abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 13:26:03 #26
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194068011
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:38 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb net mijn eerste werkweek achter de rug bij een groot farmaceutisch bedrijf als maintenance technician. De komende weken (en misschien maanden) zal ik voornamelijk bezig zijn met het bedrijf en de taken beter te leren kennen zodat ik op den duur helemaal ingewerkt ben.

Wanneer weet ik niet, maar ik zal op den duur storingsdienst moeten draaien. Dat wil zeggen dat ik niet onsite ben, maar als ik voor iets word opgeroepen binnen een uur op locatie moet kunnen zijn. Ik woon in Den Haag, en het bedrijf zit in Hoofddorp.

Overdag is dit geen probleem. Met de trein kan ik daar binnen een uur zijn. Maar ik kan ook midden in de nacht worden opgeroepen, wanneer er geen treinen rijden.
Voor dat soort momenten heb ik een auto nodig dus.

Ik woon in de binnenstad, wat er op neerkomt dat elke parkeerplek in een straal van 5 straten van mijn huis wel zo'n beetje bezet is. Zowel een auto als een abonnement voor een parkeergarage kost aardig wat geld. Op dit moment heb ik voor een auto niet eens het geld.

Wat kan ik het beste doen behalve verhuizen? Is er iemand die in een zelfde situatie heeft gezeten?
Kite pharma?
  maandag 13 juli 2020 @ 14:06:04 #27
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_194068569
Vraag aan je leidinggevende hoe je daar moet komen in de nacht.
Poolauto, leaseauto, deelauto, hij komt vast met een oplossing.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 13 juli 2020 @ 14:42:10 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194068984
Lijkt mij iets wat je dient te bespreken met je werkgever. Wat GSbrder ook zegt. Wie weet is er wat beschikbaar.
Werkgever weet als dat je geen auto hebt, dus lijkt me geen probleem dat aan te kaarten nu je er ook echt zit.
pi_194072870
Als jij een auto moet betalen van je stand-by vergoeding, kun je net zo goed geen diensten draaien.

Laatste keer dat ik het deed, was 1,xx¤ per uur ofzo?
.
pi_194073066
quote:
Op maandag 13 juli 2020 13:16 schreef maily het volgende:

Weet je wat storingsdienst inhoudt?
Weet je wat een retorische vraag is ?
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 21:02:46 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194074834
Is je dit niet verteld toen je de baan aannam? Of in de vacature? Wel gek?

Lees niet: 'dat zien we dan wel'.
Bespreek het met ze.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194075127
Als je geen auto of motor hebt kun je geen storingsdienst draaien. Puur en enkel vanwege het feit dat je binnen een uur per plaatse moet zijn. Zaken als OV en taxi zijn dan uitgesloten gezien de afstand. Het directe gevolg is dat je werkgever je hier niet voor inroostert omdat ze weten dat je geen auto hebt.

Het kan trouwens een zege zijn. Storingsdienst draaien betekent ook dat je nuchter moet blijven en in het weekend niet te ver van huis mag zijn.
One man's trash, another man's treasure.
  maandag 13 juli 2020 @ 22:21:29 #33
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_194076146
Storingsdienst met de trein? Lijkt me niet haalbaar en dan met je gereedsschapstas de bus op naar het industrieterrein 8)7 8)7 8)7

Je moet gewoon een dienstwagen hebben met gereedschappen, materiaal en reserve onderdelen.

Mijn storingstechniekers rijden van de ene plek naar de andere.
Zo doen ze er 3 of 4 per dag, met de trein zouden ze er amper eentje kunnen doen.
  Spellchecker maandag 13 juli 2020 @ 22:31:15 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194076331
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:21 schreef mrPanerai het volgende:
Storingsdienst met de trein? Lijkt me niet haalbaar en dan met je gereedsschapstas de bus op naar het industrieterrein 8)7 8)7 8)7

Je moet gewoon een dienstwagen hebben met gereedschappen, materiaal en reserve onderdelen.

Mijn storingstechniekers rijden van de ene plek naar de andere.
Zo doen ze er 3 of 4 per dag, met de trein zouden ze er amper eentje kunnen doen.
Ik denk dat TS, eenmaal op het bedrijf, wel bij zijn gereedschap kan.
pi_194076550
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:16 schreef maily het volgende:

[..]

Weet je wat storingsdienst inhoudt?
Nee, ik als monteur weet dat echt niet leg eens uit maily =')
pi_194076665
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Arkai het volgende:
Als je geen auto of motor hebt kun je geen storingsdienst draaien. Puur en enkel vanwege het feit dat je binnen een uur per plaatse moet zijn. Zaken als OV en taxi zijn dan uitgesloten gezien de afstand. Het directe gevolg is dat je werkgever je hier niet voor inroostert omdat ze weten dat je geen auto hebt.

Het kan trouwens een zege zijn. Storingsdienst draaien betekent ook dat je nuchter moet blijven en in het weekend niet te ver van huis mag zijn.
Wat een flauwe kul. Het is geen 1990 meer. Als proef, heb ik net een willekeurig punt in binnenstad Den Haag gekozen en gekeken naar de beschikbare auto's op dit moment.

Gekozen punt: Kruispunt Mauritskade met Parkstraat.

Aantal auto's binnen 10 minuten lopen vanaf dat punt, nu beschikbaar (22:40).

Sixt: 5 (er staan er 7, maar 2 halen Hoofddorp niet :D )
Greenwheels: 4
Mywheels: 2

Het is 35-40 minuten naar Hoofddorp, dan heeft TS nog tijd over om zich aan te kleden, zo'n ding op te zoeken, te reserveren en naar toe te lopen.

Overigens vind ik wel dat de huur van zo'n ding voor de rekening van de werkgever moet komen.
  Spellchecker maandag 13 juli 2020 @ 22:54:20 #37
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194076897
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee, ik als monteur weet dat echt niet leg eens uit maily =')
Dat betekent dat je in je vrije tijd opgeroepen kunt worden als er een storing is.
En dat zou best op het moment kunnen zijn dat jij lekker thuis op de bank uit je neus ligt te vreten.
pi_194076954
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:45 schreef exelletor het volgende:

[..]

Wat een flauwe kul. Het is geen 1990 meer. Als proef, heb ik net een willekeurig punt in binnenstad Den Haag gekozen en gekeken naar de beschikbare auto's op dit moment.

Gekozen punt: Kruispunt Mauritskade met Parkstraat.

Aantal auto's binnen 10 minuten lopen vanaf dat punt, nu beschikbaar (22:40).

Sixt: 5 (er staan er 7, maar 2 halen Hoofddorp niet :D )
Greenwheels: 4
Mywheels: 2

Het is 35-40 minuten naar Hoofddorp, dan heeft TS nog tijd over om zich aan te kleden, zo'n ding op te zoeken, te reserveren en naar toe te lopen.

Overigens vind ik wel dat de huur van zo'n ding voor de rekening van de werkgever moet komen.
Je kan met een leenauto geen storingsdienst draaien. Er bestaat gewoon een redelijke kans dat er geen auto beschikbaar is en dat de fabriek of whatever onnodig lang stil blijft staan.

Storingsdiensten worden daarnaast vergoed met over het algemeen een vaste consignatievergoeding, kilometervergoedingen en overwerkuren. Een extra vergoeding omdat je een auto moet huren zit er echt niet in. Dan word je gewoon niet ingeroosterd.
One man's trash, another man's treasure.
pi_194077571
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:54 schreef maily het volgende:

[..]

Dat betekent dat je in je vrije tijd opgeroepen kunt worden als er een storing is.
En dat zou best op het moment kunnen zijn dat jij lekker thuis op de bank uit je neus ligt te vreten.
Wat een onzin. Dat is toch geen baan? Een storingsmonteur moet sowieso op het bedrijf aanwezig zijn. Als er geen storingen zijn dan verricht je onderhoud en dergelijke. Wat hij doet is gewoon iets als consignatiedienst.
pi_194077946
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:58 schreef Arkai het volgende:

[..]

Je kan met een leenauto geen storingsdienst draaien. Er bestaat gewoon een redelijke kans dat er geen auto beschikbaar is en dat de fabriek of whatever onnodig lang stil blijft staan.

Storingsdiensten worden daarnaast vergoed met over het algemeen een vaste consignatievergoeding, kilometervergoedingen en overwerkuren. Een extra vergoeding omdat je een auto moet huren zit er echt niet in. Dan word je gewoon niet ingeroosterd.
Mwa die deelautootjes zijn over het algemeen prima beschikbaar. Zeker snachts
pi_194078675
Ik snap nog steeds niet hoe hij zijn andere uren volbrengt hoor. Wat als je vijf dagen geen storingen hebt. Vijf dagen geen loon?
pi_194078694
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 01:48 schreef Werkperd het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe hij zijn andere uren volbrengt hoor. Wat als je vijf dagen geen storingen hebt. Vijf dagen geen loon?
Bijvoorbeeld:

https://banen.monsterboar(...)44-9d23-f8137ac81745
pi_194078701
quote:
Dat is wat ik in mijn eerdere reacties aangaf. Storingsmonteur is echt geen monteur die thuis wacht totdat hij opgebeld wordt. Daarom vind ik zijn verhaal vaag.

btw goeie vacature! Jammer dat het zo ver is
  dinsdag 14 juli 2020 @ 06:24:52 #44
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_194078875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 02:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dat is wat ik in mijn eerdere reacties aangaf. Storingsmonteur is echt geen monteur die thuis wacht totdat hij opgebeld wordt. Daarom vind ik zijn verhaal vaag.

btw goeie vacature! Jammer dat het zo ver is
De vacature is dan ook niet voor storingsmonteur, maar voor onderhoudsmonteur. Dat wil zeggen dat ik daar gewoon dmv dagdiensten of avonddiensten aanwezig ben voor onderhoud. Eens in de zoveel tijd heb je storingsdienst, en dan moet je dus in het weekend op standby staan (mocht er iets stuk gaan zijn). In dat geval moet je dus in een uur daar kunnen zijn.

Maargoed, ik bespreek het ter zijne tijd wel met mijn leidinggevende. Ze weten in ieder geval dat ik geen auto heb.
pi_194078880
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 06:24 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

De vacature is dan ook niet voor storingsmonteur, maar voor onderhoudsmonteur. Dat wil zeggen dat ik daar gewoon dmv dagdiensten of avonddiensten aanwezig ben voor onderhoud. Eens in de zoveel tijd heb je storingsdienst, en dan moet je dus in het weekend op standby staan (mocht er iets stuk gaan zijn). In dat geval moet je dus in een uur daar kunnen zijn.

Maargoed, ik bespreek het ter zijne tijd wel met mijn leidinggevende. Ze weten in ieder geval dat ik geen auto heb.
Misschien rouleert er wel een bedrijfsbusje daarvoor. Je moet toch enigzins vlot aanwezig kunnen zijn en s'nachts als je gepiept wordt lijkt het mij niet handig als je op dat moment nog ergens via een app een leenauto moet zien te zoeken.
pi_194088019
Veel bedrijven hebben dienstauto’s hiervoor.

Mensen die op normale dagen met ov komen, maar tijdens dienstweekend de auto meenemen.

Desnoods maken ze voor jou een deal met busjesverhuur. Dan kost zo’n ding een paar euro per dag. Fiets achterin en parkeer je dat ding aan de Binckhorst ofzo.
.
pi_194088749
Daar had je natuurlijk ook eerder over na kunnen denken. Ik weet niet hoe het met dat soort functies is, maar als die voor het oprapen liggen, zou ik verder kijken naar iets dichter bij huis en tot die tijd een alternatief zoeken zoals een auto huren of van bekenden lenen.
Verhuizen zou ik sowieso pas doen als je een vaste aanstelling hebt en we voor langere tijd wil werken.
pi_194090286
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:52 schreef Fisherman het volgende:
Daar had je natuurlijk ook eerder over na kunnen denken. Ik weet niet hoe het met dat soort functies is, maar als die voor het oprapen liggen, zou ik verder kijken naar iets dichter bij huis en tot die tijd een alternatief zoeken zoals een auto huren of van bekenden lenen.
Verhuizen zou ik sowieso pas doen als je een vaste aanstelling hebt en we voor langere tijd wil werken.
En, niet onbelangrijk, ook ergens anders wilt gaan wonen. Detail.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194090339
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:06 schreef GSbrder het volgende:
Vraag aan je leidinggevende hoe je daar moet komen in de nacht.
Poolauto, leaseauto, deelauto, hij komt vast met een oplossing.
Daar heb ik als leiding gevende wel een broertje dood aan. Jij wil werk en daarbij horen diensten dan zie maar hoe je er komt.
Wij geven de monteurs wel vervoer trouwens. :')
Vakman pur sang
pi_194090646
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Daar heb ik als leiding gevende wel een broertje dood aan. Jij wil werk en daarbij horen diensten dan zie maar hoe je er komt.
Wij geven de monteurs wel vervoer trouwens. :')
Dan moet je dat wel in de vacature aangeven natuurlijk.
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')