abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 19:37:19 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194073504
Woensdag nieuwe poging door de vissers!

quote:
Zoektocht van vissersschepen naar vermist meisje (14) bij Ameland levert niets op: 'Het is zoeken naar een speld in de hooiberg'



De zoektocht van 21 vissersschepen bij Ameland naar een in zee verdwenen Duits meisje heeft niets opgeleverd. Enkele vissers overwegen woensdag nog een poging te wagen.

De uit Groningen en Friesland afkomstige vissers hebben maandag geen spoor van het 14-jarige meisje gevonden, dat zaterdagavond in zee bij het waddeneiland vermist raakte. Rond vier uur werd de zoektocht afgeblazen.

Om vijf uur 's ochtends verzamelde de garnalenvloot zich bij het Westgat en zette vandaar koers naar de Noordzee boven Ameland. Daar voeren de schepen aanvankelijk in een linie, met hun netten uit, tot de deining dat onmogelijk maakte. ,,We hebben gezocht van west tot oost en weer terug, langs bijna alle geulen. We kunnen alleen niet dicht bij het strand komen’’, zegt garnalenvisser Johan Rispens van de Zk-18 uit Zoutkamp.



,,Het is zoeken naar een speld in de hooiberg. We weten gewoon niet wat er is gebeurd en waar ze ligt. Ze kan flink zijn afgedreven. De vloed is sterker dan de eb en ze kwam bij vloed in het water terecht’’, zegt Rispens. ,,We zijn nog naar Schiermonnikoog gevaren en hebben daar ook gezocht. In de loop van de middag hebben we er een punt achter gezet. Defensie neemt het nu over.’’

Brok in mijn keel
De Duitse familie van het vermiste kind heeft via een tussenpersoon laten weten diep onder de indruk te zijn van de actie van de vissers. Rispens is zelf ook met een bijzonder gevoel uitgevaren. ,,Dit heb ik nog nooit eerder gedaan. Ik krijg een brok in de mijn keel, ik vaar hier met een kronkel in mijn maag, dat mag je best weten.’’



Rispens zegt dat een paar telefoontjes en appjes genoeg waren om alle deelnemers aan de zoektocht te mobiliseren. ,,Iedereen wilde meedoen. En afhankelijk van hoe het verder gaat, doet een aantal vissers woensdag misschien nog een poging.’’

https://www.dvhn.nl/groni(...)oiberg-25845300.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker maandag 13 juli 2020 @ 19:45:25 #182
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194073905
Had ik toch gelijk dat het Duitsers waren. Die zie je altijd op de eilanden achterlijk ver de zee in zwemmen.
  Miss 200.000.000! maandag 13 juli 2020 @ 20:09:02 #184
367000 roos94
pi_194074022
:'(
pi_194074042
Ik vraag me af waarom ze woensdag verder gaan en niet morgen?
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 20:18:25 #186
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_194074124
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af waarom ze woensdag verder gaan en niet morgen?
Misschien omdat het gewoon vissers zijn en ze ook in hun eigen onderhoud moeten voorzien?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 20:20:24 #187
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194074160
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien omdat het gewoon vissers zijn en ze ook in hun eigen onderhoud moeten voorzien?
Dat denk ik ook ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 20:26:46 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194074256
Ik zie dat er weer een reddingsboot aan het zoeken is. Ook is de politiehelikopter weer onderweg.
Fijn dat ze toch blijven zoeken, ook al is ze overleden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194074268
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien omdat het gewoon vissers zijn en ze ook in hun eigen onderhoud moeten voorzien?
Het kwam misschien anders over dan dat ik het bedoel. Ik vroeg het me gewoon af.
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 20:32:08 #190
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_194074312
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het kwam misschien anders over dan dat ik het bedoel. Ik vroeg het me gewoon af.
Ik bedoelde het ook niet vervelend hoor. Maar dit zijn gewoon vissers die graag wilden helpen, maar de kosten voor hun boot en personeel gaan natuurlijk ook gewoon door en de vissers hebben het ook niet makkelijk tegenwoordig. Ze moeten ook gewoon hun verplichtigingen nakomen.
Het is echt super dat ze vandaag de hele dag met zoveel hebben gezocht naar het meisje en heel zuur dat er niets is gevonden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_194074353
quote:
12s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:32 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook niet vervelend hoor. Maar dit zijn gewoon vissers die graag wilden helpen, maar de kosten voor hun boot en personeel gaan natuurlijk ook gewoon door en de vissers hebben het ook niet makkelijk tegenwoordig. Ze moeten ook gewoon hun verplichtigingen nakomen.
Het is echt super dat ze vandaag de hele dag met zoveel hebben gezocht naar het meisje en heel zuur dat er niets is gevonden.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik las ergens dat Het Duitse gezin heeft laten weten dat ze erg dankbaar zijn wat er nu allemaal wordt gedaan. Hopelijk werpt het snel zijn vruchten af...
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 21:52:41 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194075637
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Ik las ergens dat Het Duitse gezin heeft laten weten dat ze erg dankbaar zijn wat er nu allemaal wordt gedaan. Hopelijk werpt het snel zijn vruchten af...
Waar heb je dat gelezen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194075689
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen?
Hierboven. Maar daar staat dat ze diep onder de indruk zijn. Nouja, komt voor mij op hetzelfde neer.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 21:58:05 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194075718
quote:
Vermissing Duits meisje bij Ameland kwam na een dag vol waarschuwingen

De strandwachten van de KNRM hadden het zaterdag, de dag waarop ‘s avonds het veertienjarige meisje uit Duitsland vermist raakte bij Ameland, de hele dag druk met waarschuwen. Badgasten werden erop gewezen dat ze door de onderstroom van het water van het eiland weg konden drijven.

Bodyboards moesten teruggeroepen worden, zwemmers werden naar het afgezette zwemgedeelte verwezen. ,,We zijn er de hele dag mee bezig geweest’’, vertelt woordvoerder Kees Brinkman van de KNRM. ,,Extra gevaarlijk was dat er een behoorlijke golfslag stond die brak op het strand.’’

De stroming is verraderlijk
Op het eiland werd toen al dagenlang gewaarschuwd voor de westen- en noordwestenwind, zegt Benne Holwerda van de gemeente Ameland. Toeristen moeten weten dat die wind zorgt voor een onderstroom van het Noordzeewater die van het eiland af stroomt. ,,Als je dan verder dan heuphoogte in het water terecht komt, is het moeilijk om naar het eiland terug te komen. De stroming is dan zo verraderlijk.’’

De waarschuwingen staan op borden bij de posten van de strandwachten. Niet iedereen leest dat, weet Brinkman. Overdag is er verder de gele vlag die waarschuwt voor gevaarlijke zwemomstandigheden en de rode die aangeeft dat het te gevaarlijk is om te zwemmen.

Als de strandwachten om 18 uur hun dienst beëindigen, worden die vlaggen binnengehaald en is er geen controle meer. Dit was de situatie toen de vader met zijn dochters naar de zonsondergang ging kijken. Dit deden ze niet op een afgelegen plek, ze hadden via de strandopgang bij Nes het strand bereikt.

Puur een ongeval
Brinkman omschrijft het verdwijnen van het meisje als ,,puur een ongeval.’’ De oneffen bodem die bij sterke stroming ontstaat, kan een rol gespeeld hebben, legt hij uit. Er ontstaan kuilen van zo maar een halve meter tot een meter diep. Zandbanken slijten uit aan de binnenkant, waardoor je plotseling ook heel diep weg kunt zakken. Holwerda: ,,Soms verzakt plotseling een stuk strand.’’

,,Mensen raken dan in paniek’’, weet Brinkman. ,,Je natuurlijke reactie is om terug te zwemmen naar de plek waar je vandaan kwam. Maar het is beter je met de stroming mee te laten voeren en dan proberen in de richting van het strand te komen.’’

Brinkman zegt dat de plek waar het meisje te water raakte niet als extra gevaarlijk bekend staat. Dat is op Ameland wel het geval bij Ballum, waar niet gezwommen mag worden, en bij Hollum op de plek waar in een zeegat de Waddenzee binnenstroomt.

https://noorderkrant.nl/a(...)-waarschuwingen.html?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 21:58:20 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194075725
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hierboven. Maar daar staat dat ze diep onder de indruk zijn. Nouja, komt voor mij op hetzelfde neer.
Oohja, ik zie het ja. Dom van me :@
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194077640
Nog geen spoor van dit meisje ondertussen ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 23:36:30 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194077720
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af waarom ze woensdag verder gaan en niet morgen?
Morgen gaan ze weer zoeken lees ik. Maar niet de vissers volgens mij.
quote:
Zoekactie naar vermist Duits meisje bij Ameland gaat dinsdag verder

De zoekactie naar het vermiste Duitse meisje voor de kust van Ameland is maandagavond gestaakt. Dinsdagochtend wordt bij daglicht verder gezocht, meldt de politie.

Het meisje wordt sinds zaterdagavond 22.30 uur vermist. Haar vader sloeg alarm nadat hij met twee dochters in zee van de zonsondergang had genoten. Ze waren afgedreven door de sterke stroming, waarna de vader de 14-jarige niet meer zag. Hulpdiensten hebben zondag de hoop opgegeven het meisje nog levend terug te vinden en richten zich nu op het zoeken naar het lichaam.
Hulp van kotters

Bij de actie maandag kregen de reddingsdiensten hulp van ongeveer twintig kotters die systematisch op zee zochten. Ook de marine zocht mee, aldus de politie.

https://www.dvhn.nl/groni(...)erder-25847866.html?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 10:20:59 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194080785
Ze zijn inmiddels weer bezig met zoeken. Ik zie een militair vaartuig, een reddingsboot en een aantal kotters. Ik weet niet of de kotters ook meezoeken, het kan ook zijn dat die gewoon aan het vissen zijn.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194083166
Brrrr...wat een angst moet dit meisjes gehad hebben, de laatste paar minuten van haar leven :'(

Ben zelf bijna vroeger verdronken.
En dat is geen pretje zeg maar :{
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 13:03:12 #200
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_194083204
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:20 schreef Nikonlover het volgende:
Ze zijn inmiddels weer bezig met zoeken. Ik zie een militair vaartuig, een reddingsboot en een aantal kotters. Ik weet niet of de kotters ook meezoeken, het kan ook zijn dat die gewoon aan het vissen zijn.

[ afbeelding ]
Er waren ook weer wat kotters en garnalenvissers aan het meezoeken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 13:05:32 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194083238
@senesta Nice! Respect!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 15:55:34 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194086133
quote:
Onderwaterdrone marine zoekt mee naar vermist meisje Ameland

Defensie helpt vandaag mee met de zoekactie naar het vermiste Duitse meisje (14) voor de kust van Ameland. De marine heeft een onderwaterdrone met sonar ingezet. Daarmee is het mogelijk om objecten, maar ook lichamen, onder water op te sporen.

Het meisje wordt sinds zaterdagavond vermist. Haar vader was met twee dochters tijdens zonsondergang gaan zwemmen. Ze is waarschijnlijk verrast door de sterke stroming.

De hulpdiensten gaven zondag de hoop op dat het kind nog levend teruggevonden kon worden. De zoektocht richt sinds sindsdien op het vinden van haar lichaam.

Vermoed wordt dat het meisje in een mui terecht is gekomen. Bekijk hier wat dat is en hoe je eruit komt:
VIDEO BIJ BRON

Mocht de drone iets vinden, dan zien de militairen dit op sonarbeelden. Marineduikers bekijken deze 'contacten' onder water om er achter te komen wat het is. Ze zijn ook inzetbaar om ondiepe gebieden af te zoeken, schrijft Omrop Fryslân.

De reddingsdiensten worden vandaag opnieuw geholpen door viskotters die al enkele dagen op zee aan het zoeken zijn.

https://nos.nl/artikel/23(...)-meisje-ameland.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:57:29 #203
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194086170
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik vind dat filmpje over de mui wel goed, had daar dus echt geen idee van.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 16:09:49 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194086376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind dat filmpje over de mui wel goed, had daar dus echt geen idee van.
Ik wel, ik heb op de basisschool hier namelijk les over gehad. Wij kregen meerdere keren per jaar gastlessen van de reddingsbrigade en kustwacht.

Er mag best meer aandacht komen voor de gevaren van de zee en andere wateren zoals rivieren en meren. Dit zou mooi passen bij het schoolzwemmen.

Maar hoe je toeristen het beste kan informeren? Geen idee. Een foldertje of een informatiebord is in ieder geval niet genoeg denk ik.
Hier zetten ze borden en een afzetlint bij een mui. Maar evengoed stappen mensen op die plek in het water...
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:43:13 #205
40566 Ericr
Livewrong
pi_194086862


Vrees dat overal borden neerzetten met afbeeldingen zoals deze ook niet gaan helpen. Daarnaast is in het donker of bij schemer je laten meenemen door de stroming ook iets wat velen waarschijnlijk niet zullen durven.

Genoeg verdrinkingsgevallen omdat mensen tegen de stroming in gaan zwemmen. Dat gaat bijna altijd fout.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:56:19 #206
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194087030
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:43 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Vrees dat overal borden neerzetten met afbeeldingen zoals deze ook niet gaan helpen. Daarnaast is in het donker of bij schemer je laten meenemen door de stroming ook iets wat velen waarschijnlijk niet zullen durven.

Genoeg verdrinkingsgevallen omdat mensen tegen de stroming in gaan zwemmen. Dat gaat bijna altijd fout.
Precies, zelfs nu ik dit weet vraag ik me af of ik in het donker niet toch in paniek zou raken. Niet dat ik ooit in het donker de zee in ben gegaan tot nu toe.
pi_194087067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:43 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Vrees dat overal borden neerzetten met afbeeldingen zoals deze ook niet gaan helpen. Daarnaast is in het donker of bij schemer je laten meenemen door de stroming ook iets wat velen waarschijnlijk niet zullen durven.

Genoeg verdrinkingsgevallen omdat mensen tegen de stroming in gaan zwemmen. Dat gaat bijna altijd fout.
Zwemles is niet het probleem. Gevaren van de zee. Je moet je mee laten gaan in een mui. Dat gaat door paniek niet zo makkelijk.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_194087579
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:43 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Vrees dat overal borden neerzetten met afbeeldingen zoals deze ook niet gaan helpen. Daarnaast is in het donker of bij schemer je laten meenemen door de stroming ook iets wat velen waarschijnlijk niet zullen durven.

Genoeg verdrinkingsgevallen omdat mensen tegen de stroming in gaan zwemmen. Dat gaat bijna altijd fout.
Het moet natuurlijk ook voor toeristen die geen Nederlands kunnen begrijpelijk zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_194087676
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk ook voor toeristen die geen Nederlands kunnen begrijpelijk zijn.
Op de strandopgangen staat het ook in het Duits aangegeven. Maar veel mensen trekken zich er niks van aan. Ook veel Nederlanders niet, ben er regelmatig geweest terwijl de rode vlag uit was en grote groepen mensen gingen gewoon de zee in.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 17:50:17 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194087714
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:48 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Op de strandopgangen staat het ook in het Duits aangegeven. Maar veel mensen trekken zich er niks van aan. Ook veel Nederlanders niet, ben er regelmatig geweest terwijl de rode vlag uit was en grote groepen mensen gingen gewoon de zee in.
Niemand die de borden leest idd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')