abonnement Unibet Coolblue
pi_194026872
https://www.elsevierweekb(...)et-rutte-iii-765161/


Het rapport van AIV stelt dat Nederland niet langer op de VS kan vertrouwen en zich daarom militair moet aansluiten bij Frankrijk en Duitsland.

Het tegenhouden van een Europees superrijk (onder Duits of Russisch gezag) was de primaire reden dat de VS deelnam aan beide wereldoorlogen. US foreign policy geldt: geen mogendheid mag te machtig worden dat het de Amerikaanse kusten kan bedreigen. En dat geldt nog steeds. Daarom: een EU met 1 leger gaat nooit gebeuren zolang de VS dat niet toelaat.

Dat brengt de EU in een lastige positie want ze kunnen niets beginnen tegen de VS. Denk alleen al aan GPS. Essentieel in de moderne oorlogsvoering. We lachten Trump uit om zijn Space Force. Maar eigenlijk was dit een briljante beslissing geweest. Deze eenheid moet het GPS systeem verdedigen en die van concurrenten uitschakelen. Als de VS willen kunnen zij de EU de toegang tot hun GPS ontzeggen. De EU strijdmachten zijn dan uitgeschakeld. Ook biedt het EU project Galileo geen oplossing. Ten eerste is dit systeem niet bedoeld voor militaire doeleinden. Ten tweede, mocht dit wel gebeuren, dan heeft de EU geen assets (space force) om het te beschermen. Ook moet de EU duizend miljard investeren in defensie willen ze concurrerend zijn met de VS. Maar dat geld stopt de EU liever in klimaatdoelen.

Hoe gaat NL het komende decennia defensie en samenwerking inrichten, belangrijke tijden.
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:31:45 #2
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194026949
NATO is er ook nog!
pi_194027137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:31 schreef Bocaj het volgende:
NATO is er ook nog!
Daar gaat het juist om, in het adviesrapport van de AVI wordt daar Negatief over gesproken:

quote:
Maar zelfs dat is een te optimistische voorstelling van zaken, want enkele dagen eerder verscheen rapport 112 van de Adviesraad Internationale Vraagstukken waarin met zoveel woorden staat dat Nederland niet langer van de Amerikanen op aan kan. De trans-Atlantische oriëntatie kan vervallen. Nederland moet zijn defensie Europeaniseren.

Hoekstra vindt het onbegrijpelijk: ‘De NAVO heeft zeventig jaar prima gefunctioneerd. Zoek naar een goed voorbeeld van internationale samenwerking en tussen al die multilaterale organisaties is alleen de NAVO echt succesvol. De Europeanen profiteerden daar het meest van. De NAVO immers, bewaakte het continent, zorgde ervoor dat de Berlijnse Muur omviel en de Koude Oorlog werd gewonnen. De NAVO werkt nog altijd goed. Waarom stelt Nederland dat ter discussie? Erg teleurstellend.’
Kan ook gewoon een politiek spel om geld zijn...
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 19:49:27 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194027145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:31 schreef Bocaj het volgende:
NATO is er ook nog!
De VS zijn verantwoordelijk voor zo'n 2/3e van alle Navo defensie-uitgaven. (figuur 5 van dit rapport)

Zonder de VS is de Navo nergens. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194027186
EU heeft eigen GPS netwerk.. die is beter dan USA..

Ik vind het goed zaak dat Nederland meer op Europa samenwerken en spullen uit Europa gaat gebruiken. Goed voor economie etc..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194027205
Ik vind TT nergens op slaan : Antiamerikanisme in kabinet Rutte III en hoe verder
OP gaat daar niet over
pi_194027235
Echt een goede tactische zet van de VS:
https://spacenews.com/tru(...)-that-relies-on-gps/
Controleer je GPS dan controleer je defensie en vliegverkeer.
Vakman pur sang
pi_194027246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
EU heeft eigen GPS netwerk.. die is beter dan USA..

Ik vind het goed zaak dat Nederland meer op Europa samenwerken en spullen uit Europa gaat gebruiken. Goed voor economie etc..
Uit de OP:
ok biedt het EU project Galileo geen oplossing. Ten eerste is dit systeem niet bedoeld voor militaire doeleinden. Ten tweede, mocht dit wel gebeuren, dan heeft de EU geen assets (space force) om het te beschermen.
Vakman pur sang
pi_194027250
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

De VS zijn verantwoordelijk voor zo'n 2/3e van alle Navo defensie-uitgaven. (figuur 5 van dit rapport)

Zonder de VS is de Navo nergens. _O-
Zonder de VS geeft de rest van de NAVO nog altijd 299 miljard per jaar aan defensie uit. Even ter vergelijking: China heeft een defensiebudget van 261 miljard en die zijn dan nog een outlier, op plek drie komt India met maar 71 miljard.
pi_194027328
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Uit de OP:
ok biedt het EU project Galileo geen oplossing. Ten eerste is dit systeem niet bedoeld voor militaire doeleinden. Ten tweede, mocht dit wel gebeuren, dan heeft de EU geen assets (space force) om het te beschermen.
Natuurlijk is het in beginsel niet voor de militair gebruik bedoeld. maar het netwerk kan zo overgenomen.

Satelliet verdedigen en of space force.. tja.. We kunnen wel een satelliet sturen, maar dan moeten we eerst goed stabiele Europese politiek en defensie oprichten.
Pas daarna kunnen we eigen spullen ontwikkelen en sturen.
Ik ben alleen bang dat het minste tien jaar nodig om zover te krijgen.. Dan zijn Chinezen zo goed al een supermacht, VS een derdeland geworden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194027381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:31 schreef Bocaj het volgende:
NATO is er ook nog!
Samen met Erdogan optrekken tegen Trump, generaal Yasser Klaver streelt zijn baard in zijn gepantserde DAF richting het front.
pi_194028382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vind TT nergens op slaan : Antiamerikanisme in kabinet Rutte III en hoe verder
OP gaat daar niet over
Ik had inderdaad ook hoge verwachtingen.
pi_194028459
The United States, anno 2020 beter bekend als The Failed States.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:45:32 #14
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194028523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:41 schreef n__n het volgende:
The United States, anno 2020 beter bekend als The Failed States.
Komt bij veel staten door democratische burgemeesters en gemeenteraden!
pi_194028822
Zolang je als collectief over voldoende kernwapens beschikt en een paar onderzeeërs om ze actief te gebruiken kan de VS je eigenlijk niks maken.
blablablabla
pi_194028824
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Komt bij veel staten door democratische burgemeesters en gemeenteraden!
:')
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:10:48 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194028832
Leuk hoor, Duitsland en Frankrijk. Maar die zijn te bescheten en te afwachtend als het gaat om de westerse waarden te beschermen. Je moet toch echt bij de VS zijn als de pleuris uitbreekt.
pi_194029095
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk hoor, Duitsland en Frankrijk. Maar die zijn te bescheten en te afwachtend als het gaat om de westerse waarden te beschermen. Je moet toch echt bij de VS zijn als de pleuris uitbreekt.
De VS had toch een wet aangenomen om Nederland aan te vallen als men amerikanen in overheidsdienst gevangen houdt en wil berechten door het internationale hof te Den Haag?
Landingstroepen op het strand van schevingen ?
Bommen op het Vredespaleis, onderwijl bevrijdt een geheim commando de mogelijke amerikaanse oorlogsmisdadigers ?

Hoezo is westerse waarden van Nederland beschermen ?
pi_194029128
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De VS had toch een wet aangenomen om Nederland aan te vallen als men amerikanen in overheidsdienst gevangen houdt en wil berechten door het internationale hof te Den Haag?
Landingstroepen op het strand van schevingen ?
Bommen op het Vredespaleis, onderwijl bevrijdt een geheim commando de mogelijke amerikaanse oorlogsmisdadigers ?

Hoezo is westerse waarden van Nederland beschermen ?
Jij hebt sowieso een afwijkende mening die ver van de realiteit afstaat.
Vakman pur sang
pi_194029167
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)et-rutte-iii-765161/

Het tegenhouden van een Europees superrijk (onder Duits of Russisch gezag) was de primaire reden dat de VS deelnam aan beide wereldoorlogen.

TT deugt niet. ...
De primaire reden voor Amerika deel te nemen aan WO II was omdat men aangevallen werd door Japan en Duitsland direct daarop Amerika de oorlog verklaarde
Japan was dus de primaire reden , Duitsland was de secundaire reden en de Sovjet Unie werd de tertiare reden,

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 10-07-2020 22:36:58 ]
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:31:23 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194029196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De VS had toch een wet aangenomen om Nederland aan te vallen als men amerikanen in overheidsdienst gevangen houdt en wil berechten door het internationale hof te Den Haag?
Landingstroepen op het strand van schevingen ?
Bommen op het Vredespaleis, onderwijl bevrijdt een geheim commando de mogelijke amerikaanse oorlogsmisdadigers ?

Hoezo is westerse waarden van Nederland beschermen ?
Ik bedoel dat de VS zich niet achter allerlei regeltjes verschuilt, maar daadkrachtig optreedt als het nodig is. De voorbeelden die je noemt zijn waar, maar staan los van mijn punt.
pi_194029293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:31 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de VS zich niet achter allerlei regeltjes verschuilt, maar daadkrachtig optreedt als het nodig is. De voorbeelden die je noemt zijn waar, maar staan los van mijn punt.
Ik bedoel dat Amerika een fucking arrogant plan in de kast heeft liggen om Amerikaanse oorlogsmisdadigers in Nederlandse hechtenis te Den Haag met militair geweld te bevrijden, zo nodig .
Overigens wil Trump uit de Nato, dan wel denkt aan opheffen en schoffeert hij de Europese regeringen..... hij saboteert het bondgenootschap. Vandaar dat men minder vertrouwen heeft in Amerika olv Trump
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:36:45 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194029302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik bedoel dat Amerika een fucking arrogant plan in de kast heeft liggen om Amerikaanse oorlogsmisdadigers in Nederlandse hechtenis te Den Haag met militair geweld te bevrijden, zo nodig .
Overigens wil Trump uit de Nato, dan wel denkt aan opheffen en schoffeert hij de Europese regeringen..... hij saboteert het bondgenootschap. Vandaar dat men minder vertrouwen heeft in Amerika olv Trump
Trump gaat vanzelf wel weer een keertje weg.
pi_194029332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Trump gaat vanzelf wel weer een keertje weg.
Dan denken de westerse landen om met een fatsoenlijke amerikaanse president het atlantisch bondgenootschap te vernieuwen.
En als zij minder aan hun legers willen uitgeven dan Amerika doet... dat moet Amerika weten, daarin meegaan of niet
Ik stel voor dat Amerika ook gaat bezuinigen op wapens en dat geld gebruiken voor nationaal herstel na de coronacrisis
pi_194029475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
Ik stel voor dat Amerika ook gaat bezuinigen op wapens en dat geld gebruiken voor nationaal herstel na de coronacrisis
Gevaarlijke denkwijze, uitgaande van probleemloze wereld.
Vakman pur sang
pi_194029541
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gevaarlijke denkwijze, uitgaande van probleemloze wereld.
welnee joh miljarden dollars aan wapens en sodaatjes is geldverspilling
Irak aanvallen .... honderdduizenden doden... ISIS radicaliseert in de chaos die Amerika daar schiep
Miljarden dollars verknald...
pi_194029658
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welnee joh miljarden dollars aan wapens en sodaatjes is geldverspilling
Irak aanvallen .... honderdduizenden doden... ISIS radicaliseert in de chaos die Amerika daar schiep
Miljarden dollars verknald...
Hoe zou de wereld eruitzien zonder een 1000miljard NATO dan?
Vakman pur sang
pi_194030055
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoe zou de wereld eruitzien zonder een 1000miljard NATO dan?
niet veel anders, maar geen honderduizenden doden van nato-bondgenoten...in een of ander imperialistische oorlog
Maar Trump wil toch de Nato opheffen ?
pi_194030100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet veel anders, maar geen honderduizenden doden van nato-bondgenoten...in een of ander imperialistische oorlog
Maar Trump wil toch de Nato opheffen ?
Nee hij wil dat de Europese landen de afgesproken fee betalen.

En ik denk dat je wat te rooskleurig denkt over militaire strategische processen.
Even verslappen en je vrijheid is foetsie.
Vakman pur sang
pi_194030470
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee hij wil dat de Europese landen de afgesproken fee betalen.

En ik denk dat je wat te rooskleurig denkt over militaire strategische processen.
Even verslappen en je vrijheid is foetsie.
Wie wilt nou een oorlog mee beginnen?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_194031240
Ik denk dat het verstandig is om minder op de VS te vertrouwen. Europa moet militair op eigen benen kunnen staan nu de VS een supermacht in verval blijkt te zijn.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_194031328
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:22 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik denk dat het verstandig is om minder op de VS te vertrouwen. Europa moet militair op eigen benen kunnen staan nu de VS een supermacht in verval blijkt te zijn.
Een sterke Europese legermacht.
Dat kan alleen als er een politiek unie komt.

Je hebt niets aan de verzameld legermacht van 26 lidstaten doordat men op een politieke niveau met elkaar een ruzie zitten maken over iets wat. Het is net of er een 26 kapiteins op een schip staat.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 00:41:05 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194031447
Er wordt een hetze gehouden tegen de VS en zijn leider om op die manier de EU hechter te maken. Engeland is -alweer- de dans ontsprongen. Het zal zoals gebruikelijk wel eindigen op de Russische steppes. Frankrijk en Duitsland leren het nooit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 02:11:16 #34
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194031917
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)et-rutte-iii-765161/

Het rapport van AIV stelt dat Nederland niet langer op de VS kan vertrouwen en zich daarom militair moet aansluiten bij Frankrijk en Duitsland.

Het tegenhouden van een Europees superrijk (onder Duits of Russisch gezag) was de primaire reden dat de VS deelnam aan beide wereldoorlogen. US foreign policy geldt: geen mogendheid mag te machtig worden dat het de Amerikaanse kusten kan bedreigen. En dat geldt nog steeds. Daarom: een EU met 1 leger gaat nooit gebeuren zolang de VS dat niet toelaat.

Dat brengt de EU in een lastige positie want ze kunnen niets beginnen tegen de VS. Denk alleen al aan GPS. Essentieel in de moderne oorlogsvoering. We lachten Trump uit om zijn Space Force. Maar eigenlijk was dit een briljante beslissing geweest. Deze eenheid moet het GPS systeem verdedigen en die van concurrenten uitschakelen. Als de VS willen kunnen zij de EU de toegang tot hun GPS ontzeggen. De EU strijdmachten zijn dan uitgeschakeld. Ook biedt het EU project Galileo geen oplossing. Ten eerste is dit systeem niet bedoeld voor militaire doeleinden. Ten tweede, mocht dit wel gebeuren, dan heeft de EU geen assets (space force) om het te beschermen. Ook moet de EU duizend miljard investeren in defensie willen ze concurrerend zijn met de VS. Maar dat geld stopt de EU liever in klimaatdoelen.

Hoe gaat NL het komende decennia defensie en samenwerking inrichten, belangrijke tijden.
Kameraad, GPS is toch niet de enige satellietnavigatie. Het is 2020 geen 1990. Je hebt tegenwoordig ook Galileo (EU), Glonass (Rusland) en Beidou (China) met een mondiale satellietnavigatie. En dan heb je ook nog landen als India die bezig zijn met het uitbouwen van een kleinere regionale satellietnavigatie (Navic) voor Zuid-Azië. De Amerikanen hebben zoveel mogelijkheden om andere landen hard te raken maar GPS is daar geen onderdeel meer van anno 2020.

Denk aan iets dagelijks zoals Whatsapp. Het is zo'n beetje fundamenteel geworden voor dagelijkse communicatie. Of televideoconferentiesoftware als Zoom en Microsoft Teams. Als de Amerikanen dat dichtgooien voor Europa wat dan? Heeft men dan vervangers. Nee! Dit is nog niks. Ik kan door blijven gaan. Wat voor software en hardware is nog meer Amerikaans dat men veel gebruikt en waar geen goede vervangers voor zijn. Allemaal methoden om andere landen te raken als men zich dat wenst. Streep maar af succes. En als ze het hard willen spelen het mondiale monetaire systeem is nog steeds gebaseerd op de dollar en SWIFT. Dat is hoe ze 95% van de wereld kunnen dwingen om zich op een bepaalde manier te gedragen. Niet iedereen is Mao Zedong die over lijken ging voor zijn principes. En de overige 5% leger of undercover. Maak je geen illusies. Europa moet zich geen illusies maken. Men zit sinds 1945 onder de vleugels van de Amerikanen.

Ik besef mij dat des te meer die afhankelijkheid van Amerikaanse software en hardware omdat ik een bovengemiddelde interesse heb in China en zie wat ze allemaal voor werk moeten verrichten om hun economie en industrie zoveel mogelijk sanctieproof te maken en het is gigantisch. De Chinezen hebben veel zelf in huis, maar ook die staan lang niet stil bij alles want maakten gebruik en verloren toegang tot bijvoorbeeld Amerikaanse software genaamd MATLAB engineering program terwijl die al tientallen jaren gewend zijn aan dit soort sancties. Desondanks kwam dat MATLAB software verhaal als een verrassing voor ze dit jaar. Europa, tsssk, warm bedje afgelopen 70 jaar. Je komt van een koude douche thuis als je merkt hoe groot de Amerikaanse macht is en waar ze allemaal hun vingers in hebben zitten. Europeanen onderschatten dat is mijn idee omdat men het niet zelf heeft ervaren.

https://en.wikipedia.org/(...)on_satellite_systems

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 11-07-2020 03:09:57 ]
pi_194031944
Ja hier hadden we 20 jaar geleden misschien aan moeten beginnen, maar GTA was zo leuk.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194032173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De VS had toch een wet aangenomen om Nederland aan te vallen als men amerikanen in overheidsdienst gevangen houdt en wil berechten door het internationale hof te Den Haag?
Landingstroepen op het strand van schevingen ?
Bommen op het Vredespaleis, onderwijl bevrijdt een geheim commando de mogelijke amerikaanse oorlogsmisdadigers ?

Hoezo is westerse waarden van Nederland beschermen ?
Niet zo zeiken man, de VS heeft voor elk scenario zo'n plan klaarliggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194032177
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:22 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik denk dat het verstandig is om minder op de VS te vertrouwen. Europa moet militair op eigen benen kunnen staan nu de VS een supermacht in verval blijkt te zijn.
Europa als geheel heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan, vooral blijven vasthouden aan natte dromen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194032181
Bovendien heeft de sterkste militaire macht Europa juist verlaten, wat blijft er dan nog over?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194032610
Moet je als EU land nog wel een leger hebben ? Je kunt dan wel een land veroveren, maar je weet ook dat je de bevolking van een land niet mee krijgt. Zie de geschiedenis.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194032838
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 06:01 schreef cempexo het volgende:
Moet je als EU land nog wel een leger hebben ? Je kunt dan wel een land veroveren, maar je weet ook dat je de bevolking van een land niet mee krijgt. Zie de geschiedenis.
Leger anno 2020 gaat niet over landje veroveren, hoogstens land behouden en belangen beschermen.
pi_194032912
Als A
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Leger anno 2020 gaat niet over landje veroveren, hoogstens land behouden en belangen beschermen.
Als A sterker is dan B, dan verliest B
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194032920
USA _O_
pi_194032941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk hoor, Duitsland en Frankrijk. Maar die zijn te bescheten en te afwachtend als het gaat om de westerse waarden te beschermen. Je moet toch echt bij de VS zijn als de pleuris uitbreekt.
Westerse waarden beschermen, zoals geen commentaar geven op een vermoorde journalist door Saudi Arabië en vervolgens nog een grote wapendeal met dat extremistische land afsluiten. :D
pi_194033008
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:31 schreef cempexo het volgende:
Als A
[..]

Als A sterker is dan B, dan verliest B
Ja dat hebben we gezien in Afghanistan en Irak.. :')
En Syrië etc etc

Kracht betekent weinig meer.

Het gaat om mogelijkheden, aanpassingsvermogen etc.

A is niets zonder B, C, D, E en F.

Europa loopt al jaren achter op dit gebied, los van of ik het nou zo geweldig vind dat "1 EU" gebeuren, is het wel nodig dat we meer doen qua militaire slagvaardigheid.
Je kan niet eeuwig leunen op Amerika, vooral als Amerika alleen bezig is met hun eigen belangen, maw, its their way or the highway.. nee dank je, dat is geen vriend van ons.
pi_194033017
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja dat hebben we gezien in Afghanistan en Irak.. :')
En Syrië etc etc

Kracht betekent weinig meer.

Het gaat om mogelijkheden, aanpassingsvermogen etc.

A is niets zonder B, C, D, E en F.

Europa loopt al jaren achter op dit gebied, los van of ik het nou zo geweldig vind dat "1 EU" gebeuren, is het wel nodig dat we meer doen qua militaire slagvaardigheid.
Je kan niet eeuwig leunen op Amerika, vooral als Amerika alleen bezig is met hun eigen belangen, maw, its their way or the highway.. nee dank je, dat is geen vriend van ons.
Zonder Amerika is op macro niveau Europa total loss, andersom niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194033021
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
We lachten Trump uit om zijn Space Force. Maar eigenlijk was dit een briljante beslissing geweest. Deze eenheid moet het GPS systeem verdedigen en die van concurrenten uitschakelen. Als de VS willen kunnen zij de EU de toegang tot hun GPS ontzeggen. De EU strijdmachten zijn dan uitgeschakeld. Ook biedt het EU project Galileo geen oplossing. Ten eerste is dit systeem niet bedoeld voor militaire doeleinden.
So what? Het signaal is beschikbaar, met voldoende precisie om militair te gebruiken. Het enige "militaire" aan het Amerikaanse GPS systeem was dat ze twee signalen hadden, een minder nauwkeurig "gewoon" signaal dat iedereen kon gebruiken (en dat ze eventueel konden uitschakelen), en een nauwkeuriger geëncrypteerd signaal voor de militairen.
quote:
Ten tweede, mocht dit wel gebeuren, dan heeft de EU geen assets (space force) om het te beschermen.
Het is veel goedkoper om die satellieten "neer te schieten" dan ze te verdedigen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194033029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet veel anders, maar geen honderduizenden doden van nato-bondgenoten...in een of ander imperialistische oorlog
Maar Trump wil toch de Nato opheffen ?
Nee hij wil dat de overige leden hun betalingsafspraken van 2% nakomen want er zijn maar 6 landen die zich daar aan houden. Verder dreigt hij het budget voor de Europese defensie om een blok tegen Rusland te verlagen.

En dat is zijn goed recht want afspraak is afspraak.

Bovendien is de houding van de EU niet te harden. Aan de ene kant roepen dat de VS ons moet helpen een blok te vormen tegen Rusland en aan de andere kant heeft Duitsland een miljardendeal met Rusland gesloten voor het ontvangen van Gas en energie. Wanneer Trump dan dreigt zijn budget te verlagen roepen ze dat Trump de EU in gevaar brengt. Ja doei. :W
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_194033085
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Zonder Amerika is op macro niveau Europa total loss, andersom niet.
Dat valt wel mee hoor.
Een failliet land als Amerika valt rap uit elkaar zonder landen die hun schulden in stand helpen houden.

Word nog wat wanneer China eindelijk klaar is om de Amerikaanse schulden sneller te dumpen.
Nee het is allemaal niet zo super zwart wit en Duitsland alleen al is economische reus nummer 2 in de wereld ofzoiets.
pi_194033116
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor.
Een failliet land als Amerika valt rap uit elkaar zonder landen die hun schulden in stand helpen houden.

Word nog wat wanneer China eindelijk klaar is om de Amerikaanse schulden sneller te dumpen.
Nee het is allemaal niet zo super zwart wit en Duitsland alleen al is economische reus nummer 2 in de wereld ofzoiets.
Duitsland 4e plaats. En nee het gaat niet meer zo goed in Duitsland, niet alleen thans maar ook de economische jaren daar voor.

https://duitslandinstituu(...)rimpt-met-22-procent
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194033209
volgens mij betekend dit helemaal niet dat de VS dan dus een vijand is..
alleen dat je voor je verdediging niet echt meer op ze kan rekenen. en dan moet je zelf dus sterker worden.
maar je hoeft helemaal niet te gaan concurreren me de VS. die zijn dan misschien passiever, maar nog gewoon aan onze kan hoor. dat gaat echt niet veranderen.
pi_194033355
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:

Even verslappen en je vrijheid is foetsie.
Hoezo foetsie
Russen bezetten Europa ??
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:54:33 #52
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_194033356
Nederland en Duitsland moeten zich verzoenen met Rusland.

Duitse en Nederlandse techniek en vernuft met de resources van Rusland _O_

Daar schijten de VS van in de broek dus dat mag nooit gebeuren.
pi_194033494
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 09:54 schreef cleanfreak het volgende:
Nederland en Duitsland moeten zich verzoenen met Rusland.

Duitse en Nederlandse techniek en vernuft met de resources van Rusland _O_

Daar schijten de VS van in de broek dus dat mag nooit gebeuren.
Slecht plan, Rusland kaapt levenslang deze technieken en ontwikkeld verder, ondanks afspraken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 10:12:49 #54
408813 crew  trein2000
pi_194033538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:09 schreef Elan het volgende:
Zolang je als collectief over voldoende kernwapens beschikt en een paar onderzeeërs om ze actief te gebruiken kan de VS je eigenlijk niks maken.
Dit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:21:55 #55
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_194033653
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Slecht plan, Rusland kaapt levenslang deze technieken en ontwikkeld verder, ondanks afspraken.
Waar jij het over hebt is spionage. Of zoals de VS deed Duitse nazi's invliegen om hun techniek te bouwen (domme yankee's kunnen niets zelf :') ) Of de VS die Merkel afluistert.

Trouwens over welke afspraken heb je het? Over wapen ontwikkeling? Rusland moet zichzelf kunnen beschermen en wordt genoodzaakt om nieuwe wapens te ontwikkelen hiervoor. Dit alles komt omdat de VS en zijn EU vazallen constante provocatie jegens Rusland doet. Gewoon actie reactie.
pi_194033871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:21 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Waar jij het over hebt is spionage. Of zoals de VS deed Duitse nazi's invliegen om hun techniek te bouwen (domme yankee's kunnen niets zelf :') ) Of de VS die Merkel afluistert.

Trouwens over welke afspraken heb je het? Over wapen ontwikkeling? Rusland moet zichzelf kunnen beschermen en wordt genoodzaakt om nieuwe wapens te ontwikkelen hiervoor. Dit alles komt omdat de VS en zijn EU vazallen constante provocatie jegens Rusland doet. Gewoon actie reactie.
Algemeen bedoelt vanuit hun karakter om de boel te kopiëren. Het zijn geen incidenten maar structurele aanpakken. Juridisch is Rusland niet/nauwelijks aan te pakken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194033952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:09 schreef Elan het volgende:
Zolang je als collectief over voldoende kernwapens beschikt en een paar onderzeeërs om ze actief te gebruiken kan de VS je eigenlijk niks maken.
Goh...een Fok deelnemer die inzichten heeft in het wapenarsenaal van Amerika, alsmede op de hoogte is van hun oorlogsstrategie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194034256
Zonder de VS is Europa nergens, dus laten we de klimaatdoelen voor wat ze zijn (geld in de oceaan gooien) en dat geld gebruiken voor defensie, gezondheidszorg (terug naar de overheid) en pensioen leeftijd terug naar 65, helaas is de EU te groot geworden door de expansie drift van Brussel. De landen die erbij zijn gekomen kost alleen maar meer geld.
pi_194034501
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:22 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik denk dat het verstandig is om minder op de VS te vertrouwen. Europa moet militair op eigen benen kunnen staan nu de VS een supermacht in verval blijkt te zijn.
Precies. Je zou een Europese interventie macht moeten opzetten in een constructie zoals het vreemdelingen legioen. Die onze grenzen kan beschermen en binnen 48 uur inzetbaar is.
pi_194039396
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)et-rutte-iii-765161/


Het rapport van AIV stelt dat Nederland niet langer op de VS kan vertrouwen en zich daarom militair moet aansluiten bij Frankrijk en Duitsland.

Het tegenhouden van een Europees superrijk (onder Duits of Russisch gezag) was de primaire reden dat de VS deelnam aan beide wereldoorlogen. US foreign policy geldt: geen mogendheid mag te machtig worden dat het de Amerikaanse kusten kan bedreigen. En dat geldt nog steeds. Daarom: een EU met 1 leger gaat nooit gebeuren zolang de VS dat niet toelaat.

Dat brengt de EU in een lastige positie want ze kunnen niets beginnen tegen de VS. Denk alleen al aan GPS. Essentieel in de moderne oorlogsvoering. We lachten Trump uit om zijn Space Force. Maar eigenlijk was dit een briljante beslissing geweest. Deze eenheid moet het GPS systeem verdedigen en die van concurrenten uitschakelen. Als de VS willen kunnen zij de EU de toegang tot hun GPS ontzeggen. De EU strijdmachten zijn dan uitgeschakeld. Ook biedt het EU project Galileo geen oplossing. Ten eerste is dit systeem niet bedoeld voor militaire doeleinden. Ten tweede, mocht dit wel gebeuren, dan heeft de EU geen assets (space force) om het te beschermen. Ook moet de EU duizend miljard investeren in defensie willen ze concurrerend zijn met de VS. Maar dat geld stopt de EU liever in klimaatdoelen.

Hoe gaat NL het komende decennia defensie en samenwerking inrichten, belangrijke tijden.
Christus wat een hoop onzin bij elkaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:28:30 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194039914
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
EU heeft eigen GPS netwerk.. die is beter dan USA..
GPS wordt toch compleet de lucht uit gestoord (EOV), of dit nou Galileo of het Amerikaanse systeem is dat maakt niet uit. Je moet er vanuit gaan dat GPS in een grootschalig conflicht niet meer bruikbaar is en je dus terug mag naar de analoge kaarten en old school navigatie. Dat kan men zich tegenwoordig niet meer voorstellen maar dat is de realiteit.

De sterkte van het GPS signaal is vergelijkbaar met een zaklamp op de maan, dus als je ook maar een beetje energie in die frequentieband gooit is het afgelopen met je GPS ontvangst.
pi_194039992
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

GPS wordt toch compleet de lucht uit gestoord (EOV), of dit nou Galileo of het Amerikaanse systeem is dat maakt niet uit. Je moet er vanuit gaan dat GPS in een grootschalig conflicht niet meer bruikbaar is en je dus terug mag naar de analoge kaarten en old school navigatie. Dat kan men zich tegenwoordig niet meer voorstellen maar dat is de realiteit.

De sterkte van het GPS signaal is vergelijkbaar met een kaars op de maan, dus als je ook maar een beetje energie in die frequentieband gooit is het afgelopen met je GPS ontvangst.
Klopt.. GPS is zeker gevoelig. Modernste militair maken dat nu ook gebruik van om eigen locatie te verhullen. En of van de anderen verstoren.
Meer informatie over GPS spoofing

Daar moeten Europese legermacht ook voorbereid zijn, dat betekent ook dat zij met diverse lidstaten samen moet werken.
Makkelijk gezegd dan gedaan omdat er geen standaard uitrusting is voor de Europese leger.
Die bestaat uit de mengsel van VS, Russisch en EU makelij.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:00:09 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194040386
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:33 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Klopt.. GPS is zeker gevoelig. Modernste militair maken dat nu ook gebruik van om eigen locatie te verhullen. En of van de anderen verstoren.
Meer informatie over GPS spoofing

Daar moeten Europese legermacht ook voorbereid zijn, dat betekent ook dat zij met diverse lidstaten samen moet werken.
Makkelijk gezegd dan gedaan omdat er geen standaard uitrusting is voor de Europese leger.
Die bestaat uit de mengsel van VS, Russisch en EU makelij.
Spoofing kan alleen maar met het ongecodeerde signaal wat sinds 2000 voor iedereen te gebruiken is. Er bestaat ook de zg. encrypted "M-code" als opvolger van de P(Y)-code (de encryptie die in 2000 is uitgezet zodat ook civiele systemen de hoogste precisie konden verkrijgen). Dat signaal is niet te spoofen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:04:27 #64
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194040471
Met een vriend als de VS hebben we geen vijanden meer nodig. Ik denk dat de strapatsen rondom de aankoop van de JSF dat wel duidelijk hebben gemaakt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:15:46 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194040665
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met een vriend als de VS hebben we geen vijanden meer nodig. Ik denk dat de strapatsen rondom de aankoop van de JSF dat wel duidelijk hebben gemaakt.
Vertel.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:32:42 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194040883
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vertel.
Prijsverhogingen, uitgeklede versies leveren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:34:34 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:36:21 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194040929
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, uitgeklede versies? Ik heb geloof ik wat gemist dan...
Je weet dat de versie die wij (en de andere "bondgenoten") mogen kopen, niet alle mogelijkheden heeft die de versie van de Amerikanen wel heeft?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194040942
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je weet dat de versie die wij (en de andere "bondgenoten") mogen kopen, niet alle mogelijkheden heeft die de versie van de Amerikanen wel heeft?
Vergeet ook niet dat naast F16 kan JSF ook een kernbom dragen. Geen andere vliegtuig kan dat. Om deze reden wilde regering per se JSF hebben.
We hebben tenslotte een kernbom te leen!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:38:00 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194040950
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Je weet dat de versie die wij (en de andere "bondgenoten") mogen kopen, niet alle mogelijkheden heeft die de versie van de Amerikanen wel heeft?
Ik weet denk ik meer van de F35 dan jij denkt... Ik zit nl. bij een F35 squadron. Al die indianenverhalen die de rondte gaan is prima maar zijn over het algemeen ver bezijden de waarheid.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:39:16 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194040967
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:37 schreef Captain_Ghost het volgende:

Vergeet ook niet dat naast F16 kan JSF ook een kernbom dragen. Geen andere vliegtuig kan dat. Om deze reden wilde regering per se JSF hebben.
We hebben tenslotte een kernbom te leen!
Of gewoon het beste toestel en was de concurrentie helemaal nergens. Is dat ooit in je opgekomen?
pi_194041009
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of gewoon het beste toestel en was de concurentie helemaal nergens. Is dat ooit in je opgekomen?
Jawel, we kunnen kiezen uit Britse/ Franse en of Zweedse toestellen die ook goedkoper is en makkelijk in gebruik. Het is ook een Europese toestel die ook zich uitstekend kan meten met JSF en of Russische..

Of je neemt een Russische Mig of SU..
Het is maar dat je even weet dat onze overheid een schoothondje van VS is, daarom valt Rusland gelijk af.

Wat er overblijft moet een geleend kernbom kunnen dragen.. nou ja..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:43:38 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194041022
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet denk ik meer van de F35 dan jij denkt... Ik zit nl. bij een F35 squadron. Al die indianenverhalen die de rondte gaan is prima maar zijn over het algemeen ver bezijden de waarheid.
quote:
Restricties aan levering technologie
De Amerikaanse overheid is bang dat geavanceerde stealthtechnologieën in verkeerde handen vallen en heeft besloten voor de exportversie minder geavanceerde stealthtechnologieën toe te passen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joint_Strike_Fighter-programma
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:45:15 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194041045
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:42 schreef Captain_Ghost het volgende:

Jawel, we kunnen kiezen uit Britse/ Franse en of Zweedse toestellen die ook goedkoper is en makkelijk in gebruik. Het is ook een Europese toestel die ook zich uitstekend kan meten met JSF en of Russische..

Of je neemt een Russische Mig of SU..
Het is maar dat je even weet dat onze overheid een schoothondje van VS is, daarom valt Rusland gelijk af.

Wat er overblijft.. nou ja..
Die kunnnen dus niet in de schaduw staan van de F35... Maar goed, dat "SU-57 tha best!" gezwam hoor ik wel vaker. En alle Europese toestellen zijn op zijn best 4.5 gen, dus helaas voor je.

Als jij lekker in je 4.5 gen kist een double digit SAM gebied in wil vliegen be my guest. _O-
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:46:59 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194041067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die kunnnen dus niet in de schaduw staan van de F35... Maar goed, dat "SU-57 tha best!" gezwam hoor ik wel vaker. En alle Europese toestellen zijn op zijn best 4.5 gen, dus helaas voor je.

Als jij lekker in je 4.5 gen kist een double digit SAM gebied in wil vliegen be my guest. _O-
Om dat reden zouden elke Europese landen samen moeten werken om eigen versie te bouwen die gelijkwaardig en of betere is dan van VS.
Dat betekent ook hele EU landen zijn trots opzij moeten en samen investeren..
Anders blijven we lekker afhankelijk van VS... Die op een termijn niet meer zal leven..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:48:20 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194041081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

Om dat reden zouden elke Europese landen samen moeten werken om eigen versie te bouwen die gelijkwaardig en of betere is dan van VS.
Dat betekent ook hele EU landen zijn trots opzij moeten en samen investeren..
Anders blijven we lekker afhankelijk van VS... Die op een termijn niet meer zal leven..
Dat is een heel ander verhaal. Wil je het beste op het gebied van airframes moet je bij de Amerikanen zijn. Zolang Europa geen fatsoenlijk antwoord heeft houdt het gewoon op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')