abonnement Unibet Coolblue
pi_194040226
https://www.overons.kpn/n(...)-blik-in-de-toekomst
quote:
KPN heeft afgelopen vrijdag een succesvolle demonstratie gegeven van de enorm hoge snelheden die zijn glasvezelnetwerk in de toekomst aankan. In de Amersfoortse wijk Vathorst werd in een woonhuis met een glasvezelaansluiting een snelheid van ruim 8 Gbps gehaald met uitschieters naar 8,5 Gbps. Het is de eerste keer in Nederland dat zulke hoge down- en upload- snelheden zijn gehaald op basis van PON-techniek in een normale woonwijk.

Babak Fouladi, Chief Digital & Technology Officer en Lid van de Raad van Bestuur van KPN: “Deze demonstratie laat zien wat onze investeringen in technologie onze klanten in de toekomst gaan brengen. Ik ben gigatrots op de collega’s dat dit is gelukt en natuurlijk fantastisch dat dit nu al mogelijk is over ons huidige netwerk. We ontwikkelen de komende periode door tot nog veel hogere snelheden die de digitalisering van Nederland verder vorm gaat geven en waar de klant op termijn ook de vruchten van gaat plukken.”

Voor deze demo heeft KPN in de meterkast een ONT (Optical Network Terminal) geplaatst, die snelheden tot wel 10 Gbps aankan. In de achterliggende straatkasten is apparatuur geplaatst die dezelfde snelheid aankan, een zogenaamde OLT (Optical Line Terminal) en er is ook een snellere verbinding naar het core netwerk en het internetdomein gemaakt. De achterliggende glasvezeltechniek is de zogenaamde PON-technologie. Deze energiebesparende technologie heeft minder versterking nodig, kan bijna onbeperkte snelheden aan en maakt de uitrol van glasvezel eenvoudiger, omdat er minder straatkasten in de wijk nodig zijn.

KPN investeert voortdurend in sneller internet en kan op veel adressen al snelheden tot 1Gbps bieden. Hiervoor heeft KPN de afgelopen jaren het netwerk in heel Nederland van glasvezel voorzien tot in de straatkast. Op het ogenblik legt KPN versneld glasvezel aan van de straatkast tot aan de voordeur van de consument. Tot eind 2021 komen er 1 miljoen adressen met glasvezel bij. KPN is op dit moment in ruim 70 gebieden in Nederland glasvezel aan het uitrollen.

Van deze demonstratie is ook een video gemaakt die u hieronder kunt bekijken.

Nou Ziggo, nu jullie nog. Maak ook die internetabonnementen eens goedkoper.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 19:05:05 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194040478
Vet.
En toch, hier zit ik in mn huis met glasvezel op 50/50mbps. Super stabiel en tijdens corona kunnen we beiden perfect thuiswerken via onze citrixjes, Dus Nederlander dat ik ben vind ik dit meer dan zat :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194040526
Wie heeft er particulier nou 8gbps nodig.

Beetje streamen, downloaden gebeurd ook niet meer zoals vroeger. Dus wat is nou echt de meerwaarde? 100 mbps is al voldoende.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:18:31 #4
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_194040697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:07 schreef spierbal het volgende:
Wie heeft er particulier nou 8gbps nodig.

Beetje streamen, downloaden gebeurd ook niet meer zoals vroeger. Dus wat is nou echt de meerwaarde? 100 mbps is al voldoende.
Zit zelf met 250/25 Mbps. Heb meer problemen dat de aanbieder het blijkbaar niet aankan. Vaak problemen met Twitch dat de verbinding blijft hangen. Vandaar dat ik al de beeldkwaliteit lager heb gezet. Heb daar met YouTube dan weer helemaal geen problemen mee. Was toch ook iets dat streamingdiensten hun snelheid hadden omlaaggebracht in verband met die corona-ellende? Omdat er zoveel mensen thuis zouden zitten en gebruik zouden maken van hun diensten. Is dit alweer ongedaan gemaakt?
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:25:49 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_194040784
Typisch voorbeeld van "hier heb je als particulier geen ene fuck aan, maar we gaan je wel een duur kastje of abonnement aansmeren want 'u moet het echt hebben!'"
:|W
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 11 juli 2020 @ 19:25:49 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194040785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:18 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Zit zelf met 250/25 Mbps. Heb meer problemen dat de aanbieder het blijkbaar niet aankan. Vaak problemen met Twitch dat de verbinding blijft hangen. Vandaar dat ik al de beeldkwaliteit lager heb gezet. Heb daar met YouTube dan weer helemaal geen problemen mee. Was toch ook iets dat streamingdiensten hun snelheid hadden omlaaggebracht in verband met die corona-ellende? Omdat er zoveel mensen thuis zouden zitten en gebruik zouden maken van hun diensten. Is dit alweer ongedaan gemaakt?
Dit ja
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194040844
ik wil die kpn glas hebben, niet van die caiway..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:29:57 #8
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_194040851
Moet je dan ook sneller rukken of blijven de filmpjes gewoon op dezelfde snelheid afspelen?
🙈 🙉 🙊
pi_194040965
Volgens mij heb ik 300/25? Mbits van ziggo.

Maar realistisch gezien komt het niet verder dan ergens tussen de 250 en 270 als je mazzel hebt.

Maar meer dan dat heb je voorlopig niet nodig.
Dan download je 50gb binnen een uur ofzo als het niet sneller is.

Misschien is het fijn als het binnen een paar minuten zou zijn of 2 seconden bij wijze van spreken.
Maar wanneer is het snel genoeg?
pi_194041135
De zwakste schakel bepaalt de snelheid, je eigen apparatuur dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194041875
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:53 schreef halfway het volgende:
De zwakste schakel bepaalt de snelheid, je eigen apparatuur dus.
Nee hoor. Vaak ben je verplicht om een kastje van je provider te hebben die het signaal van de kabel omzet naar de router. Als je daar achter pas je eigen modem kan zitten en het zit in het apparaat daarvoor al, dan kan je er vrij weinig aandoen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_194041896
Het snelste wat ik kan krijgen is volgens mij 1Gb hier.

Sneller zou ik ook niet willen, dan heb je switches nodig met een ventilator in je interne netwerk van je woning.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_194042049
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:52 schreef Resistor het volgende:
Het snelste wat ik kan krijgen is volgens mij 1Gb hier.

Sneller zou ik ook niet willen, dan heb je switches nodig met een ventilator in je interne netwerk van je woning.
Ja of cat7 bekabeling en andere netwerk meuk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_194042355
Niet iedereen is een armoezaaier zoals @TS. Ik betaal lachend de dure prijzen van Ziggo iedere maand, héérlijk vind ik het.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:33:42 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:16:14 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194043465
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:25 schreef RedFever007 het volgende:
Typisch voorbeeld van "hier heb je als particulier geen ene fuck aan, maar we gaan je wel een duur kastje of abonnement aansmeren want 'u moet het echt hebben!'"
:|W
Nobody will ever need more than 640k of RAM...
pi_194043744
Dit zijn natuurlijk geen snelheden die voor 1 huishouden beschikbaar zijn. Dat je die snelheid haalt als je als enige op die lijn zit is heel iets anders. Uiteindelijk zit er altijd flinke overboeking op en wordt die ene 8Gb lijn verkocht als bijv honderd losse 1Gb lijnen of misschien wel meer. Omdat toch nooit iedereen tegelijkertijd de verbinding helemaal vol trekt kan dat gewoon. En inderdaad zijn er veel meer bottlenecks die je eerder raakt dan de max bandbreedte van de lijn.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 22:29:41 #18
138438 crew  Pizzakoppo
pi_194043780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:21 schreef r3gi3boy het volgende:
Niet iedereen is een armoezaaier zoals @:ts. Ik betaal lachend de dure prijzen van Ziggo iedere maand, héérlijk vind ik het.
Raar
pi_194045130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:21 schreef r3gi3boy het volgende:
Niet iedereen is een armoezaaier zoals @:ts. Ik betaal lachend de dure prijzen van Ziggo iedere maand, héérlijk vind ik het.
Dit! 8-)
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194045752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:07 schreef spierbal het volgende:
Wie heeft er particulier nou 8gbps nodig.

Beetje streamen, downloaden gebeurd ook niet meer zoals vroeger. Dus wat is nou echt de meerwaarde? 100 mbps is al voldoende.
En als je 20 jaar geleden tegen mensen gezegd zou hebben dat ze 100mbps konden krijgen hadden ze precies het zelfde gereageerd.

100mbps? Voor die paar mails en die paar sites die ik bezoek? Wie heeft dat nou ooit nodig :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194046031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:21 schreef r3gi3boy het volgende:
Niet iedereen is een armoezaaier zoals @:ts. Ik betaal lachend de dure prijzen van Ziggo iedere maand, héérlijk vind ik het.
Ik betaal ook lachend iedere maand 31 euro voor mijn 1000/1000 glasvezel verbinding van Tweak :Y
Ziggo :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194048555
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

En als je 20 jaar geleden tegen mensen gezegd zou hebben dat ze 100mbps konden krijgen hadden ze precies het zelfde gereageerd.

100mbps? Voor die paar mails en die paar sites die ik bezoek? Wie heeft dat nou ooit nodig :')
Het meeste wat er toen was wordt nu online gedaan. Gamen, TV, radio. Wat gaat erbij komen dat je 8 gbps nodig hebt, tijdreizen?

Maar goed het is weer een leuk verkooptrucje voor mensen die denken het nodig te hebben.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_194049495
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:50 schreef spierbal het volgende:

[..]

Het meeste wat er toen was wordt nu online gedaan. Gamen, TV, radio. Wat gaat erbij komen dat je 8 gbps nodig hebt, tijdreizen?

Maar goed het is weer een leuk verkooptrucje voor mensen die denken het nodig te hebben.
Grootste zal denk ik zijn dat video in resolutie blijft stijgen en daarbij ook veel meer bandbreedte gaat innemen. Binnen nu en tien jaar zijn 4K TV zenders de standaard, online streams zoals Netflix of YouTube gaan ook alleen maar hoger in resolutie (YouTube heeft op selecte kanalen al 8K volgens mij).

Nu zal het nog wel even duren voor een gemiddeld huishouden 8gbps nodig heeft, maar dat de techniek er wel aan komt is fijn voor bijvoorbeeld flatgebouwen. Daar kan dan in een centrale ruimte de 8gbps lijn binnenkomen dat vervolgens wordt onderverdeeld onder bewoners naar 1gbps of lager. Momenteel zijn dat soort oplossingen alleen beschikbaar in een verschrikkelijk duur zakelijk abo.

Qua technologie is stilstand achteruitgang. Tis prima dat er nieuwe dingen bedacht worden, ook als niet iedereen het direct nodig heeft.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194050368
mooi, ik vind kpn glasvezel alleen vreselijk en vreselijk duur.
Ik dacht dat ze een grapje maakte toen ik een andere provider zocht en ik de prijs zag. Toen ik keek waren ze zelfs nog duurder dan ziggo. Dat verdient wel een prijs....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:56:19 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194069144
Mooie ontwikkelingen en er zal vast een uitge(st)rekte wannahave toepassing voor komen die over 10 jaar niet meer weg te denken is in ons bestaan.
Zoiets als 8K instantmedia media simultaan vanuit 8 verschillende kijkhoeken en/of augmented reality.
De overvloed zal nog minder reden geven voor makers/leveranciers om het zuinig(er) te doen.
De truc is verder om "(amusements)informatie" te herverpakken waardoor het in-zichzelf een nieuwe verdienmodel zal vormen.

Het is verder steeds balansen tussen snelheden die met elkaar (cpu, memory, access) stuivertje zullen blijven (af)wisselen.

NB: Zelf zal ik lekker achterop blijven bungelen, de tijd van niche is vooral nice4price geworden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194069191
Als 5G de verwachtingen waarmaakt is dit allemaal kapitaalvernietiging geweest.
pi_194070041
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:59 schreef Confetti het volgende:
Als 5G de verwachtingen waarmaakt is dit allemaal kapitaalvernietiging geweest.
Is dat wel zo?
In theorie kán 5G 10Gbps halen, maar in de praktijk zal dat zo 1 à 2 Gbps zijn in steden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194074169
En ondertussen gierig Wifi 6 routers aan nieuwe klanten geven, bestaande klanten kunnen fluiten als ze met een oude Experia Box moeten internetten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 13 juli 2020 @ 20:31:49 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194074307
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Is dat wel zo?
In theorie kán 5G 10Gbps halen, maar in de praktijk zal dat zo 1 à 2 Gbps zijn in steden.
ik heb nu 10mb adsl, binnenkort 30mb. 5g zal smullen worden.
Tot nooit .......
pi_194074336
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik heb nu 10mb adsl, binnenkort 30mb. 5g zal smullen worden.
Waar woon je dan ergens?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 juli 2020 @ 10:36:24 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194096699
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Waar woon je dan ergens?
Oude wijk in Den Haag. Alleen nog beschiking over ADSL. Binnenkort krijgen we VDSL, dan zou ik even onder de 100Mb/s moeten kunnen.
Tot nooit .......
pi_194096780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Oude wijk in Den Haag. Alleen nog beschiking over ADSL. Binnenkort krijgen we VDSL, dan zou ik even onder de 100Mb/s moeten kunnen.
Bizar dat zo'n grote stad anno 2020 nog niet helemaal volledig beschikking heeft over snel internet, al is het maar via coax.

Ik woon zelf in een piepklein plattelands dorpje in het oosten van het land en hier hebben we sinds een jaar of 3 glasvezel (max 600Mbps up/down, ik heb zelf 250 Mbps up/down), maar daarvoor hadden wij al vele jaren snel internet via de kabel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:15:58 #33
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194097371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bizar dat zo'n grote stad anno 2020 nog niet helemaal volledig beschikking heeft over snel internet, al is het maar via coax.

Ik woon zelf in een piepklein plattelands dorpje in het oosten van het land en hier hebben we sinds een jaar of 3 glasvezel (max 600Mbps up/down, ik heb zelf 250 Mbps up/down), maar daarvoor hadden wij al vele jaren snel internet via de kabel.
ja coax wel maar dat heb ik 20 jaar terug weggesloopt omdat de kwaliteit op tv k*t was. Al jaren sateliet. Nu kijk ik steeds meer online.
Tot nooit .......
pi_194097952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bizar dat zo'n grote stad anno 2020 nog niet helemaal volledig beschikking heeft over snel internet, al is het maar via coax.

Ik woon zelf in een piepklein plattelands dorpje in het oosten van het land en hier hebben we sinds een jaar of 3 glasvezel (max 600Mbps up/down, ik heb zelf 250 Mbps up/down), maar daarvoor hadden wij al vele jaren snel internet via de kabel.
KPN doet nauwelijks aan in steden, alleen in nieuwe wijk wordt glasvezel standaard aangelegd.
Dat doet ze omdat ze eerst geld wilt verdienen van oude netwerk.

Dat is naar mijn mening doodzonde.. Hiermee speelt ie politionele klanten weg aan de concurrentie namelijk Ziggo.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:35:02 #35
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_194098809
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:07 schreef spierbal het volgende:
Wie heeft er particulier nou 8gbps nodig.

Beetje streamen, downloaden gebeurd ook niet meer zoals vroeger. Dus wat is nou echt de meerwaarde? 100 mbps is al voldoende.
_O- _O- wat een onzin, Voor jou misschien.

met 30mb/s downloaden _O_

Ziggo mag wel wat goedkoper worden... als er glas beschikbaar is waar ik woon stap ik gelijk over.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 15 juli 2020 @ 21:47:08 #36
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194106325
Nu is dat nog niet nodig nee, in de toekomst wel met het internet der dingen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')