abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194050526
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:34 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

In een tijd waarin de Europese landen veruit het grootste deel van de wereld in bezit hadden.
pi_194050532
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het houden van slaven en het afschaffen van de slavernij werd gewoon vanuit Nederland gefaciliteerd. De afschaffing daarvan herdenken kan dan ook prima in Nederland.
Net zoals jij dan van mij mag vieren dat we er zo lekker mee getreuzeld hebben.
Vier jij ook het chinees nieuwjaar?
pi_194050542
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Vier jij ook het chinees nieuwjaar?
Nee maar als jij dat wil doen, dan sta je daar wat mij betreft geheel vrij in *O*.
pi_194050566
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee maar als jij dat wil doen, dan sta je daar wat mij betreft geheel vrij in *O*.
Als hij daarin vrij staat, waarom moet Keti Koti dan elk jaar voor een hele maand opgedrongen worden aan kinderen? Dat is waar het artikel in de OP over gaat. Niet over iemand die wilt dat mensen Keti Koti mogen vieren (want iedereen mag doen waar hij zin in heeft), maar het lekker door de strot van iedereen heendrukken of ze nu willen of niet.

Dat de bijlmer allemaal 1x per jaar staan te hossen om het einde van de slavernij te herdenken moeten ze lekker zelf weten. Maar druk het niet door de strot van mensen met dit soort bullshit:
quote:
,Maak van juni een Kiti Koti maand waarin de stad de slavernijgeschiedenis centraal stelt. Met lessen in het onderwijs, met verhalen voor de jongeren dicht bij huis in Arnhem. ,,Je kan die lessen beginnen met de vraag aan de kinderen 'Waar kom je vandaan?' en 'Wie zijn je voorouders?' Sluit die Keti Koti maand af met een herdenkingswandeling. Laat kunstenaars en kinderen iets voordragen, een gedicht, een gesproken woord''
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 12 juli 2020 @ 12:42:48 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194050583
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

In een tijd waarin de Europese landen veruit het grootste deel van de wereld in bezit hadden.
_O- _O-
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_194050613
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

In een tijd waarin de Europese landen veruit het grootste deel van de wereld in bezit hadden.
Wat mij betreft gaan we weer gewoon terug naar die tijd; volkeren onderwerpen, de grondstoffen van hun landen voor ons eigen gebruik delven enz. En vooral rust en stabiliteit in de wereld ipv terrorisme van één of andere door saudi-Arabië gesponsorde ideologie. :Y >:)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194050683
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik snap de problemen van de PVV/FvD’ertjes hier met dit idee niet zo. Jullie kunnen die herdenking beter net even anders benaderen zodat het prachtig bij jullie uitspraken hier past.
Door juist te vieren dat Nederland zo'n beetje als laatste de slavernij afschafte en de slavenhouders ruimhartig compenseerde bijvoorbeeld.
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het houden van en handelen in slaven zoals tot medio 19e eeuw duurde doelde ik natuurlijk op.
Maar jij mag van mij natuurlijk tijdens Keti Koti natuurlijk ook prima vieren dat er in Quatar nog altijd slavernij bestaat *O*.
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Op het moment van afschaffen pakweg 50.000 in de Nederlandse gebieden. Maar hoe relevant is dat?
Ook voor jou lijkt Keti Koti me een prima gelegenheid om juist te vieren dat Nederland laat en halfslachtig was met het afschaffen van de slavernij *O*.
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De afschaffing van de slavernij in de Nederlandse gebieden was gewoon een besluit van onze Nederlandse regering die de eigenaren schadeloos stelde. Waarbij b.v. Suriname en Nederlands Indië toen ook nog bij Nederland hoorden.
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ergens best wel vergelijkbaar inderdaad. Hoewel het na de afschaffing van de slavernij nog lang niet afgelopen was met de uitbuiting.
Samenvattend: het volstrekt onshuldige leuke volksfeest sinterklaas moet worden afgeschaft of onherkenbaar verminkt omdat het racistisch en niet voor alle kinderen zou zijn.

Gelijktijdig moet er een Keti Koti maand komen welke in het teken dient te staan van het raciale onderscheid tussen witte mensen, witte kinderen en zwarte mensen, zwarte kinderen en de slavenstatus/het slavenverleden van die laatsten, de vreselijke misdaden tegen hen vanuit "het witte" Nederland waaronder dus ook de late afschaffing van de slavernij en de uitbuiting van die arme zwarten waarmee het ook na die afschaffing nog lang niet afgelopen was?

Nou, ik zeg doen! _O_ ^O^ w/
  zondag 12 juli 2020 @ 12:57:00 #59
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194050730
Een feestmaand is echt iets voor werkelozen.
pi_194050737
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:01 schreef Harvest89 het volgende:
Steek die keti koti maand toch lekker in die veels te dikke reet van je.
Lol It's funny cause she's FAT :D _O-
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194050753
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:01 schreef Harvest89 het volgende:
Steek die keti koti maand toch lekker in die veels te dikke reet van je.
Dikke reten onder slanke tailles :9~ _O_
pi_194050778
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Samenvattend: het volstrekt onshuldige leuke volksfeest sinterklaas moet worden afgeschaft of onherkenbaar verminkt omdat het racistisch en niet voor alle kinderen zou zijn.

Gelijktijdig moet er een Keti Koti maand komen welke in het teken dient te staan van het raciale onderscheid tussen witte mensen, witte kinderen en zwarte mensen, zwarte kinderen en de slavenstatus/het slavenverleden van die laatsten, de vreselijke misdaden tegen hen vanuit "het witte" Nederland waaronder dus ook de late afschaffing van de slavernij en de uitbuiting van die arme zwarten waarmee het ook na die afschaffing nog lang niet afgelopen was?

Nou, ik zeg doen! _O_ ^O^ w/
_O-
pi_194050780
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Daarin tegen krijgt het slavernij verleden enorm veel aandacht terwijl het 150 jaar terug speelde en er daadwerkelijk niemand hier in Nederland die er de lasten nog van ondervindt.
Rol van de slavernij wordt ook enorm overschat in Nederland.

Als ik hen mag geloven is de complete welvaart over de rug van slaven verdiend. Wat natuurlijk onzin is, de republiek was vrij laat met slavernij en was daarvoor al schatrijk. Net als dat de VOC ook altijd groter wordt gemaakt dan die was. Moedernegotie en haringvisserij waren bijv veel groter.

Om nog maar te zwijgen van de annexatie door Frankrijk en de 2e wereldoorlog. Nee de huidige welvaart heeft héél weinig te maken met slavernijverleden.

Overigens vind ik het wel terecht dat het besproken wordt als geschiedenis, maar dan wel proportioneel.
pi_194050814
Een hele maand per jaar koti koti vieren. Een hele maand boete doen, je lekker wentelen in schuld en zondebesef. Een maand van schaamte en excuses. Ik zeg ja. Ik kijk er naar uit.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:19:12 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194051747
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:06 schreef Avinus het volgende:
Een hele maand per jaar koti koti vieren. Een hele maand boete doen, je lekker wentelen in schuld en zondebesef. Een maand van schaamte en excuses. Ik zeg ja. Ik kijk er naar uit.
Maar denk aan quaco die als slaaf/dienaar op een Landgoed in Arnhem verbleef!!!
Nooit kunnen we dat helemaal compenseren, maar met een herdenkingsmaand en een cheque van 20.000 euro aan alle Arnhemmers van Kleur zetten we een stapje in de goede richting. Denk aan de pijn die Molukkers nog dagelijks ervaren wegens het dienaarschap van quacko
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:35:26 #66
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194051963
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Op het moment van afschaffen pakweg 50.000 in de Nederlandse gebieden. Maar hoe relevant is dat?
Ook voor jou lijkt Keti Koti me een prima gelegenheid om juist te vieren dat Nederland laat en halfslachtig was met het afschaffen van de slavernij *O*.
Maar niks in Nederland. Het is een beetje zinloos om iets te vieren waar men in het land nooit last van heeft ondervonden. In Arnhem vieren dat de slavernij is afgeschaft, is een beetje hetzelfde als het vieren 3 oktober in Rusland.
Je mag het doen, maar het slaat compleet nergens op.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194052015
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik snap de problemen van de PVV/FvD’ertjes hier met dit idee niet zo. Jullie kunnen die herdenking beter net even anders benaderen zodat het prachtig bij jullie uitspraken hier past.
Door juist te vieren dat Nederland zo'n beetje als laatste de slavernij afschafte en de slavenhouders ruimhartig compenseerde bijvoorbeeld.
En zo worden leugens tot feit verheven als je even niet oplet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194052086
Moet kunnen toch, wel goed een beetje historisch besef. Ik zou ook als kinderboekenweekgeschenk een historisch boekje doen. Oki en Doki ofzo.
pi_194052098
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En zo worden leugens tot feit verheven als je even niet oplet.
Vertel, er was geen ruimhartige compensatie voor slavenhouders?
pi_194052159
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:06 schreef Avinus het volgende:
Een hele maand per jaar koti koti vieren. Een hele maand boete doen, je lekker wentelen in schuld en zondebesef. Een maand van schaamte en excuses. Ik zeg ja. Ik kijk er naar uit.
Een hele maand Surinaams vreten hou ik wel vol denk ik. De rest mogen ze houden.
pi_194052196
Pas maar op fokkers, straks krijg je nog een boete.
Ik zie hier dingen tussen staan waarbij die twee commentaren over Apenheul en krans die door slaven werden gesleept (of whatever de opmerking precies was), die verbleken erbij.
pi_194052197
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Vertel, er was geen ruimhartige compensatie voor slavenhouders?
Nederland heeft bij lange na niet als laatste de slavernij afgeschaft Er waren nog een heleboel (islamitische) landen in het Midden-Oosten en Afrika die pas in de tweede helft van de 20e eeuw de slavernij hebben moeten afschaffen onder druk van het Westen.

Ruimhartig lijkt me ook niet zo'n voordehandliggende woordkeuze.Het was immers vrij lastig om de slavernij af te schaffen zonder de economie plat te leggen. Wist je dat GB de schuld die het gemaakt heeft om de slavernij in het British Empire af te schaffen pas in 2012 heeft afgelost? En laten we het maar niet over de kosten hebben om Afrikaanse en Arabische slavenhandel met marineschepen te stoppen, waar Nederland overigens ook nog aan meegedaan heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194052359
Een hele maand? Dat is wel een beetje doorslaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194052379
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nederland heeft bij lange na niet als laatste de slavernij afgeschaft Er waren nog een heleboel (islamitische) landen in het Midden-Oosten en Afrika die pas in de tweede helft van de 20e eeuw de slavernij hebben moeten afschaffen onder druk van het Westen.

Ruimhartig lijkt me ook niet zo'n voordehandliggende woordkeuze.Het was immers vrij lastig om de slavernij af te schaffen zonder de economie plat te leggen. Wist je dat GB de schuld die het gemaakt heeft om de slavernij in het British Empire af te schaffen pas in 2012 heeft afgelost? En laten we het maar niet over de kosten hebben om Afrikaanse en Arabische slavenhandel met marineschepen te stoppen, waar Nederland overigens ook nog aan meegedaan heeft.
300 gulden per slaaf en daarmee ongeveer 10% van de rijksbegroting in 1863. Het was zelfs zo aantrekkelijk dat ze er speciaal nog even extra slaven voor aanschaffen. Dat klinkt mij wel ruimhartig in de oren...
  zondag 12 juli 2020 @ 15:04:21 #75
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194052409
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
Je geeft ze een vinger, ze nemen je hand.

Een stad besluit in te gaan op het jarenlange gedram om een Surinaamse feestdag hier ook te gaan vieren. En nu willen ze meteen een maand. :') Trouwens net als al dat andere gedram weer schaamteloos gekopieerd vanuit de Verenigde Staten waar ze Black History Month hebben.
Sowieso wordt dat echt fucking saai. Wat willen ze in een maand allemaal gaan organiseren? Die kwaku onzin is 2 of 3 weekenden en wordt ieder jaar kutter. Paar jaar terug hebben ze er ook de Molukse cultuur bij betrokken. Heel vreemd, want die heeft geen zak met de Surinaamse te maken. Maar de Pasar Malam(s) heeft ook al eeuwen Afrikaanse standjes staan. Sowieso is zowel Kwaku als de Pasar Malam in Den Haag zo duur geworden dat 't deprimerend wordt. Alles draait om zoveel mogelijk geld verdienen. Plezier en cultuur is van minder belang.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194052425
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

300 gulden per slaaf en daarmee ongeveer 10% van de rijksbegroting in 1863. Het was zelfs zo aantrekkelijk dat ze er speciaal nog even extra slaven voor aanschaffen. Dat klinkt mij wel ruimhartig in de oren...
Suriname kreeg ook miljarden in compensatie.

Maar daarbij, het is 150 jaar geleden.
Je hebt genetisch gesproken geen fuck meer te maken met je over-over-over-overgrootmoeder.

De gemiddelde persoon is inmiddels 27x verwijderd zoals dat heet.

Als je als zwarte nu nog steeds een vorm van herdenking wil, heb je problemen met je eigen identiteit vermoed ik en/of je falen als persoon en/of als groep.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:09:49 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194052528
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:04 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Sowieso wordt dat echt fucking saai. Wat willen ze in een maand allemaal gaan organiseren? Die kwaku onzin is 2 of 3 weekenden en wordt ieder jaar kutter. Paar jaar terug hebben ze er ook de Molukse cultuur bij betrokken. Heel vreemd, want die heeft geen zak met de Surinaamse te maken. Maar de Pasar Malam(s) heeft ook al eeuwen Afrikaanse standjes staan. Sowieso is zowel Kwaku als de Pasar Malam in Den Haag zo duur geworden dat 't deprimerend wordt. Alles draait om zoveel mogelijk geld verdienen. Plezier en cultuur is van minder belang.
Ik vind de prijzen op die festivals ook altijd heel hoog. Voor een bakje nasi met een sateetje vragen ze zo 8 euro! Over uitbuiting gesproken.
Verder zouden ze wel eens mogen kijken hoeveel mensen er op deze manier hun uitkering aanvullen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:19:31 #78
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194052809
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind de prijzen op die festivals ook altijd heel hoog. Voor een bakje nasi met een sateetje vragen ze zo 8 euro! Over uitbuiting gesproken.
Verder zouden ze wel eens mogen kijken hoeveel mensen er op deze manier hun uitkering aanvullen.
Ja dat zei ik. Is gewoon niet leuk meer, toch? De tijdelijke huur van de grond zal ook wel meespelen want gemeentes vinden het nodig om achterlijk hoge bedragen te vragen, iets waar kermissen met name ook veel te maken hebben. Maar de Pasar Malam is anders dan de kermis een cultureel 'festival'. Overheden subsidiëren links en rechts culturele evenementen. Mgoed, het is gewoon niet leuk meer als je bij een armoedig tentje meer betaalt dan bij een toko. De lol is er voor mij dan al snel af, zeker omdat eten een belangrijk deel is van de Indische cq Indonesische cultuur.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194053070
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind de prijzen op die festivals ook altijd heel hoog. Voor een bakje nasi met een sateetje vragen ze zo 8 euro! Over uitbuiting gesproken.
Verder zouden ze wel eens mogen kijken hoeveel mensen er op deze manier hun uitkering aanvullen.
Eigenlijk zijn het verkapte herstelbetalingen. Misschien willen ze daarom wel een maand feest gaan vieren. Lekker doekoes binnenharken.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:34:08 #80
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194053156
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn het verkapte herstelbetalingen. Misschien willen ze daarom wel een maand feest gaan vieren. Lekker doekoes binnenharken.
Pasar Malam (heet allang anders trouwens) is een Indisch evenement. Die zijn we niks schuldig.

Dit zijn overigens de prijzen per vierkante meter. 't is me alleen niet helemaal duidelijk of het om alle dagen gaat maar denk 't wel.



Water en elektriciteit niet inbegrepen. Overigens ook maar een weekend gedurende het festival. Kwaku is alleen gedurende 2 (of 3) weekenden open. Met een klein standje van 10 vierkante meter moet je dus ¤2500 winst maken om quitte te draaien (al gaat daar nog elektriciteit en water af). Denk dat ze genoodzaakt zijn de prijzen van hun vreten zo hoog te maken als ze wat willen verdienen.

[ Bericht 3% gewijzigd door MissGiraffe op 12-07-2020 15:43:37 ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 12 juli 2020 @ 16:05:35 #81
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_194053760
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik snap de problemen van de PVV/FvD’ertjes hier met dit idee niet zo. Jullie kunnen die herdenking beter net even anders benaderen zodat het prachtig bij jullie uitspraken hier past.
Door juist te vieren dat Nederland zo'n beetje als laatste de slavernij afschafte en de slavenhouders ruimhartig compenseerde bijvoorbeeld.
Wat heb ik daarmee te maken? Ga weg, blijf niet in de slachtofferrol hangen. Ga eens bezig met de toekomst ipv het verleden.
  zondag 12 juli 2020 @ 16:07:23 #82
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194053798
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Pas maar op fokkers, straks krijg je nog een boete.
Ik zie hier dingen tussen staan waarbij die twee commentaren over Apenheul en krans die door slaven werden gesleept (of whatever de opmerking precies was), die verbleken erbij.
Kun je nagaan wat voor een tokkies er allemaal op FOK! zitten.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zondag 12 juli 2020 @ 16:30:05 #83
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194054299
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:32 schreef maryen65 het volgende:
De meeste Blanke Nederlander heeft niks met de slavernij. Tis te ver van mijn bed show.
Waarschijnlijk omdat de meeste blanke Nederlanders nooit een slachtofferrol aangepraat is en ze niet in het verleden blijven hangen.

Een groot deel van de Nederlanders was in de Gouden Eeuw zelf nog een slaaf, lijfeigenschap is pas in de 18e eeuw afgeschaft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194055167
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de meeste blanke Nederlanders nooit een slachtofferrol aangepraat is en ze niet in het verleden blijven hangen.

Een groot deel van de Nederlanders was in de Gouden Eeuw zelf nog een slaaf, lijfeigenschap is pas in de 18e eeuw afgeschaft.
Dat is denk ik ook het grote verschil in opvoeden. Blanke kinderen word gezegd niet in het verleden te blijven hangen terwijl de zwarte kinderen opgevoed word met het idee dat ze misschien morgen moeten katoen plukken
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 12 juli 2020 @ 17:08:53 #85
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194055283
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:03 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook het grote verschil in opvoeden. Blanke kinderen word gezegd niet in het verleden te blijven hangen terwijl de zwarte kinderen opgevoed word met het idee dat ze misschien morgen moeten katoen plukken
Wel tragisch als de ouders dusdanig dom zijn.
Wat moet er dan van zo'n kind terecht komen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194055488
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:30 schreef MichaelScott het volgende:

Een groot deel van de Nederlanders was in de Gouden Eeuw zelf nog een slaaf, lijfeigenschap is pas in de 18e eeuw afgeschaft.
Lul niet zo dom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194055542
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:08 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wel tragisch als de ouders dusdanig dom zijn.
Wat moet er dan van zo'n kind terecht komen?
Dat zie je nu toch al wat er van die kinderen terecht komt? Ze voelen zich achtergesteld en hebben last van institutionele racisme. Dat zal er misschien wel zijn in NL maar ik geloof nooit in de mate die zij zichzelf aanpraten. Als een kindje word uitgescholden dan ligt het bij een zwart kindje altijd aan de kleur. Dus dat krijgen ze al vroeg mee. Ik zag van de week nog op YT die 2 zwarte jongens hadden het erover. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 12 juli 2020 @ 17:38:04 #88
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194055776
Die negerts moeten stoppen met janken want ook zij maken gebruik van de erfenis van het VoC/WiC, Elke dag weer.
  zondag 12 juli 2020 @ 17:46:21 #89
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194055858
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik snap de problemen van de PVV/FvD’ertjes hier met dit idee niet zo. Jullie kunnen die herdenking beter net even anders benaderen zodat het prachtig bij jullie uitspraken hier past.
Door juist te vieren dat Nederland zo'n beetje als laatste de slavernij afschafte en de slavenhouders ruimhartig compenseerde bijvoorbeeld.
Als laatsten? De wereld is groter dan Europa en laten het nou net bijvoorelbeeld Afrikaanse bananenrepublieken zijn waar slavernij nog altijd voorkomt.

Als men oprecht iets gaf om de slachtoffers van slavernij dan zouden dat soort landen wel elke dag in het nieuws zijn. Maar dat is blijkbaar niet belangrijk genoeg. ;)

Maar goed, hypocrisie komt wel vaker voor bij deze mensen.
pi_194055866
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:30 schreef MichaelScott het volgende:


Een groot deel van de Nederlanders was in de Gouden Eeuw zelf nog een slaaf, lijfeigenschap is pas in de 18e eeuw afgeschaft.
Dit is onzin..
pi_194055904
Alles is belangrijker dan onze eigen geschiedenis. Hoe sneller wij witjes dood zijn hoe beter voor dit soort mensen. Het enige wat ze met al dit gedram gaan bereiken is een grote tegenbeweging.
  zondag 12 juli 2020 @ 19:57:14 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194057882
Wat hebben wij nu nog met het verre verleden te maken ? Helemaal niks. Als zij wat willen vieren moeten ze dat zelf weten. Bemoei ik me niet mee. Zou fijn zijn als zij zich ook niet met onze vieringen/feesten zouden bemoeien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194063595
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 17:23 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dat zie je nu toch al wat er van die kinderen terecht komt? Ze voelen zich achtergesteld en hebben last van institutionele racisme. Dat zal er misschien wel zijn in NL maar ik geloof nooit in de mate die zij zichzelf aanpraten. Als een kindje word uitgescholden dan ligt het bij een zwart kindje altijd aan de kleur. Dus dat krijgen ze al vroeg mee. Ik zag van de week nog op YT die 2 zwarte jongens hadden het erover. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden
Dan liever wat leuke tiktok dansjes.
  maandag 13 juli 2020 @ 08:00:18 #94
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194064511
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:57 schreef deedeetee het volgende:
Wat hebben wij nu nog met het verre verleden te maken ? Helemaal niks. Als zij wat willen vieren moeten ze dat zelf weten. Bemoei ik me niet mee. Zou fijn zijn als zij zich ook niet met onze vieringen/feesten zouden bemoeien.
Ik probeer me er toch een voorstelling van te maken; protesten bij Keti Koti...
Allemaal kleine blanke kinderen er naar toe sturen met borden waarop “erfzonde bestaat niet” “ALM” , of “Zwarte Piet is een fictief figuur” staat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194064571
In Gelderland bestond er tot eind 18e eeuw ook nog een vorm van slavernij, de boeren waren daar en in andere oostelijke provincies verplicht herendiensten te leveren aan de adel. Uiteraard is dat niet half zo interessant voor dit soort volk als de Trans-Atlantische slavenhandel waar in Gelderland maar enkele families indirect bij betrokken waren.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_194064576
Als men dat wil vieren mijn zege hebben ze.
Nederland is een vrij land dus doe wat je wil. *O*

Maar ga het een ander niet opdringen en accepteer ook dat een ander er niet aan mee wil doen.
pi_194064594
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:11 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Als men dat wil vieren mijn zege hebben ze.
Nederland is een vrij land dus doe wat je wil. *O*

Maar ga het een ander niet opdringen en accepteer ook dat een ander er niet aan mee wil doen.
Je hoeft ook niet mee te doen. Dat doe ik ook niet.
pi_194064608
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik probeer me er toch een voorstelling van te maken; protesten bij Keti Koti...
Allemaal kleine blanke kinderen er naar toe sturen met borden waarop “erfzonde bestaat niet” “ALM” , of “Zwarte Piet is een fictief figuur” staat.
Nee, dat doen ze gewoon veilig vanaf hun zolderkamer NWS / Boetes voor beledigende reacties tijdens Keti-Koti livestream
  maandag 13 juli 2020 @ 08:22:28 #99
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194064620
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze gewoon veilig vanaf hun zolderkamer NWS / Boetes voor beledigende reacties tijdens Keti-Koti livestream
Volgens de geruchten kwamen deze bedreigingen van 11-jarige Sinterklaasintocht veteranen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 juli 2020 @ 09:31:59 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194065115
Als ze willen dat ik Keti Koti vier dan moeten ze iets leuks organiseren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')