abonnement Unibet Coolblue
pi_196279792
Tesla wordt binnenkort dan toch opgenomen in de S&P 500. Dit zet veel fondsen aan tot aankoop van de aandelen.

Tesla Will Join S&P 500 in December as Largest-Ever New Member

quote:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
TSLA U.S.: Nasdaq
Tesla Inc.
TSLA

After Hours
$463.62
55.53 +13.61%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 17 november 2020 @ 01:21:45 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196280247
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh dat zal nog wel even duren dan, doe goedkoopste Tesla is nog steeds zo'n 35k... dat gaat een consument niet contant afrekenen.

En ja het kan duur worden als elektronica stuk gaat... maar er zijn ook zat dure reparaties bij een brandstofauto die verleden tijd zijn bij Tesla's en andere elektrische auto's. Lekke koppakking/motorrevisie, kapotte versnellingsbak/koppeling (al helemaal duur bij een automaat), brandstofpomp, distributieriem geknapt of vervangen, turbo vervangen, uitlaat en/of katalysator naar de klote, verstuivers kapüt etc. en dan heb ik het niet eens over de elektronica die ook in alle andere nieuwe auto's zitten. Dat is echt niet uniek aan Tesla. Bij m'n Kia ging ook het scherm kapot na 2.5 jaar... was zonder garantie ¤1500 geweest. En alle auto's hebben nu een scherm, als het er niet twee zijn.
Hoezo niet? Ik ken genoeg mensen die 35k of meer betalen voor een nieuwe auto.
pi_196281645
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik ken genoeg mensen die 35k of meer betalen voor een nieuwe auto.
Doet er niet toe of jij die mensen kent, spectrum had het over de consument die geen budget heeft voor een lease auto of een nieuwe auto. De gemiddelde tweedehandsauto prijs die consumenten betaalden was volgens mij zo'n 15k.

Maar los daarvan denk ik dat de groep die contant 35k of meer aftikt niet zo groot is, tenzij ze al een auto hebben en die inruilen met bijbetaling bijvoorbeeld.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:36:19 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196281884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Doet er niet toe of jij die mensen kent, spectrum had het over de consument die geen budget heeft voor een lease auto of een nieuwe auto. De gemiddelde tweedehandsauto prijs die consumenten betaalden was volgens mij zo'n 15k.

Maar los daarvan denk ik dat de groep die contant 35k of meer aftikt niet zo groot is, tenzij ze al een auto hebben en die inruilen met bijbetaling bijvoorbeeld.
Je schrijft "Oh dat zal nog wel even duren dan, doe goedkoopste Tesla is nog steeds zo'n 35k... dat gaat een consument niet contant afrekenen."

Dit is gewoon onjuist. Er zijn genoeg mensen die dit wel doen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:37:53 #130
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196281898
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:36 schreef leolinedance het volgende:
Dit is gewoon onjuist. Er zijn genoeg mensen die dit wel doen.
Ik doe het inderdaad. 'Niet veel' kan juist zijn, je weet niet hoe groot die groep is natuurlijk.

quote:
dat gaat een consument niet contant afrekenen."
Voor een Tesla zou ik dat ook niet doen, daarvoor vind ik ze niet goed genoeg. Die recente class action tegen Tesla in Nederland bewijst dat nog maar eens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gunner op 17-11-2020 08:43:18 ]
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:44:49 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196281937
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik doe het inderdaad. 'Niet veel' kan juist zijn, je weet niet hoe groot die groep is natuurlijk.
[..]

Zou dat geld ook niet voor een Tesla neerleggen overigens. :P Dus dat is wel ergens juist
De groep die Tesla's prive koopt is wel ontzettend klein. Dat dan weer wel.
Ja tuurlijk is die groep voor Tesla klein. Maar het ging hier om het bedrag an sich voor een auto.

Kan alsnog niet zo'n grote groep zijn, maar stellen dat 'de consument' dit niet doet is wat kort door de bocht.
pi_196281951
Waar discussiëren we nu over :') Ik weet heus wel dat er mensen zijn die dat doen, maar niet veel en zeker niet voor een Tesla. En spectrum had het over de consument die geen budget heeft voor een nieuwe auto, daar was mijn reactie op. Niet dat het überhaupt nooit zou gebeuren... heb zelf ook een auto van 50k gewoon overgemaakt.

Maar ik zou ook een beetje huiverig zijn voor een tweedehands Tesla zonder garantie (of met nog maar een paar jaartjes garantie). De prijs lijkt misschien scherp doordat je minder brandstof betaalt, nog geen wegenbelasting, maar het is toch een dure auto met dure onderdelen. Ik heb ook weleens een 7-serie gereden... tweedehands kosten die ook niet de hoofdprijs en je hebt een dikke wagen, maar bij onderhoud ga je helemaal naar de klote :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:10:47 #133
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196282197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:09 schreef Digi2 het volgende:
Tesla wordt binnenkort dan toch opgenomen in de S&P 500. Dit zet veel fondsen aan tot aankoop van de aandelen.

Tesla Will Join S&P 500 in December as Largest-Ever New Member
[..]

Feest hier vanochtend toen ik het las :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196284292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

Feest hier vanochtend toen ik het las :)
+12% >:)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:04:25 #135
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196284396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

+12% >:)
Moet m'n Model 3 blauw met een spoiler worden of wordt het toch de basis Model X...
Keuzes Keuzes ;(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:15:15 #136
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196284529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Moet m'n Model 3 blauw met een spoiler worden of wordt het toch de basis Model X...
Keuzes Keuzes ;(
Scheelt nogal in de portemonnee..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_196285194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

Ik zie Tesla nog niet als volwassen autobedrijf. Meer een altijdprijs-investering. De aandeelhouders worden ten aller tijden tevreden gehouden. Nu alleen de klanten nog.
We kunnen niet eens als niet-Tesladealer aan originele Tesla onderdelen komen. Net zoals dat bij Apple producten niet mogelijk is.
Daar heb je een punt, de auto's van Tesla zijn van secundair belang. De echte waarde zit in de IP rond het besturingssysteem, de batterijtechniek en het laadnetwerk, daar worden de investeerders ook zo blij van.

Gewone autobouwers laten keer op keer zien dat ze qua software niet meekunnen met de tech bedrijven. Grote kans dat in de toekomst dat het Telsa autopilot o.i.d. de basis gaat vormen voor gestandaardiseerde autosoftware.
pi_196285485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:07 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, de auto's van Tesla zijn van secundair belang. De echte waarde zit in de IP rond het besturingssysteem, de batterijtechniek en het laadnetwerk, daar worden de investeerders ook zo blij van.

Gewone autobouwers laten keer op keer zien dat ze qua software niet meekunnen met de tech bedrijven. Grote kans dat in de toekomst dat het Telsa autopilot o.i.d. de basis gaat vormen voor gestandaardiseerde autosoftware.
toevallig was er gisteren een bericht in het nieuws over de afname van de dominantie van Tesla.
grote autofabrikanten zorgen voor een stijging in het aanbod van elektrische auto's.
https://www.ad.nl/auto/do(...)is-voorbij~a460daaa/

Tesla draait op Ubuntu Linux. Dat zal geholpen hebben tijdens de ontwikkelfase.
De Volkswagen ID3 was vertraagd doordat er problemen met de software waren. Er werden destijds duizenden banen gecreëerd bij Volkswagen voor de ontwikkeling van Volkswagens EV software. Waar de problemen exact zaten is mij niet bekend.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196285988
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Scheelt nogal in de portemonnee..
Valt nog wel mee. Als hij met spoiler bedoelt de performance versie dan zit je met autopilot en mooi kleurtje erbij al rond de 75k. De basis X is 90k.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 november 2020 @ 14:16:13 #140
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_196286145
Ohja FSD kost 7.5k die had ik niet meegerekend in de Model 3 Performance. Dan is het wel een behoorlijk verschil imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:40:11 #141
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196289425
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:16 schreef fathank het volgende:
Ohja FSD kost 7.5k die had ik niet meegerekend in de Model 3 Performance. Dan is het wel een behoorlijk verschil imho.
FSD kopen doe ik niet aan.
Dat neem ik alleen als ik het krijg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:07 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, de auto's van Tesla zijn van secundair belang. De echte waarde zit in de IP rond het besturingssysteem, de batterijtechniek en het laadnetwerk, daar worden de investeerders ook zo blij van.

Gewone autobouwers laten keer op keer zien dat ze qua software niet meekunnen met de tech bedrijven. Grote kans dat in de toekomst dat het Telsa autopilot o.i.d. de basis gaat vormen voor gestandaardiseerde autosoftware.
Je kan gewoon batterijen, drivetrains en Autopilot kopen bij Tesla.
Als je dat als fabrikant wil natuurlijk.

Toyota en Mercedes hebben dat onder andere gedaan voor sommige componenten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196298522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

toevallig was er gisteren een bericht in het nieuws over de afname van de dominantie van Tesla.
grote autofabrikanten zorgen voor een stijging in het aanbod van elektrische auto's.
https://www.ad.nl/auto/do(...)is-voorbij~a460daaa/

Tesla draait op Ubuntu Linux. Dat zal geholpen hebben tijdens de ontwikkelfase.
De Volkswagen ID3 was vertraagd doordat er problemen met de software waren. Er werden destijds duizenden banen gecreëerd bij Volkswagen voor de ontwikkeling van Volkswagens EV software. Waar de problemen exact zaten is mij niet bekend.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

toevallig was er gisteren een bericht in het nieuws over de afname van de dominantie van Tesla.
grote autofabrikanten zorgen voor een stijging in het aanbod van elektrische auto's.
https://www.ad.nl/auto/do(...)is-voorbij~a460daaa/

Tesla draait op Ubuntu Linux. Dat zal geholpen hebben tijdens de ontwikkelfase.
De Volkswagen ID3 was vertraagd doordat er problemen met de software waren. Er werden destijds duizenden banen gecreëerd bij Volkswagen voor de ontwikkeling van Volkswagens EV software. Waar de problemen exact zaten is mij niet bekend.
Het is ook niet vreemd,. De grote A/B/C segmenten beginnen nu een elektrisch aanbod te krijgen en daar wegen schaalvoordelen en efficiency in productie veel meer door dan bij grotere auto's.

Ik kan we wel iets voorstellen van de problemen bij Volkswagen. Software-ontwikkeling is een hele andere tak van sport en Duitsland is niet bepaald een leidend land op IT gebied.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:40 schreef nils7 het volgende:

Je kan gewoon batterijen, drivetrains en Autopilot kopen bij Tesla.
Als je dat als fabrikant wil natuurlijk.

Toyota en Mercedes hebben dat onder andere gedaan voor sommige componenten.
Dat zal ook steeds meer gebeuren voor hardware. De echte dreiging voor de traditionele autoproducenten ligt bij de ontwikkeling van online software platformen die via het OS een scala aan diensten en applicaties aanbieden. De fysieke auto wordt dan net als de telefoon en PC een inwisselbare verzameling hardware.
  woensdag 18 november 2020 @ 09:49:27 #143
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196299137
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 08:57 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

[..]

Het is ook niet vreemd,. De grote A/B/C segmenten beginnen nu een elektrisch aanbod te krijgen en daar wegen schaalvoordelen en efficiency in productie veel meer door dan bij grotere auto's.

Ik kan we wel iets voorstellen van de problemen bij Volkswagen. Software-ontwikkeling is een hele andere tak van sport en Duitsland is niet bepaald een leidend land op IT gebied.
[..]

Dat zal ook steeds meer gebeuren voor hardware. De echte dreiging voor de traditionele autoproducenten ligt bij de ontwikkeling van online software platformen die via het OS een scala aan diensten en applicaties aanbieden. De fysieke auto wordt dan net als de telefoon en PC een inwisselbare verzameling hardware.
Car sharing wordt ook de toekomst.

Zodra je in de US nu al komt met een uber, binnen 3 minuten (in metropolitan areas dan, geen idee hoe dat in Kansas is zeg maar) een auto voor rijden.
Je hoeft daar geen auto te bezitten.

Als dat straks zo is dat een autonoom bakje voor komt rijden en die brengt je van A naar B is dit letterlijk voor 100% van de bevolking voldoende, doodsteek voor openbaar vervoer en taxi's dat wel.

En ja je kan nog prima zelf een auto aanschaffen als je niet van delen houdt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196303771


je ziet hier dat bij een zware impact de hoofdkabel van het accupakket loskomt en niet breekt of splijt.
bij een aanrijding waarbij het subframe loskomt is dus alsnog de isolatie van het accupakket intact.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 18 november 2020 @ 15:57:50 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196304450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]

je ziet hier dat bij een zware impact de hoofdkabel van het accupakket loskomt en niet breekt of splijt.
bij een aanrijding waarbij het subframe loskomt is dus alsnog de isolatie van het accupakket intact.

[ afbeelding ]
Volgens mij gaat de hoofdkabel van de accu eerst naar de convertor voor, daarna naar de motoren. Of was dat bij oudere modellen?
De kabels naar de motoren en die uit de accu zijn volgens mij ook hetzelfde type en diameter.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 19 november 2020 @ 00:59:52 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196314156
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar discussiëren we nu over :') Ik weet heus wel dat er mensen zijn die dat doen, maar niet veel en zeker niet voor een Tesla. En spectrum had het over de consument die geen budget heeft voor een nieuwe auto, daar was mijn reactie op. Niet dat het überhaupt nooit zou gebeuren... heb zelf ook een auto van 50k gewoon overgemaakt.

Maar ik zou ook een beetje huiverig zijn voor een tweedehands Tesla zonder garantie (of met nog maar een paar jaartjes garantie). De prijs lijkt misschien scherp doordat je minder brandstof betaalt, nog geen wegenbelasting, maar het is toch een dure auto met dure onderdelen. Ik heb ook weleens een 7-serie gereden... tweedehands kosten die ook niet de hoofdprijs en je hebt een dikke wagen, maar bij onderhoud ga je helemaal naar de klote :')
Ja zeur dan niet als je weer dat die consumenten (zoals jijzelf) er gewoon zijn. Iets roepen en daarna zeggen 'Waar discussiëren we nu weer over' is nogal matig he ;)
pi_196314584
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:40 schreef nils7 het volgende:
Je kan gewoon batterijen, drivetrains en Autopilot kopen bij Tesla.
Als je dat als fabrikant wil natuurlijk.

Toyota en Mercedes hebben dat onder andere gedaan voor sommige componenten.
Dat was vooral in het begin, die electrische Smartjes o.a. Mercedes is zelfs dacht ik ooit nog 10% aandeelhouder geweest. Wat nu ongeveer 2/3 van hun marktwaarde zou zijn.

Maar die tijd is wel geweest, volgens mij levert Tesla nu niks meer aan andere fabrikanten.
pi_196315165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja zeur dan niet als je weer dat die consumenten (zoals jijzelf) er gewoon zijn. Iets roepen en daarna zeggen 'Waar discussiëren we nu weer over' is nogal matig he ;)
Als je nou eens goed terugkijkt waar ik op reageer met je matige verstand dan zie je wat ik met die reactie bedoel :Z
Facts don't care about your feelings
  donderdag 19 november 2020 @ 08:50:47 #149
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196315498
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 05:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat was vooral in het begin, die electrische Smartjes o.a. Mercedes is zelfs dacht ik ooit nog 10% aandeelhouder geweest. Wat nu ongeveer 2/3 van hun marktwaarde zou zijn.

Maar die tijd is wel geweest, volgens mij levert Tesla nu niks meer aan andere fabrikanten.
https://electrek.co/2020/(...)0electric%20vehicles.

Bericht van Juli
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 november 2020 @ 21:48:09 #150
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196384669
Vandaag was weer een goede dag voor mensen met EV aandelen (Tesla, NIO, Xpeng)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')