!!
  vrijdag 17 juli 2020 @ 16:57:43 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194130879
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:41 schreef Nober het volgende:
Zwarte scholen sluiten.
Hoe had je dat in gedachten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194130899
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:41 schreef Nober het volgende:

[..]

Zwarte scholen sluiten. Imams bij aankomst op vliegveld meteen terugsturen. Moskees sowieso sluiten.

https://www.pvv.nl/visie.html
Zwarte scholen sluiten. En waar gaan die leerlingen heen?
pi_194131010
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:59 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Zwarte scholen sluiten. En waar gaan die leerlingen heen?
Verspreid over de witte scholen in de omgeving ?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:11:26 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194131026
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Verspreid over de witte scholen in de omgeving ?
Ik denk niet dat je helemaal scherp hebt hoe het komt dat er überhaupt zoiets bestaat als zwarte scholen..
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194131029
VVD/PvdA.

U las het hier voor het eerst, tenzij het al ergens in de bovenstaande reacties is vermeld, maar die heb ik niet gelezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2020 17:12:09 ]
pi_194131058
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je helemaal scherp hebt hoe het komt dat er überhaupt zoiets bestaat als zwarte scholen..
Ik vraag me alleen af hoe ze dit willen doen.
Misschien willen ze de leerlingen laten zetten op witte scholen.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:17:43 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194131099
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af hoe ze dit willen doen.
Misschien willen ze de leerlingen laten zetten op witte scholen.
Nou ja, dat zal wel moeten, want zelfs Wilders zal niet zo ver willen gaan om allochtone kinderen het recht op onderwijs te ontzeggen. Maar ik denk niet dat de PVV-stemmende ouders van Jeroen en Roos, die op een witte school zitten, echt zitten te wachten op meer Marokkanen in de klas. Jij wel?

Je kunt scholen alleen maar gemengd maken en houden door van bovenaf leerlingen te gaan sturen. Iets zegt me dat dat niet op heel veel gejuich van de PVV-achterban kan rekenen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 18:29:32 #64
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194132179
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, dat zal wel moeten, want zelfs Wilders zal niet zo ver willen gaan om allochtone kinderen het recht op onderwijs te ontzeggen. Maar ik denk niet dat de PVV-stemmende ouders van Jeroen en Roos, die op een witte school zitten, echt zitten te wachten op meer Marokkanen in de klas. Jij wel?

Je kunt scholen alleen maar gemengd maken en houden door van bovenaf leerlingen te gaan sturen. Iets zegt me dat dat niet op heel veel gejuich van de PVV-achterban kan rekenen.
Ik denk dat dat wel verder gaat dan pvv electoraat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_194132507
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:52 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Gaan we ook uit de FIFA? Daar zitten ook mosselims iN!!
Wij gaan inderdaad niet deelnemen aan het WK voetbal te Qatar ben je helemaal van God los!? En ook de Olympische Spelen 2022 te Beijing kunt U ook op uw buik bij schrijven. We organiseren wel een WK Korans verscheuren.
pi_194132745
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:52 schreef Nober het volgende:

[..]

Wij gaan inderdaad niet deelnemen aan het WK voetbal te Qatar ben je helemaal van God los!? En ook de Olympische Spelen 2022 te Beijing kunt U ook op uw buik bij schrijven. We organiseren wel een WK Korans verscheuren.
De koran is dan toch al verboden ?
Of functioneert ineens de rechtstaat niet meer ?
pi_194134731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 19:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

De koran is dan toch al verboden ?
Of functioneert ineens de rechtstaat niet meer ?
De rechtsstaat functioneert prima inzake de koran, daarom is het niet verboden
pi_194135495
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Om te beginnen de grenzen sluiten en uit de EU. Uitgeprocedeerden actief uitzetten. Uit de WHO, UN. De NPO saneren.
Je wilt van Nederland een tweede Noord Korea maken? :')

Overal uit, iedereen even arm! Wat een paradijs.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 00:06:11 #69
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194136958
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Om te beginnen de grenzen sluiten en uit de EU. Uitgeprocedeerden actief uitzetten. Uit de WHO, UN. De NPO saneren.
Wat een kutland wordt dat dan. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 18-07-2020 21:14:37 ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 12:07:12 #70
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_194141943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Om te beginnen de grenzen sluiten en uit de EU. Uitgeprocedeerden actief uitzetten. Uit de WHO, UN. De NPO saneren.
Als je Nederland om wil vormen naar een republiek, dan heb je mijn stem.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 12:19:00 #71
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194142108
VVD gaat de grootste worden in 2021 maar niet zo groot als hoe ze nu staan in de peilingen.

Veel VVD stemmers gaan inzien dat hun stem weinig invloed heeft aangezien het zeker is dat ze gaan regeren. Ze hebben veel meer invloed als ze stemmen op de partij waarmee VVD moet gaan samenwerken volgens hun. Dit zijn vooral CDA, D66, FVD, PVV.
pi_194142193
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:19 schreef Ixnay het volgende:
VVD gaat de grootste worden in 2021 maar niet zo groot als hoe ze nu staan in de peilingen.

Veel VVD stemmers gaan inzien dat hun stem weinig invloed heeft aangezien het zeker is dat ze gaan regeren. Ze hebben veel meer invloed als ze stemmen op de partij waarmee VVD moet gaan samenwerken volgens hun. Dit zijn vooral CDA, D66, FVD, PVV.
Denk dat praktisch geen enkele VVD stemmer wil dat VVD met PVV samenwerkt, hoor. Denk dat PvdA nog populairder is. FvD zou nog wel populair kunnen zijn, al komt Baudet steeds dichter bij wat Trump nu ook heeft: een base met onvoorwaardelijk trouwe fans, maar iedereen die dat niet is, wil niks met hem te maken hebben. Ik zie FvD eigenlijk niet meer boven de 10 uit komen met Baudet aan het roer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194142360
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 16:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoe had je dat in gedachten?
Alle jeugdige delinquenten uitzetten. Dan kunnen die broedplaatsen daarvan ook gewoon dicht.
pi_194143651
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Denk dat praktisch geen enkele VVD stemmer wil dat VVD met PVV samenwerkt, hoor.
Grote onzin. Je ziet juist in de peilingen best veel verloop tussen beide partijen.
pi_194157369
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 22:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je wilt van Nederland een tweede Noord Korea maken? :')

Overal uit, iedereen even arm! Wat een paradijs.
Ja want die 'Europese standvastigheid' werkt zo goed _O-

De eerste echte crisis sinds WO2 en Rutte weet niet hoe snel hij geld moet overmaken naar de knoflooklanden _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_194157459
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja want die 'Europese standvastigheid' werkt zo goed _O-

De eerste echte crisis sinds WO2 en Rutte weet niet hoe snel hij geld moet overmaken naar de knoflooklanden _O-
Je denkt serieus dat het alternatief beter is? _O- _O- _O-
pi_194157500
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:48 schreef BoneThugss het volgende:


De eerste echte crisis sinds WO2 en Rutte weet niet hoe snel hij geld moet overmaken naar de knoflooklanden _O-
Dat heet nou etnische arrogantie... beledigend,denigrerend
plus je liegt over Rutte
pi_194157570
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 11:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat heet nou etnische arrogantie
Euh nee
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_194157613
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:02 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Euh nee
tuurlijk niet... jij bent uiteraard politiekcorrect
pi_194157628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 14:49 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Grote onzin. Je ziet juist in de peilingen best veel verloop tussen beide partijen.
Je ziet misschien veel PVV stemmers die VVD als 2e partij aanmerken, niet zozeer andersom. VVD staat ook heel hoog terwijl PVV nauwelijks gezakt is: de mensen die nu zeggen VVD te stemmen (en zo VVD op 40 zetels zetten) komen nauwelijks bij de PVV vandaan en zullen er dus ook niet snel naar (terug) gaan. Mocht het bijvoorbeeld gebeuren dat PvdA net zo groot wordt als VVD, zul je wel stemmen van PVV naar VVD zien gaan om te zorgen dat VVD de grootste blijft.

Edit: hier zie je ook dat PVV en VVD niet in de top 10 van zetelgevechten zitten, PvdA vs VVD wel.
https://depeiling.eenvandaag.nl/zetelgevechten/118?selected=6

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 19-07-2020 12:13:23 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194157671
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tuurlijk niet... jij bent uiteraard politiekcorrect
Misschien moet jij niet voor een ander invullen wat hij / zij dan wel niet is. Overigens vind ik jou te dom om te schijten met je gebrekkige Nederlands.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_194157810
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Misschien moet jij niet voor een ander invullen wat hij / zij dan wel niet is. Overigens vind ik jou te dom om te schijten met je gebrekkige Nederlands.
Als je iemand anders aanvalt op zijn of haar Nederlands zorg er dan voor dat jouw grammatica en spelling wel foutloos is de volgende keer
pi_194157854
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 12:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Misschien moet jij niet voor een ander invullen wat hij / zij dan wel niet is. Overigens vind ik jou te dom om te schijten met je gebrekkige Nederlands.
Weer je verbergen in arrogantie.
Teken van morele verrotting
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')