abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 23:22:43 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194030240
:W
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:27:39 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194030331
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:22 schreef derLudolf het volgende:

Het is een klein groepje dat te ver gaat. De rest van de protesterende boeren verzet zich mijns inziens terecht tegen onwerkbare maatregelen en wetten.
Dus de rest zijn meelopers?
Die gewoon meedoen met overtreden van allerlei wetten en de samenleving terroriseren?

Het overgrote deel van de boeren werkt gelukkig gewoon i.p.v. mee te doen met dat tuig en die zouden wat meer aan het woord moeten komen dan die extremisten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 23:29:28 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194030361
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Official ESF Kreviewer vrijdag 10 juli 2020 @ 23:30:08 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194030379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus de rest zijn meelopers?
Die gewoon meedoen met overtreden van allerlei wetten en de samenleving terroriseren?

Het overgrote deel van de boeren werkt gelukkig gewoon i.p.v. mee te doen met dat tuig en die zouden wat meer aan het woord moeten komen dan die extremisten.
Was ook echt levensgevaarlijk. Politie agenten op straat, undercover agenten. Mensen bovenop de rem. Kwestie van tijd voordat er doden vallen door die breinloze hillbillies.

Ook een kwestie van tijd dat iemand een keer instuurt op dat soort tuig.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:30:10 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194030382
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:17 schreef derLudolf het volgende:

Dat is niet gebeurd. Poging tot doorslag hooguit
Oh, gelukkig. Dan is het niet erg om met een trekker tegen iemand in te rijden.. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194030393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus de rest zijn meelopers?
Die gewoon meedoen met overtreden van allerlei wetten en de samenleving terroriseren?

Het overgrote deel van de boeren werkt gelukkig gewoon i.p.v. mee te doen met dat tuig en die zouden wat meer aan het woord moeten komen dan die extremisten.
Maar die extremisten verkopen kranten en zorgen voor kijkcijfers. De zwijgende meerderheid is in geen enkel conflict interessant
We have far more in common than that which devides us..
pi_194030410
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh, gelukkig. Dan is het niet erg om met een trekker tegen iemand in te rijden.. :')
En ik had het over de vermoorde inspecteurs in Frankrijk
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:32:23 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194030422
quote:
En dat verbod op demonstreren met trekkers in de Noordelijke veiligheidsregio dat ze hier overtreden is ook allemaal in orde?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:34:35 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194030459
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:30 schreef Kaatje1 het volgende:

Maar die extremisten verkopen kranten en zorgen voor kijkcijfers.
Maar als ze het dan niet eens zijn met de berichtgeving in kranten of op de TV gaan ze die ook blokkeren. Vrije pers, daar geloven ze ook niet in?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194030591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar als ze het dan niet eens zijn met de berichtgeving in kranten of op de TV gaan ze die ook blokkeren. Vrije pers, daar geloven ze ook niet in?
Nee, zie het stuk van Chris Klomp. En het is voor veel mensen entertainment “zie eens wat zij doen”! heroïsch, tegen de regering ingaan. Net zoals “alle” Nederlanders in het verzet zaten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_194030631
Ik vond de eerste protesten best stoer. Ik hou wel van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid. Ook als ik het met de reden niet eens ben of vind dat men bepaalde problemen echt mede aan zichzelf te danken heeft.

Als je het over een in eerste instantie geslaagde actie hebt, dan was dat eerste protest prima. Totdat ze het gemeentehuis inreden en dat soort ongein.

Maar de FDF gaat inmiddels echt alle perken te buiten. (Ja Peter Jansen ook, maar die zit nu 7 maanden vast en wordt afgefakkeld binnen mijn vriendengroepen. Er zijn helaas ook idioten in 'mijn' kringen.)

Poging tot doodslag, nu inmiddels 2x als ik het goed begrijp, intimidatie van mede weggebruikers, een deur inrammen, paard aanrijden, snelwegen al tig keer (! Wtf, levensgevaarlijk man!) blokkeren... adresgegevens verspreiden van ministers... (Ook het oproepen tot delen van persoonlijke informatie van veganisten was een leuke laatst, naast de doodsbedreigingen)

Dat is geen demonstratie of burgerlijke ongehoorzaamheid meer te noemen. Dat is echt terreur. (Ontwrichten van de maatschappij)

Elke boer die zichzelf serieus neemt, zou zich moeten distantiëren van zoveel geweld en intimidatie. En dat niet één keer, maar al meerdere malen.
pi_194030651
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:44 schreef Candaasje het volgende:
Ik vond de eerste protesten best stoer. Ik hou wel van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid. Ook als ik het met de reden niet eens ben of vind dat men bepaalde problemen echt mede aan zichzelf te danken heeft.

Als je het over een in eerste instantie geslaagde actie hebt, dan was dat eerste protest prima. Totdat ze het gemeentehuis inreden en dat soort ongein.

Maar de FDF gaat inmiddels echt alle perken te buiten. (Ja Peter Jansen ook, maar die zit nu 7 maanden vast en wordt afgefakkeld binnen mijn vriendengroepen. Er zijn helaas ook idioten in 'mijn' kringen.)

Poging tot doodslag, nu inmiddels 2x als ik het goed begrijp, intimidatie van mede weggebruikers, een deur inrammen, paard aanrijden, snelwegen al tig keer (! Wtf, levensgevaarlijk man!) blokkeren... adresgegevens verspreiden van ministers... (Ook het oproepen tot delen van persoonlijke informatie van veganisten was een leuke laatst, naast de doodsbedreigingen)

Dat is geen demonstratie of burgerlijke ongehoorzaamheid meer te noemen. Dat is echt terreur. (Ontwrichten van de maatschappij)

Elke boer die zichzelf serieus neemt, zou zich moeten distantiëren van zoveel geweld en intimidatie. En dat niet één keer, maar al meerdere malen.
Amen
We have far more in common than that which devides us..
pi_194032796
Mogguh :O Gisteravond echt een heerlijke avond fotografie gehad. Superweertje. Wel jammer van die Duitse invasie in Zeeland. Echt parkeerterreinen vol met campers en caravans :X
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194032798
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:44 schreef Candaasje het volgende:
Ik vond de eerste protesten best stoer. Ik hou wel van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid. Ook als ik het met de reden niet eens ben of vind dat men bepaalde problemen echt mede aan zichzelf te danken heeft.

Als je het over een in eerste instantie geslaagde actie hebt, dan was dat eerste protest prima. Totdat ze het gemeentehuis inreden en dat soort ongein.

Maar de FDF gaat inmiddels echt alle perken te buiten. (Ja Peter Jansen ook, maar die zit nu 7 maanden vast en wordt afgefakkeld binnen mijn vriendengroepen. Er zijn helaas ook idioten in 'mijn' kringen.)

Poging tot doodslag, nu inmiddels 2x als ik het goed begrijp, intimidatie van mede weggebruikers, een deur inrammen, paard aanrijden, snelwegen al tig keer (! Wtf, levensgevaarlijk man!) blokkeren... adresgegevens verspreiden van ministers... (Ook het oproepen tot delen van persoonlijke informatie van veganisten was een leuke laatst, naast de doodsbedreigingen)

Dat is geen demonstratie of burgerlijke ongehoorzaamheid meer te noemen. Dat is echt terreur. (Ontwrichten van de maatschappij)

Elke boer die zichzelf serieus neemt, zou zich moeten distantiëren van zoveel geweld en intimidatie. En dat niet één keer, maar al meerdere malen.
Wat zij zegt :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194032933
Ik denk dat de meeste boeren dolgraag duidelijk wil maken dat er veel dingen behoorlijk mis gaan wat de boeren betreft, maar dat ze óók niet achter de manier van demonstreren van de FDF staan -O- De FDF is echt een vieze, rotte appel hoor. Maar we moeten ons beeld van álle boeren niet ineens gaan baseren op die idiote beroepsprotesteerders (andere beroepsprotesteerders hadden zich ook al aangesloten).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194033050
Goedemorgen

Isa en Candaasje zeggen zinnige dingen.

De zon schijnt. Er is koffie.

O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194033142
Goedemorgen. Prima weer voor buitenklusjes.
Spoilers!
pi_194033177
Mogge, eerst maar eens ontbijten
We have far more in common than that which devides us..
pi_194033179
Vind ik ook Isa. Die criminelen verpesten elke demonstratie, waar dan ook over.

Zo blij met de zon! Vandaag dagje fietsen met ouders, met lekker tussendoor koffie/gebak, lunchen, ijsje etc. Kado'tje van mij voor vaderdag nog. Hoop gezellig dagje. En denk dat we richting strand fietsen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194034689
Zo, we hebben een nieuwe (tweedehands) Ford erbij :D
Onverwacht snel, maar mooie auto uit 2016, en 68k gelopen. (Diesel, kan dus nog heel wat jaartjes vooruit). Wit qua kleur.

We hebben straks op vakantie gewoon eens airco en cruise control :P Luxe!

De oude fiesta houden we aan, gaan even met de tip van z80 proberen die klep schoner te krijgen en dan gebruik ik die voor mijn heen en weer gependel naar België. Zien we wel hoelang ie nog meegaat.

Volgende week zaterdag ophalen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 12:00:37 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194034749
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:55 schreef Candaasje het volgende:
Zo, we hebben een nieuwe (tweedehands) Ford erbij :D
Onverwacht snel, maar mooie auto uit 2016, en 68k gelopen. (Diesel, kan dus nog heel wat jaartjes vooruit). Wit qua kleur.

We hebben straks op vakantie gewoon eens airco en cruise control :P Luxe!

Mooi. Wat voor Ford is het, behalve een witte?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194035176
Er is wat gepeild onder de boeren, in hoeverre ze achter de acties staan.
quote:
Een meerderheid van de boeren en tuinders steunt de acties tegen de voermaatregel van landbouwminister Carola Schouten die de stikstofuitstoot moet verminderen. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwe Oogst en NOS onder 2.250 veehouders en 990 akkerbouwers en tuinders.

64 procent van de deelnemers aan het Nieuwe Oogst Opiniepanel steunt de boerenacties die deze week op veel plaatsen werden gehouden. Nog eens 10 procent steunt de acties niet, maar keurt deze ook niet af. Een minderheid van de veehouders (12 procent) en hun plantaardige collega's (13 procent) wijst de protesten af. Ook zijn er boeren (13 procent) die sommige acties wel en andere niet steunen.
complete artikel: https://www.nieuweoogst.n(...)-tegen-voermaatregel

De FDF is een enge knokploeg, maar er staan best veel boeren achter hoor.
Veel boeren voelen zich niet (meer) goed vertegenwoordigd door de LTO.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194035178
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Mooi. Wat voor Ford is het, behalve een witte?
Fiesta 1.5 TCI
pi_194035481
Whaha, lol, ik had aangegeven wel in de zomer te willen helpen op de uni in de stal, en dat ik in principe geen limiet had qua aantal dagen, enkel graag niet te verspreid en wat dagen aangegeven dat ik niet kon. (Het is overigens 's ochtends vroeg en 's middags even hooien/voeren/mesten, dus geen hele dag). Gelijk 23 dagen ingeroosterd _O-
pi_194035521
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:54 schreef Candaasje het volgende:
Whaha, lol, ik had aangegeven wel in de zomer te willen helpen op de uni in de stal, en dat ik in principe geen limiet had qua aantal dagen, enkel graag niet te verspreid en wat dagen aangegeven dat ik niet kon. (Het is overigens 's ochtends vroeg en 's middags even hooien/voeren/mesten, dus geen hele dag). Gelijk 23 dagen ingeroosterd _O-
Geef ze een uurtje en ze pakken 23 dagen 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')