abonnement Unibet Coolblue
pi_194047760
BIJ1-partijleider Sylvana Simons is zondag aanwezig bij het alternatieve racismedebat in kunstencentrum De Appel in Amsterdam, meldt de partij zaterdag via Twitter. De NPO kreeg woensdag kritiek op de keuze voor Jort Kelder als debatleider bij het NPO-racismedebat tijdens de themadag Nederland tegen racisme zondag.

Het alternatief voor het NPO-racismedebat, een gesprek over racisme, is zondag vanaf 20.25 uur live te zien op de website van De Appel. Naast Simons doen onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg mee aan het gesprek.

De organisatoren van het gesprek in De Appel vinden Kelder vanwege eerdere uitlatingen over mensen van kleur niet de juiste man als debatleider bij het NPO-debat. Bovendien stellen zij dat de insteek van het NPO-debat - aan de hand van de stelling 'Het huidige racismedebat drijft Nederland uit elkaar' - niet bijdraagt aan een constructief maatschappelijk gesprek over racisme.

De NPO reageerde woensdag via Twitter op de kritiek. Volgens de publieke omroep heeft Kelder "tijdens eerdere edities van dit AVROTROS-programma onmiskenbaar laten zien een kundig debatleider te zijn, waarbij ruimte is voor alle geluiden".

Morgen zullen meerdere BIJ1-ers aanwezig zijn bij het racismegesprek in de Appel, waaronder partijleider @SylvanaBIJ1.

De avond dient als alternatief voor het ‘racismedebat’ van de NPO.
https://t.co/tYkEKlpJbp

Het event is om 20.25 te livestreamen via https://t.co/0fErwCAidQ

PolitiekBIJ1
PolitiekBIJ1
17:14 - 11 juli 2020
Zondag aangepaste programmering NPO tijdens themadag over racisme en discriminatie
De NPO en omroepen organiseren zondag een themadag over racisme en discriminatie. De programmering van de omroepen op de publieke zenders staat op televisie, radio en online in het teken van het onderwerp.

"De discussie over racisme en discriminatie die speelt in de samenleving, verdient prioriteit", aldus Shula Rijxman, bestuursvoorzitter van de NPO. "Het is een urgent thema dat speelt in de harten en hoofden van veel Nederlanders. Of het nu gaat om presentatoren, programma's of archiefbeelden: de publieke omroep is van en voor iedereen."

Bron: https://www.nu.nl/media/6(...)l#coral_talk_wrapper

Daar past zij vast heel goed.
  zondag 12 juli 2020 @ 07:02:14 #2
117098 Hathor
Effe niet
pi_194047771
Dat wijf is inmiddels niet meer serieus te nemen, elk debat waar zij bij betrokken is, is bij voorbaat kansloos.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194047798
Sterker is eerst meedoen met NPO en als dat slecht bevalt je eigen 'debat'organiseren.
  zondag 12 juli 2020 @ 07:09:47 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194047799
Een debat met gelijkgestemden noem ik gewoon een circlejerk. Weinig diversiteit dan hè...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194047809
Ze ziet er wel slecht uit op die foto van NU. Heel oud.
pi_194047841
Wilders ook?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194047920
Gaat geen hond naar kijken dus, alsof de “website de appel” iemand iets zegt.

En wat andere ook zeggen, een debat over wat dan ook heeft geen nut als iedereen al hetzelfde denkt.
Geen kritiek, geen tegenargumenten = geen debat.

De blankenhaat zit er ook weer diep in, Jort is blank en dus ongeschikt.
Dat hij ooit het een of ander gezegd zou hebben wat verkeerd viel, word gebruikt als publiek excuus, je moet je racisme toch zien te verhullen achter zogenaamde normen immers.
pi_194047978
De NPO heeft een selectieve thuiswedstrijd georganiseerd...volkomen zinloos om dit debat te volgen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194047983
Het zal weer een hilarische voorstelling worden.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:08:49 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194047986
quote:
Naast Simons doen onder anderen Quinsy Gario en Glenn Helberg mee aan het gesprek.
Als je een leuke dag wilt hebben vooral niet kijken dus, Hopelijk gaat het vandaag met Verstappen een stuk beter.

Indien je iets hebt met sado masochisme, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194047990
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:05 schreef cempexo het volgende:
De NPO heeft een selectieve thuiswedstrijd georganiseerd...volkomen zinloos om dit debat te volgen.
Je weet nog niet eens wie er komen.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:21:50 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194048015
Natuurlijk, mensen die lastige vragen stellen kunnen we niet gebruiken als roeptoeterpartij
pi_194048080
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je weet nog niet eens wie er komen.
Namen en rugnummers zijn in dit -selectieve- kader onbelangrijk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194048085
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

Namen en rugnummers zijn in dit -selectieve- kader onbelangrijk.
Het maakt mij wel degelijk uit wie komen. Dat Simons niet meedoet met het npo debat lijkt mij in elk geval een plus.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:46:54 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194048096
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:21 schreef Hexagon het volgende:
Natuurlijk, mensen die lastige vragen stellen kunnen we niet gebruiken als roeptoeterpartij
Tja, als je argumentatie grotendeels uit gevoelens bestaat...

En de andere partij direct uitsluiten, omdat die als blanke zich per definitie niet kan inleven In de ander, is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor een inhoudelijk gesprek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194048097
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het maakt mij wel degelijk uit wie komen. Dat Simons niet meedoet met het npo debat lijkt mij in elk geval een plus.
De NPO selecteert de deelnemers, niet door de betrokken politieke partij of de deelnemer zelf.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194048144
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

De NPO selecteert de deelnemers, niet door de betrokken politieke partij of de deelnemer zelf.
Dat kan ook prima.
pi_194048164
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

De NPO selecteert de deelnemers, niet door de betrokken politieke partij of de deelnemer zelf.
Ja en?
  zondag 12 juli 2020 @ 09:12:41 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194048242
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:09 schreef nixxx het volgende:
Een debat met gelijkgestemden noem ik gewoon een circlejerk. Weinig diversiteit dan hè...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194048341
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan ook prima.
Denk je en ben je er van overtuigd dat de NPO bv. topbestuurders van de PVV hebben uitgenodigd ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194048347
[quote]1s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:57 schreef Document1 het volgende:

[..]

Denk je en ben je er van overtuigd dat de NPO bv. topbestuurders van de PVV hebben uitgenodigd ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194048375
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Denk je en ben je er van overtuigd dat de NPO bv. topbestuurders van de PVV hebben uitgenodigd ?
Ik ben nergens van overtuigd als het over dat debat gaat. Ik denk niet dat men de PVV heeft uitegenodigd trouwens.
pi_194048449
Wierd Duk legde vrijdag bij GeenStijl goed uit waarom een discussie met een linkse activist nooit een discussie wordt. Zij redeneren vanuit een morele superioriteit en vanaf hun troon zit men helemaal niet te wachten op een weerwoord. Je bent het eens met hun aanklacht en zo niet dan ben je een racist. Meer smaken zijn er niet. Dus wat er vandaag op tv en internet gaat gebeuren noem ik geen debat, het is slechts de zoveelste propaganda om de cultuurmarxistische agenda door te drammen.
pi_194048460
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:24 schreef cempexo het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 12 juli 2020 08:57 schreef Document1 het volgende:

[..]

Denk je en ben je er van overtuigd dat de NPO bv. topbestuurders van de PVV hebben uitgenodigd ?

NPO heeft geen uitnodigingen verstuurd. Je kon jezelf aanmelden en daarna is een selectie gemaakt
pi_194048461
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Wierd Duk legde vrijdag bij GeenStijl goed uit waarom een discussie met een linkse activist nooit een discussie wordt. Zij redeneren vanuit een morele superioriteit en vanaf hun troon zit men helemaal niet te wachten op een weerwoord. Je bent het eens met hun aanklacht en zo niet dan ben je een racist. Meer smaken zijn er niet. Dus wat er vandaag op tv en internet gaat gebeuren noem ik geen debat, het is slechts de zoveelste propaganda om de cultuurmarxistische agenda door te drammen.
We wachten af. Ik ben ook benieuwd wat het gaat opleveren.
pi_194048491
NPO! Irritant mens.
pi_194048497
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Wierd Duk legde vrijdag bij GeenStijl goed uit waarom een discussie met een linkse activist nooit een discussie wordt. Zij redeneren vanuit een morele superioriteit en vanaf hun troon zit men helemaal niet te wachten op een weerwoord. Je bent het eens met hun aanklacht en zo niet dan ben je een racist. Meer smaken zijn er niet. Dus wat er vandaag op tv en internet gaat gebeuren noem ik geen debat, het is slechts de zoveelste propaganda om de cultuurmarxistische agenda door te drammen.
En hoeveel zinvolle discussie heeft wierd duk zelf al gevoerd? Het echobord dat het propaganda is om de cultuurmarxistische agenda door te drammen straalt ook dezelfde morele superioriteit vanuit de rechts populistische kant uit.

De ironie toch van domme extremisten.
pi_194048504
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We wachten af. Ik ben ook benieuwd wat het gaat opleveren.
Niks. Niks positiefs in ieder geval.
pi_194048526
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel zinvolle discussie heeft wierd duk zelf al gevoerd? Het echobord dat het propaganda is om de cultuurmarxistische agenda door te drammen straalt ook dezelfde morele superioriteit vanuit de rechts populistische kant uit.

De ironie toch van domme extremisten.
Hij is geen extremist en ook geen rechtste populist, gewoon iemand die zelf nadenkt en kritisch is. Hij benoemde ook wat jij nu zegt. Wanneer je kritisch bent op links activisme word je meteen geframed als extreem rechts. Ik vermoed dat jij er ook zo een bent. Nou ja, leven en laten leven.
  zondag 12 juli 2020 @ 09:49:57 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194048551
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij is geen extremist en ook geen rechtste populist, gewoon iemand die zelf nadenkt en kritisch is. Hij benoemde ook wat jij nu zegt. Wanneer je kritisch bent op links activisme word je meteen geframed als extreem rechts. Ik vermoed dat jij er ook zo een bent. Nou ja, leven en laten leven.
Als je gewoon zegt dat Duk een extremist is, dan hoef je er niet meer inhoudelijk op in te gaan.

Ja, hij wordt wat eentonig in zijn onderwerpen, maar dat is natuurlijk ook weer een reactie op de eentonigheid van andere media.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194048563
de kijkcijfers zullen ontzettend laag zijn, ondanks de vele media aandacht.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 09:51:36 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194048570
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Wierd Duk legde vrijdag bij GeenStijl goed uit waarom een discussie met een linkse activist nooit een discussie wordt. Zij redeneren vanuit een morele superioriteit en vanaf hun troon zit men helemaal niet te wachten op een weerwoord. Je bent het eens met hun aanklacht en zo niet dan ben je een racist. Meer smaken zijn er niet. Dus wat er vandaag op tv en internet gaat gebeuren noem ik geen debat, het is slechts de zoveelste propaganda om de cultuurmarxistische agenda door te drammen.
Mooie uitzending was dat ja. Zelfs de 1,5 uur vond ik te kort.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194048622
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als je gewoon zegt dat Duk een extremist is, dan hoef je er niet meer inhoudelijk op in te gaan.

Ja, hij wordt wat eentonig in zijn onderwerpen, maar dat is natuurlijk ook weer een reactie op de eentonigheid van andere media.
Eerlijk gezegd kende ik hem niet heel goed, maar hij is lang correspondent in Rusland geweest en ook parlementair verslaggever. Het was prettig om te luisteren naar iemand met inhoud.
pi_194048638
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij is geen extremist en ook geen rechtste populist, gewoon iemand die zelf nadenkt en kritisch is. Hij benoemde ook wat jij nu zegt. Wanneer je kritisch bent op links activisme word je meteen geframed als extreem rechts. Ik vermoed dat jij er ook zo een bent. Nou ja, leven en laten leven.
En deze donkere mensen denken ook zelf kritisch na en willen een debat maar worden van alle kanten aangevallen en worden dan ook nog eens hier zomaar geframed als cultuurmarxcisten. Maar nee wierd dik daar mogen we geen kritisch woord over zeggen, zijn woorden niet spiegelen want dan ben je meteen iets wat iemand vermoed. :')
pi_194048657
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En deze donkere mensen denken ook zelf kritisch na en willen een debat maar worden van alle kanten aangevallen en worden dan ook nog eens hier zomaar geframed als cultuurmarxcisten. Maar nee wierd dik daar mogen we geen kritisch woord over zeggen, zijn woorden niet spiegelen want dan ben je meteen iets wat iemand vermoed. :')
Ze willen geen debat.
pi_194048737
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:
En deze donkere mensen denken ook zelf kritisch na
'''En deze donkere mensen denken ook zelf kritisch na'''

Geef eens een handjevol voorbeelden van en door hun zelf ?!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194048739
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel zinvolle discussie heeft wierd duk zelf al gevoerd? Het echobord dat het propaganda is om de cultuurmarxistische agenda door te drammen straalt ook dezelfde morele superioriteit vanuit de rechts populistische kant uit.

De ironie toch van domme extremisten.
Klopt.
pi_194048753
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En deze donkere mensen denken ook zelf kritisch na en willen een debat maar worden van alle kanten aangevallen en worden dan ook nog eens hier zomaar geframed als cultuurmarxcisten. Maar nee wierd dik daar mogen we geen kritisch woord over zeggen, zijn woorden niet spiegelen want dan ben je meteen iets wat iemand vermoed. :')
Bij de eerste zin ga je al in de fout gozer..ik associeer 'zelf nadenken' en 'kritisch' niet met SJW'ers. De termen 'oppervlakkig' en 'schreeuwers' komen sneller in mij op.
pi_194048801
Bij een aantal mensen is sprake van een obsessie; dwangmatig bij een ander zoeken wat fout is, om zo niet naar jezelf te hoeven kijken. Als dat het geval is, merk je dat omdat niet gezocht wordt naar een oplossing, en een andere mening niet gewaardeerd wordt.
pi_194048822
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij de eerste zin ga je al in de fout gozer..ik associeer 'zelf nadenken' en 'kritisch' niet met SJW'ers. De termen 'oppervlakkig' en 'schreeuwers' komen sneller in mij op.
Een zin als
quote:
zoveelste propaganda om de cultuurmarxistische agenda door te drammen
dat vind je opeens heel kritisch en zelf bedacht.

De zelfreflectie lijkt wel totaal afwezig. :+
  zondag 12 juli 2020 @ 10:09:31 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194048824
quote:
“Racisme is een ontzettend complex onderwerp,” stelt kunstenaar Patricia Kaersenhout. “Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid. In dat opzicht kunnen we in Nederland een voorbeeld nemen aan het Verenigd Koninkrijk, waar men in die ontwikkeling al een stuk verder is.” Kaersenhout beklemtoont ‘vooral weg te willen bewegen van Jip en Janneke-vragen wie er racistisch is en waarom wel of niet
Geen debat dus. Gewoon één grote echokamer. De laatste zin vind ik een beetje vreemd, dat neigt ernaar dat ze er gewoon vanuit gaan dat "bepaalde mensen" (lees:witmannen) racistisch zijn, ongeacht wat ze doen. Past mooi in het hele "silence is violence" narratief die nu uit de States over is komen waaien. Je mag niks over racisme vinden want je bent wit dus jouw mening is op zichzelf al een uiting van racisme, tegelijkertijd ben je ook racistisch wanneer je als witman niks zegt over racisme. Conclusie, je bent altijd racist dus bek houden en met open mond luisteren naar de mensen van kleur. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Twiitch op 12-07-2020 10:18:55 ]
pi_194048829
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:08 schreef Mondkapje het volgende:
Bij een aantal mensen is sprake van een obsessie; dwangmatig bij een ander zoeken wat fout is, om zo niet naar jezelf te hoeven kijken.
Klinkt als een SJW'er met zijn of haar gelul over white privilege, terwijl het doel van hen is 'black privilege'.
pi_194048848
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klinkt als een SJW'er met zijn of haar gelul over white privilege, terwijl het doel van hen is 'black privilege'.
Ik verwacht eerder: het klinkt als een dominee.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:14:08 #44
80382 manny
30 is best veel
pi_194048861
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Wierd Duk legde vrijdag bij GeenStijl goed uit waarom een discussie met een linkse activist nooit een discussie wordt. Zij redeneren vanuit een morele superioriteit en vanaf hun troon zit men helemaal niet te wachten op een weerwoord. Je bent het eens met hun aanklacht en zo niet dan ben je een racist. Meer smaken zijn er niet. Dus wat er vandaag op tv en internet gaat gebeuren noem ik geen debat, het is slechts de zoveelste propaganda om de cultuurmarxistische agenda door te drammen.
wierd duk, geen stijl en cultuurmarxisme in 1 post. en dan vragen om een serieus debat.

man man man
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_194048890
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:08 schreef Mondkapje het volgende:
Bij een aantal mensen is sprake van een obsessie; dwangmatig bij een ander zoeken wat fout is, om zo niet naar jezelf te hoeven kijken.
Klinkt als een SJW'er met zijn of haar gelul over white privilege, terwijl het doel van hen is 'black privilege'.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een zin als
[..]

dat vind je opeens heel kritisch en zelf bedacht.

De zelfreflectie lijkt wel totaal afwezig. :+
Nee hoor. Ik beschouw mijzelf niet als rechts, ook niet als links en moet niks hebben van extreem rechtse wappies of links activistisch tuig dat zich beter wil voelen dan mij. Ik observeer en lees soms een boek, denk dat ik meer heb gelezen dan Sylvana en al die oppervlakkige narcistische schreeuwers bij elkaar. Misschien zelfs wel meer dan Thierry 🤔
pi_194048921
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:12 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder: het klinkt als een dominee.
Het pedante toontje van types als Jesse Klaver komt overeen met het toontje van een good old dominee. Dat is niet zo gek.. het links activisme is een soort nieuwe religie.
pi_194048922
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klinkt als een SJW'er met zijn of haar gelul over white privilege, terwijl het doel van hen is 'black privilege'.
[..]

Nee hoor. Ik beschouw mijzelf niet als rechts, ook niet als links en moet niks hebben van extreem rechtse wappies of links activistisch tuig dat zich beter wil voelen dan mij. Ik observeer en lees soms een boek, denk dat ik meer heb gelezen dan Sylvana en al die oppervlakkige narcistische schreeuwers bij elkaar. Misschien zelfs wel meer dan Thierry 🤔
Wat zou je nu stemmen als ik vragen mag?
pi_194048945
Ik dacht even dat het alternatieve debat op TMF zou zijn. Zo'n circlejerk van gelijkgestemden in hun paralelle schijnwerkelijkheid is natuurlijk niet interessant, maar het schuift wel dramatisch snel op. De NPO is na een jarenlange voorbereiding van geschiedvervalsing, verdraaiing en newspeak geexplodeerd in een hetze waarbij het kader wordt gezet door het radicaal racistische BLM en KOZP, en nou is een debat daar al niet extreem genoeg meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194048978
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:12 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder: het klinkt als een dominee.
Het pedante toontje van types als Jesse Klaver komt overeen met het toontje van een good old dominee. Dat is niet zo gek.. het links activisme is een soort nieuwe religie.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat zou je nu stemmen als ik vragen mag?
Omtzigt
pi_194048992
Ik hoop dat het racismedebat oplevert dat het institutioneel seksisme dat voor een groot deel onbewust plaats heeft, een duwtje de goede richting op krijgt. Je ziet dat met een donker persoon ook meteen een vrouw wordt gekozen, dat is een goede zaak denk ik.
pi_194049031
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En deze donkere mensen denken ook zelf kritisch na en willen een debat maar worden van alle kanten aangevallen en worden dan ook nog eens hier zomaar geframed als cultuurmarxcisten. Maar nee wierd dik daar mogen we geen kritisch woord over zeggen, zijn woorden niet spiegelen want dan ben je meteen iets wat iemand vermoed. :')
Ze willen geen debat, dat is 1 van de redenen dat ze niet bij de AVRO/TROS aanschuiven. Ze vinden dat je over racisme niet kunt debatteren namelijk.

quote:
Kunstenaar Patricia Kaersenhout, ook betrokken bij de protestbrief tegen Jort Kelder, zei daar vrijdag over: ,,Racisme is een ontzettend complex onderwerp. Het is geen onderwerp waar je over moet gaan debatteren. Wij proberen zondag te praten over de vraag hoe je dichter bij elkaar kan komen over gelijkwaardigheid.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_194049056
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:29 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ze willen geen debat, dat is 1 van de redenen dat ze niet bij de NPO aanschuiven. Ze vinden dat je over racisme niet kunt debatteren namelijk.
Terwijl, als je de vraag stelt: wat is racisme? Je al drie avonden kunt vullen met de reacties die komen. Is het ook viceversa bijvoorbeeld? Blanke mensen die de Bijlmer uitgetreiterd worden, is dat racisme?

Is er daadwerkelijk sprake van racisme of denken donkere mensen heel snel dat er sprake is van racisme? Mag je iets van iemands kinderen zeggen of ben je dan een racist? Wie heeft hier de vooroordelen?
pi_194049097
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:25 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop dat het racismedebat oplevert dat het institutioneel seksisme dat voor een groot deel onbewust plaats heeft, een duwtje de goede richting op krijgt. Je ziet dat met een donker persoon ook meteen een vrouw wordt gekozen, dat is een goede zaak denk ik.
Het gaat alleen maar over uiterlijke kenmerken..het zou over de inhoud moeten gaan van mensen. Mensen zijn niet gelijk, alleen gelijkwaardig. Er is geen institutioneel racisme. Ga gewoon naar school, doe je best en haal je diploma's. Dan komen de kansen vanzelf.
pi_194049112
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gaat alleen maar over uiterlijke kenmerken..het zou over de inhoud moeten gaan van mensen. Mensen zijn niet gelijk, alleen gelijkwaardig. Er is geen institutioneel racisme. Ga gewoon naar school, doe je best en haal je diploma's. Dan komen de kansen vanzelf.
Maar er is wel institutioneel seksisme. Allerlei onderzoeken hebben opgeleverd dat vrouwen anders worden benaderd dan mannen. Je zou racisme mooi kunnen koppelen daarmee en de donkere vrouw meer ruimte kunnen geven. Die mannelijke rappers kunnen we missen als kiespijn.
pi_194049129
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:21 schreef halfway het volgende:
Wilders ook?
Wilders doet niet aan tv debatten. Hij heeft het een keer gedaan in 2017 tegen Rutte toen de PVV de grootste was in de peilingen. Waar hij het zo slecht en onvoorbereid deed dat ik ervan overtuigd ben dat Wilders gecontroleerde oppositie is.
pi_194049139
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Maar er is wel institutioneel seksisme. Allerlei onderzoeken hebben opgeleverd dat vrouwen anders worden benaderd dan mannen.
Denk dat je van misstanden niet 'de mannen' als geheel de schuld moet geven. Wangedrag komt vaak van narcistische types in een machtspositie. Ik heb niet de illusie dat vrouwen in een machtspositie altijd van die fijne mensen zijn.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:41:01 #57
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194049161
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En deze donkere mensen denken ook zelf kritisch na en willen een debat maar worden van alle kanten aangevallen en worden dan ook nog eens hier zomaar geframed als cultuurmarxcisten. Maar nee wierd dik daar mogen we geen kritisch woord over zeggen, zijn woorden niet spiegelen want dan ben je meteen iets wat iemand vermoed. :')
Verwijt dit dan de radicale zeurpieten. Die hebben voor zoveel polarisatie gezorgd door heel blank Nederland voor racist uit te maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194049172
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik observeer en lees soms een boek, denk dat ik meer heb gelezen dan Sylvana en al die oppervlakkige narcistische schreeuwers bij elkaar. Misschien zelfs wel meer dan Thierry 🤔
Voor iemand die klaagt over "morele superioriteit" kom je aardig verheven over.
pi_194049178
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk dat je van misstanden niet 'de mannen' als geheel de schuld moet geven. Wangedrag komt vaak van narcistische types in een machtspositie. Ik heb niet de illusie dat vrouwen in een machtspositie altijd van die fijne mensen zijn.
Het speelt overal, hoog en laag in de maatschappij, op fora, overal.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:43:01 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194049181
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:31 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Terwijl, als je de vraag stelt: wat is racisme? Je al drie avonden kunt vullen met de reacties die komen. Is het ook viceversa bijvoorbeeld? Blanke mensen die de Bijlmer uitgetreiterd worden, is dat racisme?

Is er daadwerkelijk sprake van racisme of denken donkere mensen heel snel dat er sprake is van racisme? Mag je iets van iemands kinderen zeggen of ben je dan een racist? Wie heeft hier de vooroordelen?
De donkere medemens denkt vanuit under- en upperdog posities. Omdat zij in het westen de underdog zijn, mogen zij wel en wij niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194049200
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:42 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Voor iemand die klaagt over "morele superioriteit" kom je aardig verheven over.
Neuh..ik overdreef het een beetje om antwoord te geven op de vraag. Hoe bewijs je dat je wel kritisch bent en zelf nadenkt? Dat kan niet he, daarvoor moet je iemand eigenlijk persoonlijk kennen.
pi_194049223
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Verwijt dit dan de radicale zeurpieten. Die hebben voor zoveel polarisatie gezorgd door heel blank Nederland voor racist uit te maken.
Ik verwijt het alle extremisten zwart of wit. Allemaal een klap van de molen gehad en elke logica ontbreekt of heeft bewezen onlogica bij hun standpunten.

De polarisatie is natuurlijk al een stuk langer in opkomst door populistisch rechts, en aha dachten de extreem andersdenkende van die simplistische taktiek daar gaan we ook gebruik van maken. :D
pi_194049227
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het speelt overal, hoog en laag in de maatschappij, op fora, overal.
Dat weet ik niet. Mannen en vrouwen zijn biologisch niet gelijk en dat zorgt voor een hoop gezeik..zoiets. Ik geloof niet in daders en slachtoffers eerlijk gezegd, vrouwen hebben zo hun streken en mannen ook, daar moeten we mee dealen.
pi_194049253
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Mannen en vrouwen zijn biologisch niet gelijk en dat zorgt voor een hoop gezeik..zoiets. Ik geloof niet in daders en slachtoffers eerlijk gezegd, vrouwen hebben zo hun streken en mannen ook, daar moeten we mee dealen.
Google maar even, je vindt heel snel dat vrouwen anders benaderd worden. Bijvoorbeeld:

Vrouwen worden veel minder vaak door recruiters benaderd voor een baan dan mannen, concludeert onderzoeksbureau Intelligence Group maandag in een analyse in opdracht van Het Financieele Dagblad (FD).

43 procent van de werkzoekende mannen zegt eens per kwartaal benaderd te worden voor een baan. Dit geldt slechts voor 31 procent van de werkzoekende vrouwen. "Waarom dat zo is, weten we niet", zegt Geert-Jan Waasdorp, de oprichter van Intelligence Group, over de bevindingen.

Het verschil kan te maken hebben met hoe mannen zich profileren en verkopen. Zij zouden daarin minder bescheiden zijn dan vrouwen. "Een mannelijke IT'er zal zeggen dat hij in vier maanden 28 kritische bugs heeft opgelost. Een vrouw benadrukt dat ze deel uitmaakt van een team dat het probleem heeft opgelost", stelt hr-specialist Bas van de Haterd in het FD.

Waasdorp zegt dat het verschil met profilering te maken kan hebben, maar vermoedt dat er onbewust ook andere zaken spelen. In elke branche worden vrouwen namelijk minder vaak benaderd dan mannen, zelfs in sectoren zoals de zorg waarin relatief veel vrouwen werkzaam zijn.

"In ieder geval weten we nu zeker dat dit niet op toeval berust. Van de 33 beroepsgroepen die we onderscheiden, is er bij 11 een significant verschil in het voordeel van mannen. Er is geen enkel vakgebied waar het omgekeerde gebeurt", aldus Waasdorp in het dagblad.
https://www.nu.nl/werk/60(...)werk-dan-mannen.html
Zelfs in de zorg worden mannen vaker benaderd.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:55:31 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194049273
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik verwijt het alle extremisten zwart of wit. Allemaal een klap van de molen gehad en elke logica ontbreekt of heeft bewezen onlogica bij hun standpunten.

De polarisatie is natuurlijk al een stuk langer in opkomst door populistisch rechts, en aha dachten de extreem andersdenkende van die simplistische taktiek daar gaan we ook gebruik van maken. :D
Polarisatie komt van twee kanten Links én Rechts.

Als weldenkend Nederland niet iedereen met een andere mening voor racist had uitgemaakt en serieus naar andere meningen had geluisterd, dan was Wilders nooit zo groot geworden.

Kijk naar Pechthold en Wilders; puur door zich tegen elkaar af te zetten konden ze zichzelf positioneren en profileren. En wat zijn we er mee opgeschoten? Alleen maar meer weerzin over en weer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194049281
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:53 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Google maar even, je vindt heel snel dat vrouwen anders benaderd worden. Bijvoorbeeld:

Vrouwen worden veel minder vaak door recruiters benaderd voor een baan dan mannen, concludeert onderzoeksbureau Intelligence Group maandag in een analyse in opdracht van Het Financieele Dagblad (FD).

43 procent van de werkzoekende mannen zegt eens per kwartaal benaderd te worden voor een baan. Dit geldt slechts voor 31 procent van de werkzoekende vrouwen. "Waarom dat zo is, weten we niet", zegt Geert-Jan Waasdorp, de oprichter van Intelligence Group, over de bevindingen.

Het verschil kan te maken hebben met hoe mannen zich profileren en verkopen. Zij zouden daarin minder bescheiden zijn dan vrouwen. "Een mannelijke IT'er zal zeggen dat hij in vier maanden 28 kritische bugs heeft opgelost. Een vrouw benadrukt dat ze deel uitmaakt van een team dat het probleem heeft opgelost", stelt hr-specialist Bas van de Haterd in het FD.

Waasdorp zegt dat het verschil met profilering te maken kan hebben, maar vermoedt dat er onbewust ook andere zaken spelen. In elke branche worden vrouwen namelijk minder vaak benaderd dan mannen, zelfs in sectoren zoals de zorg waarin relatief veel vrouwen werkzaam zijn.

"In ieder geval weten we nu zeker dat dit niet op toeval berust. Van de 33 beroepsgroepen die we onderscheiden, is er bij 11 een significant verschil in het voordeel van mannen. Er is geen enkel vakgebied waar het omgekeerde gebeurt", aldus Waasdorp in het dagblad.
https://www.nu.nl/werk/60(...)werk-dan-mannen.html
De oorzaken worden niet echt benoemd. Misschien is het volgende wel een voorbeeld van wat je bedoelt. Toen mijn zus ooit een sollicitatiegesprek had werd haar gevraagd of zij van plan was snel zwanger te worden. Uiteindelijk kreeg zij de baan maar die baas bleek het prototype te zijn van een narcistische eikel.
pi_194049294
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Neuh..ik overdreef het een beetje om antwoord te geven op de vraag. Hoe bewijs je dat je wel kritisch bent en zelf nadenkt? Dat kan niet he, daarvoor moet je iemand eigenlijk persoonlijk kennen.
Dus je moest overdrijven om je punt te maken. Als je daadwerkelijk kritisch zou zijn zou je een betoog opgezet hebben ipv een hyperbool te maken en hiermee je statement over je zogenaamde kritisch denkvermogen alleen maar meer onderuit te halen. :D
pi_194049303
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De oorzaken worden niet echt benoemd. Misschien is het volgende wel een voorbeeld van wat je bedoelt. Toen mijn zus ooit een sollicitatiegesprek had werd haar gevraagd of zij van plan was snel zwanger te worden. Uiteindelijk kreeg zij de baan maar die baas bleek het prototype te zijn van een narcistische eikel.
Kan, maar wat ik zelf een van de beste voorbeelden vind, zijn vergaderingen:

Vrouwen praten in vergadering 75% minder dan mannen

Het vastgestelde verschil in spreektijd is problematisch, aldus onderzoeker Mendelberg. "In bestuursraden zijn vrouwen vaak in de minderheid en zo'n groep maakt vaak gebruik van de meerderheid om beslissingen te nemen." Zo zouden de ideeën van vrouwen minder vaak overwogen worden in het beslissingsproces.

Zonde, volgens Karpowitz, want vrouwen hebben wel degelijk een te horen stem. Dat bleek uit de verschillende oplossingen die de 94 groepen bedachten, afhankelijk van de participatie van de vrouwen. "Wanneer de vrouwen meer participeerden, brachten ze unieke en nuttige perspectieven aan. Door vrouwen niet te laten spreken, verliezen we dus meer dan enkel een stem die dezelfde dingen zegt als iemand anders in de conversatie."
http://powervrouwen.blog.(...)75-minder-dan-mannen
pi_194049311
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus je moest overdrijven om je punt te maken. Als je daadwerkelijk kritisch zou zijn zou je een betoog opgezet hebben ipv een hyperbool te maken en hiermee je statement over je zogenaamde kritisch denkvermogen alleen maar meer onderuit te halen. :D
Zo'n verhaal is natuurlijk volkomen zinloos en zonde van mijn tijd want wij worden het toch nooit eens over dit onderwerp.
pi_194049331
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Kan, maar wat ik zelf een van de beste voorbeelden vind, zijn vergaderingen:
Vrouwen praten in vergadering 75% minder dan mannen
http://powervrouwen.blog.(...)75-minder-dan-mannen

Als je niet oplet, zie je het niet omdat je het gewend bent, maar als je wel oplet, merk je dat mannen veel vaker en langer aan het woord zijn.
Dat is toch niet gek? Vrouwen zijn gewoon niet hetzelfde als mannen. Ik werk met bijna alleen maar vrouwen en dan zie je overigens hetzelfde. Een paar die zichzelf graag horen praten en een groep die passief agressief zit te zwijgen of die het gewoon niet interesseert.
pi_194049337
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is toch niet gek? Vrouwen zijn gewoon niet hetzelfde als mannen. Ik werk met bijna alleen maar vrouwen en dan zie je overigens hetzelfde. Een paar die zichzelf graag horen praten en een groep die passief agressief zit te zwijgen of die het gewoon niet interesseert.
Dat is wel gek. Ik ben voor een spreektijdquota, vrouwen moeten evenveel aan het woord kunnen zijn als een man.
pi_194049343
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Polarisatie komt van twee kanten Links én Rechts.

Als weldenkend Nederland niet iedereen met een andere mening voor racist had uitgemaakt en serieus naar andere meningen had geluisterd, dan was Wilders nooit zo groot geworden.

Kijk naar Pechthold en Wilders; puur door zich tegen elkaar af te zetten konden ze zichzelf positioneren en profileren. En wat zijn we er mee opgeschoten? Alleen maar meer weerzin over en weer.
kijk eens hoe fantastisch velen het hier op fok vonden om bij de opkomst van wilders het woordje demoniseren te pas en voornamelijk te onpas te gebruiken, het napraten van Wilders, die dit consequent als simplistisch antwoord gaf op terechte kritiek en zelf niet in discussies wilt gaan. Dat is onderhand al ruim 15 jaar aan de gang. Nee steek die polarisatie geschiedenis hand maar in de rechterboezem. :D
pi_194049345
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Vrouwen praten in vergadering 75% minder dan mannen

Buiten vergadertijd kletsen vrouwen 75% meer dan mannen. (eigen observatie) :)
pi_194049353
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:04 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Buiten vergadertijd kletsen vrouwen 75% meer dan mannen. (eigen observatie) :)
Ik zou wel eens een opstelling willen zien van een groep met donkere mannen en blanke vrouwen die vergaderen, en dan kijken wat er gebeurt. Ik vrees dat de vrouwen dan nog meer het onderspit delven.
pi_194049364
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Wierd Duk legde vrijdag bij GeenStijl goed uit waarom een discussie met een linkse activist nooit een discussie wordt. Zij redeneren vanuit een morele superioriteit en vanaf hun troon zit men helemaal niet te wachten op een weerwoord. Je bent het eens met hun aanklacht en zo niet dan ben je een racist. Meer smaken zijn er niet. Dus wat er vandaag op tv en internet gaat gebeuren noem ik geen debat, het is slechts de zoveelste propaganda om de cultuurmarxistische agenda door te drammen.
Hier heeft hij helemaal gelijk in :).
  zondag 12 juli 2020 @ 11:07:30 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194049369
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

kijk eens hoe fantastisch velen het hier op fok vonden om bij de opkomst van wilders het woordje demoniseren te pas en voornamelijk te onpas te gebruiken, het napraten van Wilders, die dit consequent als simplistisch antwoord gaf op terechte kritiek en zelf niet in discussies wilt gaan. Dat is onderhand al ruim 15 jaar aan de gang. Nee steek die polarisatie geschiedenis hand maar in de rechterboezem. :D
Tja, verwacht dan maar niet teveel van dat debat van vandaag.

Wilders is een botte hork, om het maar met gevoel voor understatement te zeggen. Een genuanceerde middenpositie is bijkans onmogelijk geworden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194049380
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dat is wel gek. Ik ben voor een spreektijdquota, vrouwen moeten evenveel aan het woord kunnen zijn als een man.
Ik ben vooral voor korte vergaderingen en voor mensen die een zinnige bijdrage hebben, los van de sekse.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:09:05 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194049387
'Debat'
  zondag 12 juli 2020 @ 11:10:10 #79
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_194049394
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Kan, maar wat ik zelf een van de beste voorbeelden vind, zijn vergaderingen:

Vrouwen praten in vergadering 75% minder dan mannen

Het vastgestelde verschil in spreektijd is problematisch, aldus onderzoeker Mendelberg. "In bestuursraden zijn vrouwen vaak in de minderheid en zo'n groep maakt vaak gebruik van de meerderheid om beslissingen te nemen." Zo zouden de ideeën van vrouwen minder vaak overwogen worden in het beslissingsproces.

Zonde, volgens Karpowitz, want vrouwen hebben wel degelijk een te horen stem. Dat bleek uit de verschillende oplossingen die de 94 groepen bedachten, afhankelijk van de participatie van de vrouwen. "Wanneer de vrouwen meer participeerden, brachten ze unieke en nuttige perspectieven aan. Door vrouwen niet te laten spreken, verliezen we dus meer dan enkel een stem die dezelfde dingen zegt als iemand anders in de conversatie."
http://powervrouwen.blog.(...)75-minder-dan-mannen
Je ziet een verschil, en je antwoord is gelijk "INSTITUIONEEL SEKSISME!" zonder naar andere oorzaken te kijken.

Dat doen die racismeroepers ook, waardoor een discussie niet mogelijk is.

Er zijn honderden redenen te bedenken waarom vrouwen minder spreken tijdens vergaderingen, maar jij gooit het zonder nadenken op seksisme.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_194049409
Ik denk dat dit 'debat' alleen maar meer 'racisten' zal creëren.
pi_194049425
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:07 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tja, verwacht dan maar niet teveel van dat debat van vandaag.

Wilders is een botte hork, om het maar met gevoel voor understatement te zeggen. Een genuanceerde middenpositie is bijkans onmogelijk geworden.
Ik denk dat Wilders deels zo is geworden door het leven dat hij al jaren leidt. Constante bedreigingen en beveiliging zorgen er denk ik niet voor dat een mens milder wordt . Hij brengt het vaak bot, maar daardoor sneeuwt onder dat hij soms wel een punt heeft.
pi_194049432
quote:
2s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:10 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je ziet een verschil,en jeantwoord is gelijk "INSTITUIONEEL SEKSISME!" zonder naar andere oorzaken te kijken.

Dat doen die racismeroepers ook,waardoor een discussie niet mogelijk is.

Er zijn honderden redenen te bedenken waarom vrouwen minder spreken tijdens vergaderingen, maar jij gooit het zonder nadenken op seksisme.
Dat is inderdaad grappig, eigenlijk is het idee dus dat vanuit de natuur álles gelijk moet zijn. Dus is er ergens iets niet gelijk moet dat onderdrukking zijn van een bepaalde groep. Racisme, seksisme, discriminatie, noem het maar op.

De werkelijkheid is echter dat al die minderheden helemaal geen gelijkheid willen, ze willen een overcorrectie zien in hun voordeel.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:13:02 #83
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194049435
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders deels zo is geworden door het leven dat hij al jaren leidt. Constante bedreigingen en beveiliging zorgen er denk ik niet voor dat een mens milder wordt . Hij brengt het vaak bot, maar daardoor sneeuwt onder dat hij soms wel een punt heeft.
Het gaat alleen nog maar over de toon van de muziek. En dat is al jaren zo.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194049437
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:11 schreef ReplaR het volgende:
Ik denk dat dit 'debat' alleen maar meer 'racisten' zal creëren.
Niet direct racisten wel mensen die zich afvragen waarom het nu zo vreselijk uit de hand moet lopen. Ik kijk nu al wel wat anders naar zwarte mensen merk ik.
pi_194049445
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders deels zo is geworden door het leven dat hij al jaren leidt. Constante bedreigingen en beveiliging zorgen er denk ik niet voor dat een mens milder wordt . Hij brengt het vaak bot, maar daardoor sneeuwt onder dat hij soms wel een punt heeft.
Dat denk ik ook. Zo'n soort leven maakt je als mens raar.
pi_194049452
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:13 schreef Jaroon het volgende:
Ik kijk nu al wel wat anders naar zwarte mensen merk ik.
Kan je dat uitleggen?
pi_194049459
Gelukkig heeft het overgrote deel van Nederland niets met huilebalken aan beide kanten, zoals een Wierd Duk en een Sylvana. Leve het midden.
Daarom wel jammer dat zulke figuren dan het debat domineren.
Radio Espantoso
pi_194049466
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:14 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen?
Dat ik mij afvraag wat er door een hoofd gaat. Of men ook zo dageijks bezig is met racisme van de kant van blanken.
pi_194049480
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ik mij afvraag wat er door een hoofd gaat. Of men ook zo dageijks bezig is met racisme van de kant van blanken.
Nou blijkbaar ben jij er wel actief mee bezig terwijl zo iemand er misschien niks mee heeft.

Wat weerhoudt je ervan om het te vragen?
pi_194049482
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:09 schreef nixxx het volgende:
Een debat met gelijkgestemden noem ik gewoon een circlejerk. Weinig diversiteit dan hè...
Dat is gewoon echt Nederlands. Gewoon je eigen kerk voor gelijkgestemden gaan oprichten.
pi_194049490
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet direct racisten wel mensen die zich afvragen waarom het nu zo vreselijk uit de hand moet lopen. Ik kijk nu al wel wat anders naar zwarte mensen merk ik.
Ik kijk niet anders naar zwarte mensen. Ik kijk alleen anders naar tv..die staat tegewoordig bijna altijd uit namelijk. Ben mij ervan bewust dat de zwarte schreeuwers die je op tv ziet niet representatief zijn voor de 'gewone zwarte man' in de straat.
pi_194049491
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:16 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Nou blijkbaar ben jij er wel actief mee bezig terwijl zo iemand er misschien niks mee heeft.

Wat weerhoudt je ervan om het te vragen?
Dat kan. Ik heb geen zin in een discussie op straat.
pi_194049494
Ik geloof wel in quota. Zowel voor vrouwen als voor donkere mensen. Pas als die er echt niet zijn, dan een man of wit persoon aannemen.
Er gaat namelijk veel onbewust en dat herstel je niet door alleen goede intenties.
pi_194049518
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Ik geloof wel in quota. Zowel voor vrouwen als voor donkere mensen. Pas als die er echt niet zijn, dan een man of wit persoon aannemen.
Er gaat namelijk veel onbewust en dat herstel je niet door alleen goede intenties.
Mensen uitsluiten vanwege huidskleur, ik dacht dat we daar net vanaf wilden zijn..... |:(
pi_194049523
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Ik geloof wel in quota. Zowel voor vrouwen als voor donkere mensen. Pas als die er echt niet zijn, dan een man of wit persoon aannemen.
Er gaat namelijk veel onbewust en dat herstel je niet door alleen goede intenties.
Dit is een verschrikkelijk slecht idee. Dan ben je dus aan het discrimineren op basis van geslacht en huidskleur. Tevens insinueer je dat vrouwen en donkere mensen het niet op eigen kracht kunnen.
pi_194049542
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Ik geloof wel in quota. Zowel voor vrouwen als voor donkere mensen. Pas als die er echt niet zijn, dan een man of wit persoon aannemen.
Er gaat namelijk veel onbewust en dat herstel je niet door alleen goede intenties.
Positieve discriminatie bestaat niet. Discriminatie = discriminatie.
pi_194049549
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders deels zo is geworden door het leven dat hij al jaren leidt. Constante bedreigingen en beveiliging zorgen er denk ik niet voor dat een mens milder wordt . Hij brengt het vaak bot, maar daardoor sneeuwt onder dat hij soms wel een punt heeft.
Die bedreigingen zijn in mijn weten pas gekomen nadat deze beste man bedacht had om met het gestrekte been elke discussie in te gaan en bij onderbouwde kritiek weg te lopen en wat te schreeuwen over demonisatie. Actie=Reactie. En dan nu ook nog verder in de slachtofferrol blijven kruipen hoe doorzichtig is dit toch.

Een kapotte klok geeft ook 2 maal daags de juiste tijd. Een punt hebben of een valide en onderbouwd met deugdelijke argumenten punt hebben nogal een verschil. Als hij dan ook nog eens werkbare oplossingen bij zijn punten zou hebben zou het helemaal constructief kunnen worden. Maar daar trekt hij geen kiezers mee, dus blijft het in deze modus werken bij hem.
pi_194049553
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is een verschrikkelijk slecht idee. Dan ben je dus aan het discrimineren op basis van geslacht en huidskleur. Tevens insinueer je dat vrouwen en donkere mensen het niet op eigen kracht kunnen.
Nee, je omzeilt je eigen vooroordelen en onbewuste ideeën door te stellen: er moeten zoveel vrouwen en donkere mensen in de organisatie. Het is bewezen dat de inbreng van vrouwen tot betere ideeën leidt, maar omdat jij bij jezelf de gewoonte hebt om te denken dat mannen het met elkaar beter weten, kom je er niet achter. Alleen dankzij quota kom jij daarachter, achteraf.
pi_194049586
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Ik geloof wel in quota. Zowel voor vrouwen als voor donkere mensen. Pas als die er echt niet zijn, dan een man of wit persoon aannemen.
Er gaat namelijk veel onbewust en dat herstel je niet door alleen goede intenties.
Dus dadelijk hebben bijvoorbeeld scholen en de schoonmaak branche een probleem omdat daar veel te weinig hoog opgeleide blanke mannen werken? ;)
pi_194049601
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee, je omzeilt je eigen vooroordelen en onbewuste ideeën door te stellen: er moeten zoveel vrouwen en donkere mensen in de organisatie. Het is bewezen dat de inbreng van vrouwen tot betere ideeën leidt, maar omdat jij bij jezelf de gewoonte hebt om te denken dat mannen het met elkaar beter weten, kom je er niet achter. Alleen dankzij quota kom jij daarachter, achteraf.
Ha, daar komt de aap uit de mouw: vrouwen zijn dus eigenlijk beter dan mannen 😂 Dit is in een notendop precies de kern van het gezeik over inclusie. Het streven is niet: gelijkwaardigheid. Het streven is: iedereen is gelijk maar vrouwen, zwarten en al die andere 'achtergestelden' zijn net iets meer gelijk..want eigenlijk zijn zij beter.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:29:34 #101
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194049607
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die bedreigingen zijn in mijn weten pas gekomen nadat deze beste man bedacht had om met het gestrekte been elke discussie in te gaan en bij onderbouwde kritiek weg te lopen en wat te schreeuwen over demonisatie. Actie=Reactie. En dan nu ook nog verder in de slachtofferrol blijven kruipen hoe doorzichtig is dit toch.

Een kapotte klok geeft ook 2 maal daags de juiste tijd. Een punt hebben of een valide en onderbouwd met deugdelijke argumenten punt hebben nogal een verschil. Als hij dan ook nog eens werkbare oplossingen bij zijn punten zou hebben zou het helemaal constructief kunnen worden. Maar daar trekt hij geen kiezers mee, dus blijft het in deze modus werken bij hem.
Praktisch hetzelfde geldt voor KOZP, nep wetenschapper Gloria Wekker, Airfryer, Simons.

Ook hier zijn de bedreigingen ontoelaatbaar. Punt.

Maar deugend Nederlands houdt zijn mond stil met betrekking tot de meest bedreigde man van het land. Geen gelijke monniken, gelijke kappen dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194049614
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ha, daar komt de aap uit de mouw: vrouwen zijn dus eigenlijk beter dan mannen 😂 Dit is in een notendop precies de kern van het gezeik over inclusie. Het streven is niet: gelijkwaardigheid. Het streven is: iedereen is gelijk maar vrouwen, zwarten en al die andere 'achtergestelden' zijn net iets meer gelijk..want eigenlijk zijn zij beter.
Is het echt zo moeilijk?
Inbreng van vrouwen leidt tot betere beslissingen, daarmee bedoel ik dat het goed is als er inbreng van vrouwen is en niet alleen maar inbreng van mannen.
pi_194049690
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee, je omzeilt je eigen vooroordelen en onbewuste ideeën door te stellen: er moeten zoveel vrouwen en donkere mensen in de organisatie. Het is bewezen dat de inbreng van vrouwen tot betere ideeën leidt, maar omdat jij bij jezelf de gewoonte hebt om te denken dat mannen het met elkaar beter weten, kom je er niet achter. Alleen dankzij quota kom jij daarachter.
Waarom zou dit moeten? :). En ten tweede zit je nu wederom dingen te insinueren en mij woorden in de mond te leggen. Ik denk dat mannen het met elkaar beter weten? Dat is nieuw voor mij eigenlijk, dat is namelijk absoluut niet mijn visie.

Ik ben een voorstander van vrijheid voor organisaties en bedrijven om deze in te kunnen richten zoals die dat zelf willen zonder de nieuwe diversiteit-en incluvisiteitsreligie. Vrouwen doen niet onder voor mannen en donkere mensen niet voor witte, maar je moet niet gaan selecteren op deze specifieke kenmerken maar op kwaliteit :).
pi_194049719
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Is het echt zo moeilijk?
Inbreng van vrouwen leidt tot betere beslissingen, daarmee bedoel ik dat het goed is als er inbreng van vrouwen is en niet alleen maar inbreng van mannen.
Als je als vrouw wat te melden hebt maar je houdt je mond, dan zou je misschien ook iets assertiever kunnen worden? Het is maar een idee.

Ik denk dat veel zwarten en vrouwen eigenlijk helemaal niet zo zitten te wachten op Divibokaal-types zoals jij. De meeste mensen zijn zelfredzaam en komen er wel op eigen kracht. Alleen de weekdieren willen hun kleurtje gebruiken om verder te komen in het leven.
pi_194049740
Sylvana Simons, Quincy Gario en Glen Helberg. Het CDA-debat van maandag had meer vuurwerk, schat ik zo in. Mijn voorspelling met deze drie:
S. Racisme is nog steeds een big issue!
Q. Ja, vind ik ook.
G. Agree.
S. De mainstream media heeft dat ook echt niet door en doet gewoon mee.
G. Klopt.
Q. En niemand die iets zegt.

Nouja, enzovoorts.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:44:04 #106
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_194049804
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Is het echt zo moeilijk?
Inbreng van vrouwen leidt tot betere beslissingen, daarmee bedoel ik dat het goed is als er inbreng van vrouwen is en niet alleen maar inbreng van mannen.
Waar jij voor pleit is ziek.

Stel er is een situatie waar een nieuwe bestuurder nodig is. Er zijn toevallig honderd geschikte blanke mannen die meedingen en één vrouw of zwarte die ongeschikt is. Het quotum is echter nog niet gehaald.

Jij vindt dan dat ze toch voor de vrouw of zwarte moeten gaan. Dat is wat je letterlijk zegt.

Denk je nou werkelijk dat dat iets positiefs doet? Verwacht je niet dat mensen dan juist minder gaan denken over die nieuw aangenomen persoon? Iedereen weet immers dater geschiktere kandidaten waren die geen kans kregen. Die vrouw of zwarte krijgt geen enkel respect van zijn collega's, terwijl dat wellicht anders zou zijn als diegene zonder quotum aangenomen was.

Bovendien straalt dit af op vrouwen of zwarten die wél op eigen kracht in hun positie zijn gekomen. Die worden dan ook scheef aangekeken, omdat er vanuit wordt gegaan dat diegene daar gekomen is door discriminerende quota.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_194050272
quote:
2s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:44 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Waar jij voor pleit is ziek.

Stel er is een situatie waar een nieuwe bestuurder nodig is. Er zijn toevallig honderd geschikte blanke mannen die meedingen en één vrouw of zwarte die ongeschikt is. Het quotum is echter nog niet gehaald.

Jij vindt dan dat ze toch voor de vrouw of zwarte moeten gaan. Dat is wat je letterlijk zegt.

Denk je nou werkelijk dat dat iets positiefs doet? Verwacht je niet dat mensen dan juist minder gaan denken over die nieuw aangenomen persoon? Iedereen weet immers dater geschiktere kandidaten waren die geen kans kregen. Die vrouw of zwarte krijgt geen enkel respect van zijn collega's, terwijl dat wellicht anders zou zijn als diegene zonder quotum aangenomen was.

Bovendien straalt dit af op vrouwen of zwarten die wél op eigen kracht in hun positie zijn gekomen. Die worden dan ook scheef aangekeken, omdat er vanuit wordt gegaan dat diegene daar gekomen is door discriminerende quota.
Wat zegt de wetenschap?

Hoogleraar economie Esther-Mirjam Sent (Radboud Universiteit) legt uit wat de effecten van het vrouwenquotum kunnen zijn:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)dig-hebben~a4978560/

Quotum? Ja dus. Als je de weg der geleidelijkheid bewandelt, kan het nog eeuwen duren.

Onbedoelde negatieve effecten?
Een veelgehoord argument tegen quota is het stigma van incompetentie. 'Als vrouwen een quotum nodig hebben om leidinggevende te worden, laat dat zien dat ze het zelf niet kunnen.' Wanneer in een sollicitatieprocedure wordt gezegd tegen een vrouw (of een lid van een andere minderheidsgroep) dat zij is gekozen omdat ze tot een minderheid behoort, leidt dat bij haar inderdaad tot gevoelens van incompetentie. Maar dat negatieve effect vervalt al als er in een sollicitatieprocedure algemener wordt vermeld dat er een streefcijfer of quotumbeleid geldt. Verder laat onderzoek zien dat negatieve effecten op eigen gevoelens van competentie verdwijnen wanneer iemand meer informatie heeft over zijn/haar kwalificaties (wat vaak het geval is buiten het laboratorium). Quota kunnen voor vrouwen juist de verwachting op succes en hun motivatie en ambitie verhogen, laten studies in Duitsland en India zien. Het valt dus wel mee met die negatieve effecten.

Weerstand bij die hardere aanpak kun je verminderen door een quotum beter te laten aansluiten bij de rechtvaardgheidsovertuigingen van mensen en dat ook te benadrukken. Zo is het bij een vrouwenquotum bijvoorbeeld een goed idee om alleen een vrouw aan te nemen als ze even gekwalificeerd is als een man, en niet als ze minder gekwalificeerd is. Daarbij is het goed om te benadrukken dat iedereen ongewild een filter heeft aanstaan, waardoor leden van bevoorrechte groepen automatisch sneller worden gekozen. Dat maakt dat een quotum juist bijdraagt een rechtvaardigere beslissingen.
https://shenews.nl/vrouwe(...)happelijk-onderzoek/

[ Bericht 13% gewijzigd door Mondkapje op 12-07-2020 12:32:56 ]
  zondag 12 juli 2020 @ 12:32:06 #108
345721 spierbal
Tricepbal
pi_194050446
Een blanke als "leider" met die negers. Ze hadden hem er ook nog een zweep bij moeten geven. Gewoon voor het plaatje.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 12 juli 2020 @ 12:34:44 #109
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_194050485
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Wat zegt de wetenschap?

Hoogleraar economie Esther-Mirjam Sent (Radboud Universiteit) legt uit wat de effecten van het vrouwenquotum kunnen zijn:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)dig-hebben~a4978560/

Quotum? Ja dus. Als je de weg der geleidelijkheid bewandelt, kan het nog eeuwen duren.

Onbedoelde negatieve effecten?
Een veelgehoord argument tegen quota is het stigma van incompetentie. 'Als vrouwen een quotum nodig hebben om leidinggevende te worden, laat dat zien dat ze het zelf niet kunnen.' Wanneer in een sollicitatieprocedure wordt gezegd tegen een vrouw (of een lid van een andere minderheidsgroep) dat zij is gekozen omdat ze tot een minderheid behoort, leidt dat bij haar inderdaad tot gevoelens van incompetentie. Maar dat negatieve effect vervalt al als er in een sollicitatieprocedure algemener wordt vermeld dat er een streefcijfer of quotumbeleid geldt. Verder laat onderzoek zien dat negatieve effecten op eigen gevoelens van competentie verdwijnen wanneer iemand meer informatie heeft over zijn/haar kwalificaties (wat vaak het geval is buiten het laboratorium). Quota kunnen voor vrouwen juist de verwachting op succes en hun motivatie en ambitie verhogen, laten studies in Duitsland en India zien. Het valt dus wel mee met die negatieve effecten.

Weerstand bij die hardere aanpak kun je verminderen door een quotum beter te laten aansluiten bij de rechtvaardgheidsovertuigingen van mensen en dat ook te benadrukken. Zo is het bij een vrouwenquotum bijvoorbeeld een goed idee om alleen een vrouw aan te nemen als ze even gekwalificeerd is als een man, en niet als ze minder gekwalificeerd is. Daarbij is het goed om te benadrukken dat iedereen ongewild een filter heeft aanstaan, waardoor leden van bevoorrechte groepen automatisch sneller worden gekozen. Dat maakt dat een quotum juist bijdraagt een rechtvaardigere beslissingen.
https://shenews.nl/vrouwe(...)happelijk-onderzoek/
Wat zégt de wetenschap?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_194050514
Een debat moet tegenwoordig wel netjes een echokamer zijn, anders is het niet leuk.
  zondag 12 juli 2020 @ 12:44:40 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 12 juli 2020 @ 12:46:32 #112
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194050617
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Wat zegt de wetenschap?

Hoogleraar economie Esther-Mirjam Sent (Radboud Universiteit) legt uit wat de effecten van het vrouwenquotum kunnen zijn:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)dig-hebben~a4978560/

Quotum? Ja dus. Als je de weg der geleidelijkheid bewandelt, kan het nog eeuwen duren.

Onbedoelde negatieve effecten?
Een veelgehoord argument tegen quota is het stigma van incompetentie. 'Als vrouwen een quotum nodig hebben om leidinggevende te worden, laat dat zien dat ze het zelf niet kunnen.' Wanneer in een sollicitatieprocedure wordt gezegd tegen een vrouw (of een lid van een andere minderheidsgroep) dat zij is gekozen omdat ze tot een minderheid behoort, leidt dat bij haar inderdaad tot gevoelens van incompetentie. Maar dat negatieve effect vervalt al als er in een sollicitatieprocedure algemener wordt vermeld dat er een streefcijfer of quotumbeleid geldt. Verder laat onderzoek zien dat negatieve effecten op eigen gevoelens van competentie verdwijnen wanneer iemand meer informatie heeft over zijn/haar kwalificaties (wat vaak het geval is buiten het laboratorium). Quota kunnen voor vrouwen juist de verwachting op succes en hun motivatie en ambitie verhogen, laten studies in Duitsland en India zien. Het valt dus wel mee met die negatieve effecten.

Weerstand bij die hardere aanpak kun je verminderen door een quotum beter te laten aansluiten bij de rechtvaardgheidsovertuigingen van mensen en dat ook te benadrukken. Zo is het bij een vrouwenquotum bijvoorbeeld een goed idee om alleen een vrouw aan te nemen als ze even gekwalificeerd is als een man, en niet als ze minder gekwalificeerd is. Daarbij is het goed om te benadrukken dat iedereen ongewild een filter heeft aanstaan, waardoor leden van bevoorrechte groepen automatisch sneller worden gekozen. Dat maakt dat een quotum juist bijdraagt een rechtvaardigere beslissingen.
https://shenews.nl/vrouwe(...)happelijk-onderzoek/
Het gaat ook niet om gevoel van incompetentie bij de kandidaten, het is de schijn van incompetentie die aan de kandidaten hangt en door de rest van de organisatie gevoeld wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194050633
Dat herinnert mij dat ik nodig naar de coffeeshop moet, zonder joint trek ik dat debat vandaag niet.
En dat zeg ik als getinte vrouw...

Random mensen die mij constant om m'n mening vragen omdat ik een halfbloedje ben , ik ben helemaal klaar met dit gebeuren. Pak daadwerkelijk racisme aan en stop met zeiken als een of andere bn-er weer eens een flauwe grap maakt.

Zo :(
pi_194050648
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:48 schreef Brybry het volgende:
Dat herinnert mij dat ik nodig naar de coffeeshop moet, zonder joint trek ik dat debat vandaag niet.
En dat zeg ik als getinte vrouw...

Random mensen die mij constant om m'n mening vragen omdat ik een halfbloedje ben , ik ben helemaal klaar met dit gebeuren. Pak daadwerkelijk racisme aan en stop met zeiken als een of andere bn-er weer eens een flauwe grap maakt.

Zo :(
En welk debat ga je stoned volgen dan?
pi_194050655
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En welk debat ga je stoned volgen dan?
Die zonder Sylvana.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 12:56:36 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194050728
#TVopZwart is nu trending :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 13:04:18 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 12 juli 2020 @ 13:33:54 #118
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194051111
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:48 schreef Brybry het volgende:
Dat herinnert mij dat ik nodig naar de coffeeshop moet, zonder joint trek ik dat debat vandaag niet.
En dat zeg ik als getinte vrouw...

Random mensen die mij constant om m'n mening vragen omdat ik een halfbloedje ben , ik ben helemaal klaar met dit gebeuren. Pak daadwerkelijk racisme aan en stop met zeiken als een of andere bn-er weer eens een flauwe grap maakt.

Zo :(
Wel weer typisch hoor, zo’n tintje en weed ;-)

Je kunt ook gewoon de tv helemaal uit laten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194051196
Dat is waarschijnlijk geen debat maar een wedstrijdje megafoonschreeuwen.
pi_194051801
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Wat zegt de wetenschap?

Hoogleraar economie Esther-Mirjam Sent (Radboud Universiteit) legt uit wat de effecten van het vrouwenquotum kunnen zijn:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)dig-hebben~a4978560/

Quotum? Ja dus. Als je de weg der geleidelijkheid bewandelt, kan het nog eeuwen duren.

Onbedoelde negatieve effecten?
Een veelgehoord argument tegen quota is het stigma van incompetentie. 'Als vrouwen een quotum nodig hebben om leidinggevende te worden, laat dat zien dat ze het zelf niet kunnen.' Wanneer in een sollicitatieprocedure wordt gezegd tegen een vrouw (of een lid van een andere minderheidsgroep) dat zij is gekozen omdat ze tot een minderheid behoort, leidt dat bij haar inderdaad tot gevoelens van incompetentie. Maar dat negatieve effect vervalt al als er in een sollicitatieprocedure algemener wordt vermeld dat er een streefcijfer of quotumbeleid geldt. Verder laat onderzoek zien dat negatieve effecten op eigen gevoelens van competentie verdwijnen wanneer iemand meer informatie heeft over zijn/haar kwalificaties (wat vaak het geval is buiten het laboratorium). Quota kunnen voor vrouwen juist de verwachting op succes en hun motivatie en ambitie verhogen, laten studies in Duitsland en India zien. Het valt dus wel mee met die negatieve effecten.

Weerstand bij die hardere aanpak kun je verminderen door een quotum beter te laten aansluiten bij de rechtvaardgheidsovertuigingen van mensen en dat ook te benadrukken. Zo is het bij een vrouwenquotum bijvoorbeeld een goed idee om alleen een vrouw aan te nemen als ze even gekwalificeerd is als een man, en niet als ze minder gekwalificeerd is. Daarbij is het goed om te benadrukken dat iedereen ongewild een filter heeft aanstaan, waardoor leden van bevoorrechte groepen automatisch sneller worden gekozen. Dat maakt dat een quotum juist bijdraagt een rechtvaardigere beslissingen.
https://shenews.nl/vrouwe(...)happelijk-onderzoek/
Meer dan de helft van de vrouwen werkt part-time, schrikbarend. Dat had ik niet verwacht. Daar zal dus een groot deel van het probleem liggen. Als je de top wil halen zul je keihard moeten werken, ongeacht wat je geslacht, afkomst, huidskleur of seksuele voorkeur is. Als je dat er niet voor over hebt moet je ook niet gaan klagen. Daarnaast speelt studiekeuze natuurlijk ook een grote rol, en je ziet veel vrouwen terug bij studies die nu eenmaal wat minder perspectief bieden op een topbaan.

Dan kun je dus wel een quotum gaan invoeren, de makkelijkste weg van de minste weerstand. Ik zou eerder kijken hoe vrouwen gestimuleerd kunnen worden om full-time te willen werken en wellicht ook andere keuzes te maken omtrent studie.
pi_194051958
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:23 schreef Dejannn het volgende:

Dan kun je dus wel een quotum gaan invoeren, de makkelijkste weg van de minste weerstand. Ik zou eerder kijken hoe vrouwen gestimuleerd kunnen worden om full-time te willen werken en wellicht ook andere keuzes te maken omtrent studie.
Accijnsverhoging op de rosé?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194051977
Iedereen die een beetje woke is moet gaan kijken. Dan kun je morgen op het werk zeggen dat je aan de goede kant staat. :)
pi_194052220
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:36 schreef Avinus het volgende:
Iedereen die een beetje woke is moet gaan kijken. Dan kun je morgen op het werk zeggen dat je aan de goede kant staat. :)
Je kan toch ook liegen dat je hebt gekeken? Heb op werk weleens verteld dat ik op Groen Links had gestemd, waarna men goedkeurend knikte.
  zondag 12 juli 2020 @ 15:19:52 #124
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194052815
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:02 schreef Hathor het volgende:
Dat wijf is inmiddels niet meer serieus te nemen, elk debat waar zij bij betrokken is, is bij voorbaat kansloos.
Jij bent duidelijk niet echt woke.

;)
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_194053179
Ik ben vooral benieuwd welke nieuwe theorieën er uit Amerika gaan worden geïmporteerd. Daar halen al die strijders tegen het vermeende racisme hun ideeën immers vandaan. Wat daar speelt is hier net zo.

Paar woorden die vanavond geheid gaan vallen:

- (Wit) privilege
- Witheid
- Politiegeweld
- Witte suprematie
- Onderdrukking
- "Het systeem"
- (Raciale) ongelijkheid
- Slachtoffer
- Slavernij

:s)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2020 15:36:10 ]
  zondag 12 juli 2020 @ 16:06:03 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194053769
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:35 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben vooral benieuwd welke nieuwe theorieën er uit Amerika gaan worden geïmporteerd. Daar halen al die strijders tegen het vermeende racisme hun ideeën immers vandaan. Wat daar speelt is hier net zo.

Paar woorden die vanavond geheid gaan vallen:

- (Wit) privilege
- Witheid
- Politiegeweld
- Witte suprematie
- Onderdrukking
- "Het systeem"
- (Raciale) ongelijkheid
- Slachtoffer
- Slavernij

:s)
Je vergeet systemic rascism.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 12 juli 2020 @ 16:06:24 #127
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194053782
Krankzinnig dat het debat is gekaapt door extremistische anti-zwarte piet activisten die Afro-Amerikaans sociologisch jargon gebruiken.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_194053881
Ik snap het niet. De boze blanke man mentaliteit is overgewaaid van Amerika naar Nederland. Maar als het andere doelgroepen zijn die boos willen doen is het ook niet goed.
pi_194055239
We moeten ook wat meer intersectioneel gaan denken. Denk aan de lesbische negerin in een rolstoel.
pi_194055319
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:35 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben vooral benieuwd welke nieuwe theorieën er uit Amerika gaan worden geïmporteerd. Daar halen al die strijders tegen het vermeende racisme hun ideeën immers vandaan. Wat daar speelt is hier net zo.

Paar woorden die vanavond geheid gaan vallen:

- (Wit) privilege
- Witheid
- Politiegeweld
- Witte suprematie
- Onderdrukking
- "Het systeem"
- (Raciale) ongelijkheid
- Slachtoffer
- Slavernij

:s)
Micro-agressie, intersectioneel. Dat wordt een aardige bingo inderdaad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 17:17:15 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194055424
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:35 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben vooral benieuwd welke nieuwe theorieën er uit Amerika gaan worden geïmporteerd. Daar halen al die strijders tegen het vermeende racisme hun ideeën immers vandaan. Wat daar speelt is hier net zo.

Paar woorden die vanavond geheid gaan vallen:

- (Wit) privilege
- Witheid
- Politiegeweld
- Witte suprematie
- Onderdrukking
- "Het systeem"
- (Raciale) ongelijkheid
- Slachtoffer
- Slavernij

:s)
Zullen we een bingokaart maken met de woorden/opmerkingen die gemaakt gaan worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 17:22:09 #132
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194055514
Tuurlijk is ze er. Ze ziet zichzelf als een sterke vrouw en die kakker witmang, daar staat ze toch echt boven.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194055706
Toch toch verdomme hilarisch dat ze een debat bij voorbaat niet partijdig genoeg vinden (in hun eigen voordeel) en daarom maar een eigen debat gaan organiseren waarbij iedereen ja en amen knikt en er waarschijnlijk totaal geen kritische noot te horen zal zijn. Dit alternatieve debat wordt eerder een echokamer waarbij de eeuwige slachtoffers van andere eeuwige slachtoffers bevestigd kunnen krijgen hoe moeilijk ze het allemaal wel niet hebben :')
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 12 juli 2020 @ 20:01:20 #134
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_194057937
Een debat is naar mijn weten altijd een onderwerp waarover van meerdere kanten met argumenten over en weer met elkaar gepraat wordt. Dit lijkt me meer een cirkeljerk dan een debat, gezien de deelnemers. Gaan ze nu kijken wie het hardst/best aan dezelfde kant kan staan ofzo?
pi_194058368
Mooie sneer van Jort Kelder. Het debat begint goed.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:28:03 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194058380
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooie sneer van Jort Kelder. Het debat begint goed.
Ik schakel net in :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:28:39 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194058394
Jort is streng
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194058564
All lives matters! Het is genoemd. En dat door een Surinamer _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:40:23 #139
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194058667
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
All lives matters! Het is genoemd. En dat door een Surinamer _O_
Ja! Prachtig! :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:45:07 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194058793
En iemand met een kleurtje die zegt dat er geen institutioneel racisme is _O_

Wat een topshow *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 20:46:48 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194058850
is dat zo heel bijzonder dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194058956
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:46 schreef sp3c het volgende:
is dat zo heel bijzonder dan?
Een blanke die dat zegt word gelijk tot racist geframed en er word gezorgt dat die persoon zijn sponsors verliest/ niet meer aan de bak komt.

Bij deze persoon gaat dat niet zo makkelijk want hij heeft een kleurtje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 20:53:00 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194059031
dat zal wel meevallen allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:54:12 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194059077
Witte billenlikker _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194059080
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:53 schreef sp3c het volgende:
dat zal wel meevallen allemaal
Volg je het debat nu?

Wat ik stel is al in meerdere bewoordingen voorbij gekomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 20:55:07 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194059112
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volg je het debat nu?

Wat ik stel is al in meerdere bewoordingen voorbij gekomen.
nee man die shit is totale onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 20:55:33 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194059123
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee man die shit is totale onzin
Nee. Prima programma.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194059129
Wie is die enge oude man, Han van der Horst?
pi_194059167
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee man die shit is totale onzin
Ik vind dit tv-debat anders een verademing vergeleken met alle shit die we de laatste tijd meegemaakt hebben.

Kijk het anders later nog eens terug. Er worden mooie uitspraken gedaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 juli 2020 @ 21:00:48 #150
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194059288
Is ze er? Niet gezien.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 21:02:01 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194059317
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vind dit tv-debat anders een verademing vergeleken met alle shit die we de laatste tijd meegemaakt hebben.

Kijk het anders later nog eens terug. Er worden mooie uitspraken gedaan.
Dit ja.

Dat die extreme figuren het debat geboycot hebben heeft het een goed programma gemaakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194059342
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:00 schreef MissGiraffe het volgende:
Is ze er? Niet gezien.
Ze is bij de Appel. Als je daar online naar kijkt zie je haar.

Ik raad het je niet aan. NPO 1 is een stuk beter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194059397
"all lives matter" is een vrij trieste reactie die aangeeft dat je niet snapt dat een slogan een slogan is die beknopt iets moet benoemen. Als je niet snapt dat "black lives matter" eigenlijk betekent "black lives matter as well!". Waar het over het algemeen evident is dat levens ertoe doen blijkt dat dat soms voor zwarte levens in mindere maten te gelden. Oftewel het is een reactie op een werkelijk die roept "black lives don't matter".

Je kan het prima oneens zijn met de constatering dat zwarte levens er minder toe doen. Maar dat is een andere discussie dan die over een slogan.
  zondag 12 juli 2020 @ 21:05:37 #154
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194059422
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vind dit tv-debat anders een verademing vergeleken met alle shit die we de laatste tijd meegemaakt hebben.

Kijk het anders later nog eens terug. Er worden mooie uitspraken gedaan.
Het is lekker politiek correct en de gasten zijn zorgvuldig uitgezocht op saaiheid.

De braboneger loog net dat ie z'n naam veranderde omdat ie ouder en wijzer werd. Nee, 'Steven'. Je hebt dat gedaan nadat je vorig jaar bij Jinek van Tanja Jess te horen kreeg dat dat niet kon. Daar heb je snel gehoor aan gegeven omdat je bang was dat je niet meer op tv zou komen als je het niet deed.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194059608
Yep het is die mafkees
pi_194059765
Black cocks matter :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 21:14:42 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194059773
Het gaat die feministische meisjes die naar BLM gaan om black cocks _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 21:15:25 #158
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194059803
_O-
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 12 juli 2020 @ 21:16:33 #159
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194059838
LOL stelletje notoire racisten houden een racistenbabbeltje.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 21:18:17 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194059889
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:16 schreef deedeetee het volgende:
LOL stelletje notoire racisten houden een racistenbabbeltje.
Kijk je dat debat waar sylvana zit?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 21:20:22 #161
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194059949
In Amerika gaat het top inderdaad. Goed voorbeeld.
Heerlijk dit! _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194060044
Hulde. Hopelijk krijgen we meer van dit soort discussie te zien dan lost dat misschien zelfs wat op.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 21:23:43 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194060046
Jammer dat het afgelopen is :'( :'( Had nog wel een uurtje door mogen gaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194060092
Wel een grote cockblock voor de BLM-mannen die makkelijk witte feministische chickies hosselen. -O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 juli 2020 @ 21:27:05 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194060129
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:05 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het is lekker politiek correct en de gasten zijn zorgvuldig uitgezocht op saaiheid.

De braboneger loog net dat ie z'n naam veranderde omdat ie ouder en wijzer werd. Nee, 'Steven'. Je hebt dat gedaan nadat je vorig jaar bij Jinek van Tanja Jess te horen kreeg dat dat niet kon. Daar heb je snel gehoor aan gegeven omdat je bang was dat je niet meer op tv zou komen als je het niet deed.
Vorig jaar? Volgens mij was ie al langer van die naam af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 21:29:44 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194060197
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee. Prima programma.
hoezo nee?

daar ga jij helemaal niet over |:(
ik vind het totale onzin en dus kijk ik niet

dat jij het leuk vind moet jij weten :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 12 juli 2020 @ 21:30:10 #167
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194060208
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoezo nee?

daar ga jij helemaal niet over |:(
ik vind het totale onzin en dus kijk ik niet

dat jij het leuk vind moet jij weten :)
je hebt wel wat gemist hoor
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194060220
Was het wat? Ik heb naar het echte debat zitten kijken maar ik ben bang dat ik een juweeltje gemist heb _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 21:31:20 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194060234
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoezo nee?

daar ga jij helemaal niet over |:(
ik vind het totale onzin en dus kijk ik niet

dat jij het leuk vind moet jij weten :)
En jij gaat er niet over dat het een onzin programma is ;) Jij bracht het namelijk ook als feit. Dan had je maar "nee man die shit vind ik totale onzin" moeten typen. Dan had ik er misschien anders op gereageerd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 21:31:53 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194060246
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:30 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

je hebt wel wat gemist hoor
ja dat neem ik voor lief maar een discussie over racisme in Nederland is voor mij hetzelfde als een discussie over zuurstof in het heelal

heel weinag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 12 juli 2020 @ 21:33:38 #171
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194060285
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat neem ik voor lief maar een discussie over racisme in Nederland is voor mij hetzelfde als een discussie over zuurstof in het heelal

heel weinag
Laat ook maar, fijn dat het je niet raakt!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 12 juli 2020 @ 21:40:08 #172
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194060417
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Kijk je dat debat waar sylvana zit?
Ik kijk bijna nooit tv, nee dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194060529
Het was best prima op NPO1. Heel gehaast, maar goed. Iedereen was blij dat die extremisten die nu samen een alternatief 'debat' voeren (uhuh) er niet bij waren. Dit mag van mij vaker, kan alleen maar beter worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 21:47:17 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194060601
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:44 schreef wpor het volgende:
Het was best prima op NPO1. Heel gehaast, maar goed. Iedereen was blij dat die extremisten die nu samen een alternatief 'debat' voeren (uhuh) er niet bij waren. Dit mag van mij vaker, kan alleen maar beter worden.
Ja, dan vond ik wel een hele opluchting inderdaad. Ik vond het prima dit! Hopelijk zetten we dit zo door. Jort Kelder deed het ook goed ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194060664
Ik heb niks gezien vandaag..ik lees de samenvatting wel.
  zondag 12 juli 2020 @ 22:07:08 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194060943
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 06:58 schreef Jaroon het volgende:
De NPO kreeg woensdag kritiek op de keuze voor Jort Kelder als debatleider bij het NPO-racismedebat tijdens de themadag Nederland tegen racisme zondag.
Vreemd.... :{
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 22:08:27 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194060971
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb niks gezien vandaag..ik lees de samenvatting wel.
Kijk het racismedebat op de NPO terug. Is echt de moeite waard!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 12 juli 2020 @ 22:20:07 #178
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194061227
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze is bij de Appel. Als je daar online naar kijkt zie je haar.

Ik raad het je niet aan. NPO 1 is een stuk beter.
Dat was georganiseerd door Black Renaissance en hoe kut die andere ook was, dit was inderdaad erger.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 12 juli 2020 @ 22:23:08 #179
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194061294
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vorig jaar? Volgens mij was ie al langer van die naam af.
Nou ja, ik overdrijf. Die bijnaam zat hem natuurlijk in de weg omdat 't een gimmick was. Hij wilde groter worden in de showbizz. Maar hij had niks tegen de naam zelf.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194061510
Ik heb als blanke Nederlander online het alternatieve gesprek in de appel zitten kijken. Ik kan niet zeggen dat ik er iets mee ben opgeschoten. Het leek voor mij vooral een klaagzang tegen de instituties, waarvan ik net zo weinig deel uitmaak als zij. Ik heb helaas niets gehoord over hoe we dan tot een betere wereld en een beter Nederland gaan komen.

Eerst sprak een psychiater die een wat mij betreft nogal warrig en langdradig verhaal vertelde wat er in het kort op neer leek te komen dat "witte" mensen het probleem niet zagen omdat ze zo gewend waren vanuit een bepaald perspectief te kijken. Interessante invalshoek, maar om dat nou als geestesziek te bestempelen is denk ik niet terecht en ook niet echt verbindend.

Sylvana Simons merkte heel terecht op dat de term racisme heel onduidelijk is en dat is volgens mij een van de grote redenen waarom we moeilijk tot elkaar kunnen komen. Wat wel een beetje sneu was dat ze vervolgens claimde dat ze dit als volwassene vaak tegen blanken uit moest leggen alsof ze tegen een "two year old" praat.

Verder was er een man die wel mooi aangaf dat er een verschil is tussen wit zijn en "witheid" wat blijkbaar de term is die aan een onderdrukkend systeem wordt gegeven. Volgens mij een nogal vreemd gekozen term die vooral tweespalt zaait.

Hoezeer ik Quincy Gario ook minacht vanwege de manier waarop hij tegen zwarte piet tekeer gaat was zijn afsluiting taalkundig indrukwekkend.
  zondag 12 juli 2020 @ 22:35:31 #181
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194061555
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:32 schreef Alfje het volgende:
Ik heb als blanke Nederlander online het alternatieve gesprek in de appel zitten kijken. Ik kan niet zeggen dat ik er iets mee ben opgeschoten. Het leek voor mij vooral een klaagzang tegen de instituties, waarvan ik net zo weinig deel uitmaak als zij. Ik heb helaas niets gehoord over hoe we dan tot een betere wereld en een beter Nederland gaan komen.

Eerst sprak een psychiater die een wat mij betreft nogal warrig en langdradig verhaal vertelde wat er in het kort op neer leek te komen dat "witte" mensen het probleem niet zagen omdat ze zo gewend waren vanuit een bepaald perspectief te kijken. Interessante invalshoek, maar om dat nou als geestesziek te bestempelen is denk ik niet terecht en ook niet echt verbindend.

Sylvana Simons merkte heel terecht op dat de term racisme heel onduidelijk is en dat is volgens mij een van de grote redenen waarom we moeilijk tot elkaar kunnen komen. Wat wel een beetje sneu was dat ze vervolgens claimde dat ze dit als volwassene vaak tegen blanken uit moest leggen alsof ze tegen een "two year old" praat.

Verder was er een man die wel mooi aangaf dat er een verschil is tussen wit zijn en "witheid" wat blijkbaar de term is die aan een onderdrukkend systeem wordt gegeven. Volgens mij een nogal vreemd gekozen term die vooral tweespalt zaait.

Hoezeer ik Quincy Gario ook minacht vanwege de manier waarop hij tegen zwarte piet tekeer gaat was zijn afsluiting taalkundig indrukwekkend.
Dit meen je serieus? Dat zeggen ze toch allemaal?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194061568
Gaat het racismedebat wel echt tussen blank en zwart?

Ik krijg meer de indruk dat het Randstad vs. Provincie is. Prima dat je lekker wil deugen in de grote stad, gooi er desnoods diversiteitstraining en andere rariteiten tegenaan, maar laat de gewone Nederlanders in de provincie met rust. Laat ons lekker Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Staat dat je niet aan? Blijf dan weg.
pi_194061652
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:35 schreef SuperKaas het volgende:
Gaat het racismedebat wel echt tussen blank en zwart?

Ik krijg meer de indruk dat het Randstad vs. Provincie is. Prima dat je lekker wil deugen in de grote stad, gooi er desnoods diversiteitstraining en andere rariteiten tegenaan, maar laat de gewone Nederlanders in de provincie met rust. Laat ons lekker Sinterklaas vieren met Zwarte Piet. Staat dat je niet aan? Blijf dan weg.
Het is vooral een probleem dat speelt in de linkse media en misschien het onderwijs..ook een links bolwerk. Ik woon in de Randstad en daar gaat het leven gewoon zijn gangetje
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 12 juli 2020 @ 23:14:42 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194062404
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:32 schreef Alfje het volgende:
Ik heb als blanke Nederlander online het alternatieve gesprek in de appel zitten kijken. Ik kan niet zeggen dat ik er iets mee ben opgeschoten. Het leek voor mij vooral een klaagzang tegen de instituties, waarvan ik net zo weinig deel uitmaak als zij. Ik heb helaas niets gehoord over hoe we dan tot een betere wereld en een beter Nederland gaan komen.

Eerst sprak een psychiater die een wat mij betreft nogal warrig en langdradig verhaal vertelde wat er in het kort op neer leek te komen dat "witte" mensen het probleem niet zagen omdat ze zo gewend waren vanuit een bepaald perspectief te kijken. Interessante invalshoek, maar om dat nou als geestesziek te bestempelen is denk ik niet terecht en ook niet echt verbindend.

Sylvana Simons merkte heel terecht op dat de term racisme heel onduidelijk is en dat is volgens mij een van de grote redenen waarom we moeilijk tot elkaar kunnen komen. Wat wel een beetje sneu was dat ze vervolgens claimde dat ze dit als volwassene vaak tegen blanken uit moest leggen alsof ze tegen een "two year old" praat.

Verder was er een man die wel mooi aangaf dat er een verschil is tussen wit zijn en "witheid" wat blijkbaar de term is die aan een onderdrukkend systeem wordt gegeven. Volgens mij een nogal vreemd gekozen term die vooral tweespalt zaait.

Hoezeer ik Quincy Gario ook minacht vanwege de manier waarop hij tegen zwarte piet tekeer gaat was zijn afsluiting taalkundig indrukwekkend.
Dank dat je de moeite hebt genomen dit te kijken en voor ons een samenvatting hebt gemaakt _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194065183
quote:
Hoezeer ik Quincy Gario ook minacht vanwege de manier waarop hij tegen zwarte piet tekeer gaat was zijn afsluiting taalkundig indrukwekkend.
Ik heb het niet gezien, maar het zal wel gewelddadige taal zijn. Stel ik ben tegen barbiepoppen omdat ze vrouwbevestigend oid zijn, en ik ga zeggen dat ik Barbie 'in haar gezicht wil trappen', dat is bizar maar als ze dat over Zwartepiet zeggen moeten mij ons maar kunnen inleven dat ze dat doen vanuit weet ik veel wat voor frustratie, terwijl het gewoon geweld is tegen een op zich heel lief en leuk wezen en ik zou dat maar wantrouwen want het is gewoon geweld wat in iemand zit en dat kan hij dan afreageren onder het mom van ik voel me gediscrimineerd.

Heel gezond is om gewoon de grens te trekken bij gewelddadige taal. Daar is geen excuus voor.
  maandag 13 juli 2020 @ 10:08:43 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_194065433
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:41 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien, maar het zal wel gewelddadige taal zijn. Stel ik ben tegen barbiepoppen omdat ze vrouwbevestigend oid zijn, en ik ga zeggen dat ik Barbie 'in haar gezicht wil trappen', dat is bizar maar als ze dat over Zwartepiet zeggen moeten mij ons maar kunnen inleven dat ze dat doen vanuit weet ik veel wat voor frustratie, terwijl het gewoon geweld is tegen een op zich heel lief en leuk wezen en ik zou dat maar wantrouwen want het is gewoon geweld wat in iemand zit en dat kan hij dan afreageren onder het mom van ik voel me gediscrimineerd.

Heel gezond is om gewoon de grens te trekken bij gewelddadige taal. Daar is geen excuus voor.
Nu verwar je Gario met Akwasi. Het is net zo'n lulletje rozewater, daar niet van, maar het zijn toch echt twee verschillende mensen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 13 juli 2020 @ 10:40:57 #187
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194065745
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:41 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb het niet gezien, maar het zal wel gewelddadige taal zijn
Merkwaardige aanname... en dan ga je er ook nog een waardeoordeel aan hangen.
pi_194065930
het gaat er slecht in dat zo'n Akwaadski een oproep tot geweld mag doen wegens Zwarte piet, terwijl mensen die een foute reactie gaven op een TekiTokkie-livestream een boete hebben gekregen.

nu ben ik geen jurist maar wat is de waarde van artikel 137d als je het over een fictief persoon hebt. tenzij Sinterklaas voor godsdienst kan doorgaan. hoe dan ook, een oproep tot geweld valt natuurlijk niet onder vrijheid van meningsuiting.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194065947
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
het gaat er slecht in dat zo'n Akwaadski een oproep tot geweld mag doen wegens Zwarte piet, terwijl mensen die een foute reactie gaven op een TekiTokkie-livestream een boete hebben gekregen.

nu ben ik geen jurist maar wat is de waarde van artikel 137d als je het over een fictief persoon hebt. tenzij Sinterklaas voor godsdienst kan doorgaan. hoe dan ook, een oproep tot geweld valt natuurlijk niet onder vrijheid van meningsuiting.
Die aanklacht is in behandeling toch? Het gaat allemaal niet zo snel.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:01:30 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_194065972
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die aanklacht is in behandeling toch? Het gaat allemaal niet zo snel.
Op die livestream waren ze er anders als de kippen bij om boetes uit te delen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194065988
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op die livestream waren ze er anders als de kippen bij om boetes uit te delen.
Die boetes zijn uitgedeeld vanwege dingen die ze in 2017 getypt hebben.
pi_194066016
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die aanklacht is in behandeling toch? Het gaat allemaal niet zo snel.
dat klopt.
Het_OM twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 14:32:29 @SpaceKwest @EWindt @Antonkarel @dit_is_M @nharlequin Het @OM_Amsterdam is momenteel bezig met het onderzoek naar de uitlatingen van Akwasi om vast te stellen of het om strafbare uitlatingen gaat. We kunnen nog geen duidelijkheid geven over de exacte duur van dit onderzoek. reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 13 juli 2020 @ 11:05:26 #193
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194066020
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 07:12 schreef Jaroon het volgende:
Ze ziet er wel slecht uit op die foto van NU. Heel oud.
Jort ook btw, wat gebeurt er met onze BN'ers! :'(

https://www.nu.nl/media/6(...)-alle-kanten-op.html
Krekker is de bom!
pi_194066036
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jort ook btw, wat gebeurt er met onze BN'ers! :'(

https://www.nu.nl/media/6(...)-alle-kanten-op.html
Toch een zwaar leven. En ze worden werkelijk ouder!
  maandag 13 juli 2020 @ 11:16:38 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194066159
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:14 schreef Nikonlover het volgende:
Verder was er een man die wel mooi aangaf dat er een verschil is tussen wit zijn en "witheid" wat blijkbaar de term is die aan een onderdrukkend systeem wordt gegeven. Volgens mij een nogal vreemd gekozen term die vooral tweespalt zaait.
Zeer racistische term en bejegening die geen enkele constructieve waarde heeft, maar zeer goed laat zien waar de haat zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194066573
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
het gaat er slecht in dat zo'n Akwaadski een oproep tot geweld mag doen wegens Zwarte piet, terwijl mensen die een foute reactie gaven op een TekiTokkie-livestream een boete hebben gekregen.

nu ben ik geen jurist maar wat is de waarde van artikel 137d als je het over een fictief persoon hebt. tenzij Sinterklaas voor godsdienst kan doorgaan. hoe dan ook, een oproep tot geweld valt natuurlijk niet onder vrijheid van meningsuiting.
Het oproepen tot in het gezicht trappen van Zwarte Piet is erg, want het kan anderen ertoe aanzetten mensen in het gezicht te trappen vanwege de gedachte: ik word gediscrimineerd.
pi_194066955
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:43 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het oproepen tot in het gezicht trappen van Zwarte Piet is erg, want het kan anderen ertoe aanzetten mensen in het gezicht te trappen vanwege de gedachte: ik word gediscrimineerd.
Mee eens.
echter is er weinig hoop op juridische vervolging.
en waarom dan wel niet?
"Het is een kunstenaar" :|W :r
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194067057
Je kunt nu lekker gaan lopen roepen dat die uitspraken van Akwasi niet kunnen en je hebt helemaal gelijk, maar wat schiet je daar nu mee op. Vind je dat racisme ok is omdat hij debiele dingen mag roepen?

Negeer de domme roepers en luister naar de mensen die een goed verhaal vertellen. Die regelmatig worden uitgescholden vanwege hun huidskleur, die een lager schooladvies krijgen omdat ze een donkere huidskleur hebben of die moeilijk een stage krijgen omdat ze de verkeerde naam hebben. Die om de haverklap worden aangehouden door de politie omdat ze als zwart persoon in een "dure" auto rijden.
  maandag 13 juli 2020 @ 12:19:45 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194067135
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:13 schreef Alfje het volgende:
Je kunt nu lekker gaan lopen roepen dat die uitspraken van Akwasi niet kunnen en je hebt helemaal gelijk, maar wat schiet je daar nu mee op. Vind je dat racisme ok is omdat hij debiele dingen mag roepen?

Negeer de domme roepers en luister naar de mensen die een goed verhaal vertellen. Die regelmatig worden uitgescholden vanwege hun huidskleur, die een lager schooladvies krijgen omdat ze een donkere huidskleur hebben of die moeilijk een stage krijgen omdat ze de verkeerde naam hebben. Die om de haverklap worden aangehouden door de politie omdat ze als zwart persoon in een "dure" auto rijden.
Misschien moeten ze hun tijd eens nuttig besteden en hun jeugd op voeden, zeker in de grote steden.

Zal flink helpen met de onderlinge verschillen...
  maandag 13 juli 2020 @ 12:25:02 #200
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194067210
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:13 schreef Alfje het volgende:
Je kunt nu lekker gaan lopen roepen dat die uitspraken van Akwasi niet kunnen en je hebt helemaal gelijk, maar wat schiet je daar nu mee op. Vind je dat racisme ok is omdat hij debiele dingen mag roepen?

Negeer de domme roepers en luister naar de mensen die een goed verhaal vertellen. Die regelmatig worden uitgescholden vanwege hun huidskleur, die een lager schooladvies krijgen omdat ze een donkere huidskleur hebben of die moeilijk een stage krijgen omdat ze de verkeerde naam hebben. Die om de haverklap worden aangehouden door de politie omdat ze als zwart persoon in een "dure" auto rijden.
Wat schiet je er mee op? Dat die knul misschien eens gaat inzien dat woorden - en in dit geval zeer opzwepende woorden - consequenties kunnen hebben.

Als er een Zwarte Piet trappen krijgt - en dat acht ik niet onwaarschijnlijk - dan is dat gewoon het directe gevolg van de opruiing van Akwasi.

Mensen hebben grenzen nodig. Dat blijkt maar al te duidelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194067266
het is makkelijk om racisme te roepen.
racisme!

zo was er een jongen van buitenlandse komaf bij ons op sollicitatiegesprek. het begon al met dat deze meneer een uur te laat was. In het gesprek zelf bezigde de man straattaal en we probeerde uit te leggen dat er geen vervolggesprek zou volgen. vervolgens werden we voor racisten uitgemaakt en begon deze kandidaat zich wat agressief te gedragen.
het zijn met name dit soort incidenten die je bijblijven. toch heb ik nooit het idee dat afkomst, uiterlijk of wat dan ook een factor is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 13 juli 2020 @ 12:37:11 #202
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194067370
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nu verwar je Gario met Akwasi. Het is net zo'n lulletje rozewater, daar niet van, maar het zijn toch echt twee verschillende mensen.
Gare Quincio en Afwassie zijn van hetzelfde laken een pak, dus best logisch dat mensen ze met elkaar verwarren. Zo kan ik bijvoorbeeld Anna Nooshin en Monica Geuze nooit uit elkaar houden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 13 juli 2020 @ 12:47:59 #203
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194067495
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:13 schreef Alfje het volgende:
Die regelmatig worden uitgescholden vanwege hun huidskleur, die een lager schooladvies krijgen omdat ze een donkere huidskleur hebben of die moeilijk een stage krijgen omdat ze de verkeerde naam hebben. Die om de haverklap worden aangehouden door de politie omdat ze als zwart persoon in een "dure" auto rijden.
Hierin zit een contradictie in terminis. Want hoe zouden ze die dure auto kunnen betalen als ze nog niet eens uitgenodigd worden voor stages, laat staan voor sollicitatiegesprekken voor (goed)betaalde banen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_194067609


Deze poster (inclusief spelfout) zie je nu overal in Amsterdam.
De poster met discriminatie door Marokkanen ben ik nog niet tegengekomen.
pi_194067704
met zo'n poster bedenk je je wel twee keer voordat je een vrouw met hoofddoek uitschuilt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194067717
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Misschien moeten ze hun tijd eens nuttig besteden en hun jeugd op voeden, zeker in de grote steden.

Zal flink helpen met de onderlinge verschillen...
Want alle zwarten voeden hun jeugd slecht op? Of als dat niet het geval is is het rechtvaardig om de zwarten die dat wel goed doen mee te straffen vanwege degene die dat niet goed doen?
pi_194067735
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194067748
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hierin zit een contradictie in terminis. Want hoe zouden ze die dure auto kunnen betalen als ze nog niet eens uitgenodigd worden voor stages, laat staan voor sollicitatiegesprekken voor (goed)betaalde banen?
Niet elke gekleurde persoon ondervind al deze dingen tegelijkertijd. De een ondervindt het een de ander het ander. Misschien is het wel iemand die na tien keer proberen eindelijk een stage heeft gekregen en toen heeft kunnen laten zien hoe goed die wel niet is en zo door kunnen groeien en uiteindelijk een dure auto kunnen betalen. En die wordt nu steeds aangehouden omdat ie zo z'n best heeft gedaan.
pi_194067808
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:08 schreef Alfje het volgende:

[..]

Niet elke gekleurde persoon ondervind al deze dingen tegelijkertijd. De een ondervindt het een de ander het ander. Misschien is het wel iemand die na tien keer proberen eindelijk een stage heeft gekregen en toen heeft kunnen laten zien hoe goed die wel niet is en zo door kunnen groeien en uiteindelijk een dure auto kunnen betalen. En die wordt nu steeds aangehouden omdat ie zo z'n best heeft gedaan.
In loondienst heb je niet zo snel een dure auto.

2 opties als je de auto niet huurt : Je bent succesvol ondernemer of je zit in het criminele circuit.

We weten allemaal waar de nederlander met migratie achtergrond is over vertegenwoordigd is ;)
pi_194067991
dit gaat dus weer over het patser-project. In Rotterdam worden opvallende, dure auto's gecontroleerd. uit het rapport "Boeven vangen" is gebleken dat er in veel gevallen wel degelijk iets niet in de haak was. er is ooit iemand meegereden met de politie om een te kijken wat er waar is van al die beweringen. wat bleek; het is in de praktijk onmogelijk om door een voorruit en achterruit van een auto te zien van welke afkomst de bestuurder is.

achja. Het patser-project zal in Amsterdam nooit geïntroduceerd worden omdat men helemaal vol is van gekwetst zijn, etnisch profileren, insta-tutatutatu racisme, bijverdienen naast uitkering, noem maar op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194068032
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:13 schreef descon het volgende:

[..]

In loondienst heb je niet zo snel een dure auto.

2 opties als je de auto niet huurt : Je bent succesvol ondernemer of je zit in het criminele circuit.

We weten allemaal waar de nederlander met migratie achtergrond is over vertegenwoordigd is ;)
Ik denk dat de auto niet eens zo heel duur hoeft te zijn om hiermee geconfronteerd te worden. Veel van mijn IT collega's rijden behoorlijke lease wagens. Maar in ieder geval kunnen we discussiëren over of de politie huidskleur als factor mee zou moeten wegen in het profiel als ze besluiten wie ze gaan controleren en eerlijk gezegd zeg ik daar niet direct nee tegen. Maar dat is wat anders dan ontkennen dat het gebeurt en dat het wel heel vervelend is als je wel een succesvolle zwarte ondernemer bent.
pi_194068134
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:08 schreef Alfje het volgende:

[..]

Niet elke gekleurde persoon ondervind al deze dingen tegelijkertijd. De een ondervindt het een de ander het ander. Misschien is het wel iemand die na tien keer proberen eindelijk een stage heeft gekregen en toen heeft kunnen laten zien hoe goed die wel niet is en zo door kunnen groeien en uiteindelijk een dure auto kunnen betalen. En die wordt nu steeds aangehouden omdat ie zo z'n best heeft gedaan.
Surveilleren is profileren natuurlijk. Daar kan ook een etnische component in zitten, ik vind dat op zich geen principieel probleem, maar het pakt wel vaak heel vervelend uit. Terwijl het mij heel makkelijk op te lossen lijkt. Je kunt nummerplaten ook negatief signaleren natuurlijk, zo van die is al 2 keer gecontroleerd en er bleek niks mis. Dat kunnen ze allemaal in hun computertje opzoeken nog voordat het stopbevel is gegeven. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194068167
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:27 schreef Alfje het volgende:

[..]

Ik denk dat de auto niet eens zo heel duur hoeft te zijn om hiermee geconfronteerd te worden. Veel van mijn IT collega's rijden behoorlijke lease wagens. Maar in ieder geval kunnen we discussiëren over of de politie huidskleur als factor mee zou moeten wegen in het profiel als ze besluiten wie ze gaan controleren en eerlijk gezegd zeg ik daar niet direct nee tegen. Maar dat is wat anders dan ontkennen dat het gebeurt en dat het wel heel vervelend is als je wel een succesvolle zwarte ondernemer bent.
maar hoe dan. als je pas bij de staande houding ziet van welke afkomst de bestuurder is.
al zou je het al willen dan moet je al naast de auto gaan rijden om het te kunnen zien.

waarom gaat er zoveel aandacht naar het patser-project. Als je regelmatig vliegt dan merk je toch ook wel dat je eerder een extra controle krijgt als je ongeschoren daar bent. waarom hoor je nooit iets over douanecontroles.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194068272
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Surveilleren is profileren natuurlijk. Daar kan ook een etnische component in zitten, ik vind dat op zich geen principieel probleem, maar het pakt wel vaak heel vervelend uit. Terwijl het mij heel makkelijk op te lossen lijkt. Je kunt nummerplaten ook negatief signaleren natuurlijk, zo van die is al 2 keer gecontroleerd en er bleek niks mis. Dat kunnen ze allemaal in hun computertje opzoeken nog voordat het stopbevel is gegeven. .
Als puur ethnisch profileren niet zou werken dan deden ze het niet. Oom agent heeft wel wat beters te doen.

Andersom signaleren doen ze in ieder geval wel bij de politie. Als je kenteken gekoppeld is aan een drugs incidentje kan je verwachten dat je de komende tijd vaker gecontroleerd word.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:45:16 #215
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194068274
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:57 schreef L_auteur het volgende:
[ afbeelding ]

Deze poster (inclusief spelfout) zie je nu overal in Amsterdam.
De poster met discriminatie door Marokkanen ben ik nog niet tegengekomen.
Uitgescholen?

Dat betekent dat je alsnog een diploma krijgt of zo?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194068304
Het racismedebat vs racismegespek

quote:
Kelder liet zo veel mogelijk mensen aan het woord die hij zo snel mogelijk weer afkapte. Zo kreeg je een spervuur van tientallen korte, zeer uiteenlopende meningen. De kans op een gesprek was nihil. De spanning in de zaal liep lekker op, uit pure frustratie.
quote:
Daar waar het debat van Kelder de hartslag omhoog joeg, bracht het gesprek van Gargard deze weer omlaag. Wat een weldadige rust. Iedereen mocht van haar uitpraten. En er zaten mensen die er echt iets van wisten. Vooral de derde tafel, met historici en antropologen, had een hoog niveau.
quote:
Dezelfde deskundigen die het zo rustig uitlegden, werden bij Jort Kelder weggezet als ‘extreme schreeuwers’ behorende tot ‘een militante beweging’ die ‘radicaliseerde’. Zo onderschreven Kelders gasten diens omstreden stelling: het racismedebat drijft Nederland inderdaad uit elkaar. Dat ligt echter niet aan de mensen die racisme aan de kaak stellen, maar aan de mensen die daar als gebeten op reageren.
Dat laatste zien we ook vooral hier.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ismegesprek-a4005761
West-Melanesia
pi_194068328
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:05 schreef Alfje het volgende:

[..]

Want alle zwarten voeden hun jeugd slecht op? Of als dat niet het geval is is het rechtvaardig om de zwarten die dat wel goed doen mee te straffen vanwege degene die dat niet goed doen?
Bekend met het spreekwoord "de appel valt niet ver van de boom" of "als je voor een dubbeltje geboren bent word je nooit een kwartje" ?

Als je ouders in een lagere sociale klasse zitten is de kans vrij groot dat je zelf als kind later in dezelfde klasse terrecht komt.

Dan maakt het niet uit of je blank,zwart,geel of iets anders bent. Alleen de donkere medemens is oververtegenwoordigd in de lagere klasses. Donkere expat kinderen doen het vaak prima omdat ze in een gezin zitten wat relatief succesvol is.

Dat is iets waar we naar moeten kijken, niet dat gejammer over de kleur van iemands huid. Bedrijven denken niet in huidskleur, die denken in geld.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:51:22 #218
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194068343
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]


[..]


[..]

Dat laatste zien we ook vooral hier.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ismegesprek-a4005761
Het is simpel. Ik accepteer de retoriek van Wekker, Akwasi, Simons en Airfryer niet.

Dan luister ik niet meer en dan kunnen ze gaan wieberen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194068430
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is simpel. Ik accepteer de retoriek van Wekker, Akwasi, Simons en Airfryer niet.

Dan luister ik niet meer en dan kunnen ze gaan wieberen.
De wereld is groter dan Akwasi en Simons.

Ik herinner me een krantenartikel waarin verschillende onbekende personen uit Nederland elk hun verhaal deden over een situatie die ze een keer hadden meegemaakt. Doodnormale mensen die gewoon een nare ervaring deelden. Als gebeten honden werd daar op gereageerd door een aantal personen.
West-Melanesia
  maandag 13 juli 2020 @ 13:58:08 #220
3542 Gia
User under construction
pi_194068446
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:08 schreef Alfje het volgende:

Niet elke gekleurde persoon ondervind al deze dingen tegelijkertijd. De een ondervindt het een de ander het ander. Misschien is het wel iemand die na tien keer proberen eindelijk een stage heeft gekregen en toen heeft kunnen laten zien hoe goed die wel niet is en zo door kunnen groeien en uiteindelijk een dure auto kunnen betalen. En die wordt nu steeds aangehouden omdat ie zo z'n best heeft gedaan.
Het is een bekend gegeven dat er veel criminaliteit gepleegd wordt door mensen van kleur, laat ik het netjes houden. Hoe kan de politie weten of een patserbak met donkere chauffeur van crimineel geld is betaald of door hard werken, succesvolle carrière.

Moet de politie dan maar niemand controleren om te voorkomen dat een onschuldig persoon gecontroleerd wordt?
pi_194068489
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De wereld is groter dan Akwasi en Simons.

Ik herinner me een krantenartikel waarin verschillende onbekende personen uit Nederland elk hun verhaal deden over een situatie die ze een keer hadden meegemaakt. Doodnormale mensen die gewoon een nare ervaring deelden. Als gebeten honden werd daar op gereageerd door een aantal personen.
Ik zie dit voorbij komen op twitter. Dan denk ik van, dit is toch gejank van de bovenste plank?
D62Darya twitterde op maandag 13-07-2020 om 09:19:22 WOW! Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. 🤣🤣🤣
Luister zelf maar👇 https://t.co/2iAsHoT4P3 reageer retweet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194068523
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is een bekend gegeven dat er veel criminaliteit gepleegd wordt door mensen van kleur, laat ik het netjes houden. Hoe kan de politie weten of een patserbak met donkere chauffeur van crimineel geld is betaald of door hard werken, succesvolle carrière.

Moet de politie dan maar niemand controleren om te voorkomen dat een onschuldig persoon gecontroleerd wordt?
Cijfers over criminaliteit zeggen natuurlijk helemaal niks. Een Hollandse vriend van mij botste een keer in de winter tegen een geparkeerde auto vanwege glad wegdek. Hij reed weg maar de politie wist hem uiteineindelijk toch te grazen te nemen. Nadat ie z’n verhaal had gedaan lieten ze hem gaan omdat ze liever een Marokkaan hadden gepakt.

Daar gaan je cijfers al.
West-Melanesia
  maandag 13 juli 2020 @ 14:03:45 #223
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194068529
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De wereld is groter dan Akwasi en Simons.

Ik herinner me een krantenartikel waarin verschillende onbekende personen uit Nederland elk hun verhaal deden over een situatie die ze een keer hadden meegemaakt. Doodnormale mensen die gewoon een nare ervaring deelden. Als gebeten honden werd daar op gereageerd door een aantal personen.
De radicalen hebben het voor mij goed verpest. Jammer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:05:25 #224
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194068555
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie dit voorbij komen op twitter. Dan denk ik van, dit is toch gejank van de bovenste plank?
D62Darya twitterde op maandag 13-07-2020 om 09:19:22 WOW! Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. 🤣🤣🤣
Luister zelf maar👇 https://t.co/2iAsHoT4P3 reageer retweet
De "Scheepvaartmuseum-man".

Ongelofelijk. 8)7
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:05:51 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194068562
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:05 schreef Alfje het volgende:

[..]

Want alle zwarten voeden hun jeugd slecht op? Of als dat niet het geval is is het rechtvaardig om de zwarten die dat wel goed doen mee te straffen vanwege degene die dat niet goed doen?
Kijk nou gewoon eens naar de feiten, en niet direct terugwijzen...
  maandag 13 juli 2020 @ 14:07:34 #226
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194068595
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Cijfers over criminaliteit zeggen natuurlijk helemaal niks. Een Hollandse vriend van mij botste een keer in de winter tegen een geparkeerde auto vanwege glad wegdek. Hij reed weg maar de politie wist hem uiteineindelijk toch te grazen te nemen. Nadat ie z’n verhaal had gedaan lieten ze hem gaan omdat ze liever een Marokkaan hadden gepakt.

Daar gaan je cijfers al.
Haha, wat een mooi jankverhaal. Te grazen genomen, man voor wat blikschade gaan ze niemand vastzetten. Zeker niet met glade wegen.
pi_194068605
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De "Scheepvaartmuseum-man".

Ongelofelijk. 8)7
Ik ken hem niet, is hij een bekende nederlander?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 13 juli 2020 @ 14:09:27 #228
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194068625
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie dit voorbij komen op twitter. Dan denk ik van, dit is toch gejank van de bovenste plank?
D62Darya twitterde op maandag 13-07-2020 om 09:19:22 WOW! Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. 🤣🤣🤣
Luister zelf maar👇 https://t.co/2iAsHoT4P3 reageer retweet
Waar gààt dit in hemelsnaam over?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 13 juli 2020 @ 14:09:52 #229
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194068635
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:08 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik ken hem niet, is hij een bekende nederlander?
Gewoon filmpje kijken. Hij loopt langs het Scheepvaartmuseum, ziet mensen op het terras zitten en denkt; "Dat wil ik ook, maar het kan niet vanwege het racisme."
Even parafraserend.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194068653
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Gewoon filmpje kijken. Hij loopt langs het Scheepvaartmuseum, ziet mensen op het terras zitten en denkt; "Dat wil ik ook, maar het kan niet vanwege het racisme."
Even parafraserend.
Ag so, hij noemt het in het begin. Had ik ff niet meegekregen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194068682
Ja, ga jij nog even de criminaliteitscijfers bagatelliseren of ridiculiseren.

Zes van de tien Marokkaanse jongens is al in contact geweest met politie.

Driekwart van de Marokkanen en Turken hebben moeite met homoseksualiteit.

het enige wat je zou kunnen aanvoeren is dat als er een allochtoon betrokken is bij een incident dat de aangiftebereidheid hoger ligt. maar zelfs dit trekt men in twijfel.

[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 13-07-2020 14:23:06 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194068972
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Cijfers over criminaliteit zeggen natuurlijk helemaal niks. Een Hollandse vriend van mij botste een keer in de winter tegen een geparkeerde auto vanwege glad wegdek. Hij reed weg maar de politie wist hem uiteineindelijk toch te grazen te nemen. Nadat ie z’n verhaal had gedaan lieten ze hem gaan omdat ze liever een Marokkaan hadden gepakt.

Daar gaan je cijfers al.
Zo hier worden de statistieken even gedebunked hoor, poeh he.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 13 juli 2020 @ 14:41:50 #233
3542 Gia
User under construction
pi_194068979
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Cijfers over criminaliteit zeggen natuurlijk helemaal niks. Een Hollandse vriend van mij botste een keer in de winter tegen een geparkeerde auto vanwege glad wegdek. Hij reed weg maar de politie wist hem uiteineindelijk toch te grazen te nemen. Nadat ie z’n verhaal had gedaan lieten ze hem gaan omdat ze liever een Marokkaan hadden gepakt.

Daar gaan je cijfers al.
Echt, dat dikgedrukte, zeiden ze dat?
  maandag 13 juli 2020 @ 14:46:54 #234
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_194069027
quote:
Uitgescholen :')
:')
pi_194069292
Uitgescholen.
dat is het moment dat je besluit om alsnog door de regen of onweer naar je plaats van bestemming te gaan. je bent het zat om te moeten schuilen. dan ben je uitgescholen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 13 juli 2020 @ 15:15:02 #236
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194069353
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie dit voorbij komen op twitter. Dan denk ik van, dit is toch gejank van de bovenste plank?
D62Darya twitterde op maandag 13-07-2020 om 09:19:22 WOW! Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. 🤣🤣🤣
Luister zelf maar👇 https://t.co/2iAsHoT4P3 reageer retweet
Dit is toch heerlijk :D _O- zijn er nog meer geniale filmpjes van dit debat terug te vinden?
pi_194069387
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dit is toch heerlijk :D _O- zijn er nog meer geniale filmpjes van dit debat terug te vinden?
Je ziet die discussieleider wel kijken van.. oké, dit slaat nergens op
  maandag 13 juli 2020 @ 15:27:23 #238
117098 Hathor
Effe niet
pi_194069531
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Waar gààt dit in hemelsnaam over?
_O- _O- _O- _O-

Dat is die gast die Kunta heet, het kan niet anders dan dat dit een eerste klas beroepsmongool is. Het is een privilege om met je voeten omhoog een pizza te eten en een wijntje te drinken terwijl je naar je kinderen kijkt die in het water spartelen???? Hij zegt dat hij dat ook wel zou willen, maar wie zegt er dan dat hij dat niet mag? Wat is dit in hemelsnaam voor een dorpsgek? En met dat soort lui zou je een serieuze discussie over racisme moeten aangaan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 13 juli 2020 @ 15:29:13 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
  maandag 13 juli 2020 @ 15:34:01 #240
117098 Hathor
Effe niet
pi_194069634
quote:
Echt he. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194069684
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dit is toch heerlijk :D _O- zijn er nog meer geniale filmpjes van dit debat terug te vinden?
Zeker, deze mevrouw bijvoorbeeld. Ze zegt dat geweld gebruiken heel succesvol kan zijn.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  maandag 13 juli 2020 @ 15:38:44 #242
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194069717
quote:
Jopers.

Mensen die dag in dag uit felle artikelen schrijven waarin ze Hitlervergelijkingen niet schuwen en iedereen waarschuwen voor alles rechts van D66, want al die partijen draaien alleen op angst.

Die balk in hun eigen oog negerend.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 juli 2020 @ 15:43:39 #243
117098 Hathor
Effe niet
pi_194069782
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:36 schreef Selqae het volgende:

[..]

Zeker, deze mevrouw bijvoorbeeld. Ze zegt dat geweld gebruiken heel succesvol kan zijn.
Is dat weer zo'n gestoofde blanke die denkt dat ze zwart is, net als destijds die lijp Rachel Dolezal?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 13 juli 2020 @ 15:43:54 #244
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194069785
quote:
Dat VARA/BNN hun naam nog aan zo'n extremistisch platform willen verbinden zeg.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 13 juli 2020 @ 15:48:33 #245
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194069857
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat VARA/BNN hun naam nog aan zo'n extremistisch platform willen verbinden zeg.
Ze hebben hetzelfde gecreëerd en gevoed.
  maandag 13 juli 2020 @ 15:49:49 #246
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194069875
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is dat weer zo'n gestoofde blanke die denkt dat ze zwart is, net als destijds die lijp Rachel Dolezal?
Degene die twee keer in hun leven in Suriname zijn geweest, daar zit ik me over te verbazen vorige week bij NE4SU
  maandag 13 juli 2020 @ 15:49:52 #247
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194069876
Zijne Witheid.......
Zullen we dat eens even consequent doortrekken en Sylvana de Zwarte Prinses op de Erwt noemen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_194069979
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:45 schreef descon het volgende:

[..]

Als puur ethnisch profileren niet zou werken dan deden ze het niet. Oom agent heeft wel wat beters te doen.
Puur en alleen etnisch profileren zal het nooit zijn. Het gaat erom dat de politie altijd profileert bij het surveilleren, op geslacht, leeftijd, kledingstijl. soort voertuig etc.

quote:
Andersom signaleren doen ze in ieder geval wel bij de politie. Als je kenteken gekoppeld is aan een drugs incidentje kan je verwachten dat je de komende tijd vaker gecontroleerd word.
Ja, maar dat systeem kan dus ook andersom gebruikt worden om de overlast voor de geprofileerden te minimaliseren.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De wereld is groter dan Akwasi en Simons.

Ik herinner me een krantenartikel waarin verschillende onbekende personen uit Nederland elk hun verhaal deden over een situatie die ze een keer hadden meegemaakt. Doodnormale mensen die gewoon een nare ervaring deelden. Als gebeten honden werd daar op gereageerd door een aantal personen.
Wat betreft die gedeelde ervaringen zag je ook dat die bij de eerste BLM-demonstratie maar niet of heel moeilijk naar boven kwamen en niet bijster ernstig waren. Twee weken later waren de herinneringen massaal hervonden en kon elke zwarte zich een sollicitatie herinneren waarbij hij niet aangenomen werd met exact het hetzelfde CV en dezelfde specificaties (ik citeer er eentje) als degene die de baan wel kreeg. Hoe iemand die exacte gelijkenis zou kunnen weten is mij een raadsel.
Veel ervaringen betroffen het 'anders naar je gekeken wordt' terwijl die mensen niet het witte privilege hebben om te weten hoe er als blanke naar je gekeken wordt. Ik vraag mij ook regelmatig af of ik iets van iemand aan heb, ik voel mij ook weleens ergens niet welkom. Ik ken ook een heleboel blanken die weleens voor een dief aangezien zijn. Ook contrasteert het nogal met de vele geluiden van zwarten die beweren nog nooit gediscrimineerd te zijn, maar wie je de laatste tijd met een lampje moet zoeken buiten de meeste media. Andere ervaring betreffen vaak taalgebruik, symbolen of vragen die kortgeleden nog gewoon neutraal, onschuldig en beleefd waren.

Ik geloof het gewoon niet allemaal, ook omdat ik kan vaststellen dat een groot deel van die BLM-hetze op leugens drijft. En als je met leugens tweedracht loopt te zaaien dan maak je je niet geliefd bij mij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 juli 2020 @ 15:58:35 #249
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194070016
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zijne Witheid.......
Zullen we dat eens even consequent doortrekken en Sylvana de Zwarte Prinses op de Erwt noemen?
Hij mag dat toch gewoon zeggen? wat is daar mis mee. Net zoals Johan een fout grapje mag maken.
  maandag 13 juli 2020 @ 15:59:46 #250
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194070039
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Hij mag dat toch gewoon zeggen? wat is daar mis mee. Net zoals Johan een fout grapje mag maken.
Waar slaat dat op om mensen bij een inhoudelijke discussie op hun uiterlijk af te rekenen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 13 juli 2020 @ 16:01:39 #251
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194070071
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Waar slaat dat op om mensen bij een inhoudelijke discussie op hun uiterlijk af te rekenen?
Weet ik veel, maar als hij dat zo wil doen. Veel succes. (dat mensen überhaupt tijd en zin hebben om die lap tekst te lezen :P )
pi_194070162
quote:
Door op die manier over Jort te schrijven haalt hij in 1 klap zijn hele column onderuit. Wat iss dat toch joh, met die gekke blanke mensjes die heulen met de extremisten.
  maandag 13 juli 2020 @ 16:30:51 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194070478
Het was nu juist niet de bedoeling mensen weg te zetten op hun huidskleur toch?

Waarom gebeurd dat dan iedere keer weer wel door het blm/kozp aanverwante volk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194070516
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-

Dat is die gast die Kunta heet, het kan niet anders dan dat dit een eerste klas beroepsmongool is. Het is een privilege om met je voeten omhoog een pizza te eten en een wijntje te drinken terwijl je naar je kinderen kijkt die in het water spartelen???? Hij zegt dat hij dat ook wel zou willen, maar wie zegt er dan dat hij dat niet mag? Wat is dit in hemelsnaam voor een dorpsgek? En met dat soort lui zou je een serieuze discussie over racisme moeten aangaan?
Die gast heet echt Kunta? Ik dacht dat je een grapje maakte en verwees naar Kunta Kinte uit Roots _O-
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 13 juli 2020 @ 16:35:15 #255
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194070531
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zijne Witheid.......
Zullen we dat eens even consequent doortrekken en Sylvana de Zwarte Prinses op de Erwt noemen?
Ik vind Sylvana meer de zwarte Wilders. Zal ze leuk vinden. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194071791
quote:
NPO blijft programma’s rond racisme maken, themadag was startschot
De themadag met programma’s over racisme van zondag diende voor de NPO als startschot voor meer verandering in het aanbod op de publieke kanalen. Dat laat bestuursvoorzitter Shula Rijxman van de publieke omroep in een verklaring weten.

Volgens Rijxman zal het namelijk niet bij één themadag op tv, radio en online blijven. ,,We gaan samen met de omroepen de publieke omroep diverser maken in al haar uitingen. We blijven programma’s rond het thema maken, juist hier bij de NPO. Discriminatie, racisme; alle vormen van uitsluiting tolereren wij niet. Nu niet, nooit niet.”
https://www.ad.nl/show/np(...)startschot~a81d74ca/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 13 juli 2020 @ 18:02:05 #257
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194071919
Waren er 3 shows dan?

Met Jort, met Sultana Simons en die ene met Glarice/ Esajas

Zielig
  maandag 13 juli 2020 @ 18:03:24 #258
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194071952
Doe het gewoon als ik; wees verstandig en kijk gewoon niet naar die staatspropaganda met achterlijke paupers erin. Gewoon negeren.

Die minderheden willen steeds meer. Gewoon niet naar luisteren. Ze passen zich maar aan ons aan, basta.
pi_194071987
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie dit voorbij komen op twitter. Dan denk ik van, dit is toch gejank van de bovenste plank?
D62Darya twitterde op maandag 13-07-2020 om 09:19:22 WOW! Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. 🤣🤣🤣
Luister zelf maar👇 https://t.co/2iAsHoT4P3 reageer retweet
Wat is dit voor een ongelofelijke debiel. Kan dit op Dumpert? Wtf!
  maandag 13 juli 2020 @ 18:09:35 #260
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194072059
Ik heb 't niet gezien maar zaterdag-zondag is er enorm veel uitgezonden rond dat thema. Speelfilms, documentaires, kinderprogramma's... Best triest. Als je de hele dag (en nacht) hebt gekeken word je gewoon gebrainwashed. Een iets wat ik zag was nog wel leuk. Twee amateur scheidsrechters bespraken hun racisme-ervaringen rond wedstrijden. De ene was een ouwe neger met een belachelijk afrokapsel (zou dat misschien reacties uitlokken, de reacties die je wilt: racistische) die erover klaagde. De ander zei dat ie 't weinig meemaakt. Zegt die space-afro: Ja, jij bent wit! Nee, zei ie, ik heb ook creools bloed (het was trouwens sowieso duidelijk dat ie niet blank was). Dan ben je snel uitgeluld.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 18:11:50 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194072098
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:09 schreef MissGiraffe het volgende:
Ik heb 't niet gezien maar zaterdag-zondag is er enorm veel uitgezonden rond dat thema. Speelfilms, documentaires, kinderprogramma's... Best triest. Als je de hele dag (en nacht) hebt gekeken word je gewoon gebrainwashed. Een iets wat ik zag was nog wel leuk. Twee amateur scheidsrechters bespraken hun racisme-ervaringen rond wedstrijden. De ene was een ouwe neger met een belachelijk afrokapsel (zou dat misschien reacties uitlokken, de reacties die je wilt: racistische) die erover klaagde. De ander zei dat ie 't weinig meemaakt. Zegt die space-afro: Ja, jij bent wit! Nee, zei ie, ik heb ook creools bloed (het was trouwens sowieso duidelijk dat ie niet blank was). Dan ben je snel uitgeluld.
Jaar geleden ging het continu over het klimaat, met marsen bijeenkomsten en alles erbij. Nu is racisme weer even hot. En over 12 maanden is het weer iets anders.
  maandag 13 juli 2020 @ 18:26:06 #262
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194072316
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jaar geleden ging het continu over het klimaat, met marsen bijeenkomsten en alles erbij. Nu is racisme weer even hot. En over 12 maanden is het weer iets anders.
Nee, want dit zorgt voor banen. Zogenaamde politici en full time activisten. Ook is het leuk. De witte mens irriteren en kijken wat de reactie is. Niet alleen van de overheid maar ook de bevolking. Kijken hoeveel ze kunnen krijgen. Je weet dat er bijvoorbeeld om herstelbetalingen is gevraagd. Lekker toch? Gratis geld. Hoe serieuzer de witmang je neemt, hoe verder je gaat. Ondertussen ben je moreel onschendbaar, want je bent het slachtoffer. Steeds verder gaan, steeds meer eisen. Het is een leuk spel. De kans dat de witmang zegt: deze onzin stopt, je krijgt niks en je demonstraties worden verboden, is nihil. En als die grens er is, dan zien we dat wel. Tot die tijd zijn ze allemaal slachtoffers.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 18:31:39 #263
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194072404
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lees: ik wil minder subsidie en kijkcijfers interesseren me geen reet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194072652
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:57 schreef L_auteur het volgende:
[ afbeelding ]

Deze poster (inclusief spelfout) zie je nu overal in Amsterdam.
De poster met discriminatie door Marokkanen ben ik nog niet tegengekomen.
Uitgescholen.

Geen lekkere start voor de antiracismecampagne van de gemeente. Op een van de posters staat een spelfout: uitgescholen in plaats van uitgescholden. 'Het kan niet en het mag niet', vertelt Bram Feskens van campagnebureau BKB.

De campagne werd vorige maand aangekondigd door wethouder Groot Wassink. Het moest dus allemaal snel, aldus Feskens. 'Er waren verschillende versies en op een poster staat een fout waar we allemaal overheen hebben gelezen.'

Even snel vervangen lukt niet. Dit omdat er drie affiches aan elkaar vastzitten die in de reclamezuil doordraaien. Pas woensdag kan er een nieuwe foutloze versie worden geplaatst.

'Gewoon heel erg dom dit, maar ik hoop niet dat het blijft hangen en dat de campagne toch iets positiefs uit zal stralen.'
https://www.at5.nl/artike(...)-gewoon-heel-erg-dom
pi_194072735
Jongeren van tegenwoordig kunnen toch niet lezen.
  maandag 13 juli 2020 @ 18:56:04 #266
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194072756
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:57 schreef L_auteur het volgende:
[ afbeelding ]

Deze poster (inclusief spelfout) zie je nu overal in Amsterdam.
De poster met discriminatie door Marokkanen ben ik nog niet tegengekomen.
De maker van de poster zijn kennelijk nog niet uitgeschoold.
  maandag 13 juli 2020 @ 18:57:36 #267
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194072790
quote:
5s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:56 schreef Kopiko het volgende:

[..]

De maker van de poster zijn kennelijk nog niet uitgeschoold.
As je kankerfader wordt uitgescheld voor kankerkaaskop.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 20:20:42 #268
117098 Hathor
Effe niet
pi_194074171
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:33 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die gast heet echt Kunta? Ik dacht dat je een grapje maakte en verwees naar Kunta Kinte uit Roots _O-
Nee, Kunta is zijn echte voornaam, van achteren heet hij Rincho.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 13 juli 2020 @ 20:51:32 #269
3542 Gia
User under construction
pi_194074635
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, Kunta is zijn echte voornaam, van achteren heet hij Rincho.
Hij zal er wel naar genoemd zijn, denk ik.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:09:33 #270
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_194074945
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie dit voorbij komen op twitter. Dan denk ik van, dit is toch gejank van de bovenste plank?
D62Darya twitterde op maandag 13-07-2020 om 09:19:22 WOW! Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. 🤣🤣🤣
Luister zelf maar👇 https://t.co/2iAsHoT4P3 reageer retweet
Wat bedoelt hij nou?
Paar keer geluisterd maar ik kan wr niets anders van maken dat hij niet kan chillen wegens zijn huidskleur?
:')
pi_194075046
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat bedoelt hij nou?
Paar keer geluisterd maar ik kan wr niets anders van maken dat hij niet kan chillen wegens zijn huidskleur?
Ja, te heetgebakerd.om te chillen. Akwasi en menig andere activist uit die hoek heeft ook geen rust, geduld en zelfbeheersing. Dat is cultuur en daar moeten we respect voor hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:28:31 #272
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194075240
Zit het Appel 'debat' te kijken, het komt op de een of andere manier gewoon niet bij me aan wat ze zeggen. Begrijp echt niet waar ze het over hebben.

Ben wel een echte racist blijkbaar, want er is een mevrouw die gevraagd is een stukje te schrijven over institutioneel racisme en die besluit gewoon wat voor te lezen uit een boek van een vriendin. Mag ik zeker niet lui vinden, of wel.

Ze leest ook echt slecht voor...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 13 juli 2020 @ 21:30:47 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194075281
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

God nee.
pi_194075432
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:57 schreef L_auteur het volgende:
[ afbeelding ]

Deze poster (inclusief spelfout) zie je nu overal in Amsterdam.
De poster met discriminatie door Marokkanen ben ik nog niet tegengekomen.
Alsof er in Amsterdam niet meer vrouwen met westerse kleding 'uitgescholen' worden, dan vrouwen met een hoofddoek.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:45:27 #275
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194075508
Sylvana d'r verhaal is echt reteslecht...kan het niet eens samenvatten zo slecht.

En de helft in het Engels, maakt ook wel duidelijk waar ze d'r input (badoem tss) vandaan krijgt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194075923
Deze mannen zijn onze toekomst :'(
FeyeNody twitterde op maandag 13-07-2020 om 15:51:22 Is het raar dat ik kots op types zoals Stijn? https://t.co/8vtzwj3XI7 reageer retweet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194076214
Pleiten voor racisme in een anti-racisme campagne _O-
pi_194076618
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:09 schreef maryen65 het volgende:
Deze mannen zijn onze toekomst :'(
FeyeNody twitterde op maandag 13-07-2020 om 15:51:22 Is het raar dat ik kots op types zoals Stijn? https://t.co/8vtzwj3XI7 reageer retweet
Wat een sukkel :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_194076735
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:09 schreef maryen65 het volgende:
Deze mannen zijn onze toekomst :'(
FeyeNody twitterde op maandag 13-07-2020 om 15:51:22 Is het raar dat ik kots op types zoals Stijn? https://t.co/8vtzwj3XI7 reageer retweet
Zou zo'n vent niet gewoon genieten van een onderdanige rol?
pi_194076849
Overigens is het wel een punt dat het debat in De Appel (van wat ik er van heb gezien) beter en inhoudelijker was dan dat van NPO1.
Alleen maar korte oneliners en veel dom gelul, meer was het niet. En dan ook nog Jort Kelder als gespreksleider :'(
Dit staat verder los van voorkeuren en alleen puur inhoudelijk bekeken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194076904
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:52 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is het wel een punt dat het debat in De Appel (van wat ik er van heb gezien) beter en inhoudelijker was dan dat van NPO1.
Alleen maar korte oneliners en veel dom gelul, meer was het niet. En dan ook nog Jort Kelder als gespreksleider :'(
Dit staat verder los van voorkeuren en alleen puur inhoudelijk bekeken.
Daar zullen de meeste mensen het niet mee eens zijn. In het NPO debat werd een debat gehouden.
In de Appel in monoloog onder gelijkgestemden op zijn best. Het is maar wat je prefereert.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194076917
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:52 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is het wel een punt dat het debat in De Appel (van wat ik er van heb gezien) beter en inhoudelijker was dan dat van NPO1.
Alleen maar korte oneliners en veel dom gelul, meer was het niet. En dan ook nog Jort Kelder als gespreksleider :'(
Dit staat verder los van voorkeuren en alleen puur inhoudelijk bekeken.
Ik vind sowieso altijd die gesprekken met mensen op NPO1 irritant. Vaak door mekaar heen praten. Ik volg veel gesprekken op youtube. Gewoon 2 mensen aan een tafel en heerlijk kletsen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194077131
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:00 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik zie dit voorbij komen op twitter. Dan denk ik van, dit is toch gejank van de bovenste plank?
D62Darya twitterde op maandag 13-07-2020 om 09:19:22 WOW! Die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. 🤣🤣🤣
Luister zelf maar👇 https://t.co/2iAsHoT4P3 reageer retweet
Ik snap niet wat dit filmpje te maken heeft met mensen die een nare ervaring hebben meegemaakt.
West-Melanesia
pi_194077135
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De radicalen hebben het voor mij goed verpest. Jammer.
Dat is spijtig voor je
West-Melanesia
pi_194077154
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Haha, wat een mooi jankverhaal. Te grazen genomen, man voor wat blikschade gaan ze niemand vastzetten. Zeker niet met glade wegen.
Waarom zouden ze hem vastzetten?
West-Melanesia
pi_194077173
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:41 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Zo hier worden de statistieken even gedebunked hoor, poeh he.
Nee dit is de spot drijven met de bekende ridicule statistiekjes over allochtone criminaliteit
West-Melanesia
  maandag 13 juli 2020 @ 23:09:25 #287
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194077184
Ben toch blij dat ik gekeken heb, weet ik iig een beetje wat zij denken dat de problemen zijn.

Niet dat het aankwam / ik er iets mee kan maar heb iig twee uur lang braaf geluisterd.

Kan ik hiermee wellicht een ontheffing verdienen mbt de aanstaande herstelbetalingen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194077195
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Echt, dat dikgedrukte, zeiden ze dat?
Dat zeiden ze letterlijk tegen hem, en hij vertelde dat aan mij.
West-Melanesia
pi_194077250
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee dit is de spot drijven met de bekende ridicule statistiekjes over allochtone criminaliteit
Ja inderdaad, als de mensen van 't CBS jouw verhaal horen zullen zich wel mooi in het ootje genomen voelen! Drijf jij er mooi even de spot mee maat.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194077321
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Puur en alleen etnisch profileren zal het nooit zijn. Het gaat erom dat de politie altijd profileert bij het surveilleren, op geslacht, leeftijd, kledingstijl. soort voertuig etc.
[..]

Ja, maar dat systeem kan dus ook andersom gebruikt worden om de overlast voor de geprofileerden te minimaliseren.
[..]

Wat betreft die gedeelde ervaringen zag je ook dat die bij de eerste BLM-demonstratie maar niet of heel moeilijk naar boven kwamen en niet bijster ernstig waren.Twee weken later waren de herinneringen massaal hervonden en kon elke zwarte zich een sollicitatie herinneren waarbij hij niet aangenomen werd met exact het hetzelfde CV en dezelfde specificaties (ik citeer er eentje) als degene die de baan wel kreeg. Hoe iemand die exacte gelijkenis zou kunnen weten is mij een raadsel.
Veel ervaringen betroffen het 'anders naar je gekeken wordt' terwijl die mensen niet het witte privilege hebben om te weten hoe er als blanke naar je gekeken wordt. Ik vraag mij ook regelmatig af of ik iets van iemand aan heb, ik voel mij ook weleens ergens niet welkom. Ik ken ook een heleboel blanken die weleens voor een dief aangezien zijn. Ook contrasteert het nogal met de vele geluiden van zwarten die beweren nog nooit gediscrimineerd te zijn, maar wie je de laatste tijd met een lampje moet zoeken buiten de meeste media. Andere ervaring betreffen vaak taalgebruik, symbolen of vragen die kortgeleden nog gewoon neutraal, onschuldig en beleefd waren.

Ik geloof het gewoon niet allemaal, ook omdat ik kan vaststellen dat een groot deel van die BLM-hetze op leugens drijft. En als je met leugens tweedracht loopt te zaaien dan maak je je niet geliefd bij mij.
Ik ken mensen die overdrijven en ik ken mensen die niet overdrijven. Ik heb het over de mensen die niet overdrijven, wiens nare ervaring wel vervelend en racistisch was.
West-Melanesia
pi_194077344
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja inderdaad, als de mensen van 't CBS jouw verhaal horen zullen zich wel mooi in het ootje genomen voelen! Drijf jij er mooi even de spot mee maat.
De spot drijven met een kern van waarheid. Het is een waargebeurd verhaal. De CBS heeft dit verhaal nog nooit gehoord.
West-Melanesia
pi_194077907
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik snap niet wat dit filmpje te maken heeft met mensen die een nare ervaring hebben meegemaakt.
Arme, arme man, gaat het weer een beetje? Heel veel sterkte hè?
pi_194077933
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Arme, arme man, gaat het weer een beetje? Heel veel sterkte hè?
Met wat?
West-Melanesia
pi_194077971
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Met wat?
Het niet wit zijn, in Nederland. :'(
  maandag 13 juli 2020 @ 23:53:28 #295
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194077977
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom zouden ze hem vastzetten?
Ja eg ff je eigen verhaaltje uit
  maandag 13 juli 2020 @ 23:54:26 #296
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194077990
George floyd is trouwens schuimbekkend overleden aan één overdosis.

Is dat wat
pi_194078003
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het niet wit zijn, in Nederland. :'(
Heb ik het zo moeilijk dan?
West-Melanesia
pi_194078008
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
George floyd is trouwens schuimbekkend overleden aan één overdosis.

Is dat wat
Alsof dat iets verandert aan de racistische aard van Zwarte Piet. Kick out Zwarte Piet. Het is klaar, klaar, zei de agressieve woordkunstenaar. -O-
pi_194078013
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar zullen de meeste mensen het niet mee eens zijn. In het NPO debat werd een debat gehouden.
In de Appel in monoloog onder gelijkgestemden op zijn best. Het is maar wat je prefereert.
Ik prefereer het allebei niet maar geef aan dat het 'debat' op NPO heel slecht was.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_194078024
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Heb ik het zo moeilijk dan?
Je zou het afgaand op je postgedrag zou maar eens kunnen gaan denken. ;( Of heb jij het systemisch racisme weten te ontvluchten?
pi_194078043
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja eg ff je eigen verhaaltje uit
Ik weet niet, jij had het over mensen vastzetten die een aanrijding maken
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')