quote:https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
TSLA U.S.: Nasdaq
Tesla Inc.
TSLA
After Hours
$463.62
55.53 +13.61%
Hoezo niet? Ik ken genoeg mensen die 35k of meer betalen voor een nieuwe auto.quote:Op zondag 15 november 2020 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh dat zal nog wel even duren dan, doe goedkoopste Tesla is nog steeds zo'n 35k... dat gaat een consument niet contant afrekenen.
En ja het kan duur worden als elektronica stuk gaat... maar er zijn ook zat dure reparaties bij een brandstofauto die verleden tijd zijn bij Tesla's en andere elektrische auto's. Lekke koppakking/motorrevisie, kapotte versnellingsbak/koppeling (al helemaal duur bij een automaat), brandstofpomp, distributieriem geknapt of vervangen, turbo vervangen, uitlaat en/of katalysator naar de klote, verstuivers kapüt etc. en dan heb ik het niet eens over de elektronica die ook in alle andere nieuwe auto's zitten. Dat is echt niet uniek aan Tesla. Bij m'n Kia ging ook het scherm kapot na 2.5 jaar... was zonder garantie ¤1500 geweest. En alle auto's hebben nu een scherm, als het er niet twee zijn.
Doet er niet toe of jij die mensen kent, spectrum had het over de consument die geen budget heeft voor een lease auto of een nieuwe auto. De gemiddelde tweedehandsauto prijs die consumenten betaalden was volgens mij zo'n 15k.quote:Op dinsdag 17 november 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ken genoeg mensen die 35k of meer betalen voor een nieuwe auto.
Je schrijft "Oh dat zal nog wel even duren dan, doe goedkoopste Tesla is nog steeds zo'n 35k... dat gaat een consument niet contant afrekenen."quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Doet er niet toe of jij die mensen kent, spectrum had het over de consument die geen budget heeft voor een lease auto of een nieuwe auto. De gemiddelde tweedehandsauto prijs die consumenten betaalden was volgens mij zo'n 15k.
Maar los daarvan denk ik dat de groep die contant 35k of meer aftikt niet zo groot is, tenzij ze al een auto hebben en die inruilen met bijbetaling bijvoorbeeld.
Ik doe het inderdaad. 'Niet veel' kan juist zijn, je weet niet hoe groot die groep is natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:36 schreef leolinedance het volgende:
Dit is gewoon onjuist. Er zijn genoeg mensen die dit wel doen.
Voor een Tesla zou ik dat ook niet doen, daarvoor vind ik ze niet goed genoeg. Die recente class action tegen Tesla in Nederland bewijst dat nog maar eens.quote:dat gaat een consument niet contant afrekenen."
Ja tuurlijk is die groep voor Tesla klein. Maar het ging hier om het bedrag an sich voor een auto.quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik doe het inderdaad. 'Niet veel' kan juist zijn, je weet niet hoe groot die groep is natuurlijk.
[..]
Zou dat geld ook niet voor een Tesla neerleggen overigens. Dus dat is wel ergens juist
De groep die Tesla's prive koopt is wel ontzettend klein. Dat dan weer wel.
Feest hier vanochtend toen ik het lasquote:Op dinsdag 17 november 2020 00:09 schreef Digi2 het volgende:
Tesla wordt binnenkort dan toch opgenomen in de S&P 500. Dit zet veel fondsen aan tot aankoop van de aandelen.
Tesla Will Join S&P 500 in December as Largest-Ever New Member
[..]
+12%quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Feest hier vanochtend toen ik het las
Moet m'n Model 3 blauw met een spoiler worden of wordt het toch de basis Model X...quote:
Scheelt nogal in de portemonnee..quote:Op dinsdag 17 november 2020 12:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Moet m'n Model 3 blauw met een spoiler worden of wordt het toch de basis Model X...
Keuzes Keuzes
Daar heb je een punt, de auto's van Tesla zijn van secundair belang. De echte waarde zit in de IP rond het besturingssysteem, de batterijtechniek en het laadnetwerk, daar worden de investeerders ook zo blij van.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik zie Tesla nog niet als volwassen autobedrijf. Meer een altijdprijs-investering. De aandeelhouders worden ten aller tijden tevreden gehouden. Nu alleen de klanten nog.
We kunnen niet eens als niet-Tesladealer aan originele Tesla onderdelen komen. Net zoals dat bij Apple producten niet mogelijk is.
toevallig was er gisteren een bericht in het nieuws over de afname van de dominantie van Tesla.quote:Op dinsdag 17 november 2020 13:07 schreef Mezano02 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, de auto's van Tesla zijn van secundair belang. De echte waarde zit in de IP rond het besturingssysteem, de batterijtechniek en het laadnetwerk, daar worden de investeerders ook zo blij van.
Gewone autobouwers laten keer op keer zien dat ze qua software niet meekunnen met de tech bedrijven. Grote kans dat in de toekomst dat het Telsa autopilot o.i.d. de basis gaat vormen voor gestandaardiseerde autosoftware.
Valt nog wel mee. Als hij met spoiler bedoelt de performance versie dan zit je met autopilot en mooi kleurtje erbij al rond de 75k. De basis X is 90k.quote:Op dinsdag 17 november 2020 12:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Scheelt nogal in de portemonnee..
FSD kopen doe ik niet aan.quote:Op dinsdag 17 november 2020 14:16 schreef fathank het volgende:
Ohja FSD kost 7.5k die had ik niet meegerekend in de Model 3 Performance. Dan is het wel een behoorlijk verschil imho.
Je kan gewoon batterijen, drivetrains en Autopilot kopen bij Tesla.quote:Op dinsdag 17 november 2020 13:07 schreef Mezano02 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, de auto's van Tesla zijn van secundair belang. De echte waarde zit in de IP rond het besturingssysteem, de batterijtechniek en het laadnetwerk, daar worden de investeerders ook zo blij van.
Gewone autobouwers laten keer op keer zien dat ze qua software niet meekunnen met de tech bedrijven. Grote kans dat in de toekomst dat het Telsa autopilot o.i.d. de basis gaat vormen voor gestandaardiseerde autosoftware.
quote:Op dinsdag 17 november 2020 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
toevallig was er gisteren een bericht in het nieuws over de afname van de dominantie van Tesla.
grote autofabrikanten zorgen voor een stijging in het aanbod van elektrische auto's.
https://www.ad.nl/auto/do(...)is-voorbij~a460daaa/
Tesla draait op Ubuntu Linux. Dat zal geholpen hebben tijdens de ontwikkelfase.
De Volkswagen ID3 was vertraagd doordat er problemen met de software waren. Er werden destijds duizenden banen gecreëerd bij Volkswagen voor de ontwikkeling van Volkswagens EV software. Waar de problemen exact zaten is mij niet bekend.
Het is ook niet vreemd,. De grote A/B/C segmenten beginnen nu een elektrisch aanbod te krijgen en daar wegen schaalvoordelen en efficiency in productie veel meer door dan bij grotere auto's.quote:Op dinsdag 17 november 2020 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
toevallig was er gisteren een bericht in het nieuws over de afname van de dominantie van Tesla.
grote autofabrikanten zorgen voor een stijging in het aanbod van elektrische auto's.
https://www.ad.nl/auto/do(...)is-voorbij~a460daaa/
Tesla draait op Ubuntu Linux. Dat zal geholpen hebben tijdens de ontwikkelfase.
De Volkswagen ID3 was vertraagd doordat er problemen met de software waren. Er werden destijds duizenden banen gecreëerd bij Volkswagen voor de ontwikkeling van Volkswagens EV software. Waar de problemen exact zaten is mij niet bekend.
Dat zal ook steeds meer gebeuren voor hardware. De echte dreiging voor de traditionele autoproducenten ligt bij de ontwikkeling van online software platformen die via het OS een scala aan diensten en applicaties aanbieden. De fysieke auto wordt dan net als de telefoon en PC een inwisselbare verzameling hardware.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:40 schreef nils7 het volgende:
Je kan gewoon batterijen, drivetrains en Autopilot kopen bij Tesla.
Als je dat als fabrikant wil natuurlijk.
Toyota en Mercedes hebben dat onder andere gedaan voor sommige componenten.
Car sharing wordt ook de toekomst.quote:Op woensdag 18 november 2020 08:57 schreef Mezano02 het volgende:
[..]
[..]
Het is ook niet vreemd,. De grote A/B/C segmenten beginnen nu een elektrisch aanbod te krijgen en daar wegen schaalvoordelen en efficiency in productie veel meer door dan bij grotere auto's.
Ik kan we wel iets voorstellen van de problemen bij Volkswagen. Software-ontwikkeling is een hele andere tak van sport en Duitsland is niet bepaald een leidend land op IT gebied.
[..]
Dat zal ook steeds meer gebeuren voor hardware. De echte dreiging voor de traditionele autoproducenten ligt bij de ontwikkeling van online software platformen die via het OS een scala aan diensten en applicaties aanbieden. De fysieke auto wordt dan net als de telefoon en PC een inwisselbare verzameling hardware.
Volgens mij gaat de hoofdkabel van de accu eerst naar de convertor voor, daarna naar de motoren. Of was dat bij oudere modellen?quote:Op woensdag 18 november 2020 15:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
je ziet hier dat bij een zware impact de hoofdkabel van het accupakket loskomt en niet breekt of splijt.
bij een aanrijding waarbij het subframe loskomt is dus alsnog de isolatie van het accupakket intact.
[ afbeelding ]
Ja zeur dan niet als je weer dat die consumenten (zoals jijzelf) er gewoon zijn. Iets roepen en daarna zeggen 'Waar discussiëren we nu weer over' is nogal matig hequote:Op dinsdag 17 november 2020 08:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar discussiëren we nu over Ik weet heus wel dat er mensen zijn die dat doen, maar niet veel en zeker niet voor een Tesla. En spectrum had het over de consument die geen budget heeft voor een nieuwe auto, daar was mijn reactie op. Niet dat het überhaupt nooit zou gebeuren... heb zelf ook een auto van 50k gewoon overgemaakt.
Maar ik zou ook een beetje huiverig zijn voor een tweedehands Tesla zonder garantie (of met nog maar een paar jaartjes garantie). De prijs lijkt misschien scherp doordat je minder brandstof betaalt, nog geen wegenbelasting, maar het is toch een dure auto met dure onderdelen. Ik heb ook weleens een 7-serie gereden... tweedehands kosten die ook niet de hoofdprijs en je hebt een dikke wagen, maar bij onderhoud ga je helemaal naar de klote
Dat was vooral in het begin, die electrische Smartjes o.a. Mercedes is zelfs dacht ik ooit nog 10% aandeelhouder geweest. Wat nu ongeveer 2/3 van hun marktwaarde zou zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:40 schreef nils7 het volgende:
Je kan gewoon batterijen, drivetrains en Autopilot kopen bij Tesla.
Als je dat als fabrikant wil natuurlijk.
Toyota en Mercedes hebben dat onder andere gedaan voor sommige componenten.
Als je nou eens goed terugkijkt waar ik op reageer met je matige verstand dan zie je wat ik met die reactie bedoelquote:Op donderdag 19 november 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja zeur dan niet als je weer dat die consumenten (zoals jijzelf) er gewoon zijn. Iets roepen en daarna zeggen 'Waar discussiëren we nu weer over' is nogal matig he
https://electrek.co/2020/(...)0electric%20vehicles.quote:Op donderdag 19 november 2020 05:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat was vooral in het begin, die electrische Smartjes o.a. Mercedes is zelfs dacht ik ooit nog 10% aandeelhouder geweest. Wat nu ongeveer 2/3 van hun marktwaarde zou zijn.
Maar die tijd is wel geweest, volgens mij levert Tesla nu niks meer aan andere fabrikanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |